Vigtigste > Cykler > Thorncykler - praktiske beslutninger

Thorncykler - praktiske beslutninger

Er Thorn-cykler det værd?

Det er en ægte perle at ride, og altid en behagelig oplevelse. Det er ikke billigt, men dettecykelerværdihver øre.Torner så sikker på, at du vil elske noget af det udstyret med Rohloffcyklerat hvis du kører en i 100 dage og ikke er 'helt tilfreds', så vil firmaet give dig dine penge tilbage.





Hvis du ser mange GMBN-artikler, hvor mange gange har vi sandsynligvis fortalt dig, at tubeless er bedre? Det er lettere, og du får ikke så mange flade dæk, ja i denne artikel skal vi derude, og vi skal bevise det. Vi ser, om det er lettere, og du får færre punkteringer med nogle test. Så lad os komme i gang med det samme.

Så hvis du ikke ved, hvad slangeløs er, er det dybest set, at du giver op på slangen. Du har brug for noget tape, du har brug for din ventil, noget tætningsmiddel, bundt det sammen med dit hjul og dæk og hej presto! Du er slangeløs og klar til at gå. Hvis du vil vide, hvordan du gør det, har vi en komplet og dybtgående artikel, der viser dig, hvordan du gør det.

Men lad os komme til det første eksempel. Først er slangeløs lettere. Lad os bare bevise det til de skalaer, jeg har oprettet her på min super-lette carbon FSA-kant.



Så sætter vi dækket på. Okay, så det vejer 1.615. Og endelig kommer vi til det indre kar på.

Så til denne opsætning kommer den ind på 1.855. Lad os nu tage dette rør af igen. Vi vil sætte ventilen i selve fælgen.

Hvis jeg kan finde ventilhullet, lægger jeg det bare i dækket. Så lad os nu tilføje 100 mils rørløs fugemasse. Det bringer mig til denne linje her.



Okay, så det var det sidste stykke af min fugemasse. Jeg har 100 mil i det, det er den rigtige mængde pr. Flaske, og den vejer 1,74 kg.

Det er hele 100 gram lettere. Mythbust One færdig, fordi tubeless er lettere. Okay, så vi har bevist, at den slangeløse opsætning sparer 100 gram pr. Sparhjul.

Men hvad betyder det egentlig på cyklen? Fordi du vil spare noget rotationsmasse. Rotationsmasse er den masse, der faktisk altid bevæger sig, så tingene er, hvordan dine hjul har den største effekt der. Nå, det vil sige som selve rammen eller endda chokket på cyklen.



Men hvordan påvirker det dig, når du kører? Lad det siges, at en rotationsmasse kan gøre op til tre gange så meget som denne stationære masse. Så vi har lige sparet 100 gram, så tre gange så meget. Vi har sparet 300 gram, og så har vi to hjul.

Vi gemte 600 gram til en ret simpel og nem opgradering, der ikke koster dig for meget. Nu gøres alt dette med formlen for inertimomentet. Hvis vi har nogen forskere derude, ville vi elske dig at bevise, at vi har ret, eller endda hvis vi tager fejl.

Du kan give os besked i kommentarfeltet nedenfor, så markerer jeg dit arbejde. Så vi lærte, at tubeless er lettere, du har mindre rotation og vægt, men hvad med os? Jeg vil virkelig vide, om du får færre punkteringer? Så lad os teste det. Fordi jeg har hjulet i jiggen.

Jeg tager mit værktøj her, det er en torn. Vi skal stikke dækket og sætte et hul i det og se om det forsegler. Så er du klar til dette? Tre, to, en og jeg får mine værktøjer til at trætte. (Hvæsende lyd) Okay, du kan høre luft komme ud.

Lad os vride det og forhåbentlig forsegle det. Okay, vi får fugemassen ud. Ingen luft undslipper.

Så det beviser fugemassen, rørløs opsætning gjorde sit job. Hvis du nu havde et rør i dette hjul, ville det være et spil, hvis du gennemboret init, da du ikke ville være i stand til at forsegle røret. Luften ville slippe ud, og din tur ville være forbi. det er endnu et kryds for rørløse.

hvordan ser kløe ukrudt ud

Okay, så fortsæt, vi får en vare i dækket. Lad os tale mere om en indvirkning og noget som en slangebid. Se nu hvad der sker, når du får en slangebid, hvis du har din indflydelse, jeg tager min hånd som et eksempel, og det går lige ind.

Det går gennem dækket og rammer røret på fælgen. Nu er denne indvirkning, fordi den kombineres mod to ting, og røret er midt i det, er røret faktisk klemt, og det forårsager slangebid. Disse to små små huller, næsten som slangetænder, ha jeg gik selv ind i det rør, og det forårsager et fladt dæk.

Nu med tubeless, fordi du ikke har et rør i, får du ikke disse slangebid. Det er en anden grund til, at du vil køre slangeløs, og selvfølgelig betyder færre uheld mere ridetid. Da du har bedre punkteringsbeskyttelse med det rørløse system, betyder det igen, at du faktisk får mere greb.

Og med det mener jeg, at du rent faktisk kan blive deprimeret, for hvis du tænker over det, vil du have mere pres, når du betjener et rørsystem. Fordi du ikke vil komme virkelig hårdt igennem og få en slangebid, eller hvis du ikke vil have noget at komme ind i dækket, skal jeg lægge lidt mere pres på, men fordi du slipper af med de to problemer med slangeløs system, kan du frigive lidt pres. Nu taler jeg ikke om et stort beløb her.

Jeg taler om to, tre, fire PSI. Det hele kommer ned til et lille eksperiment, fordi du ikke ønsker, at dækket skal rulle eller bøje under dig. Så tag dette dæk med en knivspids salt.

Eksperimentér lidt. Tag noget PSI ud. Du får mere greb, hvilket betyder, at du vil være i stand til at køre svingene hårdere, og du vil være i stand til at tage et par pauser senere.

Hvilket igen betyder, at du bliver hurtigere og har mere sjov. Okay, så til vores femte og sidste test har jeg to? Hjul her. Fælge er identiske, dækkene er identiske, og trykket indeni er identisk.

Den eneste forskel er, at denne har et rør, og dette, ja, det er rørløst. Jeg laver en lille trykprøve for at vise dig, når de faktisk deformeres under tryk. Så når jeg klemmer denne med røret, kan du faktisk føle, at det er ret svært at deformere dækket. Når jeg tager mit slangeløse dæk, er det faktisk lidt lettere at deformere det dæk.

Bare fordi du ikke har slanger, betyder det, at der er behov for mindre modstand for faktisk at deformere dækket. Det betyder, at du kompenserer for bumpene lidt mere. Det vil absorbere nogle af disse mindre påvirkninger.

Måske hvis du kører over rødder og klodser i et langsommere tempo, vil det bare give dig en jævnere tur. Dette er ikke så mærkbart for langt størstedelen af ​​chauffører. Men når du kører på højeste niveau, hjælper hver lille fordel virkelig.

Fortsætter et par fakta om, hvorfor du vil blive slangeløs. Forhåbentlig ødelagde jeg en hel masse ting og fortalte dig, hvorfor du vil gøre slangeløs. Det er så let, og det er en så god opgradering, at du sandsynligvis aldrig nogensinde vil have det.

Klik derefter der for at gå Tubeless og klik dernede for at indstille dit dæktryk. Hvis du har fundet denne artikel nyttig, kan du dele den med en ven og give os en tommelfinger b-up ligesom.

Skål!

Hvor fremstilles torncykler?

Bridgwater

På lang sigt viser din mountainbike altid et par kampmærker, når du er ude. Uanset om det bare er at hoppe op på klipper og ramme dit lak, de uheldige falder, at lægge din cykel bag på bilen, høje gaffeltrucks, alt det der, hylder din cykel finish. Så hvad du virkelig vil gøre er at vedligeholde det med en beskyttende film.

I dag skal jeg samle Neils cykel, som er helt ny. Så start her på gode betingelser, sørg for at det ser godt ud fra starten. Men du behøver ikke at have en ny cykel for at gøre dette.

Du kan gøre dette på din allerede eksisterende cykel og sørge for, at dit malingsjob ser lige så godt ud som det gør indtil den dag, du beslutter at sælge det. (Brand knitrende og eksplosion) Så værktøj til jobbet: Først skal du bruge en slags rammebeskyttelsessæt, noget gummitastbånd, elektrisk tape, lynlås, cykelrenser, isopropylalkohol, saks og om nødvendigt hårtørrer eller varme . Første ting først, du har brug for en slags rammebeskyttelsessæt.

Der er flere tilgængelige på markedet. Fra de grundlæggende som denne, der er forskåret til forskellige sektioner af cyklen. Eller du kan skaffe dig et 3M helibånd, der kommer i ark som denne eller i ruller, eller du kan vælge et fuldt blæset sæt fra en person som Invisiframe, som de laver for at måle pr. Cykel.

alaska Airlines cykelgebyr

Selvfølgelig gik vi efter den nemme mulighed her, fordi den er smuk og billig, overkommelig, nem at installere. Så før du bliver båret væk med at sætte tingene på, skal du sørge for, at din cykel er helt ren i de områder, hvor du planlægger at tape tape. Hvis din cykel er lavet af aluminium, vil du sikre dig, at rammen er varm.

Så lad det være indenfor natten over på forhånd, eller opvarm bare rørdelene med en hårtørrer, hvis det er nødvendigt. Intet overløb kræves. Dette er kun til limning af tingene, der klæber korrekt til rammen.

Med kulstoframmen er det mindre et problem e bare fordi materialet føles varmere. Så da vi ikke bruger et fuldt rammesæt, bruger vi kun selektive små patches, vi vil sikre os, at vi placerer dem på de rigtige steder på cyklen. Jeg leder efter områder her, hvor sten og materiale vil røre, når de flyve op. Områder, hvor kablerne berører rammen, hvis ophænget bevæger sig eller styret drejer, og andre områder også.

Det øverste rør, det er en god klassiker, hvor dine knæpuder gnider mod røret og bare kedeligt finish. Så lad os bare se på bandagen. Så lad os starte med toprøret først.

Tjek det øverste rør her på Neils cykel. Jeg har den længste sektion i sættet. Det vigtigste område, jeg fokuserer på, er faktisk det grå afsnit her mellem kurven på sædemasten her og kurven lige i bunden af ​​toprøret.

Så hvad du skal tage i betragtning er, at rammen har en krumning. Så dette vil gøre det vanskeligt, hvis du får god kontakt, så dette vil holde fast. Så jeg vil skære dette lige ned, så det løber ud herfra, fordi det aldrig rigtig får meget brug og bare for at sikre, at det vikles rundt i bunden her.

For at gøre det er en stencil en god idé. Så jeg lavede faktisk lidt af en papirskabelon for et sekund siden. Det justerer bare her og følger omtrent den form, jeg vil skære i hoveddelen af ​​det øverste rørområde, som Neil vil gnide sit knæ og ting, når han er på sporet.

Og det forstyrrer heller ikke for meget cyklens linjer. Så jeg brugte bare stencilen til at skære formen sådan som jeg vil have den. Noget at bare huske er, at når du klipper det selv, skal du ikke efterlade nogen firkantede kanter, for hvis det løftes hvor som helst, vil du fange det der.

Så bare afskær små, runde ender bare så den forbliver på plads uanset vejret. Dette særlige sæt passer bare på et rent, tørt rør, og du klemmer simpelthen luftboblerne ud med hånden. Men nogle sæt som 3M-tingene fortæller mange mennesker, at det er bedst at få dem våde ved hjælp af en slags shampoo eller vaskemiddel.

Du blander vandet, sprøjter på, du flyder sættet rundt, indtil det er på det rigtige sted, og brug en gummiskraber til forsigtigt at presse den slags fugt ud, og det hjælper det med at sidde fast på det perfekte sted, uanset hvilket sæt du køber , skal du bare følge de korrekte instruktioner til det. Så det er virkelig vigtigt, at du lægger det bedst muligt, så det forbliver på din cykel så længe som muligt, og vigtigere, det ser rigtig godt ud. Du ønsker ikke at blive tiltrukket af bobler af plasttype.

Så jeg starter bare ved enden af ​​hovedrøret, bare på kulstofsiden af ​​det her og derefter bare centraliserer. Nu skal jeg ikke gøre siden med det samme. Jeg gør det bare på toppen, og jeg bøjer det derefter.

Jeg skal bare sørge for, at jeg justerer det så meget som muligt. Selvfølgelig er disse sæt langt billigere og meget lettere at udskifte, hvis de går galt, invester i et af rammesæt i fuld størrelse, der dækker det hele, du skal virkelig tage dig tid til at installere disse, og de kan arbejde med nogle af de mere fiddly rammedesign tager et par timer. Det, vi laver her på Neils cykel, dækker kun et af de to områder, hvor han slags bliver lidt tingly på sine cykler.

Jeg har bemærket dette fra tidligere cykler. Nu skal du bare tage dig tid og sørge for, at det går så glat som muligt. Ingen luftboble.

Det vil se godt ud i lang tid. Det er en god ide at gøre dette, før din cykel bliver for grov og bulet. Og du ved næppe, at beskyttelsen er der.

Og det er en god idé at lægge dette i Doing indendørs bare for at sikre, at limen forbliver pæn og varm, den bedste chance for at binde korrekt til din ramme. Så heroppe på hovedrøret er dette naturligvis cykelens forretningsmæssige ende. Du har kablerne og kontrollerne.

Så på Neils specielle cykel har han et dropper-postkabel, og hans bageste bremsekabel kommer ud af højre side af hovedrøret her. Bare hans interne vejledning her. Og du kan se, at de gnider mod hovedrøret her under fuld styring og låsning.

Vi vil bare sørge for, at det er beskyttet nedenunder, så det ikke slides ud og mister sin farve. Og omvendt. Så det er hans bageste skiftekabel.

Så jeg vil bare sætte et mærke her, hvor vi ønsker beskyttelsen. Igen vil jeg klippe dette for at se så pænt ud som det bliver. Få det på plads.

Du vil bare skrælle den halvvejs af. På denne måde kan jeg sørge for, at den er opstillet nøjagtigt, hvor jeg vil have den, ligesom jeg gjorde med den på det øverste rør. Så selvfølgelig kan du se det tæt på, det er en af ​​negativerne med noget lignende.

Men det er et rammebeskyttelsessæt. I det lange løb, hvis du ikke begynder at miste dit malearbejde, vil du være taknemmelig for det. Nu har denne særlige ramme en nedrørsbeskytter i bunden.

Sten flyver op, men intet på toppen af ​​røret. Du får sandsynligvis ikke sten, der flyver op og beskadiger dit rør i det område, men hvis du afhenter din vens afhentning, når du læner cyklen over ryggen, kan den lave en dejlig, praktisk pude her kun for at forhindre, at din ramme fra bliver afstumpet af pickuppuden, der sidder på tværs af ryggen. Når du installerer dette på nedrøret, er det vigtigt kun at overveje rørets krumning. ligesom med toprøret.

Jeg bemærkede, at hele dette område skal beskyttes, når jeg vender fronten til siden. Det er omtrent ned fra kanten af ​​forgrunden. Så dette er faktisk den perfekte længde, og den foldes bare ned ovenstående.

Jeg bemærkede, at det faktisk næsten er pe. sidder nøjagtigt, hvor den grå møder den orange. Så lav en flot linje, så forhåbentlig passer den godt ind i rammen.

Nu ved jeg, at jeg har målt dette, jeg skal gå omkring to møller under den linje, og det vil være perfekt justeret, så du let kan se kanten, men når den har bevæget sig lidt, kan du ikke længere mærke det. Og vigtigere, hvis han lægger sin cykel på bagsiden af ​​sin kompis pickup, ved jeg, at han har en, og han ser sandsynligvis denne artikel, den vil sidde godt der, den vil ikke fjerne det dejlige lille malearbejde. Okay, så Neils cykel har en intern guide på nedrøret her og nøjagtigt hvor kablet kommer ud, hvor det er forbundet til sædet og går direkte til bagsiden af ​​nakken, det kan rasle på en eller anden måde, bare på en eller anden måde kontakt med sædet rør der.

Og det samme på den anden side for skivebremseskiven. Så jeg vil bare lægge en lille smule på bunden her bare for at sikre, at lakfinishen forbliver så god som muligt så længe som muligt. Der er nogle foruddannede sektioner her, der har den ideelle størrelse.

Så bare en af ​​dem, igen bruger jeg bare et stykke bagmateriale, som jeg allerede har brugt her på bagsiden, selvfølgelig kan de mindre dele ses lidt mere her. Når du kører på Clifton, vil du sandsynligvis opdage, at dine fødder ikke bevæger sig for meget. Men jeg ved, at Neil elsker at køre flade pedaler en hel del, og en af ​​de ting, som flade pedalryttere har en tendens til, er at flytte deres fodposition ned.

Så ofte får du dele af sæde- og kædestag, hvis farve kun gnides af på anklerne. Og det er ikke rigtig dårligt at ride, det er bare det faktum, at du bevæger dig ret aggressivt. Så jeg har fået nok her og i en rigtig god størrelse til at beskytte sædets ophold på Neils cykel på begge sider, og det samme som de andre sektioner, du vil bare sørge for, at de har afrundede kanter, så de har den bedste chance for at ophold så længe som muligt.

sundhedsstænger

Igen kan du se, at en del af det er på plads, men på afstand vil du aldrig vide det. Og hvis dine hæle bare gnider mod sædet forbliver, mister du ingen farve. Den næste ting, jeg bemærkede på denne Nukeproof-cykel, er, at der er en rigtig god kædestagbeskytter her, der strækker sig helt ned bagpå, hvor kædekontakterne gnider mod kædebåndet.

Så dette er fantastisk. Men jeg bemærkede også, at der ikke er noget i bunden her, jeg skal rense indersiden, og jeg bruger dette magiske bånd fra 3M, så dette er gummitastbånd, så det er et elektrikertape, men det er faktisk er en af ​​de bedste ting i verden en biker kan eje. Så det er dybest set et selvfusionsbånd, der holder alt sammen og giver virkelig god beskyttelse af din ramme.

Selvom kædespænding er rigtig god i disse dage med en koblingsmekanisme. Jeg ved, hvordan Neil kører, så jeg renser bare lidt ekstra i bunden her. Jeg ved, at han kan lide en stille cykel som w Så det gør det i al hemmelighed.

Jeg gør det alt sammen. Så jeg har allerede ryddet op. Det vil bare sidde på bunden sådan.

Du vil især bemærke effekten af ​​stilhed på din cykel, når du kører mange ru, stenede og hurtige stier, og dine kæder klapper rundt. Du skal faktisk kontrollere det først for at se, om din kæde stadig er tændt, fordi du gør din cykel så meget mere støjsvag, at det er lidt uhyggeligt, du går. Med det absolutte minimum af billige rammebeskyttelsessæt lykkedes det Neil at holde hovedrøret godt beskyttet mod kabelslid, nedrøret, når det blev anbragt på bagsiden af ​​en pickup, det øverste rør på hans knæpuder, det er en af ​​de mere vigtige dem, og selvfølgelig til andre kabler og så.

Og så formåede han at bruge gummiet til kun at sortere sine kædestænger og sædeophold. Så det er en rigtig god lille måde at beskytte din cykel på og få den til at se bedre ud længere og naturligvis også hvile. Forhåbentlig var det nyttigt for dig.

For et par flere artikler, tjek hvordan du winteriser din cykel, dette beskytter din cykel til vinteren og alle de grimme ting, der sker. Glem ikke at klikke på kloden i midten for at abonnere. En helt ny artikel hver dag ligesom denne.

Og selvfølgelig, hvis du fandt denne artikel nyttig, så giv os tommelfingre op.

Hvad skal jeg se efter på en god touring cykel?

TornCycles er et søsterselskab til St John Street Cycles, og vi er producenter af det meget anerkendte sortiment afTorntouring cykler. Vi imødekommer det kræsne touring- og tandemcykelmarked. Vi opererer udelukkende fra vores lokaler her i Bridgwater.

Jeg laver en serie, hvor jeg gør alt det grundlæggende om cykeltur. Og i denne anden artikel taler vi om, hvad vi skal se efter, når du køber din første turcykel.

At se denne artikel fortæller dig alt hvad du behøver at vide om, hvad der gør en god turcykel og de faldgruber, du skal undgå, når du køber en cykel fem til otte timer om dagen, hvis du er mere interesseret i at have en behagelig cykel end at have en rigtig hurtig cykel . En touringcykels geometri er lidt mere afslappet end en normal touringcykel, og det kan du se med min touringcykel her bag mig, at det øverste rør vipper mod styret, og sadlen og styret er næsten vandret, så de fleste touringcykler er lavet af stål, men der er stadig nogle, der er lavet af aluminium, fordelen ved at have en stålramme er, at den er mere stabil og giver en jævnere kørsel, da den tager vejens bump og er også lettere at reparere. Hvis du har en pause i rammen, kan du svejse en ramme, der er af stål, men en aluminiumsramme er sværere, på minussiden er den lidt tungere, men da du allerede lægger masser af ting på din cykel, dvs. Måske ikke så vigtigt at Touring-cykler også har en lang kæde, og dette er godt skabt til et par ting, især mere plads mellem din sko og kufferten, så når du træder, er der ingen risiko for, at din hæl rammer kufferten på en racercykel.

Dette kædestag er meget snævrere, så hvis du skulle sætte kufferter på din racercykel, ville du sandsynligvis løbe ind i kufferten, da du begyndte at træde i pedalerne. En anden fordel ved en lang kædestag er, at du også har en længere akselafstand, hvilket betyder afstanden mellem de to hjulnav. For en mere stabil kørsel, når du har mange ting på din cykel, er en anden ting, du skal være opmærksom på ved rammen, at Rammen har mange øjenlåg, så bagagebæreren, skærmene og flaskeholderne let kan fastgøres til cykel, dvs. selve rammen, gaflerne og dropouts.

Mange touring-cykler leveres med et mountainbike-gruppesæt med en tredobbelt krumtap foran og en 9 eller 10-trins kassette bagpå, så hvis du prøver det laveste gear, tror du sandsynligvis, at jeg aldrig vil bruge det bedstemorskifte, men hvis du gør Når du er på en fuldt lastet turcykel, er du sikker på at være glad for at have den. Gearskift på en touring cykel for nylig, navgear som Pinion og Rohloff er blevet meget populære, og de har en stor fordel, nemlig at de praktisk talt er vedligeholdelsesfrie, når du er ude på din cykeltur, men de har også en pris Dollars ekstra ud over prisen på din turcykel, og der er også en stor ulempe, og det er, hvis noget går galt med det interne gearnav, når du er på din cykeltur, vil det sandsynligvis betyde, at din cykeltur er forbi. Du bliver sandsynligvis nødt til at sende navet tilbage til producenten, hvis det samme skete, når du har et traditionelt derailleursystem, du kan sandsynligvis tjekke det selv eller bare stoppe ved nærmeste cykelbutik, og de vil sandsynligvis hjælpe dig med et par timer eller deromkring, og du kan fortsætte din cykeltur.

Det er vigtigt at have et robust hjul til at modstå de kræfter, som alt det udstyr, du lægger på cyklen, kan modstå. Min anbefaling ville være at vælge et 36-eger hjul, så med hensyn til dæk er der kun én vej, og det er et punkteringssikkert dæk. Disse punkteringssikre dæk er lidt tungere, men da du transporterer mange ting for at komme på din cykel, betyder det ikke noget, om dækket vejer et par gram mere.

Et punkteringssikkert dæk betyder, at du næsten kan udelukke muligheden for et fladt dæk. Tyngre dæk med hensyn til dækbredde Jeg vil anbefale at vælge et dæk med en dækbredde på mindst 35 eller 37 millimeter, hvilket sikrer en jævnere kørsel og hjælper også med at undgå de grimme punkteringer, se på hvilken type bremser, der skal bruges på din touring-cykel, hvis du vælger skivebremser eller fælgbremser, og selvfølgelig er der som med alt andet ulemper og fordele, når vi starter med fælgbremser, er der mange fordele Først og fremmest er de virkelig billige, og det er virkelig nemt at se, om selve bremseklodsen er slidt, det er også ret nemt at udskifte elektroderne, og du kan normalt finde reservedele ret let, men der er ulemper med fælgbremser. For det første har de ikke så meget stopkraft som skivebremser og fungerer ikke så godt under våde forhold.

Den tredje ulempe ved fælgbremser er, at elektroderne slides over tid - jeg slides på selve fælgen, så du bliver sandsynligvis nødt til at udskifte hjulet efter et par år. Så hvis vi ser på skivebremserne, da jeg har dem på min cykel, har de mere stopkraft, og de er også mere pålidelige i våd tilstand, men ulemperne er, at delene er dyrere, og disse bremser er sværere at servicere, når Du er ude og omkring, og det kan også være lidt vanskeligt at finde den rigtige bremseklods til din cykel, så når du skal på en cykeltur, er det altid godt at have en erstatningsbremseklods med dig. I sidste ende afhænger det af, hvilken type tur du planlægger at gøre, hvis du rejser i et bjergrigt område med meget regn som i Norge, mit forslag ville være b Jeg ville vælge skivebremser, men hvis du rejser meget i de flade områder og ikke så meget bremsekraft som her i Sverige, vil jeg foreslå at vælge fælgbremser.

En anden ting at overveje, når du køber en touring-cykel, er den type styr, du leder efter. De vigtigste typer styr på en touring-cykel er enten en drop bar eller et fladt styr. Fordelen ved en drop bar som den jeg har på min cykel er, at du har flere forskellige hænder.

Hvis du har en flad bjælke, og dine hænder er i samme position hele dagen, skal du sige fem til otte timer, det betyder, at det sandsynligvis er meget følelsesløshed og smerter i dine led, hænder og nakkehåndpositioner. en god ting, og der har været mange forskellige typer hybridstyrmodeller på markedet for nylig, såsom Jones-styr og sommerfuglestyr, så denne art kan få det bedste fra begge verdener. Du har stadig flade styr, men du kan slå positionen fra, hvis dine hænder undgår følelsesløshed og smerte, jeg talte om, mudderbeskyttere er også en ting at genoverveje, når du køber en touring cykel, hvis du kun vil være med din om søndagen på vejen. Skærme er ikke så vigtige for dig.

Du kan sandsynligvis vælge, hvornår du skal lave din søndagstur, men hvis du har været ude på en cykeltur, siger et par uger, vil du sandsynligvis støde på en slags regn i løbet af denne tid, så det anbefales at have mudderbeskyttelse på din turcykel sparer sandsynligvis tid og besvær, da du ikke behøver at bruge meget tid på at servicere din cykel efter en regnvejrsdag og rengøre alle kufferter og regnjakker osv. At montere mudderbeskyttere på din cykel er normalt ret simpelt, men hvad du skal være opmærksom på er, at du har nok dækafstand, så du kan passe både dit dæk og mudderbeskyttelsen ind i din specielle cykelramme. Så i den sidste artikel fik vi om betydningen af.

Når vi taler om, at få en dejlig sadel til din turcykel, da dette er det vigtigste kontaktpunkt mellem din krop og cyklen, og du vil sandsynligvis sidde på denne sadel i mange timer hver dag, når du er på en cykeltur. Jeg har selv en Brooks B17-sadel, og det er en rigtig flot, men dyr sadel, den er ret stiv og tilpasser sig din anatomi over tid, så den skaber en perfekt pasform mellem dig og cyklen, men tag dig god tid når du undersøger sadler til din turcykel er det meget vigtigt, at du finder en dejlig sadel, der passer dig godt. Pedaler er normalt ikke inkluderet i køb af en touring cykel, så du bliver sandsynligvis nødt til at købe disse separat.

Jeg har allerede lavet en artikel om kæledyr, som jeg anbefaler til cykelture. Så hvis du klikker på linket i øverste hjørne, ser vi dig i denne artikel, indtil du har en god en næste gang

Er tornresistente rør noget godt?

Meget, meget væsentlig. Fremragende forsvar mod punkteringer af alle varianter, omend på bekostning af rullemodstand, men du vil ikke bemærke det på en lastet tourer eller utility mount med en dynohub. Sandsynligvis den mest holdbarerørJeg er kommet indnogletyve år! 460g er meget for enrør!

Hvad kan du gøre med en torncykel?

Pair of Thorn Catchers Jeg har brugt det til klubture, audax og hostel touring, selvom jeg ikke har brugt det nok, for mange cykler. Kenda tornafvisende cykelrør - sort. Vi har til salg denne teenagere bycykel.

Hvem er producenterne af Thorn-cykler?

Skræddersyede turcykler. Thorn Cycles, vi er producenter af det meget anerkendte sortiment af Thorn touring og Tandem cykler. Vi designer og bygger hver cykel i huset ved hjælp af mange års afprøvet design. Hver cykel, vi bygger, er efter den højeste standard, så den er ideel til den tilsigtede anvendelse.

Hvornår er Thorn cykelbutik åben til salg?

Thorn Cycles er nu åbne for cykelsalg. Mandage, tirsdage og torsdage kl. 08.00 til 16.00. På grund af Covid 19-virusens sociale distancering er vi ikke i stand til at have salgsaftaler her på stedet. Samlinger er nu tilgængelige med sociale distanceringsforanstaltninger på plads og uden mulighed for langvarig diskussion / justering.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling af erektil dysfunktion - brugbare løsninger

Kan cykling kurere erektil dysfunktion? Mere markant var imidlertid konstateringen, at mænd, der cykler mindre end 3 timer om ugen, eller som kun lejlighedsvis har et odds-forhold på 0,61 for at udvikle moderat eller komplet ED. Dette indikerer, at moderat træning i form af cykling faktisk kan forhindre ED.

Crossfit og cykling - hvordan man håndterer

Er CrossFit godt for cyklister? CrossFit giver dig mulighed for at tilføje variation i dit program. Hvis du supplerer din ridning med styrketræning og metcon (metabolisk konditionering) træning, forbedrer du ikke kun din cykling, men du opnår også store fysiske gevinster.

Cykling vægttab - hvordan man løser

Kan du tabe mavefedt ved at cykle? Ja, cykling kan hjælpe med at tabe mavefedt, men det tager tid. En nylig undersøgelse viste, at regelmæssig cykling kan forbedre det samlede fedt tab og fremme en sund vægt. For at reducere den samlede maveomfang er aerobe øvelser med moderat intensitet, såsom cykling (enten indendørs eller udendørs), effektive til at sænke mavefedt. г.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Cykel skiftende kabel - find løsninger

Hvornår skal skiftekabler udskiftes? 5000 til 6000 miles er en god tidsramme til udskiftning af kablerne. Andet klogt venter til de bremser og enten har en god stiv pedal ind eller dejlig let drejning, afhængigt af det ødelagte kabel. 9 dæk. 2010 г.

Cykling tilbage - hvordan man opnår

Er det hårdt at cykle på ryggen? Selvom cykling kan være en god træningsmulighed for dem med eksisterende rygsmerter, kan det også forårsage rygsmerter, hvis de ikke gøres ordentligt. Dårlig kropsholdning på cyklen kan belaste ryggen. At læne sig over, med ryggen buet og hovedet op, kan belaste både ryg og nakke. 13. apr. 2016