Vigtigste > Cykler > Top gruscykler - søg efter løsninger

Top gruscykler - søg efter løsninger

Hvad er den bedste gruscykel at købe?

Vores valg afbedste gruscykler
  • Kinesis G2 eventyrcykel.
  • Ribble CGR AL 105 - Sport.
  • Pinarello Grevil.
  • Boardman ADV 9.0.
  • Fustle Causeway GR1.
  • Merida Silex 4000.
  • Canyon Grail CF SL 8.Bedste gruscykelfor at balancere komfort og selvtillid.
  • Trek Checkpoint SL 5gruscykel.Bedste gruscykeltil eventyr uden kompromis.



Så når du overvejer at købe en ny gruscykel, kan beslutningen være vanskelig, da der er mange forskellige typer. Så vi gik sammen med Shimano, der bragte de første grus-specifikke Grx-gruppesæt på markedet i år for at sætte denne artikel sammen for at guide dig gennem labyrinten, for når du forstår nogle få nøglepunkter, begynder det hele at gøre fornuft, og du kan vælge den rigtige cykel til dig, og uanset hvor stort dit budget principperne forbliver de samme først. Jeg vil gerne introducere dig til spektret, noget gruskørsel er stort set bare vejkørsel, men brunt og noget grus er ikke grus overhovedet er det bare mountainbiking virkelig, så spektret er derefter spredningen af ​​alt terræn og overflader, der strækker sig fra vejen til mountainbike, og det er relevant, for mens gruscyklen virkelig er en fantastisk dobbeltcykel, tilbyder nogle bedre ydelse Slutningen af ​​spektret end det andet, og heldigvis falder de fleste et eller andet sted i midten, men hvordan ved du godt, jeg fik det, vil give dig Nogle punkter, for det første er dækstørrelsen sandsynligvis den største faktor i køreegenskaber på forskellige glatte overflader. Nogle gruscykler har dækafstand på omkring 35 millimeter, mens andre tillader, at der monteres dæk op til og ikke mere end 50 millimeter, hvilket virkelig ligner mountainbike-område, selvom det med ordene i vores egen j-paljeremy tvinger det Der er intet du kan find på et 40 millimeter bredt dæk som dette, hvilket er sandt, men det kan være, at du på virkelig hårde og lange dage i sadlen måske vil have et endnu bredere dæk bare for at tilføje lidt mere komfort, evnen til at køre lavere tryk og du kan også slappe af lidt mere, når du går hurtigere i hårdt terræn, da chancerne for at punktere dine hjul og ringe er meget mindre sandsynlige.

Nogle gruscykler gør faktisk et lille festtrik med at montere et mindre hjul på 650 b diameter og derefter tilsvarende meget federe dæk, og det føjer virkelig til deres alsidighed b Men du skal naturligvis købe to par hjul, hvilket grundlæggende betyder mere dækafstand mere alsidighed , men der er en afvejning, og det er, at mindre sporafstand kan betyde, at en cykel føles lidt nippier, lidt mere som en racercykel, men på steroider, der ikke lyder som en dårlig ting, der er forbundet med denne racercykel føler , vi er også nødt til at tale om den position, cyklen sætter rytteren i, så en racercykel er ret lang og ret lav, den er hurtigere, fordi den gør dig mere aerodynamisk, når du er på farten i længere tid eller endda ture, der varer flere dage , så vil du gerne være lidt højere, måske lidt kortere for at øge komforten, og det samme gælder også for off-road ridning, bortset fra at det handler mindre om komfort end forbedret kontrol, og du vil se, at når du begynder at se på grus bi kes, geometrien af ​​dem kan faktisk variere ret meget afhængigt af hvilken ende af spektret det er, så de er hurtige og klassiske eller langsomme og afslappede eller lignende. I dette tilfælde passer Theuber Terror på en eller anden måde i mellemgrunden, og så kan det på en eller anden måde fungere. Hvordan ved du, hvilken der er hvilken god, du skal sammenligne geometri-diagrammer ja, du kan altid finde dem på hjemmesiden Find enhver cykel, der interesserer dig, når du har fundet din størrelse, skal du finde rækkevidden og staknumrene. De fortæller dig i det væsentlige, hvor langt fremad og hvor høj fronten på cyklen vil være, og de er den bedste enkeltmåling på cyklen, for mens du for det meste kan finde den korrekte sadelhøjde i forhold til dine pedaler enten ved at skubbe sadelpind op og ned eller sadlen fremad og bagud, hvis dit styr er på det forkerte sted, er du meget mere begrænset, hvis du sammenligner geometrien og pasformen på mange forskellige cykler og samtidig skaber din egen rækkevidde og stabelbord eller endnu bedre head-to-geometry geeks cykel, dette er et websted, jeg snuble over glad den anden dag, hvor nogen stort set gjorde alt for dig ama zinglet taler om gear næste vi ved, at vi skal være opmærksomme på dækstørrelsen og også kropspositionsgeometrien på vores ramme, men hvad vi lægger der, har også indflydelse på, hvor din cykel sidder på det grusspektrum, som jeg allerede har sagt.

Vi gik oprindeligt sammen med Shimano til denne artikel, så selvfølgelig skal vi bruge deres store X-gruppesæt til at illustrere, at for ikke længe siden havde gruscykler kun kørte grupper, og det er fint, de havde allerede kompakte udvekslingsforhold, så du kunne få nogle temmelig lave gear til stejl off-road klatring, så er det rimeligt at sige, at du gør det? Jeg har ikke brug for andet specifikt end skivebremser, hvilket er et væsentligt krav for mig at have forudsigelig, ensartet bremsning uanset vejoverfladen eller vejrforholdene, og der er heller ingen begrænsninger i dækbredden, bare et andet punkt for os fedt motorcyklister, jeg ville gøre her, er forskellen mellem hydrauliske skivebremser og kabelaktivering. Denne hastighed er enorm, hvis der nogensinde var noget, du kunne strække dit budget til, så gå til hydrauliske skivebremser i modsætning til kabelaktiveret. De giver dig mere magt, mere modulering og mere evne til at modstå dårlige forhold. Så hvis du har råd til det, har du gjort flere andre fremskridt i de sidste par år, ikke mindst er valget mellem at købe drivlinjer og købe noget, der er værd at en artikel alene, og det får faktisk en, men på i stor skala og generelt vil det ikke købe motorer, der ser meget renere ud og tendens til at være lidt lettere, vil nu få større spring mellem dem, dette er ikke et problem off-road, men det er noget, der frustrerer nogle mennesker på vejen at købe undervejs Du har mulighed for at have større udvekslingsforhold og mindre spring mellem dem, men nogle gange skal du huske på, at det er på en standard vejgruppe, der indstiller skifteren, der begrænser den maksimale dækbredde til grx.



Shimano er steget maksimalt til 42 millimeter, hvilket overstiger minimumet af J-Powers, men husk at hvis du vil montere rigtig brede dæk på din gruscykel, har du brug for et ad gangen for at se om budgettet tillader dig at få en skifter med en kobling, når du køber denne, og en bestemt kædering er vigtig for at holde kæden på plads, men jeg synes, det er stadig ønskeligt at købe et setup, da det passer til din cykel, holder det så meget mere støjsvage, at det måske ikke tilføjer til din hastighed, men bestemt fornøjelsen ved et andet punkt, hvor de ofte bliver stillet spørgsmål om gearforhold, ja hvordan? sexyterm Jeg kan forestille mig, at hvis du ser denne artikel igen, og nogen er inden for høreværn. De stoppede straks det, de gentog, og de vil komme over og se også, hvis de gik glip af det første gang siger jeg det igen til deres fordel, så du ikke går glip af det, ja der går vi, det er forfærdeligt kedeligt, da det lyder, er det værd at være lidt opmærksom på, for eksempel når man køber en gruscykel til den? I den blidere ende af grusspektret er det værd at vælge gear, der er optimeret til hurtigere kørsel, men bekymre dig ikke om den maksimale gearstørrelse. Ja, når du kører, vil du ikke blive droppet på nedstigningen, fordi du ikke kan træde hurtigt nok, men i den virkelige verden er jeg ikke bekymret for at træde forbi 60K i timen og 48-til-kædehjulet der kommer med denne særlige TRX-opsætning eller de 46, som du ofte finder med de andre. Begge bliver store nok til at gå forbi 60.

Den ene køber du også opsætningen, den er ret glad, hvis du har det godt, og den anden ende af spektret til grovere terrængående kørsel, du vil helt sikkert have din Optimer gear til langsommere, langsommere kunder, især når du kører op stejle skråninger denne 31:34 instans vil være perfekt til det, og selvom du har en cykelrygsæk, bliver nogle i grusboksen ofte taget i brug, for at bære tung bagage vil du også have lavere gear, vi dækkede det grundlæggende der og forhåbentlig ved nu ved du hvad du skal kigge efter i en ramme for at sikre, at den er skræddersyet til den rigtige type grusridning, du laver, og du ved nu også, hvad du skal passe på i et gruppesæt, men der er selvfølgelig andre ting at overveje, ikke mindst materialet i rammen, du vælger kulstof eller aluminium eller stål eller titanium eller endda magnesium med et lille budget Aluminium er fantastisk Jeg elsker at det er ret let, det er ret stift og det er også robust, hvad stål ikke er at kunne lide er meget sværere, men det har mange fans, dels på grund af dets image og dels på grund af kørefølelsen, men husk at stålfølelsen virkelig sparker ind, når du begynder at bruge lidt flere penge kulstof er selvfølgelig SuperDuper lys, eller det kan være alligevel, og du kan også fokusere mere på materialet, u Hvis du virkelig ønsker at skræddersy det, enten for mere komfort gennem mere modstandsdygtighed eller endnu mere stivhed, så er du nødt til at gøre taylean, hvilket er fantastisk, men lidt tungere og også dyrt, og derefter til sidst magnesium, som er nyt på markedet eller i det mindste nyt igen, og det er lidt uprøvet, men det har nogle ret kraftige miljømæssige fodspor, hvilket er cool for mig, selvom materialet ærligt talt ikke er halvt så vigtig en beslutning som den, vi allerede dækkede i dette artikel, så jeg tror, ​​det er ikke den første ting, vi startede med en af ​​de store gruscykelegenskaber, er den øgede komfort, der kommer med de bredere dæk, men uanset hvad tilbyder mange producenter komfortforbedrende foranstaltninger, der enten er indbygget i rammen, er komponenterne allerede indbygget, der er fastgjort til dem, og denne gral er et godt eksempel, vi har denne delte sadelpind, der er effektiv, når bladfjederen fungerer og er super effektiv, og så også denne ophængningsstang ved foran, hvilket giver dig mere fleksibilitet, og mens en øget fleksibilitet helt sikkert fjerner kanten fra bump og udjævner kørslen, bør du ikke forveksle den med affjedring, hvilket også er en ting, enten en affjedringsgaffel, som du kan tilslutte foran, eller endda gruscykler med fuld suspension, men interessant eller måske ikke den suspension, jeg har kørt på grus, påvirkede ikke rigtig, hvor cyklerne sidder på grusspektret, der sandsynligvis ville have været kommet og nerdalert som Nu derinde, jeg undskyld, skulle have givet dig en advarsel. En sidste ting at passe på er Bossesso små skruer over hele cyklen, der giver dig mulighed for at fastgøre ekstra ting til det, nu kan det bære ekstra vand, der er vigtigt for episke i tør vildmark, eller det kan bruges til at fastgøre din bagage cykel er måske ikke spikepacking bagage nu, men bestemt gamle skolebagagestativer og bagagebærer eller i dette tilfælde kan det også være at fastgøre mudderbeskyttere til din cykel, husk bare om du vil have en schweizisk hærkniv, eller faktisk er det bare noget du ønsker at kunne vælge i denne artikel eoJeg har ikke prøvet at fortælle dig, hvad den bedste gruscykel i verden er. Forhåbentlig mens du så, fandt du ud af at du ikke kan besvare dette spørgsmål, fordi det afhænger af dig og den type kørsel, du vil køre på, men nu er du mere i stand til at træffe dette valg, fordi du kender spektret og ved, hvordan du træner en gruscykel på dette spektrum, så du skal først og fremmest kontrollere cyklens samlede volumen og geometri, men også gruppen og små ekstramateriale, som hvis du vil gå på flerdagse vildniseponer Hvis du nu vil tackle et par flere spørgsmål, der ofte stilles, såsom: hvilken størrelse tænker du på, du har sandsynligvis brug for hver tænkelig bolt for at fastgøre ting til din cykel.

B. hvorfor en gruscykel og ikke en langrendscykel eller faktisk en gruscykel og ikke en acyclocrosscykel, vi lavede faktisk artikler om disse, som du nu kan klikke igennem på skærmen, ellers giv dette en stor Thumbs up og jeg prøver at ride

reparation af rørformede dæk

Hvad gør en god gruscykel?



TILgruscykelkan klassificeres som det punkt, hvor vej og bjergcyklerMødbedstaf begge verdener. Den er let, hurtig og effektiv på kompakte overflader, men stadig sammensat og stabil nok til at tackle moderat terrængående terræn. Alsidighed er nøglen! Gå hvor som helst, gør hvad som helst.

Er gruscykler gode til off-road?

Gruscyklererstorepå mildaf-vejterræn, men de forbliver kompromitterede som renelandevejscykler. Bestemtegruscyklermed deres fleksible kædestænger og affjedringsgafler kan være meget mere tilgivende at køre på asfalt end en udholdenhedvejramme eller en touringcykel.femten. 2020.

shimano kom i kontakt med os og spurgte, om vi kunne lave en artikel, der viste, hvor stærk og alsidig deres grusspecifikke gruppesæt Shimano Grx virkelig er, så jeg kom til Wind Hill Bike Park for et løb om at gøre med X-Pro Mountain Bikerblake fra gmbn En racercyklist med fuldblod, jeg elsker min racercykel på vejen med den strammeste lycra, for at chatte med alle mine tynde venner om præstationstallene, og hvor mange kilometer jeg har kørt og derefter drikker formodet kaffe og nyder hvor stiv og aerodynamisk min cykel er, vejcykling er bedst for dig. Jeg er ikke bekendt, dette er Blakehelloblake er en mountainbiker, hvilket betyder, at han elsker at gå ned ad bakke, springe, få beskidte ord som radikalt syge dopeburn, men jeg beatblake i et løb, da jeg havde alt udstyr, men stadig ingen idé i helvede nej ret? Med de seje arme har du ikke en chance, men det er derfor, jeg vil ikke lade dig bruge Blake-cyklen, i stedet for vil du bruge denne gruscykel uden ophæng, nej, rigtig racing, dette er den gruscykel, du vil bruge en orbea terra og udstyret med grx blake, som du sandsynligvis vil være ret fortrolig med, da meget af teknologien kommer fra Shimano Xt og Xtr, som du kører, ligner, ligner meget og den har en kobling på de bageste mechas, der gør det bidrager, kædespændingen er stram, hvis du går igennem de hårde ting, skal du have det ja, det er også designet til en kassette med et bredt gearforhold, så du har lettere gear bagpå, og det betyder også, at vi har en dobbeltkædesæt foran, hvad jeg ikke laver, jeg kører ikke rigtig par par, det ligner mere ad gangen, men det er en del af alsidigheden. Du ved, at du sandsynligvis kun bruger den indre ring i dag, men hvis du skulle cykle på vejen, ville du gerne have den større gearkasse ja, noget vigtigt at nævne er, at du kan gøre en gennem opsætning på den, hvis du kan virkelig ønske, at den bageste mechis skal være kompatibel til dette, og dette er den mekaniske version, men der er også en bypass samt fancy bukser med de to håndtag godt, de har hydrauliske skivebremser, men håndtagene selv er specielt designet, så de har et højere drejepunkt end et standardbremsearm, hvilket betyder, at det er lettere at trække i et stort håndtag, når du er i emhætterne og trækker bremserne helt, du behøver ikke være i dråberne som et normalt hydraulisk vejgreb, og dette er en fordel, da grusryttere ofte finder ud af, at de foretrækker at være i hætterne på stejle nedkørsler end i dråberne, fordi de ikke kan blive for dybe, og du har følelsen af ​​at køre over fronten af ​​cyklen ja sidst spørgsmål ollie ja hætten holder solen ude af dine øjne jeg troede ikke, at jeg mener alvorligt blake, jeg er ret nervøs, hvis du har et tip til mig ja, du har brug for et par tøj til at begynde med, ja, det er det, wow, nu er du færdig, jeg er klar dig er klar, men nej jeg ønsker min cykel den rute, vi vil køre, er 1,8 km lang med 220 fod højde Nu tror Blakemight, at jeg bliver slagtet, men det er fordi han ikke tjekkede kursen Ja, vi har en teknisk ned ad bakke, men så er nødt til at gå op ad bakke tilbage til starten gætte hvad, inden vi makulerer vores rigge på dette mountainbike sti, som vi skulle gøre? en undersøgelse i gcn-appen, der vinder nej, vi behøver ikke at gøre det, vi gør det, ja, vi gør, der vinder mig, orollie ollie er på en mountainbike, jeg kører en gruscykelbåd lige nu, jeg får gåsehud, hvad blake behøver ikke, at det ikke er indregnet, at mens vores kursus har en teknisk afstamning, som jeg er sikker på, at den stadig er foran kurven, har den også en opstigning til starten, og jeg håber, at min tynde landevejscykel vil give mig overlegen styrke til vægt på denne opstigning en fordel i flere dage, og jeg kan kompensere for underskuddet hej ollie ja kom du først give dig selv en føringstartlæselig ollie ja tre to en åh se på det som smør denne cykel er lidt væk fra jorden på første job, du er så langsom, det er rigtigt, det er tid til at fange dem tre tosøsåh der er så sjovt, selvom jeg suger, jeg er ligeglad, åh gud blake har mere end et minut med mig, så jeg må hellere gå i gætte jeg tror, ​​jeg har nok tid, jeg har ikke nok tid til at sætte min sadel op, få min sadel op og tage strømmen ned, jeg tror, ​​jeg gav jeg selv nok tid til at vise dette for at vise dropper denne op ad bakke del er hård, men det er her myroadie færdigheder kommer ind, gud jeg ville ønske jeg havde min effektmåler på nu, benene brænder det er stejlt kommer tilbage god sjov selvom jeg var så langsom på nedstigningen, men det er rigtig godt, jeg var så langsom på nedstigningen, men ligesom jeg er en total begynder, ved du, det er hele pointen, jeg er en total noob alt det udstyr, jeg aner ikke, det var jeg ikke lyver, men det er latterligt ho w meget hurtigere end du er dernede i forhold til meoh mand jeg kan ikke tale, en lille golfbold kommer ud, men du har også den vil nu være så let at rengøre fordi de barberede ben ja det er derfor du barberer dine ben rigtigt ja så jeg gjorde vores lä uf ja, vi har, resultaterne er, at du lagde mere end et minut ned i nedstigningen, ja, hvilket betød, at jeg havde meget at gøre, mens jeg klatrede, jeg bragte meget tilbage tid, men det er for meget at gøre, jeg har kun formået at få omkring 20 sekunder tilbage, ja så alt i alt stødte du mig med 40 sekunder ja ja undskyld men hvad tænker jeg for at bevise, at alt er godt? udstyret og ingen idé overgår udstyret noget af udstyret og hele ideen nej, det er mærkeligt, det er en god idé, tak rigtig god idé, men jeg nød det grundigt, som om jeg kørte på min mountainbike, jeg kører sådan en bred smal kædehjul en på et tidspunkt før jeg undgår denne kæde på en eller anden måde forhindrer den i at ricocheting, mens disse er to søjler foran, tanker og billeder af denne kæde, der bare ricochets og ricochets, da det kom ned fra de grove dele, men grx-koblingen på bagsiden stoppede det faktisk , ja, gør du det? kunne høre kæden klappe, men den kom ikke af, og jeg havde den på den store ring og i den lille ring, der chuffede, og jeg havde hydraulik, hvilket er fantastisk, ja jeg mener, det er sandsynligvis i stand, men min undskyldning er, at dette stort set er en cykel fra begyndelsen af ​​90'erne, kun med mærkelige styr ja ja alligevel blake, jeg er under god autoritet, at når to mountainbikere som os kommer ind i skoven og filmer en artikel, står der syge, det er virkelig godt, du er god ja du ved hvad der er godt taktisk, vi behøver ikke at dreje meget langsomt med dig selv, de er så langsomme, okay, jeg havde en god tid, det var sjovt, jeg vil gerne have en anden ged mountainbike, kom til gmb og vi vil vise dig en helt god tid, hvis du vil se dette, hvis du vil se mere indhold som dette, og du kunne lide denne artikel, bedes du sende en kommentar nedenfor, som du tror, ​​og hvis du kan lide mere Vil du se blod st Scarsand uh yeah, vi ses næste gang seeya byecan fik min mountainbike tilbage

Bryder kulstofgruscykler let?



Når det er gjort godt,kulstoffiberkanvære hårdere end stål og ganske sikker. Men når de foretages forkert,kulstof-fiberkomponenterlet kan gå i stykker. I modsætning til andre materialer, hvis du strammer for hårdtkulstof-fiberdele, de knuses sandsynligvis ned ad vejen.24.07.2018

først stål, derefter aluminium, så titanium og derefter kulfiber, det er stort set det valgte materiale til bygning af cykler i disse dage. Faktisk tager det næsten 20 år at gå næsten 20 år tilbage for at finde en kulstoffri cykel på øverste trin på podiet på Tour de France, men faktum er, at dette materiale er meget misforstået, så vi troede, vi skulle tackle emnet og prøv nogle for at afslutte de sårende myter. Vi talte med mange carbon komposit ingeniører, herunder Sebastian, designeren hos Canyon, der ligner nøjagtigt John Degenkolbhas.

Har nogen nogensinde fortalt dig, at du faktisk ligner John Degenkolb? Nej, faktisk ligner du aldrig John Degenkolb. Jeg rødmede næsten for at finde ud af sandheden om kulstof. Kulstof er ikke egnet til tunge ryttere ARBEJD En komponents egnethed afhænger generelt ikke af materialet. Hver del skal designes med en bestemt belastningskasse. Ganske vist eksisterer den med kulstof, fiber, som med ethvert rammemateriale, der er risikoen for at du kan overskride dine grænser for at opnå et superlys mål, for eksempel, men der opstår kun problemer hvis det ikke var designet korrekt, så målet om let konstruktion prioriteres mere end styrke og holdbarhed. Hvis du er en tung rytter, skal du altid kontrollere, at en komponent, du køber, ikke har nogen vægtgrænse, uanset hvilket materiale du køber, men i disse dage hvis du kun bruger kulstof, kommer cykler kun ind fra 5 producenter WAHRAalle kulfiberrammer og cykelkomponenter er lavet af fibre fremstillet af kun 5 producenter ja, det er ganske vist sandt t Rørproducenter producerer forskellige kvaliteter af kulfibre, så det er ikke tilfældet, at hver cykelstel er af samme kvalitet. Du skal også medtage mange andre ingredienser i blandingen, ikke mindst teknologien og også fremstillingsprocesserne, der i sidste ende bestemmer resultatet af din cykel.

Højere modulmodul kulstof betyder cykler af højere kvalitet. Forkert 'modul' refererer til stivheden af ​​de fibre, der er vævet i kulfiberpaneler. Så hvis du skifter fra en standard modulusfiber til en ultrahøj modulusfiber, bliver fibrene stivere, lettere og dyrere at fremstille, derfor vil de marketinggutter, der vil sælge dig cykler, annoncere, at deres rammer er lavet af ultra -høj modulus kulstof, men sandheden er, uanset hvor dyr din cykel er, har du altid brug for en blanding af disse fibre, så hvis du vil gøre en cykel helt høj-modulet carbonit, vil det være meget let, det vil være ubehageligt stift og det ville være ekstremt skørt, så kunstformen med at konstruere kulfiber er at få den rigtige blanding af fibre på de rigtige steder og i de rigtige retninger for at få en cykel, der er let, stiv, behagelig og stærk, er forkert mod en køler for at bygge en kulfibercykel skal den koges.

Så hvis du tilfældigvis læner din cykel mod en radiator, smelter den, ikke? NEJ, heldigvis er det forkert. Harpikser, der bruges til at klæbe kulfibre sammen, kan modstå temperaturer, der er langt højere end den beskedne køler kan producere. Tænk f.eks. På dine kulhjul.

Bremseoverfladen skal kunne modstå temperaturer, der ligger langt over 100 ° C, hvilket er den temperatur, som din køler forhåbentlig aldrig bliver nødt til at overstige, hvis du efterlader din cykel skødesløst i en ovn, hvilket kan give anledning til bekymring, så prøv at undgå for enhver pris læg det faktisk ved siden af ​​et eksternt elektrisk varmelegeme, der 'lyser' lyst rødt ', hvilket også kan give dig problemer, så vær lidt forsigtig, hvor du sætter det. sollys svækker kulstof FALSK Nå, faktisk kunne du næsten have ret,' ikke at vi har det her nogensinde ville finde ud af det i Storbritannien ', faktum er, at harpikser blev brugt til at limte kulfibre sammen kan undertiden være sårbare over for UV-lys, hvilket betyder, at din ramme eller dele kunne' teoretisk 'nedbrydes over tid, men det antages faktisk at kulstofproducenter udviklede sig for at tage højde for, at kulstof betyder røv, at du kan bruge din ramme eller dele på ubestemt tid, og hvis du stadig er skeptisk, anbefaler jeg, at du kigger nærmere på flyet næste gang, denne ene brønd, stålrammer, kande bliver repareret, ikke? Gensvejset men kulstof? !! Hvis det bliver beskadiget, går det bare i skraldespanden, ikke? Nå, nej, forkert, det viser sig, at du kan rette kulfiberdele. Faktisk gør folk nogle helt fantastiske ting for at genoplive kulstof eller stivhed, som du nød det, før det blev beskadiget, men du kan muligvis stadig køre på din elskede cykel Kulstof er mindre sikkert end aluminium Det er.

FALSEScience-beskyttelsesbriller I teorien kan næsten ethvert materiale gøres sikkert i betragtning af dets egenskaber og derfor dets evner, og så er det bare et spørgsmål om stivhed og vægt og derfor ydeevne, så kul er hverken mindre sikker eller sikrere end aluminium, det er bare anderledes , men en ting, jeg lærte for et par uger siden, fandt jeg meget interessant, fordi kulstof lægges i en 90 graders eller 45 graders vinkel i forhold til en mulig revne. Det resulterer i en gradvis eller crack-by-crack V siger, mens aluminium, hvis det blev beskadiget, n er stort set SPIL OVER, fordi det er et isotropisk materiale, uanset hvilken ****** der er nu, ja kulstof vil mislykkes katastrofalt, men så vil det også være aluminium, hvis belastningen overstiger dens evner... er bare ren fysik, men hvad vil kulstof gøre? 'som vi lige sagde' giver mulige advarsler, skal du bare være opmærksom på tegnene, dvs. enhver form for knæklyde, knitrende lyde eller synlige tegn.

garmin gps hastighed nøjagtighed

Hvis du ser på dette, har jeg ødelagt nogle varige kulfibermyter, og selvom jeg gjorde det, håber jeg, at der vil være en sund debat i kommentarfeltet nedenfor, så sørg for at tilmelde dig nu, kom ind på det før Jeg går. Jeg vil bare tage det sidste punkt for sikkerhed op, hvilket ikke er en anbefaling til at købe gamle kulfiberdele som et materiale, det er helt fantastisk til fremstilling af cykeldele, men som med ethvert materiale er det kun så godt som teknik og fremstilling proces bag det. Så vær altid forsigtig, når du køber y cykel ting, og især hvis du køber brugt med sidstnævnte i tankerne, når du klikker deroppe, så har jeg en artikel, der viser dig, hvordan du bringer din cykel over efter en ulykke, hvilket er vigtigt som vi nu kender til både metalcykeldele og carboncykeldele, eller hvis du klikker dernede, så har en af ​​grundlæggerne af CERVELO 'Phil white' en rigtig interessant og dybtgående diskussion om, hvad der præcist er kulfiber, så ellers tjek det ud, For at abonnere til GCN skal du bare klikke på globeCC fra @ASKCYC på Twitter

Kan jeg gøre min mountainbike til en gruscykel?

Mountainbike gruskonvertering

TILmountainbikegårtilvære lidt lettereat konvertereda de allerede er udstyret med stor dækafstand, brede gearområder og stabil offroad-geometri.Konvertering af mountainbikes til gruscyklerer ikke noget nyt.
01.07.2020

5-årig dreng

Er gruscykler hurtige?

SVAR: Du kan helt sikkert bruge engruscykelsom en vejcykel. Du får stadig masser af gear til de fleste landevejskørsel, men du har ikke helt høje gear til, når hastighederne bliver megethurtig, som 26 mph til 30 mph ellerhurtigere. Du vil sandsynligvis dreje ud, fordi du ikke kan trædehurtignok.

Rider grus hårdere end vej?

Grusridningerhårderefordi det bruger flere musklerendtypiskvejkørsel, inklusive de i din overkrop, som for det meste bare følger med tilridenår du er på fortov.

Kan du køre på en carbon landevejscykel på grus?

SVAR:Du kanbrug bestemt engruscykelhave enlandevejscykel. Der er dog et par små begrænsningerdukan løbe ind ihvis du gørdet her. Afhængigt af hvordandukan lideride, detkunnevære vigtig eller slet ikke vigtig. Mangegruscykleri disse dage er der oprettet en 1x (enkeltkæde) foran.

Kan jeg bruge min carbon racercykel på grus?

Dukan bruge kulstoffiber tilgrus, mange menneskergør, men du foretrækker måske at investere i nogle billigere aluminiumshjulkan tagebanker lettere, og du vil ikke være så bange for at hamre dem ned agrusspore.30. 2020.

Skal jeg få en gruscykel eller landevejscykel?

SVAR: Du kan helt sikkert bruge engruscykelhave enlandevejscykel. På mange måder er det meget mere behageligt end en traditionellandevejscykel, fordi du kan bruge bredere dæk ved lavere tryk for at give dig selv en god polstring. Du vil ogsåbedre standsning og drejning af kraft fra mere gummi påvej.

Hvilken er den bedste gruscykel at købe?

De bedste gruscykler i 2021 Bedste samlede gruscykel: Specialiseret Diverge Pro Carbon I et hav af velkendt geometri er Diverge ($ 7.500) en standout. Specialist tydeligt lægge nogle tanker om, hvordan fit oversætter til at føle.

Hvilken slags materiale er en trek-gruscykel lavet af?

Til at begynde med er rammen lavet af Treks 300-serie Alpha Aluminium, og gaffelen er lavet af let kulfiber, en kombination der giver den perfekte balance mellem stivhed, vibrationsdæmpning og vægt.

Hvilken affjedring bruger en gruscykel?

For at få maksimal glathed over vaskebrætstød, skal du tjekke en gruscykel med ophæng. Topstone anvender et simpelt baghjulsophæng - ingen kobling eller stød - der er afhængig af at bøje rammens kulfiber for at give 30 mm bagkørsel.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Priser på cykler - hvordan løser vi det?

Hvor meget koster en god cykel? De cykler, vi har testet, har kostet fra omkring $ 300 til næsten $ 2.000. Vi fandt ud af, at flere penge køber en letvægtsramme lavet af kulfiber, aluminium (eller en kombination af begge materialer) eller højstyrkestål og andre komponenter af høj kvalitet. Men du kan stadig købe en god cykel for kun et par hundrede dollars.

Stationært cykeltilbehør - hvordan man løser det

Hvordan kan jeg gøre mit motionscykel sæde mere behageligt? Sådan laver du et motionscykelsæde mere behageligt (eller landevejscykel) Det kan hjælpe at justere sadlen. Kontroller vinklen på din sadel. Din haleben skal ikke røre ved sædet, så juster det i overensstemmelse hermed. Placer styret i niveau med eller lidt højere end sadlen.

Hurtigste cykel - almindelige spørgsmål

Hvad er den hurtigste hastighed på en cykel? 183.932 mph

Mobil cykelreparation - praktiske løsninger

Hvor meget koster en cykelindstilling? Afhængigt af dit område koster den gennemsnitlige cykelindstilling alt mellem $ 60 og $ 100. De fleste butikker tilbyder to muligheder - En mindre / grundlæggende justering, der koster $ 55 til $ 89 og en Major Tune-up, der typisk koster mellem $ 119 og $ 150. Omkostninger afhænger ofte af de tjenester, der er inkluderet i afstemningen.

Livestrong cykel - hvordan løser du det?

Hvor meget koster en Livestrong cykel? Cyklen, der kommer i varemærket gul-og-sort farve, koster $ 1.700, hvoraf $ 1.000 går til Livestrong, Lance Armstrongs kræft-velgørenhed.

Cykelfolk - besvare spørgsmålene

Hvad kalder du en person, der cykler? Hvis du cykler, kan dit køretøj også kaldes en cykel. Du kan blive kaldt en cyklist, en cyklist eller en cyklist.