Vigtigste > Cykler > Orbea cyclocross cykler - brugbare løsninger

Orbea cyclocross cykler - brugbare løsninger

Er cyklocrosscykler gode til vejkørsel?

I al alvor er det dog helt acceptabeltrideditcyklocross cykelhave enlandevejscykelog brug bare et ekstra sæt hjul med smallerevejdæk. Det er også helt fint at bareridepå denvejmed det brederecyklocrossdæk og hjul, som du allerede har.



Vi lavede for nylig en artikel, der sammenligner forskellene mellem racercykler og cyklocrosscykler. Mens vi skrev manuskriptet, bemærkede vi, at forskellen mellem de to nu er meget, meget mindre med den nye generation af såkaldte racercykler. Så vi spurgte os selv, og nogle af jer spekulerede også i kommentarfeltet, om du kan køre cyklocross på en landevejscykel eller ej.

Så vi troede, vi ville prøve det. Dette er en Canyon Endurace landevejscykel med cyclocross-dæk. Nu spurgte jeg Canyon, som venligt lånte mig denne cykel, om den kan køre cyklocross eller ej.

De sagde, at når denne cykel blev designet, havde den ikke tænkt på cyclocross i det mindste. Det er ikke, hvad det var designet til. Men de sagde også, at det er en blomstrende god cykel.



Så det lyder som en udfordring. ”“ Denne gennemsnitlige bypark er cyclocross. Løb rundt i et ikke-elsket område med græs og jord, åbent og tilgængeligt for alle.

Faktisk var der for et par uger siden faktisk et løb på dette nøjagtige sted på jorden. Hvilket bedre sted at sætte dit Enduro-løb gennem sine skridt end med et skød eller to på en ægte cyclocrossbane? Vi har en rigtig stejl stigning, masser af mudret, ujævn græs og et par glatte sving. Den første ting, du er sikker på at bemærke, når du vover off-road på din cykel, er pedalerne.

Nå ja, du kan køre på dobbeltsidede mountainbike-pedaler og bruge mountainbike-sko med din landevejscykel. Men efter min mening føles racingpedaler bare meget bedre. Det er hvad der skal være på din landevejscykel.



Men når du først prøver at låse i ujævnt terræn, bliver det meget, meget sværere. Faktisk gør det os alle til Matt Stephens. Jeg er med.

Nu er vi hurtigt ved vores første forhindring, dette er den beskidte, stejle lille stigning, jeg vil køre lige over cyklen med en 42 kædehjul og en 28 kassette. Men underligt nok kan man tro, at på denne cykel, som er meget hurtigere, er det lavere gear faktisk meget lavere. Så stejlheden er ikke et problem.

Hvad der dog er, er, at det også er grødet og frossent. Vær ikke urolig. Jeg er der, jeg er der. ”“ Jeg er inde, jeg er inde.



Så er der bekvemmeligheden. Nå, som jeg sagde, disse dæk er alligevel ret smalle til cyclocross i disse dage. UCI's lovlige grænse er 33, men jeg vælger 35c brede dæk til generel kørsel, og mange mennesker kører meget bredere.

Årsagen til dette er, at du har meget mere greb og også meget mere komfort, da du kan lade dem køre lidt blødere uden risiko for nedbrud. Men med disse skal du lade dem løbe meget hårdere, fordi de er lidt smallere. Så jeg har 50psi.

Og så med denne cykel, selvom den var designet med bunker med virtuel overholdelse for at være glat og buttery blød på vejen, her, på ujævn græs med smalle, hårde dæk, er det ret hårdt arbejde. ♪ ♪ Okay, så vi har bare et par glatte hjørner, og en lille nedstigning er nært forestående. Intet skræmmende, men det vil teste håndteringen af ​​denne cykel.

Da racercykler er lidt twitchy end cyclocross-cykler, er den bageste lidt kortere. Selvom det betyder, at det klatrer godt på vejen, er det lidt sværere at kontrollere, når det er glat, og når du begynder at glide. Så gør frontenden det også lidt sværere.

Forhjulet er anbragt ganske lavt ned, så du først kan ramme dækket med fødderne, når du svinger langsomt. Men selv når du begynder at glide, er det lidt mere nervøst. Og hvis tingene bliver lidt vanskelige, er det faktisk fordi styringsvinklen på racercykler er cirka en grad brattere end på cyklocrosscykler.

Så denne cykel føles stort set som en old school cross-cykel, hvilket faktisk er ret sjovt. Og det er bestemt ikke dårligt med vejgeometrien, da det har en lavere bundbeslag. Når det er sagt, læner cyklen sig rundt, når du har meget greb, får cyklen til at føle sig meget mere sikker og også meget lettere at ændre retning.

Okay, tag et skød. Hvordan søger vi? Nå ret godt Jeg synes det er rimeligt at sige. Deling er ikke det problem, jeg troede, det ville være, ikke i dag alligevel.

Jeg tror, ​​det ville ikke tage meget mere mudder at komme hurtigt op. Men her og nu har jeg det helt fint. Og vi er der på geometri, og det var et af de store spørgsmål, jeg havde.

Og for at være retfærdig er denne cykel virkelig smuk off-road. Det er ikke for nervøst, selvom du hurtigt vil finde grænserne, hvis du skubber hårdt off-road. Faktisk bliver disse grænser mærkbare hurtigere, når du sænker farten på virkelig teknisk terræn.

Og så er der det faktum, at jeg ikke var i stand til at komme nogen steder i nærheden af ​​den store klinge, fordi det er en tandring 52 og 52, jeg mener, du går virkelig ret hurtigt, og jeg var ikke meget hurtig. Vær retfærdig, den største forskel mellem dette og en crosscykel er efter min mening dækbredden. Disse dæk er lidt for smalle efter min smag. Noget bredere vil frigøre meget mere potentiale og også være meget sjovere off-road kørsel.

Men der er en ting, vi ikke har rørt ved i dag, og det er styrke. Er en landevejscykel stærk nok til at blive kørt off-road, eller ærligt talt, skal du bryde den? Nå, det er det spørgsmål, vi stiller to af de producenter, du ser her. Først Reynolds, der laver disse smukke smukke cykler her.

Og de sagde, at disse hjul er perfekte til cyklocross eller grus, selvom de er ret lette. Og de sagde også, at de overskrider UCIs mindste krav til vejstyrke med 100%. Så de er dobbelt så stærke som de har brug for.

Derefter spurgte vi Canyon, der tillod os at bruge deres smukke cykel off-road, og de understregede endnu en gang, at den ikke var designet til cyclocross. Men med hensyn til styrke er den lige så stærk som en crosscykel. Men hvad med vores oprindelige spørgsmål, i sidste ende? Kan du køre en racercykel off-road? Jeg formoder, at svaret ser ud til at være ja, det kan du.

Alt du skal gøre er at klikke på kloden, hvor det måtte være. Og så mere indhold for nu.

Nå, hvad med at du ser artiklen vi talte om i starten for at sammenligne forskellene mellem racercykler og cyklocrosscykler. Hvis du vil komme til det, skal du blot klikke deroppe. Eller for faktisk at få noget teknologi off-road, lær af den ubestridte mester Sven Nys.

I denne artikel har han nogle af sine bedste cyklocross-tip.

Er Orbea cykel noget godt?

Ja,Orbeaer en megetgodtvejcykelmærke. De er lavet af avancerede kulstof- og aluminiummaterialer og udstyret med de bedste komponenter rundt.24 2021.

Dette er den smukke nye Orbea Orca OMX. Det er Orbeas nyeste racing-maskine. Og OMX-betegnelsen står for Orbeas kulfiberteknologi og -konstruktion, og jeg vil veje det op, men inden jeg gør det, abonner på GCN, hvis du ikke allerede har gjort det, og klik på det lille klokkeikon, og du modtager underretninger, når vi uploader artikler og hjælp til at støtte kanalen. (optimistisk musik) I år har der bestemt været en tendens i retning af lette aerodynamiske racercykler med skivebremser.

Og Orca OMX følger denne tendens. Som et resultat har vi aerodynamiske rørformer og en slags fastback eller ryg-haletværsnit til rørprofilerne. Eller aero-funktionerne som sænkede sædeophold, øget integration, det er meget vanskeligt at genkende kabler på denne cykel.

Og det er let og har skivebremser. Faktisk er den kun tilgængelig som skivebremser. Nu på dette tidspunkt vil mange af jer sidde hjemme og sige --- Alle disse nye lette aero-cykler ser ud som om de var designet med et stykke sporingspapir. - Okay, nu har du ret på en måde.

Men den nye OMX har et par ess i ærmet. MyO er Orbeas brugerdefinerede maleprogram, og det er tilgængeligt på købstidspunktet uden yderligere omkostninger. Dette betyder, at du helt kan tilpasse udseendet på din Orbea.

Du kan gøre det helt unikt. MyO-programmet har eksisteret i et par år, og du husker muligvis at male en brugerdefineret cykel, men med Orca OMX er MyO nu opdateret. Det giver dig endnu flere muligheder for at oprette et malingjob og en finish, der er unik for dig. Der er mange farveindstillinger, du kan have flere farver, blanke overflader, mat finish såvel som falmer.

Og som en del af opdateringen tilbyder Orbea nu også forskellige grafiske muligheder. Stilarterne i denne grafik inkluderer kubisme, Street Nature, Titanium, Dots og Fluid. Og denne grafik er fantastisk til at tilføje mere persona til din cykel og gøre finishen lidt mere interessant og tilføje en æstetik, som du ikke ser på andre cykler.

Men hvad jeg især kan lide, er, at stilarter som prikker og titangrafik kan tilføje gennemsigtighed. Når det er sagt, er finishen påvirket af den grundfarve, du vælger nedenfor. Bedre skal du sørge for at vælge klogt, men rolig, det er virkelig sjovt at lege med, så gå til MyO, deres hjemmeside og se, hvad du kan komme med.

Dette niveau af tilpasning adskiller virkelig cyklen. Cykelens brugerdefinerede malearbejde, som Orbea sendte os til dette første udseende, har nogle smukke GCN-tilpassede farver, der passer til. Så vi har rød, sort og hvid, og denne rigtig søde falmer på nedrøret mellem rød og sort.

Vi har også nogle gode detaljer på gaffelen. Dette særlige mønster kaldes titanium. Mens der er tale om gaffel, kan der være disse typer buede gaffelblade.

Nu kalder Orbea dette Free Flow Fork samme design som Foundon Orbea Orca Aero, aero-cykel, og det er designet til at forbedre luftgennemstrømningen og reducere turbulens omkring forhjulet. Orbea tilbyder også flere muligheder, der giver dig mulighed for at personalisere din build og komponenterne på den. For eksempel kan du ændre krumtaplængden, gearforholdene og hjulene.

Du har valget mellem forskellige sadler. Og det er virkelig godt, det er en skam, at flere cykelmærker ikke tilbyder det. Så du får de komponenter, du ønsker, og dem, der har den rigtige størrelse til dem (optimistisk musik) På gaden hævder Orbea, at den nye Orca OMX har betydelige aerodynamiske forbedringer i forhold til sin forgænger.

Og dette kvantificerer dette i en besparelse på otte watt eller en aero-forbedring på ti procent over 50 kilometer ved 50 K i timen. Jeg er sikker på, ligesom mange af jer, kører jeg meget sjældent med disse hastigheder for denne afstand. Og ved de mere realistiske hastigheder, jeg kører, bliver denne besparelse mindre, ikke desto mindre forbedring. (upb spiser musik) Orbea hævder, at den nye cykel også er lidt lettere end den gamle.

Og der er tal på 796 gram for en umalet ramme af størrelse 53, og for størrelsen 55, som jeg kører, kan du gå omkring 30 op til 40 gram beregne figuren. Hvilket er ret let for en cykel med aero-skivebremser. Det er let.

Og nyttigt, fordi jeg klatrer. Og på trods af vægttabet hævder Orbea, at den nye cykel også er 15 procent stivere. Godt godt. (Glad musik) Lad os veje hele hjulet og se, hvad der er derinde.

Ooh, 7.35. Det er imponerende, det er jeg ret begejstret for.

Fordi min Orbea Orca Disc, som er den tidligere version, faktisk vejer noget mere end det. Og det ser ikke næsten lige så aerodynamisk ud. Nu har Orbea næsten hundrede års erfaring med at designe ydeevne-cykler, så det er rimeligt at sige, at de ved noget eller to om geometri.

Og geometrien på den nye OMX er MX-aggressiv, det skal være en racermaskine. Og det er optimeret til præcis håndtering. (Glee Music) Nu har du sikkert nydt det kig på min smukke forreste sektion, og det er takket være Orbeas nye proprietære cockpit. Det nye er, at styret og stammen er adskilte er i 38 til 44 til rådighed, jeg er 42 centimeter på i øjeblikket.

Og 110 stilk. Og det gør et rigtig pænt stykke arbejde med at skjule alle kablerne og køre dem gennem stammen bare for et virkelig pænt og integreret og aerodynamisk look. Og du har også denne nye frontpladecomputerophæng på forsiden, som jeg fastgør min Wahoo Roam til, og der er en lille form for montering nedenunder, så du kan sætte et lys eller et actionkamera eller andet tilbehør, og ja, hvis du køber cykel, når du køber det, kan du vælge det ønskede styr og stængelstørrelse, hvilket betyder, at du får nøjagtigt det, der passer til dig.

Og det er godt, fordi de fleste af cykelmærkerne på markedet ikke giver dig mulighed for at komme med, hvad det kommer op med. Hvis det er en sige en størrelse 55. (optimistisk musik) Den konstruktion, vi har her, er øverst på linjen, så du har Dura Ace Di2 i hele cyklen inklusive samledåsen til Di2, der er i nedrøret her Den passer temmelig pænt.

Vi har 160 rotorer foran og bag. En Selle Italia SLR Boost-sadel, skåret sadel med carbonskinner, dejligt. Og disse ret velsmagende udseende Mavic Universal Tubeless Pro carbon-hjul delte plads under den nye integrerede stamme for en lettere indstilling, når du ikke behøver at skille dine hydrauliske linjer til skivebremserne.

Vi har en ny proprietær sadelpind og sadelpindeklemme. Så dette er en D-formet sadelpind eller en kantellprofil til forbedret aerodynamik, og skruen til det er integreret og virkelig pæn. Det ligner meget det, der faktisk findes på den forrige orca.

Og vi har en masse dækafstand på denne cykel. Se på det. Så tilsyneladende kunne du få 32 tommer millimeter dæk i den nye Orca.

Og w Nå kunne en bus komme igennem det. Der er meget plads. Og det er fordi Orbea mener, at dækvolumen er den største faktor til forbedring af komforten på en cykel.

Og de mener, at dækvolumen gør en langt større forskel end at bygge fleksible områder i kulfibercykelrammer. (Glædemusik) Højre, jeg håber, du nød dette første kig på den nye Orbea Orca OMX. Og i så fald skal du give tommelfingrene op, da det også hjælper andre med at finde artiklen.

Jeg synes, det ser helt fantastisk ud, men lad os vide, hvad du synes om det i kommentarfeltet. Og for en anden artikel For at se Si køre på en Retro Steel Orbea, da hun kørte Pedro Delgados Vuelta A Espana til sejr i 1985, skal du klikke på den nye nedenfor.

Gør Orbea gruscykler?

DetOrbeaJorden H40Gruscykler erFlerecykleri en, Terrakanudfyld flere roller -Grus, Road, CX, Winter Training eller Pendling. DetOrbeaJorden H40Gruscykler erFlerecykleri en, Terrakanudfyld flere roller -Grus, Road, CX, Winter Training eller Pendling.

Så når du overvejer at købe en ny gruscykel, kan beslutningen være vanskelig, da der er mange forskellige typer. Så vi gik sammen med Shimano, der bragte de første grus-specifikke Grx-gruppesæt på markedet i år for at sætte denne artikel sammen for at guide dig gennem labyrinten, for når du forstår nogle få nøglepunkter, begynder det hele at gøre fornuft, og du kan vælge den rigtige cykel til dig, og uanset hvor stort dit budget principperne forbliver de samme først. Jeg vil gerne introducere dig til spektret, noget gruskørsel er stort set bare vejkørsel, men brunt og noget grus er ikke grus overhovedet er det bare mountainbiking virkelig, så spektret er derefter spredningen af ​​alt terræn og overflader, der strækker sig fra vejen til mountainbike, og det er relevant, for mens gruscyklen virkelig er en fantastisk dobbeltcykel, tilbyder nogle bedre ydelse Slutningen af ​​spektret end det andet, og heldigvis falder de fleste et eller andet sted i midten, men hvordan ved du godt, jeg fik det, vil give dig Nogle punkter, for det første er dækstørrelsen sandsynligvis den største faktor i køreegenskaber på forskellige glatte overflader. Nogle gruscykler har dækafstand på omkring 35 millimeter, mens andre tillader, at der monteres dæk op til og ikke mere end 50 millimeter, hvilket virkelig ligner mountainbike-område, selvom det med ordene i vores egen j-paljeremy tvinger det Der er intet du kan find på et 40 millimeter bredt dæk som dette, hvilket er sandt, men det kan være, at du på virkelig hårde og lange dage i sadlen måske vil have et endnu bredere dæk bare for at tilføje lidt mere komfort, evnen til at køre lavere tryk og du kan også slappe af lidt mere, når du går hurtigere i hårdt terræn, da chancerne for at punktere dine hjul og ringe er meget mindre sandsynlige.

Nogle gruscykler gør faktisk et lille festtrik med at montere et mindre hjul på 650 b diameter og derefter tilsvarende meget federe dæk, og det føjer virkelig til deres alsidighed b Men du skal naturligvis købe to par hjul, hvilket grundlæggende betyder mere dækafstand mere alsidighed , men der er en afvejning, og det er, at mindre sporafstand kan betyde, at en cykel føles lidt nippier, lidt mere som en racercykel, men på steroider, der ikke lyder som en dårlig ting, der er forbundet med denne racercykel føler , vi er også nødt til at tale om den position, cyklen sætter rytteren i, så en racercykel er ret lang og ret lav, den er hurtigere, fordi den gør dig mere aerodynamisk, når du er på farten i længere tid eller endda ture, der varer flere dage , så vil du gerne være lidt højere, måske lidt kortere for at øge komforten, og det samme gælder også for off-road ridning, bortset fra at det handler mindre om komfort end forbedret kontrol, og du vil se, at når du begynder at se på grus bi kes, geometrien af ​​dem kan faktisk variere ret meget afhængigt af hvilken ende af spektret det er, så de er hurtige og klassiske eller langsomme og afslappede eller lignende. I dette tilfælde passer Theuber Terror på en eller anden måde i mellemgrunden, og så kan det på en eller anden måde fungere. Hvordan ved du, hvilken der er hvilken god, du skal sammenligne geometri-diagrammer ja, du kan altid finde dem på hjemmesiden Find enhver cykel, der interesserer dig, når du har fundet din størrelse, skal du finde rækkevidden og staknumrene. De fortæller dig i det væsentlige, hvor langt fremad og hvor høj fronten på cyklen vil være, og de er den bedste enkeltmåling på cyklen, for mens du for det meste kan finde den korrekte sadelhøjde i forhold til dine pedaler enten ved at skubbe sadelpind op og ned eller sadlen fremad og bagud, hvis dit styr er på det forkerte sted, er du meget mere begrænset, hvis du sammenligner geometrien og pasformen på mange forskellige cykler og samtidig skaber din egen rækkevidde og stabelbord eller endnu bedre head-to-geometry geeks cykel, dette er et websted, jeg snuble over glad den anden dag, hvor nogen stort set gjorde alt for dig ama zinglet taler om gear næste vi ved, at vi skal være opmærksomme på dækstørrelsen og også kropspositionsgeometrien på vores ramme, men hvad vi lægger der, har også indflydelse på, hvor din cykel sidder på det grusspektrum, som jeg allerede har sagt.

Vi gik oprindeligt sammen med Shimano til denne artikel, så selvfølgelig skal vi bruge deres store X-gruppesæt til at illustrere, at for ikke længe siden havde gruscykler kun kørte grupper, og det er fint, de havde allerede kompakte udvekslingsforhold, så du kunne få nogle temmelig lave gear til stejl off-road klatring, så er det rimeligt at sige, at du gør det? Jeg har ikke brug for andet specifikt end skivebremser, hvilket er et væsentligt krav for mig at have forudsigelig, ensartet bremsning uanset vejoverfladen eller vejrforholdene, og der er heller ingen begrænsninger i dækbredden, bare et andet punkt for os fedt motorcyklister, jeg ville gøre her, er forskellen mellem hydrauliske skivebremser og kabelaktivering. Denne hastighed er enorm, hvis der nogensinde var noget, du kunne strække dit budget til, så gå til hydrauliske skivebremser i modsætning til kabelaktiveret. De giver dig mere magt, mere modulering og mere evne til at modstå dårlige forhold. Så hvis du har råd til det, har du gjort flere andre fremskridt i de sidste par år, ikke mindst er valget mellem at købe drivlinjer og købe noget, der er værd at en artikel alene, og det får faktisk en, men på i stor skala og generelt vil det ikke købe motorer, der ser meget renere ud og tendens til at være lidt lettere, vil nu få større spring mellem dem, dette er ikke et problem off-road, men det er noget, der frustrerer nogle mennesker på vejen at købe undervejs Du har mulighed for at have større udvekslingsforhold og mindre spring mellem dem, men nogle gange skal du huske på, at det er på en standard vejgruppe, der indstiller skifteren, der begrænser den maksimale dækbredde til grx.

Shimano er steget maksimalt til 42 millimeter, hvilket overstiger minimumet af J-Powers, men husk at hvis du vil montere rigtig brede dæk på din gruscykel, har du brug for et ad gangen for at se om budgettet tillader dig at få en skifter med en kobling, når du køber denne, og en bestemt kædering er vigtig for at holde kæden på plads, men jeg synes, det er stadig ønskeligt at købe et setup, da det passer til din cykel, holder det så meget mere støjsvage, at det måske ikke tilføjer til din hastighed, men bestemt fornøjelsen ved et andet punkt, hvor de ofte bliver stillet spørgsmål om gearforhold, ja hvordan? sexyterm Jeg kan forestille mig, at hvis du ser denne artikel igen, og nogen er inden for høreværn. De stoppede straks det, de gentog, og de vil komme over og se også, hvis de gik glip af det første gang siger jeg det igen til deres fordel, så du ikke går glip af det, ja der går vi, det er forfærdeligt kedeligt, da det lyder, er det værd at være lidt opmærksom på, for eksempel når man køber en gruscykel til den? I den blidere ende af grusspektret er det værd at vælge gear, der er optimeret til hurtigere kørsel, men bekymre dig ikke om den maksimale gearstørrelse. Ja, når du kører, vil du ikke blive droppet på nedstigningen, fordi du ikke kan træde hurtigt nok, men i den virkelige verden er jeg ikke bekymret for at træde forbi 60K i timen og 48-til-kædehjulet der kommer med denne særlige TRX-opsætning eller de 46, som du ofte finder med de andre. Begge bliver store nok til at gå forbi 60.

Den ene køber du også opsætningen, den er ret glad, hvis du har det godt, og den anden ende af spektret til grovere terrængående kørsel, du vil helt sikkert have din Optimer gear til langsommere, langsommere kunder, især når du kører op stejle skråninger denne 31:34 instans vil være perfekt til det, og selvom du har en cykelrygsæk, bliver nogle i grusboksen ofte taget i brug, for at bære tung bagage vil du også have lavere gear, vi dækkede det grundlæggende der og forhåbentlig ved nu ved du hvad du skal kigge efter i en ramme for at sikre, at den er skræddersyet til den rigtige type grusridning, du laver, og du ved nu også, hvad du skal passe på i et gruppesæt, men der er selvfølgelig andre ting at overveje, ikke mindst materialet i rammen, du vælger kulstof eller aluminium eller stål eller titanium eller endda magnesium med et lille budget Aluminium er fantastisk Jeg elsker at det er ret let, det er ret stift og det er også robust, hvad stål ikke er at kunne lide er meget sværere, men det har mange fans, dels på grund af dets image og dels på grund af kørefølelsen, men husk at stålfølelsen virkelig sparker ind, når du begynder at bruge lidt flere penge kulstof er selvfølgelig SuperDuper lys, eller det kan være alligevel, og du kan også fokusere mere på materialet, u Hvis du virkelig ønsker at skræddersy det, enten for mere komfort gennem mere modstandsdygtighed eller endnu mere stivhed, så er du nødt til at gøre taylean, hvilket er fantastisk, men lidt tungere og også dyrt, og derefter til sidst magnesium, som er nyt på markedet eller i det mindste nyt igen, og det er lidt uprøvet, men det har nogle ret kraftige miljømæssige fodspor, hvilket er cool for mig, selvom materialet ærligt talt ikke er halvt så vigtig en beslutning som den, vi allerede dækkede i dette artikel, så jeg tror, ​​det er ikke den første ting, vi startede med en af ​​de store gruscykelegenskaber, er den øgede komfort, der kommer med de bredere dæk, men uanset hvad tilbyder mange producenter komfortforbedrende foranstaltninger, der enten er indbygget i rammen, er komponenterne allerede indbygget, der er fastgjort til dem, og denne gral er et godt eksempel, vi har denne delte sadelpind, der er effektiv, når bladfjederen fungerer og er super effektiv, og så også denne ophængningsstang ved foran, hvilket giver dig mere fleksibilitet, og mens en øget fleksibilitet helt sikkert fjerner kanten fra bump og udjævner kørslen, bør du ikke forveksle den med affjedring, hvilket også er en ting, enten en affjedringsgaffel, som du kan tilslutte foran, eller endda gruscykler med fuld suspension, men interessant eller måske ikke den suspension, jeg har kørt på grus, påvirkede ikke rigtig, hvor cyklerne sidder på grusspektret, der sandsynligvis ville have været kommet og nerdalert som Nu derinde, jeg undskyld, skulle have givet dig en advarsel. En sidste ting at passe på er Bossesso små skruer over hele cyklen, der giver dig mulighed for at fastgøre ekstra ting til det, nu kan det bære ekstra vand, der er vigtigt for episke i tør vildmark, eller det kan bruges til at fastgøre din bagage cykel er måske ikke spikepacking bagage nu, men bestemt gamle skolebagagestativer og bagagebærer eller i dette tilfælde kan det også være at fastgøre mudderbeskyttere til din cykel, husk bare om du vil have en schweizisk hærkniv, eller faktisk er det bare noget du ønsker at kunne vælge i denne artikel eoJeg har ikke prøvet at fortælle dig, hvad den bedste gruscykel i verden er. Forhåbentlig mens du så, fandt du ud af at du ikke kan besvare dette spørgsmål, fordi det afhænger af dig og den type kørsel, du vil køre på, men nu er du mere i stand til at træffe dette valg, fordi du kender spektret og ved, hvordan du træner en gruscykel på dette spektrum, så du skal først og fremmest kontrollere cyklens samlede volumen og geometri, men også gruppen og små ekstramateriale, som hvis du vil gå på flerdagse vildniseponer Hvis du nu vil tackle et par flere spørgsmål, der ofte stilles, såsom: hvilken størrelse tænker du på, du har sandsynligvis brug for hver tænkelig bolt for at fastgøre ting til din cykel.

B. hvorfor en gruscykel og ikke en langrendscykel eller faktisk en gruscykel og ikke en acyclocrosscykel, vi lavede faktisk artikler om disse, som du nu kan klikke igennem på skærmen, ellers giv dette en stor Thumbs up og jeg prøver at ride

Hvad er en terracykel?

TERRATRISKE TRIKER

TerraTrike liggende trehjulede cykler er bygget til at introducere folk til glæden ved liggende kørsel. Uanset om du kører for at holde dig i form, tabe dig eller bare for det sjove, er der en liggende trike til dig. TerraTrike designer og bygger liggende trehjulede cykler til enhver type rytter.

Har du nogensinde spekuleret på, hvilken fantastisk cykelgodhed vi skal pakke ud næste gang? Jeg vedder på, at du ikke havde mistanke om det. En hel cykel. (Bifald) En cykel så frisk, at den bare kom på markedet.

Det er Orbea Terra, en all-road, grus, cyclocross maskine. (Snap parenteser) Woah. Nu, inden vi kommer tættere på Terra, vil jeg minde dig om GCN Unboxings es-kort.

Denne cykel, eller en i din størrelse og ikke Dan Lloyds, er klar til brug. Det er rigtigt, en heldig seer kan køre i en helt ny Orbea Terra. Jeg fortæller dig, hvordan du deltager i konkurrencen i slutningen, men hvad handler det om lige nu? Nå, det er noget af en kvivemorder.

Nu kalder Orbea det ikke det, de kalder det en terrængående cykel, hvilket betyder, at den er hjemme på asfalt, narmac, grus og også fuld cyclocross. Men hvordan gør det det? Dette giver den en længere akselafstand, hvilket gør cyklen meget mere stabil i vanskeligt terræn. Det har også længere kædestænger og gaffelblade for at give dig mere dækafstand.

Du kan montere 40c brede dæk der, men de længere kædestænger og de længere gaffelblade giver dig også lidt mere fleksibilitet, dvs. lidt mere komfort og derefter, som med akselafstanden, mere stabilitet.

Så har du et nederst bundbeslag, hvilket betyder, at cyklen drejer rigtig hurtigt og giver dig også lidt selvtillid. Og så er positionen lidt kortere og lidt højere end på en racercykel, hvilket betyder, at du er lidt mere komfortabel og har lidt mere kontrol. Tag dog et kig på det klumpede diagram, og tallene fortæller dig hurtigt, at dette ikke er en sit-up-and-back cykel, der er aggressiv og hurtig, hvis du vil.

Så det er cyklens DNA. Hvordan gjorde de ellers det til en Allroad? Nå, kom lidt nærmere, og jeg kan påpege, at Orbea meget omhyggeligt har leveret fenderbosser der, og vi ved fra vores egen nøje udførte videnskabelige forskning her og t GCN, at det at have fendere eller fendere faktisk forhindrer det, at op til 195 milliliter af vandstænk på din bum eller dine ben egnet til eventyr. Jeg indrømmer, at pakkehesten, selvom det er et romantisk billede, ikke nødvendigvis er sexet.

Så hvis du vil have sexet, vil jeg fortælle dig, at rammen kun vejer 1190 gram, og i betragtning af at dette er en all-round cykel, og det har også en levetidsgaranti som alle andre Orbeas faktisk og ser, at pludselig ser virkelig imponerende ud. Hvordan gjorde du det? Nå det er et godt spørgsmål. Den er lavet af kulfiber.

Orbea kalder det dets monocoque-ydelsesniveau eller OMP og består af 150 stykker specialskåret, præimprægneret kulfiber, der derefter klumpes sammen for at danne hver ramme, så de kan skære rigtig komplekse former, så der er minimal overlapning af kulfiberstykker, og derfor et minimalt overskud der. Det giver dem også mulighed for at designe en virkelig kompleks rammeform til alle de egenskaber, de ønsker - en rigtig stiv kerne til kraftoverførsel, men stadig virkelig kompatible sædeophold for komfort. Og da det er nydesignet, er det en meget moderne cykel, så du har fladmonterede skivebremser, 12 mil gennem aksler og intern kabelføring, der gør en komplet cykel klar til at gribe, jeg formoder, at du sandsynligvis vil vide, hvilke hjul og hvilken gruppe du kører rundt, og jeg bebrejder dig ikke.

På tværs af hele Terra-serien er der en blanding af Sram og Shimano-cykler, enten individuelt eller parvis, og som du kan se af dette, er det en to-by. De har mekaniske Shimano Ultegra-grupper på den. De har et superkompakt FSA-kædesæt, så 48/32 tandkædeforbindelser, de har hydrauliske Shimano-skivebremser, de har Mavik Aksium-hjul, som som nævnt deles med disse virkelig runde 40c brede Schwalbe G1-dæk Som du kan se, dette er en meget sej cykelcykel og en cykel, der er designet til at blive kørt og, synes jeg, at have det sjovt.

Bedst af alt er det dog, at du muligvis kan få fat i det gratis. Hvordan vil du gøre det? Som altid er der et link i beskrivelsen under denne artikel. Klik på det, og det fører dig til konkurrence-appen, hvor du forhåbentlig vil besvare spørgsmålet korrekt, og så bliver du faktisk valgt til at vinde denne cykel.

Okay så. Bedre pakke det op. Hmm, der er stadig noget derinde.

Jeg kan ikke

Jeg er ikke sikker på, at jeg rent faktisk opnår dette. Vent et øjeblik. Jeg går ind.

Jeg går ind. Ah! Det er som en kasse med ting - Hej hvad sker der? - I mellemtiden, mens jeg stadig prøver at finde ud af dette, skal du sørge for at abonnere på GCN. Det er helt gratis.

Klik bare på kloden, og hvis - Hvad sker der? - Hvis du vil have mere indhold, anbefaler jeg stærkt, 'Gruscykel vs. racercykel: hvad kan en gruscykel gøre, som en racercykel ikke kan? '- Seriøst, hvad laver jeg imod - Okay, eller at se

Jeg har en ny artikel om 'Hvilken cykel er bedst til byture?' skrevet. Klik bare deroppe. - Seriøst, hvad laver du? Jeg kan ikke komme ud - Dette er virkelig underligt - Kan du komme ud? - Nej.

Er cyclocross cykler det værd?

Cyclocrossridning vil forbedre dine færdigheder

Ridning encyklocross cykelvil gøre dig til en bedre rytter, især når du forlader fortovet. Fordi de tyndere dæk har mindre greb og ikke ruller over rødder og klipper som MTB-dæk, skal du arbejde hårdere for at bevare kontrollen over dinecykel.
10.10.2019

god sundhedsdiæt

Er cyklocrosscykler hurtige på vej?

At køre i en paceline af roadbikes er anderledes, og ja, du kan ramme nogle alvorligt høje hastigheder, som det er umuligt at opretholde solo. Og ja, CX gearing ville ikke være i stand til at opretholde 30+ i en flok. (Selv 50x11, et meget almindeligt top gear pålandevejscykler, er ikke nok ved 35 mph.)23.07.2015

Lav Orbea deres egne rammer?

Orbea eren cykelfabrikant med base i Mallabia, Spanien. Deterdel af Mondrag? n Cooperative Corporation og Spaniens største cykelfabrikant.Orbeafremstiller og samler cykler påderes egenfabrik i Mallabia, de andre modeller erlaveti Portugal og rammesæt er fra Kina.

Hvor fremstilles Orbea-cykler?

Orbeaer en cykelproducent med base i Mallabia, Spanien. Det er en del af Mondrag? N Cooperative Corporation og Spaniens største cykelfabrikant.Orbeafremstiller og samlercyklerpå deres egen fabrik i Mallabia, de andre modeller erlaveti Portugal og rammesæt er fra Kina.

Er Terratrikes lavet i USA?

TerraTrikeer et mærke af liggende tadpole trehjulede cyklerfremstilletaf WizWheelz Inc.TerraTrikeer baseret i Grand Rapids, MichiganANVENDELSER.TerraTrike's2013-produktserien består af 5 modeller: Rover, Rambler, Tour II, Sportster, Tandem Pro. Hver model har 3 til 5 forskellige komponentniveauer for at imødekomme hver kørers behov.

Hvor meget koster Terratrikes?

Vorespris: $ 1699 for Rover n330, $ 1199 for Rover x8 eller $ 1499 for Rover i8. Hvis du kigger på i8, anbefaler vi virkelig, at du hoster de ekstra $ 200 og får N330.

Hvilken slags cykel er Orbea Terra?

Noget hårdere end en traditionel vej- eller udholdenhedscykel. Orbea Terra rammer vejen mindre rejst, da al ny grus & amp; cross cykel. Den baskiske producent udvider sit tilbud med en alsidig cykel udstyret med den mest moderne teknologi. Orbea Terra er en helt ny kulstof-eventyrcykel.

Hvilken slags cykel er Orbea gain M30?

Orbea Electric: Gain M30 Flat Bar - 2021 Brugerdefineret ordre, der skal foretages i Spanien. E-BIKES - URBAN - ORBEA GIN FORBEDR DIN RIDE Orbea's Gain M30 FLAT BAR er en letvægts urban urban ebike på Orbea E-Cykler: Optima E40 Brugerdefineret ordre, der skal laves i Spanien.

Hvornår begyndte firmaet Orbea at lave cykler?

Orbea blev først etableret som et firma tilbage i 1840, men det havde ikke noget at gøre med cykler på det tidspunkt. I stedet producerede de oprindeligt rifler og kanoner, som var i høj efterspørgsel i denne periode. Orbea skiftede endelig sit fokus til cykler i 1930 og skiftede navn til Orbea Cykler.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Dauphine cykelløb - pragmatiske løsninger

Hvor mange etaper i Criterium du Dauphine? otte etaper

Gymnast lammet - svar på problemerne

Kan du blive lammet af gymnastik? Når gymnastik bliver for farlig Selvfølgelig er katastrofale skader som lammelse sjældne. Men mange gymnaster lider af en lang række skader, da de tester grænserne for tyngdekraft og fysik. Cirka 100.000 gymnaster lider skader hvert år, ifølge University of Pittsburgh Medical Center.

Sådan ordnes en derailleur - søg efter løsninger

Hvor meget koster det at udskifte en derailleur? Hvis du tager din MTB med i en lokal cykelbutik, vil gennemsnitsprisen for at udskifte en bagskifter være $ 110. Hvis du gør det selv at udskifte en skifter, koster det cirka $ 50 (plus din tid). Denne pris afhænger meget af den faktiske skifter. Normalt vil en cykelbutik også tage sig af andre problemer.

Velodromes London - hvordan man løser

Hvor er der velodromer i Storbritannien? Velodrome UK guide: de 10 bedste offentlige spor1. Lee Valley VeloPark, London. Herne Hill Velodrome, London. National Cycling Velodrome, Manchester. Wales National Velodrome, Newport. Sir Chris Hoy Velodrome, Glasgow. Caird Park Velodrome, Dundee. Calshot Velodrome, Southampton. Derby Velodrome, Midlands.

Franske cocktails - holdbare løsninger

Hvad er den mest populære cocktail i Frankrig? Ingen drikke repræsenterer Frankrig ligesom et glas champagne, og den franske 75 er fortsat en af ​​de mest populære måder at drikke den på i en cocktail.26 2021.

Vred magpie - hvordan løser vi det

Hvorfor blev skatten vred? Magpies kaster kun 6 uger ud af året lige omkring det tidspunkt, hvor de reden. Årsagen til angrebene har længe været spekuleret, herunder: Territorial back off Magpie Torf. Testosteron pumpet op og gal.