Vigtigste > Cykler > Shimano cykelpriser - almindelige spørgsmål

Shimano cykelpriser - almindelige spørgsmål

Er Shimano et godt cykelmærke?

Som en af ​​de 'store tre' producenter af drivkomponenter (de to andre er SRAM og Campagnolo),Shimanogruppesæt og dele er altid velfremstillede, normalt velansete og ofte billige.





Du har besluttet at købe din første landevejscykel, forbløffende har du taget dit første skridt ind i en meget større verden, men at købe din første cykel kan føles lidt overvældende og forvirrende, da de ser ud til at være mange forskellige typer lavet af forskellige materialer med forskellige komponenter bestå, så vi er i denne artikel. Jeg vil give dig en praktisk guide og fortælle dig præcis, hvad du skal kigge efter, og hvad forskellene er. Jeg er virkelig lidenskabelig for cykling, så alt, hvad der får flere mennesker på cyklen og deler den lidenskab, jo bedre.

Derfor slog vi os sammen med Decathlon, de har en rigtig omfattende cykel med mange forskellige funktioner, og de har også god værdi for pengene, hvilket betyder, at dette er det ideelle sted for mig at vise dig alt, hvad du leder efter, og jeg har også brug for en ny kitesurf-drage plus en tanke, der dræber to fugle i en sten. Den første ting du skal gøre er at bestemme, hvor mange penge du vil bruge, men hvor mange penge skal du bruge godt, der er ikke noget rigtigt svar. For at besvare dette spørgsmål, når det kommer til at købe en cykel, kan du være opmærksom at landevejscykler af høj kvalitet starter typisk omkring 260 Oro eller £ 250, som denne, og når du fortsætter med jo mere kontanter, er rammerne normalt lettere og stivere, og komponenterne på disse stel er lettere og mere sofistikerede for omkring 600 euro kan du få en masse penge til cykelfrygt, mere typisk klogt noget med en aluminiumsramme nogle gode indgangskomponenter end måske endda skivebremser og cykler med denne slags udstyr er utroligt dygtige, jeg er sikker på du ved at. Bjerge eller alper måske dig og kører et par løb på en cykel med den slags spektrum, jeg kender, for der er alle de ting, jeg gjorde på min første landevejscykel, jeg vil anbefale, at du ikke bruger alle dine penge på cyklen, bruger alene, det er godt på budgettet for alt det vigtige tilbehør såsom sko og pedaler, tøj og alt hvad du har brug for, vær opmærksom på et par detaljer, når du vælger din cykel, de komponenter, der er knyttet til den, er fra samlebetegnelsen for bremser og kredsløb er gruppen nu er der forskellige producenter af gruppen Campagnolo, SRAM mikrochip og måske den mest berømte shimano, som uanset mærkegruppesættene kommer i hierarkier eller niveauer, hvis du bevæger dig op i gruppehierarkierne, bliver de dyrere og komponenterne bliver dyrere lettere De får normalt flere gear mere funktionalitet de er lavet af mere eksotiske materialer og Og gearskift vil også være glattere nu, entry-level cykler og entry-level racercykel s leveres normalt med gruppesæt, der er lavere i hierarkiet, et fremragende eksempel er Shimano Sora, som er et Shimano-gruppesæt i anden klasse og ofte bruges på cykler omkring 500 pund, prisen kan findes Shimano Sora kunne gå op i Gruppens hierarki, hans cykel havde Shimano, og jeg skrev det bjerge i mig eller Carall om det sted, jeg endda har kørt nogle løb med det, men en af ​​de ting, du vil være opmærksom på, gearforholdet for gruppesættet er, at denne cykel har en 1132 kassette på bagsiden, som jeg vil anbefale til din første landevejscykel, grunden til dette er, at dette 32-tandede gear på bagsiden af ​​kassetten er virkelig nyttigt i bakker.

Dette betyder, at ved at rotere dine ben mere, kan du få en højere kadence, og det gør kun bakker mere snappy. Dette er i modsætning til nogle cykler, der kommer med en lidt hårdere kassette, og 11:28 skal du være opmærksom, og kædesættet har nu også forskellige størrelser kæderinge, hvad jeg vil anbefale til din første landevejscykel er et kompakt kædesæt, der er en 50:34 er, hvordan vi har det her, og af samme grund vil jeg anbefale 32'erne, backit gør bare bakkerne lidt lettere, hvis du er nybegynder. Simpelthen hvis du er en nybegyndercykling og ønsker at have gear, der kan hjælpe dig med at klatre op i bakker, du vil have, større bageste og mindre bageste ntas nævnte bremser er også en del af gruppen, og generelt er der to forskellige typer fælgbremser eller som du kan se på denne cykel skivebremser, og disse bremser koster lidt mere end fælgbremser, men hvad hvis du bor eller vil køre i et kuperet område? i bjergrigt terræn vil jeg sige, at de er værd at bruge en ekstra indsats, fordi de tilbyder meget kraftigere bremser, som er mere ensartede især under våde forhold og generelt bare har bedre kontrol.



Jeg må understrege, at de fælgbremser, de brugte, er helt passende til at vinde Tour de France i 100 år og har den fordel, at de er lidt lettere end disse bremser, da rammens materiale har en massiv indflydelse på den samlede kørekvalitet af cyklen med de mest almindelige materialer aluminium, stål og kulfiber på omkring 250 op til £ 1.000 eller dollars, de fleste af de cykler, du kan finde, er lavet af aluminiumslegeringer, og det er fantastisk, fordi aluminium er et meget alsidigt materiale, der er let t godt styrke / vægt-forhold, det er derfor, det bruges i luftfart, det er også meget korrosionsbestandigt og kan fremstilles til en meget lavere pris end kulfiber, hvilket betyder, at cykler er mere overkommelige fra tusind euro, du kan begynde at se indrejse -cykler på kulfiberniveau som disse vanreisel edr 105 eller sang Sang, som de siger forrest, hvor vi er lige nu. Kulfiber er normalt lettere og stivere end aluminium, og det at fremstille stål til en bedre kørekvalitet er kulfiber et fantastisk materiale til fremstilling af cykler, men hvis dit budget ikke er fuldt kulfiber, skal du ikke bekymre dig, min første cykel var aluminium, men en god funktion er en aluminiumcykel med en kulfibergaffel, dette reducerer vægten, gør gafflen meget stivere og reducerer også vejvibrationer, og det summende gennem styret at vælge et velrenommeret mærke er tilrådeligt på denne måde, du ved, at rammen er korrekt designet og testet og også har en solid garanti på dækrammerne, der er værd at være opmærksom på dækafstand, jo mere desto bedre vil jeg sige, da dette giver dig større alsidighed. Du kan montere bredere dæk, hvis du vil, hvis du kan lide omstrejfede veje og har et lille eventyr, kan du tilføje ting som mudderbeskyttere, bagagerammer og en lang række andet tilbehør, og en sidste detalje på rammen er bundbeslaget - disse er lejer, hvor kædesættet på hver cykel med et ydre leje i en gevindskåret leje får bonuspoint i min bog, fordi disse har tendens til at kræve mindre vedligeholdelse og vare længere.

Jeg fortæller dig nu om Imean-hjul som en slags nøglekomponent på hver cykel, nu kommer entry-level cykler normalt med entry-level hjul, fordi det er den mest populære komponent, som cyklister opgraderer lavere ned på linjen. De kommer mere ind i sporten og bytter dem normalt ud til noget, der er lettere, stivere og måske mere aerodynamisk, men med disse forbedrede præstationsområder på løbehjulene tilføjes omkostninger og holder derfor d Prisen er lav, eller der er cykler på startniveau med et enklere hjul, men når du vurderer de hjul, din cykel leder efter med det, jeg foreslår, er der et rigtigt højt røgnummer, da dette hjælper med at gøre hjulet stærkere og mere robust, vil også foreslå, at du ser på fælgbredden. Ideelt set vil du have fælge, der er mere velegnede til bredere dæk, så en lidt bredere fælgbredde som 25mm eller 28mm dæk giver lidt mere komfort, lidt mere greb, og den har også lidt lavere rullemodstand, hvilket betyder at du kan køre det samme hastighed med lidt mindre indsats.

Nu vil jeg give dig nogle andre hurtige oplysninger, du har brug for at vide, når du køber din første landevejscykel. Racercykler er designet til at blive brugt med polstrede shorts, hvilket betyder, at det er normalt for dem at føle sig ubehagelige uden polstrede shorts, og sadelkomfort er også meget personlig, så det er normalt for ryttere at ændre tingene meget. De fleste racercykler kommer ikke med pedaler, selvom nogle low-end cykler leveres med et fladt pedalshow.



Hvis du har lange forlystelser eller gør EOBs-sport, anbefaler vi at opgradere nogle klipløse pedaler og sko, da de giver dig mulighed for at glide ned og trække op med pedalbevægelsen for at gøre dig lidt mere effektiv, du kan også få kvindespecifikke cykler, vær venlig at gøre det for at have den samme ramme, men have forskellige kontaktpunkter for at imødekomme de anatomiske forskelle mellem kønnene, så du får en speciel sidesadel, der er lidt kortere stilk og styr og lidt kortere krumtap, men dette er ikke strengt nødvendigt. Vi opfordrer dig til at vælge det, der passer bedst til dig. Du kan være interesseret i grus eller blandede cykler.

Disse er i det væsentlige landevejscykler med et par ændringer for at gøre dem mere alsidige, så du har mere dækafstand, større volumen dæk, der er meget mere i stand til off-road, lettere gear, du kan se det massive tandhjul på kassetten her og skivebremser og det betyder, at du i det væsentlige har en roadcykel med drop barer, der er meget hurtigere på vejen end en mountainbike, men som også kan køre på grus eller brudespild, hvilket du ikke ønsker at gøre på en standardcykel er fantastisk for folk med blandede baggrunde, der vil have eventyr, måske pakke et par cykler eller måske bare en pendler, der ikke bare vil være på vejen. Du kan også bytte de gamle dæk ud for nogle tynde, glatte roadones, og du har i det væsentlige en vejcykel, jeg er en stor fan af disse typer cykler, en gruscykel på grundniveau går til omkring fem hundrede pund eller seks hundrede euro. Flokke af katte gjorde et glimrende stykke arbejde med at finde min nye drage, men også masser af andre ting, men jeg glemte helt, at jeg har brug for det alligevel, hvis du kan lide, at jeg nød denne artikel og fandt den informativ, og giv os en lignende og en opfølgning og nu har du besluttet, hvilken cykel du vil have heldigvis har vi artikler om dette og masser af andet virkelig nyttigt nybegynderindhold.

Jeg skal hjem nu og lege med mine legetøj

Hvad er gennemsnitsprisen på en cykel?



Følgende er doggennemsnitsprisersom du kan arbejde med: Racercykel $ 350-700. Mountainbike $ 1000. Enhastighedscykel $ 400.

Hvad er en god entry-level mountainbike? Jeg får dette spørgsmål hver dag. Derfor giver jeg dig i dag de værktøjer, du har brug for til at finde en ny eller brugt cykel, uanset mærke. Men først skal vi definere, hvad en startcykel er.

Hvis du er nybegynder og har ubegrænsede penge, er denne diskussion afsluttet. Bare gå ud der og brug en masse penge på en dejlig cykel, så er du færdig. Men jeg antager, at de fleste begyndere er på udkig efter det mindste økonomiske engagement, de kan gøre, mens de stadig får en anstændig mountainbike.

Denne cykel er anstændig nok til at få dig i store problemer igen og igen. Endnu bedre, den er tilgængelig for $ 329. Ja, det er en Diamondback Overdrive, og jeg kører til Diamondback, men jeg vil have dig til at glemme i dag, fordi Diamondback muligvis ikke er tilgængelig, hvor du bor, eller du kigger på en brugt cykel.

I dag vil jeg have dig til at foregive, at denne cykel er farveløs og ikke har logoer. Hvordan fastslår vi objektivt, at det er 'trailworthy', hvis du bare undersøger det? Lad os starte med den vigtigste indikator for en god mountainbike: bagskifteren. Hvis en mountainbike er udstyret med en bagskifter, skal den hænges i dette lille stykke metal kaldet bøjlen på rammen.

I tilfælde af et fald er bøjlen designet til at bryde af for at forhindre beskadigelse af rammen. Det kan derefter omorienteres eller udskiftes til lave omkostninger. Dette er meget bedre end at kaste hele cyklen i skraldespanden, hvilket er hvad du skal gøre, hvis du bryder nogen del af din ramme.

Vær forsigtig med sådanne patchløsninger, eller værre, med en skifter monteret direkte på rammen. Cykler som disse kan bare være et fald væk fra total ødelæggelse, og mountainbiking handler om at falde. Derfor er en skifterbøjle den allerførste ting, du skal gøre.

Sørg for, at en cykel er trailklar. Selv de enkleste cykler har en nøjagtigt skåret, funktionelt udseende bagskifter. Så din undersøgelse skal begynde med og muligvis ende med den.

klatring i bakkerne

Den næste vigtige del at kigge efter er en SS-stamme med gevindgevind, som du kan identificere ved hjælp af disse klemmebolte her, og de 4 bolte, der holder styret på plads. Hvis du ser dette i stedet, er det normalt dårlige nyheder. Hvis du har noget at servicere eller udskifte foran, inklusive gaffelen, er du begrænset til upålidelige dele eller vintage mountainbike-dele, der er svære at finde.

Held og lykke med at spore en helt ny gaffel i midten af ​​90'erne for at erstatte din gamle. Ikke alene er en trådløs stamme lettere og billigere at vedligeholde, men den er også stivere, noget du vil gå på kompromis med. Når du kommer til hjulene, skal du sørge for, at de har lynhåndtag.

Disse er almindelige på startcykler og giver dig mulighed for at fjerne eller udskifte hjulene manuelt uden værktøj; vigtigere er, de er en indikator for den tilsigtede brug af cyklen. Hvis flade dæk er uundgåelige ved mountainbiking, er det problematisk at altid have en 15 mm skruenøgle med sig for at fjerne disse møtrikker. Værre er, mountainbikes med møtrikker på akslerne er næsten umulige at opgradere hjulene, og hjul er en af ​​de ting, du vil vokse ud, når du får erfaring.

Så på en mountainbike på indgangsniveau skal du kigge efter lynhåndtag, og hvis du ser nødder, skal du holde dig væk. Dernæst kommer krumtap- og kædehjulsenheden modulært og boltet sammen, ikke nittet sammen som et stort stykke. Jeg er sikker på, at du kan se problemet i dette.

Hvis du bryder noget her, er du sandsynligvis prisen for hele din cykel til at fremstille noget, så hvis det er dine ting, så er det fint for dig. Ellers skal du kigge efter noget, som du faktisk kan skrue på. Den næste ting at kigge efter er for- og bagskivebremser.

Selv billige skivebremser kan udskiftes til bedre, hvilket er vigtigt at bemærke, fordi din cykel skal have fastgørelsespunkterne til dette lige fra starten. Endnu vigtigere er, at skivebremser er langt mere pålidelige end fælgbremser, og derfor skiftede mountainbikeindustrien hurtigt og afgørende til dem for flere årtier siden. Fordi en god mountainbike skal være vedligeholdelsesfattig og opgraderbar, skal man være meget mistænksom over for en uden skivebremser.

Endelig skal du sørge for, at cyklen kommer i forskellige størrelser, og at producenten faktisk giver instruktioner om, hvilken størrelse du har brug for. Dette er lige så let som at bruge Google, en mistet kunst. Under alle omstændigheder, hvis producenten ikke tilbyder disse oplysninger, så tænker de sandsynligvis ikke meget på deres cykler, og derfor bør du ikke stole på dem til at tage dig dybt ind i skoven, da denne indikator er mindre objektiv end de andre , men du skal i det mindste have en Få en cykel der passer dig.

Mens der er mange andre indikatorer for en trail-klar cykel, er de stort set irrelevante, hvis den pågældende cykel ikke opfylder de krav, vi har stillet. Vi fokuserer nu på, hvad vi kan forvente af en startcykel som denne, og nogle af de ting, du kan gøre for at opgradere den. Først og fremmest er det vigtigt at bemærke, at næsten alle mountainbikes på første niveau er hardtails eller cykler uden baghjulsophæng.

Den nødvendige kobling til baghjulsophæng er dyr og tung, så det er generelt ikke værd at investere i, før du begynder at bryde tusind dollar-punktet. Af hensyn til enkelheden begrænser vi denne diskussion til hardtails. Hardtails er sjove og hurtige, så de er stadig gode at komme i gang med.

Men hardtails under $ 500 er næsten altid XC eller langrendscykler. XC-cykler er optimeret til pedaler og kraftoverførsel. De er hurtige og nemme at bruge til at rejse lange afstande.

Men disse fordele kan holde dig tilbage, når du først prøver dig på freeride. Det betyder ikke, at du ikke kan hoppe lidt på en XC-cykel. Det er bare spring, dråber, rockruller eller enhver form for lang nedstigning, der bedst gøres på en trailcykel.

Denne sorte hardtail ved siden af ​​Overdrive er et godt eksempel på en trailcykel. Rivet gaffel, aggressive vinkler, brede styr, længere bevægelse og kortere stilk gør det bedre for den type ridning, jeg gør. Da du ikke kan konvertere en XC-cykel til en Tra il-cykel eller omvendt, skal du være ærlig om, hvad du vil gøre med din mountainbike, før du køber en.

Men hvis dit budget er under $ 500, uanset om du kan lide det eller ej, kan du få en XC-cykel. Hvis du på et tidspunkt går videre til at hoppe og smide cyklen lidt mere rundt, kan du føle dig begrænset. Her er hvad jeg gjorde for at forbedre kapaciteterne på min budget XC-cykel.

Det bedste du kan gøre er uden tvivl at skifte dæk. Da jeg smed de bredere, knudrede dæk på min overdrive, føltes det som en helt anden cykel. Jeg var i stand til at køre disse dæk ved et lavere tryk, hvilket gjorde dem mere gribende og tilgivende.

Men det var ikke alt. Hører du alt det raslen, min kæde klappede overalt, og faktisk kom den fuldstændigt ud på flere dråber og spring. For at løse dette installerede jeg en kædestyring, der næsten eliminerede problemet.

Dette koster dig meget mindre end at opgradere din drivlinje, som let kan køre dig lige så meget som denne cykel. Hvis jeg var nybegynder for at komme så langt som muligt på denne cykel, kunne jeg opgradere pedalerne og måske gaffelen til noget lignende. Venture ud over det ville ikke nødvendigvis være økonomisk, og i betragtning af at en anstændig trailecykel kan holde sin værdi godt, ville det være bedre at sælge det og opgradere det hele.

Når alt kommer til alt, hvis du allerede har en cykel og finder ud af, at den fejler nogle af disse tests, kan du stadig drage fordel af denne artikel. Hvis det i øjeblikket virker for dig, og du nyder det, skal du fortsætte med at makulere. Hvis du har lyst til at holde dig tilbage, har du nu værktøjerne til at finde noget bedre.

Når det er sagt, har vi ikke talt om montering, vedligeholdelse eller alle de andre opgraderinger, du kan spørge, ved hjælp af mine seere vil jeg gøre mit bedste for at besvare dem i kommentarerne. Så find en god begyndercykel og nyd den. Fordi du kun er et år væk fra at sælge alle dine ejendele og finansiere en uansvarlig dyr finansieringscykel.

Det sker for de bedste af os. Tak for at slippe af med mig i dag og se dig næste gang.

Hvad er de 10 bedste cykelmærker?

DetTop 10BedstCykelmærkeri verden
  • Merida.
  • Trek.
  • Specialiseret.
  • Cannondale.
  • Kona.
  • Scott.
  • Santa Cruz.
  • Marine.

Racersæsonen 2016 er kun en fjern hukommelse, men vi havde nu tid til at tænke over et utroligt 2016 i World Tour. Matt Haymans utrolige sejr i Paris-Roubaix. Steven Kruijswijk kommer utroligt tæt, smertefuldt tæt på at vinde Giro d'Italia, og Peter Sagan har leveret en utrolig god præstation som verdensmester hele året rundt.

Men mens vi ved, at rytterne selv er meget vigtige, vil vi nu gerne vide, hvilke cykler der fik dem der. Ligesom Matt Hayman vandt ikke kun Paris-Roubaix, men også på en aero-motorcykel. Ja.

Så vi har gennemgået masser af data, og nu er vi klar til at give dig den endelige liste over de ti mest succesrige landevejscykler i 2016. Men hvordan gjorde vi det nøjagtigt, hører jeg dig spørge? Nå, vi brugte matematik. Og vi er lort i matematik, så vi hyrede hjælp fra et matematikgeni ved navn Daffyd Thomas og udviklede World Tour of Cykler sammen.

Alle World Tour-løb og deres respektive etaper blev opført i en tabel og point blev tildelt. Vi formoder imidlertid, at mange af jer, ligesom os, ikke nødvendigvis er enige i tildelingen af ​​point ved UCI World Tour. Du bliver glad for at høre, at vi har skrevet det om.

Det er rigtigt. Løb som Paris-Roubaix og Tour of Flanders, prestigefyldte endagsløb, modtager nu flere GCN-point end UCI-point. Tour de France er i alt 100 GCN-point, Paris-Roubaix er nu 80 GCN-point.

Men etapevinderne i Tour de France bringer proportionalt flere point. Så nu skal du kun vinde fem etaper for at få de samme point som Tour de France samlet. - Imponerende, og vi er ikke engang færdige der endnu.

Vi har også nogle utroligt komplicerede beregninger, hvilket betyder, at du som en cykelfabrikant, der kun sponsorerer et World Tour-hold, får forholdsmæssigt flere point end en producent, der sponsorerer tre hold. For hvis du sponsorerer tre World Tour-hold, er World Tour-sejre naturligvis lidt lettere. Der er kun en lille justering, den maksimale pointforskel er kun fem pr. Løb, men det er stadig vigtigt Dan.

Jeg synes, det er tid - Det er. - for den tiende mest succesrige racercykel i 2016.

Det er - Lapierre Xelius SL med 102 GCN-point.

Der var etapeovergange på Criterium du Dauphine og Vuelta a Espana, men Arnaud Demares sejr i Milan-San Remo var naturligvis tilbage i marts. Samlet set betyder det, at de har samlet nok point til nemt at få dem ind i TopTen. Hvad vi dog fandt interessant var, at Demare gik efter denne model, som er den lette version til Lapierre, i modsætning til Aircode, som er den hurtigere model til en Sprinter på papir. - På niendepladsen ligger Ridley Helium SL med 114 GCN-point.

Sidste år tog Helium SL 10. plads på vores liste over de mest succesrige cykler, så det klatrede et sted i år. Det vandt Tour of Poland overall, etaper på Grand Tours inklusive Thomas De Gendt på Mont Ventoux, selvom du måske glemmer det i betragtning af hvad der ellers skete på Mont Ventoux den dag. Desværre kan det være sidste gang, vi ser Helium SL på World Tour, men lad dig ikke blive forfærdet længe, ​​fordi Ridley har udviklet et nyt, endnu lettere Helium, og det vil tilsyneladende være i 2017. - Måske SSL. - På plads otte med 136 GCN-point er Scott Addict, en anden fjervægtcykel, der har brug for en opdatering, snart den blev lanceret tilbage i sommeren 2013.

Men det er næppe overraskende, at det kom ind i top ti i betragtning af præstationen for en bestemt Esteban Chaves, der havde flere sejre i år, og hvem ved, hvad der ville være sket, hvis han holdt den lyserøde trøje i slutningen af ​​Giro d'Italia - Ja - Nummer syv er Cervelo S5 med 150GCN-point. Nu har denne cykel haft en imponerende række resultater i år. Mark Cavendish kørte fire etaper i Tour de France, Stephen Cummings vandt en, og en anden ting, der taler for denne cykel, er det faktum, at Cervelos stoppede kørerne med superlys R5 i hvert løb undtagen Paris-Roubaix, så de har kun en valg, den aerodynamiske S5.

Det betyder, at alle 10 sejre denne sæson var på denne cykel. Ved du hvad, Dan, i det mindste nævnte jeg, at denne cykel klarer sig bedre på GCN World Tour end holdet på UCI World Tour. Jeg synes, det viser, at vores sandsynligvis er mere retfærdig. - Helt bestemt. - På sjette plads med 171 GCN-point ligger Specialized Venge Vias.

Så den anden aero-cykel i top ti, efter Cervelo S5. Nå, dette er en meget trinspecifik cykel, hvilket betyder, at den ikke bliver så meget brugt som de fleste andre cykler på World Tour. Men det havde stadig et meget vellykket år, herunder flere etaper af Grand Tour drevet af folk som Peter Sagan og Marcel Kittel.

Nå, jeg synes det er rimeligt at sige, at dette blev temmelig langsomt vedtaget af professionelle, når det først blev frigivet, men nu er det svært at stoppe dem - nummer fem, det er BMC Team MachineMC SLR01 med 198 point. Nu med kun ét hold i World Tour er det en stor præstation i BMC. Især når man tænker på, at en af ​​deres nøgledrivere, Richie Porte, kun har vundet et World Tour-løb i år.

Resten skyldes stort set præstationen for en Greg Van Avermaet samlet i Tirreno-Adriatico, Montreal GP og selvfølgelig en etapesejr i Tour de France - det har været et solidt og konsekvent år for dem - lige uden for podiet, i fjerde plads, Canyon Ultimate CF SLX med 366 point er et kæmpe spring på 168 point over BMC Team Machine. Denne cykel har selvfølgelig vundet en Grand Tour i form af Vuelta i år samt flere Grand Tour-etaper, og der er ingen tvivl om, at dette har været et godt år at sponsorere både Mobistar og Katusha. Og interessant, hvis vi graver lidt dybere ned i resultatet, finder vi, at det har vundet flere bjergetaper i år end nogen anden cykel.

Det er rigtigt, hvis du bare tager de hårdeste etaper i 2016, finder du CanyonUltimate CF SLX til at være Årets klatercykel - Det er en god statistik, er det ikke? - Tak, kammerat - Forklar ikke din præstation, men det er en god statistik. - På tredjepladser og fjerdepladser på sidste års liste, delvis på grund af at vinde en af ​​de største priser inden for professionel cykling, Paris-Roubaix, er det selvfølgelig Scott Folie. Nu kæmper det også for den mest alsidige cykelpris, efter at Mat Hayman knuste den på brostensgaden.

Men det spillede også blandt folk som Caleb Ewan og Oliver Naesen fra Orica og IAM Cycling, for at Dan forresten gør det til den mest succesrige cykel i en-dags løb. - Åh, stor kendsgerning. - Ja, kompis, ikke tilbage med fakta. - Op andenpladsen, andenpladsen og et sted siden 2015 er Pinarello Dogma F8.

Hvor meget overraskelse er det? Ikke så meget, virkelig. Hvis du ser på resultaterne, vil du opdage, at det faktisk var den bedste landevejscykel i 2016, hvis kun med 1 point - God kendsgerning - Og det var ikke kun fordi Chris Froome kørte på det, glem det Tror du ikke Geraint Thomas vandt Pyrenæerne samlet i år. Og det var også meget godt i en-dags løb.

Wout Poels og Michal Kwiatkowski opnåede begge meget store sejre. Ligesom folien før den er dette en meget alsidig aerocykel. For det første er den mest succesrige racercykel i 2016 Specialized Tarmac.

Det er rigtigt, i det andet køreår dominerer den lette cykel fra Big S vores liste med fantastiske 661 GCN-point. Det er seks gange flere point end vores 10. bedst sælgende cykel. Nå, det kommer måske ikke for meget af en overraskelse, når man tænker på, at folk som Peter Sagan, Alberto Contador og Vincenzo Nibali alle bruger denne cykel, og samlet set er deres Palmares ærligt talt forbløffende.

Selvom det hverken er aerodynamisk eller den letteste cykel, selvom det med komponenter i World Tour-kvalitet kommer tæt på, hvis ikke under World Tour-vægtgrænsen, opstår spørgsmålet, Dan, måske er aerodynamik og letvægt bare ikke den ting Ting, der cykelløb vinder - Åh, mit ord. Hvilket spørgsmål. - Ja. - Nå, det tænker vi ikke længe på, for vi har endnu et brændende spørgsmål at tage op.

Visse mærker, jeg tror, ​​at BMC og Pinarello virkelig kun har en model til deres ryttere, som de kan bruge på ethvert terræn i løbet af sæsonen, hvilket betyder, at alle sejre vil være meget fokuseret på den ene model. Mens andre mærker, såsom Specialized og Giant, tilbyder deres ryttere op til tre modeller at vælge imellem til forskellige typer terræn, er deres sejre lidt mere spredte. Og det rejser spørgsmålet om, hvem der var den mest succesrige cykelfabrikant i 2016? Nå, vi har også resultatet.

På femtepladsen er det BMC - fjerdepladsen går til Canyon - tredjepladsen går til Pinarello - andenpladsen er Scott - og egentlig ingen overraskelse i første omgang, da de har Venge Vias på nummer seks og havde asfalten som nummer et, det er naturligvis specialiseret. - Nå, lad os gå. Vi har så meget mere seje statistikker og data, der viser dig, at vi troede, at hvis du spurgte om det i kommentarerne nedenfor, ville vi komme lidt dybere ind i tingene på en live-artikel.

cykelcomputer

Og måske får vi endda et udseende fra vores beboende matematiske geni Nå, jeg bruger det udtryk 'geni' løst.

Det kan bare virke smart i betragtning af at han skal arbejde med masser af ex-cyklist, men du ved - jeg tror, ​​vi skal involvere ham for at forklare, hvis jeg er helt ærlig - Ja, en kompleks algoritme er muligvis ikke sennep til nogle af jer - nej. Vi vil også gerne høre dine tanker om dette. Er du enig med vores top ti? Hvad var din yndlingscykel i 2016, selvom det ikke var en af ​​de mest succesrige.

Efterlad dine tanker i kommentarerne nedenfor - Ja. Sørg også for at abonnere på GCN, hvis kun fordi du er på det perfekte sted for 2017-sæsonen, som vi meget snart vil dække på alle mulige måder - ja. Vi har et par flere artikler, når du gør dette.

Først er der en tur rundt Chris Froomes pro-cykel, en Pinarello. Eller Vincenzo Nibalis specialiserede asfalt, som bestemt er en af ​​de smukkeste og mest succesrige - ja. Du kan finde hende hernede - Ja.

Skifter du gear, mens du træder på pedalerne?

Regel 1.Dumå værepedal, når du skifter gear. hvisduklik på skifterne udenpedal, detgearvil ikkelave omså længedu gørStartpedalognår du gør det,duJeg vil høre nogle meget foruroligende lyde.Duheller ikke vilflyttedetgear mensstå stille.

Gear på en cykel kan virke meget kompliceret. Jeg mener, i en bil behøver du sandsynligvis kun bekymre dig om seks, eller du kører en automatisk, i hvilket tilfælde du slet ikke behøver at bekymre dig om 18, 20, 22, måske endda 33 gear. Så hvad skal du gøre med dem alle? (stille, optimistisk jazzmusik) Nå, den gode nyhed er først, at du kan glemme antallet af gear, du har.

Det betyder ikke rigtig noget. Der er gear på min cykel, som jeg bogstaveligt talt aldrig bruger, men det er det, der tæller række gear, du har, og evnen til at skifte fra dit nemmeste til dit hårdeste gear, så i stedet for at forklare de forskellige gear giver jeg dig nu nogle grundlæggende regler. Så din venstre hånd styrer store spring i gearene ved at flytte kæden fra den lille tandhjul til den store tandhjul i fronten, som også kaldes dine kæderinge.

Mens din højre hånd bevæger kæden over de mindre tandhjul i ryggen og foretager finere justeringer, hvis du går hurtigt, det vil sige over 18 km / t eller ca. 30 kilometer i timen, vil du sandsynligvis sidde i din store klinge foran, og hvis du kører på lejligheden og klatrer, vil du være i din lille klinge. Men du vil sandsynligvis også finde ud af, at din venstre hånd generelt ikke gør så meget. Din højre hånd vil være meget travlere.

Hvordan ved du så, hvornår du er i det rigtige gear? ”Nå, det er faktisk meget simpelt. Du vil træde på 70 til 100 omdrejninger pr. Minut og gøre den indsats, du vil udøve. Så gå ikke for hårdt for at holde gearet, men træk ikke rigtig hurtigt og gå ikke nogen steder.

Så det går bare fremad. Der er dog en eller anden fejl, du skal undgå. Først vil du sørge for, at hvis det er muligt, skifter du gear, før du virkelig skal.

Så før du måske går op ad en bakke, så hvis du skal skifte fra din store klinge til din lille klinge, mens du klatrer, kan det være ret svært at gøre. Så planlæg fremad, og prøv at skifte gear let, når du skifter. Et sidste punkt at huske på, og det er, som jeg sagde i begyndelsen, der er visse gear, som jeg næsten aldrig bruger kæden under lidt mere pres end normalt.

Så når du befinder dig i din store klinge og det store kædehjul bagpå, kaldes det tværbinding, og det vil, hvis du gør det ofte, bære kæden lidt hurtigere ud. Omvendt ville den lille kædehjul og det mindste bageste tandhjul også gøre det samme. Men det er det i ordets sandeste forstand.

Vi har nye artikler hver dag, og jeg er helt gratis. Så sørg for at klikke på kloden, og det gør det for dig.

Og for mere indhold skal du indstille dine gear til et andet niveau, du kan klikke deroppe for at skifte gear som en professionel, eller bare klikke for nogle tip til, hvordan du faktisk konfigurerer gearene dernede.

Hvad er en rimelig pris for en cykel?

Detcyklervi har testet harkostefra omkring $ 300 til næsten $ 2.000. Vi fandt ud af, at flere penge køber en letvægtsramme lavet af kulfiber, aluminium (eller en kombination af begge materialer) eller højstyrkestål og andre komponenter af høj kvalitet. Men du kan stadig købe engod cykelfor kun et par hundrede dollars.04.14.2016

Hvorfor er cykler så dyre?

En af de største faktorer i omkostningerne vedcyklerer materialer. Kulfiber kommer i forskellige former og kvaliteter. Jo højere kvaliteten af ​​kulstof er, desto større er producenternes omkostninger ved indkøb. Hvis encykelproducenten fremstiller også sit eget kulstof, skal disse omkostninger tilbagebetales i salgsprisen på encykel.

Hvad er det mest populære cykelmærke?

1) Kæmpe. Og den ubestridelige vinder er gigantiske cykler. Dette er utvivlsomtmest almindelige mærkeog ogsåmestkrævet af alle decyklerpå markedet. En Taiwan-baseret producent, Giant Manufacturing Co, har også fabrikker i Holland og Kina.27. 2020.

Er det dårligt at skifte gear uden at trampe?

Du skal værepedalnår duskift gear. Det skyldes, at kæden skal bevæge sig, for at derailleurs kan 'afspore' kæden fra tandhjul til tandhjul. Hvis du klikker på skifterneuden at trampe, detgearvil ikkelave omindtil du starterpedal, og når du gør det, vil du høre nogle meget foruroligende lyde.

Hvad sker der, hvis du skifter gear uden at trampe?

Hvad der skerer detditderailleurs (skiftendemekanisme, enten foran eller bagpå) binderdetkæde mod tandhjul (bag) eller kæderinge (foran)hvis skift udenroterendedine pedaler(således kæde ringe). Det kan også skadeditkæde og bagskifterehvis du skiftermens du udøver magt tilpedalerne.

Hvorfor er Trek-cykler så dyre?

De fleste af deres sortiment er lavet til dem af de samme producenter, der fremstillercyklerfor mange andre mærker. Indtil priserne kommer over flere tusinde dollars, derescyklerermegetligesom lignende prisercyklerfra alle deres konkurrenter. Efterhånden som priserne stiger, er der flere forskelle mellem mærkerne.

Hvor kan jeg købe en Shimano-cykel i Malaysia?

Bortset fra Shimano-cykler kan du også tjekke VAKIND, RockBros og West Biking. Hos iPrice kan du købe Shimano-cykler i en prisklasse fra RM 8,00 til RM 445,00, Køb Shimano-cykler og spar op til 58%!

Hvor mange Shimano e-cykler er der i verden?

Vi udvikler og producerer en bred vifte af e-cykelsystemer i vores produktionsfaciliteter over hele verden. Over 160 cykelmærker er udstyret med vores kraftige mellemmotorer, langtrækkende batterier og cykelcomputere. Så uanset om du er en eventyrlysten mountainbiker eller bypendler, er der altid et cykelmærke, der passer dig. Shimano STEPS begivenheder

Hvilken er den bedste Shimano mountainbike at købe?

Shimano mountainbike-komponenter er eftertragtede for deres materiale og holdbarhed. Gennemse de nyeste Shimano XT og andre cykelkomponenter, eller find ud af mere om Shimano cykelkomponenter nedenfor! Hvor meget koster en Shimano-cykelkomponent i Filippinerne?

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Øvelse håndcykel - enkle svar på spørgsmål

Er håndcyklen en god træning? Selvom flere kalorier forbrændes af de store muskler i dine ben under regelmæssig cykling, tilbyder armcyklen et effektivt alternativ til at sprænge kalorier og øge din puls. Nogle maskiner sørger for cykling for både arme og ben for en total kropstræning.

Acsm-certificeret træningsfysiolog - den ultimative guide

Hvor hård er ACSM-træningsfysiologeksamen? Denne eksamen er beregnet til at være lidt vanskelig, hvilket vil give dig en ret udfordrende karriere. Så udfordrende som det måtte være, passerer satsen omkring 68%. Det betyder, at du sandsynligvis vil give dit første forsøg videre. 65% bestået sats for ACSM-certificeret klinisk træningsfysiolog.

Stol træning derhjemme - enkle svar på spørgsmål

Hvilken øvelse kan du lave i en stol? 11 hurtige stoløvelser, der fungerer så godt som at gå til GymArm-cirklerne. Sid på stolen med lige ryg, benene bøjet 90 ° og fødderne plantet på gulvet. Bøjet med armlift. Triceps Dip. Stolplanke. Siddende hofteprop. Russisk drejning. Benløft. Hurtige fødder.

Body workout for abs - søg efter løsninger

Kan du få mave fra kropsvægt? 'Du kan udføre alle de abs kropsvægt bevægelser i verden, men den bedste måde at opbygge en stærk kerne på er at gøre store løft som squats, prespresser og markløft,' siger Nick Mitchell. “Sideplanker, crunches og russiske vendinger rammer dine mavemuskler fra alle vinkler. Du er nødt til at overbelaste dine muskler, så de aldrig er komfortable. г.

Motion og alzheimers forebyggelse - Komplet manual

Hjælper vandring med at forhindre Alzheimers? At gå fem miles om ugen viste sig at forbedre hjernens modstand mod Alzheimers sygdom og mild kognitiv svækkelse og reducere hukommelsestab over tid.