Cykler Edmonton - hvordan man beslutter
Kan du cykle på fortovet i Edmonton?
Er det lovligt atridemincykelti afortov?Cykling på fortoveter ikke tilladt bortset fracyklermed en diameter på 50 cm eller derunder, såsom børnscykler. Noglefortovekan betegnes som deltfortoveog delte stier.
Her i Holland bruger vores familie rutinemæssigt netværket af sikre cykelstier, der findes næsten overalt. Disse er så sikre, at selv vores små børn kan cykle til skole, aktiviteter og venner selv, og de er blevet en vigtig del af den høje livskvalitet, vi oplever her. Desværre er alt dette helt umuligt i Canada, fordi vi har vinter der.
Og selvfølgelig kan du ikke cykle om vinteren, jeg har aldrig prøvet det, dette er byen Uleåborg i Finland, betragtes som verdens cykelhovedstad i verden, dette er en by, hvor 22% af alle ture foretages af cykel, og hvor 77% af befolkningen angiver, at de cykler mindst lejlighedsvis. Og alligevel cykler mere end halvdelen af disse mennesker året rundt. Og om vinteren er det ikke kun de unge og stærke, der cykler her.
Ved -20 grader kan du endda se meget ældre cykle. Sådan ser cykelparkeringen på en typisk folkeskole i Uleåborg ud i januar, fordi 52% af alle ture til skole og universitet foretages på cykel. På en eller anden måde kan selv unge finske børn cykle hele året rundt.
Derfor det åbenlyse spørgsmål: Hvorfor er canadiere? Men måske er det ikke så let. Dette er byen Tammerfors, også i Finland. På trods af at finnerne kalder dette en swimmingpool, cykler langt færre mennesker i Tammerfors end i Uleåborg.
Så hvorfor? Heldigvis behøver vi ikke gætte, fordi forskere har studeret og skrevet papirer om cykling om vinteren. Og resultaterne er meget klare: i byer med kolde vintre er der næsten ingen sammenhæng mellem vintertemperaturer og mængden af cykling om vinteren. Lad det synke ind: temperatur og vejrforhold har ikke nogen væsentlig indflydelse på vinterens cykelniveauer i en by.
Det er en fuldstændig myte, at folk ikke cykler om vinteren på grund af kulden. Hvad fortæller forskning os? b Der er to ting, der får folk til at cykle som i Uleåborg. For det første er der et netværk af sikre cykelstier? Er det muligt at komme til din destination uden at skulle dele vejen eller krydse hinanden regelmæssigt i høj hastighed? Dette er noget, som Oulu gør usædvanligt godt.
Oulu har 875 km separate cykelstier, der forbinder alle bydele, det er over 4 meter cykelsti for hver beboer. Faktisk har Oulu kun omkring 600 meter malede cykelbaner over hele byen. Hvilket giver perfekt mening, for når det sner, ser du ikke nogen hvid farve.
Men du kan se billeder, der dygtigt projiceres på sneen ovenfra. Godt gået, Oulu. Og det er ikke godt - også en kompakt middelalderlig europæisk by.
Oulu har en masse autocentreret byudbredelse, og mange mennesker bor i enfamiliehuse. Faktisk har det næsten nøjagtigt den samme bybefolkningstæthed som min hjemby London, Ontario i Canada. Det er uhyggeligt, hvor tæt disse tal er.
Og hvorfor er det, at hver by undtagen Amsterdam har de grimeste flag? Under alle omstændigheder er der bogstaveligt talt ingen grund til, at en typisk mellemstor canadisk by ikke kunne være som Oulu, når den var ordentligt designet steder at gå, med sikre stier til vandring og cykling. Og endnu bedre, mange af disse cykelstier er designet som genveje, der er hurtigere end at køre bil og tilskynder folk til at cykle endnu mere, ligesom i Holland. Ikke nok, Oulu har også over 300 undergange, som fodgængere og cyklister kan bruge til at omgå hovedveje.
Disse gør det muligt at køre hele rejser uden nogensinde at støde på et trafiklys eller endda stoppe. Dette bør ikke komme som en overraskelse for nogen. Et netværk af sikre cykelbaner er den største forudsigelse for cykeltrafikniveauer i enhver by i verden.
Det er langt vigtigere end nogen anden metrik, herunder kultur, afstand, bakker og i dette tilfælde vejr. Efter cykelnettet er det næste vigtige element snerydning. Vedligeholdes cykelnettet ordentligt om vinteren? Og dette er den virkelige nøgle til Uleåborgs succes, fordi der er meget, meget, meget få byer, der gør det godt.
Toronto er som en by med temmelig milde vintre sammenlignet med Finland og det meste af Canada. Men meget få mennesker går der om vinteren. Er der nogen overraskelse, når du ser artiklerne om vintercykling i Toronto? ”De fleste af Torontos cykelbaner er malede cykelkar.
Disse bliver dumpningsområder for sne. De køres rutinemæssigt af bilister og efterlader spor, der smelter og fryser igen i ufremkommelige stier med takket is, så cyklisterne må dele vejen med biler - de pænt adskilte cykelbaner dumpes ofte med sne af sneplovene. Og kun en brøkdel af det allerede lille cykelnetværk serviceres om vinteren.
Byen siger, at de ikke engang begynder at pløje, medmindre der er mere end to inches sne, hvorfor få mennesker cykler gennem vinteren i Toronto eller nogen anden canadisk by. Ikke vejret. I Uleåborg pløjes de prioriterede cykelruter alle inden for 3 timer efter 2 cm snefald, og de pløjes flere gange om dagen, hvis det er nødvendigt.
Snedrivningsfirmaer garanterer, at snedybden aldrig overstiger 4 cm og vedligeholder stierne med fast sne, der er fri for is og snavs, hvilket gør det lettere at cykle. Kort sagt, cykelstierne i Oulu er en vigtig del af infrastrukturen, der får folk fra A til B. Så du vil ikke have, at cyklister skal konkurrere om plads på offentlig transport - eller værre, at køre biler - bare fordi det sneede.
Du prioriterer det. Oulu viser sig at kulde ikke er problemet. Sne er ikke problemet.
Vinter er en doven undskyldning, der bruges af de uvidende til at undertrykke diskussionen om sikker vejinfrastruktur. Sneen kunne forklare, hvorfor 'kun' 22% af ture i din by er på cykel i stedet for lad os sige 42%, men hvis mindre end 2% af din befolkning cykler, er det ikke på grund af vejret. Det er fordi folk cykler Sandheden er, at det ikke er dårligt at cykle i koldt vejr.
Toronto har rutinemæssigt kolde dage, men uden meget sne, hvor vejene er helt klare. Så efter at jeg var træt af at vente på, at transitbiler skulle forblive i trafik, fordi canadisk offentlig transport er dum og kontraproduktiv, besluttede jeg at køre på cyklen til arbejde om vinteren og det var fint.
Det er intet “hardcore” eller “ekstremt” ved cykling om vinteren. Jeg har gjort det, og jeg forsikrer dig om, at jeg ikke er en særlig ”hård” person. Bare spørg min bror, ”Du mener min bror? en total wimp. ”Først havde jeg nogle få problemer med is, men så opdagede jeg besat vinterdæk.
cykling vs løb
Disse ting er som magi på is. Jeg gled aldrig under kørslen. Det interessante er dog, at de fleste ikke bruger piggdæk i Uleåborg, for hvis du pløjer dine cykelstier ordentligt, er de slet ikke glatte.
Det samme gælder fortove. Seriøst er vedligeholdelse af vintervej og cykelsti i Uleåborg utrolig. Det er kompliceret og dyrt, men det er stadig en brøkdel af omkostningerne ved vedligeholdelse af brede veje og motorveje til biler.
Oulu viser, hvad der kan gøres, hvis din by ikke er konkurs ved at opretholde for meget bilinfrastruktur. Oulu sporer data om cyklister klarer sig meget godt med automatiserede cykeldetektorer som denne. Hvad der er interessant er, at antallet af mennesker, der cykler om vinteren, forbliver temmelig konstant, indtil temperaturen falder til ca. -20 grader, og selv da falder det kun med 15%.
Dette kan overraske dig, men en ting, jeg stadig hører fra folk, der prøver vintercykling, er at det er meget varmere, end de troede, det ville være - jeg troede, at vintercykling var isende koldt, men du bliver overraskende hurtigt varm. Og at cykle i sneen er faktisk ret behageligt. Chauffører har tendens til at køre meget langsommere, støj fra byen er dæmpet, og det er let at opretholde en behagelig temperatur under alle de koldeste vejrforhold.
Jeg foretrækker bestemt - langt - at cykle i regnen. Nogle mennesker kan lide at tale om det 'udstyr', der er nødvendigt til vintercykling. Jeg deler, hvad jeg normalt har, når jeg cykler om vinteren: Først anbefaler jeg en 'jakke'.
Det er som en stor varm skjorte at bære over dit tøj. Dernæst har du brug for 'handsker'. som sko, men for hænderne er det derfor, både hollænderne (franskmændene) og tyskerne (belgierne) kalder dem handsker.
Jeg vil også anbefale et af disse uldhovedbeklædning. Folk kalder dem mange forskellige navne, men de har alle forkert. Dette kaldes Touque.
Nu hvor du har dit specialudstyr, er du klar til at cykle om vinteren! Hvis det bliver rigtig koldt nu, som under -20 grader, skal du bære flere lag og et tørklæde. Men det er nøjagtig den samme type tøj, som canadiere rutinemæssigt bruger til skiløb, snescooter eller andre vinteraktiviteter. Du kan endda få pogies til din cykel for at holde dine hænder varme, ligesom du ville med snescootere.
Disse er gode. Heldigvis er flere kolde canadiske byer holdt op med at give cyklister den kolde skulder og varmer sig op til ideen om vintercykling, selvom fremskridt stadig er isende. Edmonton, Alberta byggede for nylig et netværk af beskyttede cykelbaner i centrum og pløjer nu deres beskyttede cykelnetværk med samme prioritet som større veje.
Da jeg var i Yellowknife, var jeg imponeret over kvaliteten af den nye cykelinfrastruktur, de installerede. Og Montreal så vintercykling i 2020 stige med 83% året over, sandsynligvis delvis på grund af tilføjelsen af flere separate cykelbaner, bare sneplove, men isbrydere som denne til at rydde cykelbanerne. Og jeg nyder virkelig den dramatiske musik i producentens marketingartikel.
Men mens det er et godt skridt fremad, blegner det hele i sammenligning med Oulu. Edmonton pløjer kun et lille fem-mils netværk af cykler i centrum, og det tager kun 24 timer. Det meste af Yelllowknife cykelnetværk består stadig af malede cykelkar, og Montreal gemmer sine cykeldelingscykler til vinteren.
Desværre rangerer vinteren stadig som nummer et for inaktivitet i canadiske byer. Selv i byer, der har meget lidt sne om vinteren. Der er nu mere sne i Oulu end i næsten enhver større by i Canada.
Canadiere elsker også at overdrive om kulden, men de fleste canadiske byer får kun en håndfuld rigtig rigtig kolde dage om året. Ligesom i Finland. Men hvis du kun udsættes for vinteren, når du krydser parkeringspladsen til bilen, vænner du dig aldrig til vejret og får en overdrevet følelse af, hvor koldt det bliver.
Alt andet når man cykler, det handler om sikkerhed og komfort. Og koldt vejr ændrer ikke det. Et godt sted at lære mere er Winter Cycling Congress, der afholdes hver februar og samler advokater og fagfolk med det formål at gøre cykling til en normal og praktisk aktivitet året rundt.
En bæredygtig transportmulighed for mennesker i alle aldre og evner, uanset vintervejrforhold. I år afholdes konferencen online den 11. februar, så det er lettere end nogensinde at deltage. For mere information, se kommentarerne og besøg wintercycling.org, men uanset om du deltager i Winter Cycling Congress eller ej, har vi brug for flere mennesker til at kende sandheden om vintercykling.
Det er ikke kulden. Det er ikke sneen. Det er en bevist kendsgerning, at folk i alle aldre vil cykle om vinteren, men kun hvis byen er ansvarlig for det. Og flere steder skal designes, så byerne kan være så sunde, produktive, komfortable og bæredygtige som Oulu.
Jeg vil takke mine tilhængere på Patreon, som betaler mig for at kalde den svage canadier med snefnug, der ikke kan tage lidt koldt vejr. Hvis du gerne vil understøtte denne kanal for adgang til bonusartikler, skal du besøge Patre på.com/notjustbikes.
Er en 20 cykel god for voksne?
tyveBMX-cykler på hjul køres af børn ogvoksneaf alle størrelser, men minimumsalderen for denne stil afcykelville være mellem 7 og 8 år.
nyeste forskning i mættede fedtstoffer
Hej alle sammen og velkommen tilbage til endnu et tirsdagstip, hvor vi taler om, hvilken BMX rammestørrelse eller cykel du har brug for baseret på din højde i denne artikel. Jeg har også en artikel, der taler om alle aspekter af BMX-rammegeometri. Det er bare i dette, jeg dækker ikke, hvilken rammestørrelse der generelt er egnet til et bestemt størrelsesområde for en rytter.
Det er det, vi skal fokusere på i dag med fokus på den øverste rørlængde i denne anden rammegeometri-artikel for at se, hvad alle de andre tal betyder, og hvilken indflydelse de kan have på den måde, din cykel kører på. Dette er ikke slutningen på dette emne, de af jer, der lige kommer ind i BMX eller kommer tilbage til det, eller nogen, der ønsker at få en ny cykel eller ramme, men endnu ikke ved, hvilken størrelse de kan lide, eller hvilken størrelse de er Så lad os starte omkring en rytterhøjde på fire meter i en top-to længde på 18 inches og derfra op, men senere i artiklen vil jeg dække rytterhøjder, der er kortere og højere i forhold til hans eller hendes højde i forhold til den øverste rørlængde er en mindre cykelstørrelse, så hold fast ved den, eller spring over, hvis det er det, du leder efter, så lad os starte med en rytterhøjde på fire til fire fod, og rækkevidden her er 18 til 20 inches flad på den øverste rørlængde og jeg er nødt til at hilse til dig Kink for at have oprettet denne grafik for mange år siden, og så så jeg dem for nylig på BMX Union og gav mig ideen til at tale om det, så hvis du er ny på BMX og i dette højdeområde Dette er rammen og cyklen størrelse, du skal kigge efter, der generelt passer dig, derfra går vi til fire fod til fem fod og si ze der er 19,5 tommer til 20,25 tommer Tommer af øverste rørlængde, så før vi taler om en 18-tommer cykel og en 20-tommer cykel, taler vi om 20-tommer cykler, fordi en 19,5-tommer toprørslængde er velegnet til 20-tommer cykler, der adskiller sig derfra, bevæger sig fra fem meter tre inches til fem meter seks inches.
Det er her, du kommer ind på 20 inches fladt for den øverste rørlængde til 20,5 inches for den øverste rørlængde, og hvis du leder efter en helt ny BMX-cykel, kan du normalt finde rammens geometri i det mindste den øverste rørlængde på cykelproducentens websted Køb af en ny BMX-cykel, fordi den rigtige øverste rørstørrelse kan gøre en stor forskel for dig, når du lærer at køre, især sammenlignet med noget, der er alt for kort og alt for lille eller noget, der er alt for langt og alt for stor til at have den rigtige cykelstørrelse gør det bestemt nemmere, så den anbefalede toprørstørrelse fra 1,5 fod seks til fem fod ni er den anbefalede toprørstørrelse fra 20,5 til 20,75, derfra fra 1,5 fod 9 til seks fødder, som vi leder efter med 20,6 til 21 tommer øverste rørlængde og derefter 1,80 m plus 20,75 m og mere.
Med denne rækkevidde på 5 11 til 6 fod og derover vil jeg generelt anbefale noget som en 21-tommer toprørslængde, og hvis du kører på dette og har lyst til, at du har brug for noget længere. Jeg vil endda anbefale at gå ud over det, især hvis du har seks fødder to tre fire fem og seks plus et par ryttere, der kan lide den længde, eller hvorfor der er BMX-rammer større end 21. er tommer, og når du nærmer dig 2 m høj, kan det være værd at overveje en 22 'eller 24' cykel, der har større dæk og generelt passer endnu bedre til højere mennesker. For de små drenge har vi et størrelsesområde på to fod, to inches til tre fod fladt, så en toprørlængde eller cykel størrelsesanbefaling på tolv til tolv og en halv tommer, og så har vi en tre fod tre til tre fod syv tommer højdeområde og en anbefaling på 14 til 14, 5 tommer, så bevæger vi os ind i det mere velkendte område for BMX, som mere og mere flere virksomheder starter her med produktion af komplette cykler eller komplette BMX-specifikke cykler.
Vi har området fra 2 fod 11 inches til 3 fod 10 inches slags et større område i en fuld fod, og den øverste rørlængde her er 16 inches flad til 16 og en halv inches, så med det i tankerne er det alt, hvad vi er angående behovet for at dække anbefalingerne, men noget, jeg ville sørge for, at jeg har dækket her og forhåbentlig er de fleste af jer stadig ved det, fordi jo mere du kører BMX, jo mere vil du lære, jo flere tricks vil du lære, jo mere vil du udvikle din stil og find ud af, hvad du faktisk kan lide at ride, lige op til Dirt Street Park, måske kan du lide alt, måske kan du lide et bestemt segment af det, det er fint, fordi alt er freestyle, men jo mere du kører og altid mere du lærer, jo mere du lærer i freestyle, vil jeg selv finde ud af noget om det, og der lærer du, hvilken toprørstørrelse du kan lide, og hvilke andre aspekter af BMX-rammegeometrien du kan lide på din cykel, fordi de alle har en indvirkning, men når du først lærer at køre, har de l ess-effekt, fordi du bare lærer det grundlæggende, du lærer at kontrollere cyklen. Så den vigtigste faktor er at have en cykel, der passer dig i størrelse. Forhåbentlig hjælper denne artikel med det, men der er andre ting, du kan få til gengæld for din cykel eller ændringer på din cykel, der kan påvirke den måde, cyklen føles på at få et længere toprør med en længere rækkevidde, der kan simulere effektivt, men der har forskellige effekter og virkninger på køreoplevelsen, da en længere stamme også påvirker styringen af din cykel.En artikel om BMX-stammens geometri, du kan se den i dette hjørne af skærmen og alt om det lærer forskellige aspekter, at en kortere toprørslængde er tilstrækkelig i modsætning til en mildere gaffelforskydning, der bringer din akselafstand længere fra hinanden, simuleringen af et længere toprør påvirker også styringen, og jeg har en artikel om gaffelgeometri, der taler om alt hvad du har brug for, kan findes i hjørnet lige her .
Der er forskellige 'bliver meget komplicerede. Nu hvor du ved alt dette, kan du gå til artiklen om rammegeometri og se, hvad alle disse målinger betyder. Udvikl din stil med BMX-skrivning, og find ud af, hvad du kan lide, og hvad der passer til dig.
Når det er sagt, håber jeg, du har lært noget her. du er ny her, eller du er endnu ikke, hvis du klikker på abonnementsknappen, mens du er dernede, vi ses i morgen for en anden artikel. Tak for at se og farvel
Hvad er de 10 bedste cykelmærker?
- Merida.
- Trek.
- Specialiseret.
- Cannondale.
- Kona.
- Scott.
- Santa Cruz.
- Marine.
Racersæsonen 2016 er kun en fjern hukommelse, men vi havde nu tid til at tænke over et utroligt 2016 i World Tour. Matt Haymans utrolige sejr i Paris-Roubaix. Steven Kruijswijk kommer utroligt tæt på, smerteligt tæt på at vinde Giro d'Italia, og Peter Sagan har leveret en utrolig god præstation som verdensmester hele året rundt.
Men mens vi ved, at rytterne selv er meget vigtige, vil vi nu gerne vide, hvilke cykler der fik dem der. Ligesom Matt Hayman vandt ikke kun Paris-Roubaix, men også på en aero-motorcykel. Ja.
Så vi har gennemgået masser af data, og nu er vi klar til at give dig den endelige liste over de ti mest succesrige landevejscykler i 2016. Men hvordan gjorde vi det nøjagtigt, hører jeg dig spørge? Nå, vi brugte matematik. Og vi er skidt i matematik, så vi hyrede hjælp fra et matematikgeni ved navn Daffyd Thomas og udviklede World Tour of Cykler sammen.
Alle World Tour-løb og deres respektive etaper blev opført i en tabel, og point blev tildelt. Vi formoder dog, at mange af jer, ligesom os, ikke nødvendigvis er enige i tildelingen af point ved UCI World Tour. Du bliver glad for at høre, at vi har skrevet det om.
Det er rigtigt. Løb som Paris-Roubaix og Tour of Flanders, prestigefyldte endagsløb, modtager nu flere GCN-point end UCI-point. Tour de France er i alt 100 GCN-point, Paris-Roubaix er nu 80 GCN-point.
Men etappesejre i Tour de France bringer forholdsmæssigt flere point. Så nu skal du kun vinde fem etaper for at få de samme point som Tour de France samlet. - Imponerende, og vi er ikke engang færdige der endnu.
Vi har også nogle utrolig komplicerede beregninger, hvilket betyder, at du som cykelproducent, der kun sponsorerer et World Tour-hold, får forholdsmæssigt flere point end en producent, der sponsorerer tre hold. For hvis du sponsorerer tre World Tour-hold, er World Tour-sejre naturligvis lidt lettere. Der er kun en lille justering, den maksimale pointforskel er kun fem pr. Løb, men det er stadig vigtigt Dan.
Jeg synes, det er tid - Det er. - for den tiende mest succesrige racercykel i 2016.
Det er - Lapierre Xelius SL med 102 GCN-point.
Der var etape sejre på Criterium du Dauphine og Vuelta a Espana, men Arnaud Demares sejr i Milan-San Remo var naturligvis tilbage i marts. Samlet set betyder det, at de har samlet nok point til nemt at få dem ind i TopTen. Hvad vi dog fandt interessant var, at Demare gik efter denne model, som er den lette version til Lapierre, i modsætning til Aircode, som er den hurtigere model for en Sprinter på papir. - På niendepladsen ligger Ridley Helium SL med 114 GCN-point.
Sidste år tog Helium SL 10. plads på vores liste over de mest succesrige cykler, så i år steg den et sted. Det vandt Tour of Poland overall, etaper på Grand Tours inklusive Thomas De Gendt på Mont Ventoux, selvom du måske glemmer det i betragtning af hvad der ellers skete på Mont Ventoux den dag. Desværre kan det være sidste gang, vi ser Helium SL på World Tour, men lad dig ikke blive forfærdet længe, fordi Ridley har udviklet et nyt, endnu lettere Helium, og det vil tilsyneladende være i 2017. - Måske SSL. - På plads otte med 136 GCN-point ligger Scott Addict, en anden fjervægtcykel, der har brug for en opdatering, snart den blev lanceret tilbage i sommeren 2013.
Men det er næppe overraskende, at det kom ind i top ti i betragtning af præstationen for en bestemt Esteban Chaves, der havde flere sejre i år, og hvem ved, hvad der ville være sket, hvis han holdt den lyserøde trøje i slutningen af Giro d'Italia - Ja - Nummer syv er Cervelo S5 med 150GCN-point. Nu har denne cykel haft en imponerende række resultater i år. Mark Cavendish kørte fire etaper i Tour de France, Stephen Cummings vandt en, og en anden ting, der taler for denne cykel, er det faktum, at Cervelos stoppede kørerne med superlys R5 i hvert løb undtagen Paris-Roubaix, så de kun har en valg, den aerodynamiske S5.
Det betyder, at alle 10 sejre denne sæson var på denne cykel. Ved du hvad, Dan, i det mindste nævnte jeg, at denne cykel klarer sig bedre på GCN World Tour end holdet på UCI World Tour. Jeg synes, det viser, at vores sandsynligvis er mere retfærdig. - Helt bestemt. - På sjette plads med 171 GCN-point ligger Specialized Venge Vias.
Så den anden aero-cykel i top ti efter Cervelo S5. Nå, dette er en meget scenespecifik cykel, hvilket betyder, at den ikke bliver så meget brugt som de fleste andre cykler på World Tour. Men det havde stadig et meget vellykket år, herunder flere etaper af Grand Tour drevet af folk som Peter Sagan og Marcel Kittel.
Nå, jeg synes det er rimeligt at sige, at dette blev temmelig langsomt vedtaget af professionelle, når det først blev frigivet, men nu er det svært at stoppe dem - nummer fem, det er BMC Team MachineMC SLR01 med 198 point. Nu med kun ét hold i World Tour er det en stor præstation i BMC. Især når man tænker på, at en af deres nøgledrivere, Richie Porte, kun har vundet et World Tour-løb i år.
Resten skyldes i vid udstrækning en Greg Van Avermaets samlede præstation i Tirreno-Adriatico, Montreal GP og selvfølgelig en etappesejr i Tour de France - det har været et solidt og konsekvent år for dem - lige uden for podiet, i fjerde plads, Canyon Ultimate CF SLX med 366 point, er et kæmpe spring på 168 point over BMC Team Machine. Denne cykel har naturligvis vundet en Grand Tour i form af Vuelta i år samt flere Grand Tour-etaper, og der er ingen tvivl om, at dette har været et godt år at sponsorere både Mobistar og Katusha. Og interessant, hvis vi graver lidt dybere ind i resultatet, finder vi, at det har vundet flere bjergetaper i år end nogen anden cykel.
Det er rigtigt, hvis du kun tackler de hårdeste etaper i 2016, finder du CanyonUltimate CF SLX til at være Årets klatercykel - Det er en god statistik, ikke sandt? - Tak, kammerat - Forklar ikke din præstation, men det er en god statistik. - På tredje og fjerde plads på sidste års liste, delvis på grund af at vinde en af de største priser inden for professionel cykling, Paris-Roubaix, er det selvfølgelig Scott Folie. Nu kæmper det også for den mest alsidige cykelpris, efter at Mat Hayman knuste den på brostensgaden.
Men det spillede også blandt folk som Caleb Ewan og Oliver Naesen fra Orica og IAM Cycling, for at Dan forresten gør det til den mest succesrige cykel i en-dags løb. - Åh, stor kendsgerning. - Ja, kompis, ikke tilbage med fakta. - Op andenpladsen, andenpladsen og et sted siden 2015 er Pinarello Dogma F8.
Hvor meget overraskelse er det? Ikke så meget, virkelig. Hvis du ser på resultaterne, vil du opdage, at det virkelig var den bedste etcecykel i 2016, hvis kun med 1 point - God kendsgerning - Og det var ikke kun fordi Chris Froome kørte på det, glem det Tror du ikke Geraint Thomas vandt Pyrenæerne samlet i år. Og det var også meget godt i en-dags løb.
Wout Poels og Michal Kwiatkowski opnåede begge meget store sejre. Ligesom folien før den er dette en meget alsidig aerocykel. For det første er den mest succesrige racercykel i 2016 Specialized Tarmac.
Det er rigtigt, i det andet løbende år dominerer den lette cykel fra Big S vores liste med fantastiske 661 GCN-point. Det er seks gange flere point end vores 10. bedst sælgende cykel. Nå, det kommer måske ikke for meget af en overraskelse, når man tænker på, at folk som Peter Sagan, Alberto Contador og Vincenzo Nibali alle bruger denne cykel, og samlet set er deres Palmares ærligt talt forbløffende.
Selvom det hverken er aerodynamisk eller den letteste cykel, selvom det med komponenter i World Tour-kvalitet kommer tæt på, hvis ikke under, World Tour-vægtgrænsen, opstår spørgsmålet, Dan, måske aerodynamik og letvægt er bare ikke den ting Ting, der cykelløb vinder - Åh, mit ord. Hvilket spørgsmål. - Ja. - Nå, det tænker vi ikke længe på, for vi har endnu et brændende spørgsmål at tage op.
Visse mærker, jeg tror, at BMC og Pinarello virkelig kun har en model til deres ryttere, som de kan bruge på ethvert terræn i løbet af sæsonen, hvilket betyder, at alle sejre vil være meget fokuseret på den ene model. Mens andre mærker, såsom Specialized og Giant, tilbyder deres ryttere op til tre modeller at vælge imellem til forskellige typer terræn, er deres sejre lidt mere spredte. Og det rejser spørgsmålet om, hvem der var den mest succesrige cykelfabrikant i 2016? Nå, vi har også resultatet.
På femte plads er det BMC - fjerdeplads går til Canyon - tredjeplads går til Pinarello - andenplads er Scott - og egentlig ingen overraskelse i første omgang, da de har Venge Vias på nummer seks og havde asfalten som nummer et, det er naturligvis specialiseret. - Nå, lad os gå. Vi har så meget mere seje statistikker og data, der viser dig, at vi troede, at hvis du spurgte om det i kommentarerne nedenfor, ville vi komme lidt dybere ind i tingene på en live-artikel.
Og måske får vi endda et udseende fra vores bosatte matematiske geni Nå, jeg bruger det udtryk 'geni' løst.
Det kan bare virke smart i betragtning af at han er nødt til at arbejde med et ton ex-cyklist, men du ved - jeg tror, vi er nødt til at involvere ham til at forklare, hvis jeg er helt ærlig - Ja, en kompleks algoritme er muligvis ikke sennep til nogle af jer - nej. Vi vil også gerne høre dine tanker om dette. Er du enig med vores top ti? Hvad var din yndlingscykel i 2016, selvom det ikke var en af de mest succesrige.
Efterlad dine tanker i kommentarerne nedenfor - Ja. Sørg også for at abonnere på GCN, hvis kun fordi du er på det perfekte sted til 2017-sæsonen, som vi meget snart vil dække på alle mulige måder - ja. Vi har et par flere artikler, når du gør dette.
Først er der en tur rundt Chris Froomes pro-cykel, en Pinarello - ja. Eller Vincenzo Nibalis specialiserede asfalt, som bestemt er en af de smukkeste og mest succesrige - ja. Du kan finde hende hernede - Ja.
Hvem startede Revolution?
Grundlagt i 1991 af Dennis og Al Aronyk. Mellem de to brødre har 60 års erfaring icyklingindustri.
Politik er en stærk og dynamisk menneskelig skabelse, en sandhed, der er mest tydelig i revolutioner rundt om i verden. En revolution i politisk forstand er en pludselig og seismisk ændring fra en regeringsform til en anden. Mens revolutioner findes i mange former, deler de ofte fire karakteristika i varierende grad; dissidenteliter, massefrustration, delt motivation og statskriser.
Alt i alt har disse faktorer udløst nogle af de mest radikale ændringer i historien. Revolutioner er ofte muliggjort af en dissident elite. Denne særlige gruppe består af mennesker med rigdom, magt eller uddannelse, der er klar til at udfordre den eksisterende administration.
Elites spillede en afgørende rolle i den amerikanske revolution, en af de tidligste revolutioner i moderne historie. Amerikanske kolonister vandt en krig for uafhængighed under Storbritanniens styre i 1783, og koloniale eliter som Thomas Jefferson, som senere ville blive præsident for De Forenede Stater, drev oprøret ved at bruge deres ressourcer til at genoplive frustrationen blandt masserne ved at spille midt i social omvæltning en afgørende rolle. Når en stor procentdel af en befolkning er alvorligt utilfreds med deres politiske, økonomiske og sociale institutioner, kan der opstå oprør.
Bare et par år efter den amerikanske revolution lancerede det franske folk deres eget oprør. Flere faktorer, herunder økonomiske vanskeligheder og et forældet feudalt system, der drev sociale uligheder, bidrog alle til uenigheden. I sidste ende afsatte det franske samfund dets monarki permanent og erstattede det med en republik.
Et andet kendetegn ved revolutioner er en fælles motivation for at forene et stort nok antal mennesker, især fra flere klasser og grupper, til at gøre oprør effektivt. Disse motivationer hjalp revolutionerne i Latinamerika i det tidlige 19. århundrede. Regeret af Spanien og Portugal på det tidspunkt forlod kolonister fra flere latinamerikanske klasser og etniske grupper oplysningstiden.
Den intellektuelle bevægelse udfordrede statslige regeringsformer, herunder traditionelle regeringsformer, og spillede til sidst en rolle i kampen for kolonisternes uafhængighed i Latinamerika. Alvorlige statskriser motiverer også revolutioner. Vigtigst er det, at regeringens manglende opfyldelse af befolkningens behov gør dem tilbøjelige til oprør.
Revolutionerne i det tidlige 20. århundrede opstod i Rusland på grund af regeringens ekstraordinære svaghed. Dets politiske, militære og økonomiske system var praktisk talt decimeret af statens nederlag i Første Verdenskrig I. Nationens magtvakuum førte derefter til oprør, der erstattede Ruslands kejserlige stat og skabte verdens første kommunistiske regime.
Næsten alle revolutioner oplever svære nationale kriser, fælles motiver, massefrustrationer og til en vis grad en afvigende elite. Mens revolutioner kan involvere forskellige aktører, regeringer og kulturer, hjælper deres fælles egenskaber dem med at overvinde deres forskelle og demonstrere dynamikken i den menneskelige natur og politik.
Er det ulovligt at cykle uden hjelm i Edmonton?
Alberta Traffic Safety Act, del 6, afsnit 5, afsnit 111 og 112: Cyklister under 18 er ifølge loven forpligtet til at bære en godkendtcykelhjelm. Børn i trailere og på trail-a-cyklerer lovpligtigt at bære en godkendtcykelhjelm. Voksne opfordres til at bære enhjelm.
Er Edmonton cykelvenlig?
Edmontoner en retfærdigcykelvenligby. Der er meget mange stier i centrum, øst og vestEdmonton. De er godt vedligeholdt, i det mindste de asfalterede. Så vidt somcykelbaner går, de findes, selvom nogle mennesker tror, at de er spild af skatteydernes penge.
Er det OK at købe en 20 år gammel cykel?
Så længe motoren er i god form,gamle cyklerer store. Let at arbejde på, let at lære om, meget pålidelig med korrekt vedligeholdelse. Tjek et online forum dedikeret til dettecykel- de fortæller dig alle de ting, duskulle gernetjek / udskift / hold øje med fra dag 1.
Er en 20 tommer BMX-cykel til voksne?
VoksenstørrelseBMX cyklerfor en rytter 160 cm + høj: Du finder det20 tommerhjulBMX cyklermed toprør fra 20,5 'til 21,25'. I løbet af vores år med ridningBMX, vi har fundet ud af, at disse størrelsercyklerer det bedste valg for højere ryttere at udmærke sig ved.
fuji cambridge cykel anmeldelse
Hvad er de tre store revolutioner?
Den første var den industrielleRevolutionsom begyndte i slutningen af det 18. århundrede; den anden, den demografiskeRevolutionder startede i slutningen af det 19.; og vi er nu midt i entredje, en lykkeRevolution, startede i slutningen af det 20. århundrede.
Er det ulovligt at ikke bære hjelm på en cykel i Canada?
Allecykelryttere under 18 år skalhave påen godkendtcykelhjelmnår man rejser på en offentlig vej. Den samlede bøde forikke iført hjelmer $ 75.
Hvilken er den bedste cykelbutik i Edmonton?
Edmontons foretrukne cykel & amp; sportsbutik i over 90 år, United Sport & amp; Cycle har et af Canadas største udvalg af mountainbikes, børnecykler og eBikes samt udstyr til over 30 sportsgrene, herunder: hockey, baseball, softball, fodbold, fodbold, volleyball og basketball.
Har du brug for en aftale for at købe en cykel i Edmonton?
Aftaler er obligatorisk for at købe en cykel. Kun en protektor kan komme ind i butikken pr. Aftale, og COVID-19-protokoller skal følges. Du kan ikke e-maile os for at bestille en aftale.
Er der et cykelværksted i Edmonton Alberta?
På grund af COVID-19-pandemien fungerer vores værksteder kun efter aftale for cykler og amp; reservedelssalg og service. Vi tilbyder ikke as-is salg, gør-det-selv-reparationer eller udlejningstjenester på nuværende tidspunkt. Hvis du ønsker at købe en cykel, skal du gennemse vores udvalg af tunede cykler online og bestille en aftale til en testtur.