Vigtigste > Cykling > Cykelbolte - besvare spørgsmålene

Cykelbolte - besvare spørgsmålene

Hvad er cykelbolte lavet af?

TitaniumBolteer meget dyrere end stål, men ca. 40% lettere for vægten af ​​vægten derude. Mest brugt til disse høje endefastgørelseselementerer Titanium i klasse 5 (6AL-4V), som spalter i lige under stålklasse 10.9.16. maj 2020



(Collisions Echo) - Vi så på myterne omkring kulfiber. Vi løftede låget på aluminium. Vi har undersøgt, om stål faktisk er ægte; det var.

Men der er stadig et stort tomrum i GCN Materials Science kurset. Og det er titanium. I et stykke tid, i begyndelsen af ​​90'erne, var titanium den næste store ting.

Og for at være retfærdig var den kort, men gradvist blev den dværget af kulfiber. Alligevel har den stadig en legion af super loyale fans og med rette. Så hvis du ikke er om bord i titaniumdragten endnu, eller måske mere præcist militærfly eller ubåd, hvad skal du så vide? (afslappet chillmusik) Selvom det har ry for at være reserve for det russiske eller amerikanske militær, som det var i retfærdighed, er titanium faktisk det niende mest forekommende element i jordskorpen.



Og ikke kun kan det bruges til at fremstille cykler, men det kan også findes i solcreme og papir for at gøre det hvidere. Hvad der gør papir hvidt, hjælper ikke rigtig meget med at fremstille cykler, bortset fra måske at trække dine første ideer på, og det er fordi det er titaniumoxid, der bruges i papir, mens når vi laver cykler, har vi brug for en Titanium-legering. De allerførste titaniumcykler var lavet af ren titanium, men de var meget fleksible, og de var ikke særlig gode.

Og det var først, da en titaniumlegering kaldet 3AL / 2.5V blev, at det ændrede sig efter at 3% aluminium og 2,5% vanadium blev blandet.

Den anden populære titaniumlegering til cykler er 6AL / 4V. Begge har et meget højt Young-modul, som er et mål for materialets stivhed, så de har en gPA på omkring 110 i modsætning til 6061 aluminium, som har en GPa på omkring 69. Og de har også en meget højere flydespænding, så det er her et materiale ikke vender tilbage til sin oprindelige position, når spændingen fjernes.



Så seks-fire titanium har en MPa på 1000, mens 6061 aluminium kun har en MPa på 270. Dette betyder, at materialet ikke deformeres, bøjes eller knækkes i tilfælde af et sammenbrud. Tre to-fem har faktisk en lavere flydespænding end seks-fire titanium, men det er en af ​​grundene til, at det næsten udelukkende bruges til cykelfremstilling, fordi Six-Four titanium er utroligt vanskeligt at bearbejde.

Det er mere skørt og mindre duktilt, så det er utroligt svært at forme det til enkle former som rør, til at begynde med, faktisk rulles de fleste seks til fire titanrør fra metalplader og svejses, mens tre til 2,5 har tendens til at være er sømløse. Dette resulterer faktisk i et mere ensartet samlet rør og er derfor bedre set fra et kvalitetskontrolsynspunkt.

Med andre ord, mens Six-Four-Titaniums materialegenskaber måske ser bedre ud på papir, vil det ikke nødvendigvis gøre en bedre cykel. Titanium er kendt for at være super let, men faktisk som materiale er det 60% tættere end aluminium, i betragtning af hvad vi lige har hørt om de andre materialegenskaber, kan du stadig se, hvorfor titaniumrammer har en tendens til at være lidt lettere end aluminiumsrammer. Så de bedste eksempler er omkring 1000 gram for en titaniumramme og omkring 1100 gram for aluminium.



Så 100 gram derinde. Og grunden til, at forskellen faktisk stadig er ret lille, skyldes sandsynligvis, hvor meget lettere det er at bearbejde og manipulere aluminium, og det kommer vi lidt senere til. Og det skal vi huske.

På grund af denne ekstra tæthed har superlyse titaniumrammer også ekstremt tyndvæggede rør. Og hvis vi sammenligner det med stål, er titanium lige så stærkt, men 45% mindre tæt. Det forklarer, hvorfor titaniumrammer er betydeligt lettere end stål.

Sejheden i forhold til materialegenskaberne gør behandling af titanium meget vanskelig, som vi allerede har nævnt. Heldigvis løses mange af disse vanskeligheder dog af rørproducenterne selv. En af disse ting er, at rør med indvendige stød ikke kan fremstilles sikkert af titanium.

Grundlæggende er der en risiko for, at titanium kan overbelastes, hvilket derefter vil føre til en svaghed i materialet. På den anden side kan du støde på rørene udvendigt, så bedre stillet! Hvis en dorn bearbejdes i røret, skrabes titanium udefra. Men det afhænger primært af rørets ligehed, fordi eventuelle ufuldkommenheder derefter også reflekteres i vægtykkelserne.

Så sandsynligvis er det derfor, denne cykel bag mig (tapramme) er lavet af titaniumrør med en lige diameter. Titanium er også lidt sværere at svejse end stål eller aluminium, og det er fordi det ved højere temperaturer reagerer på ilt i fravær af denne gas. For at være retfærdig skal alle metaller svejses i et inert gasmiljø, men titanium er særligt sart.

hjælper mælk faktisk dine knogler

For at sætte det i sammenhæng, hvis du svejser stål, skal en acceptabel udrensning, såkaldt, være omkring 1000 dele pr. Million ilt, mens det for titanium kun er 10 dele pr. Million. Så dette er lidt af en udfordring for en svejser, og hvis ilt kommer ind i svejsningen, vil titaniumet oxideres, hvis du holder dig til f. husk rom ovenfor i artiklen, er et meget hvidt, næsten værdiløst hvidt pulver.

Teknikken består derefter i svejsning i en inert argonatmosfære, så dybest set fører argongas ind i rørene og derefter også udvendigt i svejsningen, men så sikrer dette, at alt er pænt og stærkt. Den sidste ting, som Titan kan gøre en smule vanskelig, er arbejde. Ser du, vi nævnte tidligere, at aluminium kan fremstilles og bearbejdes i alle slags indviklede former, men titanium kan endda bøje en simpel S-bøjningskæde, for eksempel skal der udvises ekstrem forsigtighed for ikke at overbelaste materialet, hvilket derefter kan forårsage det bliver skørt og dermed svagt.

For at undgå dette skal titanet udglødes, opvarmes der og derefter lade det afkøle langsomt mellem hvert trin i processen. Det er ret tidskrævende, arbejdskrævende, og det er en anden grund til, at titaniumcykler er ret dyre. Er det dyrt? Godt sammenlignet med aluminiumscykler.

Men det er sandsynligvis på en del lavet med brugerdefineret stål og betydeligt billigere skal det siges end højkvalitets kulfiber. Det er et boutique-materiale, og ja, der er også boutiquepriser. Så råmaterialet ligger et sted mellem 10 og 12 amerikanske dollars pr. Kilo.

Færdige rør koster mellem $ 100 og $ 120 per kilo. Men det gør det lidt mere end standardstål og på niveau med rustfrit stål. Men tør jeg sige det, og fordi det måske ikke er lige så moderigtigt lige nu, er der nogle relative gode tilbud at finde i cykelverdenen.

Og for at være retfærdig har vi hidtil givet dig en utrolig mængde information, men vi forstår stadig ikke helt, hvorfor Titan har en så loyal tilhænger, og ærligt talt kan det være så godt. Du kan få en skræddersyet titanium ramme virkelig let, og den vil være betydeligt lettere end en tilsvarende skræddersyet stålramme, omkring 400 gram lettere. Jeg vil gætte, at en gennemsnitlig skræddersyet stålramme vejer omkring 1.600 gram; Titanium kunne være omkring 1200 gram.

Hvilket er ret vigtigt, hvis du vil bygge en super let racercykel; ja titanium er reaktivt, men din ramme korroderer ikke, ikke som stål, ikke som aluminium; det vil tage. Og så er Ti-Bike værge for mange mennesker. Skønhed er meget i betragtningens øjne, men jeg synes, der er utvivlsomt noget specielt ved titanium.

Jeg mener se på den rå finish; Det er som om det gløder. Ah, kørekvaliteten, endnu sværere at bestemme end æstetikken. Traditionelt har titanium i dag en køreoplevelse som ingen anden.

Men grænserne mellem materialerne er slørede; ingeniørarbejde bringer ting til nye steder. Så stål kan nu være lige så stift som aluminium; aluminium kan nu være lige så tilgivende som kulfiber. Men titanium har traditionelt altid handlet om zing; Jeg plejede at beskrive det som en stor titaniumramme, der forsøgte at hoppe fremad og på hver bump eller krusningsmoment for at få fart på vejen.

Og det lyder ret forbløffende efter min mening. Desværre har jeg bogstaveligt talt aldrig brugt nogen tid på en titanium cykel. Så jeg håber at finde et middel snart.

Nå, der er din Titanium 101. Forhåbentlig kan du nu tilføje den som et materiale, som stål, aluminium og kulfiber. Giv denne artikel store tommelfinger op.

Hvis ikke andet, har du skaffet dig nogle cykler i de sidste par minutter. Og hvis du vil se nogen af ​​disse artikler opdatere din viden om de andre materialer, hvorfor så ikke tjekke den om aluminium dernede.

Hvilken størrelse er bolte til cykelflaskebur?

Hullerne er normalt dimensioneret og gevindskåret til at acceptere en M5 x 0,8Bolt, hvilket betyder 5 mm i diameter og gevind 0,8 mm fra hinanden (stigning).

(skrigende højder) - Hvis du for nylig har købt eller købt en ny cykel, en af ​​de første opgraderinger, du måske overvejer at tilføje et flaskebur, for så kan du køre lidt længere lidt mere behageligt, end du ikke bliver dehydreret, i denne artikel vi vil vise dig nogle trin-for-trin instruktioner til at følge og gøre det virkelig nemt. (Afslappende hip-hop) For at montere et nyt flaskebur på din cykel har du bare brug for nogle få ting. Et flaskebur først selvfølgelig, men så skal du enten bruge en unbrakonøgle på tre, fire eller fem millimeter - du skal faktisk dreje skruerne der i din ramme.

Skruerne er generelt universelle. Dette betyder, at alle skruer fra hver cykel passer på alle andre cykler, og generelt kommer flaskeholderne også med disse skruer, i vores tilfælde guld. Men hvis der ikke var nogen flaskebure, er de sandsynligvis allerede på din cykel, og så til sidst noget fedt, jeg har hernede og en renseklud.

Bare for at sikre, at trådene og alt andet er pænt og rent, inden du installerer dit nye flaskebur. Faktisk er det meget lettere at bruge en ordentlig unbrakonøgle end at bruge et multiværktøj, når det kommer til at fastgøre et nyt flaskebur. Det skyldes, at et multiværktøj kan være ret omfangsrigt, da det er ret svært at dreje inde i flaskeburet.

Den første ting, du skal finde ud af, er, hvilken størrelsesskrue du i øjeblikket har i din cykel. Jeg ved tilfældigvis det som 5 mils. Så jeg begynder bare at løsne disse mod uret med min 5 mil unbrakonøgle.

Jeg vil være forsigtig med ikke at miste skiverne, som det er vigtigt at gå uden for plasten, hvilket flaskenes bur ofte er lavet af. Når du har fjernet skruerne fra din ramme, anbefaler jeg, at du opbevarer din rengøringsklud og sørger for, at det på en ny cykel ikke er små malingsrester, der har arbejdet ind i trådene eller andre støvpartikler eller andre urenheder. Du vil sikre dig, at dine tråde altid er pæne og rene.

Hvis du har gjort det og gnides boltene, er trådene på dine bolte, nu et godt tidspunkt at belægge hver bolt med lidt fedt. Når du har gjort alt dette, vil du gerne tage dit flaskebur ud af kassen på toppen, han kom. Ofte er den monteret på et stykke pap med et par skruer og et par møtrikker på bagsiden.

hvad gør æblecidereddike

Forsøg ikke at miste dem, fordi du måske vil have dem i fremtiden. Vær opmærksom på den rigtige retning, når du monterer dit nye flaskebur. Den smarteste person, jeg kender, og som var min træner i mange år, vendte engang et aero-flaskebur på hovedet bare fordi han syntes, det var mere æstetisk tiltalende.

Da han dukkede op på træningslejren med det, lo vi selvfølgelig alle ud af rummet. Og det har han heller ikke tilgivet. Flaskebur Den rigtige vej op.

Når det kommer til at fastgøre dit nye flaskebur på din cykel, skal du sørge for, at den lille skive er på ydersiden af ​​møtrikken. Da dette vil hjælpe med at klemme dit flaskebur mod rammen. Jeg vil altid anbefale at sætte skruen i flaskeburet først og derefter fastgøre din unbrakonøgle til den øverste bolt lige sådan.

Og så find trådene enkelt og omhyggeligt. På dette tidspunkt skal du virkelig være forsigtig med ikke at dreje tråden med for meget kraft, for hvis den ikke er korrekt justeret, fjerner du den meget let. da der er meget gearing selv med denne lille unbrakonøgle.

Faktisk er det faktisk ikke nødvendigt at stramme dit flaskebur for hårdt, hvis du har en momentnøgle derhjemme, ca. 2 millimeter er generelt mere end nok. Der er ikke meget pres på et flaskebur, så du vil bare sørge for, at det ikke rasler, og der er ingen chance for, at bolten løsner. Og det er nummer et flaskebur, jeg tror, ​​at denne cykel er lavet til eventyr og sandsynligvis kunne gå med en anden.

Når det kommer til at samle dit andet flaskebur, finder du, at det bliver lidt fiddly, og det er fordi, at der faktisk ikke er så meget plads i den lille del af rammetrekanten, og faktum er, at min store Allen nøglekampe for at gøre en fuld drejning uden at skade det andet flaskebur det første. Indsæt først skruen i flaskeburet med skiven på de ydre sider, så den klemmer mod rammen, og sæt den derefter ind i cyklen, og find den med fingrene. Begynd at dreje tråden, indtil du føler, at den er fanget, også den skal være pæn og glat, og alle tråde skulle have været kontrolleret for at sikre, at de er rene.

Gør det samme med den nederste. Nu bliver det lidt vanskeligere her, for som jeg allerede har nævnt, er der meget mindre plads, når man monterer det andet flaskebur. Men med lidt tålmodighed tager det ikke så lang tid.

Igen, afhængigt af størrelsen på din skrue, kan det være let at stramme den meget let med fingrene, indtil trådene er korrekte i slutningen, og derefter bare åbne til ca. 2 millimeter i slutningen med unbrakonøglen. Og der har du det, skal du nu være i stand til at bære op til en og en halv liter vand med to 750 mil flasker på din cykel. Hvis du for nylig hentede din første cykel og installerede nogle flaskebur, skal du lade det være i kommentarerne nedenfor.

For flere instruktionsartikler for begyndere til avancerede niveauer skal du bare klikke her nedenfor.

Er MTB-stangbolte universelle?

Nej det er de ikkeuniversel.

I denne artikel viser vi dig, hvordan du kan fjerne og installere en trådløs stilk på en cykelhøjtrimmer her på Park ToolCompany. Lad os tale om, hvad en trådløs stilk er først, når vi siger, at trådløs stilk er et system, hvorigennem en gaffel uden gevindrør forlænger hovedrøret, og en stilk klemmer sig derefter rundt om ydersiden af ​​styrerøret sammen med afstandsstykker, hvis det er nødvendigt Endelig en øvre cap holder alt på plads og fungerer som headsetjustering. Mange ældre cykler og nogle lavere endecykler har styrerør, der er gevindskåret ind i styrerøret og er sikre med en ekspanderende kil.

er mandelmel sundt

Der er en separat artikel om, hvordan man fjerner og installerer dem øverst på skærmen.Udvendte stængler har normalt en to-tre kompressionsskruer i forbindelse med en kompressionsåbning, der holder stammen til styrerøret, de har også to to seks skruer frontplade på og deles med den ene side ind og til boltning til de andre stængler i forskellige rør- og styrestørrelser. Det er klogt at måle dine komponenter for at sikre, at du monterer eller bestiller den rigtige spindel. Her er nogle almindelige styrdiametre. Der er nogle outliers på nogle ældre cykler her er nogle almindelige hovedrørdiametre, og inkompatible komponenter kan udgøre en sikkerhedsrisiko, så tjek altid producenten for specifikationer og kompatibilitetsoplysninger. Skiver fås også til at passe et mindre diameter styr eller et større gaffelrør til en større. N stængler er også tilgængelige i forskellige længder markeret et eller andet sted på stilken, eller dens emballeringsstænger kan monteres op eller ned for at justere stanghøjden uden at ændre plads eller orientering, disse betegnes ofte som positive og negative bjælker, når der foretages drastiske ændringer i vinkel eller position, længden på stammen kan foretages ændringer i husets længde b nødvendige stængler leveres normalt med afstandsstykker på styrerøret, disse afstandsstykker er tilgængelige i en række forskellige tykkelser, farver og materialer tillader de højdejustering og spiller også en rolle i headsetindstillingen, når du installerer en. Hvis du vil matche og skrive ned højden på din originale stamme fra toppen af ​​dækket til midten af styret, vi kommer op senere. Typiske værktøjer til denne procedure inkluderer en skruenøgle af passende størrelse, momentnøgle eller momentdrev med passende fedt- eller gevindstykker dlocker til skruesamling Forbindelser som Park Tool's AC 2 4 kulfiberstyr og lynlåse på tårem eller lignende for at sikre styr og gaffel, mens stammen fjernes. Denne handling kan udføres med cyklen i et arbejdsstativ med forhjulet fjernet eller på gulvet kan det være nyttigt at sprede cyklen for at få stabilitet Start med at fjerne din gamle spindel, mens du fjerner skruerne fra frontpanelet. Du holder frontpanelet. Når du har fjernet frontpladen fra styret, hænger den frit skruer på styrerøret, en fuld drejning er mere end sandsynligt nok, så fjerner vi topdækslet, inden vi finder ud af, at dette i øjeblikket er det eneste middel, som gaffelen er foran af At falde ud af cyklen beskytter, når du arbejder på cyklen i et arbejdsstativ, brug en anden tårem eller binde en lynlås for at holde gaffelen på plads. Løsn nu topdækselskruen og fjern topdækslet. Du skulle så kunne at fjerne stammen fra styrerøret for at trække cyklen til jorden og sikre, at alle komponenter sidder helt og uden mellemrum Konfigurer stammen og afstandsstykkerne til den ønskede stammehøjde, hvis det ønskes, hvis den nye stamme har en anden stabelhøjde end den gamle, du skal justere afstandsstykkerne i henhold til stilken eller afstandsstykkerne, skal være lidt over den øvre kant af styrerøret, ca. tre millimeter, hvis de flugter eller under styrerøret. Det er umuligt at justere headsettet køb ekstra eller forskellige afstandsstykker for at opnå den korrekte højde Med en carbongaffel er det vigtigt, at styrerøret går hele vejen igennem stilken for at reducere belastningen på styrerørets ende.

Så er det nødvendigt at have en afstandsstykke oven på stammen. Smør topdækselskruen, påfør og monter topdækslet ovenpå, det er ansvarligt for justering af headsetindstillingen. Spænd denne skrue indtil nu.

Vi finjusterer denne indstilling mod slutningen af ​​denne proces. Når du installerer et carbon-styr, anbefales det at anvende en monteringsmasse som f.eks. Park Tool's AC, hvor styret hviler mod stammen.Dette hjælper med at skabe den nødvendige friktion mellem stangen og stammen for at tillade rotationsmodstand.

Det fungerer også som en barriere mellem stang- og spindelmaterialerne. Fedt eller gevindlås gælder ikke begge på frontpladeskruerne Placer frontpladen over stængernes overflade og skru skruerne i, men stram ikke skruerne helt. strammes jævnt, og afstanden mellem stammen og frontpladen skal normalt være jævn øverst, og der er et par stængler i bunden, som kræver, at den ene side skal strammes helt, før du kontakter producenten for at få flere oplysninger på den anden side før stram boltene fuldt ud over cyklen og stram styrhjulet, så du kan justere det, skal du også sørge for, at de er centreret på dette tidspunkt. Normalt har stænger markeringer, der hjælper med at centrere og rulle.

Stram nu frontpladeskruerne i et X-mønster, og træk topdækslet ned, indtil der er let modstand, stængerne skal dreje frit med meget lille opløsning. I dette eksempel er topdækslet for stramt. Løsn topdækslet en ottendedel af en omgang, og test igen.

Derefter rettes styret ved hjælp af en lineal mod gaffelbenene som referencepunkter, strammes fastspændingsskruerne, test af headsetindstillingen ved at holde forbremsen og cyklen placere fingrene frem og tilbage på det øverste lejedæksel og den øverste skal af headsettet og følelse af leg, som kan mærkes som en let bankning. 8. ottende drejning, stram fastspændingsskruerne igen og kontroller igen, fortsæt indtil afspilningen er væk. Til sidst strammes klemmeskruerne med et typisk moment på fire til seks Newton meter Tak for at se Hundredvis af flere artikler som denne kan findes på vores kanal her på YouTube, og vi arbejder konstant på at være mere, så sørg for at abonnere på det nyeste indhold til Park Tool og besøg vores hjemmeside, der har endnu mere indhold, der hjælper dig med at gøre din cykel bedre

Er alle cykelbolte i samme størrelse?

Den mest almindeligestørrelsereller alleskruertilcyklerer 4, 5 og 6 mm. Der er endda en fællescykelværktøj, der passer indalletre. Efter min erfaring bruger de fleste stativer 5 mmskruer, men nogle bruger 4 eller 6 mmskruer.

Hver mountainbiker skal have et sæt værktøjer til at udføre grundlæggende vedligeholdelse på deres cykel for at sikre, at den forbliver på stierne. Så selv på det grundlæggende niveau skal du køre en unbrakonøgle over cyklen derhjemme og give den en generel kontrol for sikkerheden. Du kan skifte de indvendige og ydre gearkabler bare for at holde din cykel i dårlige forhold og ændre en fladt dæk og udskift dækkene. Og for at få det job udført er alt hvad du virkelig har brug for en pumpe, nogle dækhåndtag, en anstændig lille multiværktøj, helst med et kædeværktøj på, eller et separat kædeværktøj og sæt kabelskærere.

Men hvis du er interesseret i at tinkere og ønsker at blive lidt mere involveret, er der 10 værktøjer, der virkelig vil gøre dit liv lettere. Først keglenøgler. Hvis du laver nogen form for navtjeneste på din cykel, er det meget sandsynligt, at du får brug for konusnøgler, medmindre du har brug for. Din cykel er ny Fjern navakslesystemet fra cyklen.

Selvom din cykel ikke har et normalt skål-og-tilspidset leje, skal du stadig have dem til at fjerne endestykker på akslen for at få adgang til patronkamrene. Koniske skruenøgler findes i forskellige størrelser, så det er en god ide at holde nogle af disse i dit valg; de koster ikke mange penge, men de vil være nyttige, når du mindst tror, ​​du har brug for dem. Det specielle ved en keglenøgle er den faktiske fysiske størrelse.

De er kun omkring 3 mm tykke, så du kan bruge dem til at låse møtrikker mod hinanden tidligere, men nu handler det mere om at lave hjulaksler med dem. Så sørg for at opbevare nogle af disse i din værktøjskasse med kædetjek. Så dine gear slides naturligvis meget, når du bruger din cykel, især når du kører i mudrede og våde forhold.

Hvis du udskifter din kæde mere regelmæssigt end kassetten, får du ofte to eller tre kæder til en kassette. Så det sparer selvfølgelig mange penge. Men du skal overvåge slid på din kæde.

Så brug en kædetester til at indsætte de to ben i kæden og se på skalaen ovenfor for at se, hvor slidt den er på. 75 er det, du leder efter, og så vil du udskifte den. Klokken 11 og 12 er det mere som .5 Så en simpel enhed, du kan få disse enheder, der har en justerbar type drejetap i sidste ende, og du kan få enklere, men de er et rigtig godt værktøj.

Gem en af ​​disse i din værktøjskasse. Dernæst kædetænger. Så de ser ud til at være mere et specialiseret værktøj, men faktisk er de meget nyttige til simpelthen at fjerne hovedleddet på en kæde, bare indsæt, træk de to led sammen, del kæden, hvorfor er det nyttigt? Nå, vedligehold kæden selv, affedtning, rengøring, og selvom du kun skifter kæde regelmæssigt, når du rejser mange kilometer.

Når du sætter en kæde sammen igen, skal du selvfølgelig sørge for at få det rigtigt med den korrekte forbindelsesstift eller hovedled; nex t up, et torx multiværktøj. På mountainbikes bruges T25 typisk til at holde din disk på hjulene. Men som vi har set flere og flere steder på cyklen, som baghjulet eller endda drejetappen, der holder bremsearmen på bremserne, ser du flere og flere Torx-løsninger.

Og hvorfor er det vigtigt? Nå, især med de mindre bolte, taler vi 3 mm eller mindre. De er meget lette at afrunde. Men du får et meget bedre køb med en torx-skruenøgle.

Disse ting er selvfølgelig små, så det er en leg at have et multiværktøj med alle størrelser på. Dernæst et kassetteværktøj og kædepisk. Hvorfor har du brug for disse? Let at fjerne kassetten fra cyklen.

Så hvis du bruger disse konusnøgler og de kæderelaterede ting, har du også brug for disse for at fjerne resten af ​​din transmission. Så det faktiske kassetteværktøj glider ind i kassetten, og du holder kassetten stille med kædepisken og bruger enten en justerbar strammer, eller du kan sætte den i en skruestik og dreje hjulet mod den for at fjerne kassetten. Meget nyttigt værktøj, køb en gang, behøver aldrig at købe igen.

Vil altid være der. Bare sørg for at indregne den hastighedstransmission, du har, disse fås med op til 12 hastigheder eller med en meget bredere kæde til et lavere gearudvalg. Dernæst et værktøj til at fjerne bundbeslaget.

Så det er vigtigt at fjerne et bundbeslag, fordi det er en af ​​de første ting, du gør. Din cykel vil sandsynligvis gå i stykker. Fordi det lider af centrifugering hele tiden, eller bare lige ind i forhjulets ildlinje, og fjernelse og udskiftning af det er en enkel opgave, du kan gøre derhjemme med minimalt værktøj. Du har en helt lukket Style-enhed, ikke Crescent-Style, så den har et rigtig godt greb der, og den har faktisk også et lille hjul her.

Så dette hjul er til brug sammen med Shimano-krumtapene, at vi har den lille hætte der til forudindlæsning. Så du kan bare forudindlæse det og med en afviklingstast, og du er klar til at gå, så sørg for at få den, der passer til din cykel og stilen med bundbeslaget, du har aldrig brug for en anden. Dernæst et mindre værktøj, en ventilkernefjerner, disse er virkelig nyttige til den åbenlyse udskiftning af ventilkernen, men også i en situation, hvor du sætter din cykel slangeløs, er det virkelig godt at tage ventilen ud og injicere løsningen rør derinde også.

Det er et rigtig simpelt lille værktøj, ventilkerner bøjer det fra tid til anden, måske er du på sporet og har travlt med en minipumpe, der prøver at få lidt luft ind igen, så det er også værd at tage et spor med et par ventiler. Opbevar det i din værktøjskasse derhjemme med alle dine slangeløse ting. Dernæst en kompressorpumpe.

Borte er de dage, hvor vi prøver at sætte slangeløse dæk på med en almindelig pumpe eller CO2-patroner. For at skulle spilde, få en af ​​disse, dette er lavet af Topeak, men der er flere muligheder på markedet osv. I princippet er de alle samme. Så du har en sporpumpe indbygget i enheden, og du har et sekundært kammer, som du oplader ved blot at dreje på en drejeknap eller dreje på en drejeknap, oplade den, og du kan slippe alt det tryk i én gang der finder dit dæk og puster det op i et øjeblik.

Når du har prøvet en af ​​disse, vil du aldrig gå tilbage. Du er så god. Næste er en af ​​mine favoritter, det er intern kabelføring. Hvis du nogensinde har kæmpet for at samle et internt kabel, det være sig bare dit sadelpindekabelskabel eller et hus i fuld ganglængde, så ved du, at det er en af ​​de mest frustrerende opgaver når det går galt.

I så fald skal du få en af ​​disse. Det vil gøre dit liv meget lettere. I det væsentlige er der tre kabler, indre kabler, det vil sige med forskellige stik i slutningen for at sikre de forskellige typer kabler. pigtråd, nogle er magnetiske og andre har en kappestil.

Og du bare jagter dem med denne utrolige kraft gennem Voller Magnet, forbinder dem til det kabel, du trækker, trækker det lige igennem igen. Helt genialt sæt. Okay så det er ikke den billigste ting i verden, men køb det en gang, så får du dit værktøjssæt i dit værktøjssæt for evigt.

Sidst men ikke mindst er en slags momentnøgle. Nu behøver du ikke nødvendigvis have en fuld momentnøgle og bitopsætning. Du kan slippe af sted med en af ​​disse.

motion og abort

Dette er helt genialt nu, det er fra Park, leveres med et sæt bits, der holdes i håndtaget og har indbyggede Torq-indstillinger. Så dette er hvad du har brug for til dine vigtigste kontroller. Så dit styr, din spindel, din spindelklemme, din bremsearmkontrolopsætning.

Hver af disse sarte. Betyder, at du ikke har brug for en fuld opsætning med Torq-skruenøglen, og det betyder, at du kan sikre dig, at intet vil bryde noget på din cykel. Virkelig nyttigt, især når du har et par lette eller dyre komponenter derinde.

Forhåbentlig vil nogle af disse værktøjer være virkelig nyttige for dig, og jeg vil meget gerne vide, hvad jeg skal gøre med ol, som du ikke kan leve uden. Lad os vide i kommentarerne nedenfor. Glem ikke at klikke i midten for at abonnere, da der er en helt ny artikel hver dag, og hvis du vil have artikler om, hvordan Shimano-drivlinjen vedligeholdes, skal du klikke her.

Og for at installere en pressetilpasningsbeslag skal du klikke her. Sidst men ikke mindst, hvis du kan lide artiklen, så giv os tommelfingre op.

Er cykelmøtrikker metriske?

På encykel, vil du se beggemetriskog SAE-system. Mest trådning ermetrisk, men ikke alle. Komponenter vil blive udstyret medmetriskfastgørelseselementer ved hjælp afmetriskskruenøgles størrelse, men kæden er en halv tomme. Kuglelejer på encykeler tommer store, fra så små som 1/16 tommer op til 5/16 tommer.17. aug 2010

Hvordan sætter du et vandflaskebur på en cykel uden huller?

Du kan bruge slangeklemmer for at undgåhullercykler. Jeg har set er at bruge slangeklemmer tilvedhæfttilflaskeburtil rammen. Slangeklemmer er hvad (plejede?)vedhæften bils radiatorslange til radiatoren, hvis du har set det.4. mar 2021

Er alle spindelbolte universelle?

Spindelbolteer ikkeuniverseltilallecykler.Alletyper afstængelboltkan ikke let passe indallecykler, da det varierer trådens størrelse. Så hvis du vil brugespindelboltepå enhver cykel er det nødvendigt at tage den korrekte måling af størrelsen på cyklenbolteførst. Detspindelbolteer af mange størrelser.

Hvad gør stangbolte?

Spindelboltevar en typeBoltbrugt til at fastgøre genstande, der blev opfundet før 2153.

Hvilken størrelse er de fleste cykelbolte?

Detmestalmindeligestørrelsereller alleskruertilcyklerer 4, 5 og 6 mm. Der er endda en fællescykelværktøj, der passer ind i alle tre. Efter min erfaringmeststativer bruger 5 mmskruer, men nogle bruger 4 eller 6 mmskruer.

Hvilken størrelse skruenøgle har jeg brug for til cykel?

Hvis dincykelhubset er standard, start med at købe tre keglerskruenøgle størrelser: en 13, 15 og 17 mm testamentegøret flertal af hubsets fremstilles i dag. Hvis dincykelhubset er IKKE standardkøb et helt 'sæt' kegleskruenøglerder vil omfatte allestørrelsefra 13 mm op til 19 mm.15. mar 2012

Hvordan ved jeg, hvilken størrelse min cykelnav er?

Finde ud afafstanden mellem låsemøtrikkerne (hvorknudepunktsidder i udfaldene) - 100 eller 110 mm er typisk for fronten. De fleste baghjul er 126, 130, 135 eller 142 mm (til gennemgående aksler). Dette kaldes almindeligvis OLD (over locknutdimension). Tag det tal og del med 2.1. jul. Feb 2020

Hvad har du brug for at vide om cykelbolte?

1. Bremsebolte 2. Bremsekabler 3. Bremseklods 4. Frontplade 5. Topdæksel 6. Spindel 7. Skifte- / bremsearm 8. Saddelklemme 9. Sædebinder 10. Kædehjul 11. Krumtapfæstelser: Fastgørelsesbolte (antal og størrelser varierer).

Hvilket er det bedste mærke til motorcykelbolte?

Pro-Bolt Fasteners - Supreme Quality du kan stole på Vi er den førende leverandør af møtrikker, bolte, skiver og motorcykeltilbehør og boltsæt i høj kvalitet. Pro-Bolt har leveret motorcykelindustrien i 20 år inklusive Racing Teams i MotoGP, Moto2, Moto3, World Superbikes, British Superbikes.

Hvilken type bolte bruger pro bolt?

Vores produkter inkluderer et stort udvalg af boltsæt i aluminium, rustfrit stål & amp; Titanium - vores bolte er rettet mod motorsportindustrien, vi har flanger med sekskantede bolte, forborede racerspecifikationer, tilspidset topdæksel, kuppelhoved, nedsænket & amp; karrosseribolte.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Ohiopyle svømning - typiske svar og spørgsmål

Kan du svømme på Ohiopyle? Et besøg i Ohiopyle er en fantastisk måde at tilbringe en dag på Yough River! Bemærk, dette er ikke et bestemt svømningsområde. Svøm på egen risiko.

Alaska Fat Bike - hvordan beslutter du dig?

Er fede cykler det værd? Den fede cykel er ingen undtagelse. Den fede cykel har meget mere pude, trækkraft og komfort til din tur. Hvis dine gader er plettet med sne og is, er disse den bedste mulighed for dig. Hvis du leder efter komfort og trækkraft, ville dette være den ekstra vægt værd.

Wow fortsætter med at gå ned 2017 - hvordan man løser det

Hvorfor kollapser min wow? Ændringer af softwareindstillingerne på dine grafikkortdrivere kan forårsage nedbrud eller ydeevneproblemer. Nulstil dine indstillinger for videodriveren for at løse dette problem. Overophedning kan forårsage ydeevne problemer, spil nedbrud og fuld computer lockups. Hvis problemet fortsætter, skal du afinstallere og geninstallere spillet.

Krankarmslængde - levedygtige løsninger

Hvilken længde af krumtaparm skal jeg bruge? Fælles bevægelsesområder vil afhænge af lårbenet, skinnebenet og fodlængden, som varierer (normalt) i forhold til din højde. Så i enkle vendinger og forudsat at vi alle har lignende proportioner, kan vi bruge vores 172,5 mm krumtap og 1,778 m højde til at antyde, at krumtaplængder skal være 9,7% af vores højde.

James Dobson Death - Sådan løses

Hvor gammel er James Dobson nu? James Dobson / Alter

Tredje testikel - praktisk løsning

Hvorfor føler jeg en tredje testikel? En tilstand, der kan føles som kræft i testiklerne, er en spermatocele. Dette er en sædfyldt cyste i epididymis, der føles som en mindre tredje bold. Disse er ret almindelige og er normalt ikke et problem, medmindre de bliver store.