Solide gummicykeldæk - hvordan løser vi det?
Gør de solide gummicykeldæk?
TANNUSFaste dæk
Letvægtspatenteret flercelleskumdæk erhelt 100% punkteringssikker.
Nå, det er en meget almindelig anmodning om, at jeg konverterer et buggyhjul af stål til gummidæk. Nu hvis jeg bare tog ståldækkene af og satte en ny kanal og gummi på det originale træhjul, ville dette hjul være omkring to og en halv tomme større i diameter end det oprindeligt var. Så det er meget almindeligt for mig at tage de gamle fyre af, afskære egerne, sætte nye fyre på dem med en diameter på to og en halv centimeter, og når vi sætter kanalen og gummiet tilbage på disse hjul, beholder de deres originale diameter.
Så det er hvad vi skal gøre i dag, jeg vil tiltrække nogle nye mennesker og derefter nulstille nogle kanaljern og sætte ny gummi på disse hjul for at konvertere dem fra stål til gummidæk. Den virkelige fordel er, når vi kører på fortove og grusveje i dag, ligesom det oprindeligt blev lavet til brostensbelagte gader i det 19. århundrede. Nå, jeg laver faktisk denne form for konvertering en hel del på grund af alle de asfalt- og grusveje, vi kører på i dag.
Så i modsætning til den almindelige opfattelse af, at dette er en nybegyndt tradition, er disse dæk faktisk over et århundrede gamle i koncept. Så tak igen for at se!
Er solide gummicykeldæk gode?
Vores tag. For et stort antal cyklistersolide dækrepræsenterer et levedygtigt alternativ i krigen mod punkteringer. De er dog ikke uden deres begrænsninger, og indtil grebniveauer, vejfølelse og passende problemer er forbedret, vil de have begrænset appel til mere seriøse kørere.
Hvad er solide cykeldæk lavet af?
Konstruktion.Cykeldækbestå af et gummimimprægneret klædeskal, også kaldet slagtekroppen, med ekstra gummi, kaldet slidbanen, på overfladen, der berører vejen. I tilfælde af klemmer vikles kappen omkring to perler, en på hver kant.
Hvis du bygger et rumfartøj bestemt til rumplaneter, har du bedre nogle forbandede gode rumhjul. Du har brug for en cykel, der har en 0% chance for at mislykkes, fordi du trods alt er 500.000 miles fra det nærmeste Pet Boys supermodstandsdygtige dæk, ikke det bedste navn, men så igen, jeg er ikke et supergeni. (dramatisk musik) Eller er jeg? Så i dag skal vi ud med vores teleskoper og finde ud af, hvordan disse hjul fungerer, og hvor langt vi er fra at få disse dæk på vores jordiske biler.
Houston, vi er i fremtiden. (Talende lyde) (livlig musik) Tak til Raycon for at sponsorere dagens artikel, film, møder og podcasts. Endnu en travl uge.
Puerto Rico bug bites
Ja. Lyder godt. Lyder også godt. (Sukker) For at være ærlig elsker jeg weekender.
Jeg mener, hvem gør det ikke? Det er en flugt fra stresset mandag til fredag, men nogle gange er det ikke nok. Nogle gange har vi brug for en lille pause i løbet af ugen. Takket være Raycon kan du nyde denne weekend når som helst og hvor som helst. (hiss air) (sukker) Med mine Everyday E25-ørepropper har jeg en lommeformat flugt med seks timers spilletid.
De har den samme fantastiske lyd- og støjisolering fra de andre premium øretelefoner, men her er fangsten. De er kun halv pris. Det er 50% rabat.
Med kølige farver som Flare Red, Carbon Black og Electric Blue er der farve til alle. Endnu bedre, du kan elske dem og sende dem tilbage, hvis du ikke gør det, fordi Raycon tilbyder en gratis 45 dages returret. (sukker) Det er rart her.
Jeg vil ærligt talt ikke gå andre steder - (utydelig) du er klar til at skyde efter kofangeren - så hvad venter du på? Få en lommeformat-flugt med premium-lyd ved at klikke på linket i beskrivelsesfeltet, eller besøg buyraycon.com/bumper for at få 15% rabat på dit Raycon-køb i dag. Brug for at komme tilbage til butikken.
(Højt) (griner) Så først tingene først. Hvorfor skal NASA udvikle specielle rumdæk? Hvorfor kan de ikke bare bruge pneumatiske dæk som dem, vi bruger her på jorden til vores køretøjer Nå, det viser sig, at gummi er et forfærdeligt materiale for miljøet på månen, fordi det ikke er hårdt nok til at modstå de udenjordiske kolde temperaturer.
Månen kan blive så kold som minus 280 grader Fahrenheit, når solen går ned, hvilket er langt ud over temperaturgrænserne for dit standardgummidæk. Selv dine kemisk komplekse vinterdæk knækker som glas ved disse temperaturer, hvilket gør din Rover til flere milliarder dollars temmelig ubrugelig. Ikke smukt ubrugelig (bip) ubrugelig (humrer).
Men det stopper ikke der. UV-eksponeringen på månen er næsten 200 gange højere end jordens overflade, og denne ekstreme strålingseksponering får materialer som gummi til at nedbrydes hurtigere end her på planeten. Okay, dejligt.
Vi ved alle, at gummi suger. Så hvilket materiale brugte NASA til at løse dette problem? Nu er vi nødt til at vende tilbage til 1960'erne og dagene med regnemaskiner og magtmisbrug først. Lunar Roving Vehicle eller Moon Buggyas, jeg har kaldt det, siden jeg er fra syd, blev udviklet til NASAs Apollo-programmer, så astronauter kunne bære alle deres videnskabelige gadgets og bære sten og jord tilbage, titaniumlegeringskevroner.
Så en chevron har denne form. Og denne form er specifik, fordi den hjalp med at forhindre hjulene i at synke ned i den bløde, skinnende månens jord. Men der var nogle begrænsninger for dette design, hovedsagelig i trækkraft- og vægtkapacitetsafdelingerne.
cyklus efter graviditet
Ved du, hvem der ikke har noget problem med disse depoter? Damn Nolan. Det er stærkt, og stien er lige som en pil. (dramatisk musik) Det ved du.
Hurtigt frem til omkring 2004 og designet af Mars Rover, Curiosity begynder i sine tidlige stadier af udvikling. Men NASA-ingeniører har skiftet fra deres tidligere wireframe-design til et solidt hjul. Curiosity's hjul er lavet af aluminium med buede titaniumfjedre for lidt fjedring, og jeg ved ikke, om du ved det, men Mars er som alle klipper og klipper er hårde.
Tænk bare på The Rock, OK. Denne fyr lever i en konstant tilstand af at være hård. Bare fakta.
Nysgerrighed tog en masse cykelskader efter at have roaming det stenede terræn på den røde planet. Og med mindre end 16 km på disse hjul oplevede de brud i slidbanen, der fik forskere til at tænke over at bruge en anden tilgang til hjuldesign. Husk, der er ingen Martian Pet Boys på linjen.
Så NASA vendte tilbage til denne wireframe-stil på hjul og udviklede nogle prototyper, de kaldte fjederdækket. Nu består fjederdækket af over 800 bærende fjedre. Og det var ekstremt fleksibelt, havde fantastisk affjedring og trækkraft på en række terræn og kunne bære 10 gange belastningen af de originale LRV-hjul.
depression fedt
Endnu vigtigere var det ikke tilbøjeligt til punktering af skader. Imidlertid var stålet i det originale fjederdækdesign tilbøjeligt til at vride sig. Som alle gode videnskabsmænd gik freaking op.
Kan du tro det, kan du tro, at NASA gav op? Du tror ikke på det, fordi jeg bare griner. Jeg laver sjov. Det var en sjov vittighed.
På ingen måde stoppede de ikke. Disse er NASA-drenge og -piger. Tror du, at nogle buler vil bremse det? Tror du, de bare ville give op? Smider du det ordsprogede håndklæde ind? Tager du beslutningen om bare at stoppe den videnskabelige udvikling og bare tage en beroligende pille? Slapper bare af? NASA køler aldrig af.
Overhovedet! (humrer) Så hvad gjorde du? Nå, de ændrede materialet på dette hjul. I stedet for at bruge stål valgte de en legering med en formhukommelse. Nu er hukommelseslegeringer en metallisk kombination, der kan deformeres, når det er koldt, men som kan gå tilbage til deres oprindelige form efter opvarmning.
Det er kendt som den dobbelte proces, hvor simpelthen opvarmning eller afkøling af et system kan genskabe legeringen til sin oprindelige form. Nu kaldes den specielle legering, NASA bruger til at skabe formhukommelseseffekten, Nitinol. Og det er en støkiometrisk nikkel-titaniumlegering, der har et næsten perfekt forhold mellem nikkel og titanium.
Det er bare Stevens. Du forstår det ikke. 50/50 baby.
Forholdet gør det muligt for krystalstrukturen at ændre sig fra den stærkere form med høj temperatur, austinit, til den svagere form med lavere temperatur, martensit. Nu taler vi om den reversible fasetransformation, der former hukommelse, handler om, en god idé, for praktisk at vise dig, hvad de ting er. Og her er en nitinol nib.
Og lige nu er det i denne martensitiske fase, det er en fase med lav temperatur. Hvad jeg kan gøre er at tage denne pen og trække den fra hinanden, og hvis det var noget andet materiale, ville du være, 'Jerry, hvad fanden mand?' Du ødelagde bare et rigtig godt forår. 'Men nitinol er et super unikt materiale.
Så vi har en varmeplade her med noget vand i, og den er ved 60 grader Cand, det er formningstemperaturen for denne særlige type nitinol, og når jeg lægger den i, ændrer den sig til sin oprindelige form. Se på det, Dude skør magi, mand. videnskab er magi. (air rush) videnskab.
Så hvis nitinol er i martensitisk form, kan det let deformeres til en ny form, men så genopvarmer du det, og det bliver til austenit og tager sin tidligere form tilbage til. Temperaturen, ved hvilken Nitinol husker sin høje temperaturform, kan justeres ved at foretage mindre ændringer i legeringssammensætningen og varmebehandle formhukommelsen, de er krøllet sammen og vævet sammen, og det ligner den middelalderlige ringpost. Og med det chain mail-udseende har det et meget sygt middelalderligt navn (utydeligt) fortæl mig navnet (dramatisk musik) det er fint.
Det superelastiske dæk. (dramatisk musik) Åh, okay. Nu afhænger materialets funktion af dette dæk af dets atomstruktur.
Som jeg nævnte tidligere, kan materialet på dette dæk forhindre det i at blive deformeret eller miste sin form over tid, og det er på grund af bindingerne af Nitinol, der arrangerer sig omkring et modstandspunkt snarere end at strække eller nedbryde Dækket kan vend derefter let tilbage til sin oprindelige form. Nu giver det vævede chai n mail-design dækket mulighed for at bøje sig og tilpasse sig terrænet, hvilket giver roverne ekstra affjedring. Og det forhindrer også dem i at blive gennemboret af skarpe sten på Mars overflade.
Og nitinol kan modstå op til 10% af den reversible belastning, hvilket betyder, at den kan modstå store belastninger, før den deformeres. Fjederdækket kan kun tage ca. 0,3 til 0,5% af lasten, før det giver efter.
Det betyder, at dette nitinoldæk er 20 gange bedre. Forestil dig at være 20 gange stærkere eller 20 gange smartere. Tjek Jazzy Jerry og B2B, så får du det.
oxalater i nødder
Det er sejt NASA får de superelastiske dæk på deres rovers, men hvad med os NASA? Okay. Hvad med off-roaders? Pothole-angrebne chauffører, det rigtige kød- og kartoffelfolk, der er derude? OKAY. Vi har brug for disse dæk, NASA, kan Nitinol-dæk være godt for os? Nå, først og fremmest er formfastholdelse ikke alt Nitinol-materiale er godt til, da det superfjedrende dæk ikke let deformeres, flader eller slides for at forbedre brændstoføkonomien. Sikkerhed for alle køretøjer.
Det er også muligt at konfigurere dækket til forskellig trækkraft på forskellige terræn samt justere stivheden til at fungere som en ekstra støddæmper. En anden stor fordel er, at disse dæk er lette, da der ikke kræves nogen indre ramme til montering af dæk. Og mens den ikke vejer så meget, har NASA testet disse dæk, og en 20 pund version af dækkene kan holde en belastning på 165 pund.
For eksempel vejer en fælles dækkombination til Miata omkring 50 pund. Lad os sige, at Miata vejer omkring 2000 pund. Det er et gennemsnit på 500 pund pr. Cykel, 10 gange vægten af cyklen.
Det superfjedrende dæk kan holde 8,25 gange sin vægt og 165 pund. Så set fra dette perspektiv er det ret lovende.
Den gode nyhed er, at NASA og Goodyear har udviklet en spin-off af Mars Rovers superelastiske dæk, som blev lavet lige til os jordbilsførere. Og de er allerede begyndt at teste begrebet nitinoljorddæk på grus og stenede overflader, men der er stadig mange ukendte. NASA ved, at disse dæk fungerer godt på terrængående terræn, men ingen er sikre på, hvordan de vil måle sig på det våde fortov.
Også fordi der ikke er vand på Mars, hvis du tror, de har noget som dette, har de ikke foretaget nogen mudderprøvning. Mudderet kunne potentielt blive fanget i dækkene og veje dem ned, og så ville de være så ubrugelige som et hjul uden hjul. Så hvad skal de gøre? Jeg har en idé.
Hvorfor pakker du ikke et superelastisk dæk i gummi? Nu er konceptdækket, som NASA tester, helt metal, men de hævder, at det kan være indkapslet i gummi for forbedret ydeevne kunne, og det kunne let løses i ligningen af vådt og mudret terræn i, og du ved, der har en masse fordele, men jeg ved ikke, vi er lidt af en måde at få et superfjedrende dæk til vores biler. Jeg er nødt til at tigge NASA og sige: 'Jeg gør det ikke, jeg køber ikke dæk, okay?' De koster penge, de skader miljøet, 'De lugter godt.' Har du nogensinde lugtet et nyt dæk? Kom her.
Lugt (griner). Jeg tror, at vi alle kan være enige om, at teknologien i disse dæk er ret fantastisk og vil komme til os som forbrugere på et eller andet tidspunkt. Og når den dag kommer, bliver vi superglade (griner).
Mange tak for jer for denne B2B-episode. Vi var lidt rummelige. Er der andre rumteknologier, der siver ind i vores jordbundne biler, som du er interesseret i? Ring i så fald til mig, skriv en kommentar nedenfor.
Følg os på Instagram @donutmedia, følg mig @ Jeremiahburton. Tryk på lignende-knappen, hvis du kan lide denne artikel. Hit abonner.
Vi er midt i 2021. Tak fordi du kiggede indtil næste uge. Farvel for nu. (optimistisk musik)
Hvor meget koster luftløse cykeldæk?
Koste. almindeligeairless cykeldækfunktionpriserpå $ 25 til $ 50 prdæk. Køb kvalitets punkteringsbestandigdækfor sammenligneligepriserhøjst lokalecykelbutikker.Dæktilbyder overlegen modstand mod at gå fladt, samtidig med at den holder lav vægttitsælge under $ 50 prdæk.
Er solide dæk bedre?
Fordele.Solidgummidækkan ikke gå fladt. De kan blive beskadiget, men det er usandsynligt, at en hændelse giver ensolidgummidækubrugelig, som det kan ske med en pneumatikdæk. Pneumatiskdæktilbudbedrestødabsorbering for en glattere tur og er meget lettere endsolidgummidæk.
Er solide dæk bedre?
Når det kommer til den daglige kørekvalitet, luftfyldtdækhelt sikkert slå deressolidmodparter. Ride kvalitet kan omfatte et par faktorer, men disse koger ned til din samlede køreoplevelse, herunder elementer som dæmpning og overholdelse, tillid og greb.18 2020.
Kan du få solide dæk til cykler?
Såsolide dæker et levedygtigt alternativ til pneumatiske varianter som træning, fritid eller pendlingderes. Men for seriøs rekreative og konkurrencedygtigecyklister, pneumatiskdækog det hurtigt udviklende rørløse vejmarked vil sandsynligvis fortsat være detgå-til valg.
Er der solide dæk til cykler?
700x23cCykeldæk, 26 tommerCykeldæk solidRøreksplosionssikkerDæk til MTBog 700c RoadCykler(Blå)
typer crunches
Hvordan punkterer du et cykeldæk?
At forhindrepunkteringertildæk, et tætningsmiddel er anbragt inde, som udfyldespunkteringhuller, så snart de sker.Punkteringerkan stadig forekomme, men slangebid er ikke længere et problem, da der ikke er noget rør at fange på kanten. Mindrepunkteringhuller fyldes også hurtigt med fugemassen.02.24.2020
Hvad er et solidt gummidæk?
Solide dæk, som også kaldes luftløsdæk, fremstilles ved hjælp af et par forskellige metoder. I modsætning til hærdningsprocessen for en pneumatikdæk,solide dækrulles i tynde laggummipå en metalrammemontering og presses gennem et hydraulisk system. Dette størkner formen og gørgummiholde.
Er der gode solide dæk til cykler?
Bed enhver cyklist om at forestille sig solide dæk, og de fleste vil tænke på kørestole eller børnecykler, ikke levedygtige alternativer til dækkene på din landevejscykel. Men nu takket være mærker som Tannus Tyres og Storbritanniens egen Greentyre, der skubber udviklingen af solid dækteknologi, kan solide dæk meget vel være en mulighed for dit næste køb af dæk.
Hvilken slags cykeldæk er solide farver?
Cykel DURO Dæk 27 'x 1' Bike TlRE Ensfarvede Slick Road Mountain NYHED! Cykel DURO Dæk Duro 700 x 23c SOLIDE FARVER Fixie Slick Cykling
Hvilken type materiale er et solidt dæk lavet af?
Moderne solide dæk er lavet af en mikroprodukt harpiks (MCP) manipuleret til at fremstille et solidt skumlignende materiale. Med omhyggelig behandling kan MCP skabe et holdbart dæk med det meste af