National cykelmåned - mulige løsninger
Hvilken dag er National Bike Day?
Opmærksomhed folk, den 19. april kommer cykeldagen op, men lad ikke navnet forvirre dig, det handler ikke om cykler, dette er en dag til ære for den farverige rejse, som kemikeren Albert Hoffman lavede efter hans første eksperiment med hans 'problembarn' lavet af hans laboratoriemolekyle, LSD-25. I dag taler vi om LSDs psykedeliske historie, så gør dig klar, indstil, indstil, men stop ikke - du lærer måske noget. Historien begynder lige her, eller rettere med en svampesjov, der vokser på rug, kendt som ergot.
I middelalderen var ergot ansvarlig for en frygtelig almindelig sygdom kaldet St. Anthony's Fire, senere kendt som ergotisme. Dets symptomer er gangrenøse lemmer eller kramper med hallucinationer og delirium. Mange gravide kvinder med denne sygdom ville aborter, og det ville han også senere bruge som folkemedicin til at fremkalde fødsel og begrænse blødning efter fødslen.
Når et naturligt stof har medicinske virkninger, forsøger forskere at forstå hvorfor i et forsøg på at fremstille et lægemiddel. Kemikeren Arthur Stoll, der arbejdede for det schweiziske kemiske firma Sandoz, isolerede ergotamin fra ergot i 1918, som til sidst blev solgt som et migrænemedicin under navnet Gynergen. I 1930'erne havde Sandoz et farmaceutisk laboratorium, hvor kemikere eksperimenterede med naturligt forekommende molekyler.
Udvikling af nye reaktioner for at fremstille syntetiske produkter, der kan blive overlegne stoffer. Albert Hoffman var en sådan kemiker, der arbejdede under Stoll og fortsatte sin chefs ergotaminforskning. Amerikanske kemikere isolerede senere kernestrukturen i ergotamin kaldet lyserginsyre.
Det var vanskeligt at arbejde med på grund af dets hurtige nedbrydning, så Hoffman viet sig til at skabe en mere stabil form. Han fandt ud af, at han kunne bruge Curtius-syntesen til at tilføje stabiliserende amingrupper. Ved hjælp af denne teknik var han i stand til at omdanne lysergsyre til den meget enklere, Handleergobasin, en forbindelse, der tidligere var isoleret fra naturlig ergot.
Dette labs succes fortalte Hoffman, at han var på rette vej. I 1938 begyndte han en række eksperimenter, hvor han blandede lysergsyre med forskellige organiske molekyler og indstillede dem på jagt efter nye lægemidler. Ved sit femogtyvende forsøg troede Hoffman, at han muligvis kunne finde et nyt stimulerende lægemiddel, der erstattede et cirkulationsstimulerende middel kaldet nikethamid.
Dette eksperiment førte ham til den første syntese af lyserginsyre diethylamid eller LSD-25. Dette nye molekyle lignede nikethamid i form med ikke lige lignende effekter i laboratoriet. Bortset fra lidt rastløs opførsel hos testrotter udviste LSD-25 ikke de passende egenskaber og blev efterladt i de næste fem år.
Men på det tidspunkt mistænkte Hoffman stadig, at der var noget andet ved det, ellers et ikke særlig nyttigt kemikalie. Da han syntetiserede en ny testprøve i 1943, følte han sig ganske underlig i det, han beskrev som 'en bemærkelsesværdig rastløshed kombineret med en let svimmelhed' i sin tilstand, gik han tidligt hjem for kun at se 'fantastiske billeder, ekstraordinære former med intens intensitet kalejdoskopisk farvespil '. Hoffman var den første person på jorden, der oplevede de psykedeliske effekter af LSD-25, inspireret af både denne nye oplevelse og hans intuition. han besluttede at se nærmere på molekylet.
Tre dage senere, den 19. april, pakket Hoffman sine labnotater og doserede sig på LSD. Kl. 16:20 han indtog 0,25 milligram, hvilket efter hans mening ikke ville være nok.
For at være klar var det en MEGET DÅRLIG IDEE. Ingen bør ALDRIG prøve laboratorieprodukter. Overhovedet.
Fyrre minutter senere skrev han, at han følte sig svimmel, havde synsforvrængning og havde lyst til at grine - denne post ville også være hans sidste den dag. Overvældet af eksperimentet bad han sin laboratorieassistent om at hjælpe ham hjem, men siden Anden Verdenskrig begrænsede tilgængeligheden af biler, var den eneste mulighed på cykel. Hoffman havde det mest mindeværdige krydstogt i sit liv, og så blev cykeldagen født.
Fra denne imponerende oplevelse og videre fortsatte Hoffman og hans kolleger med at eksperimentere kemisk med LSD. I 1950'erne blev forskerne interesseret i den potentielle terapeutiske værdi ved behandling af skizofreni, depression og endda alkoholisme. Ordet om LSD's tankeforandrende kræfter begyndte fra laboratoriet, og dets indvirkning på popkulturen blev tydeligt i 1960'erne.
Mens denne æra var præget af en følelse af ytringsfrihed, resulterede den uregulerede, ofte uansvarlige brug af LSD i stort set negativ opfattelse af stoffet. I 1970'erne forbød FN psykedelika som LSD, og laboratorier holdt generelt op med at arbejde med dem. I USA er LSD et lægemiddel på liste 1, hvilket betyder, at det har stor sandsynlighed for misbrug og ingen påvist medicinsk brug i øjeblikket.
Hoffman var personligt skuffet over, at lejlighedsvis misbrug af LSD overskyggede dets videnskabelige potentiale. For nylig er der imidlertid opstået ny forskning, der afdækker mere om, hvordan LSD interagerer med vores hjerner. Forskningsområdet er stadig meget nyt, men kan åbne døren til nye behandlinger for depression, afhængighed eller angst.
Hvis du vil vide mere om, hvad LSD gør i hjernen, har beskrivelsen nogle links til nyere publikationer. Med hensyn til cykeldag opfordrer vi dig til at tage en cykeltur for at ære den fantastiske kemiske rejse og vise din kærlighed til de spændende opdagelser, der sker i laboratoriet hver dag. Tommelfinger op, hvis du elsker kemi, og nu du har tændt indtil slutningen, kan du komme ud.
Er i dag National Ride Your Bike Day?
FN udpeger officielt 3. juni som verdenCykeldag.
(Motoren tændes) - Hej! - Hej! - Vi går i skole! - Ja! Emily! Første skoledag, high five! Shaun, Shaun. - Hvad? - Vores første dag på Hogwarts. (Shaun ler) - Åh mand, disse børn er hypede.
Få dem børn, kandidat. - Far, jeg ved ikke, hvordan jeg skal rydde op, jeg ved bare, hvordan man gør det. Rengør de store bidder, ikke de små bidder. - Åh, er det spildt lidt? Du går sådan her. Du lægger din hånd lige her.
Scoop, scoop, scoop, scoop. Boop. - Ah, hvad skete der? Åh, yum - Åh? - Det hele er væk - Det er alt væk - Skål! - Skål! Boop. - Okay, jeg kan tale nu.
Vil du vise dem - jeg har stadig min pyjamas på. (Shaun griner) - Vis dem dit hår, dit skøre hår.
Skal vi tage dem ud? - Mm - hmm- Ooh, se, her er en, han er så krøllet. Lad mig hjælpe dig her. - Av! Kan du tage det ud? - Ja, ja - Det er svært at få dette ud - Ja, hvordan får jeg det ud? - Spiderman korn.
Der står, at det er Spidermans yndlingsgranola - Er det Spidermans foretrukne granola? - Ja, det er Spidermans foretrukne granola - Søde, fyre kigger på Adleys skolehår. (Shaun synger babytale) - Nej, stop det, lad mig se, jeg ser underligt ud - Nej, mor vil ordne det. Adley, hvad er der i dag? - Min nye skole! - Din nye skole! Det bliver så sejt, hvorfor er du begejstret? - Jeg kan godt lide at gå på min nye skole.
Jeg er nødt til at bringe mit nye legetøj derhen. - Du skal medbringe dit legetøj i skolen? - Mine nye legetøj, som jeg bragte fra butikken til skolen. Ved du hvad, far? - Hvad? - De har en gård der.
Din skole har en gård? - Mmm-hmm. Og en trampolin. (Metal med høj intensitet) Far, bragte du mig et legetøj? - Fra flyet? - Mm-hmm. - Måske. - Kan jeg se? Kan jeg se det far? - Hvad tror du, jeg har medbragt? - Jeg ved ikke. - Hver gang jeg kommer på et fly, bringer jeg Adley en overraskelse hjem, fordi jeg savnede hende så meget.
Du og vlog bliver her og venter - jeg lukker vlogens øjne. Og mine øjne - Okay - Se ikke - Okay. Åbn dig selv og vlogens øjne - hvad er det? - Det er en lille forsegling med blå øjne som dig, og det er en taske - hvad er der inde? (Børn mumler et skrig) Åh se! Det er ude af fokus et eller andet sted her. - Ja. - Åh, det kan være min nye rygsæk den første skoledag - Måske sådan her? - Ja, sådan bærer du dig selv.
For stort for mig. Jeg er fire, og det er ikke nok. (Shaun ler) - Nej, det er perfekt.
Vil du have mig til at gøre det større? - Ja. - Her, lad mig flytte dette op. - Og så er det større! - Ja, og føles det bedre? - Bedre! - Der er et hjerte, hvor du åbner det.
Gæt hvorfor der er et hjerte? - Hvorfor? - Fordi jeg elsker dig! Sød er det ikke? - Det er en etiket. (Cricket kvitrer) Jeg tager mit Chelsea i skole. - Måske er det en god idé.
Hej, skal vi spise færdige? Og så er vi nødt til at få Niko. Jeg har ikke set Niko for evigt. - Tror du, at Niko er vågen? - Jeg ved ikke.
Lad os se, om Niko er vågen - Deal, men vi skal være meget stille, så vi ikke vækker ham, når han sover, okay? meget rolig. - Hej hvalpe. - Godmorgen. - Hej, Niko.
Vi kommer ind. Vi kommer ind, hvem! - Kom ind. - Hej. - Vi kommer ind. - Vi er inde. - Vil du have et legetøj? (Niko mumler) Tag det - Åh det var svært, masser af kroppe! Ahh, jeg savnede jer på denne rejse.
Hvad gjorde du og Niko, da jeg var væk? - Um, skateboarding - Du er færdig med skateboarding !? - På dit skateboard - Du skateboardede på mit skateboard uden mig !? - Ja - din stinker! Jeg elsker skateboarding. - Jeg skøjte på dit skateboard uden dig. - Mit skateboard? - Mm-hmm. - Stinker, det er det, jeg cykler i dag. - Nej. - Ja. - Du kan ikke tage det. - Hvad er der med dig? Hvad gjorde du? - Han spillede bare og spillede og spillede og spillede - Og spillede og spillede.
Spillede han? - Ja. - Åh, okay. - Og han spiste, spiste, spiste - - Vi må hellere gøre dig klar til skole. - Det er tid for mig at gå i skole.
Farvel! (Shaun ler) - Er du færdig med vlog på ryggen? - Vågnede du Niko? - Vi vækkede ham ikke, han var allerede op. Hej mor. - Hej - Alle børn er i sengen! - Adley, dit hår er så smukt! - Alle børn er i sengen! - Er de allerede krøllede, mor? - Ja, lad os se i spejlet. - Skal vi mødes Klæd os på. - Vi skal gøre os klar til skole. - Deal. - Tjek det her. - Okay. - Woo! - Hellig ko! - Du skal slå dit hoved. - Jeg er hjemme med min familie.
Jeg har ham under kontrol. Ooh, lip gloss til skolen? -Åh min gud, det er så sødt. -Ah, du trækker i mit hår.
Hej! Hej! Whoa, whoa, whoa (Shaun synger babytale) (Shaun spiller knurrende) Læbestiftkys. - Nej. - Nej? - Du vil ødelægge det. - Måske vil Niko have noget. - Han kan få noget. - (dramatisk stik) Hvad sker der? - Introduktion til Adleys første skoledag. - Hej. - Se hvor sød hun ser ud. - Jeg har endda min hjelm, fordi jeg kører på min fars motorcykel der. - Ja, den er virkelig, virkelig nær. - Det er ikke engang langt væk, det er meget tæt. - Det er det. (magisk klokkespil) Åh ja, så sød.
Billeder, billeder, billeder. Første skoledag - Åh, de tager også billeder! - Billeder af den første skoledag! - Jeg kører min fars motorcykel der - Det er den første skoledag for alle. - Hej, hvorfor smiler du ikke?
er misosuppe sund
Ost, smil til mor. (Bell ringer) (Shaun griner) Åh min gud, de er fantastiske. - Hej, efterlod alle dig her i verandaens fængsel? Ah veranda fængsel mwah, jeg kan ikke hente ham og kysse hans kind syv gange, åh du er sød.
Du er de sejeste piger. - Er du spændt? - Elmer, vil du lege med mig på vores nye skole? - Jo da. - Det lyder som en plan, de spiller legetøj i den nye skole. - Nedenunder, som hans knogler.
Han tog sin ble af! - Har du taget din ble af? - Du skal stoppe med at gøre det. - Hvordan virker det? gør han det? - Jeg ved ikke! - Nå, Niko har en ny ting, hvor han tager sin ble af i tøjet. - Med tøjet.
Klem, indtil han får det. (Baby græder) - Okay, vi fortæller ikke vlogen, det er okay. Det er vores lille hemmelighed. (Motoren starter) - sej! - Bare rolig, din skole er virkelig tæt på vores kvarter, den er virkelig tæt. (Glad rockmusik) - Hej fyre! - Hej! - Hej! Emily! - Hej Adley! - Hvad!? Det er så sejt! Første skoledag, high five! - Shaun, Shaun. - Hvad? - Vores første dag på Hogwarts. (Shaun ler) - Åh mand, disse børn er hypede.
Cory, godt kald til stjernerne, det kan jeg godt lide. Rumstationsånd. Få dem børn, kandidat. (optimistisk rockmusik) - Du kan sidde ved siden af din kæreste !? - Hej, det kan vi dele - Farvel! Hav den bedste skole nogensinde! Det føles så godt at være tilbage igen.
Tilbage på rumstationen. Med alle mine venner - Hej. - Hvad sker der? Hvordan har du det. - Vi er gode, vi havde en dejlig tur for at lege med rumstationen.
Vi havde en masse sjov, tilbage i rumstationen, den første ting vi gør. En stor rumstation, det kaldes et møde for alle besætninger, fordi hele besætningen kommer sammen. Vi skal tale om alle de seje ting, vi gjorde under SSG-begivenheden.
Se hvad der skete i rumstationen, mens vi var væk. Og det er let, det er bare sjove ting, ved du det. Og du har ikke været på et af disse møder i et stykke tid, jeg har en fornemmelse af, at vi ikke filmede så meget på rumstationen.
Så du følger med mig. Vi filmer, vi filmer lidt sjov fra mødet, lad os gå! (Happy rockmusik) (klapp) (happy rockmusik) (griner) (klapp) (happy rockmusik) (klapp) Sådan bygger du en Niko-fælde, se hvad Okay, se! - Fishies! - Fishies? Det fungerer hver gang. Farvel! - Farvel. - Vi er hjemme fra rumstationen.
Havde Adley en god dag i skolen? - Havde hun, hun havde den bedste dag - Cool, vi vil spørge hende om det. Og nu er vi, jeg skal hente hende og --- Vi er nødt til at shoppe. - Åh, vi skal shoppe. - Niko er vokset ud af sit tøj, og Adley havde en underlig vækstspurt, så hun fik sit tøj vokset.
Så vi har brug for nyt tøj. - Hvorfor vokser du så hurtigt? Og jeg kan ikke lide at shoppe, men jeg kan godt lide at hænge ud med min familie, så jeg tager af sted. Og det betyder, at du også kan gå - ja. - Jeg ved ikke, om du kan lide at shoppe, men jeg håber, du nyder at hænge ud med familien - Det bliver sjovt - Nej det gør det ikke - Skal vi få Adley? - Jeg prøver at gøre det sjovt. - Det bliver sjovt - Det giver ikke slip - Det bliver sjovt - Bliv ved med at se, men det vil ikke være sjovt - Det bliver sjovt. - Nu sker det! Hvordan gik det i skolen? - Nå, jeg lavede en ny kæreste, Pharper - Harper? - Ja - Harper med en H? - Ja - Hvordan siger du det? - Pharper - Åh, okay, hvad? du gør i skolen, fortæl mig alt om det - jeg tegnede med farveblyanter - vi lavede lim - vi lavede vores abc - du kan sige al din abc, hva? - ja - lad mig se, hvor hurtigt. - ABCDEFGHIJKLMNO- PQ-RT. (griner) - QRS - QRS - TÜV - TÜV - W-- - W-XY og Z.
Nu kender jeg min ABC, næste gang du ikke synger med mig. - Wow, det var godt. Niko, du skal lære dette.
Måske kan du lære Niko, når han er ældre. Nå der har du det. Adley havde en fantastisk første skoledag.
Var det den bedste dag nogensinde i skolen? - Ja - Godt, gæt hvor vi skal hen nu? - Hvad? - At spise og derefter få noget tøj, fordi du vokser for hurtigt. - Først går vi i butikken og får vores tøj, og så spiser vi. - Okay, aftale. - Jeg tror, vi er alle sultne.
Måske spiser vi først? - Nej, jeg vil først købe tøj. - Hvad synes du Niko? - Gå først i butikken. - Hvad tænkte han? - Han sagde, at han først gerne ville i butikken. - Åh, okay.
Vi vil se. Jenny vil spise først, Adley vil først i butikken. Jeg skal bare se, hvem der vinder.
Vi er bare, jeg og vlogen, vi skal bare se og se, hvem der vinder denne kamp. Held og lykke skat. - Far, få min banan. - Og Adley smed en banan under stolen, og jeg kan ikke nå den, jeg kan ikke nå hende - Nej, prøv at nå hende uden vlogen, sluk for vlogen - BRB , Jeg skal nå en banan - Banan! - Hvad laver du først? - Gå først på indkøb, køb nyt tøj - - Så du vandt, vi handler. - Ja. - Hvordan har du det? vinder altid? - Far, se på pigen, hun er så smuk.
Lige på skiltet - Hun er så smuk. Ved du, hvem der er så smuk? - Hvad? - Mor! - Hvad? Mor skal vi købe noget nyt købe sko til noget nyt tøj? - Ja. - Okay. - Åh, det er perfekt.
Værsgo. - Yay! (optimistisk funkmusik) Far, vi skal prøve nogle nye sko for at gøre dem til min størrelse. Jeg får større fødder. - Lad mig se, hvor store dine fødder er, vent.
Hellig ko! - Dette er Bigfoot! - Hej. - Ooh, prøv det. - Disse er forældresko. - Åh, er det dine forældres sko? Hvor er børnesko. - Jeg vil vise dig. - Åh, wow, det er mange sko.
Hvordan ved du, hvilken du vil have? - Jeg er nødt til at tage mine sko af og se, om de passer - God idé. Dinosaurer? Det er skørt. Enhjørninger !? - Små flip flops er lilla - Åh, de er søde - Jeg ville ønske, at Niko var en pige, og han havde dem. (Shaun griner) - Jeg elsker bare at filme Adley og hvad hun end siger, se for det er fantastisk - Vi skal først kontrollere, at min fod er i den rigtige størrelse.
Åh, det har en spids side, så det er det ikke - jeg tror dog, at disse måske fungerer. Lad os prøve det. Sæt din fod i. - Lad os købe disse sko - De er så søde! - De passer til mig, så vi køber dem.
Uanset hvad vi køber, skal du sætte de gule sko på - Du er så som din mor, den er uhyggelig - lad os kontrollere, at dette er min rigtige størrelse. Jeg er større, så jeg kan nå dem. - Fordi du er fire nu. - Mm-hmm. - Åh ja, fire år gammel. - Åh, de passer mig, se. - Mor, gode nyheder.
Vi har allerede fundet tre sko, der passer til hende, og vi skal købe dem. Dette er bunken, vi køber. Lad os holde os væk fra sandaler, fordi det er efterår.
Denne strategi ved du, Jenny ved. - Vi kunne gøre det, fordi det også kunne være for kirken. - Dette er spilfarver til rumstationen. - Har du prøvet dem. (Niko pludrer) - Jeg kender Niko, jeg har det på samme måde.
Vi er lige ved at komme i gang med kompis - disse sko er mine og disse spidse sko er mine og disse katte sko er mine - okay vi kunne gøre det. Nu leder vi efter noget tøj - vi skal sætte tøjet online - vi skal få tøjet online. Hvad betyder det, hvis vi sætter tøjet online? - Det betyder, at vi kan holde hende - Åh god idé, hun er så forbandet smart, jeg elsker det - Sød hat til Niko? - Så sød, jeg elsker det, sæt det på.
Åh ja hvad er der gutter - I har et stort hoved! - Åh, passer det ikke dig? - Nej. - Jeg kan godt lide min fodstank. Jeg vil ikke få mine sko. - Ved du hvad der sker, når du ikke får din tiltrække? Sko på? - Hvad? - Du får juling.
Tag disse sko på. - Jeg er aldrig - Tre, to, en.
Ahh! - Jeg vil have sauce med pasta og kylling og appelsinjuice. - Åh tak tak, vil du have noget at drikke? - Det er en rigtig god ordre. Vi deler en Chicken Fettuccine Alfredo, sprød kylling.
Dette er mig og Jennys Olive Garden-ordre. Du skal starte lige her. Vi er nødt til at tegne, indtil vi kommer til filmen, okay? høj tonehøjde) her, måske her og her og her, så.
På bunden. (normal hastighed og tonehøjde) Vi gjorde det! Jeg ved ikke, hvad dette barns spil hedder, men du går videre og prøver ikke at slå dine fingre - dette er et farligt spil, skat - det er 'et farveblyant, okay. (Jenny griner) Ja, så.
Ja, og du kan se, hvor hurtigt du kan gå. - Se på dette. - Whoa! - Giv mig det. - Ah! Godt arbejde.
Og her er mor og Niko. - Hej! - Hej! - Drej museknappen Mamma. - Han er så sød. - Jeg får dig kartofler, er det okay? Kan du lide kartofler? - Jeg kan ikke lide kartofler.
Disse er tomater. - Kan du lide tomater? - Nej, ikke så meget. - Hej, læg dine brødstænger ned, dette er dine. - Tak.
Ew, jeg vil ikke
Åh, og jeg vil også have en crouton. - En crouton! Boop! Jeg har brug for croutoner, okay? - Her får jeg dem. (Klokke ringer) - Kan du give mig mange krydderurter, far? - Du vil have mange croutoner. - Ja. - Åh dreng. - Hvad skal jeg? Ser du adley - Hellig ko. - Tak. - Tak. - Hun fik mig tre! - Du har held. - Jeg deler ikke dette med nogen. (Shaun ler). (Glad rockmusik) - Stop det! - Hvordan gør han det? - Jeg ved ikke.
Hvad er det bedste tidspunkt at cykle på?
I det første år,National Ride A Bike Dayer 2. maj 2021. Læs mere omNational Ride A Bike Daypå vores blog. Hundredvis af amerikanske samfund har haft succes med at øgecykelpendling ved at levereCykeltil arbejdsuge ogCykelat arbejdeDagbegivenheder.
Er maj cykel sikker måned?
Uanset om du er solo eller gruppe-ridning,cyklinger sjovt og kan begynde når som helst på dagen, hvad enten det er morgendag, eftermiddag (hvis du kan ride under varm sol!), aften (efter arbejde) og midt om natten (natskift).
Er 19. april cykeldag?
Cykeldagkan henvise til: VerdenCykeldag, erklæret af De Forenede Nationers Generalforsamling i 2018, fejres den 3. juni globalt. ''Cykeldag', den første optagede LSD' tur 'af Albert Hofmann,19. april1943.
Hvad er temaet for Verdenscykeldag 2020?
-Cykeler et simpelt, overkommeligt, pålideligt, rent og miljøvenligt bæredygtigt transportmiddel. På detteVerdenscykeldag, lad os cykle vores minder og lavecyklermere en del af vores livsstil. -Cyklinger den nærmeste tilnærmelse, jeg kender til fuglenes flyvning. LykkeligVerdenscykeldag 2020.3. 2020.
ftp betyder cykling
Hvorfor kalder de det cykeldag?
Opkaldt efter den internationale ferie, der markerer Hofmanns eksperiment,Cykeldag eri stedet stort set Disney-on-designer-drugs. Brian Blomerths illustrationer iCykeldagaf gigantiske, vorterede hekse og engang kendte møbler, der pludselig antog groteske, truende former efter Hofmanns erindring.26. 2019.
Skal jeg spise før eller efter en cykeltur?
Alle har forskellige niveauer af komfort i forhold tilspiseomkring træning, så det er vigtigt at prøve, hvad der fungerer for dig. Tillad generelt 2-4 timerinden cyklingefter en størremåltidfor at give mulighed for fordøjelse og 30 minutter 2 timer for en mindre snack.
Toner cykling dine ben?
Cykling kanHjælptone ben,lårog bagdel
Sammen med løb og svømning,cyklinger en af de bedste aerobe øvelser; det vil styrke og udviklebenled og muskler ogkanhjælpe dig med at tabe fedt pålårog kalve.
Hvorfor er cykelsikkerhed så vigtig?
Hvorfor er cykelsikkerhed så vigtig??Cykelridning er meget sjovt, men der sker ulykker. Den sikreste måde at bruge dincykeler at få steder, ikke at spille. Hvert år skal mange børn se deres læge eller gå på skadestuen på grund afcykelskader.