Vigtigste > Cykler > Franco cykler - praktiske løsninger

Franco cykler - praktiske løsninger

Hvor fremstilles Franco-cykler?

Italien



Italien er kendt for sin lidenskab for cykling, sin utroligt rige arv, der uden tvivl er det åndelige hjem for den sport, vi alle elsker. Nu, sammen med nogle af de mest betagende veje, det fantastiske køkken og de største cykellegender, har Italien produceret nogle af de bedste cykler nogensinde, og her er et kig på fire af Italiens mest ikoniske cykelmærker. Bianchi er det ældste cykelfirma i verden, der stadig er i drift i dag og blev grundlagt af Edoardo Bianchiway i 1885.

Ud over sin rige tradition er Bianchi-cykler mere synonyme med en farve end nogen anden cykelfabrikant: Celeste, en lys turkis. Bianchi sponsorerede sin første professionelle rytter, Giavanni Tomasello, i 1899, og 15 år senere producerede virksomheden 45.000 cykler om året samt 1.500 motorcykler og 1.000 biler. Og i 1935 solgte de svimlende 70.000 cykler om året.

Bianchi-cykler var de første til at bruge Campagnolo's nye opfindelse i 1939, et stangdrevet skiftesystem kaldet Cambio Coursa, med en skifter på den bageste stiver, der forbinder kæden med de fire tilgængelige bageste tandhjul. I det andet år satte Giuseppe Olmo også en ny timesrekord ombord på en Bianchi. Succesen fortsatte, da Fausto Coppi blev medlem af Bianchi-holdet i 1940. Og i 1949 blev 'Champion of Champions', som han blev kendt, den første rytter, der vandt Giro d'Italia og Tour de France i samme år. som cementerede sig selv og Bianchi-mærket i cykelhistoriens årbøger ved siden af ​​Coppi Bianchi med andre cykelstørre som Felice Gimondi, Laurent Fignon, Gianni Bugno og Marco Pantani, der red sin specialfremstillede aluminium Mega Pro XL Reparto Corseto for at give sin fuldt navn til en berømt Giro d'Italia / Tour de France-dobbelt i 1998, den sidste rytter til at udføre denne herculean-præstation og den sidste rytter, der vandt Tour de France på en aluminiumsramme.



Nu var Pantani besat af cykelens geometri og red 30 forskellige rammer i en sæson, hver lidt anderledes. Den slående Celeste kan stadig ses i området i dag, drevet af det hollandske World Tour Team Lotto NL-Jumbo, der har tre forskellige vejrammer at vælge imellem i modellerne Oltre, Specialissima og Infinito. Nu undrer du dig måske over, hvor den karakteristiske Bianchi-kam kom fra, Edoardo Bian chi lærte dronning Margherita at cykle, og for sine problemer fik han en kongelig udnævnelse eller forsegling, der gjorde det muligt for ham at have Bianchi-toppen på alle for at fastgøre rammen. (glad italiensk musik) Colnago blev grundlagt i 1952 i Cambiago, Italien af ​​Ernesto. grundlagde Colnago og skabte hurtigt et ry for at være en af ​​de bedste tilpassede vejrammeproducenter i verden.

Med Luigi Ariento vandt guldmedaljen i løbet af de olympiske lege i 1960 om bord på en Colnago. Ernesto ledte ikke kun virksomheden, men var også chefmekaniker for Molteni-holdet, og Michele Dancellis sejr i Milano-San Remos i 1970 inspirerede det berømte Asso di Fiori eller Ace of Clubs logo. I 1971 sluttede en bestemt Eddie Merckx sig til Molteni-teamet og arbejdede tæt sammen med Ernestoon for at udvikle de motorcykler, han kørte, og kulminerede med, at det super lette stål Colnagoused i 1972 brød verdensrekordet.

Denne succes førte til, at virksomheden kom ind på produktionscykelmarkedet, drevet af en cykelbom i begyndelsen af ​​1970'erne, mens ch så introduktionen af ​​de vigtigste modeller Super og Mexico til ære for timesekorden. De fortsatte også med at innovere og eksperimentere med måder at øge rammestivhed ved hjælp af ovale og krympede rørrammer med Columbus-rør, hvilket førte til det berømte Master Range, Giuseppi Saronne vandt Pro World Road Race i 1982 med en sådan ramme. I løbet af 80'erne og 90'erne fortsatte Colnago med at udforske konstruktion og rammedesign med introduktionen af ​​sin første kulfiberramme i 1994, C40, bygget af kulstofrør med lette stålkopper.



C40 blev et øjeblikkeligt hit, trods præstationsforventningerne og vandt Paris-Roubaix fem gange fra 1995 til 2000 med Mapei-chauffører Johan Museeuw, Franco Ballerini og Andrea Tafi. Flere versioner af carbonrammen fulgte, hvor motorcyklerne er meget efterspurgte, idet hver enkelt hæver bjælken for fremragende kvalitet. I 2014 arbejdede de med Ferrari på V1R aerobike, anden gang de arbejdede med den luksuriøse sports-bh og efter at have arbejdet med kulfiberteknologi i 1980'erne.

Deres motorcykler vil fortsat blive kørt på det højeste niveau, idet UAE Emirates-holdet nu bruger C60 og Concept aero-rammer med storheder som Alexander Kristoff, Dan Martin og Fabio Aru (musik) Pinarello blev grundlagt i 1953 af den tidligere professionelle Giovanni Pinarello, der startede med et lille værksted og byggede cykler i Treviso. I 1961 sponsorerede Cicli Pinarello, som det blev kaldt på det tidspunkt, deres første chauffør, Guido de Rosso, der vandt årets Tour de l'Aveniron lavet af en creme og blå Pinarello-stål. I 1975 vandt Pinarello sin første Giro d'Italia med Fausto Bertoglio om bord på en speciel stålmodel med et Columbus-rør.

Og 13 år senere, i 1988, skabte de historie, da spanieren Pedro Delgado fangede den første af 13 Tour de France-sejre, selvom han faktisk kørte i bjergene på en TVT92 med aluminiumsstifter og kulstofrør, som blev opkaldt Treviso har været . I 1980'erne var mærket bedst kendt for sin Mont ello SLX ramme, som med tilladelse fra den amerikanske rytter Alexi Grewal vandt guld ved OL i Los Angeles 1984. Mens andre populære modeller på det tidspunkt var alle stålmodellerne, udforskede Treviso og Gavia også en verden af ​​tidsforsøgsmaskiner, eksperimenterede med buede rør og innovativt design, og i 1988 lancerede deres første lavprofilmaskine med den karakteristiske Prologo.



Ankomsten af ​​Miguel Indurain på verdensscenen i 1991 tog Pinarello til nye højder, hvor spanieren vandt fem på hinanden følgende Tour de Franceson en række Custom Pinarellos, hvor 1994 var det sidste år, Touren blev vundet på en stålcykel. I 1995 kørte Indurain en Keral Lite-ramme af aluminium til sin endelige sejr, hvor Bjarne Riis tog sejren '96-udgaven på samme ramme, mens Jan Ulrich havde en bemærkelsesværdig række på syv lige sejre for mærket ved at vinde 1997 Tour Fuldført Pinarello Paris på et skræddersyet TIG-svejset aluminium med Columbus-rør TT-rammedesign fortsatte ind i 1990'erne og bar frugt, hjulpet af Indurains andenverdensfysiologi, med afsløringen af ​​virksomhedens første fulde carbon-TT-cykel, Espada, i 1994, da Indurain brød verdensrekordet og lod en gadeversion ødelæggende tidsforsøg. Det nye årtusinde indvarslede den nye generation af hovedsageligt kulfiberrammer med Prince og for nylig Dogma-serien, som Bradley Wiggins vandt Tour de France 2012 med.

Fire sejre ved Tour de France med tilladelse fra Chris Froome Siden da fulgte sidste gang i 2017 på det nye flagskib F10. (Italiensk elektroakustisk musik) Et ægte berømt, men nu næsten glemt italiensk mærke, legenden om Legnano går tilbage til 1902 med Vittorio Rossi & Company, der producerede cykler i Milano under varemærket 'Lignon'. Et par år senere blev virksomheden overtaget af Emilio Bozzi, der grundlagde et af de mest succesrige cykelhold i historien i 1906, Legnano Cycling Team, der løb indtil 1966.

De højt ansete Legnano-cykler blev kendetegnet ved deres umiskendelige farve, kendt som 'Lizard Yellow', og det unikke rammedesign, hvor sædeklemmen var direkte under den øverste del på forsiden af ​​sæderøret. I 1920 overtog Bozzi figuren af ​​Alberto da Guissano, den ikoniske Lombard-kriger for at symbolisere Legnano-mærket. Hans billede, støbt i messingstempling og nittet til hovedrøret, ville pryde dine cykler i de næste 50 år.

Mærkets skæbne ændrede sig for evigt i 1924, da holdet underskrev en livslang kontrakt med den unge håbefulde stjerne Alfredo Bindato. Det var et forretningsgeni, da Binda opnåede en utrolig succes med Palmarès, herunder fem udgaver af Giro d'Italia, tre World Road-titler, fire Tour of Lombardis og to udgaver af Milan-San Remo. Faktisk var Binda så dominerende, at Giro-arrangørerne betalte ham svarende til en samlet sejr i Giro for at undgå løbet fra 1930-udgaven for at stimulere interessen for et næsten enmands show femte gang.

luftring næse

Dette indvarslede en gylden æra for Legnano med Gino Bartali's underskrivelser i 1936 og Fausto Coppi i 1939, en af ​​de stærkeste brændbare duoer i historien, parret splittede i 1942, da Coppi satte sig for at køre for den bitre rival Bianchi, der delte en nation i to lejre. Denne rivalisering fortsatte efter Anden Verdenskrig, hvor Bartoli opnåede en sand episk sejr i Tour de France 1948 ombord på en Legnano Roma med en Campagnolo stangaktiveret bagskifter. Efter Bartolis fratræden i slutningen af ​​1954 forsvandt Legnano formuer gradvist i de følgende år, bortset fra guldmedaljen i det olympiske vejløb i 1956 med Ercole Baldini.

Virksomheden kæmpede sig gennem 1960'erne og 70'erne, før den blev købt af den mangeårige rival Bianchi i 1987. Og en sidste strålende hurra, da Maurizio Fondries vandt Pro World Road-titlen i Ronse, Belgien. Legnano sti ll-mærket lever i dag i navnet, der ejes af Cycleurope.

Der er nogle virkelig interessante historier derude. Jeg har bestemt lært meget; Det håber jeg selvfølgelig også. Men jeg vil gerne vide, hvilke ikoniske cykelmærker du gerne vil se i fremtidige artikler.

Hvis du har set denne artikel, kan jeg forestille mig, at du er meget interesseret i cykelteknik. Så hvad med dig bare klik her nedenfor? til vores nyeste, skinnende nye GCN tech show.

Og kom bare her for lidt retro versus moderne handling.

Hvad er de 10 bedste cykelmærker?

Rammerne er faktisk håndlavede i Italien. Der er fem lagerstørrelser til rådighed, fra små til ekstra store, men for en $ 1.000 opladning,Åbentilbyder brugerdefineret geometri. Hver Latigo-ramme er håndlavet i Italien, men designet og designetbyggetvedÅbeni Californien.

Racersæsonen 2016 er kun en fjern hukommelse, men nu har vi haft tid til at tænke over et utroligt 2016 i World Tour. Matt Haymans utrolige sejr i Paris-Roubaix. Steven Kruijswijk kommer utroligt tæt på, smerteligt tæt på at vinde Giro d'Italia, og Peter Sagan har leveret en utrolig god præstation som verdensmester hele året rundt.

Men mens vi ved, at rytterne selv er meget vigtige, vil vi nu gerne vide, hvilke cykler der fik dem der. Ligesom Matt Hayman vandt ikke kun Paris-Roubaix, men også på en aero-motorcykel. Ja.

Så vi har gennemgået masser af data, og nu er vi klar til at give dig den endelige liste over de ti mest succesrige landevejscykler i 2016. Men hvordan gjorde vi det nøjagtigt, hører jeg dig spørge? Nå, vi brugte matematik. Og vi er skidt i matematik, så vi hyrede hjælp fra et matematikgeni ved navn Daffyd Thomas og udviklede World Tour of Cykler sammen.

Alle World Tour-løb og deres respektive etaper blev opført i en tabel, og point blev tildelt. Vi formoder dog, at mange af jer, ligesom os, ikke nødvendigvis er enige i tildelingen af ​​point ved UCI World Tour. Du bliver glad for at høre, at vi har skrevet det om.

Det er rigtigt. Løb som Paris-Roubaix og Tour of Flanders, prestigefyldte endagsløb, modtager nu flere GCN-point end UCI-point. Den samlede Tour de France er 100 GCN-point, Paris-Roubaix er nu 80 GCN-point.

Men etappesejre i Tour de France bringer forholdsmæssigt flere point. Så nu skal du kun vinde fem etaper for at få de samme point som Tour de France samlet. - Imponerende, og vi er ikke engang færdige der endnu.

Vi har også nogle utrolig komplicerede beregninger, hvilket betyder, at du som cykelproducent, der kun sponsorerer et World Tour-hold, får forholdsmæssigt flere point end en producent, der sponsorerer tre hold. For når du sponsorerer tre World Tour-hold, er World Tour-sejre naturligvis lidt lettere. Der er kun en lille justering, den maksimale pointforskel er kun fem pr. Løb, men det er stadig vigtigt Dan.

Jeg synes, det er tid - Det er. - for den tiende mest succesrige racercykel i 2016.

Det er - Lapierre Xelius SL med 102 GCN-point.

Der blev sejr i etape på Criterium du Dauphine og Vuelta a Espana, men selvfølgelig var den store sejr Arnaud Demares sejr i Milan-San Remo i marts. Alt i alt betyder det, at du har optjent nok point til nemt at komme dig ind i TopTen. Hvad vi dog fandt interessant var, at Demare gik efter denne model, som er den lette version til Lapierre, i modsætning til Aircode, som er den hurtigere model for en Sprinter på papir. - På niendepladsen ligger Ridley Helium SL med 114 GCN-point.

Sidste år tog Helium SL 10. plads på vores liste over de mest succesrige cykler, så i år steg den et sted. Det vandt Tour of Poland overall, etaper på Grand Tours inklusive Thomas De Gendt på Mont Ventoux, selvom man måske glemmer det i betragtning af hvad der ellers skete på Mont Ventoux den dag. Desværre kan det være sidste gang, vi ser Helium SL på World Tour, men vær ikke forfærdet længe, ​​fordi Ridley har udviklet et nyt, endnu lettere Helium, og det vises i 2017. - Måske SSL. - På plads otte med 136 GCN-point er Scott Addict, en anden fjervægtcykel, der snart skal opdateres, da den blev lanceret tilbage i sommeren 2013.

Men det er næppe overraskende, at det kom ind i top ti i betragtning af præstationen for en bestemt Esteban Chaves, der havde flere sejre i år, og hvem ved, hvad der ville være sket, hvis han holdt den lyserøde trøje i slutningen af ​​Giro d'Italia - Ja - Nummer syv er Cervelo S5 med 150GCN-point. Nu har denne cykel haft en imponerende række resultater i år. Mark Cavendish kørte fire etaper i Tour de France, Stephen Cummings vandt en, og en anden ting, der taler for denne cykel, er det faktum, at Cervelos stoppede kørerne med superlys R5 i hvert løb undtagen Paris-Roubaix, så de kun har en valg, den aerodynamiske S5.

Det betyder, at alle 10 sejre denne sæson var på denne cykel. Jeg vil fortælle dig noget Dan, i det mindste nævnte jeg, at denne cykel klarede sig bedre på GCN World Tour end holdet på UCI World Tour. Jeg synes, det viser, at vores sandsynligvis er mere retfærdig. - Helt bestemt. - På sjette plads med 171 GCN-point ligger Specialized Venge Vias.

Så den anden aero-cykel i top ti efter Cervelo S5. Nå, dette er en meget scenespecifik motorcykel, hvilket betyder, at den ikke bruges så meget som de fleste andre cykler på World Tour. Men det havde stadig et meget vellykket år, herunder flere etaper af Grand Tour drevet af folk som Peter Sagan og Marcel Kittel.

Nå, jeg synes det er rimeligt at sige, at dette blev temmelig langsomt vedtaget af professionelle, når det først blev frigivet, men nu er det svært at stoppe dem - nummer fem, det er BMC Team MachineMC SLR01 med 198 point. Nu med kun ét hold i World Tour er det en stor præstation i BMC. Især når man tænker på, at en af ​​deres nøgledrivere, Richie Porte, kun har vundet et World Tour-løb i år.

Resten skyldes i vid udstrækning en Greg Van Avermaets samlede præstation i Tirreno-Adriatico, Montreal GP og selvfølgelig en etappesejr i Tour de France - det har været et solidt og konsekvent år for dem - lige uden for podiet, i fjerde plads, Canyon Ultimate CF SLX med 366 point, er et kæmpe spring på 168 point over BMC Team Machine. Denne cykel har naturligvis vundet en Grand Tour i form af Vuelta samt flere Grand Tour-etaper i år, og der er ingen tvivl om, at dette har været et godt år at sponsorere både Mobistar og Katusha. Og interessant, hvis vi dykker lidt dybere ned i resultatet, finder vi, at det har vundet flere bjergetaper i år end nogen anden cykel.

Det er rigtigt, hvis du bare tager de hårdeste etaper i 2016, finder du CanyonUltimate CF SLX til at være Årets klatrecykel - det er en god statistik, er det ikke? - tak, kammerat - forklar ikke din præstation, men det er en god statistik. - På tredje og fjerde plads på sidste års liste, delvis på grund af at vinde en af ​​de største priser inden for professionel cykling, Paris-Roubaix, er det selvfølgelig Scott Folie. Nu kæmper det også for den mest alsidige cykelpris, efter at Mat Hayman knuste den på brostensgaden.

Men det spillede også blandt folk som Caleb Ewan og Oliver Naesen fra Orica og IAM Cycling, for at Dan forresten gør det til den mest succesrige cykel i en-dags løb. - Åh, stor kendsgerning. - Ja, kompis, ikke tilbage med fakta. - Op andenpladsen, andenpladsen og et sted siden 2015 er Pinarello Dogma F8.

Hvor meget overraskelse er det? Ikke så meget, virkelig. Hvis du ser på resultaterne, vil du opdage, at det virkelig var den bedste etcecykel i 2016, hvis kun med 1 point - God kendsgerning - Og det var ikke kun fordi Chris Froome kørte på det, glem det Tror du ikke Geraint Thomas vandt Pyrenæerne samlet i år. Og det var også meget godt i en-dags løb.

Wout Poels og Michal Kwiatkowski scorede begge meget store sejre. Ligesom folien før den er dette en meget alsidig aerocykel. For det første er den mest succesrige racercykel i 2016 Specialized Tarmac.

Det er rigtigt, i det andet løbende år dominerer den lette cykel fra Big S vores liste med fantastiske 661 GCN-point. Det er seks gange flere point end vores 10. bedst sælgende cykel. Nå, det kommer måske ikke for meget af en overraskelse, når man tænker på, at folk som Peter Sagan, Alberto Contador og Vincenzo Nibali alle bruger denne cykel, og samlet set er deres Palmares ærligt talt forbløffende.

Selvom det hverken er aerodynamisk eller den letteste cykel, selvom det med komponenter i World Tour-kvalitet kommer tæt på, hvis ikke under World Tour-vægtgrænsen, spørger spørgsmålet, Dan, måske er aerodynamik og letvægt bare ikke den ting Ting, der cykelløb vinder - Åh, mit ord. Hvilket spørgsmål. - Ja. - Nå, det tænker vi ikke længe på, for vi har endnu et brændende spørgsmål at tage op.

Visse mærker, jeg tror, ​​at BMC og Pinarello virkelig kun har en model til deres ryttere, som de kan bruge på ethvert terræn i løbet af sæsonen, hvilket betyder, at alle sejre vil være meget fokuseret på den ene model. Mens andre mærker, såsom Specialized og Giant, tilbyder deres ryttere op til tre modeller at vælge imellem til forskellige typer terræn, er deres sejre lidt mere spredte. Og det rejser spørgsmålet om, hvem der var den mest succesrige cykelfabrikant i 2016? Nå, vi har også resultatet.

bundbeslag løs

På femte plads er det BMC - fjerdeplads går til Canyon - tredjeplads går til Pinarello - andenplads er Scott - og egentlig ingen overraskelse i første omgang, da de har Venge Vias på nummer seks og havde asfalten som nummer et, det er naturligvis specialiseret. - Nå, lad os gå. Vi har så meget mere seje statistikker og data, der viser dig, at vi troede, at hvis du spurgte om det i kommentarerne nedenfor, ville vi komme lidt dybere ind i tingene på en live-artikel.

Og måske får vi endda et udseende fra vores bosatte matematiske geni Nå, jeg bruger det udtryk 'geni' løst.

Det kan bare virke smart i betragtning af at han er nødt til at arbejde med et ton ex-cyklist, men du ved - jeg tror, ​​vi er nødt til at involvere ham til at forklare, hvis jeg er helt ærlig - Ja, en kompleks algoritme er muligvis ikke sennep til nogle af jer - nej. Vi vil også gerne høre dine tanker om dette. Er du enig med vores top ti? Hvad var din yndlingscykel i 2016, selvom det ikke var en af ​​de mest succesrige.

Efterlad dine tanker i kommentarerne nedenfor - Ja. Sørg også for at abonnere på GCN, hvis kun fordi du er på det perfekte sted til 2017-sæsonen, som vi meget snart vil dække på alle mulige måder - ja. Vi har et par flere artikler, når du gør dette.

Først er der en tur rundt Chris Froomes pro-cykel, en Pinarello - ja. Eller Vincenzo Nibalis specialiserede asfalt, som bestemt er en af ​​de smukkeste og mest succesrige - ja. Du kan finde hende hernede - Ja.

Hvad er det bedste cykelmærke?

DetTop 10BedstCykelmærkeri verden
  • Merida.
  • Trek.
  • Specialiseret.
  • Cannondale.
  • Kona.
  • Scott.
  • Santa Cruz.
  • Marine.

Du har besluttet at købe din første landevejscykel, forbløffende har du taget dit første skridt ind i en meget større verden, men at købe din første cykel kan føles lidt overvældende og forvirrende, da de ser ud til at være mange forskellige typer lavet af forskellige materialer med forskellige komponenter pass, så vi er i denne artikel-artikel, jeg vil give dig en praktisk guide og fortælle dig præcis, hvad du skal se efter, og hvad forskellene er, jeg er virkelig lidenskabelig for cykling, så alt, hvad der får flere mennesker på cyklen og den lidenskab hele bedre Splits. Derfor slog vi os sammen med Decathlon, de har en rigtig omfattende cykel med mange forskellige funktioner, og de har også god værdi for pengene, hvilket betyder, at dette er det ideelle sted for mig at vise dig alt, hvad du kan gøre, og jeg har også brug for en ny kitesurf-drage plus en tanke, der dræber to fugle i en sten. Den første ting, du skal vide, er, hvor mange penge du vil bruge, men hvor mange penge skal du bruge godt, der er ikke noget rigtigt svar um på det spørgsmål, når det kommer til at købe en cykel, men hvad du kan vide er så højt kvalitetsstartcykler starter normalt omkring 260 oro eller £ 250 som denne, og når du fortsætter med jo flere penge, er rammerne normalt lettere og stivere, og komponenterne på disse rammer er lettere og mere sofistikerede til omkring 600 euro, du kan få en masse cykelfrygt penge, typisk noget m med en aluminiumsramme nogle gode indgangskomponenter, da måske endda skivebremser og cykler med denne slags udstyr er utroligt dygtige, kan du helt sikkert vide, at bjerge eller alper måske du og kører et par løb på en cykel med denne form for spektrum, jeg ved, at fordi der er alle de ting, jeg gjorde på min første landevejscykel, vil jeg anbefale, at du ikke bruger alle dine penge på cyklen alene, budget på alle det væsentlige tilbehør som sko og pedaler, tøj og alt, hvad du først skal overveje, når du vælger din cykel, komponenterne, der er fastgjort til den, er fra samlebetegnelsen for bremser, og gearskiftet er gruppen, nu er der forskellige producenter af gruppesæt Campagnolo , SRAM-mikrochip og måske den mest berømte Shimano, der kommer ind uanset mærkegruppens sæt Hierarkier eller niveau op, når du flytter gruppehierarkierne op, de bliver dyrere, og komponenterne bliver lettere, du får normalt flere gear mere funktionalitet, de er lavet af mere eksotiske materialer og skiftende gear vil også være jævnere nu entry level cykler og entry level road bikes leveres normalt med gruppesæt, der er lavere i hierarkiet, fremragende eksempel dette er Shimano Sora, som er et Shimano gruppesæt i anden klasse og ofte findes på cykler omkring £ 500,00; Shimano Sora kunne være lavere i gruppets hierarki.

Vi lader ikke det forhindre dig i at være en nybegynder eller en startcykel, der er helt perfekt. Min første tur. Bike havde Shimano til at gå op, og jeg skrev det bjerge i mig eller Carall om det sted, jeg selv kørte det et par løb, men en af ​​de ting, man skal huske på, er gruppens gearforhold. Denne cykel har en 1132 kassette på bagsiden , hvad jeg vil anbefale til din første landevejscykel Årsagen er, at dette 32-tandhjul på bagsiden af ​​kassetten er virkelig nyttigt til bakker.

Dette betyder, at ved at vride dine ben mere, kan du få en højere kadence, og det vil kun gøre bakker snappier. Dette er i modsætning til nogle cykler, der kommer med en lidt hårdere kassette: 28 vær opmærksom, og kædesættet har også forskellige størrelser af kæderinge, hvad jeg vil anbefale til din første landevejscykel er et kompakt kædesæt med en 50:34 som vi have det her, og af samme grund vil jeg anbefale 32'erne, backit gør bare bakkerne lidt lettere, hvis du er nybegynder. Simpelthen hvis du er en nybegyndercykling og vil have gear, der kan hjælpe dig med at klatre op i bakker, du ønsker, større bageste og mindre bageste ntas nævnte bremser er også en del af gruppen, og i det hele taget er der to forskellige typer fælgbremser eller som du kan se på denne cykel skivebremser, og disse bremser koster lidt mere end fælgbremser, men hvad hvis du bor eller vil køre i et kuperet område? i bjergrigt terræn vil jeg sige, at de er en ekstra indsats værd, fordi de tilbyder betydeligt kraftigere bremser, som er mere ensartede især under våde forhold og generelt bare har bedre kontrol.

Jeg må understrege, at fælgbremserne, der bruger dem, er helt passende, skal vinde Tour de France i 100 år, og de har fordelen af ​​at være lidt lettere end disse bremser, da det materiale, rammen er lavet af, har en massiv indvirkning på den samlede kørekvalitet på cyklen med de mest populære materialer Aluminium, stål og kulfiber fra omkring 250 til 1.000 pund euro og dollars, de fleste af de cykler, du kan finde, er lavet af aluminiumslegeringer, og det er fantastisk, fordi aluminium er et meget alsidigt materiale det er let t godt forhold mellem styrke og vægt, det er derfor, når det bruges i luftfart, det også er meget korrosionsbestandigt og kan fremstilles til en meget lavere pris end kulfiber, hvilket betyder, at cyklerne kan blive over tusind euro mere overkommelige . Du begynder at se kulfibercykler på indgangsniveau som disse vanreisel edr 105 eller sang Sang, som de siger foran, hvor vi er lige nu. Kulfiber er normalt lettere og stivere end aluminium og stål for en bedre kørekvalitet kulfiber er et fantastisk materiale til fremstilling af cykler, men hvis dit budget ikke er fuldt kulfiber, skal du ikke bekymre dig, min første landevejscykel var aluminium, men en god funktion er en aluminiumcykel med en på den Kulfibergaffel dette reducerer vægten dette gør gaffelen meget stivere og det reducerer også vejvibrationer og summende gennem styret vælger et velrenommeret mærke på denne måde, du ved, at rammen er designet korrekt og testet og har også en solid garanti ender ved rammen, der er værd at se efter, er dækafstand, jo mere desto bedre vil jeg sige, da dette giver dig større alsidighed.

Du kan montere bredere dæk, hvis du vil, hvis du kan lide omstrejfede veje og har et lille eventyr, kan du tilføje ting som mudderbeskyttere, bagagerammer og en lang række andet tilbehør, og en sidste detalje på rammen er bundbeslaget - disse er lejer, hvor kædesættet på hver cykel med en ydre leje i et gevind med indre leje får bonuspoint i min bog, fordi disse har tendens til at kræve mindre vedligeholdelse og vare længere. Jeg fortæller dig nu om Imean-hjul som en slags nøglekomponent på hver cykel, nu kommer entry-level cykler normalt med entry-level hjul, fordi det er den mest populære komponent, som cyklister opgraderer lavere ned på linjen. De kommer mere ind i sporten og bytter dem normalt ud til noget, der er lettere, stivere og måske mere aerodynamisk, men med disse forbedrede ydeevneområder på løbehjulene tilføjes omkostninger og derfor holder de De lave priser eller cykler på indgangsniveau leveres med en enklere hjul, men hvis du leder efter de hjul, din cykel leder efter med det, jeg foreslår, et rigtig højt røgnummer, da dette hjælper med at gøre hjulet stærkere og mere robust. Jeg vil også foreslå, at du ser på fælgbredden.

Ideelt set vil du have fælge, der er mere velegnede til bredere dæk, så en lidt bredere fælgbredde som 25 mm eller 28 mm dæk giver lidt mere komfort, lidt mere greb, og de har også lidt lavere rullemodstand, hvilket betyder at du kan køre det samme hastighed med lidt mindre indsats. Nu vil jeg give dig nogle andre hurtige oplysninger, du har brug for at vide, når du køber din første landevejscykel. Racercykler er designet til at blive brugt med polstrede shorts, hvilket betyder, at det er normalt for dem at føle sig ubehagelige uden polstrede shorts, og sadelkomforten er også meget personlig, så det er normalt for ryttere at ændre ting ofte.

De fleste racercykler kommer ikke med pedaler, selvom nogle low-end cykler leveres med et fladt pedalshow. Hvis du har lange forlystelser eller laver EOBs-sport, anbefaler vi at opgradere nogle clipsløse pedaler og sko, da de lader dig glide ned og trække pedalen op for at gøre dig lidt mere effektiv, du kan også få kvindespecifikke cykler, vip venligst for at have den samme ramme, men forskellige kontaktpunkter for at imødekomme de anatomiske forskelle mellem kønnene og lidt kortere krumtap, men dette er ikke strengt nødvendigt. Vi anbefaler, at du går efter det, der er mest behageligt for dig off-road, lettere gear, du kan se det massive tandhjul på kassetten her og skivebremser, og det betyder, at du i det væsentlige har en cykel med racerstyr, der er meget hurtigere på vejen end en mountainbike, men kan også køre på grus eller brudeudskrabninger, som du ikke ønsker at gøre på en standardcykel, er fantastisk til folk i blandet terræn på udkig efter eventyr, måske pakke et par cykler eller måske bare en pendler der ikke bare ønsker at blive på vejen.

Du kan også bytte de gamle dæk ud til nogle tynde, glatte roadones, og du har i det væsentlige en vejcykel, jeg er en stor fan af denne race af cykel, en gruscykel på grundniveau er tilgængelig for omkring fem hundrede pund eller seks hundrede euro Jeg nød denne artikel og fandt den informativ, og vær venlig at give os en like og en følg, og nu har du besluttet dig for den cykel, du vil have heldigvis har vi artikler om dette og et ton af andet virkelig nyttigt nybegynderindhold. Jeg skal hjem nu og lege med mine legetøj

Hvad er den bedste pedalcykel i verden?

Uanset om du vil købe en vej, bjerg eller hybridcykel, vi har oprettet en liste overbedste cykelmærkerså du kan købe dit nyecykelmed tillid.
...
Hvad erbedste cykelmærker?
  • Trek.
  • Norco.
  • Schwinn.
  • Cannondale.
  • Co-op cyklusser.
  • Kæmpe stor.
  • Specialiseret.

Integrerede elektriske motorcykler er en eksploderende kategori sammen med teknologiske forbedringer i genopladelige batterier, og de muligheder, der engang var begrænset til omfangsrige leveringscykler, inkluderer nu en bred vifte af højtydende, veldesignede elektriske cykler i 2020 med stor ydeevne forventes at være omkring de næste 10 år er der solgt 150 millioner e-cykler, og adskillige kendte producenter vil gøre alt, hvad der er i deres magt for at udvikle højt funktionelle elektriske cykler, der kan bruges til pendleraktiviteter og endda er egnede til off-road brug. Her er et udvalg af nogle fremragende high-end e-cykler. Vi baserede vores liste på forbrugerbedømmelser fra en række offentligt tilgængelige kilder, bedst sælgende information og firmaets omdømme, turbo creo SL har et ekstremt slankt design, og den sammensatte carbonramme gør den til den letteste i sin klasse med en SL 1.1 240 watt motor, som reducerer konsekvent den krævede kræfter, når denne pedal er i sort linje, på trods af sin slanke ramme med Futureshock 2.0 hovedrør, kan du justere trykniveauet via en drejeknap og gøre din tur endnu glattere, uanset terræn Turbo Creo SL har en Mission Control-app, som du kan tilpasse motoren til din kørestil for at tilpasse din cykeloplevelse, og her er en velkendt producent af elcykler, der tilbyder produkter af høj kvalitet og bedømte produkter som denne elektriske model Marked der har en ramme lavet af 100% aluminiumslegering med en forgaffel lavet af stærk kulstofstål, der er afsluttet med en fantastisk premium komfort stødabsorberingsfunktion, 250 watt højhastigheds børsteløs.

Motoren, der gør denne elektriske cykel hurtig op til 15 km / t, suppleres perfekt af 26-tommer hjul, der giver denne cykel ekstra stabilitet og komfort. Selvfølgelig leveres denne cykel med en lys LED-lampe og Horna limited edition elektrisk cykel produceret af Sir på x-cyklen har en robust ramme lavet af smedet aluminium og er derfor ekstremt elastisk. Det kraftfulde 60 volt 32 ampere timers batteri giver denne motorcykel fire gange rækkevidden end mange sammenlignelige modeller og er perfekt parret med en 750 watt motor og sammen leverer fantastiske resultater, et par 19 tommer hjul og et generativt sporingssystem, der oplader batteriet, når du frigiver gashåndtaget, kompatibel med den forbedrede sinusbølgecontroller, der driver Sure n Ex-E-Bike gør motoren mere lydløs og mere kraftfuld, og et aftageligt 36 volt lithium-ion-batteri med 8,8 ampere time, som giver dig en rækkevidde på op til 45 km på en enkelt opladning for en sikker og behagelig køreoplevelse for yderligere personalisering ation kan du vælge mellem to tilstande e-cykel og pedalassistance Meracks har et intelligent digitalt panel, der giver dig mulighed for nemt at skifte funktioner, mens du kører. Drevet af en ekstremt modstandsdygtig Befanabrushless 750 watt motor, som kan opnå en maksimal ydelse på 1.000 watt, har DJ Fatbike en sporty aluminiumsramme og gør den let, men også holdbar nok til at blive taget på det stejleste terræn.

De brede 26-tommer universal-dæk giver ekstra stabilitet og takket være det kraftige 48-volt batteri bidrager de til en jævn kørsel, der kan holde op til 60 miles adskilt og opladet hvor som helst. Hastigheden er en sammenklappelig elektrisk mountainbike med en ramme af aluminiumslegering, den drives af en 250 watt stabil motor, der giver en imponerende mængde energi, og sammen med 36 volt batteriet resulterer det i nyttige oplysninger om hastighedscykelafstand og pedalassistance den perfekte kombination Den ultra-kraftige 26- tommer hjul på speed rig lavet af magnesiumlegering vil bringe dig over de mest stædige forhindringer, og det faktum, at denne e-cykel har et sammenfoldeligt design, gør det ideelt at tage med dig i bilen til spontane off-road eventyr. som også appellerer til fagfolk Som navnet antyder, er Super Commuter + 7 en elektrisk cykel specielt udviklet til folk, der værdsætter både hastighed og stil, når de pendler til arbejde, rammen er lavet af speciel højtydende hydroformning på stift kulstof og er ikke kun robust nok til at bære en maksimal vægt på 300 pund, men den har også en klassisk og glat finish. Denne e-cykel får sin effekt fra en 250 watt Bosch Performance Line-motor, der kan få dig op til hastigheder på omkring 32 km / t.

Et par 27 og en halv tommer hjul gør denne cykel ideel til daglig pendling. Det aftagelige 500 watt Bosch lithium-ion batteri giver denne cykel et utroligt rækkevidde på hundrede miles på en enkelt opladning Plus, du er utrolig sikker med Supercommuter +7 takket være de hydrauliske skivebremser, der giver dig perfekt kontrol over dette elektriske køretøj Lavet af utrolig let aluminiumslegering, så du nemt kan tage din e-cykel med dig. For forbedret brugervenlighed er en standard 250 watt motor med tysk teknologi det slående hjerte i denne gadget, og sammen med de solide 26 tommer hjul tilbyder Commander en udsøgt og sikker køreoplevelse af det 21-trins Shimano professionelle transmissionssystem og hurtig opladning de batteri er to af de funktioner, der helt sikkert får denne cykel til at købe den rene Z isan elektriske cykel til en overkommelig pris og en førsteklasses aluminiumsramme, der lever op til de samme kvalitetsstandarder som andre lignende professionelle e-cykler til en kraftig 350 motor watt og høj hastighed gør børste mindre gear udyr, der kan få denne gadget til at klatre i bakker og være perfekt til seriøse kørere. Standard 26 tommer hjul afrunder perfekt rammen og motoren på det rene Z sammen med den specielle nøglefri startfunktion og det aftagelige lithiumbatteri med en stor kapacitet, som kan give dig en rækkevidde på 60 km, gør denne cykel til en komplet pakke.

De dobbeltvæggede fælge på denne e-cykel er lavet af en aluminiumslegering, og forgaflen har et specielt højstyrkestål i kulstofstål -Mix, der gør 'Man Dot til en pålidelig og komfortabel elektrisk cykel, der gør kraften i denne cykel kommer fra den stabile 250 watt motor, perfekt til både byen og alle kastede forlystelser, der gør denne e-cykel til et alsidigt og pålideligt køretøj, der kører på et par 26-tommer hjul, skivebremser, foran og bagved, gør EEMA Dot et af de sikreste tohjulede køretøjer derude. Dette afslutter vores liste med nogle af de bedste elektriske cykler. Disse modeller er i den højere ende af det prisklasse, vi får med alle de cykler, der er nævnt i beskrivelsen nedenfor, så du kan tjekke prisen der, hvis du leder efter en billig mulighed, vi lavede også en artikel til de bedste billige elektriske cykler og det er også linket nedenfor.

Tak for at se, hvis du fandt denne artikel nyttig, kan du abonnere på vores kanal

Ejes Trek af kæmpe?

kæmpe storer verdens største cykelfabrikant efter omsætning. Virksomheden sælger cykler under eget navn og fremstiller dem til større mærker som f.eksTrek, Scott og Colnago.

mountainbike hjelm salg

Hvilken er bedre Giant eller Trek?

Samlet set,kæmpe storer billigere endTrek. På grund af hvor de er fremstillet,kæmpe storer i stand til at holde omkostningerne ved sin cykel lavere.Trekcykler tilbyder budgetvenlige forlystelser, men deres cykler er i gennemsnit dyrere at købe.

Er Mongoose et godt cykelmærke?

Hvis det anvendes inden for dets design og grænser,Mongoosetilbyder megetgode cykler. En køber skal simpelthen være opmærksom på disse grænser og til deres egne formål vælge det rigtigeMongoosecykel, hvad enten det er til pendling eller energisk cykling.

Er Scott et godt cykelmærke?

Scottcykler tilbyderbedreværdi end sammenlignelige modeller. Sammenlignet med højere endecykler er de økonomiske besparelser imidlertid åbenlyse. For eksempel, selvom der er dyrere cykler på markedet, bruger mange pro-niveau atleter stadigScott'striatloncykler og andre modeller i konkurrence.

Er flade pedaler bedre?

Flade pedalerer gode til selvtillid og grundlæggende færdigheder, men de er ikke kun for begyndere. Faktisk siger Wardell: Vi får eksperter til at løbeflade pedalerat lære at veje og afvikle cyklen dynamisk. De er hårdere arbejde, men de kan gøre dig meget glattere! Siger Wardell.27. 2016.

Er en WOOM-cykel det værd?

Ja,onde cyklererpengene værd. De er lavet specielt til børn og har holdbare kvalitetsdele, der fungerer godt i lang tid.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Icarus cykling - omfattende håndbog

Er Icarus forbudt i Rusland? politik er ikke så langt hentet. Inden jeg fortsatte med at vinde en Oscar sidste år, førte Icarus til en af ​​de største kontroverser i verdenssporten. Rusland havde tilsyneladende ikke lært af tidligere fejltagelser, og som et resultat har WADA nu forbudt landet fra at deltage i alle større sportsbegivenheder i verden i fire år.

Vintercykelbukser - praktiske løsninger

Hvad er de bedste vintercykelbukser? Bedste vintertætservietterCastelli Tutto Nano Bibtight. Bløde og varme strømpebukser, der kaster en overraskende mængde regn. Velocio termiske hagesmæk. dhb Classic Thermal Bib Tights. Rapha Cargo vintertights. Pearl Izumi Elite AmFib bibtights. Castelli Sorpasso RoS. Endura Pro SL Biblong. Gore Wear C3 Windstopper Bib-strømpebukser. 14 dage. 2020 г.

Hvor længe holder cykelkæder - hvordan man løser det

Hvor ofte skal jeg udskifte min cykelkæde? hver 2.000 miles

Off-season cykeltræning - almindelige svar

Hvad skal jeg gøre i løbet af cyklus uden for sæsonen? Indarbejd crossfit, løb eller vandreture eller skiløb eller andet, som du måske synes om at gøre, og som supplerer cykling. Dette er vigtigt, da det opbygger fuld kropsstyrke, som du måske har mistet i løbet af løbet. 22.10.2015

Skræddersyet cykel - brugbare løsninger

Hvor meget koster en brugerdefineret cykel? Så dybest set kan du få en total tilpasset landevejscykel på højt niveau til $ 3.700 fra Seven eller $ 5.000 fra Serotta eller nemt bruge op til $ 14.000 til superbilen til road bikes. Med en komponentpakke på øverste niveau og rammemateriale af højere kvalitet ville et godt skøn være $ 6-9.000 alt in. 23 dollars. 2011 г.

Hvornår sælges cykler - enkle svar på spørgsmål

Hvilken måned sælges cykler? ”Fra oktober til april kan jeg normalt skaffe dig den cykel, du har brug for,” sagde Boles. 'Derefter bremser cykelfabrikanter produktionen, når de begynder at løbe op til næste modelår.' Længere mod nord har de fleste butikker en langsom sæson om vinteren efterfulgt af et stort opsving i salget, når vejret bliver varm. г.