2016 racercykler skivebremser - hvordan man håndterer det
Er skivebremser det værd på en landevejscykel?
Bedrebremsningstrøm -Skivebremsergenerere langt merebremsningkraft end standard fælgbremser. En hurtigere tur - Det betragtes som detdiskbremsecyklerkan faktisk give en hurtigere tur. Da ryttere vil have mere tillid ogbremsningtænddiskede kan bremse brøkdeler senere, end hvis de brugte fælgbremser.
Det har syntes uundgåeligt i flere år, at skivebremser ville dominere specifikationen af nye cykler. Og jeg tror, vi er på det tidspunkt nu. Dette er første gang, jeg har lov til at bruge et sæt på en racercykel.
Og jeg er utrolig interesseret i først og fremmest at vide, hvordan du har det, men også om vi som cyklister vil have gavn af det på lang sigt. Et område, der i øjeblikket virker noget inkonsekvent blandt cykelfabrikanter, er de metoder, hvormed hjulene faktisk er fastgjort til cyklen. Og på denne Trek Domane kan du se noget, der er meget kendt for mange mountainbikere, nemlig et thru-axle system.
Så i stedet for en hurtig frigivelse skal du skrue den af. ”” Så hvad du får er, at hele akslen kommer ud, og så springer hjulet bare ud. Det betyder, at hjulet er meget stivere i rammen, og at skiven altid sidder nøjagtigt det samme sted.
Fordi jeg har med god autoritet fra vores ven Kay Frecks, teknisk redaktør hos VeloNews, at et af de problemer, der plager skivebremser på racercykler, når det kommer til en standard hurtigudgivelse, er at de faktisk er meget støjende, noget du aldrig ville er klar over, at du kørte på mountainbike i betragtning af al den støjstøj og støj, cyklen laver. Faktum er, at en disk kan pinge mod puderne, og i sidste ende viser det sig at være en hel ketsjer, som vi simpelthen ikke er vant til fra racercykler. For at omgå det løser gennemaksler faktisk dette problem.
Jeg tror, at det første spørgsmål, der skal adresseres med skivebremser, er ydeevne. Nu kan du gøre skivebremser så kraftige, som du vil, men naturligvis på en racercykel har du ret begrænset trækkraft til rådighed. Mit første indtryk af dette er, at de ikke nødvendigvis er stærkere end en fælgbremse.
Hvad du får, er dog mere modulering. For at opsummere er det enormt at trække i håndtaget mellem de lige startende bremser og derefter låse dit hjul, meget, meget større end med fælgbremser. Så du har meget, meget mere kontrol.
Vi har sandsynligvis ikke noget imod så meget på et normalt asfaltbane, men når det er vådt, vil denne ekstra modulering virkelig være til din fordel og give dig meget mere kontrol over cyklen. Jeg tror, at våd forudsigelighed er den største ting for mig. Hvis du lever i et tørt klima, og jeg misunder dig, hvis du gør det, er det måske ikke så stort et fremskridt i din bremseevne, men mange af de ture, jeg foretager, vil sandsynligvis være i regnen, at det er en den virkelige fordel er at have bremser, der føles nøjagtigt de samme, hvad enten de er våde eller tørre.
Og jeg husker lejligheder i løb, hvor jeg brugte kulstoffælge i det våde, og du bremser, og intet sker. Med diske er det bare ikke en situation, du kommer ind i. For mig er dette en enorm ting, et massivt pluspoint.
En ting, som jeg finder underligt, som jeg ikke ville have tænkt på, da jeg bruger meget tid på mountainbikes med skivebremser, er æstetikken ved, at jeg elsker udseendet på en cykel med skivebremser, men når jeg ser ned, gør jeg ikke kan ikke se det for mig på udkig efter en racercykel. Det er ikke et problem i sig selv, men hele cyklen føles virkelig meget anderledes for mig. Jeg kommer over det ret hurtigt, men lige nu føles det bare ikke som en racercykel.
Måske må nogen vinde Tour de France på en. En anden ting, jeg absolut elsker ved skivebremser, især denne Trek Domane, er at jeg har hydrauliske håndtag, så jeg har Di2 plus hydrauliske skiver, så der er ingen kabler på denne cykel. Nå, det er bare godt for mig, men der er et problem med skifte- og bremsekabler.
De er en af de mest irriterende ting at gå galt på en cykel med jævne mellemrum, og især når det er i det våde, er det en fordel at slippe af med malten. Jeg formoder, at spørgsmålet opstår, er skivebremser det værd? Tja, meget afhænger af, hvor du kører. Hvis du kører i et tempereret område som Storbritannien, vil de gøre en enorm forskel, tror jeg.
fordøjelsessystemets cyklus
Hvis jeg boede i det sydlige Californien, og jeg ville ønske, at jeg gjorde det, er jeg ikke helt sikker på, at de ville gøre så meget af en forskel i min ridning. Der er også spørgsmålet om, hvorvidt du vil gøre dine gamle cykler forældede. Ville jeg sælge min cykel nu for at købe en med skiver? Nej, ikke i øjeblikket, men hvis jeg snart køber en anden cykel, har den skivebremser? Absolut.
Jeg vil sætte pris på det. Et gammelt ordsprog i cykling siger, at for at være hurtig skal du være i stand til hurtigt at stoppe. Bremsning er dog en kompleks færdighed, så her gør du det.
Din forbremse er din ven. Ja.
Kan jeg sætte skivebremser på min cykel?
KanHvis detdisketil en eksisterendecykel? Hverken traditionelvejnav eller rammer har bestemmelser for tilføjelsediske. Simpelthen nej.Diskbremsekalibre kræver specifikke monteringspunkter på gaffel og ramme, mens hjulene har brug for specifikke nav, som rotoren hviler påkaninstalleres.23. 2018.
Hvor længe holder skivebremseklodser på en cykel?
Du kan generelt forvente at få 500-700 miles ud af harpiksskivebremseklodserog 1.000-1.250 miles ud af sintret metalskivebremseklodser. Men hvor meget kilometertal du ender med at komme ud af dinskivebremseklodservil afhænge af vejrforholdene, du kører i, ridning terræn og dinbremsningvaner.
Skivebremser er kommet for at blive, og mens puderne holder i nogen tid, skal de til sidst udskiftes. Lad os i dag se nærmere på, hvordan man gør det, når tiden kommer, det er en smuk og nem opgave. (dramatisk elektronisk musik) (blød dansemusik) Generelt vil du gerne udskifte dine skivebremseklodser, når der er ca. 1 1/2 millimeter eller to visitkort tilbage på den faktiske bagplade.
Ganske vist er dette ret vanskeligt at måle præcist og præcist, men for den lave pris på et nyt sæt pads er det absolut værd at være på den sikre side, når du udskifter dem. De kommer i alle forskellige former og størrelser, men du har brug for de rigtige til din tykkelse. Der er ingen størrelse, der passer til alle, når det kommer til, så du bliver heldig undertiden, og på bagsiden af din bremseklods har du et serienummer eller et varenummer over, men hvis ikke bare kig dig rundt online og prøv at finde den samme form, og også sørg for, at den passer til din tykkelse for at hjælpe dig med den nøjagtige pude, der er nødvendig.
Det er også værd at overveje at se på selve rotoren og kontrollere, at den er designet til en bestemt sammensætning af skivebremseklodser. I så fald skal du sikre dig, at du holder dig til den ultimative bremseevne. (blød dansemusik) Processen med at fjerne og udskifte puderne er faktisk ret ligetil, hvilket er en god nyhed, forudsat at du holder styr på din vedligeholdelse og bruger anstændige værktøjer.
Grunden til, at jeg siger dette, er fordi de små skruer, der har tendens til at holde puderne dernede, ja, de er naturligvis åbne for elementerne, og de faktiske unbrakonøglehoveder er ret små, jeg har lidt korrosion, hvad skete der der kan være en reel smerte i røvet, tro mig. Så noget, jeg altid vil anbefale, er bare at fjerne den egentlige lille skrue med jævne mellemrum og bare lægge en smule fedt på der, før du sætter den i igen, selvfølgelig skal du sørge for at holde puden og rotoren i processen, men en lidt pleje her og der vil gøre jobbet meget nemmere langs linjen. (blød dansemusik) Det første, vi vil gøre, er at fjerne hjulet.
Nu gælder det samme princip for og bag, men i dag gør vi front. Så bare fjern dem, og det hjælper selvfølgelig virkelig, når du faktisk bruger et par handsker som disse. På den måde kan alle de naturlige fedtstoffer, der faktisk er i din håndflade, fjernes.
Din hånd eller fingerspidserne pletter ikke bremseklodser eller bremseskive, hvilket naturligvis kan føre til de forfærdelige skrigende lyde såvel som dårlig præstation. Nu har vi hjulet og disken væk. Vi kan faktisk inspicere den faktiske mekanik meget nærmere, hvis du vil, bag hvordan elektroderne er fastgjort til indersiden af tykkelsen.
Så i dette tilfælde har vi en stift, der er fastgjort indeni over tykkelsen her, og en lille sekskantsokkel, der derefter går gennem puderne og derefter trænger ind i den modsatte side af tykkelsen, også her et lille lille klip, som du skal fjerne. Selvfølgelig er ikke alle systemer skabt ens, men stort set så længe du har alt ude af vejen, kan du faktisk inspicere og se, hvordan det er. Det er meget, meget logisk og i de fleste tilfælde meget simpelt.
Den første ting, vi vil gøre er at fjerne dette lille lille klip her. Hjælper med at have små tænger, så vi let kan trække dem ud. og så kan vi bare skrue i standardretningen med vores unbrakonøgle og løsne låsestiften.
Opbevar det et sikkert sted. Afhængigt af typen af bremsekaliper afhænger det nu af, hvordan elektroderne fjernes fra den. Uanset hvad du gør, skal du ikke bruge magt, da du ikke behøver at bruge magt for at fjerne det.
Kontroller igen for at sikre, at der ikke er nogen fjedre eller små clips, der holder dem på plads. Generelt er de fleste af dem i disse dage dog gode og nemme måder at glide ind og ud på. Jeg tager en nåletang, og jeg kan bare glide dem frem og tilbage.
Nu kan jeg let se, i hvilken retning det skal gå, at der er en lille læbe på bagsiden af selve holderpladen på puden, der sidder på bagsiden inde i bremsekaliberen. Så det er værd at investere lidt tid, før du prøver at skubbe det på den forkerte måde. Og enkelt, når du først har fået dem ud, hvis de ikke er gode, kan du bare bortskaffe dem, men hold altid fast i de små fjer, når du har dem, fordi du aldrig ved, hvornår du får brug for dem igen.
Nu hvor bremseklodser er ude af tykkelsen, skal vi faktisk skubbe de selvjusterende stempler tilbage i selve tykkelsen, grunden til, at disse stempler har en vekselstrøm, vi har været tættere og tættere på midterlinjen gradvist for at imødegå manglen på forbindelse, der var på skivebremseklodser, som vi lige har fjernet. Så når vi sætter nye ind, har vi naturligvis brug for det ekstra plads igen, så tag fat i noget som et dækgreb og skub det faktisk tilbage på plads inden i tykkelsen. Pas på ikke at bruge skarpe genstande, der kan beskadige komponenterne. (glat dansemusik) Montering af bremseklodser er simpelthen det modsatte af at fjerne dem.
Så først skal vi få elektroderne på plads. Du går derind pænt og let. Og så vil jeg også lægge låsestiften der.
Stram dem, da dette senere kan give problemer. I tvivlstilfælde henvises til producentens driftsvejledning. Og så er det sidste stykke et ofte fiddly lille klip her.
Nu er årsagen til dette en slags failover, så hvis pennen på en eller anden måde skramler løst, er dette lille klip derinde og holder det på plads, så glem ikke at bruge det. Og endelig vil vi samle hjulet igen, før vi giver bremsearmen et par pumper for at sikre, at stemplerne kommer ud af tykkelsen okay og faktisk er selvcentrerende - centreret med rotoren. Og inden du tager af sted, skal du faktisk sætte disse elektroder i rotoren, selvfølgelig bremser du, gentag denne proces et par gange og derefter lidt hurtigere bare for at sikre, at elektroderne er okay.
Her er vi, nye skivebremseklodser i dine kaliber. Hvis du har nogle forslag til vedligeholdelsesmandag-artikler, skal du lade dem være i kommentarfeltet nedenfor og ikke glemme at kunne lide denne artikel og dele den med dine venner, give den store tommelfingre deroppe og glem ikke GCN-butik Besøg shop.globalcyclingnetwork.com for en anden artikel om skivebremser og fem tip til vedligeholdelse af skivebremser. Hvad med et klik her nedenfor.
Hvad er ulemperne ved skivebremser?
Detulemper ved skivebremseropvejer fordelene de er dyre, tungere end tykkelsenbremser, mere kompliceret og rejser kompatibilitetsproblemer.Diskhjul fungerer ikke i dine nuværende cykler og omvendt. Der er også risiko for problemer med varmeafledning ved lange nedkørsler.
Går der fælgbremser væk?
Se på ethvert mærkes 2021-serie af landevejscykler, og du vil bemærke en almindelig tendens: De har alle diskebremser. Dette skulle ikke komme som en overraskelse. Trods alt,fælgbremseudstyrede landevejscykler har forsvundet fra eksistens siden 2011, da diskbremserdukkede først op på cykler.
Kan du opgradere fra fælgbremser til skivebremser?
Skivebremsergør i stigende grad vej ind på markedet for landevejscykler, ogdeter nu meget muligt at konvertere din keeperstandardfælgbremsevejramme til en hybrid blanding afskivebremseforan ogfælgbremsebag.
enhjulingsløb
Kan du skifte cykelbremser til skivebremser?
Det er muligtdu kanBrug dine eksisterende brifters IFduvælg et kabelaktiveretskivebremsetykkelse. Men hvisdugår hele vejen,duskal udskiftes brifters med hydrauliskbremsesupport, der matcher din eksisterende gearopsætning. Flaskebure og tilbehør dybest set alle de billigere dele af encykel.
Hvor mange miles holder skivebremser?
Resumé:Bremsepuderskulle varehvor som helst mellem 25.000 og 60.000Tusinder, medbremseskivervarer mellem 80.000 og 120.000Tusinder.
Kan du udskifte skivebremser med fælgbremser?
Skivebremsergør i stigende grad vej ind på markedet for landevejscykler, ogdeter nu meget muligt at konvertere din keeperstandardfælgbremsevejramme til en hybrid blanding afskivebremseforan ogfælgbremsebag.
Er skivebremser bedre?
Skivebremsertilbyde større stopkraft, hvilket kan være nyttigt ved lange nedkørsler.Skivebremsergive mulighed for mere præcisbremsning, hvilket gør hjullåsning mindre sandsynlig.Skivebremserarbejdebedreend fælgbremseri vådt vejr. Ændring af rotorstørrelser giver dig mulighed for at justere hvor megetbremsningmagt, du ønsker.
Er der racercykler, der har skivebremser?
Det skyldes til dels, at cykelfabrikanter næsten udelukkende skifter deres output til skivebremser. Men selv hold som UAE Team Emirates, der har muligheden og kørte på fælgbremsecykler sidste år, har i år skiftet til skivebremser.
Hvilke er bedre skivebremser eller hydrauliske bremser?
Kabeldrevne skivebremser er billigere og lidt mindre effektive end hydrauliske skivebremser på grund af friktion og strækning i kablerne og findes normalt på cykler til lavere priser. Hvem fremstiller vejskivebremser?
Er Ribble udholdenhed en skivebremsecykel?
Ribble Endurance er brandets indtræden på markedet for skivebremsecykler. Ribble siger, at den asymmetriske bageste trekant er blevet forstærket på begge sider for at modvirke de kræfter, der genereres af både skivebremse og drivlinje, mens kulfibergaflen også er blevet forstærket for at klare den forreste skivebremse.