Vigtigste > Cykler > Cykelanmeldelser - typiske svar og spørgsmål

Cykelanmeldelser - typiske svar og spørgsmål

Hvad er det bedste cykelmærke?

Top 10Bedste cykelmærkeri verden
  • Merida.
  • Trek.
  • Specialiseret.
  • Cannondale.
  • Kona.
  • Scott.
  • Santa Cruz.
  • Marine.





Hvad er den bedste cykel, du kan købe? Um. Bare et sekund, faktisk. (optimistisk musik) Seriøst, det er faktisk et virkelig svært spørgsmål at besvare.

Ikke fordi det faktisk er svært at finde en fantastisk cykel, men faktisk fordi den bedste cykel helt afhænger af dig, rytteren. I stedet for at spørge, hvad den bedste cykel er, bør vi i stedet spørge, hvordan køber du den bedste cykel til dig? Nå, det første punkt i at købe din bedste cykel er faktisk det første punkt at sikre, at den passer til dine behov. Lad os nu fokusere på drop barer her.

Hvis du vil køre off-road, kan du overveje at købe en mountainbike. Nu er cyclocross- eller gruscykler som disse utroligt alsidige og sjove off-road, så længe det er glat. For ægte adrenalinopladede off-roadture er de federe dæk på en mountainbike dog simpelthen sjovere.



Du er mindre tilbøjelig til bump og sten og rødder, så du kører mere behageligt, kører hurtigere og også mindre li. er kely for at få et fladt dæk. Hvad så med disse grus- eller cyclocrosscykler? Nå, de er dybest set som racercykler, selvom de er lidt langsomme en time langsommere på en tur end denne cykel.

Nå, dette kan måske ikke være vigtigt for dig, men det er en kendsgerning. Så hvis du vil køre på landevejen, skal du købe en racercykel. For alt andet, men denne cykel kunne være perfekt.

Du kunne bare kramme de større dæk, gå på opdagelse, køre lurveje, som du normalt ikke ville røre med en lektestang på en sådan cykel. Disse er også meget robuste at røre ved, så du kan med glæde køre til arbejde hver dag hele vinteren med et barnesæde, der holder fast i ryggen. Det er en rigtig arbejdshest.



I betragtning af at ikke mange af os rent faktisk kører, er det fornuftigt at købe en racercykel? ”Åh ja, der er bestemt et punkt i at købe en landevejscykel. De er hurtigere, hvilket også betyder, at det er lettere at fortsætte, selvom det er din taske. De er mere lydhøre, de er livligere, de klatrer bedre, de kan gå bedre ned ad bakke, de kan med sikkerhed foretage strålende sving.

Det er lidt af en sportsvogn, men til prisen for et plus er mange racercykler meget mere i stand til at køre grus, end du måske tror. Det næste vigtige punkt, eller endda først kunne vi ikke beslutte, er den rigtige pasform, utroligt vigtigt for at finde den bedste cykel til dig. Nu behøver du ikke længere investere i en professionel cykelmontering.

Hvis du køber fra en velrenommeret butik, skal de være i stand til at hjælpe dig med at finde den rigtige størrelse. med rette vil fokusere på sadelhøjden. Dette er faktisk meget let at justere.



Så hvad der har mere indflydelse på den rigtige højre cykel er rækkevidden af ​​styret og også deres højde. Så hvis du har en kort eller højere position, skal du sandsynligvis købe en cykel, der kan give dig det. Så en udholdenhedscykel, men hvis du foretrækker en længere, mere strakt position, vil du sandsynligvis finde en udholdenhedscykel ret ubehagelig.

Så du er nødt til at vælge en mere traditionel, letvægts eller pilformet cykel. Tidligere var letvægts alt-og-slut-alt, når du køber en cykel. Lettere cykler er hurtigere.

Eller de var faktisk, indtil aerodynamiske cykler kom sammen, og teknisk set er de nu hurtigere i næsten alle kørselssituationer. Men de er også dyre, så pris til lavere priser bør stadig være en af ​​dine vigtigste overvejelser. Som sagt er lettere cykler hurtigere og mere lydhøre, og de er også mere effektive. (glad musik) Der er fire muligheder.

Stål, titanium, aluminium og kulfiber. Enhver kan være indbygget i en fantastisk cykel, og alle vil have deres tilhængere. Med lavere budgetter vil rammesætvægt sandsynligvis være dit primære problem.

Så billigt stål er ret tungt, men det føles virkelig sejt og virkelig solidt; aluminium er lettere og derefter kulfiber generelt lettere. Mens mange ryttere forsøger at springe til en kulfiberramme så tidligt som muligt, har jeg en tendens til at antage, at en aluminiumsrammecykel til samme pris ofte er et bedre valg, og meget af det er ned til kredsløbet. Dyrere gear har en tendens til at fungere bedre og glattere, op til omkring 1.000 euro, dollar, pundmærke for cyklen.

Og så bliver de kun lettere med undtagelse dog af elektroniske gear, der fungerer bedre. Det gør de, undskyld. Nu skal antallet af gear ikke være så stort et problem.

Bortset fra at færre baghjul har en tendens til at betyde lidt dårligere ydelse og en lidt højere vægt. Hjul og dæk kan påvirke eller forringe turens kvalitet. Så et godt, let sæt kan have en transformerende effekt på din cykel.

Så når du køber en ny, skal du sørge for at være opmærksom på, hvad der står på den, og muligvis bringe nogle ofre andre steder på cyklen for at få et skarpt sæt dæk, hvad hvis den cykel, du vil købe, kommer med med en sadel, du ikke kan lide, eller med tåklemmer og stropper? Du ændrer dem. Dette er hvad du lægger til side med lidt mere budget, måske køber du et sæt pedaler uden klip eller køber et styr med en anden form, som du foretrækker, kan gøre en virkelig stor forskel for en cykel. Så prøv ikke at blive afskrækket af en komponent eller to af, hvad der ellers kan være den bedste cykel for dig. Ikke mindst af alt er din cykel udseende, dens æstetik.

Nå, jeg tror, ​​det fortjener måske at være højere på vores liste, selvom det ikke lyder som den mest rationelle måde at vælge en cykel på. Hvis du virkelig elsker udseendet på en cykel, hvis det får dit hjerte til at slå hurtigere hver gang du ser det, så er det i mine øjne en fantastisk cykel, og du kan sandsynligvis tilgive det for alle dets mangler, hvis du ser på det hver gang du vil tage en cykeltur. Det er en fantastisk cykel.

cykel hjelm ratings

Lad os nu vide i kommentarfeltet nedenfor, hvad du synes er den bedste cykel for dig, hvorfor og hvad er det egentlig? Abonner derefter også på GCN. For at gøre dette skal du blot klikke på kloden. Hvis du leder efter mere indhold, der kan hjælpe dig med at beslutte, hvad den bedste cykel er, har vi en god artikel lige derovre, der er Endurance Bike vs Arrow Bike vs Lightweight Bike.

Hvad er den bedste cykel rundt omkring?

  • Racercykler erbedsttil ridning på glatte, asfalterede veje.
  • Mountainbikes erbedsttil at køre off road.
  • Hybridcykler er et meget populært valg tilcykelpendlere takket være deres alsidighed.
  • Turcykler er bygget til mindre tilbagelagte veje og gør også fremragende pendlere til grove byveje.

Ret, jeg tror, ​​at langrendscykler kan være de ultimative off-road-cykler. De kommer op med noget, de er super lette, og du kan stort set tage alt ned. - Okay, det vil jeg ikke være uenig i, Neil, men hvis du spørger en roadie, hvad den ultimative gør det-alt-cykel er, vil de sandsynligvis sige en gruscykel.

Ja, det er virkelig en ting. Roadies har brug for specialiserede cykler for at køre grus, hvilket gør stort set hvad en cykel kan, men de kan derefter begynde at komme ind på mountainbike-område. Træd på tæerne, Donny. - Nå, jeg synes, at langrendscykler er sjovere, de er alsidige, de vil utvivlsomt vinde. - Okay, så står jeg op til den ydmyge gruscykel.

Jeg tror, ​​vi sandsynligvis burde sætte det på prøve. Hvilket sted at gøre det også i Dolomitterne i Sydtyrol i Norditalien. Jeg tror, ​​vi kan finde ud af, hvilken der vil være den bedste - det er gruscykel versus langrendscykel. (Rockgitarmusik) - Hvad inden vi begynder? er en gruscykel? Lad os få det lige, ikke? Ved første øjekast ligner det bestemt en vejcykel, og det har bestemt meget af det samme DNA i sig.

Drop bars er et must have på en gruscykel, mig 'Jeg vil sige, fordi ellers har du en XC mountainbike. Dog er dækkene typisk meget tyndere, generelt mellem 35 mils og 40 mils brede eller omkring 1,5 inches.

Størrelsen på hjulene er faktisk den samme som en 29er, så den samme som en racercykel, men der er gruscykler med 27,5-tommer hjul og ægte mountainbike-dæk. Så det slører linjerne og lidt mere i retning af XC.

Derefter er positionen her, faktisk cyklen selv, det øverste rør meget kortere end på en XC-cykel, så det er fordi når du kører med drop bars, bruger du det meste af tiden på at holde fast i beslagene her meget længere. Den position, du ender i, er sandsynligvis temmelig ens, din ting er, at gruscykler har tendens til at være helt stive. Ikke altid, men generelt.

Og faktisk, når du kører en, føles det forfærdeligt som mountainbike i 1991. (hjul hvirrer) Højre, Neil, udfordring nummer et, fem kilometer grus-tidsforsøg - hvad skal det bevise? - overlegenheden af ​​gruscyklen - og hvad er en tidsprøve? - Det er ligesom ned ad bakke, men fladt på grus Flaton Gravel er måske ikke sjovt, men hurtigere og lettere at køre, hvad du kan gøre på en gruscykel versus en XC-cykel betyder, at du også kan komme videre lettere Det gode ved gruskørsel er du kan udforske det, du kan komme til nye og forskellige steder, og du kan gøre alt uden at stresse dig selv for meget på travle veje eller tekniske stier. (optimistisk instrumental musik) - Det er ikke sjovt. og noget vrøvl, for Si slog mig her. (optimistisk instrumental musik) 'Kay, Si, du slog jeg mig selv i 5K flad tidsforsøg.

Lige nu handler denne test om alsidighed, så vi er på det enkelte spor, det er stenet, det er rodfæstet, det er det, en mountainbike blev designet til) Vent et øjeblik, Neil. Vent, hold, Neil, hold! (fræk elektronisk musik) - Hej, så det var et dejligt stykke enkelt spor, lidt stenet, lidt rodfæstet. Naturligvis vil jeg have en langrendscykel, men jeg har stadig ret brede dæk, affjedringsgaffel, masser af trækkraft, masser af komfort.

Jeg har også 720 mil brede styr, så en masse kontrol. Jeg vil ikke køre på en vej, undskyld, gruscykel. Hvordan var det? - Nå, det var sjovt.

Men jeg vil ikke lyve, jeg ville elske at køre på mountainbike dernede. Det er helt sikkert, men du har helt sikkert bevist, at cross country mountainbikes er mere teknisk dygtige, jeg tror, ​​at gruscykler bare er lidt anderledes. Du kan bare gøre lidt mere eventyr på dem, Neil Gruscyklen over XC-cyklen, jeg udfordrer dig til en 10 kilometer grusbestigning. (Hjulbrummen) (blød elektronisk musik) - Si, er du sikker på, at det hele vil bevise? Buddy.

Alle elsker en 10K grusbestigning. Kom så, lad os gå. Aw, crikey, whoa, let, mate, whoa whoa whoa! (Upbeat elektronisk musik) Jeg var lidt bekymret for, at dette kunne ske med nogle hurtige lette langrendshardtails, der faktisk kan klatre.

Den eneste forskel mellem disse to cykler er placeringen. Er du mere komfortabel med brede styr, er de lidt mere lodrette, eller kan du lide det lidt smallere og lidt dybere? - Nå, i dag følte min cykel godt, super let, naturlig, dæk føltes meget hurtigt, så ja, langrendscykel klatrer rigtig godt. Jeg tror, ​​den næste udfordring kunne komme også, dæk kunne komme lidt mere, det er de tekniske fremskridt g-dæk, 30 psi.

Jeg har suspension, jeg har virkelig lavt gear, hvis jeg har brug for det, mens jeg prøver at komme op ad den bakke. - Okay så jeg har lidt tyndere dæk med en del tryk i, så jeg klemmer ikke fladt. Men jeg har aerodynamiske hjul på det, så jeg ser sejt ud - Okay, den person, der går længst, er vinderen - Du vil sandsynligvis gå lidt hurtigere! - Nej.

Kanin og skildpadden - jeg kunne sandsynligvis løbe hurtigere! - Slibning på gearene. (Mild elektronisk musik) Det er det, du kalder jeg er konge over bjergene - Går det stadig? - Åh, ikke dårligt. (Mælk elektronisk musik) - (griner) Nå helvede. (griner) Okay, retfærdigt, Neil.

Okay, Neil, jeg vil ikke argumentere. Du har med succes bevist, at langrendscykler er mere teknisk dygtige, men jeg vil bare sige periode, jeg ser, at en del af gruscyklernes skønhed er, at de ikke gør tingene så lette, så du ikke har brug for vanskelige stier. De gør endda de lettere stier interessante dårlige undskyldninger for mig - det er det bedste, jeg har Neil, det er det bedste, jeg har.

Hvor mange gear har din cykel? - Jeg har 11, men jeg kunne have 22, hvis jeg ville - Nå, jeg har 22. Hvor bred er dine søjler? - 440 millimeter - 720. - Okay, hvor mange håndpositioner har du på dine 720 millimeter? - Den ene, jeg har et par hænder - Jeg har fem, og den ene er den indbyggede stangende, det er bedre - (griner) Hvor tung er din ramme? - Den vejer cirka 1200 gram, men er relativt billig aluminium. - Min er 870 gram - Okay, men hvor tung er din forhjul? - Nå, det er 1800 gram - Mine er 440 gram - Hvor meget rejse har din forgaffel? Kære. - Vi går rundt i cirkler nu.

dækhåndtag

Ved du hvad vi har brug for? Vi har brug for en beslutningstager som en ultimativ udfordring. Noget som 113 kilometer grus, off-road, som en mountainbike-maraton eller noget. - Hvad mener du i Dolomitterne? - I Dolo - ved du hvad? Jeg sad på det hele frokosttid.

Hvad med det, Neil, Dolomiti Superbike113 kilometer mountainbike-maratonløb? - Du er med. - Lad os gøre det, hvis du vil se artiklen, se den. Du kan bare klikke dernede, så bliver du taget direkte til den.

Hvem vinder, grus eller mountainbike? ? - Hvem ved, klik på GMBN-logoet for at abonnere og her for mere information om cyklen. Jeg kører på Superbike Dolomiti. Tommelfinger op, jeg har denne cykel. - Ja, held og lykke, Neil, du får brug for det.

Hvad er de 10 bedste cykelmærker?

Top 10 cykelmærkeri verden | Liste afCyklerOg populære cyklerMærker
  • 7) Marin Cycles.
  • 6) Cannondale.
  • 5) Specialiseret.
  • 4) Trek.
  • 3) Santa Cruz.
  • 2) GTCykler.
  • 1) Kæmpe.
  • Konklusion. Tak fordi du læste artiklen om det bedstecyklerog cyklermærker!

Racersæsonen 2016 er kun en fjern hukommelse, men nu har vi haft tid til at tænke over et utroligt 2016 i World Tour. Matt Haymans utrolige sejr i Paris-Roubaix. Steven Kruijswijk kommer utroligt tæt på, smerteligt tæt på at vinde Giro d'Italia, og Peter Sagan har leveret en utrolig god præstation som verdensmester hele året rundt.

Men mens vi ved, at rytterne selv er meget vigtige, vil vi nu gerne vide, hvilke cykler der fik dem der. Ligesom Matt Hayman vandt ikke kun Paris-Roubaix, men også på en aero-motorcykel. Ja.

Så vi har gennemgået masser af data, og nu er vi klar til at give dig den endelige liste over de ti mest succesrige landevejscykler i 2016. Men hvordan gjorde vi det nøjagtigt, hører jeg dig spørge? Nå, vi brugte matematik. Og vi er skidt i matematik, så vi hyrede hjælp fra et matematikgeni ved navn Daffyd Thomas og udviklede World Tour of Cykler sammen.

Alle World Tour-løb og deres respektive etaper blev opført i en tabel, og point blev tildelt. Vi formoder dog, at mange af jer, ligesom os, ikke nødvendigvis er enige i tildelingen af ​​point ved UCI World Tour. Du bliver glad for at høre, at vi har skrevet det om.

Det er rigtigt. Løb som Paris-Roubaix og Tour of Flanders, prestigefyldte endagsløb, modtager nu flere GCN-point end UCI-point. Den samlede Tour de France er 100 GCN-point, Paris-Roubaix er nu 80 GCN-point.

Men etappesejre i Tour de France bringer forholdsmæssigt flere point. Så nu skal du kun vinde fem etaper for at få de samme point som Tour de France samlet. - Imponerende, og vi er ikke engang færdige der endnu.

Vi har også nogle utrolig komplicerede beregninger, hvilket betyder, at du som cykelproducent, der kun sponsorerer et World Tour-hold, får forholdsmæssigt flere point end en producent, der sponsorerer tre hold. For når du sponsorerer tre World Tour-hold, er World Tour-sejre naturligvis lidt lettere. Der er kun en lille justering, den maksimale pointforskel er kun fem pr. Løb, men det er stadig vigtigt Dan.

Jeg synes, det er tid - Det er. - for den tiende mest succesrige racercykel i 2016.

Det er - Lapierre Xelius SL med 102 GCN-point.

Der blev sejr i etape på Criterium du Dauphine og Vuelta a Espana, men selvfølgelig var den store sejr Arnaud Demares sejr i Milan-San Remo i marts. Alt i alt betyder det, at du har optjent nok point til nemt at komme dig ind i TopTen. Hvad vi dog fandt interessant var, at Demare gik efter denne model, som er den lette version til Lapierre, i modsætning til Aircode, som er den hurtigere model for en Sprinter på papir. - På niendepladsen ligger Ridley Helium SL med 114 GCN-point.

Sidste år tog Helium SL 10. plads på vores liste over de mest succesrige cykler, så i år steg den et sted. Det vandt Tour of Poland overall, etaper på Grand Tours inklusive Thomas De Gendt på Mont Ventoux, selvom man måske glemmer det i betragtning af hvad der ellers skete på Mont Ventoux den dag. Desværre kan det være sidste gang, vi ser Helium SL på World Tour, men vær ikke forfærdet længe, ​​fordi Ridley har udviklet et nyt, endnu lettere Helium, og det vises i 2017. - Måske SSL. - På plads otte med 136 GCN-point er Scott Addict, en anden fjervægtcykel, der snart skal opdateres, da den blev lanceret tilbage i sommeren 2013.

Men det er næppe overraskende, at det kom ind i top ti i betragtning af præstationen for en bestemt Esteban Chaves, der havde flere sejre i år, og hvem ved, hvad der ville være sket, hvis han holdt den lyserøde trøje i slutningen af ​​Giro d'Italia - Ja - Nummer syv er Cervelo S5 med 150GCN-point. Nu har denne cykel haft en imponerende række resultater i år. Mark Cavendish kørte fire etaper i Tour de France, Stephen Cummings vandt en, og en anden ting, der taler for denne cykel, er det faktum, at Cervelos stoppede kørerne med superlys R5 i hvert løb undtagen Paris-Roubaix, så de har kun en valg, den aerodynamiske S5.

Det betyder, at alle 10 sejre denne sæson var på denne cykel. Jeg vil fortælle dig noget Dan, i det mindste nævnte jeg, at denne cykel klarede sig bedre på GCN World Tour end holdet på UCI World Tour. Jeg synes, det viser, at vores sandsynligvis er mere retfærdig. - Helt bestemt. - På sjette plads med 171 GCN-point ligger Specialized Venge Vias.

Så den anden aero-cykel i top ti efter Cervelo S5. Nå, dette er en meget scenespecifik motorcykel, hvilket betyder, at den ikke bruges så meget som de fleste andre cykler på World Tour. Men det havde stadig et meget vellykket år, herunder flere etaper af Grand Tour drevet af folk som Peter Sagan og Marcel Kittel.

Nå, jeg synes det er rimeligt at sige, at dette blev temmelig langsomt vedtaget af professionelle, når det først blev frigivet, men nu er det svært at stoppe dem - nummer fem, det er BMC Team MachineMC SLR01 med 198 point. Nu med kun ét hold i World Tour er det en stor præstation i BMC. Især når man tænker på, at en af ​​deres nøgledrivere, Richie Porte, kun har vundet et World Tour-løb i år.

Resten skyldes i vid udstrækning en Greg Van Avermaets samlede præstation i Tirreno-Adriatico, Montreal GP og selvfølgelig en etappesejr i Tour de France - det har været et solidt og konsekvent år for dem - lige uden for podiet, i fjerde plads, Canyon Ultimate CF SLX med 366 point, er et kæmpe spring på 168 point over BMC Team Machine. Denne cykel har naturligvis vundet en Grand Tour i form af Vuelta samt flere Grand Tour-etaper i år, og der er ingen tvivl om, at dette har været et godt år at sponsorere både Mobistar og Katusha. Og interessant, hvis vi dykker lidt dybere ned i resultatet, finder vi, at det har vundet flere bjergetaper i år end nogen anden cykel.

Det er rigtigt, hvis du bare tager de hårdeste etaper i 2016, finder du CanyonUltimate CF SLX til at være Årets klatrecykel - det er en god statistik, er det ikke? - tak, kammerat - forklar ikke din præstation, men det er en god statistik. - På tredje og fjerde plads på sidste års liste, delvis på grund af at vinde en af ​​de største priser inden for professionel cykling, Paris-Roubaix, er det selvfølgelig Scott Folie. Nu kæmper det også for den mest alsidige cykelpris, efter at Mat Hayman knuste den på brostensgaden.

Men det spillede også blandt folk som Caleb Ewan og Oliver Naesen fra Orica og IAM Cycling, for at Dan forresten gør det til den mest succesrige cykel i en-dags løb. - Åh, stor kendsgerning. - Ja, kompis, ikke tilbage med fakta. - Op andenpladsen, andenpladsen og et sted siden 2015 er Pinarello Dogma F8.

Hvor meget overraskelse er det? Ikke så meget, virkelig. Hvis du ser på resultaterne, vil du opdage, at det virkelig var den bedste etcecykel i 2016, hvis kun med 1 point - God kendsgerning - Og det var ikke kun fordi Chris Froome kørte på det, glem det Tror du ikke Geraint Thomas vandt Pyrenæerne samlet i år. Og det var også meget godt i en-dags løb.

Wout Poels og Michal Kwiatkowski scorede begge meget store sejre. Ligesom folien før den er dette en meget alsidig aerocykel. For det første er den mest succesrige racercykel i 2016 Specialized Tarmac.

Det er rigtigt, i det andet løbende år dominerer den lette cykel fra Big S vores liste med fantastiske 661 GCN-point. Det er seks gange flere point end vores 10. bedst sælgende cykel. Nå, det kommer måske ikke for meget af en overraskelse, når man tænker på, at folk som Peter Sagan, Alberto Contador og Vincenzo Nibali alle bruger denne cykel, og samlet set er deres Palmares ærligt talt forbløffende.

Selvom det hverken er aerodynamisk eller den letteste cykel, selvom det med komponenter i World Tour-kvalitet kommer tæt på, hvis ikke under World Tour-vægtgrænsen, spørger spørgsmålet, Dan, måske er aerodynamik og letvægt bare ikke den ting Ting, der cykelløb vinder - Åh, mit ord. Hvilket spørgsmål. - Ja. - Nå, det tænker vi ikke længe på, for vi har endnu et brændende spørgsmål at tage op.

Visse mærker, jeg tror, ​​at BMC og Pinarello virkelig kun har en model til deres ryttere, som de kan bruge på ethvert terræn i løbet af sæsonen, hvilket betyder, at alle sejre vil være meget fokuseret på den ene model. Mens andre mærker, såsom Specialized og Giant, tilbyder deres ryttere op til tre modeller at vælge imellem til forskellige typer terræn, er deres sejre lidt mere spredte. Og det rejser spørgsmålet om, hvem der var den mest succesrige cykelfabrikant i 2016? Nå, vi har også resultatet.

På femte plads er det BMC - fjerdeplads går til Canyon - tredjeplads går til Pinarello - andenplads er Scott - og egentlig ingen overraskelse i første omgang, da de har Venge Vias på nummer seks og havde asfalten som nummer et, det er naturligvis specialiseret. - Nå, lad os gå. Vi har så meget mere seje statistikker og data, der viser dig, at vi troede, at hvis du spurgte om det i kommentarerne nedenfor, ville vi komme lidt dybere ind i tingene på en live-artikel.

Og måske får vi endda et udseende fra vores bosatte matematiske geni Nå, jeg bruger det udtryk 'geni' løst.

Det kan bare virke smart i betragtning af at han er nødt til at arbejde med et ton ex-cyklist, men du ved - jeg tror, ​​vi er nødt til at involvere ham til at forklare, hvis jeg er helt ærlig - Ja, en kompleks algoritme er muligvis ikke sennep til nogle af jer - nej. Vi vil også gerne høre dine tanker om dette. Er du enig med vores top ti? Hvad var din yndlingscykel i 2016, selvom det ikke var en af ​​de mest succesrige.

Efterlad dine tanker i kommentarerne nedenfor - Ja. Sørg også for at abonnere på GCN, hvis kun fordi du er på det perfekte sted til 2017-sæsonen, som vi meget snart vil dække på alle mulige måder. Vi har et par flere artikler, når du gør dette.

Først er der en tur rundt Chris Froomes pro-cykel, en Pinarello - ja. Eller Vincenzo Nibalis specialiserede asfalt, som bestemt er en af ​​de smukkeste og mest succesrige - ja. Du kan finde hende hernede - Ja.

Hvor meget koster en god cykel?

De cykler, vi har testet, harkostefra omkring $ 300 til næsten $ 2.000. Vi fandt ud af, at flere penge køber en letvægtsramme lavet af kulfiber, aluminium (eller en kombination af begge materialer) eller højstyrkestål og andre komponenter af høj kvalitet. Men du kan stadig købe engod cykelfor kun et par hundrede dollars.14. apr 2016

Hvad er en god entry-level mountainbike? Jeg får dette spørgsmål hver dag. Derfor giver jeg dig i dag de værktøjer, du har brug for til at finde en ny eller brugt mountainbike, uanset mærke. Men først skal vi definere, hvad en startcykel er.

arbejdsmandcykel

Hvis du er nybegynder og har ubegrænsede penge, er denne diskussion afsluttet. Bare gå derude og brug en masse penge på en dejlig cykel, så er du færdig. Men jeg antager, at de fleste begyndere er på udkig efter det mindste økonomiske engagement, de kan gøre, mens de stadig får en anstændig mountainbike.

Denne cykel er anstændig nok til at få dig i store problemer igen og igen. Endnu bedre, den er tilgængelig for $ 329. Ja, det er en Diamondback Overdrive, og jeg kører til Diamondback, men jeg vil have dig til at glemme i dag, fordi Diamondback muligvis ikke er tilgængelig, hvor du bor, eller du kigger på en brugt cykel.

I dag vil jeg have dig til at lade som om denne cykel er farveløs og ikke har logoer. Hvordan bestemmer vi objektivt, at det er 'trailworthy', hvis du bare undersøger det? Lad os starte med den vigtigste indikator for en god mountainbike: bagskifteren. Hvis en mountainbike er udstyret med en bagskifter, skal den hænges på rammen af ​​dette lille stykke metal kaldet bøjlen.

I tilfælde af et fald er bøjlen designet til at bryde af for at forhindre beskadigelse af rammen. Det kan derefter omstilles eller udskiftes til en lav pris. Dette er langt bedre end at smide hele cyklen i skraldespanden, hvilket er hvad du skal gøre, hvis du bryder nogen del af din ramme.

Vær forsigtig med sådanne patchløsninger, eller værre, med en skifter fastgjort direkte til rammen. Cykler som disse kan være et fald væk fra total ødelæggelse, og mountainbiking handler om at falde. Derfor er en skifterbøjle den allerførste ting, du skal kigge efter for at afgøre, om en cykel er sporklar.

Selv de enkleste cykler har et nøjagtigt skåret, funktionelt udseende derailleur-bøjle her. Så din undersøgelse skal begynde med og muligvis ende med den. Den næste vigtige del at kigge efter er en SS-spindel med gevind, som du kan identificere ved hjælp af disse klemmebolte her og de 4 bolte, der holder styret på plads.

Hvis du ser dette i stedet, er det normalt dårlige nyheder. Hvis du har noget at servicere eller udskifte foran, inklusive gaffelen, er du begrænset til upålidelige dele eller vintage mountainbike-dele, der er svære at finde. Held og lykke med at finde en helt ny gaffel i midten af ​​90'erne til erstatning af din gamle.

Ikke kun er en trådløs stamme lettere og billigere at vedligeholde, men den er også stivere, noget du vil gå på kompromis med. Når du går videre til hjulene, skal du sørge for, at de har lynhåndtag. Disse er almindelige på startcykler og giver dig mulighed for at fjerne eller udskifte hjulene manuelt uden værktøj, men vigtigere er de en indikator for den tilsigtede brug af cyklen.

Hvis flade dæk er uundgåelige ved mountainbiking, er det problematisk at altid have en 15 mm skruenøgle med sig for at fjerne disse møtrikker. Endnu værre er mountainbikes med møtrikker på akslerne næsten umulige at opgradere hjulene, og hjul er en af ​​de ting, du vil vokse ud, når du får erfaring. Så på en mountainbike på indgangsniveau skal du kigge efter hurtigudløsningshåndtag, og hvis du ser nødder, skal du holde dig væk.

Dernæst kommer krumtap- og kædehjulsaggregatet modulært og boltet sammen, ikke nittet sammen som et stort stykke. Jeg er sikker på, at du kan se problemet i dette. Hvis du bryder noget her, er du sandsynligvis prisen for hele din cykel til at fremstille noget, så hvis det er dine ting, så er det fint for dig.

Ellers skal du kigge efter noget, du faktisk kan skrue på. Den næste ting at kigge efter er skivebremser foran og bagpå. Selv billige skivebremser kan udskiftes til bedre, hvilket er vigtigt at bemærke, fordi din cykel skal have fastgørelsespunkterne til dette lige fra starten.

cykel-OL

Endnu vigtigere er, at skivebremser er langt mere pålidelige end fælgbremser, og derfor skiftede mountainbikeindustrien hurtigt og afgørende til dem for flere årtier siden. Fordi et godt bjerg. Hvis cyklen er vedligeholdelsesfattig og kan opgraderes, skal man være meget mistænksom over for en uden skivebremser.

Endelig skal du sørge for, at cyklen kommer i forskellige størrelser, og at producenten faktisk giver vejledning om, hvilken størrelse du har brug for. Dette er lige så let som at bruge Google, en mistet kunst. Under alle omstændigheder, hvis producenten ikke tilbyder disse oplysninger, tænker de sandsynligvis ikke meget på deres cykler, så du bør ikke stole på, at det fører dig dybt ind i skoven, så denne indikator er mindre objektiv end de andre , men du skal i det mindste have en Få en cykel der passer dig.

Mens der er mange andre indikatorer for en trail-klar cykel, er de stort set irrelevante, hvis den pågældende cykel ikke opfylder de krav, vi har brug for. Vi fokuserer nu på, hvad vi kan forvente af en startcykel som denne, og nogle af de ting, du kan gøre for at opgradere den. Først og fremmest er det vigtigt at bemærke, at næsten alle entry-level mountainbikes er B. hardtails eller cykler uden baghjulsophæng.

Forbindelsen, der kræves til baghjulsophæng, er dyr og tung, så det er generelt ikke værd at investere i, før du begynder at bryde tusind dollarpointet. Af hensyn til enkelheden begrænser vi denne diskussion til hardtails. Hardtails er sjove og hurtige, så de er stadig gode at komme i gang med.

Men hardtails under $ 500 er næsten altid XC eller langrendscykler. XC-cykler er optimeret til pedaler og kraftoverførsel. De er hurtige og nemme at bruge til at rejse lange afstande.

Men disse fordele kan holde dig tilbage, når du først prøver dig på freeriding. Det betyder ikke, at du ikke kan hoppe lidt på en XC-cykel. Det er bare spring, dråber, rockruller eller enhver form for lang nedstigning, der bedst gøres på en trailcykel.

Denne sorte hardtail ved siden af ​​Overdrive er et godt eksempel på en trailcykel. Rivet gaffel, aggressive vinkler, brede styr, længere bevægelse og kortere stilk gør det bedre for den type ridning, jeg gør. Da du ikke kan konvertere en XC-cykel til en Tra il-cykel eller omvendt, skal du være ærlig om, hvad du vil gøre med din mountainbike, før du køber en.

Men hvis dit budget er under $ 500, uanset om du kan lide det eller ej, kan du få en XC-cykel, når du endelig går videre til at hoppe og smide cyklen lidt mere rundt, du føler dig måske begrænset. Her er hvad jeg gjorde for at forbedre kapaciteterne på min budget XC-cykel. Det bedste, du kan gøre, er at skifte dæk, når du smed de bredere, knudrede dæk på min overdrive, det føltes som en helt anden cykel.

Jeg var i stand til at køre disse dæk ved et lavere tryk, hvilket gjorde dem mere gribende og tilgivende. Men det var ikke alt. Hører du alt det raslen, min kæde klappede overalt, og det kom faktisk helt ud ad flere dråber og spring.

For at løse dette installerede jeg en kædestyring, der næsten eliminerede problemet. Dette koster dig meget mindre end at opgradere din drivlinje, som let kan køre dig så meget som denne cykel. Hvis jeg var nybegynder for at komme så langt som muligt på denne cykel, kunne jeg opgradere pedalerne og måske gaffelen til noget lignende.

At gå ud over det ville ikke nødvendigvis være økonomisk, og i betragtning af at en anstændig trailecykel kan holde sin værdi godt, ville det være bedre at sælge det og opgradere det hele. Endelig, hvis du allerede har en cykel og finder ud af, at den fejler nogle af disse tests, kan du stadig drage fordel af denne artikel. Hvis det i øjeblikket fungerer for dig, og du nyder det, skal du fortsætte med at makulere, og hvis du har lyst til, at det holder dig tilbage, har du nu værktøjerne til at finde noget bedre.

Når det er sagt, har vi ikke talt om montering, vedligeholdelse eller alle de andre opgraderinger, du kan spørge, ved hjælp af mine seere vil jeg gøre mit bedste for at besvare dem i kommentarerne. Så find en god begyndercykel og nyd den. Fordi du kun er et år væk fra at sælge alle dine ejendele og finansiere en uansvarlig dyre finansieringscykel. Det sker for de bedste af os. Tak fordi du slipper af med mig i dag og ses næste gang.

Hvad er den dyreste cykel i verden?

1. 24K Gold Extreme MountainCykel- 1 million dollars. Dette er designet og lanceret af Hugh Powerverdens dyreste cykelpå markedet koster en million dollars!

Hvad er de 5 største mountainbike-mærker?

Dettop 5 mountainbike mærkersom jeg anbefaler er: KæmpeCykler, Trek, SpecialiseretCykelComponents Inc., Santa CruzCyklerog Cannondale. Dissemærkerafcyklerer dem, der har eksisteret i lang tid, har gode anmeldelser på stierne og er endda en del af historien ommountainbikingsig selv.

Hvilken er bedre Giant eller Trek?

Samlet set,kæmpe storer billigere endTrek. På grund af hvor de er fremstillet,kæmpe storer i stand til at holde omkostningerne ved sin cykel lavere.Trekcykler tilbyder budgetvenlige forlystelser, men deres cykler er i gennemsnit dyrere at købe.

Hvorfor er det så svært at købe en cykel?

Det lave udbud og høje efterspørgsel eftercyklerforårsager mangel. Forbrugernes præferencer, prioriteter og værdier omformer industrier. Årsagen er en kombination af forsinkelser i forsyningskæden og en stigende interesse omkringcyklingog andre udendørs aktiviteter på grund af pandemien.20. apr 2021

Hvad er bedre Schwinn eller Mongoose?

Cykelkvalitet og holdbarhed

Generelt begge deleMongooseogSchwinncykler bruger aluminiumsrammer,som eroverkommelig, pålidelig og ret let. Vinder:Mongoosefordi de er kendt for deres højkvalitets aluminiumsrammer, som, mens de er lidt dyrere endSchwinnrammer, har tendens til at være mere holdbare.

Ejes Trek af kæmpe?

kæmpe storer verdens største cykelfabrikant efter omsætning. Virksomheden sælger cykler under eget navn og fremstiller dem til større mærker som f.eksTrek, Scott og Colnago.30. aug 2013

Er en Trek-cykel pengene værd?

ErTrek pengene værd? Ja,Trek cyklererpengene værd.Trekpakker avancerede teknologier i derescykler, bygge derescykleromkring aluminiums- og kulstoframmer af høj kvalitet og bruger kun pålidelige Shimano- og SRAM-komponenter.23. apr 2021

Hvilken type anmeldelser er der til cykler?

Søg efter de bedste produkter Anmeldelser Anmeldelser Se alle anmeldelser Cykler Komponenter Beklædning Sko

Hvilken slags cykler kører du på vejen?

Anmeldelser Cykelanmeldelser Cykelanmeldelser Vejcykler Mountainbikes Cyclocross-cykler Gruscykler Elektriske cykler

Hvilken er bedre en komfortcykel eller en almindelig cykel?

Komfortcykler er designet til alle i alle aldre og køn, så toprøret af denne cykeltype er kortere end for de fleste andre cykler. Derfor kan ryttere let placere deres fødder fast på jorden. Du kan også justere sædets højde. Derfor er det mere ligetil for folk at kontrollere en komfortcykel.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykelinnovationer - hvordan man adresserer

Hvad betragtes som en af ​​de vigtigste innovationer på cyklen? I begyndelsen af ​​1930'erne revolutionerede aluminium cykelkonstruktionen ved at reducere vægten af ​​fælge, krumtap, styr og de fleste andre komponenter. Mens det vidunderlige materiale i øjeblikket er kulfiber, forbliver aluminium det valgte materiale for de fleste cykelkomponenter.

Cykelulykke Las Vegas - typiske svar og spørgsmål

Hvem blev de 5 cyklister dræbt i Vegas? Fem døde på motorvejen, og flere andre blev såret, anklagere sagde. Cyklisterne, der blev dræbt, blev af myndighederne identificeret som Erin Michelle Ray, 39; Michael Murray, 57; Aksoy Ahmet, 48; Thomas Chamberlin Trauger, 57; og Gerrard Nieva, 41,9 år. 2021 г.

Pro cyklister cykler - enkle svar på spørgsmål

Hvor meget tjener en pro-cyklist? Lønskalaen Pro kontinentale ryttere tjener alt fra $ 26.200 til $ 171.200. Hvis ryttere kan komme forbi dette punkt, bliver betalingen dog mere lukrativ. Det endelige mål for mange cyklister er dog at komme ind på UCI World Tour, hvor mindstelønnen er $ 2,35M.29. 2020.

Travis pastrana cykel - den ultimative guide

Hvilken type cykel bruger Travis Pastrana? KTM motorcykler

Kæmpe cykelhjul - hvordan beslutter du dig?

Hvad er den største cykelhjulstørrelse? De fleste voksne mountainbikes bruger 26 tommer hjul. Mindre mountainbikes for unge bruger 24 tommer hjul. De større 700C (29 tommer) hjul har nydt en vis popularitet blandt off-road cykelfabrikanter.

Pro cykelryttere - praktiske beslutninger

Hvem er den mest berømte cykelrytter?