Rakecykel - almindelige spørgsmål
Hvad er en raketcykel?
Detraket-drevetcykel, kaldet Kamikaze 5, er designet af hr. Gissys schweiziske ven Arnold Neracher og er blevet brugt i en række stadig hurtigere hastighedsudfordringer organiseret af de to mænd siden 2011. Den nuværende model bruger koncentreret brintoverilte som brændstof og sølv som katalysator. .
Hvor hurtig er raketcyklen?
Helt vildtRocket BikeGør 0-til-60 på 1,1 sekund, topFartpå 207 MPH.
Hvor meget koster raketcyklen i GTA?
Oppressor kan købes online fra Warstock Cache and Carry-webstedet på din telefon. Der er ingen krav for at købe det undtagen for penge, og meget af det: standardpriser $ 3.890.250. Det er et dyrt køb, men for et af de mest behagelige køretøjer i spillet virker det det værd.
Hvad er tophastigheden af en rumraket?
Dette afhænger virkelig af, hvad du mener med 'indplads. ' Hvis du bare vil komme i kredsløb omkring Jorden, skal du nåhastighedermindst 4,9 miles i sekundet eller ca. 17.600 miles i timen.
Synet af en rustfarvet raket, der bærer en orbiter på ryggen, udsender enorme skyer af røg og styrter ind i himlen på sin brændende hale er ikonisk. Men i betragtning af at den sidste lancering af rumfærgen var i 2011, er dette det sidste, vi nogensinde vil se? Ser du noget som dette? Hvad er det næste? Kunne der bygges en forbedret shuttle, der starter og lander som et fly? Lad os undersøge mulighederne. Brug din fantasi til at tegne to parallelle vandrette linjer.
Forbind nu disse linjer på ethvert punkt på to forskellige måder: med en lodret linje, der løber lige fra bunden til den øverste linje og med en diagonal linje. Hvilken linje er kortere? Den lodrette, selvfølgelig; Det er den korteste måde at forbinde de øverste og nederste linjer sammen. Og det er også det mest basale svar på vores spørgsmål - det er hurtigere og lettere at komme i kredsløb bare ved at gå lige op fra jorden.
efter Thanksgiving middag
Bundlinjen er jordens overflade. Planeten er en kompleks hovedgodge af alle slags stoffer, der er forbundet til en imponerende masse - næsten 6 sekillioner ton; Det er omkring 6.000 milliarder milliarder - masser af nuller her - ligesom min matematik scorer i mellemskolen. Al denne masse fungerer grundlæggende som en kolossal magnet, der gør det muligt for jorden blandt andre vigtige bedrifter at bevare en ting, som vi alle kender og elsker - atmosfæren.
Den øverste linje er grænsen for jordens atmosfære; alt ud over det er kredsløb og plads. Men atmosfæren i sig selv er også fyldt med stof. Det er en kombination af gasser, der har sin egen tæthed.
Da en shuttle startede, skubbede hele denne gas konstant på den og forårsagede friktion, hvilket effektivt bremsede den. At gå gennem et vakuum er som at skære igennem luft, mens krydsning af atmosfæren er som at gå gennem gelé. Åh, drue eller jordbær? fra denne kæmpe tyngdekraftsmagnet kaldet Jorden.
Fly har ikke så mange problemer med at komme igennem atmosfæren, fordi de bruger deres tæthed til at løfte jorden og bevare højden. To ting hjælper dem med at gøre dette: motorernes fremdrift og vingenes form. Et flys vinger tvinger luften foran dem til at opdele sig i to vandløb.
Naturligvis vil disse vandløb genforenes bag vingerne, men deres form får opstrøms til at strømme hurtigere. Fas Jo mindre luft udstråler, jo mindre tæt bliver den; og det betyder, at luftstrømmen, der går under vingen, er tættere end den ovenfor. Dette skaber en gradvis lift til flyet.
Dybest set sikrer vingerne, at flyet kan glide i luften. Men det ville naturligvis ikke være muligt uden en stor styrke, der skubbede flyet sammen. Det er hvad stød er til.
Bare for at tage afsted fra jorden skal et fly nå enorme hastigheder. Denne hastighed varierer enormt mellem forskellige flytyper: 60 miles i timen for lette fly og ca. 150 miles i timen for kommercielle fly. Og bare for at starte og klatre 10.000 fod, har Boeing 747 brug for lidt mindre end 3 tons brændstof.
Det lyder måske imponerende, men lad os se på denne rumfærge. De første ting, der er åbenlyse, er de søde, små, tætte vinger, der ville være ubrugelige til en vandret start. Men hvis man byggede med mere overdrevne vinger, ville de ikke være til nogen nytte i rumets vakuum.
Det ville også være svært at gøre dem robuste nok til at få dem igennem opstartsprocessen. De små vinger af en rumfærge De tjente kun et formål - at lande skytten sikkert, så den kunne genbruges i fremtidige missioner. De var lige store nok til at forhindre, at skytten roterede ukontrollabelt, da den kom ned gennem atmosfæren og gled den til jorden med motordrift overhovedet under landingen.
Rumfærgens motorer lignede ikke flymotorer. Flymotorer har brug for luft fra atmosfæren for at fungere. Shuttles motorer gjorde det naturligvis ikke, da atmosfærisk luft ville have været vanskelig at finde i rummet.
I stedet brugte rumfærgen raketmotorer. For at vise, hvad raket betyder her, og hvordan disse motorer fungerer: bare blæse en ballon og lade den komme ud af din hånd. Den flyver rundt, indtil der ikke er mere luft i den, alt imens den skubbes i den modsatte retning, når luften kommer ud.
For at gå op skal en raketmotor levere tilstrækkelig kraft og brænde den rigtige mængde brændstof til at udføre jobbet. Faktisk brugte rumfærger så meget brændstof under deres opstigning, nok til at få dem til at have brug for yderligere to faste raketforstærkere og en enorm separat brændstoftank, der blev dumpet i de sidste faser af lanceringen. Og en shuttle ville kun gå i kredsløb, hvis den havde nok strøm.
Effekten af en shuttle med tre motorer og to boostere er omkring 7,8 millioner pund stak! For at øge dette løft indeholdt en ekstern tank omkring 1,6 millioner pund raketbrændstof.
Og for at holde flyet under kontrol måtte disse tre motorer være sindssygt komplicerede i strukturen. Men ville det endda være muligt at flyve en shuttle i kredsløb, hvis den blev modificeret til at bruge de atmosfære-lignende fly? Desværre er svaret nej. Det ville tage endnu mere brændstof at opretholde den nødvendige hastighed for at fjerne en diagonal bane.
Sagen er, at selvom et fly stiger til toppen af atmosfæren, vil jorden stadig ikke give slip på det. For at undslippe atmosfæren skal ethvert objekt, der stammer fra Jorden, være hurtig nok til at krydse det, der kaldes punktet for flugthastighed. Denne hastighed er nødvendig for at overvinde planetens tyngdekraft og sætte en genstand i kredsløb.
cykling portland maine
For vores planet er denne orbitale hastighed 17.500 miles i timen. Det er tydeligvis meget hurtigere end lydens hastighed og mange gange hurtigere end en passagerflys hastighed. Forestil dig nu et fly, der flyver så hurtigt, og hvor meget brændstof der kræves for at gøre det.
Det skulle også være robust nok til at holde sig lidt op. Omkostningerne og den komplicerede teknologi ville bare være urealistisk. Muligheden for, at pendulkørsler hører fortiden til, har ansporet både forskere og ingeniører til at finde endnu bedre måder at komme i kredsløb og ud over.
En sådan idé antyder, at folk i fremtiden kan rejse ud i rummet med en kæmpe rumelevator. En rumelevator er konceptet med et kæmpe tårn, der er forbundet øverst til en satellit, der bevæger sig i harmoni med selve jordens rotationsbevægelse. Tårnet siges at være omkring 32.000 kilometer højt og lavet af ekstremt holdbart materiale - kulstofnanorør.
Platformen inde i tårnet skal sættes i bevægelse af elektromagnetisk drevne køretøjer. Rejsen fra Jorden til satellitten ville kun tage 5 timer. Denne megastruktur ville give en billigere og sikrere vej ud i rummet, men kulstofnanorør viste sig ikke at være stærke nok til at bygge et så stort tårn, så søgningen er på et ideelt materiale.
Et andet projekt, der tager en lignende tilgang, hedder SpaceTram. Den nødvendige struktur til at starte dette projekt er ikke så stor, men det er stadig ret imponerende. Det er en lodret vakuumtunnel, der skubber en magnetisk svævende skyttel.
Det sænkes ikke og skubbes af luften, og en elektromagnetisk kraft accelererer gennem tunnelen. Derefter skyder den ind i himlen med en hastighed tæt på flugthastighed. Shuttle, der drives af denne tunnel, vejer mindre, fordi den ikke behøver at transportere meget brændstof.
Intet ord endnu n hvordan mennesker ville overleve en sådan acceleration. Chauffører kan ligne pandekager ved ankomsten. Hvis disse ideer lyder underligt for dig, og de gør det, så vær forberedt på den sidste bane.
Nej, jeg har ikke fået dig før Flyet går ikke ud i rummet alene. I stedet bruges den som en lanceringsplatform. Endnu bedre, ikke? Dette vil være et specielt plan med et vingefang på næsten 400 fod og i stand til at svæve til en højde på 35.000 fod.
Små pendulkørsler, der er lanceret fra dette fly, behøver ikke at gå så meget gennem atmosfæren, hvilket gør det lettere for dem at undslippe jordens tyngdekraft. Richard Branson arbejder i øjeblikket på denne teknik med sit Virgin Galactic-program for at bringe turister til Bringing the edge of space. Lyder spændende! Så kunne fly helt erstatte rumfærger? Nej, men det betyder ikke, at de ikke hjælper dem med at blive mere effektive i fremtiden! Hej, hvis du har lært noget nyt i dag, så og del artiklen med en ven! Og her er nogle andre seje artikler, som jeg tror du vil nyde, bare klik til venstre eller højre og bliv på den lyse side af livet!
Hvor hurtigt kan et menneske gå uden at dø?
Vores kroppe er overraskende modstandsdygtige i mange situationer, men hurtig acceleration er ikke en af dem. Mensmenneskelige legeme kanmodstå enhver konstant hastighed, det er 20 miles i timen.
Hvor mange G'er dræber dig?
'NHTSA-standarden for en pludselig indvirkning på et menneske, atvilleforårsage alvorlig personskade eller død er 75g'sfor en '50. percentil mand', 65g'sfor en '50. percentilkvinde' og 50g'sfor et '50. percentilbarn'.
Hvilken temperatur kan dræbe dig?
Et legemetemperaturunder 71,6 ° F (22 ° C)kanresulterer i, at musklerne bliver stive, blodtrykket bliver ekstremt lavt eller endog fraværende, hjerte- og vejrtrækningshastigheder falder, og detkani sidste ende føre til døden.
hvad tid skal du stoppe med at spise
Hvor mange G'er er en kampfly?
Jagerflykan trække op til 9glodret, og jo mere en pilot kan tage uden at sorte ud, jo bedre er deres chancer i en hundekamp. Nogle piloter har på sigg-dragter, der hjælper med at skubbe blodet væk fra benene og mod hjernen. Mennesker med det højestegtolerance er kendt somg-monstre.14.04.2010
Hvad er det hotteste sted på jorden?
Death Valley, Californien
Ifølge Verdens Meteorologiske Organisations Global Weather & Climate Extremes Archive nåede temperaturerne i Death Valley internationale ekstremer, da de ramte 134 grader Fahrenheit i 1913hottestetemperatur registreret hvor som helsti verden.
Hvor længe kan et menneske overleve ved 0 grader?
Hypotermikanske på få minutter
Hypotermikanudvikler sig på så lidt som fem minutter i temperaturer på minus 50graderFahrenheit, hvis du ikke er klædt ordentligt og har udsat hud, især hovedbund, hænder, fingre og ansigt, forklarede Glatter. Ved 30 nedenfornul, hypotermikanindstillet på cirka 10 minutter.
Hvor kan jeg købe en raket-e-cykel fra?
Rocket eBike er et baghjulstræk med enten en 250W (EU-købere) eller 750W (amerikanske købere) motor fra Bafang med højt drejningsmoment og effektivitet op ad bakke. Du kan i øjeblikket kun finde det på Indiegogo, hvor det øjeblikkeligt blev finansieret på 5 minutter. Det overgik målet med 3360% med 17 dage tilbage. Du kan købe Rocket eBike til $ 999 (49% RABAT) på Indiegogo.
Hvad gør raketcykelstudie for dig?
Hos Rocket Bicycle Studio brænder vi for cykler. Vores mission: at hjælpe enhver rytter med at opleve glæden og friheden ved at cykle. Vi tilbyder fuld service cykelvedligeholdelse og reparation. Din cykel vedligeholdes med opmærksomhed og detaljer. Vi håndplukker cykler, komponenter, sadler, hjulsæt og tilbehør, der er unikke, men overkommelige.
Er der et frontlys på en raketcykel?
Rocket Bike har som standard et integreret frontlys. Du styrer det på skærmen på styret. Det er 750 lumen stærkt. Hvis du vælger det bageste stativ i kassen, får du også et integreret baglys. Styr: rent design med 2 ergonomiske håndtag på hver side (et, der også fungerer som gashåndtag i den amerikanske version).