Vigtigste > Cykler > 1800-tallet cykler - hvordan man håndterer det

1800-tallet cykler - hvordan man håndterer det

Var der cykler i 1800?

Men cyklen, som vi kender den i dag, udviklede sig i det 19. århundrede takket være arbejdet fra flere forskellige opfindere. Dissevarde første maskiner, der blev kaldtcykler, men devarogså kendt som bonehakers forderesgrov tur. To mænd kører tidligtcyklerkendt som Hobbyhesten og 'bonehaker'.30. 2017.



Cykelens historie fra dens oprindelse til cyklen, som vi kender den i dag, kan spores tilbage til det 19. århundrede Indflydelsen af ​​denne maskine på verdensomspændende samfund uden tvivl, og den indflydelse fortsætter med at vokse, da cykeldesignet virkede meget lige fremad for over 100 år siden og da han var enkel, mener jeg selv den gamle hobbyhest, der ikke havde en pedal, han sprang bare op og brugte sine egne fødder til at komme rundt, de havde stadig den grundlæggende diamantformede ramme, det var først 1860'erne, at nogen kom på ideen, den nemmeste ting at være, nemlig at sætte et par pedaler på forhjulet, den første kommercielle første producent af sådanne maskiner var Michel-familien i Paris, og de begyndte at fremstille maskiner i tal, og disse var kaldte og kaldte velocipedes i 1887 købte Frank Bowden, vores grundlægger, et lille cykelfirma på Valley Street i Nottinghamhe, leverede de fleste af komponenterne, der har været på en cykel, så kender du kædehjulene hjul eller rammer eller gafler, det er et af de ældste cykelfirmaer i verden, cyklen ville have været ret enkel, så det ville sandsynligvis have været et enkelt gear på cyklen, mere som en traditionel klassisk roadster-cykel, disse sælges stadig i slutningen af ​​det 19. århundrede, der var enorm vækst i cykelindustrien Den konventionelle cykel, som vi kender den, gav sine ryttere frihed, og cyklen som transportmiddel blev filtreret af samfundet, der gjorde det Ikke længe før det konkurrencemæssige element sejrede, var Hobby Horse-skæl kendt for at køre mod hinanden, og formelle løb på velocipedes begyndte i 1860. Racing blev populær i slutningen af ​​det 19. og det tidlige 20. århundrede, da sikkerhedscyklen kom med et styrbart forhjul, og et kædedrev til baghjulet erstattede tidsforsøget på højhjulet e det valgte engelske amatørløb og forbliver Indtil 1970'erne blev racing en del af cykelbanernes historie, arrangementer blev arrangeret, rytterne var professionelle da de så Frankrig er den største sportsaften nt i verden på årsbasis er der intet som Tour deFrance nærmer sig, tv-eksponeringen, det får, får seerne til at se seerne, men i cykelverdenen er det højdepunktet i løbet, løbet var hårdt og det var på lette, men meget standardiserede maskiner uden gear med meget lidt hjælp til chaufføren skrevet i 1936, kastede Tour de France-arrangørerne svampen, og gearene kunne og ville blive brugt af alle efter den dato. Samtidig begyndte cykelfabrikanterne at grave i nye teknologier Reynolds-rør var opdaterede i 1935, det opfandt en høj manganlegering kendt som Reynolds 531, som faktisk blev en klassiker af sin tid, og det blev fundet at vægten af ​​en ramme var reduceret med sandsynligvis ca. 25%, hvilket ville have været en massiv ændring for enhver cyklist dengang, rørformet stål, som var et vigtigt element i cyklen og har været det indtil i dag, indtil man ser på de mere eksotiske materialer, der bruges i konkurrencemaskiner. , mange Tour de France-sejre fra 1949 til 50'erne til midten af ​​90'erne, et antal Tour de France-sejre var på Reynolds5: 3,107.3 for at være de lettere materialer, selvfølgelig kom de i løbet af de mere moderne dage af Tour de France og ikke i de ældre dage.

Først overtog 753 531-rørene fra Reynolds, så fik han Columbus-rør, hvilket var meget let, så skal du gøre det til at bygge det, så blandede de kulfiber til gaflerne og derefter gjorde metallet til rammen mig til lidt behageligt eller noget fra Wendy og det tøj, jeg lagde på politistationen bevidstløs, en professionel læge, jeg beder dig Reynolds anden tortilla abe, der er en renhed, der ikke er tilgængelig for Nerf kilo kun paseos egen frygt for, at anden innovation virkelig ændrede tilfældet ved at skubbe håndtaget over bremserne i stedet for at lægge din hånd ned, fordi en rytter ville se en hånd springe ud efter gearknæet, de to cykler tror jeg sandsynligvis, at de påvirkede cykeldesign, ville gå tilbage til 1980'erne Greg Lamont med et kulstof fiberramme og en rytter ved navn McGowan Jerome med et cykelkabel Pan ero, som var en meget ekstrem Arizona McPike. Jeg mener, Indiens Reinsword var en vidunderlig udseende cykel, der aldrig havde været set død før, men den gik ind i stadierne af Tour deFrance Sadlen gik bare ud i rummet, og så gik cyklen ned på den måde, og vi gik et sted under, og han var diagonalt nede i den øverste sko så ret latterligt ud, men dreng, den var fuld af kulfiber, disse var ekstremt flotte maskiner, men meget effektive, han vandt alt, hvad han kørte, han fortalte verden, at vores rekord på banemodellen har alle Tour de France-tidsrunden vundet på vejmodel Tour de France er en fantastisk testplads og udstillingsplads for nye produkter.Jeg tror for cykelindustrien, det er deres reklame, hvor folk producerer, eller de leder efter nye prototyper, deres nye produkter, det er virkelig deres udstillingsvindue og dig ved, det er dit sted at sige, at vi er foran konkurrencespillet, det er det, vi bringer ud til næste år n. Tjek det nu Du kan købe det i januar eller februar næste år, når du begynder at cykle Union CyclisteInternationale begrænsninger og regler UCI Det styrende organ for cykling UCI har en streng liste over regler vedrørende design af cykelstel og de produkter, der er lov til at konkurrere på cykler, og disse er meget strenge om, hvad du kan og ikke kan, og på grund af dette, at de cykler, vi ser på Tour de France, ser ud som de gør Årsagen til, at de stadig ligner en konventionel cykel fra 20'erne udover disse mere ekstreme aspekter er cyklen et stadig mere tilgængeligt transportmiddel, de vil fortsat have en voksende social betydning mere fra Open University tjek linkene på skærmen nu

Hvad var den første cykel?

Den tyske opfinder Karl von Drais krediteres udviklingen afførste cykel. Hans maskine, kendt som 'swiftwalker', kom på vej i 1817. Dettetidlig cykelhavde ingen pedaler, og dens ramme var en træbjælke. Enheden havde to træhjul med jernfælge og læderdækkede dæk.



Har du lyst til en bid lige, men kommer ikke godt ud af sengen med denne sengestelecykel, du kan gøre præcis hvorfor, og hvad det var til, jeg ved det ikke, men det er bestemt sejt at se det, det har endda en sengepande ned der kommer ikke nogen steder nær den endeløse søgning for at prøve at vise dig så meget cykelteknik som muligt, jeg befandt mig igen i dag på Storbritanniens National Cycle Museum i Flangering Wells i midten af ​​Wales, der er en Sinclair c5 der er en rickshaw der er endda en gammel posttrailer der, lad os gå ind og se, hvad jeg kan finde ud af for denne faktisk ukorrekte information, men hvorfor ikke undvære stålrørrør og udskifte alt med plastik, ja der er en meget god grund til, at disse hjul var meget gode, fleksible meget wobbly og havde kaldenavnet på den blå barkflis på hjul, årsagen er farven og også det faktum, at de kørte på en sådan måde, at de ramte markedet, ender alt sammen på lossepladsen, i stedet gik de til Caribien, hvor rust ser ud til at være en stort problem for cykler, så i det mindste gå g til nogle gode huse i 1818 ville bestemt ikke have været så praktisk, det var mere et let hangout med venner, selvom jeg ikke tror skat Sandsynligvis lidt mere kongelig end det, men ja, at hobbyhesten varigheden af ​​dette er en moderne genindspilning af Johnson's of London, en træramme, vi har jerndæk der, og mens underarmen hviler her, blev denne nøjagtigt brugt til at give dig mulighed for bare at hvile og indhente hvad der foregår Kunne informere dine andre venner om den industrielle revolution, så jeg tror det er nemmest at forklare som en hobbyhest en afbalanceret cykel, men for voksne ligesom dette for børn, der er i humør til en motorcykel, men mere bid end en motor Nå, det ville have Kan være rigtigt for dig Dette er en gammel rally cykel Jeg er ikke sikker på, hvilket år det er fra, men vi har en minimotor her gemt lige bag sadlen, hvor du normalt ville have en krone et stativ eller noget, så det er nok en kangan at vise, jeg er ikke sikker på hvordan mange CC, men der er et lille hjul, som han er er under selve motoren, og det trykker på dækket, og det roterer fremad, ikke den fineste ting, jeg forestiller mig ganske højt og vigtigst af alt, det har en nummerplade på bagsiden, og her styrer dette den egentlige gasregulering, denne lille håndtag her monteret på det øverste rør, hvis hobbyhesten var ikke særlig behagelig, da Velocipede, også kendt som bonehaker, som lever op til sit navn, som du kan se, hovedsagelig lavet af ild, med undtagelse af træhjulene sin ting Bestemt knoglerne ville have raslet under cykling, vigtigt, vi har nu integreret pedaler i forhjulstræk, og denne pierre Michaud fra Paris burde være den slags Royce von Bochenschüttler, jeg antager, at jeg ikke vil gå, men hvad jeg bare vil påpege, er at du har lidt ophæng her i det øverste rør, jeg tror du kan sige, hvor sadlen er monteret og bremserne er gode, det var bare lavet til lidt ledningssystem, du har et par remskiver og derefter en slags ske, hvis du kan lide lande på det bageste jernhjul, der er rigtigt, stryger ikke gummi, forlængelsen, der kommer ud af hovedrøret eller gaffelkranen, jeg tror det er hovedrøret, som ikke dine købmandsposer hænger fra, men dine fødder hviler, når du går ned ad en bakke, for eksempel husk, det er i det væsentlige springvand, når jeg ser dernede, at disse messingpedaler er så smarte, at Sinclair c5 ikke vil være en cykel, ikke en bil, men en drevet trike, dvs. disse blev lanceret i 1985, da regeringen her i Storbritannien vedtog deres love om elektronisk drevne cykler blev løsnet, fordi de ikke blev klassificeret som en motorcykel på det tidspunkt, men det var ikke en succes. Hovedårsagen var rækkevidden på kun 20 miles, så ikke rigtig så langt, og de to chaufførers position var meget lav, så de ikke nødvendigvis følte sig så sikre i trafikken. Med en rækkevidde på 20 miles blev den drevet af en 250 watt motor, men motoren fungerede ikke så godt, da den samlede vægt er omkring 50 kg, så sammenlignet med moderne cykler, hvis du har en e-cykel, der er mere end at være i stand til at løbe i et par timer eller mere, selv med fuld effekt, den ting, ja det gik ikke meget langt, uanset hvad der havde en tophastighed på 15 mph, hvis du kunne vove dig ud, det var en absolut fiasko fra Sinclair, men det var virkelig dejligt at se noget lignende ske, hvis dette aldrig var blevet testet. Jeg spekulerer på, om det ville være, hvor jeg bruger e-cykler i dag, at jeg ikke bruger keto, men lige der, hvor styret er under dine lår ja jeg Jeg er glad for, at de ikke vil lade mig bruge den til uendelig i dag. Britisk alene er helt overvældende, jeg ved ikke meget om dem, men jeg forlader de betalte farthingexploits, der også betragtes som almindelige for james og Chris er kendt for at drage fordel af dem fordi de løber rundt og prøver at bryde verdensrekorder på dem og lignende, men noget her er virkelig sejt og jeg vil bare vise dig disse drevne trehjulede cykler, som vi bruger, fordi kvinder i 1880'erne ikke rigtig opmuntrede til at cykle, faktisk blev det forkert ofte, især når de endda prøvede at køre en øre, det var derfor, de havde noget lignende, og jeg gætter dig kunne sige, at de har bevaret deres beskedenhed, tror jeg, jeg kan sige, at på grund af siddepladsen ville de ikke afsløre noget mere.

Ally cool, at det skal være håndbremsen her, svarende til dette køretøj og styringen også Kontrolleret af denne kilde enhåndsudløser Jeg fortsætter, selvom det ser ret cool omvendt penny ud - hver mmm nej ikke for mig det ser ud som en hot rod holder fast ved traditionerne kommer folk forestille sig, at det er nitten og halvtreds dig og din partner, du er lige blevet gift, du har ikke nok penge til en bil til ikke at bekymre dig, tag en tandem, så kommer den lille med det, du ikke kan gå derhjemme, så hvorfor ikke få en af ​​disse sidevogne i stedet, men for en cykel har jeg aldrig set en sådan før, det er hvad Sonia gør i sit brand, og de lavede faktisk nogle til motorcykler. Jeg har kun et par små vingemøtrikker på det uf, så Ronnie har et godt fast greb, din elskede forbliver pæn og sikker i denne sidevogn, og hvis det ikke er nok, skal du spille dit spil og tage l, de skriger ikke, de bliver ikke våde, fordi der er et cover, der går over toppen, og du vil ikke engang høre dem, når de begynde at skrige gamle salgsfremmende ting i overflod her, og jeg elsker absolut forskellige stilarter og design og alt, og denne fangede virkelig mit øje, fordi jeg stadig gør det. Jeg bruger Belloc til at tape mine egne glade belastninger op, når jeg sætter dem på mine cykler, fordi jeg er ofte ikke generet af besværet med lim, at jeg måske endda spørger, om jeg muligvis kan købe denne, fordi jeg virkelig kan lide, jeg kan vide, at jeg er, så har jeg aldrig set noget andet end en standardkæde før Simpson-håndtagskæden af 1895 og en af ​​grundene til dets tegn er, at mærket selv troede, at alt ville have bedre kraftoverførsel, hvis de satte bazookaerne i watt gennem pedalerne, og sejlere faktisk blomstrede i et par år tre, hvor jeg daterede kort efter, men nu var årsagen til deres førende tilskrevet i vid udstrækning de chauffører, der brugte banen og i det væsentlige som et snavset løb, hvis det giver mening, men virksomheden var kortvarig i 1898, den gik faktisk hovedsagelig ned på grund af til det faktum, at andre gearkasser var på markedet, og hver cykel måtte bygges omkring dette temmelig ukonventionelle arrangement af kæderne, brød sprængte mænds tankebølge af den danske ingeniør michael pettersen og blev bygget af et firma i Dursley nær Gloucester i Great Storbritannien mellem 1896 og 1914 og omkring den tidsramme ligner det de smeltede foldecykler, der er som et meget tyndt rør i disse dage d og masser af forskellige sammenføjninger, og du ved ikke rigtig hvad der foregår, men et standout stykke af det er hængekøjen - som sadler, der sidder på dem, og du stadig ser folk køre rundt på dem, jeg tror, ​​der er også nogle få producenter på kontinentet, der også producerede dem. Jeg kom virkelig for at køre en. Jeg så en fyr på en ridetur for et par år siden, og han sagde til mig, hvis jeg gerne vil fortsætte med at ride, men så kan jeg bare ikke lide at ride på andres cykler, men det er et design, jeg prøver bare gerne en dag her er en for dig så eiffeltårnet, der blev designet udelukkende af reklamemæssige årsager og ikke kun fordi du ville se ret latterligt ud, simpelthen fordi det er så højt, at det er 12 fod højt, vil du være i stand til at hjælpe et lille behov, men på den aktuelle ramme af den cykel, der ville være komplet med reklametavler, som du kunne køre rundt og promovere et brand til dit hjerte indhold Jeg tror, ​​du kan endda kalde dig selv en professionel cyklist For de af jer, der er i bambuscykler, tror du måske, at du er opad kurve, hvis du kan lide, at denne kurve faktisk startede i 1890'erne, der selvfølgelig ville have været nødvendigt, har vi endda et par B's ambus-mudderkort på den, for ikke at nævne de små pumpestifter, jeg kan lide udseendet, og det ser ud til mig som om der var en lille oliepåfyldningshætte til bundbeslaget kan jeg bare ikke lide det udseende. Bremserne var liggende i 1930'erne på det europæiske fastland ret populært.

At have noget af et moderigtigt køligt emne, og Triumph Muller fra 1932, som jeg har her, tog inspiration fra det med lidt lændestøtte der også, så en dejlig, afslappet tur, men den fremtrædende funktion ved det skal være rattet , det er rigtigt, et rat i stedet for et traditionelt styropsætning og bremserne på dine touringcykler alle de motorcykler, de skræmmer mig, for at være helt ærlige med bremsesystemerne på dem, bare så skrøbelige, de ser så skrøbelige ud og ikke ideelle i en nødsituation, men godt, triumfamalait startede ikke rigtig, lad os være ærlige, men det er godt at se, og jeg så endda nogle hacks eller kroppe på gcnshowet, der også bruger et ratt, og mens jeg tror, ​​du endda kunne foregive at køre bil af John Boyd Dunlop, manden, der patenterede pneumatiske dæk i 1888, kan vi virkelig takke ham for det, vi bruger i dag, selvom jeg tror, ​​at nogen stadig ville have slips undervejs, men stadig er der nogen, der skal starte revolutionen. Vi har en kopi af dette originale dæk her og også et eksempel fra Dunlop-nyhedsmagasinet fra 1898 med kundebrev fra folk, der takker ham for så gode dæk, hvor sejt er det, at selv deres adresser har to cykler, der ikke altid har det Når det kommer til væddeløb, det er dem, i stedet for denne blev designet, sælger jeg is ud af det, så det er blevet restaureret af personalet her, og det er et lille sæt inden 2. verdenskrig, nu venter det meget længe, lad os indse det, hvis det er med alle vores forskellige yndlingsis og alt derinde er opvejet, så vi har et par tromlebremser, der holder det op til armen på den slags styrestjernekonfiguration, nu er det interessant, at styret bliver løber rundt - Jeg vil ikke køre rundt med dem for meget. Bagbremsen styres via dette håndtag, som vi har en enkelthastighedsgearkasse, der er indstillet temmelig lavt - for husk, når det er fuldt lastet, vil det ikke være let at køre rundt i gaderne ombord med ældre folk Cykler, der havde en lille plet med de nødvendige værktøjer til at rette op på mange almindelige bilture, forestil dig, at biler ikke er så komplicerede i disse dage, ja, i det mindste at køre rundt på dem, der ville være en sej ting, der husker, hvis nogen bedes give en kommentar dernede, vi går til National Cycle Museum i Fenton Wells i Wales Jeg elskede det absolut. Jeg har lyst til, at jeg næppe ridsede overfladen, fordi der var så meget derinde overalt, hvor jeg så ud, der var øverst på siden i bunden, var absolut fyldt med små ting bortset fra bjælkerne, så en stor tak til dem for at lade mig komme og lægge de snuskede hænder over. Har du dele af et sæt, lad mig vide, hvad din favorit var? i kommentarfeltet nedenfor og som altid huske at kunne lide og dele denne artikel også med dine venner.



Glem ikke at besøge DCN-butikken på shop globalcycling Network Quiet og der for yderligere to gode artikler, hvad med dig bare klik her og bare hernede kan jeg gå tilbage

Hvem opfandt cyklen i 1818?

Karl von Drais

Hvor meget kostede en cykel i 1890?

Karl von Drais patenterede dette design i1818, som var den første kommercielt succesrige tohjulede, styrbare, menneskedrevne maskine, der almindeligvis kaldes en velocipede og med tilnavnet hobbyhest eller dandyhest.

Hvilket er det mest berømte cykelløb i verden?



Tour de France anses for at væreverdens mest prestigefyldteogmestsværtcykelløb. Det er en årlig mænds begivenhed, der primært afholdes i Frankrig. Detracepasserer også lejlighedsvis gennem nabolandene.

Hvad skete der med cyklen i giveren?

Efter at Jonas mistede sin balance påcykel, han blev såret. Hans ankel var snoet, og hans knæ blødte. Imidlertid lykkedes det Jonas at holde fast i Gabriel, så barnet ikke blev skadet. Jonas 'skader har bestemt svækket ham, så processen med at finde mad bliver endnu vanskeligere.

Var Penny Farthing Den første cykel?

Detøre-farthing, også kendt som et højt hjul, høj hjul eller almindeligt, varførstmaskine, der skal kaldes en 'cykel'. Efter beinhakerens popularitet opfandt Eugene Meyer, en franskmand, high-wheelerencykeldesignede i 1869 og formede tråd-egerens spændingshjul.

Hvordan er det at cykle miljøvenligt?

Miljømæssigtfordele

Cyklingbruger minimalt med fossile brændstoffer og er en forureningsfri transportform. Cykler reducerer behovet for at bygge, servicere og bortskaffe biler.Cyklingbevarer kørebane og beboelsesrum og giver dermed muligheder for mindre beton og mere planteliv i byområder.

hjerte modtager møder donor familie

Hvem er den berømte cykelrytter?

Valentino Rossi

En anden meget succesrigmotorcykel racer, der har vundet ni verdensmesterskaber i Grand Prix, er italieneren Valentino Rossi. Hans karriere har været i en stigende tendens siden 2000, og han begyndte at køre som barn ved at deltage i regionale kartmesterskaber.
18.09.2017

Hvorfor tog Jonas sin fars cykel i stedet for sin egen?

Jonasstjælerhans fars cykelfordi detharet barnesæde pådettilbage ogJonas tagerGabriel med ham for at forhindrehansfrigøre. Han tøver, fordi han ikke ønsker noget afhans farsefter at han så ham dræbedetnyfødt baby.

Hvordan var cyklen i 1800'erne?

Cyklerne fra 1800-tallet THE CICCLE. Lord Charles Beresford har sagt, 'Den, der opfandt cyklen, fortjener menneskehedens tak.' På nuværende tidspunkt står cyklen uovertruffen som et middel til sund motion og fornøjelse. De praktiske anvendelser, som det kan anvendes til, virker ubegrænsede, og nu hjælper cyklen

Hvor gammel er cykelens historie?

Cykelens historie er så fyldt med ukendte og forvirrende, at der afholdes en årlig Cykelhistorie-konference for at afklare disse detaljer. I øjeblikket i sit 15. år tror jeg / håber jeg, at der er gjort fremskridt, og derfor er jeg i stand til at give dig denne tidslinje.

Hvem var den første, der cyklede?

Årgang: Tidlige cykler i det 19. århundrede (1850'erne - 1890'erne) 1800'erne, årgang 11. marts 2017 0 Den første verificerbare påstand om en praktisk brugt cykel tilhører tysk baron Karl von Drais, en embedsmand for storhertugen af ​​Baden i Tyskland.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Oakley feltjakke anmeldelse - løsninger på problemerne

Er Oakleys pengene værd? Som du måske forventer af et luksusmærke, kan prisen på Oakley solbriller løbe lidt højt. Et godt par Oakleys sætter dig typisk tilbage mellem 100 og 200 dollars. Men hvis du spekulerer på, om de er det værd, er svaret absolut. г.

Kyllingebryst gnider opskrifter - praktisk løsning

Hvor længe skal tør gnid sidde på kylling? Bland tørre ingredienser sammen i en lille skål og gnid ind i kyllingen, og sørg for at få gnidningen i kroge og kroge. Lad gnid sidde på kyllingen i op til 12 timer i køleskabet.

Hej til udholdenhed - almindelige svar

Er HIIT godt for udholdenhed? HIIT det op. Interval træning med høj intensitet - aka hurtige anfald af intens træning - kan hjælpe med at forbedre udholdenhed i forbindelse med traditionel træning. Trusted Source Aerobe højintensitetsintervaller forbedrer VO2max mere end moderat træning.3 april. 2014 г.

Hvornår ændrer ure 2016 dk - brugbare løsninger

Hvornår ændrede de britiske ure sig? I Storbritannien går ure frem 1 time kl. 1 den sidste søndag i marts, og tilbage 1 time kl. 2 den sidste søndag i oktober. Ure går tilbage 31. oktober. Årure går frem Ure går tilbage202029 Marts25 oktober202128 marts31 oktober202227 30. marts

Red Bull rampage live stream - hvordan man adresserer

Hvor kan jeg se Red Bull Rampage? Du kan se Red Bull Rampage 2019 live på Red Bull TV.23 окт. 2019 г.

Styrebremser - innovative løsninger

Er SRAM styrebremser gode? Enhver af SRAMs guidebremser er svære at slå for fremragende ydeevne på stien og en let servicelevetid, men Guide RSC er bare fantastisk, hvis du har råd til dem. Den største præstationsforøgelse i forhold til Guide RS-bremserne er de superglatte patronhåndtag drejelige. 28 maj 2017 г.