Vigtigste > Cykler > Scott plus cykler - svar på problemerne

Scott plus cykler - svar på problemerne

Er Scott mountainbikes gode cykler?

Mange kunder ønsker at komme indmountainbikingfor første gang spørg os 'ErScott mountainbikesnogengodt? Svaret på det er ja - og der er en lang række fordele og grunde til, at du skal vælge enScott MTB.





Hvad er en god entry-level mountainbike? Jeg får dette spørgsmål hver dag. Derfor giver jeg dig i dag de værktøjer, du har brug for til at finde en ny eller brugt cykel, uanset mærke. Men først skal vi definere, hvad en startcykel er.

Hvis du er nybegynder og har ubegrænsede penge, er denne diskussion afsluttet. Bare gå derude og brug en masse penge på en dejlig cykel, så er du færdig. Men jeg antager, at de fleste begyndere er på udkig efter det mindste økonomiske engagement, de kan gøre, mens de stadig får en anstændig mountainbike.

Denne cykel er anstændig nok til at få dig i store problemer igen og igen. Bedre endnu, den er tilgængelig for $ 329. Ja, det er en Diamondback Overdrive, og jeg kører til Diamondback, men jeg vil have dig til at glemme i dag, fordi Diamondback muligvis ikke er tilgængelig, hvor du bor, eller du kigger på en brugt cykel.



I dag vil jeg have dig til at lade som om denne cykel er farveløs og ikke har logoer. Hvordan bestemmer vi objektivt, at det er 'trailworthy', hvis du bare undersøger det? Lad os starte med den vigtigste indikator for en god mountainbike: bagskifteren. Hvis en mountainbike er udstyret med en bagskifter, skal den hænges i dette lille stykke metal kaldet bøjlen på rammen.

I tilfælde af et fald er bøjlen designet til at bryde af for at forhindre beskadigelse af rammen. Det kan derefter omorienteres eller udskiftes til lave omkostninger. Dette er langt bedre end at smide hele cyklen i skraldespanden, hvilket er hvad du skal gøre, hvis du bryder nogen del af din ramme.

Vær forsigtig med sådanne patchløsninger, eller værre, med en skifter monteret direkte på rammen. Cykler som disse kan bare være et fald væk fra total ødelæggelse, og mountainbiking handler om at falde. Derfor er en skifterbøjle den allerførste ting, du skal gøre.



Sørg for, at en cykel er sporklar. Selv de enkleste cykler har en nøjagtigt skåret, funktionelt udskiftningsbøjle. Så din undersøgelse skal begynde med og muligvis ende med den.

Den næste vigtige del, du skal kigge efter, er en SS-stamme med gevindgevind, som du kan identificere ved hjælp af disse klemmebolte her og de 4 bolte, der holder styret på plads. Hvis du ser dette i stedet, er det normalt dårlige nyheder. Hvis du har noget at servicere eller udskifte foran, inklusive gaffelen, er du begrænset til upålidelige dele eller vintage mountainbike-dele, der er svære at finde.

Held og lykke med at spore en splinterny gaffel i midten af ​​90'erne for at erstatte din gamle. Ikke kun er en trådløs stamme lettere og billigere at vedligeholde, men den er også stivere, noget du vil gå på kompromis med. Når du kommer til hjulene, skal du sørge for, at de har lynhåndtag.



Disse er almindelige på startcykler og giver dig mulighed for at fjerne eller udskifte hjulene manuelt uden værktøj; vigtigere, de er en indikator for den tilsigtede brug af cyklen. Hvis flade dæk er uundgåelige ved mountainbiking, er det problematisk at altid have en 15 mm skruenøgle med sig for at fjerne disse møtrikker. Endnu værre er det, at mountainbikes med møtrikker på akslerne næsten er umulige at opgradere hjulene, og hjul er en af ​​de ting, du vil vokse ud, når du får erfaring.

Så på en mountainbike på indgangsniveau skal du kigge efter lynhåndtag, og hvis du ser nødder, skal du holde dig væk. Dernæst kommer krumtap- og kædehjulsaggregatet modulært og boltet sammen, ikke nittet sammen som et stort stykke. Jeg er sikker på, at du kan se problemet i dette.

Hvis du bryder noget her, er du sandsynligvis prisen for hele din cykel til at fremstille noget, så hvis det er dine ting, så er det fint for dig. Ellers skal du kigge efter noget, du faktisk kan skrue på. Den næste ting at kigge efter er skivebremser foran og bagpå.

Selv billige skivebremser kan udskiftes til bedre, hvilket er vigtigt at bemærke, fordi din cykel skal have fastgørelsespunkterne til dette lige fra starten. Endnu vigtigere er, at skivebremser er langt mere pålidelige end fælgbremser, og derfor skiftede mountainbikeindustrien hurtigt og afgørende til dem for flere årtier siden. Fordi en god mountainbike skal være vedligeholdelsesfattig og opgraderbar, bør man være meget mistænksom over for en uden skivebremser.

Endelig skal du sørge for, at cyklen kommer i forskellige størrelser, og at producenten faktisk giver instruktioner om, hvilken størrelse du har brug for. Dette er lige så let som at bruge Google, en mistet kunst. Under alle omstændigheder, hvis producenten ikke tilbyder disse oplysninger, tænker de sandsynligvis ikke meget på deres cykler, og så du bør ikke stole på dem til at tage dig dybt ind i skoven, da denne indikator er mindre objektiv end de andre , men du skal i det mindste have en Få en cykel der passer dig.

Mens der er mange andre indikatorer for en trail-klar cykel, er de stort set irrelevante, hvis den pågældende cykel ikke opfylder de krav, vi har stillet. Vi vil nu fokusere på, hvad vi kan forvente af en startcykel som denne, og nogle af de ting, du kan gøre for at opgradere den. Først og fremmest er det vigtigt at bemærke, at næsten alle entry-level mountainbikes er hardtails eller cykler uden baghjulsophæng.

2018 cannondale synaps

Forbindelsen, der kræves til baghjulsophæng, er dyr og tung, så det er generelt ikke værd at investere i, før du begynder at bryde tusind dollarpointet. Af hensyn til enkelheden begrænser vi denne diskussion til hardtails. Hardtails er sjove og hurtige, så de er stadig gode at komme i gang med.

Men hardtails under $ 500 er næsten altid XC eller langrendscykler. XC-cykler er optimeret til pedaler og kraftoverførsel. De er hurtige og nemme at bruge til at rejse lange afstande.

Men disse fordele kan holde dig tilbage, når du først prøver dig på freeride. Det betyder ikke, at du ikke kan hoppe lidt på en XC-cykel. Det er bare spring, dråber, rockruller eller enhver form for lang nedstigning, der bedst gøres på en trailcykel.

Denne sorte hardtail ved siden af ​​Overdrive er et godt eksempel på en trailcykel. Rivet gaffel, aggressive vinkler, brede styr, længere bevægelse og kortere stilk gør det bedre for den type ridning, jeg gør. Da du ikke kan konvertere en XC-cykel til en Tra il-cykel eller omvendt, skal du være ærlig om, hvad du vil gøre med din mountainbike, før du køber en.

Men hvis dit budget er under $ 500, uanset om du kan lide det eller ej, kan du få en XC-cykel. Hvis du på et tidspunkt går videre til at hoppe og smide cyklen lidt mere rundt, kan du føle dig begrænset. Her er hvad jeg gjorde for at forbedre kapaciteterne på min budget XC-cykel.

Det bedste du kan gøre er uden tvivl at skifte dæk. Da jeg smed de bredere, knudrede dæk på min overdrive, føltes det som en helt anden cykel. Jeg var i stand til at køre disse dæk ved et lavere tryk, hvilket gjorde dem mere gribende og tilgivende.

Men det var ikke alt. Hører du alt det raslen, min kæde klappede overalt, og faktisk kom den fuldstændigt ud på flere dråber og spring. For at løse dette installerede jeg en kædestyring, der næsten eliminerede problemet.

Dette koster dig meget mindre end at opgradere din drivlinje, som let kan køre dig så meget som denne cykel. Hvis jeg var nybegynder for at komme så langt som muligt på denne cykel, kunne jeg opgradere pedalerne og måske gaffelen til noget lignende. At gå ud over det ville ikke nødvendigvis være økonomisk, og i betragtning af at en anstændig trailecykel kan holde sin værdi godt, ville det være bedre at sælge det og opgradere det hele.

Når alt kommer til alt, hvis du allerede har en cykel og finder ud af, at den fejler nogle af disse tests, kan du stadig drage fordel af denne artikel. Hvis det i øjeblikket fungerer for dig, og du nyder det, skal du fortsætte med at makulere. Hvis du har lyst til at holde dig tilbage, har du nu værktøjerne til at finde noget bedre.

Når det er sagt, har vi ikke talt om montering, vedligeholdelse eller alle de andre opgraderinger, du kan spørge, ved hjælp af mine seere vil jeg gøre mit bedste for at besvare dem i kommentarerne. Så find en god begyndercykel og nyd den. Fordi du kun er et år væk fra at sælge alle dine ejendele og finansiere en uansvarlig dyr finansieringscykel.

Det sker for de bedste af os. Tak for at slippe af med mig i dag og se dig næste gang.

hvad kan en producent vinde ved at specialisere sig

Hvor meget koster Scott-cykler?

Scott
ScottContessa Active 10 MountainCykel2021 DinPris999,00 $ScottContessa Active 40 MountainCykel2021 (blå) DinPris$ 599,00
ScottContessa Genius 920 MountainCykel2021 DinPris2.499,00 $ScottContessa Spark 930 MountainCykel2021 DinPris2.499,00 $

Det første du har brug for er en cykel (en mountainbike) et par ben og en krop i orden, så det første skridt er bare at sikre dig, at dit sæde er så flot og højt, og så er det nyttigt at tage sig af det at det har en dejlig højde, så dine ben er lidt fuldt strakte, når du sidder i sædet, se mit ben være ret lige, når jeg er nede, så det er sådan det er. På en eller anden måde vil du ikke have det så langt, hvor du peger tæerne ned, men ligesom her og da er måden at rejse sig nyttigt på, fordi det betyder at gøre hjulet her, du behøver ikke at gå så langt tilbage, fordi din vægten er mere, læne dig op igen, så det første skridt, tag altid din hjelm på, tag ikke stoffer, brug altid beskyttelse, der er vigtig, og tag så et mellemgear, som du ikke vil have, som et gear, der er for lavt til, hvor du ikke længere er, kan sparke, når du er virkelig høj, vil intet for højt for dig heller, så du jeg kan ikke engang gå op, et mellemgear som dette, jeg tror jeg har det i femte eller sjette gear.

Kør ret langsomt som denne hastighed, du vil ikke stoppes, og jeg kører en anstændig hastighed, og hvad er du så? Jeg træder ned, når du trækker op, så træk det baglæns, det er som en 45 graders vinkel, så det løfter dit styr så højt, og så skubber du dine pedaler på samme tid for at komme op, gør det, og det vil ligner wow, hvad jeg kan lide at gøre er, at du kan sidde ned hele tiden, men jeg kan godt lide, fordi jeg ikke vejer meget, der er lettere at stå op, det er som at rejse sig sådan, træk tilbage, og så snart jeg sidder på det sæde, du kan se, rejser jeg mig først, og så når jeg rejser mig, sætter jeg mig ned, og den næste del, hvor jeg holder hjulet, er den sværeste del. Det kræver virkelig bare en masse øvelse, fordi du er nødt til at finde det rette balancepunkt for dig og din cykel for at få dig til at føle dig underlig i starten, du vil fortsætte med at falde fremad og ikke klare det, men bare fortsæt med at øve, og du vil være i stand til være at finde balancepunktet. Så når du er på hjulet, og du har øvet lidt og fundet dit balancepunkt, vil du gerne modulere bremserne, så hvis du går for langt tilbage, skal du bare trykke på dine bremser, bare modulere dem supermoduleret og derefter du vil bare vippe lidt fremad, og hvis du føler, at du falder for langt frem, skal du bare træde lidt hårdere, og det vil vende dig op igen, så viser jeg dig, hvordan bremsen ser ud.

Hvis du går for langt tilbage, så du kommer frem, og så er du for langt tilbage, og så er den anden ting du skal gøre, hvis du falder for langt frem og vil holde det i gang, så træder du bare lidt hårdere, så det er bare en balance mellem bremserne og find sværere at træde, og efter lidt øvelse skal du finde balancepunktet på din cykel, og hvis du vil gøre rigtig lange hjul, er det tricket, hvad mange mennesker gør svært for at gøre, er, det er, fra en faldende side til side, og så er det sådan igen, for når du først starter, finder du balancepunktet, og så vil du fortsætte med at falde til siden, så du bliver nødt til at stoppe, og hvad du skal gøre for at regulere det, er simpelthen at vride dine søjler i luften og forsøge at reducere din vægt lidt bare for at holde din balance. Det er ret vanskeligt at gøre, det kræver en masse øvelse, men når du først har gjort det, skal du være i stand til at gøre nogle rigtig lange hjul og bare forblive lige og huske, hvordan bremserne bliver hårdere og træder mere retfærdigt til at skifte din krop til hold dig oprejst, og du skal være i stand til at gøre gode hjul, så jeg skal lave en igen nu, så tag først op, få dit sæde pænt op og start oprejst i et midtergear og pedal dine pedaler, når du trækker tilbage og op som det, så du kan se din krop skifte bare for at forblive lige såvel som at modulere bremserne og regulere pedalerne, så der er bare en balance mellem alle disse ting, og det skal være godt, ikke, du behøver ikke sige en endelig ord til publikum, du har ikke stoppet BMX, så bare for din info, det er bare et gæstesyn, så rolig, han er ikke død, måske er jeg ikke sikker, men lige nu er han ikke øh, det gør jeg ikke ved, om du virkelig kan gøre dette på en BMX-cykel, det er på en BMX, det handler mere om manuel kørsel, så er det, du vil o mere om mountainbiking, men tak for at se. Sørg for at du kan lide kommentarer Abonner på CF3BMX og have en dejlig dag, tak

Hvilken slags cykel er Scott Genius?

trail cykel

Scott Genius blev grundlagt i 2003, da den legendariske langrendsløb Thomas Frischknecht kørte en til sejr i maratonløbets verdensmesterskab. Det var virkelig en erklæring dengang, da cykler med fuld suspension blev anset for at være for ineffektive til at vinde sådanne løb, der virkelig satte scenen for denne cykel. Det har altid været alsidig.

Dette er den splinternye Scott Genius. (optimistisk Hip Hop) Så dette er det helt nydesignede Genius. Du ser nogle af de funktioner, den har til fælles med Spark, som også blev redesignet sidste år.

Mest åbenlyst, at vi faktisk lagde rammen. Med det gamle Genius blev spjældet monteret på det øverste rør, og faktisk passer linket i den anden retning, og spjældet kommer ned. Dette er en 150 mil prøvecykel, så det sætter den lige midt i denne all-mountain-kategori.

Men hvad med hjulstørrelse, jeg hører dig spørge. Nå, Genius er designet til at håndtere både brugt 27. og 27. århundrede. 5 samt 29.

Har 27,5 i det lige nu. Alt hvad du skal gøre er at vende det link, der er på s. Når det kommer til at skifte hjul, er der ingen grund til at bytte gaflen.

Og bundbeslaget forbliver i en meget lignende højde, hvilket er afgørende for, at cykelens køreegenskaber er næsten de samme mellem 27,5 og 29. Med 27,5 tommer hjul har du dækvalg fra 2,5 til 2,8, og en 29er er 2,4 til 2,6.

Så du har bestemt meget at vælge imellem. Lad os prøve at sætte cyklen op til dig og de stier, du kører. Vi er her i Aostadalen i Italien, virkelig stejle, aggressive stier.

Jeg kan godt lide 27,5'erne, så jeg sætter det ind igen og drejer det. (glad elektronisk musik) Hvor godt klatrer en 150 mil-cykel faktisk? Heldigvis hjælper Scott dig med denne dobbeltlåsearm.

Med et tryk går det fra 150 mil til 110. Et andet tryk går til fuld lockout. Det bedste ved denne 110 mil-tilstand er, at den holder bundbeslaget op, ja du har mindre vandring, det stiver også fjederhastigheden, så bundbeslaget er højere, pedalerne frigøres lettere, det holder dig også i dette bedre en mere afbalanceret klatrestilling.

Denne dobbelte låsehåndtag bruger dette FOX Nude shock, som udelukkende fås til Scott-cykler. Når du kommer til toppen af ​​bakken, skal du klikke på den hele vejen, 150 mils rejse, forlade posten og afsted. (Elektronisk musik med høj energi) Okay så hvad er der ellers nyt ved Genius? Nå er geometrien blevet ændret, den er længere, den er løsere, den har en stejlere sædevinkel, og den har også kortere udskiftelige stiver.

100 mil cykelture

Så vinklen er 65 grader, kædestængerne er 1436 millimeter. Genius er Boost som du kan forestille dig lige nu, så 148 bagpå, 110 foran. Og det er også den letteste 150 miltravel trail cykel derude.

Hvordan gjorde Scott det? Nå, det er meget arbejde, der gik ind i denne kulstoffiberlayup ved hjælp af computersoftware, men også ting, jeg lærte af redesignet af Spark sidste år, det store omfangsrige område et eller andet sted nede på bundbeslaget, så det er pænt og stærkt, og Du kan ikke spare lidt vægt, hvor spjældet møder hovedrøret på mit toprør, og jeg har ikke brug for så meget kulfiber deroppe, så det tilbydes, hvor det er nødvendigt, og også stivhed, hvor det er nødvendigt. (glad elektronisk musik) Så der går du, kig først på den splinternye, redesignede Scott Genius. Du har måske også bemærket nogle andre virkelig seje funktioner.

Tjek Synchros Hixon iC-styret og stammen. Det er et integreret cockpit, det er et stykke, kulfiberstyr og stilk, noget jeg aldrig har set på en mountainbike før. Det svarer til stammen på 40 mil, hvilket er meget flot.

Og det er 290 gram, så super let. Et par andre gode detaljer som den indbyggede kofanger ned for at stoppe disse klipper i at dukke op og beskadige din ramme. Giver dig også plads i denne ramme til at placere Di2-komponenter såsom dit batteri eller lignende kasser.

En anden god touch er Synchros frontfender, der monteres på din FOX 34 eller 36. Hvis du gerne vil se flere artikler, skal du klikke på GMB-logoet for at tilmelde dig og klikke ck deroppe for at få instruktioner om, hvordan du vælger race linjer med Scott pro Andrew Neethling. Nedenfor finder du flere Scott-cykler, det er hardtail kontra fuld suspension langrend.

Giv os tommelfingre, hvis du kan lide udseendet på den splinternye Scott Genius.

Hvem fremstiller Scott mountainbikes?

2021SCOTT Geniuser deres gør-alt-sporcykel. Den har 150 mm kørsel foran og bag, masser til din lokalecykelparker uden at gå vild i det på tamer stier.

Cooper versus Nino Schurter, og der er ikke meget i det. Cooper graver dybt. Cooper kommer tilbage? Cooper får det! Cooper vinder sin første verdensmesterskab! Åh, det er et foto finish! Og det går til Nino Schurter.

Schurter, hvem, hvor tæt var det? - For nylig var Die Spark RC Platform den mest succesrige XC racercykel i branchen. (Glad, rørende musik) - Se hvor meget det betyder. VM-sejre.

Hvem har tre verdensmesterskaber i år? Nino Schurter. (Uhørlig) for Nino Schurter Han har endda styrken til at løfte sin cykel - Med flere verdensmesterskaber, flere verdensmesterskaber end vi kan tælle og endda et par meget specielle, lyse gule medaljer, har denne familie af langrendscykler branchens synspunkt Langrendsløb ændrer tiden til at udvikle den helt nye Spark RC-platform, denne succesrige historie fik vores udviklingsteam til at skrabe hovedet. Hvordan kan du forbedre det bedste? Lad os finde ud af det.

Før vi kommer til den mest åbenlyse ændring af cyklen, lad os se på noget, vi virkelig ønskede at holde fra den tidligere version. En cykel med fuld affjedring vil aldrig få succes uden et godt affjedringsdesign. Fra første gang, vi kørte singlen des Sparks Pivot-Layout, blev vi forelsket og i årevis senere stadig mener, at det er den bedste tilgang til det hurtige tempo og tekniske aspekter af moderne langrendsløb.

Brug af en flex-drejning i sædet er en ideel løsning til cykler i dette rejseområde, hvilket giver os mulighed for at opretholde et meget let system og samtidig sikre optimal affjedringsydelse. (blød technomusik) En mere bemærkelsesværdig ændring er, at vi er skiftet til en rammeplatform med et integreret spjæld. Hvorfor spørger du? ser fantastisk ud, men hvis vi ser nærmere på, giver denne tilgang os mulighed for at forfine suspensionens egenskaber uden at gå på kompromis med vægten.

Når man arbejder med cykler på dette niveau, bliver begrebet marginale gevinster ofte endnu vigtigere. For optimal ydelse af en støddæmper skal kraftoverførslen være så direkte som muligt. Det, vi ønsker at undgå, er ineffektive bevægelser eller med andre ord laterale bevægelser sidelæns til kørselsretningen, især når spjældet gennemgår sin kompression, integreret spjæld giver os mulighed for at forbedre dette på flere måder.

For det første kan rammestrukturen omkring spjældet og med drejebeslaget gøres meget stivere, hvilket reducerer bevægelse og fremmer mere effektiv kraftoverførsel. Vi kan også tilføje meget større lejer til sæderøret Pivot styrker dette område yderligere og reducerer unødvendig bevægelse. (Bouncy Techno Music) Vores integrerede suspensionsteknologi hjælper os også med at designe rammer med lavere stødabsorbering, der sænker tyngdepunktet.

Som et resultat har cyklen fordel af bedre håndtering og en mere stabil tillidsstabil inspirerende tur for slutbrugeren. Selvom dette kan virke som små forbedringer, resulterer summen af ​​dine reservedele individuelt i mere effektiv støddæmper. Derudover er støddæmperen fuldstændig beskyttet mod fremmedlegemer.

Regnfuldt løb? Intet problem. Din spjæld vil stadig fungere bedst. Lad os se på, hvordan dette system fungerer.

Dette enkelt drejelige affjedringslayout er baseret på vores patenterede Integrated Suspension Technology. Hvis vi kigger gennem rammen, kan vi se, at baghjulet går gennem den interne forbindelse, patenteret af Motionsour, komprimerer spjældet. Adgang til stød via bundbeslagsområdet gøres lettere ved hjælp af en klap.

Dette gør det nemmere at indstille spjældets tryk, rebound og kompressionstrin, samt installation eller udskiftning af kablet til vores TwinLoc-affjedringssystem er også let, da du kan se, hvilken slæk du kører via et display på et af drejepunkterne . Vil du vide, om du bruger fuld rejse? Se gennem en åbning i sæderøret, hvor du kan se, hvor din o-ring er. Du kan glide den lidt ned for at nulstille den.

Vi strakte os meget for at gøre arbejdet på denne cykel så let som at arbejde på hver af vores andre cykler. Det er stadig meget nemt at installere eller afinstallere spjældet via tankevækkende adgangspunkter til spjældskruerne. Spark RC leveres med enten FOX Nude eller RockShox Nude shock, som begge tilbyder 120 millimeter kørsel på baghjulet.

hvordan man starter cykling

Spark har vores TwinLoc affjedringssystem. TwinLoc er et proprietært SCOTT-affjedringssystem, der kombinerer spjæld, gaffel og i sidste ende rammen via styrets fjernbetjening. Med fjernbetjeningen har brugeren mulighed for at vælge mellem tre køremetoder, der samtidigt justerer cykelens geometri, affjedringsdæmpningen og fjederkernen ændres effektivt.

Med TwinLoc kan du have tre cykler i en. Har du brug for den mest effektive cykel til at springe ud af porten? Lockout-tilstand er perfekt til det. Tekniske enkeltstier eller stejle stigninger, pull-in og kraftoverførsel er nøglen? Skift til trækkontroltilstand og gå, og når du kommer til toppen, er det tid til at give alt på nedstigningen, åbn landingsudstyret i down-home-tilstand for at drage fordel af alt, hvad gnisten har at tilbyde.

TwinLoc er især vigtigt, når du er nede, det handler om tekniske langrendsløb. Men tag det ikke fra mig, tag det fra denne fyr. Han har stor erfaring med det - TwinLoc gør dette til den bedste racermaskine, du kan få. Hvis du vil angribe, vil du springe, du vil bare køre fuld gas på asfalten, den er låst.

Så har du den åbne tilstand til nedstigningen. Det er som en trailcykel. Du kan køre gennem sandet, lave store spring.

Men imellem skal du også angribe, når du flader stier. Du vil have lidt flere baneændringer. Du vil have lidt komfort, men du kan ikke have den fulde rejse, der faktisk irriterer dig, når du padler hårdt.

Fordi der har du trækkraft. - Vores nye håndtag har også dropper-stolpen under styret. Denne ergonomiske løsning samler alle cykelens kontroller på ét sted og gør dem let tilgængelige.

På rammelayout generelt har vi haft mange års feedback fra verdens hurtigste atleter (tog Develop the Geometry of the New Spark RC Music) Et af hovedmålene for cyklen var en platform med omkring 120 millimeter for- og bagkørsel . (blød technomusik) - Woo hoo! Det flyver af sig selv. (griner) - Mere suspensionsrejser til de stadig mere tekniske racerbaner var en prioritet.

Resultatet er den mest kraftfulde XC landevejscykel nogensinde og den letteste på markedet med 120 millimeter for- og baghjulsophæng og en vægt på kun 1.870 gram med støddæmpere. Vi var i stand til at gøre netop det med atleter som Nino Schurter, Kate Courtney og resten af ​​Scotts Ramp Team, hvad vi ønskede med hensyn til geometri. Vi ønskede den mest dynamiske langrendscykel.

Så vi ønskede en geometraløsning, der ikke ofrer noget med hensyn til effektivitet, når du skal skære strøm eller klatre tekniske stigninger, mens du giver en sikker og betryggende tur til atleterne på vej tilbage. Og som altid var et andet mål for os at holde tingene lette. Vi designede gnisten til at have to hovedkonstruktionszoner: en stivhedszone og en letvægtszone.

Takket være strategisk kulstofforstærkning i stivhedszonen har vi råd til virkelig at spare vægt i den lette konstruktionszone - rammen er mindre tyk end et kreditkort. Integrationen af ​​en dæmper bringer nu nogle begrænsninger, men vores team har formået at udvikle vores letteste fuld-suspension carbon foran og bageste trekanter til dette projekt og for at opnå noget, som vi altid vil have med vores carbon mountainbikes, dette er en tur, der ikke ' t vejer dig ned, når du bliver hårdere - du kan angribe som en langrendscykel, men når du først kommer op og går af, føles det som en trailcykel - den helt nye Spark-platform er designet omkring en 55 millimeter kædelinje. Og med det kan vi gøre nogle meget interessante ting.

For det første kan vi garantere en masse dækafstand uden at gå på kompromis med stivhed, og det er nøglen til kraftoverførsel, hvilket er fantastisk til XQ-racere, vi kan let montere 40-tand kæderinge. Efter en populær anmodning sørgede vi også for, at der var plads til to vandflasker i rammen til de to vandflaskedage. Alle lejer fra rammen er designet med en ekstra tætning for at bekæmpe elementerne og holde bedre ydeevne i længere tid.

Den nye Spark har en helt ny Fraser IC combo fra Syncros. Integration af kablerne skaber en række unikke problemer, og Fraser blev delvist designet til at løse dette problem. Syncros 'designere arbejdede på formen, så kablerne kunne strømme under styret og omkring siderne af stammen, før de forsvandt med integrerede plastdele i headsettet for at holde alt rent og effektivt.

Dette undgår bøjninger eller knæk i kablerne og giver en minimalistisk frontende, ikke kun på en helt ny cykel, det er også et helt nyt cockpit. Det er også vigtigt for mig, at når du ser ned, ser alt rent og smukt ud. Og vi arbejdede også hårdt for at finde den perfekte position. - Alle Syncros-styr og stængler har flere muligheder for computer-, lys- og kamerafestninger, både over og under bjælken.

Den nye Spark giver dig også mulighed for at justere hovedvinklen enten fladere eller stejlere med 0,6 grader. Dette kan gøres uden at skære kablet eller udlufte bremserne.

Alt du skal gøre er at adskille styret, dreje headsetkoperne 180 grader og samle dem igen. Cyklen har også en smart kæde sundhedsbeskytter, der ikke kun holder din cykel sikker, men også for at holde tingene pæne og stille. Vores bagakselværktøj har været en integreret del af vores cykler i årevis og er nu bedre end nogensinde.

Den har en T25, en T30 og en unbrakonøgle i en. Disse tre muligheder giver dig mulighed for at justere al svinghardware og næsten alt andet der er på cyklen - Selvom racing er virkelig hårdt, og du lider meget, skal du have det sjovt - Nino Super Schurter vil gøre det igen. Han tager sin 29. verdensmesterskabsejr.

En eftertrykkelig stjerne her i Val di Sole. Det var utroligt.

Er Trek-cykler bedre end kæmpe?

Samlet set,kæmpe storer billigereend Trek. På grund af hvor de er fremstillet,kæmpe storer i stand til at holde omkostningerne ved sincykelnederste.Trek cyklertilbyder budgetvenlige forlystelser, men derescykleri gennemsnit er dyrere at købe.

Er Scott-cykler lavet af Giant?

kæmpe storer verdens størstecykelproducent efter indtægter. Virksomheden sælgercyklerunder sit eget navn og gør dem til store mærker som Trek,Scottog Colnago.

Er Scott Genius en enduro-cykel?

Opsætning somScott'sgør det helesti/Enduro cykeldetGenihar 150 mm rejse foran og bagpå. udnytterScott'sinnovative 'TwinLoc' system dette kan reduceres til 100 mm og låses ud via det brugervenlige styremonterede håndtag.

Hvad er et Scott Genius?

Beskrivelse. OmScott Genius950 2020. Alt hvad du elsker vedGeni, men med et lavere prispunkt. DetGeni950 har TwinLoc Suspension Technology, der altid optimerer din tur, en SRAM Eagle-drivlinje og Syncros-komponenter. Tag din cykel, og kom på sporet.

Er Scott-cykler det værd?

Scott cyklertilbyder bedre værdi end sammenlignelige modeller. Men sammenlignet med højere endecykler, de økonomiske besparelser er indlysende. For eksempel, selvom der er dyrerecyklerpå markedet bruger mange pro-atleter stadigScott'striatloncyklerog andre modeller i konkurrence.

Hvorfor er Trek-cykler så dyre?

Hvorfor erTrek CyklerDyrt? Den vigtigste del af encykeler dens ramme. Meget forsknings- og udviklingsomkostninger går i at opbygge disse avanceredecyklerprissat omkring $ 10.000. Producenterne indregner disse omkostninger som en investering, som derefter giver dem mulighed for at udvikle høj kvalitetcyklerprissat til $ 1000 $ 2000 eller mere.

hvornår sælges cykler

Hvilken er den bedste Scott-cykel at købe?

The Spark er ikke kun en af ​​de mest succesrige cykler med fuld suspension på verdensmesterskabet, det er også Scotts mest populære cykel til ikke-racere. Let, dygtig, hurtig - en langrendsdrøm.

Hvilken slags cykel er Scott-geniet?

SCOTT Genius har været en lang række hæfteklammer i dette sortiment og har udviklet sig gennem årene for at være i stand til at tæmme alt, hvad der kommer. Og SCOTT Ransom er med 170 mm rejse den ultimative Enduro-cykel til ren sjov på de hurtigste nedkørsler.

Hvor stor er en Scott RC mountainbike?

RC-familien blev designet til racere af racere og er her for at dominere. Til den nye generation af Scale Hardtails har vi skabt en dedikeret RC frame platform. 1x specifikke drivlinjer og en savleværdig spec, disse cykler blev bygget til at være mestre. Den nye skala består af 11 modeller med 100 mm vandring, tilgængelig i både 27,5 'og 29'.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Billig effektmåler - pragmatiske løsninger

Hvad er den billigste effektmåler? 4iiii Venstre krankarm 4iiii PRECISION og Podium er de letteste og mest overkommelige direkte kraftmålere til rådighed. De er nøjagtige, pålidelige og enkle at installere.

Cykel effektmåler - hvordan man beslutter

Er en cykelmængdemåler det værd? Da effektmålere er blevet overkommelige, er de absolut værd at investere. En god træner kan bruge dine magtnumre til at sikre, at din træning fører til specifikke mål.

Cykellamper med høj effekt - en løsning på

Hvad er det mest kraftfulde cykellampe? Det lyseste cykellampe fra 2021 Niterider 3600 Pro, der skinner med 3600 lumen, er i øjeblikket det lyseste cykellampe (en typisk billygte producerer ca. 1500 lumen). Den sælger for omkring $ 600. Den lyseste selvstændige cykellampe er Nitecore BR32 et 1800 lumen OLED-lys, der fås til $ 130.

Pioneer effektmålere - hvordan man opnår

Hvad skete der med banebrydende effektmålere? Pioneer meddelte i dag, at de vil overføre deres CycloSphere effektmålere og andre cykelaktiver til Shimano. Nyheden kommer 6 år efter, at elektronikgiganten kom ind i cykelverdenen med et radikalt koncept - en dobbeltsidet effektmåler.

4iiii effektmåler - den ultimative guide

Er 4iiii effektmålere gode? Det er tilstrækkeligt nøjagtigt og konsekvent for de fleste ryttere at få nyttige oplysninger, der forbedrer deres træning, og derfor kan jeg varmt anbefale det. Vægten er også et attraktivt tilbud, hvor 4iiii er den letteste effektmåler på markedet. 2017.