Vigtigste > Cykler > Pro cyklister cykler - enkle svar på spørgsmål

Pro cyklister cykler - enkle svar på spørgsmål

Hvor meget tjener en pro-cyklist?

Lønskalaen

Tilkontinentale rytterelavealt fra $ 26.200 til $ 171.200. Hvis ryttere kan komme forbi dette punkt, bliver betalingen dog mere lukrativ. Det ultimative mål for mangecyklisterer dog atlavedet på UCI World Tour, hvor mindstelønnen er $ 2,35 mio.
29. 2020.





Spørgsmålet, vi stillede profferne i morges, er, hvor mange cykler har de? (Uptempo-musik) Hvor mange cykler ejer du og har derhjemme? - Hvor mange af holdet har jeg, der er ingen, men hvor mange har jeg? har derhjemme, så jeg har en, jeg vil sige mellem seks og otte cykler rundt om i verden. - Hvor mange cykler har du derhjemme? (griner) - For mange, sandsynligvis omkring 10 eller 11 - For mange, fordi min kone bliver lidt vred på mig. Jeg er nødt til at flytte cyklerne fra det ene hjørne til det andet, men ja, jeg holder en cykel fra hver sæson, jeg har været professionel, og ja, ja, det bliver meget nu - wow, det skal være meget af cykler, men relateret til mountainbikes eller gruscykler eller pubcykler, har du mange af dem? - Ja, jeg har en mountainbike, cykelcrosscykel, racercykel, så ja, jeg er klar til alt - ja, det lyder bare som mere end at skubbe cykler fra hjørne til hjørne.

Det lyder som om du har brug for et lager. - (griner) Ja, jeg har brug for en større kælder, det er helt sikkert. - Hvor mange cykler har du i alt? - Åh mand.

Det er et, det er faktisk et ret hårdt spørgsmål. Med racercykler her, på løbet, derhjemme, cruiser-cykler ved jeg ikke, fem eller seks, men du ved det. Jeg tror ligningen altid er n plus en.



N er cykel du kender Så du kan aldrig have nok cykler - (udånder) Jeg har en gigant fra HTC, jeg har en Scott fra HTC, jeg har en Canyon mountainbike fra 2011, Omega Pharma-Lotto, jeg har to Ridleys, jeg har en Pally, en håndlavet, specialfremstillede rammer fra Amerika. Jeg har en Vespa. (summer) Hvis det inkluderer en cykel.

Jeg har også en motorcykel (summer) og en fed cykel. Min allerførste cykel, en GT, en klassisk tredobbelt trekant, hvis du husker det. Ja - Hvilken model var det? - Det er en, ja, det er en, åh, mener du.

Jeg synes, det er en GT01. Det er meget gammelt, det er som i år 2000. Nej. 1999. - Nå, jeg ejer ikke mange cykler, men jeg har et par.



Lige nu er mine to mål, jeg har en Cannondale-vane, en fantastisk mountainbike. Jeg kører det temmelig meget. Jeg tror, ​​det er en af ​​grundene til, at jeg forbedrede mig så meget i ned ad bakke.

Efter Tour de Suisse havde jeg en virkelig dårlig afstamning og besluttede, at jeg skulle forbedre mine færdigheder, så jeg købte en vane og begyndte at arbejde på mine mountainbike-færdigheder. Og jeg har også en Cannondale Slate, der er som den schweiziske hærkniv blandt cykler. Du kan køre det overalt. - Ja. - Så det er de to cykler, jeg ejer. - Ikke meget.

Kun tre eller fire cykler. - Jeg har kun én ting selv. Det er det. - Bare en cykel? - Ja, jeg ejer en, som jeg købte for mine egne penge - Så i alt med de cykler, du får fra holdet? - Tre. - Jeg tror mere end 10. (griner) - Ikke så mange, for cyklerne tilhører holdet. (ler) Men måske seks eller syv cykler derhjemme lige nu, inklusive bycykler, mountainbikes, alt det der. - ejer? Jeg har meget mere end jeg ejer.



Ved du, holdet lader os holde mange cykler. Men ja, jeg har nogle. Vi har stadig et sted i staterne i Asheville, North Carolina.

Jeg tror mellem min kone og jeg, at vi sandsynligvis har 10 eller 12 cykler der, og så sandsynligvis ni mere i Girona - alle holdcykler eller har du en pubcykel? - Jeg har alle slags typer, som en fed cykel, E-cykler, cross grus cykler, ja. En flok forskellige racercykler, mountainbikes, så ja, jeg er lidt af en samler - Har du en pubcykel? - Nej, det har jeg ikke, men jeg har en der kan være en pubcykel. Jeg har min gamle, min første sporcykel, en BT. - Åh, sej. - Og det kan gøre lidt ondt i øjeblikket, men hvor mange cykler har du? Ha! Jeg vil ikke fortælle dig, hvor mange cykler jeg har derhjemme, for der er et par, men det vigtigste er aero record-hjulet.

Det har jeg stadig. Det og min mountainbike er de eneste cykler, som jeg faktisk ejer selv. Resten er selvfølgelig holdcykler, og jeg har den sædvanlige TT træningscykel og racercykel.

Du var nødt til at købe din aero-rekordcykel, fordi rytterne fik deres cykler i slutningen af ​​året ofte ikke fik det, ikke? Forstår du? - Nej. Jeg fik det - Glad dreng - Ja. Disse tre.

Jeg tror, ​​tre eller fire af disse blev lavet. En blev solgt. Den ene er i Canyon hovedkvarter.

Den ene er i et Malvern Style Museum. Og den anden er hjemme hos mig. - Det var en af ​​de største skuffelser, da jeg vendte mig om Professional Finding, at jeg ikke kunne holde alle mine cykler i slutningen af ​​året, selvom jeg købte et par.

Det er interessant at se forskellene mellem chauffører i disse dage, hvor mange de holder, og hvor mange de ikke gør. Adam Yates med kun tre cykler i sit navn. Ret, hvis du nød denne artikel, bedes du give os et tommelfingre nedenfor.

Og hvis du vil finde ud af, hvad disse cyklister kunne gøre, hvis de ikke var en professionel cyklist, skal du bare klikke her nedenfor.

Hvad sker der med cyklister til cyklister?

De bliver alle solgt. Det er meget sjældent, at World Tour-holdene kører deres tidligere sæsonercykler. Alle derescyklerer sponsoreret, og sponsorerne vil gerne fremvise deres nyeste modeller og / eller malingsplaner. Men når du går ned tilTil-Conti og Conti rækker, der er hold, der stadig kører deres ældrecykler.

Professionelle cyklister bruger tusindvis af timer på deres cykler hvert år, så det er vigtigt at have den rigtige cykel. Så i dag vil jeg spørge nogle af profferne, om de havde en cykelpasning eller ej, om de fulgte anbefalingerne og også nogle mere detaljerede svar. Jeg ser frem til denne, fordi jeg tror, ​​du vil have meget at sige, kom nu. (bløde hip-hop beats) Har du nogensinde haft en cykelpasning? - Det gjorde jeg. - Og holdt du dig til det? - Ja. - Gjorde du? - Ja, du er nødt til at gå til nogen, du tror på.

Hvem du stoler på og tror på deres teori, så hvis du bare kalder nogen op og går, åh, jeg vil have en cykel, der måske passer, hvis du ikke er en professionel cyklist, ville du være villig til at prøve, men hvis du har så mange Ks kør som vi, hvis du bare lægger hænderne på en andens teorier, som du ikke rigtig kender, og du laver den mængde Ks, vi gør, er det svært at overbevise dig selv om, at du skal holde fast ved dem alle. lave. Så du skal virkelig lære den person, der passer dig, og forstå deres teorier, og hvordan de placerer dig. Så du kan forstå, når de foretager en justering, hvorfor de gør det, og hvilke oplysninger de bruger til at foretage denne justering - af interesse, af ren interesse, blev det gjort visuelt, eller var det som elektronisk med lasersand og alle pads og alt. - Lasere og sensorklister er raseri nu.

Den nyeste teknologi, jeg har brugt meget trykpude. Så vi byggede trykpuder på siden af ​​skoene og på sadlen, og så kan du få oplysninger fra disse trykfølere i indersålen om, hvorvidt du trykker midt i skoen, eller når klemmerne skubbes for langt fremad eller bagud, og så kan de placere klampen, ikke nødvendigvis midt i skoen, men i midten, hvor du trykker. Det er interessant. - Okay rigtigt, så du sidder fast med ændringer i cykelpassagen.

Var det en stor ændring eller ej? - Nej, nej - Jeg er virkelig ligeglad. - Nej, jeg har ikke ændret meget i de sidste næsten 10 år. Det hele er inden for små grænser. - Ja, et par millimeter. - Ja. (glatte hip-hop beats) - Har du nogensinde haft en cykelpasning? - Ja, det gjorde jeg. - På begge hjul? - På begge hjul, ja - Har du holdt dig til anbefalingerne? - Det har ændret sig lidt gennem årene, men det var meget minimal ændring for at være ærlig.

Det var et professionelt cykelsæt fra da jeg var lidt yngre. Jeg er ikke vokset, så hvis resultaterne med denne cykel passer, hvorfor ændre sig? - hvad var der til ændringer? - TT-cyklen, det eneste jeg virkelig har ændret mig siden 2012 var mine arme op i stedet for flade. Intet andet. - Og har du som regel en cykel i starten af ​​hver sæson eller ikke bare for at være sikker, nej? -Nej Vi scanner bare hver cykel og sørger for, at den er den samme som sidste år.

Hvis jeg skifter hold, er det det samme som sidste års cykel, og det er det. Forsøg at foretage minimale ændringer, en millimeter eller intet er vores forretning. - Jeg er her med Rolf Aldag, lederen af ​​performance-afdelingen hos Team Dimension Data, og vi kommer lidt tilbage, ikke? Sandsynligvis for længe, ​​men du synes ikke rigtig at ryste mig af.

Jeg er nødt til at spørge, har alle dine ryttere cykelgange? - Ja, det gør de selvfølgelig på forskellige måder. En af dem alle, som racercykler og TT-cykler, som vi virkelig skal splitte. Og ja, det gør de, og cykeltilpasning er selvfølgelig en meget mental ting, fordi du skal tro på det, fordi cykling altid gør ondt, og du ved, du vil sætte denne smerte i kategorien noget lignende, noget positivt, og ikke noget, fordi jeg sidder forkert på min cykel - for mange år siden, da vi begyndte at cykle, blev vores cykeljusteringer sandsynligvis foretaget af holdets mekaniker eller en lokal ex-pro eller noget lignende, hvem passer eller varierer din cykel nu? - det er meget mere videnskabeligt end tidligere.

Du har 100% ret, jeg mener Team Terrabasically's chefmekaniker sendte mig ind i mit bilværelse, da jeg var nedenunder for at fortælle ham, 'Se, den nye styrform fungerer ikke for mig', kan jeg gå tilbage til den gamle ? 'Hans eneste kommentar var:' Arbejder du ikke for dig? ' Så skal du stoppe. 'Så det var slutningen på historien, du kender - Ingen mulighed for at gå tilbage - For cirka 30 år siden, og nu prøver du selvfølgelig på at finde en løsning, og der er mange mennesker involveret i cykeltilpasning, så dette er en fysioterapeut, fordi du er nødt til at forstå kroppens fleksibilitet, kroppens grænser. Mekanikken er stadig en stor del af det, fordi det i sidste ende skal være fysisk gennemførligt, eller folk skal finde ud af det, og så har vi UCI-ruterne, som også er blevet strammere og strammere, hvor langt du kan læne dig tilbage, og hvor længe det kan være og sådan noget, så det er en ret kompleks ting, som mange eksperter har derude og vi holder det lidt fleksibelt, så vi generelt ikke tvinger det på dem, især på landevejscyklen.

Det er mere indlysende på TT-cyklen, det er mere numerisk. Du ved, at du går på et spor, lader dem køre rundt, du går gennem vindtunnelen, du lader dem sidde der, og så finder du ud af, hvad der er bedst, og så skal du gøre det kørebart for dem, så feltmekanik spiller stille en stor del. Og finder du ud af, at de fleste chauffører holder sig til ændringerne? der er lavet, er det ikke, det er virkelig hårdt, er det ikke? Du har allerede sagt, at det er en meget stor mental ting, og nogle ryttere mener, at jeg ikke tror, ​​de nogensinde vil føle sig godt tilpas på en cykel.

Jeg er nødt til at se mig omkring her i morges, og antallet af ryttere, der stadig justerer sadelhøjde, klamper osv. Jeg tror, ​​at en del af dit job sandsynligvis også er at forsikre dem om, at alt er okay at sige retfærdigt? - Ja rigtigt, giv dem lidt selvtillid, når det er gjort, behøver du ikke lege med det, men for nogle er det som at krydse et felt. Så de tager en unbrakonøgle om morgenen, og de åbner en skrue og strammer den, og det er det.

Vi skal bare sørge for, at de opretholder det rigtige drejningsmoment, og bare at de ikke ødelægger cyklen, men i slutningen af ​​dagen, når nogen sidder 80 cm højt i midten af ​​sadeltoppen og sænker sadlen med en millimeter, det vil sige, prøv dig, i går beregner 0,12% .0,12%, så det er ikke så relevant.

Selvfølgelig får du en anden følelse. Forestil dig, at vi har en overførsel i bilen til starten af ​​140K løbet, og du ved, du blev ved med at knække dine ben hele tiden. Når du kommer på cyklen for første gang, føler du dig selvfølgelig for høj, fordi du ikke længere kan strække dine ben.

Det er en naturlig ting, du kan bare ikke overdrive det og komme ud, være sikker på, hvad du laver, og det er det bedste - Mange tak. (blødt chill-trin) - Højre Adam, jeg må spørge, har du nogensinde haft en cykelpasning? Jeg har haft mange cykeltilpasninger gennem årene, jeg tror, ​​vi alle har dem. Ja, det er meget subjektivt, jeg lavede faktisk et cykelpasningsforløb.

Så jeg ønskede at vide mere om det, fordi enhver cykeltilpasning udføres i henhold til cykelmontørens mening - Hvordan blev din lavet, glem mine ord, blev det gjort? Bevægelsessensorer og lasere eller var det bare wow, der ser godt ud - Nå meget, fordi der blev lavet så mange cykeltilpasninger for mange år siden - Højre, den traditionelle måde at tilpasse cyklen var lige over knæskallen, sikker på at den går gennem kuglen på fod og gennem pedalaksen, og det er lidt anderledes nu, du har trykfølere i din fod, og den oplagte idé er at maksimere mængden af ​​kraft over tid, så det er en ting, jeg bruger ofte en LEOMO-enhed, der måler dine benvinkler , dine fodvinkler og alt andet. På træningslejren har vi normalt mange chauffører, der arbejder med det. Vi laver mange tests, fordi det også måler dine bækkenklipper, så vi lavede mange tests med forlystelser i træningslejren, du ved, hvilket sæde der er bedre for dig og også for at maksimere dit benvinkelområde for at få mest mulig ydeevne, og LEOMO-enheden gør det meget godt. -Og så med den feedback, du får fra det faktum, at du muligvis let kan ændre din position, i Er det noget, som chaufførerne gjorde? - Åh sikker, for eksempel når jeg hopper på min reservecykel, behøver jeg ikke engang at se på positionen, og jeg kan kun se dataene fra det faktum, at mine ben ikke går op og ned så højt som jeg gjorde på mine tidligere racercykler, og så kan jeg kontrollere og se, at mit sæde faktisk er lavere.

Så ja, du kan bruge det - og det er noget, du ubevidst tænker på, når du også kører og prøver at justere din kørestil, når du begynder at blive træt. - Ja, den underlige ting er, når du foretager en cykeltilpasning, du gør det i et kontrolleret miljø, du gør det i et laboratorium, og du sidder meget godt i sædet, hvor du bevæger dig meget længere frem i et løb, og hvis du bevæger dig meget længere frem, du sidder faktisk tæt på bundbeslaget, dvs. afstanden imellem dig.

Sædepositionen fra at bevæge sig fremad til bundbeslaget er kortere. Så din benvinkel ændres faktisk, efterhånden som du kommer mere frem med LEOMO, det er ret godt, for så kan du faktisk indstille din position i mere racing-tilstand, og så ved du, at du kan komme ud i den virkelige verden og teste stigningerne og alt. For hvad andre også frygter, er når du cykler op ad bakke.

Det ændrer sig, og det ændrer dig også alt. Så det sammenligner det også med tyngdepunktet. Det er et tysk firma, geobiMized, de laver en masse af deres cykeltilpasninger baseret på tyngdepunktet, fordi de, hvis du er, for eksempel sætter dem op med deres mountainbikes, hovedsagelig fordi de vil have den maksimale effekt, når de går op ad bakke. - Fordi det er interessant, er det ikke, nogle gange når du begynder at klatre, ender du med at falde tilbage på sadlen bare for at prøve at få den ekstra gearing.

Havde nogle justeringer efter montering af en cykel, og du troede, jeg bare ikke kan køre sådan, eller giver du ham meget tid? - Åh sikkert fordi du ved, tilbage til hvad jeg sagde, en bikefit er normalt et firma, der har deres teorier, men det er virkelig op til cykelmontøren, og hvordan han vil have dig til at være på cyklen, og det er hans teori, men ofte du kan bare ikke køre på det. - Jeg tror, ​​du har ret, du har brug for nogen, der forstår cyklisterne og deres fysiologi. Jeg mener, jer verdens turister, er helt forskellige fra den gennemsnitlige cyklist, fordi du kører meget mere, er du ikke.

Så du kan muligvis køre i en mere ekstrem position og i sidste ende lide mere af smerterne også. - Præcis, du ved, at der er balance. Hvis du er i en god position, og det ikke er så behageligt, når du får styrken ud af det og kan holde den styrke i seks timer, så okay, du vil have styrkegevinster, hvis du kan håndtere smerten. - Nu har du gennemført et cykelfittingskursus.

opvarmet cykeljakke

Er du fristet til at udstyre en af ​​dine holdkammerater eller ej? - Nå, jeg havde dem på LEOMO-enheden, og de ændrede deres position i træningslejren ud fra det, men du ved, jeg giver dig nogle råd, det er et følsomt emne, ved du det? Alle er meget individuelle, så jeg vil bare videregive et par ord, det er nok, jeg kan ikke lide at lege så meget med andre - Nej, nej, du er måske ikke så populær, hvis du (griner) gør for meget. Her er vi, cykelfitting som fortalt af professionelle. Lad mig vide, havde du foretaget en cykeltilpasning? Var det gjort på den gammeldags måde, syntes det bare godt, at det ser godt ud, eller brugte du bevægelsessensorer og lasere og det nyeste inden for teknologi.

Husk også at lide og dele denne artikel med dine venner. Giv store tommelfingre her og der, og tjek GCN-butikken på shop.globalcyclingnetwork.com, en hel masse godbidder at tjekke, herunder korte ærmer, der er meget populære her i UAE er vigtige.

Og nu til to flere gode artikler viser at klikke her nedenfor og lige her nedenfor.

Hvilke professionelle cykelhold kører kæmpecykler?

Hold&Ryttere
  • kæmpe storFabriks off-roadHold. GlobalHold.
  • XC Marathon. GlobalHold.
  • Triatlon. GlobalHold.
  • De sorte ræve. GlobalHold.
  • HoldOnyx. GlobalHold.
  • Ambassadørfællesskab. GlobalHold.
  • Gratis tur. GlobalHold.

Med sin glitrende specialdesignede guldmaling skal denne glitrende cykel ikke forveksles med den, der køres af regerende olympisk guldmedalje Greg Van Avermaet. Dette er ikke hans enorme TCR Advanced SL endnu, så tryk på det lille bjelleikon, så hver gang vi uploader en artikel, får du en underretning, da det hjælper kanalen og forbedrer vores indhold. (percussive musik) Van Avermaets cykel har nogle rigtig seje nye komponenter, jeg ikke har set indtil nu, men før jeg kommer ind i detaljerne, skal vi tale om det helt fantastiske malearbejde.

Hvad jeg fik at vide, Van Avermaet havde indflydelse på sig selv så tydeligt, at mine komplimenter fik upåklagelig smag i glitrende guldmaling, der er fantastisk, der er nogle rigtig fine detaljer og grafik, så der er altid store gevinster på nedrøret indtil videre, så vi har et lille kort over Brasilien for hans olympiske sejr i Rio Trident, der betyder hans sejr i Tirreno-Adriatico og også en brosten for hans sejr i Paris-Roubaix. Og når vi bevæger os bag på cyklen, falmer guldet ind i det sorte. Og det er virkelig simpelt, men virkelig smukt, det ser bare godt ud.

Og her har vi også et GBA-logo på de bageste stivere lige over bremsebroen. TCR har et integreret design af sadelpind, som du ikke kan se på mange cykler i disse dage, og det betyder, at når du køber cyklen, får du den skåret i længden, og derefter går den klemme, der holder sadelskinnen op, og der er en smule justering der, hvis du vil justere sadelhøjden. Og hvis du undrer dig over, hvad en olympisk guldmedalje sidder på, ser det godt ud som en ny CADEX Boost-sadel, der er, ja, det er en afskåret næsesadel.

Disse bliver mere populære, nogle mærker har nu frigivet dem, så de er lidt kortere end en traditionel længere næsesadel, hvilket betyder, at du kan aflaste noget pres på perineum, hvor rytteren sidder, men stille støtter jeg sitbenene her og føles sådan, at det føles smukt og næsten polstret og svampet. Du har måske bemærket, at bremsen er en fælgbremse. Interessant nok foretrækker Van Avermaet stadig fælgbremser snarere end skivebremser. Ser ud til at være en ret jævn opdeling i pelotonet i øjeblikket mellem kant og skive.

Dernæst skal vi tale om Gregs hjul. Disse er de helt nye CADEX 65 rørformede dæk. Fik et helt nyt skovlhjul fra det nye komponentmærke CADEX.

Det er første gang, jeg har fået fat i kulstoffet. Og som jeg nævnte, disse er de rørformede dæk, men der er også en slangeløs version, hvis du vil have et slangeløst dæk, men profferne foretrækker stadig rørformede carbon eger. Og tidligere så jeg Michi Schär fra CCC-teamet på hendes holdbus.

Han siger, at han virkelig er imponeret over stivheden af ​​disse cykler. Vi limede Vittoria CORSA G rørdæk til hjulene, det vil sige 26 millimeter, og jeg målte det med vernier. De viser sig at være nøjagtigt 26 millimeter brede.

Men jeg er nødt til at foretage en frihjulskontrol, fordi jeg aldrig har set disse hjul, jeg vil gerne vide, hvordan frihjulshubene lyder, og det er jeg sikker på, du også gør. (Hjulet giver høje slibestøj) Åh, det er højt. Det lyder godt, højt. (ler) Før du spørger, skal jeg også gøre GVA-sadelhøjden.

Vinden har lige ramt rattet. (griner) 66 og en halv tomme, og den ramme, hvis du undrer dig, er en størrelse Medium. Så lidt mindre end hvad jeg ville køre.

Så hvad jeg skal gøre er også rækkevidden fra midten af ​​styret, sadelens spids. 62 centimeter. Og han ser ud til at løbe, det er en stor stilk, den ene 13 centimeter stilk, der smelter pænt ind i cockpitområdet på Gregs cykel.

Så han bruger en Contact SLR-kæmpe-cykel, et integreret styr og stamme, der er så flot og smal, at han har en holder til sin computer i midten, og kablerne bliver virkelig pænt gennemført og derefter ryddet pænt op med dette stykke, en slags elektrisk slange, der er sådan, at det på en eller anden måde holder alle kablerne sammen, mekanikeren gjorde et godt stykke arbejde. Og så har han også sprint gearstangen på den. Meget cool, han er bestemt en praktisk driver i sprinten, så jeg er sikker på, at han bruger det godt, så han har Dura-Ace DI2 hele vejen igennem, dvs. Dura-Ace-grebene foran, kædesættet med Dura-Ac Kraften meter på det, det er en 53 39, det har også 172,5 krumtap.

Ligesom mig, sandsynligvis kopieret. Og bagpå har han sin Dura-Ace patron, som er en 11. 30. Nu har jeg virkelig brug for at veje denne cykel, da jeg tog den op og bar den her følte den meget let, så jeg kan ikke vente med at se, hvor meget det vejer.

Jeg vil tage CCC-flaskerne ud, men jeg skal påpege, at dette er en komplet race-build, så den har en effektmåler, den har de Dura Ace-pedaler, har ingen hovedenhed og intet race-nummer, hvilket lidt ville tilføj vægt. Men jeg tror, ​​det bliver meget let. Så placer dine indsatser nu.

Vil det være 6,8, over 6,8 eller under 6,8? Åh! (griner) Det er virkelig let, 6.67, det er en af ​​de letteste pro-cykler, jeg har fundet.

Især med de dybere hjul på 65 millimeter. Hvis de sætter 42'erne derinde, ville det være endnu lettere at tilføje en vægt til det. (griner) Det er virkelig imponerende.

Jeg glemte at nævne bredden på Gregs styr, jeg lavede dem bare med målebåndet, og de er 16 tommer brede. Håber du nød dette blik på Greg Van Avermaets cykel så meget som jeg gjorde, det viser jeg dig. Det er min slags cykel, denne.

Håber du kan sige, at jeg virkelig kan lide det. Malingen og alt. Men jeg elsker den rigtig lette, stive cykel, der også har slags aero-funktioner, som de dybe hjul og cockpit, hvis du kunne lide det, så giv det et tommelfingre, abonner på GCN, del med dine venner og se Se en anden pro-cykel artikel, og klik derefter på Van Avermaets massive stamme.

Hvem er den rigeste cyklist i verden?

1. Peter Sagan 6 millioner euro.

I denne artikel vil vi gennemgå nogle af de bedste klatrere nogensinde. Ryttere med et enormt forhold mellem vægt og vægt, der specialiserer sig i bjergbestigning i betagende hastighed. (Booming) Vi gik ud af vores måde at lave en liste over de syv største klatrere nogensinde, men som du kan forestille dig, er det ret svært at skære det ned til dette antal.

Før vi starter, har jeg en ansvarsfraskrivelse om, at jeg er ved at læse højt om fantastisk racing, enestående udholdenhed og atletisk styrke. Hvis vi holder os til syv chauffører, vil nogle store chauffører uundgåeligt blive udeladt. Derudover er generationssammenligning et minefelt.

Det er umuligt at vide, hvordan Chris Froome ville klare sig mod Eddy Merckxor, hvis Pantani Coppi faldt ud - gear har ændret sig, racing har ændret sig, veje har ændret sig og overfladerne er ofte meget bedre end grusveje i dag 1920'erne. Også for et stort stykke sportshistorie har der ikke været noget stofstik. Når ansvarsfraskrivelsen er færdig, lad os komme i gang. (optimistisk musik) Nummer et på vores liste er Marco Pantani.

En af de mest ekstraordinære klatrere i hans generation. Nu har italienerne et ord for klatrer, og det er Scallatore, et andet navn for klatrere som Pantani, det er Scatista. Dette er et udtryk for klatrere, der kan accelerere igen og igen selv på de stejleste skråninger og grundlæggende decimere deres rivaler.

Nu kunne Pantani altid straks genkendes af det skaldede hoved eller tørklædet, øreringen i øret og denne pippeskæg og hans udseende gav ham et kaldenavn, el pirata eller piraten. Han var også kendt for sin klatrestil næsten altid fra sadlen og i dråberne. Men det var ikke hans udseende eller hans klatrestil.

Det, der gjorde ham så stor, var det faktum, at han kunne bestige bjerge som en skovl. Og det var denne evne, der gjorde det muligt for ham at vinde den sjældne præstation, Tour de France og Giro d'Italia på samme tid tilbage i 1998. Året efter, i 99, dominerede han igen Giro d'Italia, vandt fire ophold og var i spidsen for løbet, men da en bloddopingforsøg vendte tilbage, var hans hæmatokrit for høj, og han blev smidt ud af løbet. Pantani var aldrig helt den samme rytter igen og meget desværre døde han i 2004 akut kokainforgiftning. (optimistisk musik) I moderne tid har Chris Froom domineret Grand Tours.

Indtil videre har han vundet Tour de France fire gange, vundet Giro d'Italia i 2018 og vandt Vuelta a Espana, nu to gange. Så snart tingene går op, ser Chris Froome ud til at have en fordel. Det var i Kenya, Froome først lærte af sit klatretalent, der siger, at han tilbragte meget tid i Nairobi-bjergene.

Lejlighedsvis slog han også lejr der. Men hans engagement og stædighed kunne ikke kun ses på cyklen, men også uden for den. Tilsyneladende på et tidspunkt brugte han Kenyan Cycling Association's Hotmail-konto til at e-maile sportsforeningen UCI og informere dem om, at Kenya ville sende et U23-hold til verdensmesterskabet.

Nu kan jeg med sikkerhed sige, at Froomes klatrestil med bøjet hoved og albuer udstrakte ikke er særlig elegant. Dette blev først kendt på Vuelta a España i 2011, hvor han oprindeligt blev nummer to, men for nylig forfremmet til vinderen af ​​dette løb. Det følgende år hjalp han Bradley Wiggin med at vinde Tour de France-titlen i 2012 og blev nummer to i processen, men det var i 2013, at han virkelig lavede et navn for sig selv.

Han kunne bare ikke stoppe med at vinde turen til Oman fra tidligere i år. Han var på Critérium International, Tour de Rome og gjorde Critérium du Dauphiné og selvfølgelig Tour de France. Faktisk, hvis du tager Lance Armstrong ud af ligningen, blev han det følgende år den første rytter, der med succes forsvarede sin titel siden Miguel Indurain i 1995.

Siden har han vundet to nye ture fra Frace, og blev sidste år den første rytter, der havde alle tre Grand Tour-titler på samme tid siden Bernardino 1983. (optimistisk musik) Kunne muligvis ikke have en liste over verdens bedste klatrere uden denne mand Federico Bahamontes. Han blev den første rytter i historien til at opnå karriere triplein, vinde King of the Mountains konkurrencen og alle tre Grand Tours.

Han vandt Tour de France i 1959, selvfølgelig vandt han Kongen af ​​bjergene, og faktisk vandt han den samlede konge af bjergprisen ikke mindre end seks gange kun i Tour de France. Han havde et kaldenavn, og det var Toledo Eagle. Toledo er den lille provins i det centrale Spanien, hvor en ørn kommer fra, for hver gang vejen gik op ad bakke, ville han flyve som en ørn.

Der er også et monument over Bahamontes i Toledo, doneret af Fundacion Sulest for at skildre og ære alt, hvad han opnåede på en cykel. Det går stadig op ad bakke indtil i dag. Hvilken absolut klatrelegende. (optimistisk musik) Kun to ryttere i cykelhistorien har vundet King of the Mountains-klassifikationen på alle tre Grand Tours, så det ville give meget mening at have dem begge her.

Gå fremad, Luis Lucho Herrera. Han var i stand til at overgå nogle af tidens store, herunder Sean Kelly, Bernardino og Laurent Fignon. Og i 1984 tog han det, der næsten utvivlsomt var den vigtigste sejr for colombiansk cykling, det var hans første Tour de France, det var den 17. etape, og den sluttede i Alp d'Huez.

Der angreb han og faldt nogle af tidens store. Vignon, Ena og Robert Miller også, og dybest set så de ham aldrig igen. I 1987 cementerede han imidlertid sin status som en legendarisk bjergbestiger ved at blive den første sydamerikanske, der vandt en Grand Tour, som var Vuelta.

Selvom han var tre minutter mod Sean. Kelly tabte i den individuelle tidsforsøg. Men så snart vejen skrånede op, ville han aldrig se tilbage og angribe sine rivaler ved næsten enhver lejlighed, selv på den 11. etape, som Lagos de Covadonga sluttede.

Der angreb han sine rivaler igen, vandt etappen og tog også tid nok til at blive den første colombianske rytter til at tage føringen i en Grand Tour. Det er virkelig svært at overvurdere, hvor vigtig Herrera var for colombiansk cykling. I det væsentlige følger den nuværende gruppe colombianske klatretalenter den vej, han tog for dem i 1980'erne. (optimistisk musik) Denne mand kan være et godt argument for at være den bedste spanske cyklist gennem tidene, men det er ikke for hans 1973 Tour de France-sejre eller Vuelta 1970, at Ocana lavede vores liste.

Mere på grund af hans bedrifter, da han angreb med Jose Manuel Fuente over Col du Galibier og Col du Télégraph og fik syv minutter på deres hårdeste rivaler. For mig var det imidlertid i 1971, at han cementerede sin status som klatringlegende. Til sidst måtte han bryde væk i den gule trøje.

Men hans bedrifter begyndte først på den ottende etape, som sluttede Puy de Dôme. Der fornemmede han noget, som de fleste andre chauffører sjældent så, at Eddy Merckx var sårbar. Han angreb og gik på Windsor-scenen, og selvom han kun sluttede 15 sekunder i Merckx, var det dybest set et tegn på fremtiden.

Det var dog på fase 11, hvor han virkelig viste sin klasse. En kort bjergetape på 134 kilometer. Dagens første opstigning af Joaquim Agostinho.

Forbløffende var de i stand til at droppe Eddy Merckx næsten øjeblikkeligt. Men en Ocana var ikke tilfreds med det, angreb igen og kørte alene 60 kilometer fra mål. På toppen af ​​dagens næstsidste stigning var hans føring over den næste rytter på vejen fire minutter, og det var seks til mål.

Tre gange Tour de France-vinder Louison Bobet hævdede, at hans bedrifter på denne scene er lige så gode som nogen af ​​Fausto Coppis legendariske solo-raids. Dette er en anstændig klatrer nu. (optimistisk musik) Efter min mening fortjener enhver rytter, der fortjener kaldenavnet 'Angel of the Mountains' en plads på denne liste.

Charly Gaul var en cyklist fra Luxembourg, der red i bjergene for første gang i 1950 på Tour of Austria. Han var kun 17, men han vandt en etape på Grossglockner går virkelig efter planen, han svigtede de fleste af dem, men det var 1955, da han satte katten blandt duer. Han var ikke god i lejligheden, dels på grund af et ret svagt hold, men når han først gik til bjergene og Alperne, kom han virkelig til sin fordel.

Der var en etape, der gik over Galibier og Col Du Télégraphe, og der kørte han 14 minutter og 47 sekunder på alle sine rivaler. Det bragte ham fra 37. GC til tredjeplads. Og da løbet ramte Pyrenæerne, begyndte at angribe igen og vandt den 17.

Vinderen Louis Bobet. Disse præstationer gav ham den samlede sejr i King of the Mountains-konkurrencen og tredje trin på podiet, og det var virkelig kun et eksempel på, hvordan Charly Gaul ville gøre et stort comeback, da han gik til bjergrekorden for bestigning af Mont Ventoux, en time to minutter og ni sekunder, og i betragtning af at overfladen ikke var stor på det tidspunkt, er det ret utroligt, at det tog Jonathan Vaughters 31 år at bryde den tid. Vi har en chauffør, der har vundet bjergklassificeringen tre gange på Gira Rosa og har også vundet Grand Booke og er langt den hurtigste GCN-præsentator nogensinde. Selvfølgelig taler jeg om Emma Pooley.

Nu kom en af ​​hendes mest imponerende klatresucceser på Giro Rosa 2014 tilbage. Der var tre bjergrige etaper dette år, inklusive fortløbende topmøder på etaper otte og ni, og Emma vandt dem alle. Hun har også vundet Taiwan KOM Challenge to gange, som ender ved 3.275 meter over A-niveau på Wuling Pass.

Og i 2017 satte hun 16 minutter på sin nærmeste rival og 20 minutter på Si 'Richardson, selvom det ikke nødvendigvis gør dig til en fantastisk klatrer. Hun er også temmelig god til at cykle, hun konkurrerer regelmæssigt i bjergtriatlon og har en historie om at vinde Alpe d'Huez langdistanceløb og konkurrerer også i bjergløbshændelser. Som vi sagde i ansvarsfraskrivelsen i begyndelsen af ​​denne artikel, er det meget svært at sammensætte en liste over de syv bedste klatrere nogensinde.

Jeg er sikker på, at vi har udeladt nogle af dine favoritter, og hvis vi får chancen, så lad os det vide i kommentarerne nedenfor. Men det er bare meget svært at sammenligne drivere fra forskellige epoker. Vi har dog nu GPS-data.

Om 50 år kan vi sandsynligvis sammenligne alle chauffører i de næste 50 år, hvilket ville være rart. Okay, hvis du kan lide stilen med denne spansk-inspirerede sweatshirt, jeg har på mig lige nu, kan du forudbestille den nu via atshop.globalcyclingnetwork.com Der er et link til den i beskrivelsen lige under denne artikel, og hvis du ' vil gerne lære at gøre det Du kan lære at klatre meget bedre selv fra Emma Pooley! Din artikel er lige hernede.

Hvilken hastighed kører professionelle cyklister i?

Gennemsnittetfarttilprofessionelle cyklistermens du kører på fladt terræn er 25-28 mph. Den gennemsnitlige amatørcyklistrejser omkring 17-18 km / t mens den er på flad jord.

Hvorfor er cyklister tynde?

Samtidig udholdenhedcyklisterforbrænder meget fedt. Alt der er tilbage er muskler. Så de ermager, men atletisk. Overkroppen er typisk også mindre udviklet end underkroppen.

Hvordan mister pro-cyklister vægt?

Hvordanpro cyklister taber sig? Mange professionelle tæller nøje kalorier og vejer mad for at sikre, at de kun tager det brændstof, de har brug for, for at klare sig godt i træning og racing. Et typisk dagligt mønster er at spise en afbalanceret morgenmad, ride gennem frokosten ved hjælp af energiprodukter og derefter have et tidligt hovedmåltid.

Hvilken cykel bruger CCC?

TCR er en legendarisk vejmaskine med over tyve års stor turarv, herunder at blive kørt til sejr ved Giro D'Italia af Tom Domoulin i 2017 og er den primærecykelvalg for det meste af holdet på de fleste etaper.10.07.2019

Hvilken alder starter pro-cyklister?

Når du tilmelder digprofessionelteam, vil du blive overrasket over, hvor hurtigt din karriere forsvinder. Gennemsnitlig,cyklisterdeltage i de store løb rundt omkringalderpå 25, men der er kun få, der fortsætter med at køre over tredive. Dette er ikke retfærdigt, hvis det sammenlignes med andre erhverv.

Er 20 mph hurtigt på en cykel?

Gennemsnitlig hastighed - indikationer

De fleste cyklister kan nå 10-12mphgennemsnit megethurtigtmed begrænset træning. Rimelig oplevelse, medium (for eksempel 40 miles): gennemsnit omkring 16-19mph. Ganske kompetent klubrytter, sandsynligvis regelmæssig træning, mellemlange afstande (siger 50-60 miles):tyve-24mph.

Hvilken type cykler bruger professionelle cyklister?

I BikeRadars Pro Bike-funktioner giver vi dig et detaljeret kig på de cykler, hjulsæt, komponenter og teknologi, der bruges af professionelle cyklister i nogle af verdens største løb, herunder Tour de France, Town Down Under og Tour of Flanders. Hvilke gruppesæt, dæk og pedaler bruger WorldTour-hold?

Hvilken slags cykeludstyr tilbyder proownedcycling?

ProOwnedCycling tilbyder originalt cykeltøj, gear og cykler fra professionelle cyklister og pro-cykelteam. Vi sørger konstant for, at du får produkter af høj kvalitet på grund af vores mange års erfaring.

Er der nogen cykler, som profferne kører?

Mens de fleste cykler, der køres af professionelle, er i overensstemmelse med deres sponsors specifikationer, finder vi ofte komponenter uden for mærket, som ryttere foretrækker. Det er overflødigt at sige, at disse cykler serviceres af de bedste mekanikere i branchen, og vores Pro Bike-funktioner afslører nogle af de tricks, der bruges til at sikre, at enhver maskine er så glat og effektiv som muligt.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Rundvisning i Spanien - den ultimative guide

Hvornår starter Vuelta i 2021? 14. august 2021

Hvor lang er svinghjulsklasser - besvare spørgsmålene

Hvor meget koster et svinghjulsklasse? Som med ethvert fitnessstudio betaler du et gebyr, der er relativt til det sted, hvor du bor i landet. Flywheel tilbyder enkeltklasseservationer, klassepakker og medlemskaber. I New York City kan du købe en klasse for $ 36 eller 10 for $ 340. I Florida koster en klasse dig $ 28 eller 10 for $ 250.

Slammet blod - hvordan løser du det?

Hvad forårsager slam blod? En række faktorer kan forårsage tykt blod, såsom: overskydende blodlegemer i omløb. sygdomme, der påvirker blodpropper. overskydende koaguleringsproteiner i blodet.

Wada koffein - den ultimative guide

Er koffein et forbudt stof for atleter? Koffein betragtes som et begrænset stof og ikke et forbudt stof. NCAA erklærede, at atleter ikke kan have en koffeinkoncentration, der er højere end 15 mikrogram pr. Milliliter (mcg / ml) i deres krop. Koffein i energidrikke kan forårsage irritabilitet, rastløshed og nervøsitet.

Sådan vedligeholdes en cykel - løsninger på problemerne

Hvordan holder jeg min cykel i god stand? 12 tip til at opretholde cyklen i god stand Kontroller dæk regelmæssigt. Det er vigtigt at kontrollere dine cykeldæk regelmæssigt. Grundigt kig på din cykels tilstand og lufttryk. Kontroller motorolie. Rengør luftfilteret. Koblingsjustering. Motor. Transmissionssystem. Rengøring af overfladen. Vedligehold batteriet.