Vigtigste > Cykler > Brugerdefineret cykel - Sådan repareres

Brugerdefineret cykel - Sådan repareres

Hvor meget koster en brugerdefineret cykel?

Så dybest set kan du få en total kvalitet på entry levelbrugerdefineredelandevejscykel til $ 3.700 fra Seven eller $ 5.000 fra Serotta, eller brug nemt op til $ 14.000 til superbilen på landevejscykler. Med en komponentpakke på øverste niveau og rammemateriale af højere kvalitet, et godt skønvillevære $ 6-9.000 alt i.23. juni 2011 r.



Velkommen til NAHBS, det nordamerikanske HandmadeBicycle Show herfra i Sacramento, Californien. Vi er her for at bringe dig de hotteste nye brugerdefinerede cykler samt nogle fantastiske nye teknologier fra showet. Horn honk a tune) - Meow (funky upbeat music) - Hvad får du, når du tager cyclocross og blander det med tracklocross? Verden.

Og dette er deres første tracklocross-specifikke ramme. Chris, medstifter af Squid Bikes, der også designet denne cykel, sagde, at den var et sted mellem en cyklocrosscykel og en trackcykel med et par ændringer for at gøre den perfekt til Disse inkluderer en hævet bundbeslag og lidt stejlere vinkler for at tillade påvirket tå for at overlappe lidt mindre. Ligesom mange andre Squid's andre rammer blev denne malet af medstifter Chris, faktisk mod denne væg, hvilket giver et rigtig sejt stykke på showet.

Nu er vi virkelig glade for at se denne cykel ved det første Tracklocross verdensmesterskab i august ankommer til Japan. Vi har en rigtig spændende verden først, her ved standen med Weis fra Brooklyn i New York. Du er den første rammebygger, der har fået muligheden for at arbejde med en helt ny supermagnesiumlegering fra brandet All Light.



Det siges at være 33% lettere end aluminium, også lettere end titanium og stål, med 20 gange mere stødabsorbering end typisk aluminium, hvilket giver rammebyggerne potentialet for et helt nyt materiale, der kan konkurrere med kulfiber med hensyn til vægt, lethed og ydeevne. Denne ramme er også TIG-svejset og har et visitkort fra Weis med sine fantastiske asymmetriske sædeophold. Jeg taler med bygherren af ​​denne cykel, Tom Porter, og ærligt talt ved jeg ikke, hvor jeg skal starte.

Dette er Winged Victory, inspireret af den virkelig berømte statue i Louvre, og det er bare en af ​​de mest spektakulære cykler her på NAHBS.I Hvis du kunne se det i kødet her, ville du virkelig forstå, hvorfor det tog Toman utrolige to måneder at lave for at fuldføre denne konstruktion. Det er bare fantastisk.

Og det er ikke kun rammen og fortet, som Tom skabte sig selv, han er en professionel metalarbejder af handel, så han kom virkelig ind i rammen om rammebygning på en spektakulær måde, der har manifesteret sig i den. Tom har også håndlavet nogle smukke dele på denne cykel, fra Art Deco-inspireret bagagebærer til de små, smukke detaljer som støvhætterne. Og det er ikke alt, han justerede også nogle af de dele, som han ikke selv lavede.



Fra detaljer om krumtap til fendere, eller bedre sagt fendere. Det mest indviklede træk ved denne konstruktion er de smukke vingeknopper, som Tom selvfølgelig selv gør sammen med kædeskærmen, der tilsyneladende tog hele tre dage bare for at designe, endsige lave. Der er ingen tvivl om, at denne cykel har en klasse for sig selv her på NAHBS, og det får mig virkelig ikke til at spekulere på, hvorfor den får så meget opmærksomhed her. (funky upbeat musik) Lyder denne cykel kendt for dig? Nu er det tid til kølig konstruktionsteknologi.

Vi er her med vores venner FSA, der har deres K-Force, trådløse elektroniske gruppe nu i hydraulisk skivebremseversion, der snart vil være i produktion for at slutte sig til deres allerede på markedet fælgbremseversion. Ud over disse seje skivebremser har vi også et nyt cockpit til disse fra FSA med det avancerede kabelhåndteringssystem. Så på denne bygning gik de hydrauliske slanger lige ned i styret gennem stammen, forbi headsettet og ind i rammen, hvilket giver en rigtig ren front, der også skal være ret aerodynamisk, og som vi alle ved, aero er alt. (funky optimistisk musik) Og denne også.

Jeg sværger, at jeg har set dette malingjob et eller andet sted på et enkeltstående projekt, hvilket betyder, at du kan tilpasse det til dit hjertes indhold - vælg enten 45 mil CXP-modellen med det dybere afsnit eller de smallere Open Pro Carbons. Begge er naturligvis tilgængelige som både fælg- og skiveindstillinger. Hvordan ville du bygge din? Lad os vide i kommentarerne, de har en mesterhjulbygger her på stedet, der laver de første par par, her er han, tag det væk John. (funky upbeat music) Vi er på messen med Black Magic Paint, et par malere fra Portland, Oregon, og de har et stort udvalg af smukke frameson stativer, men dette er min favorit.



Denne Moots tager et stort skridt væk fra den traditionelle rå titaniumoverflade og siges at være inspireret af termiske varmekort og mange andre. Jeg mener bare tjek denne fantastiske slikfade. Før vi overhovedet krydsede Atlanterhavet vidste jeg, at Mosaik ville være her på NAHBS, og de var på min liste over bygherrer for at besøge, og jeg kan fortælle dig, at de ikke skuffede.

De fejrer deres 10-års jubilæum her på NAHB S i år, så de bragte en masse cykler til at vise sig her. Lad os starte lige her med denne glitterbombe på en cykel, din racercykel. Fra kvaliteten af ​​hendes titanium-TIG-svejsning til det uhyrlige malearbejde, som hun har i.

Lavet i husets søstermærke Spectrum Paint og Powder Works, dette er en virkelig misundelsesværdig konstruktion. En anden tendens, som vi ser her på NAHBS, er den farve, der matcher stelpumperne på cykler, ligesom dem fra SILCA, så det er ikke kun smukt, men frem for alt praktisk. En af cyklocrosscyklerne fra Mosaic tilhører faktisk grundlæggeren Aaron og blev kørt i USA Cyclocross Nationals i en enkelt hastighedsopsætning i år.

Diamondback sync r anmeldelse

Vi fangede ham endda lige i starten af ​​showet og skrubbede den sidste bit mudder væk, hvilket jeg synes er ret autentisk. Han har en interessant opsætning her, og en der er temmelig populær blandt cyklocrossere, hvor han har Dura-Ace-krumtap, men så bruger en mountainbike XTR bagskifter en Wolf Tooth Components forreste kædehjul til at gøre hat en efter opsætningen. Nå, dette er en virkelig speciel cykel fra Kentucky-baserede producent Don Walker, og dette er faktisk en hyldestcykel til den afdøde Dario Pegorreti, der var en virkelig nær ven af ​​Don.

Det er lavet til en af ​​Dons nære venner. Den mest fascinerende del af denne cykel er dog Big Leg Emma chainstays, som er en meget nøjagtig replika af dem, som Dario gav som en personlig gave for over 10 år siden. Malingsjobbet er baseret på Vincent Van Goghs Starry Night, og det er det i lyserødt og blåt, da de er racingholdsfarverne til Dons ven, det blev bygget til.

Og endelig er vi her med Don, vi skal bare påpege denne, der er et smertefuldt samarbejde med kunstneren Nick Star. og som en zoologisk nørd kan jeg bare ikke klare detaljerne i denne farve. Så sejt Siden den legendariske italienske rammebygger og maler Dario Pegoretti døde sidste år, har det meget lille og dedikerede team i hans værksted besluttet at udføre det for at bygge cykler under hans navn, især i hans senere år var han frem for alt i hans eksperimentelle maleteknikker og især håndmaling, som, som du kan se i denne sammenhæng, kørte holdet fremad.

Det ætsede og slidte lak, du ser her, er beregnet til at repræsentere den vrede og frustration, holdet har været udsat for i løbet af de sidste seks måneder, samt styrken og troen, der hjalp dem med at bygge dem på deres mission om at skabe denne skræddersyede smukke Udvikle rammer, fremme dem. San Francisco er ikke kun kendt for sine bakker, det er også kendt for sin enorme banecykelscene, og det var her Low Bicycles 'Andrew Low begyndte sin bygningskarriere. Han startede med aluminium og har været med det materiale lige siden.

Fra trackcykler til cross- og gruscykler og nu også til racercykler tilbyder han den komplette suite. Den mest fascinerende ting ved dens opbygning er dens unikke svejseproces, der tager fem timer pr. Bygning og giver dig den utroligt glatte finish. Du vil virkelig let forveksle det med en kulfibercykel, og på toppen af ​​det danner det også alle rørene i sig selv, hvilket er virkelig imponerende.

Nu er det et omslag fra os fra det nordamerikanske håndlavede cykelshow med vores hotteste teknologi. Men rolig, for vi har meget mere at komme, så hold dig opdateret. Og nu, hvis du vil prøve en anden fantastisk funktion, skal du bare klikke nedenfor og give os en lignende.

Åh! Bæltetasker! cool, super cool, super cool, super cool! (blæser hindbær) Okay, åh knæ, kom på ben, du har det, og da har vi det. (ruller tungen) - Meow. (griner) - Det er en stor meow.

Er det billigere at bygge en cykel fra bunden?

Som en tommelfingerregel, hvis dit budget er under $ 1000 eller endda $ 1300, vil komponent- og kvalitetsmæssigt få en meget bedre aftale med at købe en samletcykel. Faktisk sammenligning af en samletcykeltil en DIYbyggevil resultere i, at en forudbygget option erbilligerei 99% af tilfældene.

(dramatisk musik) - Velkommen til Ask GMBN Tech, dette er vores 30. show, så dette er fantastisk. Det er et ugentligt show, hvor du kan sende dine spørgsmål om tekniske mountainbike-ting. Og forhåbentlig kan vi give dig et anstændigt svar, Lær at forstå cykler, For at modtage dine indlæg skal du sende dem til e-mail-adressen nederst på skærmen eller tilføje dem i kommentarerne nedenfor.

Brug #askGMBNtech, så du kan gøre din identifikation til en leg. Så at hoppe lige med Elias Sandell er ulempen ved at bruge en syv-, otte-, ni-, ti-vejs kædeafbryder og en 11-trins kæde? Jeg har et i et take-sæt, og jeg ved ikke, om jeg skal bruge det. Dybest set ligner de stort set Eliasthe med kædeværktøjer, men kæder er selvfølgelig meget forskellige.

En 12-trins kæde er meget smallere end en kæde med syv gear. Dybest set vil det gøre meget mere. Det er, jeg vil have flex indbygget.

Det kommer mellem alle disse mindre gear, og du kan gøre meget mere end en ældre syv-trins kæde. Mens hun nu kan bryde næsten enhver kæde, samle dem igen eller sætte dem sammen igen med ethvert kædeværktøj, kan det være lidt vanskeligere at køre en stift, hvis du bruger den forkerte kompatibilitet på et kædeværktøj, for hvis kæberne ikke er korrekt justeret Kør ikke pennen igen. For eksempel, hvis jeg holder denne park nu, viser jeg dig, hvad jeg mener med det.

Hvis jeg bare fortryder at du vil se her, at kæberne på denne faktisk er bevægelige, og det er fordi den er kompatibel med stort set alle kædestørrelser. Jeg mener, jeg tror, ​​der er to eller tre, at det er uforeneligt med, jeg tror sandsynligvis, at de er Campagnolo-ting, fordi de er lidt bizarre. Det er et italiensk firma, der laver ting, der er lidt anderledes.

Men dette er kompatibelt med 12-trins kæder baglæns hele vejen ned, så det væsentlige gør hele forskellen. Nu afhænger det af kæden, der er fremstillet af store producenter som Shimano, Park, Topeak osv. Generelt er stort set meget, men der er et helvede mange emoner på markedet fra andre mennesker.

De er lidt vage, og hvad hun sælger er en otte-trins hastighed, men du kan finde ud af, at det fungerer rigtig godt klokken 10 og 11. Og det er noget, du ikke ved, før du rent faktisk prøver det og ser, om det er selv- justeret. I det væsentlige, hvis det er justeret, og det fungerer, glade dage! Du kan bruge den til at opdele og tilslutte kæden igen.

Husk, at det er meget lettere og potentielt sikrere at bruge tilstødende hængende links i disse dage. Nu kan disse passe til de fleste kæder på markedet, og det er lige så let som at dele en kæde, indtil du stort set har to identiske led. Indsæt og træk hovedledet tilbage.

Det er dybest set et meget simpelt værktøjsfrit system til at slutte sig til en kæde. Og det er også meget sikkert, for lad os bare sige på kæden, at du har et ydre sted, og at du har et indre sted, og at du har ruller til midten. Når du nu bruger kædeværktøjet på kæden til at forbinde kæden igen, skal du placere kæden i kæberne her og køre tappen helt tilbage.

Men stiften skal gå helt ind i den anden ydre plade, og hvis den ikke er helt ind, er det et svagt led i kæden. Og det er et spørgsmål om tid, før spændinger, der springer ud og dybest set bryder din kæde. Hvis kæden går i stykker under pedalerne, er du måske heldig.

Du kunne bare sætte dig ned. Det klikker, og der sker ikke noget, undtagen besværet. Hvis din kæde går i stykker, når du kører på lasten, som for eksempel at springe fra sadlen, vil du gå over styret, og det vil altid ske på det tidspunkt, hvor du aldrig ville forvente det, og det ville være et rigtig dårligt nedbrud.

Bare pas på. Sørg for, at dit kædeværktøj er justeret, og at du er klar til at gå. Næste op er rengøringen af ​​bremserensning af Raymond Paculan Hey Doddy gode artikler Tak Raymond Jeg vil gerne spørge, om jeg kan bruge kontaktrenser n rengøring af skivebremseklodser og skiver. Jeg vil også gerne vide, hvilket værkstedshåndklæde du bruger i dine vedligeholdelsesartikler. besvar det spørgsmål.

Ja, selvfølgelig, så dybest set har vi bremserensere her og nogle kontaktrensere her. De er meget ens og begge indeholder isopropylalkohol. Nu er kontaktrenser sandsynligvis den mindst stødende af disse ting.

Det vil sandsynligvis ikke rense dine bremseklodser såvel som en specialbremserenser, der indeholder flere opløsningsmidler. Men selvfølgelig er fordelen ved en kontaktrenser, at du kan få den hvor som helst. Mange mærker gør kontakt renere, og det er naturligvis sikkert for dig at bruge det på elektriske ting som din bils tænding, når du måske har vand i det eller en slags? Antal cifre.

Og det er naturligvis sikkert for dig at bruge i kredsløb. Selvom den indeholder isopropylalkohol, er bremserenser lidt mere aggressiv, og selvom jeg er sikker på, at der er nogle, der er kompatible med elektrisk udstyr, tror jeg ikke det, denne er særlig, og jeg tror, ​​mange af dem vil være lidt for aggressiv til at bruge på nogle sarte plastik som f.eks. et printkort. Som svar på dit spørgsmål, ja.

Du kan bruge kontaktrengøringsmidler. Bremserenser er bedre, men i det væsentlige er isopropylalkoholen, hvad der er i dem og gør jobbet. Sørg også for at bruge gummihandsker til arbejde.

Du vil have en slags Nitrol-handske, fordi du ikke vil have, at disse ting skal komme i dine hænder for længe, ​​fordi det er ret groft. Og du vil heller ikke have, at olierne i din hud overføres til disse bremseklodser, fordi de kan forurene dem. Hvad angår værkstedshåndklædet, her er noget af det her; der er mange forskellige derude.

De er alle ret industrielle. Denne særlige er lavet af et band kaldet Scotts. Du vil se dette i garager og i alle slags traditionelle værksteder.

Du kan købe det på handelssteder. Du kan købe det på Amazon, som vi gør. Men der er masser af forskellige mærker derude.

Grunden til, at vi kan lide dette over nogle af de massive ruller, du får, er, at disse større ruller har tendens til at være lidt blødere papir. Det går ikke så langt, selvom du får mere, men denne, jeg tror Scotts ting, de er virkelig ret hårde. Jeg kan især godt lide det.

Det er en af ​​mine favoritter, fordi det er ret nemt at genbruge. Så lad os gå. Scotts værkstedshåndklæde.

Okay, næste fra Isaac 232. Kunne du tråde bundbeslaget på en presset monteret bundbeslagsramme, så der kan monteres en gevindbundsbeslag? Nej, jeg tror ikke du kan. Med en gevindbeslag med gevind er lejerne normalt uden for boringerne.

Sidder uden for skallen, hele pointen med pressfit-systemet er, at lejerne er i nøjagtig den samme position. De er kun i skallen, som er større. Så du kan prøve at tråde denne skal, men intet vil virkelig ske, medmindre du har ødelagt din ramme.

Jeg er sikker på, at der kunne være en slags bodge-metode, men jeg vil bestemt ikke anbefale den. Jeg vil holde fast i den interferenspasning, den var designet til at være, og bare sørg for at installere den korrekt, og at du har strømfri kørsel. Okay, næste fra Eric Camacho.

Hej Doddy, som du ved i min sidste kommentar om, at min cykel blev stjålet. Ja, jeg husker sikkert, at jeg så dit navn nu. Jeg har tænkt på at bygge en cykel som din cykel.

Men hvad ville være bedre? Bygge en med dit eget udstyr eller købe en hel cykel og opgradere over tid? Jeg ville bygge en, men jeg har lyst til, at det tager lidt tid, lidt tidskrævende. Jeg elsker at høre dine tanker. Okay så baseret på den cykelbygning, jeg laver hver uge på tech-showet, husk, dette er kun til gavn for showet, ved du, det er gradvist blevet distribueret.

Hvis dette var min personlige cykel, ville jeg have gjort det i en enkelt session. Jeg ville ride den ting, der kørte. Faktisk ville det være halvt ødelagt nu.

Så jeg tager bevidst min tid, fordi der er meget bagved, og der vil være noget andet i de næste episoder. Men når det er sagt, personligt synes jeg at bygge din egen cykel er en af ​​de sjoveste ting. Jeg synes, at enhver cyklist, mand, cykel eller racercyklist skal gøre det engang.

Du skal bygge en cykel fra bunden, fordi den er rigtig, virkelig sjov. Du lærer alt om din cykel, når du gør det, og du har også fordelen ved at vælge hver enkelt del, du ønsker. Du kender dog muligvis ikke alle de dele, du ønsker.

Måske ender du bare med at skrive dig selv en rigtig dyr indkøbsliste over ting, i hvilket tilfælde jeg måske tror, ​​at det i dit tilfælde måske er bedre at gå efter et lige mærke som Komoso, Canyon eller et af disse mærker. Eller du kan få en rigtig, rigtig god ramme og gaffelkombination med et basisgruppesæt. Og over tid, hvis du slider gearkassen der, forhåbentlig har du sparet penge på samme tid ved først at købe cyklen.

Begynd at spare lidt på siden, og med tiden, når du kører på cykel, skal du bare bære dit kædesæt ud og gå til et sted, hvor du opgraderer dem, de er næste. Og så når tiden går i sidste ende, har du en cykel med meget bedre komponenter. Det eneste, du skal tilføje, er åbenbart, at rammen er vigtig, fordi det er den ting, du vil beholde, så sørg for at rammen sørger for, at det er noget, du sandsynligvis vil vokse med.

Så hvis du for eksempel stadig vokser, skal du sørge for, at der er plads nok til fysisk at vokse med cyklen og have en anstændig garanti på den. Hvis du har haft det i lang tid, vil du sikre dig, at alt kan dækkes af producenten, hvis der opstår et problem. Den anden ting, du skal overveje, er nogle af komponenterne der transmission betyder ikke noget.

Det er fuldstændig irrelevant. Det slides over tid, og du kan hæve det til bedre ting. Lav ikke nogen chancer.

Du kan spare på hjulene, selv de tunge, og købe lette hjul. Dette er ikke et problem. Dæk, de slides.

Vi kan afskedige dem for at få dæk, der passer til din lokale ridning, men når det kommer til affjedringsgaffel og spjæld, kan nogle af de budgetdødelige monteret på budgetcykler for at holde deres pris nede ikke meget at gøre med internerne på dem, så når du køber din cykel, får du den bedst mulige gaffel og spjæld, du har råd til, og det betyder, at du kan justere den gaffel. Du kan bestille ting som forårets løbet der senere. Du kan ændre polstringspatronen i rammen, hvis du ønsker at få mere ydelse ud af den, hvis det er tilfældet.

Bare noget at vokse med ligesom du ville med rammen. Hvis dit fokus er på at få en god gaffel, en god spjæld, en god ramme, resten kan du gøre. Over tid vil du også lære mere om, hvad du sparer Ully, du har noget derude og holder os opdateret med det, du køber.

Jeg er virkelig interesseret. Okay, det lyder som et indkøbsliste spørgsmål. Så fra Bugboy 152000, Doddy, kan du hjælpe? Kan jeg finde det rigtige værktøj til at adskille min Raceface-effekt krumtap til en grundig rengøring? Jeg vil demontere min Santa Cruz helt inden vinteropbevaring i år.

Så vidt jeg ved, er disse krumtap ikke anderledes end de andre. Du skal bruge en sekskantnøgle på 8 millimeter for at fjerne krumtappen fra cyklen. Du har enten brug for en Tork T25 eller en 5 mm unbrakonøgle for at fjerne, uanset om det er edderkoppen eller den egentlige direkte kædehjul, denne krumtap bruges.

Du skal bruge et BB-værktøj, som er en af ​​disse ting, for at fjerne bundbeslaget fra cyklen. Du har muligvis brug for en hammer bare for at chokere disse krumtap eller akslen. Blødere ende eller en gummiende er en god ide, så du ikke beskadiger akslen der fedt, når du monterer ting igen.

Du skal også bruge trådlås, hvis du gør dette. Du skal bruge et håndklæde og en slags handsker for at beskytte dine hænder. Og så har du brug for en stærk affedtningsmiddel.

Og som jeg vil anbefale, hold fast i ting som gamle iskopper eller enhver slags plastbeholder. Specifikt den sorte plast, der ikke kan genbruges, så du stadig kan bruge dem til ting som det, der er fantastisk til at lægge affedtningsmiddel i og stikke delene i og rengøre dem godt. Gamle tandbørster er gode til at skære rundt i og få alt det lort ud af de ting.

Og lad os gå. Det er det. Der er ikke noget særlig lyst, du har brug for.

Bare de anstændige værktøjer og fortsæt med at gøre det. Okay, det er ret sejt. Dette er fra Mainz Man.

Du som mig, du bruger en momentnøgle, mindede mig om noget, jeg bad om, ville vide, det anbefales at altid opbevare momentnøglen på den laveste indstilling. Dette gælder for Park ATD? Jeg antager, at det gør det, og jeg har tendens til at indstille min til 4NM efter brug, men kan ikke finde noget at bekræfte online. Jeg kunne bare spørge Parks, selvfølgelig, men jeg tror du måske ved det. Jeg har ikke set nogen litteratur, der siger dette.

Og jeg tror, ​​det kunne være anderledes med ATD, som er en af ​​de små fyre. Hvis du ikke har set disse før, er der justerbare momentindstillinger og bits i håndtaget her. Dette er den gamle.

Dette er ATD 1. Jeg tror, ​​der er nu en 1.2, der har et par ekstra funktioner.

Magnetisk bitholder, så du ikke mister dine bits. Det er et alternativ til klassisk ratcheting. Så vidt jeg ved, skal skraldehåndtagene altid nulstilles, men ikke til nul, da det fungerer internt. Bemærk nu, at disse er lidt forskellige.

Når du når din drejningsmomentindstilling på dette, vil du klikke på en slags, men du kan stadig bruge dem. Jeg tror, ​​det er derfor, det er vigtigt, at du aflaster det interne system derinde. ATD'erne er lidt forskellige, bare den måde de fungerer på.

Det kan du ikke rigtig gøre. Du kan ikke stramme for hårdt. Det er som et klikstop.

Du kan slet ikke stramme dette for hårdt. Jeg er temmelig sikker på, at disse er fine, men jeg er ikke i tvivl om, at det nu er en god ide at lade den være på 4NM, som det er nu i netop dette værksted, jeg ved, at disse bruges hele tiden. Alt det momentnøglen er specielt hos vores venner på GCN og GCM, fordi de har en masse kulfiber, sarte cockpitdele på cyklen, så de skal selvfølgelig sørge for, at du ikke strammer dem for meget.

På den monterbare side af tingene bruger jeg disse personligt ret meget. Jeg ved ikke, hvordan de andre fyre har det. Men vi bruger dem nok, men jeg synes ikke, at vores opbevaring er et problem.

Jeg synes, det er mere langvarig opbevaring, at du kan beskadige en traditionel momentnøgle. Men jeg vil spørge Park, og faktisk tror jeg, vi har en særlig gæst, der besøger os fra Park senere på året. Så jeg holder dig opdateret om dette, fordi jeg tror, ​​vi kunne gøre seje ting med Calvin.

Okay, det næste slips er for dig Simy. Min nye cykel har 35 millimeter fælgbredde med plus-dæk. Kan jeg bruge 2,4 dæk eller har jeg brug for en mindre fælg? 2.4 dæk kan bruges, men ikke alle.

Så bare for eksempel tidligere har jeg haft Ibis 7.41 fælge, som jeg tror, ​​de er 40 eller 41 millimeter udvendigt, 35 på indersiden, så de er virkelig, virkelig brede fælge. Jeg har brugt 2.3, 235, 24 og 2.5s.

Intet problem. Men ikke alle dæk fungerer. Nå, et dæk med en firkantet profil, hvis du lægger det på en bredere kant, bliver de endnu mere firkantede.

Hvilken sving, når du er virkelig aggressiv, er en god ting. Det gør dem dog rigtig flade på toppen. A, øger friktionen, når du bare kører, og B foretager en virkelig forfærdelig overgang fra toppen af ​​slidbanen til sideadelen.

Det er 'meget ingenting, hvis det sker, og så er I alle i hjørnet, hvilket betyder, at det kan komme ret let ud på trods af fakta, det har en rigtig god skulder at støtte. Så det varierer afhængigt af de dæk, du bruger på din cykel. Hvis du har en let afrundet slidbane, kan disse faktisk være meget mere som et mere aggressivt firkantet slidbanedæk ved at bruge dem på den bredere kant.

Så jeg antager, at du er nødt til at prøve at se, for at være ærlig, eller i det mindste nogle andre chauffører beder netop dine dæk om at se, hvad de gjorde med deres. Men ja det kan du. Bare ikke med alle dæk.

Okay, den sidste er et Cle Mans koblingsdæk. Hej fyre,% af mine mekaniske færdigheder fra din kanal. Åh mand.

Dette er virkelig sejt. Så du arbejder selv på din cykel. Jeg elsker at høre det.

Jeg har dog et spørgsmål om min drivlinje. Jeg kører en 1 x 11 Shimano XT drivlinje. Jeg har indekseret mine gear korrekt, og gearskiftet er snappy og til det punkt.

Intet gnidning eller ridser, før jeg indsætter min kobling. Når jeg er på sporet og sætter koblingen, fungerer de nederste 3 til 4 gear ikke så glat, og kæden gnider på den næste tandhjul. Nogle tip? Ærligt talt har jeg aldrig hørt om en kobling, der påvirker den måde, hvorpå et gear skifter andet end at du kan føle lidt mere kraft gennem armen, når du skifter.

Først finder jeg det usædvanligt for dig at slippe en kobling og derefter kun aktivere den for at komme ned. Personligt ville jeg bare lade det være tændt hele tiden. Jeg har en fordel.

Jeg antager også, at dit kredsløb er indstillet korrekt i første omgang, eller du lavede din øvre og nedre grænseskruespænding, hvilket er svingningsspændingen på denne bagskifter, og du indstiller alt med korrekt ledningsspænding der, prøv igen ved at indeksere din gear, men med koblingen tilkoblet. Prøv det samme igen med de mindre gear, og tag koblingen af ​​og se om det påvirker det, jeg er ret sikker på, at det ikke vil. Så ved du, hvad problemet er, men jeg finder det underligt, at det i første omgang skulle være et problem for at være ærlig, og det vil foreslå mig, at en kobling lægger mere spænding på det nedre bur, at noget er løst, så noget kan være løs på skifteren, men måske et jockeyhjul eller styrhjul, tjek disse ud.

Selv selve hovedbøjlen kunne være løs. Men jeg kan ikke forestille mig, at det nogensinde virkelig vil påvirke din transmission, så jeg antager, at du skal slippe af med dette og prøve at finde det. Lad os vide, Cle, for det er underligt.

Det har jeg aldrig hørt før. Okay, så slutningen på et andet spørgsmål er GMBN Tech. Forhåbentlig har jeg besvaret nogle af dine spørgsmål.

Få din i kommentarerne nedenfor, og fyr dem op på den e-mail-adresse, der var på skærmen i starten. For et par flere seje artikler, klik her for vores Press fit BB vedligeholdelsesartikel. Ikke kun er dette egnet til presse, men jeg håber, det rydder alle bække og stønn.

Men jeg bruger et pressfit som en exa i denne artikel og klik her for at se vores Evolution of Maevic Hubs. Det er en lille historie, og jeg synes, det er ret sejt, og det har en masse information i det. Som altid skal du klikke på den runde klode for at abonnere på GMBN Tech og fortælle historien.

Venner, der ikke abonnerer, abonnerer, og hvis du kan lide at stille tekniske spørgsmål, så tommelfinger op.

Er en tilpasset cykel det værd?

De er ikke altid super dyre eller tunge

Faktisk noglebrugerdefineredebygherrer er bemærkelsesværdigt rimelige med hensyn til omkostninger med komplette byggerier, der kommer overraskende konkurrencedygtige, selv til mellemstore prispoint. ”Der er virkelig ikke et stort prisgab mere,” sagde enbrugerdefineredeejer med flerecykleri hans stald.
16. juni. 2015 g.

Er en carbon cykel det værd?

For vores penge, følelsen afkulstofer bedre end aluminium og kan faktisk væreværdiopgraderingsomkostningerne i sig selv. Der er to hovedfaktorer, som vi ser som en fordel ved enkulstoframme over aluminium: dæmpning og vridningsstivhed.26. mar 2019

For mange af os, når vi køber en ny cykel, kommer det punkt, hvor vi springer til vores første kulstoframme, springet, der ofte ledsages af et let skrig, når vores kreditkort visner til støv i fingrene, ja og os gør ofte dette spring, fordi kulstof generelt betragtes som et bedre materiale til stel end aluminium, men hvordan føles en carboncykel i det virkelige liv på den åbne vej sammenlignet med en aluminiumscykel? Begge har Bontrager Finishing Kit, ligesom hvad du rent faktisk ville finde, hvis du kigger forbi din lokale Trek-forhandler, ja de er næsten identiske, næsten forbi, fordi den ene er en SL 6, kan have spor lavet af OC og LV kulfiber, den anden er en ALR Six lavet af aluminium fra Upalpha-serien. Vi tager dem med på en tur gennem vores lokale sløjfe, og så bytter vi og gentager, hvem der går først, skønt stensaks, okay, vi fortalte dig, at du vil køre først, jeg vil køre først, lad os starte med først bliver vi dyre, og du bruger en masse af dine hårdt tjente penge her, så den faktiske forskel i dette tilfælde er mellem ca. 800 til tusind dollars eller mere omkring syv hundrede pund, og det er for en identisk byte. Husk, at forskellen i pris skyldes, at kulstofproduktion er meget mere arbejdskrævende og generelt også dyrere.

Dog kan jeg forestille mig at gå ind i din lokale cykelbutik på udkig efter to forskellige cykler med lignende priser og lignende? I dette tilfælde vil din kulstoframme sandsynligvis have komponenter, der mindst er et niveau eller to lavere end dets aluminiummodstykke, så alt bliver lidt tungere, og du vil sandsynligvis have en lavere kvalitet af kulfiber, som du ellers måske vil have. Det gjorde vi ikke i dette tilfælde, fordi du gerne vil være i stand til direkte at sammenligne, hvordan disse to forskellige materialer er rigtige. Dette er et rigtig stort emne, når du snakker ned i din cykelbutik om kulstof er mere behagelig i aluminium, det er ikke rigtig et meget vanskeligt emne, og jeg talte for nylig med en ingeniørven, der har specialiseret sig i noget som dette, og han gjorde nogle analyser på den åbne vej? forsøgte at finde nogle forskelle og mislykkedes. Han sagde grundlæggende, at det er næsten umuligt at kvantificere forskelle i komfort mellem to rammer baseret på andre ting som dine dæk, hvor brede de er, hvilket tryk du har kortet godt, hvor meget Har du flex i din sadel eller sadelpind? Alt godt og godt for ham, men vi kan se nogen forskelle, men indtil videre har jeg kørt begge cykler i cirka en time med dækkene, som har nøjagtigt det samme tryk, og jeg mener det samme tryk, for i øjeblikket er vi mellem de to har byttet cykler fra mit synspunkt, svaret på dette spørgsmål er nej ja, jeg tror, ​​du kan aldrig få så lette kulstoframmer eller gode kulstoframmer, jeg skulle sige, har et meget lille mod og føler sig godt på vejen, men Jeg tror, ​​sandheden om komfort og cykler er, at hvis du virkelig vil have flere af disse, er alt hvad du skal gøre, at sætte på bredere dæk og sænke trykket.

Det næste emne er stivhed, hvilket er meget vigtigt for kraftoverførsel som sprint eller acceleration ud af et hjørne, som din cykel føles, men det er også meget vigtigt, når det kommer til håndtering af cyklen, om det tales ikke så meget. Hvis din forreste sektion ikke er meget stiv, vil det gøre din cykel lidt sværere at forhandle om sving og over ujævnt terræn, nu kan stivhed måles i laboratoriet, men hvad med her og nu, jeg synes det er dyrere kulstoframme er mere lydhør og når det er skubber virkelig hårdt og kurver på ujævne veje, efter min mening er det også mere sammensat, men det er kun i direkte sammenligning, og det er virkelig et virkelig vigtigt punkt ja forskellene er så subtile, at du virkelig kun føler dem i første fem minutter efter cykelbyttet a Efter at have indset, at forskellen er meget mindre, men forskellen er der stadig, til venstre okay, så dette er den store forskel ser tydeligvis bortset fra udseendet, lad os selvfølgelig få disse to hjul på skalaerne, så kulhjulet kommer til syv point fem ni kilo, dette aluminium kommer til syv point otte syv, så en forskel på to hundrede og firs gram, ikke en stor overraskelse i betragtning af, at kulstoframmer generelt n laves omkring fire hundrede gram lettere, og det er en aluminium, ja, men hvad betyder disse vægtbesparelser egentlig i den virkelige verden? Tesla, der er omkring tredive gram så lang med fem hundrede meters højde, denne carbon cykel var 25 sekunder hurtigere, og det er stort set med den samme ydeevne lyder ikke meget, nej og faktisk er det ikke rigtig meget, Jeg mener, det er ikke vigtigt Nå, det afhænger bare, som jeg sagde, det er hurtigere, det er en kendsgerning, om det er vigtigt, afhænger af dig, og hvad du vil have ud af din cykel, så det vigtigste emne for alt, der ser naturligt ud nu Moderne aluminiumsrammer kan ofte ikke skelnes fra deres kolleger med kulstof. For eksempel er skrivningen på denne ramme næsten sømløs, og de hydroformede rør er lige så yndefulde og smukke og velformede som alle carbonrammer, selvom de kommer tæt på, og selvfølgelig kan du se forskellen, og hvis det er forvirring, skal du bare gøre banktest og se, at kulstoframmer ikke er pengene værd nej nej vi siger ikke, at bil bon har fordelen i ren ydeevne, forskellen er, selvom så stor som nogle mennesker gør det, nej, det er ikke specielt, hvis du sammenligner det med sprøde små cykler fra samme producent, så her er et spørgsmål, matedo, du får det til en aluminiumsrammecykel eller carbon stelcykel med billigere og komponenter, jeg ville gå efter aluminiumet med bedre komponenter ja, jeg ville også gøre det, men i dette tilfælde med det samme komponenttræ på en aluminiumsramme, kommer rammen, jeg vælger en carbonramme Ja, jeg tror, ​​jeg er også enig i begge ting, knytnæven er god, okay nu, hvis du vil se lidt mere information om de materialer, vi taler ab herude, hvis du bare klikker ovenfor har vi en artikel om ting, du ikke vidste om en kulfiber og bekvemt heroppe fem ting, du ikke vidste om aluminium, skal du sørge for at abonnere på GCN før dig til en af ​​dem, der derned skal du bare klikke på kloden

Hvorfor er cykler så dyre?

En af de største faktorer i omkostningerne vedcyklerer materialer. Kulfiber kommer i forskellige former og kvaliteter. Jo højere kvaliteten af ​​kulstof er, desto større er producenternes omkostninger ved indkøb. Hvis encykelproducenten fremstiller også sit eget kulstof, skal disse omkostninger tilbagebetales i salgsprisen på encykel.

Er cykler svære at samle?

Det er ikke detsvært, lover vi. Det bliver du nødt tilsamleforhjulet, pedalerne, styret og sædet selv, skal du også kontrollere bremser og gearsystem.

Kan jeg spare penge ved at bygge min egen cykel?

Du gør det ikkebygge din egen cykeltilspare penge. Dubyggedet fordi du selv vil vælge hver enkelt del. Kompletcykeler normalt billigere 98% af tiden, medmindre du køber brugte dele og installerer alt selv.

Hvorfor er carbon cykler så dyre?

En af de største faktorer i prisen på cykler er materialer.Kulstoffiber kommer i forskellige former og kvaliteter. Jo højere kvalitet afkulstofjo større er omkostningerne ved sourcing fra producenter. Hvis en cykelproducent også fremstiller sine egnekulstof, skal disse omkostninger tilbagebetales i salgsprisen for en cykel.

Er kulstofcykler farlige?

Det er ikke det helekulstoffiber erfarligt. Når det er gjort godt,kulstoffiber kan være hårdere end stål og heltsikker. Men når de foretages forkert,kulstof-fiberkomponenter kan let gå i stykker. I modsætning til andre materialer, hvis du strammer for hårdtkulstof-fiberdele, de knuses sandsynligvis ned ad vejen.24. jul Okt 2018

Er billige cykler værd?

Ja. Billigerecyklerkan normalt ikke vare så længe. Imidlertid har jeg set mange mennesker, der har haft de samme $ 99cykeli deres garage i 10, 20 år. Dette er til dels et resultat af godt tidsbestemt vedligeholdelse, og de har ikke kørt det så meget.13. feb 2019

Er det muligt at lave en specialcykel?

Din drøm om en skræddersyet cykel bør ikke falde ved vejkanten. Hos sixthreezero handler vi om at skabe ønskelige cykler, der giver vores kunder nøjagtigt, hvad de vil have: en tur, der er lige så cool som den er skør-behagelig. Vi har behandlet vores andel af cykler, der efterlod os humpende den næste dag og ikke villige til at komme tilbage på to hjul.

Hvordan laver Bilda cykel en brugerdefineret cykel?

Bilda Bike er afhængig af vores ekspansive netværk af kyndige producentleverandører og detailpartnere for at maksimere værdi og kundeoplevelse, så du kan nyde en top-line-tur uden at bryde banken. En fantastisk komplet cykel eller brugerdefineret cykel behøver ikke koste dig en formue.

Hvor kommer bogen Den brugerdefinerede cykel fra?

Bogdesign af T. A. Lepley Trykt i Amerikas Forenede Stater på genbrugspapir, der indeholder en høj procentdel af affarvet fiber. 468 10 9753 Hardcover 8 10 9 7 Paperback Library of Congress Cataloging i publikationsdata Kolin, Michael J Den brugerdefinerede cykel.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.