Vigtigste > Cykling > Cykelbremseværktøj - hvordan man håndterer det

Cykelbremseværktøj - hvordan man håndterer det

Hvilke værktøjer har du brug for til at fastgøre cykelbremser?



I denne artikel skal vi gennemgå samlingen og justeringen af ​​den lineære trækfælgbremser. Sørg for at se artiklen om, hvordan du samler og justerer den tykkelse, der passer til din bremsetype. Hvis du ikke er sikker på, hvad du har at gøre med, skal du tjekke denne artikel.

Den lineære trækbremse er på bagsiden eller fronten af ​​cyklen, drejepunkterne for bremsen er under bremsefladen, og venstre og højre arm holdes af en enkelt primær ledning trukket sammen. Et husstop er fastgjort til en arm. Kablet føres til den anden arm med en fastspændingsskrue.

Træk i håndtaget bringer puderne til fælgen. Typiske værktøjer og tilbehør kan omfatte: unbrakonøgler til caliper samling og padjustering En 'fjerde' kabelspænder momentnøgle og bits for at sikre dig, at tingene er rigtig stramme skruetrækker for at centrere bremsen, en kabelskærer for at forkorte bremsekablet og installere slutdækselfedt, en klud og gevindlås De lineære spændingsbremser er monteret på de samme rammefittings som udliggerbremserne. Ydersiden af ​​denne overflade skal få noget fedt for at gøre den glat og ikke køre blind.



De indvendige gevind må ikke smøres eller smøres. Der er normalt en gevindlås på skruen, eller hvis der ikke er en, kan trådlås sættes på den. Fedt på gevindene tjener formålet med skruelåsen.

Kaliperne har en fjeder, der passer ind i en af ​​tre mulige vedhæftede filer. Den øverste fastgørelse giver en masse fjederspænding. Det er almindeligt, at du skal dreje påfyldningen for at komme forbi gaflen.

Det føles næsten som om der er for meget spænding her. Det nederste hul sikrer meget lidt spænding. Vælg normalt det midterste hul og sørg for, at begge sider er symmetriske og i samme midterhul.



Fikseringskruer er nu gevindskåret i hver side. Hvis der er en forudinstalleret gevindlås på skruen, er det normalt at mærke en vis modstand, når du skruer den ind. Dette er trådlåsen, der gør sit job.

Et typisk moment for fastgørelsesskruerne er 8 til 10 Newton meter. Armene skal stadig svinge frit. Når armene er fastgjort til rammen eller gaffelen, justeres puderne nu.

Det almindelige lineære tog har et gevindboltsystem. Der er et antal konvekse og konkave skiver, der skaber et kugleleddesystem. Dette giver mulighed for justering på flere niveauer: det gør det muligt for tæerne, den lodrette overflade af bremseklodsen kan være vinkelret på fælgen, vi kan se på vores bremsearm for at højde bevæger sig op og ned.



Alt er sikret med en enkelt møtrik på bagsiden af ​​bremsebolten, det er også almindeligt at bemærke den lille krumning af din bremseklods. Denne krumning svarer til krumningen på kanten. Løsn pudeholderen, før armen og bremseklodsen til fælgen, og juster dem til toppen af ​​bremsefladen, ikke til toppen af ​​fælgen, men til toppen af ​​bremsefladen.

Hvis elektroderne bliver tyndere, bevæger de sig længere og længere ned ad fælgen, så det rammer et dæk. Når fastgørelsesmøtrikken er løs, vil dækket bevæge sig i mange forskellige plan. Bring puden forsigtigt til fælgen, og tryk og fastgør møtrikken med en lille lyskraft, og placer de konvekse konkave skiver, hvor de skal justeres korrekt med de to flade overflader - fælgen og puden.

Tå kan gøres på flere måder, løsn møtrikken og før nøglen frem eller tilbage efter behov for at vinde banen. Sporet er nyttigt til at reducere bremsepræk. Når fælgen roterer fremad, trækker bremseklodsen og armen l en smule frem og tilbage.

Dette kan forårsage en knirk, der er en harmonisk resonans. Ved at indføre berøringer foran og et lille mellemrum bagpå reducerer vi armen og pudens tendens til hurtigt at bevæge sig frem og tilbage - dette reducerer knirken. Vi starter i den korrekte højde. Vi kontrollerer, at for- og bagkant er firkantede og lige op til fælgen.

Så for sporet løsner vi møtrikken i dette tilfælde, trækker nøglen fremad og fastgør den. Her - alt for meget spor. Med enorme mængder af spidsen reducerer du bremsekraften, når den bøjes for at trække sig tilbage og udøve kraft på fælgen.

Så vi leder efter et lille hul. Bring skruenøglen lidt tilbage. Hold fast. Et lille hul i ryggen, forkant og bagkant selv, vi er flade til fælgen. Typisk drejningsmoment her - 6 til 7 Newton meter.

Hold puden på plads, mens du strammer den endelige styrke med den, den vrides ikke, når du spænder monteringsmøtrikken. Gentag processen på den anden side. En anden nyttig teknik til at få nogle tæer til at sætte en skive på pudens bagkant, juster vores pude helt med fælgen, fastgør møtrikken og fjern skiven.

Et lukket elastikbånd kan fungere som en skive. Vi lægger dette på bagsiden af ​​puden, løsner monteringsmøtrikken og fortsætter med at justere vores pude som normalt, bare en lille kraft på fælgen vil flytte bolten i skiverne for at lade sporet fastgøres, stram puden helt, fjern skiven, og vi har et lille hul på bagsiden af ​​skiven, gentag processen på den anden side. Bremsekablet løber gennem huset, og huset stoppes ved en såkaldt noodle.

Nudlen fungerer som et stop for sagen, og kablet føres til den anden arm, så vi kan trække armene sammen. A Nudlen består normalt af en liner under sagsstoppet. Dette er et almindeligt sted at opsamle en masse fugt og korrosion - derfor er det et godt sted at smøre.

Installer ledningen gennem nudlen og ud. Nudlen klikker ind i forbindelsen til den ene arm og går til fastspændingsbolten på den modsatte arm. Det er almindeligt at se støv på dette tidspunkt, hvor bagagerummet skal fastgøres, ideen er at holde snavs ude af systemet.

Herfra kører vi spændemekanismen, og inden vi trækker puderne sammen, træk tøndejusteringerne tre eller fire omdrejninger tilbage, så vi kan foretage nogle finjusteringer på armen. Når sagen sidder helt i nudlen, nudlen er fastgjort og sidder i forbindelsen, er vi klar til at trække armene helt til kanten. Vi kan gøre dette med en 'fjerde hånd' som BT-2; det er kun nødvendigt at røre ved kanten eller endda komme meget tæt på.

Gå ikke hele vejen og skub med magt - du har ikke nok holdning til at skabe en god holdning. Så bare skru klemmen fast på fælgen, og fastgør derefter klemmen. Hvis du ikke har en fjerde hånd, kan du normalt bare trække armene sammen i hånden og trække kablet ud.

Du har en masse gearing på disse arme - det tager ikke meget kraft at trække disse puder sammen, så normalt er bare en hånd nok. Også her strammer vi fastspændingsskruen. Det skal flade ud og klemme kablet. 6 Newton meter er et godt gennemsnitligt drejningsmoment her.

Vi justerer nu mellemrummet på fælgen ved at mærke håndtaget. Hvis elektroderne er for stramme, trækker håndtaget og klikker straks på plads. Det er bare for tæt.

Hvis hjulet overhovedet går ud af sporet, vil det gnide mod elektroderne. Det giver os virkelig ikke god bremseevne. Tredje problem - det er svært at frigive hurtig frigivelse, vi skal være i stand til at trække koblingen ud af nudlen, og det er her, vi har problemer.

Denne bremse er sat for stramt. Her bringer vi tøndejusteringen mod armen, hvilket giver os mere spil. Her har vi mere affjedring - det er godt for vores gearing i hånden.

Vi har betydeligt mere end en tomme fri, når vi kontakter, så vi har meget bremsekraft, og her kan vi let frakoble og genaktivere vores hurtige frigivelse. Denne bremse er ikke for løs, ikke for stram, vi justerer bagbremsen på samme måde. Nu er det tid til at centrere bremserne.

Nu er det tid til at centrere bremserne. Centreringen udføres ved at ændre fjederspændingen let. Den ene side eller normalt begge sider har en skrue ved siden af ​​returfjederen for at øge spændingen på hver side, du strammer.

Vi er ikke i midten her. Vi har et stort hul til venstre for føreren og berører til højre. Begge pads bevæger sig sammen, men her er højre arm svagere end venstre.

Så jeg løsner denne skrue for at gøre dette lidt mere jævnt. Hvis vi er gået for langt, kan vi stramme det, og hvis det ser godt ud, er det godt. Her kunne vi have strammet denne skrue for at trække elektroderne til højre, vi kunne have strammet denne skrue for at trække begge elektroder til venstre.

Igen, hvis du kun har at gøre med en af ​​disse skruer, vil begge pads bevæge sig rundt, så du ikke behøver at gøre begge dele. Det er nu tid til at trimme kablet og installere kabelendestykket. Det er også almindeligt på mange af disse bremser at have en lille plads til at opbevare den væk og kablet til at holde den pænt gemt væk.

Så vi vil skære lige her, hvor tommelfingeren er, vi trækker dette ud, vi skærer det, vi sætter en endehætte på, og vi krymper den. Så lægger vi det rent og ude af vejen. Disse bremser er klar til vejen.

Og det fuldender processen med samling og justering af tykkelsen. Hvis du leder efter hjælp til en anden procedure relateret til fælgbremser, har vi meget og tjek denne artikel for at se, hvordan vi organiserede vores fælgbremseartikelindhold.

Hvilke værktøjer har jeg brug for til et bremsejob?

Her er denødvendige værktøjerat skiftebremser.
  • Start med den rigtige beskyttelse. Før du starter et projekt på din bil, skal du sørge for, at du er ordentligt beskyttet.
  • BremsePads og rotorer.
  • Jack og Jack står.
  • Lugmøtriknøgle.
  • BremseBremsestempelVærktøj.
  • BremseUdluftningsnøgle.
  • Unbrakonøglesæt.
25. mar 2019

hej jeg er Melanie og jeg har set tusindvis af artikler om bilmekanik, men i dag skifter jeg for første gang bremser alene, det er rigtigt hej velkommen tilbage dejligt at se dig igen, det var hurtigt ja jeg skal skifte bremser Jeg spekulerede på, hvad har jeg brug for, for at gøre et godt stykke arbejde, godt, gør et godt stykke arbejde, du har brug for et par ting, men jeg har dem på lager, kom tilbage, tak, jeg har set et par youtube-artikler for nylig det handler om dette, hvordan man kan kæde mine bremser så let, men jeg er heldigvis ikke helt sikker på, at jeg havde et crashkursus i morges med John fra Napa om, hvordan man gør jobbet, men først skal jeg vise jer mine værktøjer så Jeg lavede her en momentnøgle andre skruenøgler Jeg har værktøjer til rengøring af smøremidler, men jeg har et hemmeligt værktøj, og dette er john fra napa, han vil være der, hvis jeg har store problemer, jeg er lidt nervøs for dette job, men jeg skal være okay lad os gør boltene på rotoren med slagnøglen først lad os gå, jeg skal e bådene på tykkelsen og c aliper-beslag, så jeg bruger det først, jeg prøver at skubbe det, og det er svært okay nej, det fungerer ikke, prøv ikke igen, skulle have gjort dette, det er let, og at du skal gå nej, skal ned, have det sådan, når du fundet den rigtige måde, det er ret nemt at skrue toppen af, det er bare at springe ud, ja perfekt, så nu skal jeg tage denne lille bøjle og lægge den her, og denne del her skal bare hænge på den som denne er perfekt som et proffs, så nu skal jeg bruge denne til kaliberens holdeskruer, og denne gang vil jeg være på gå til højre side, der er nede og få det virkelig fast, okay det er nok til at sætte det på bommen Jeg prøver at bruge krogstangen i stedet for er bare ok nu rotoren, jeg vil bare prøve at flade denne først sådan, jeg vil bruge min hammer til at tage den af, som er så rusten ok jeg tror jeg har brug for mit specialværktøj john jeg har virkelig brug for din hjælp til tider det er den virkelige vanskelige del, der var easyokay havde bare brug for lidt hjælp men ikke var så slem, nu er det tid til at splitte e hub indtil det er pænt og glat, når det er svært på vejen eller næste gang, og det skal ikke være et godt maleri, så nu skal jeg fjerne nogle dele af det, så jeg kan rense det let, så jeg tager dette her tager jeg først den lille metaldel, der er skrald, af, jeg har ikke brug for den mere, og jeg vil rense den lille, jeg vil sætte lidt fed på, så her er jeg tadam nye skinnende dele, og jeg er bare vil tilføje lidt let glide, så disse er lidt færdige nu, jeg vil tilføje bremseklodser da, så denne del skal være herude, og jeg har også glemt et vigtigt skridt, så jeg skal rense rotoren nu med noget sæbevand og sæt alt for at sikre, at de små huller går på disse vinger. Jeg vil bare tørre dem ned og lægge en smule anti-beslag på dem, så de ikke er så hårde, så før jeg sætter dem på igen, skal jeg bare dreje det lidt for at få lidt mere vrirum Jeg tager det op igen nu er det tid til wobble, dette er den nemmeste del ok, så nu er en momentnøgle hurtig kliktid for at tilføje et lille moment med momentnøglen, indtil vi hører de to klik perfekt, jeg komprimerer stemplet og min tykkelse, og jeg vil bruge et supercoolt værktøj, en stempelkompressor, du vil elske det, der er rigtigt, jeg har lækket bremsevæske Tag altid hovedcylinderdækslet af, så undgå olieoverløb, alt fast. Nu er alt, hvad der er tilbage at gøre, at bruge min momentnøgle på 25 pund perfekt. Jeg tror, ​​jeg er færdig, det var ret let, så John hvordan gjorde jeg det godt Melanie var det virkelig sådan? let som dit rør ikke så let, men det var ikke så slemt, det eneste, olien du mistede ovenpå, er ikke noget stort, bare læg noget fedt på forsiden af ​​rotorhatten, og du er godt på vej til det mest folk giver op efter den første stramning tak John, jeg er Melanie og jeg ændrede min pause næsten for første gang alene

Hvilke værktøjer har du brug for for at adskille en cykel?

Hvilke værktøjer har jeg brug for for at adskille en cykel?Du har brug for detet par unbrakonøgler eller unbrakonøgler; metriske boksnøgler og / eller en skralde med stikkontakter i størrelserne 8, 10, 14 og 15 mm nålestang; fladskruetrækker og Philips skruetrækkere; en krumtapfjernelseværktøjtil den specifikke krumtap og en justerbar skruenøgle.

(elektronisk slag) At arbejde på din cykel derhjemme og ønsker at holde den i top-top stand er alt sammen godt og godt. Men du har brug for de rigtige værktøjer til det. Så her er ni vigtige værktøjer, du har brug for for at få det til at fungere problemfrit. (Hip hop musik) For det første kan jeg ikke anbefale at bruge en cykelreparationsstander nok.

Årsagen er, at han støtter cyklen godt, og jeg ser folk lejlighedsvis arbejde på deres cykler, der vendes på hovedet, fordi intet er logisk, og jeg har set folk stort set sætte kæder de forkerte steder, fordi de virkelig fik dem forkert ned ad bakken. Så uanset hvad du gør, skal du arbejde på din cykel den rigtige vej op, men i et stativ. Jeg bruger faktisk et stativ, så noget andet end det, vi har her.

Årsagen til, at jeg foretrækker det, er, at jeg rent faktisk kan arbejde på cyklen meget hurtigere og vende den rundt, og jeg har ikke brug for noget lige så akavet måske som denne. Der er en række forskellige arbejdsstande fra toppen af ​​rækken så noget som dette til noget hjemmelavet som jeg viste dig med en gammel slange.

Så der er noget for ethvert budget. Og få kun en. (Hip-hop musik) Så, Allen-skruenøgle eller Allen-skruenøgle, i disse dage på cykler er de dækket af topnøgler til dem. For år siden var vi nødt til at bruge skruenøgler, men i dag er det virkelig nemt med bare et par få.

Du kan få flere som denne, en simpel nøgle som denne eller en med en plastikhånd. Forskellene er virkelig i, hvor ofte du vil bruge dem. Så noget med et plasthåndtag, det er meget mere praktisk til daglig brug.

Hvad jeg vil råde, hvis du har budgettet til dette, så prøv at lede efter noget, der er som et kuglehoved på det. Årsagen er, at der er mange cykeldele på steder, hvor det ikke nødvendigvis er så let, faktisk ved at have noget som dette kan du stadig få adgang til stikkontakten og stadig fortryde det. Nå har du helt sikkert brug for fire, fem og seks millimeter eller sandsynligvis alligevel.

Der er en række forskellige størrelser, men disse er de tre mest almindelige. Hvis du er nødt til at købe nogle nu, skal du kigge efter, siger to millimeter op til 12 millimeter eller muligvis 10,12 millimeter, dette bruges kun med nogle freehub-kroppe.

Hvad jeg bruger, og også hvad Doddy fra GMBM bruger, i vores hjemmeværksteder, bruger vi faktisk multiverktøjsnøglen meget. Normalt er det de nærmeste ved hånden, og vi arbejder bare på cyklerne ret hurtigt. Så det er en enkel, let opgave. (Hip-hop musik) Så Torx-nøgle.

Disse ligner en unbrakonøgle, fordi de er seks-sidede, men det er her, ligheden grundlæggende ender. En torx-skruenøgle bruger mere af en punktpasning, og dybest set kan du få mere drejningsmoment igennem det, og det er virkelig vigtigt i cykelverdenen. Dermed bruger vi nogle ganske høje drejningsmomenter.

Og hvis du bruger et lille hoved, kan du let afrunde unbrakonøglehoveder, men med en Torx-skruenøgle er det ikke så let. Derfor den sandsynlige introduktion af minedrift i cykelindustrien, hvor vi har al denne lille lille hardware. Det er dog muligt faktisk at bruge en underdimensioneret Torx-skruenøgle, så sørg for at bruge den korrekte værktøjsstørrelse og sokkelstørrelse, når du strammer, da du ikke vil afrunde noget.

Det er aldrig sjovt. Hvis du ikke har torx-stik på din cykel, kan du ignorere alt, hvad jeg lige sagde, men vær opmærksom på, at det kommer mere og mere ind i cykelverdenen, så det vil sandsynligvis være i fremtiden, at du vil give efter, og du vil til sidst har brug for disse torx-værktøjer. (Hip-hop musik) Skruetrækkeren.

Sørg for, at du har et par i dit værksted. Jeg har altid et fladt hoved, og et Phillips-hoved kan bruge dem på dine bagskifterbegrænsningsskruer. Også på bremsekaliber for at justere dem.

Skoenøgler, den slags ting. Og hvis du ikke gør det, kan du altid bruge dem rundt i huset, rigtigt, til lidt DIY. (Hip-hop musik) Så en momentnøgle.

Disse er virkelig vigtige i et værksted i disse dage fra de allerbedste mekanikere, jeg kender, ved at bruge momentnøgler på komponenter dag ud og dag ind og huske, at de bruger nøjagtigt de samme komponenter dag ud og dag ind. Det betyder noget. Det betyder, at de ikke kun passer, og at du virkelig holder af dem, og det skal du, fordi det trods alt er al din stolthed og glæde.

For eksempel kan overstramning af din stilk knuse styrerøret, og til gengæld kan det faktisk bryde begge komponenter. Og i tilfælde af denne cykel med integreret styr og stilk kunne alle tre gå i stykker. Så brug en.

Når det kommer til størrelser, er der en række variationer fra denne store til ganske lille, og nogle gange kommer de endda gratis, når du køber en cykel. Hvor sejt er det? Forskellige størrelser vil naturligvis give dig meget mere gearing. Så denne kan naturligvis opnå meget mere end denne eller denne.

Og det er mere velegnet til ting som bundbeslag, kassettelåsringe og lignende. Men hvis du kun får en, skal du sørge for kun at få en lille som en af ​​disse to, fordi det er godt for din stilk, sadelpind og lignende. Sidste lille tip, faktisk.

Jeg efterlader altid momentnøglen i inaktiv tilstand, dybest set på skiven til nul. Årsagen til dette er, at foråret er så slap, og jeg håber, at jeg i fremtiden altid vil læse meget præcise værdier. Igen ved jeg ikke, om der er videnskab bag dette, men det er 'godt for mit sind.

I sidste ende skal du holde dig til producentens momentindstillinger. Der er en grund. (Hip-hop musik) Pumper og dækhåndtag.

Men i dag vil jeg ikke tale med dig om dæktryk eller noget. Jeg overlader det til Simon Richardson. Han har specialiseret sig i oversættelser og kædelængder.

Spændende ting, det. Vi har alligevel masser af dæktrykartikler. Men hvad jeg vil forkynde for dig i dag er en gulvpumpe, eller hvad en retro, som mig, stadig kalder en sporpumpe.

De kommer i en række forskellige former og størrelser, men generelt ser de alle ens ud. Årsag, jeg anbefaler, er, fordi det er meget nemmere, hurtigere og lettere at pumpe dine dæk med et. Du kan lægge din samlede kropsvægt bagved, plus hvis den har en manometer, kan du få det dæktryk, du ønsker, som anbefalet af vores egen Simon Richardson.

I enden af ​​slangen er der selvfølgelig også et hoved til oppustning af ventilen. og Presta ventiler. Så hvis nogen stopper ved, der har en Schrader-ventil på deres cykel, kan jeg let pumpe den op for dem.

guide til køb af cykler

Et sidste punkt at passe på, når du køber en gulvpumpe, er hvis du er i slangeløse dæk, så prøv det og gå efter noget som dette. Dette har faktisk et boosterkammer i sig. Hvad betyder det? Og du kan lukke kammeret, blæse et ton luft ind i det, fastgøre slangen til din ventil og derefter tømme luften med en hurtig bevægelse og et slag. (Pop) Den poppende lyd vil være perlen på dit slangeløse dækkesæde i fælgen, og det vil spare dig for at pumpe væk med en almindelig togpumpe, der ligner en galning, og alle, der går forbi, vil også se dig som en.

Så dækhåndtag, de bliver overset rigtig ofte, og folk går bare efter noget virkelig grundlæggende. Jeg er ikke så speciel som mig, men jeg synes, det er det værd. De kommer i alle former og størrelser.

Så sådan noget er et Topeak shuttle-greb faktisk lidt længere end et standardgreb. Du kan se en der er knyttet til den der. Det er længe.

Den er stiv. Du har god gearing til at fjerne et stramt, stædig dæk. Dog kan den lille læbe der muligvis ikke passe under en rigtig tæt forbindelse mellem perlen og kanten.

I dette tilfælde har jeg for nogle år siden faktisk fået nogle af disse kontinentale freebies et eller andet sted, jeg kan ikke huske det, og de fungerer stadig meget godt, fordi de er pæne og tynde, og jeg kan stoppe dem under de stramme perler. Du har lidt mere fleksibilitet, og nogle gange har jeg bekymret mig for, at denne værdifulde besiddelsespræmie, som jeg har haft i årevis, ville rive. Men indtil videre, så godt.

Uanset hvad du gør, skal du dog sørge for at købe nogle kvalitetsgreb, da skift af cykeldæk er en del af cykling. (Hip-hop musik) Tænger og kabelskærere. For det første tænger.

Vælg et sæt med lang næse. Så du kan holde alle gearkabler eller bremsekabler spændt, når du spænder fastspændingsskruen. Selvfølgelig, hvis du bruger elektroniske gear eller hydrauliske bremser, har du ikke brug for dem til dette, men stadig vil de sandsynligvis være nyttige på den ene eller anden måde.

Og så kabelskærer. De er så vigtige for en cyklist. Jeg kan ikke sige det ofte nok.

Folk ser på mig som jeg gør nogle gange. Jeg er sur, når jeg siger dette, men de er virkelig så vigtige. Årsagen til dette er, at de er specifikke for kabler med lille diameter og slib alt andet giver dig ikke et glat, rent snit.

Og det er virkelig vigtigt, når du skærer bremsekabler og skiftkabler, især endestykker, fordi du vil have kablet til at være så glat og fladt som muligt, når du lægger det på en hylse i en komponents hus. De holder også meget lang tid. Sættet jeg har hjemme er omkring 20 år gammelt.

Så næsten lige så gammel som mig. Nej, de er faktisk ikke nær så gamle som mig, men de går stadig stærke, fordi jeg kun nogensinde bruger Mon-cykelkablerne. Så sørg for at få noget.

Selvfølgelig, hvis du bruger hydrauliske slanger, nej behøver du ikke bekymre dig om det. Men seriøst, så har du brug for en hydraulisk fræser alligevel, så du skal få noget. (Hip-hop musik) Så du kommer til et punkt, hvor du skal udskifte din kæde og også din kassette.

Men lad os først se på et kædeværktøj. Nå, hvad er det Nå, det giver dig dybest set mulighed for at opdele og sætte din kæde sammen i forskellige størrelser, men stort set ser de ud, det gør de ikke? Den samme form er der. Hvad du køber, afhænger naturligvis af dit budget.

Imidlertid anbefaler Campagnolo faktisk at bruge et af deres egne kædeværktøjer, hvis du deler og sætter en af ​​deres kæder på igen. Dette skyldes, at stifterne på deres kæder faktisk tager meget mere kraft at skubbe ud end andre mærker af kæder. Jeg brugte mit eget gamle kædeværktøj derhjemme til at fjerne et.

Campagnolo en, men dybest set holder sig til Campanolo's råd. Der er en grund. For at fjerne din kassette skal du bruge en af ​​dem, en kædepisk; en af ​​dem, en justerbar skruenøgle; og det, kassettelåseværktøjet.

Så kassetteklipsværktøjerne kommer i forskellige former, så de passer til forskellige tandninger på kassettens låsering. Så Shimano & Sram, de bruger faktisk den samme gearing, det er godt og godt, de bruger en anden montering, og der er alle mulige andre gamle, de fleste af dem bruger ikke længere fittings, men dybest set tager din den rigtige til din cykel, og du er klar til at gå. Hvordan virker det? Få din kædepisk, og vikl den rundt om det fjerde kædehjul, så den er den fjerdestørste på bagsiden, og brug derefter dit kassetteværktøj til at indsætte det i låseringen, og sæt derefter justeringsnøglen, og tryk derefter på Flyt justeringsnøglen ned ad mod uret, mens du lægger pres på din kædepisk, og du vil se dette fortryde.

For at geninstallere kassetten er du simpelthen nødt til at justere kassettens splines med et frit navhus og derefter kassettelåsen på efterspørgslen d Newtonmeter, selvfølgelig med momentnøglen, vi talte om tidligere (hip-hop musik) Endelig, justerbar nøgle. Ja, vi talte lige om det, så du kunne bruge det til at stramme din låsering, hvis du ikke har en momentnøgle til det, men hvis du gør det, skal du bare være forsigtig, fordi noget som dette er ca. 12 inches langt, du får det en hel del gearing bag det, og du kunne nemt fjerne en låsering, eller værre, du er gratis navlegemer. Så er du i problemer.

Og du er nødt til at spørge mig, hvad jeg skal gøre på en af ​​mine teknologiklinikker. Alvorligt, der er dog Der er et par forskellige anvendelser til det. Afhængigt af din pedaltype kan du bruge den i stedet for en 15 mm fladnøgle Løsne akslen eller måske til at rette en kædehjul, hvis en er bøjet.

Hvis den er bøjet, skal du alligevel udskifte den, så med en justerbar skruenøgle kan du spare lidt penge på kort sigt. Alligevel er det ret billigt bare at komme til dit værksted alligevel, så lad mig som altid vide dine vigtigste værktøjer til vedligeholdelse af hjemmet i kommentarerne nedenfor, jeg læser dem og ser, hvad jeg har savnet derhjemme, jeg ikke tror jeg savnede noget derhjemme, fordi jeg venter på, at du ser min garagetur. Ja, det bliver lang tid.

Glem ikke at kigge forbi GCN-butikken, hvor du også kan købe godbidder som dette forklæde, der er uundværlig for dit hjemmeværksted. Måske skulle vi skyde denne artikel igen. Jeg kunne bære det.

Sørg også for at kunne lide og dele denne artikel med dine venner. Og for en anden god vedligeholdelsesartikel skal du bare klikke her nedenfor.

Kan jeg bare udskifte bremseklodser og ikke rotorer?

A: Medmindrerotorerbæres ud over den obligatoriske kasseringstykkelse, foretrækker vierstattedetpuderkun.Ikkekun dette sparer naturligvis penge, men tid. Nypuderskal poleres til nytrotorerinden den bedste bremseevne er opnået.18. jul 2015 g.

Skru op for dine motorer, Curtis siger hej Scotty, hvad er den mærkeligste hjemmelavede reparation, du var nødt til at rette tak. Tak, jeg må sige, at det mærkeligste var, at nogen gjorde et bremsejob på deres bil og lagde det baglæns, og selvfølgelig, når de gjorde det, de stoppede, fordi de har samme form, men i stedet for at bremseklodsmaterialet presser rotorerne sammen, er det metalunderlaget, der presser dem sammen, og selvfølgelig måtte jeg også udskifte rotorerne, da metal-på-metal spiste op alt har, jeg må sige, at det sandsynligvis var den underligste ting, nu er det gennemførligt, du ved, du kan sætte dem på hovedet, fordi de er i samme form, kun den ene side har bremseklodser og den anden har massivt metal, så du ønsker noget lignende aldrig gøre på en? Køretøj, du selv omarbejder, Westy testy siger, at jeg skulle vænne mig til disse er helt nye dæk. Jeg har brug for alle fire nye dæk, jeg anbefaler at købe nye dæk, nu er det her, når du taler om brugte dæk, hvorfor vendte personen sig væk fra dem ? Dækkene kommer først generelt, fordi de er gamle og revne og slidte. Hvis du bor nu i et område, der har nogle rige mennesker og nogle skæve mekanikker, hej måske kan du få gode brugte dæk, jeg havde en klient, og hun arbejdede cpa, og en af ​​hendes klienter var denne rige fyr, millionæren var, og han havde en Volvo og han satte den på de mekanikere, der var samlede skurke, denne Volvo havde 18.000 miles på den, og de solgte ham allerede tre sæt bremseklodser, på ingen måde! kan slidte dem så hurtigt og tre sæt dæk, ja hvis du kunne få de brugte dæk fra denne fyr, er jeg sikker på at de var i rigtig god form, men normalt slipper folk for dækkene, fordi de har problemer, og de knækker eller er udslidt, og du ikke ønsker at købe et af de brugte dæk, men hvis du kan finde en skæv mekaniker, der tager bilerne af bilerne, sælger dem nye dæk og sælger dem, så gå straks videre, siger hr. Anaconda, hvilken bil er mere pålidelig af en Grand Am, 3400 eller g6 med 3.50 0, 3400 var en mere pålidelig motor, 3400 var virkelig en af ​​de mest pålidelige motorer, GM har lavet.

De er temmelig gode motorer, du ved, jeg mener resten af ​​bilen, jeg ikke er forelsket i, deres automatiske transmissioner var uønskede, når du bliver ældre, deres elektriske apparater har en tendens til at dreje, men ellers var 3400 faktisk en ret god motor , bare resten af ​​dem Køretøjer var ikke så varme, og du ved, de ikke laver dem, de har ikke lavet Pontiac i årevis, nu besluttede GM at stoppe med at lave dem for at holde omkostningerne nede, frisk Fiz siger Scotty jeg tænker på, en 2002 At købe en BMW m3 med 60.000 kilometer, hvad synes du, okay, M-serien var en speciel serie af biler, og det er sjovt at køre, og hvad? 60.000 miles er som 32.000 miles, det er ikke mange miles, hvis du ikke behøver at betale for meget, nu er det samleobjekter, så du skal betale et bestemt beløb, men hvis du kan lide denne type bil, og du ikke t få tung kilometertal på det læg dig, sig det vil være dit weekendlegetøj, de kan være en meget sjov bil, jeg har en kunde hos en person, der elsker bilen, han er vild med det, så du ved, at hans kæreste kører noget, tror jeg af, det er en Toyota Highlander, og de bruger det, når de kører rundt overalt, og det er m3 til legetøj, og det kan være sjovt, ved du bare ikke betale mange penge for det, men du skal betale fordi de er samleobjekter Alexander Dierker siger, Scottys 03 Corolla har flere fejlkoder og spytter væske ud af udstødningen, det har jeg aldrig set, hvad kan det være, desværre er det ofte en blæst hovedpakning, når væske h inden den kommer ud det kører ikke ordentligt, det er næsten altid en sprængt pakning, nu kan du nemt kontrollere selv, jeg har en artikel om, hvordan du fortæller, om din cylinderhovedpakning er sprængt, og du kan få testkittet fra Amazon til omkring $ 30 og teste det selv, og hvis det er tilfældet, kan du tænke på at slippe af med køretøjet, fordi det kører at koste en masse penge for at adskille og samle denne motor, og meget få mennesker ved virkelig, hvordan man får en i disse dage Motorer genopbygget, da jeg var yngre, det var meget lettere, de var enkle motorer, man kunne tage dem fra hinanden og samle dem igen om fire eller fem timer, men de nye er meget komplekse, gør denne test først, Andy Tran-episoden siger, at Scotty har nogen billige bilmodifikationer derude til et interiør for at gøre det lidt mere unikt, kan lime alt, der får det til at se unikt ud, at forskellige farver og alt foregår, eller du kan få dig selv farvede LED-pærer og bare sætte forskellige pærer, hvor du vil, og der er nogle meget smarte måttesystemer, som jeg sætter i en Lexus, min kone har, den har en dejlig læderunderlag og klik derefter måtterne ind, og det r reparerer virkelig et slidt tæppesystem, fordi det dækker alt, der er nogle ting, du kan gøre uden at bruge en formue, som du nemt kan gøre selv f, så hvis du ikke er ny i mine nye bilreparationsartikler, vil du gå glip af, husk at ringe klokken!

Har du brug for at bløde bremser, når du skifter pads?

JA, denbremser skalaltid være 'bleg”Når som helstpuderog / eller diske ændres. I dette tilfælde 'blødende”Betyder fjernelse af systemet fra nogle gamlebremsevæske.

Er det svært at adskille en cykel?

Mens du kunne betale en professionel hos din lokalecykelshoppe for at gøre dette, det er ret let at gøre alene. Hvis du har et par enkle værktøjer og en times tid til rådighed, skal du spare kontanter til din rejse ogskille additcykeldig selv.

Hvad er den gennemsnitlige levetid for bremserotorer?

Typisk,bremserotorervare mellem 30.000-70.000 miles. Men du skal medbringe din bil regelmæssigt til en autoriseret mekanikerbremseinspektioner og vær opmærksom på dit køretøj for at vide, hvornår du kan være skyld ibremseservice.11. juni Dec 2019

Kan jeg bare udskifte bremseklodser?

Bremseklodserog rotorer arbejder sammen for at stoppe din bil. Nypuderer muligvis ikke formet til at passe til de gamle rotorer, som sender dig tilbage til butikken medbremsestøj, vibrationer og for tidligt slid på dit nyepuder. Hos Virginia Tire & Auto anbefaler vi ikkeligefår denbremseklodser udskiftet.24. okt 2019

Bliver bremserne til sidst bløde selv?

Så,kan bremser bløder selv? Nej, det kan de ikke. Du har fem muligheder, hvis du vil hente dinbremserfungerer som de skal. Dukanvælg en af ​​disse manuelle metoder, menbremservil ikkebløder sig selvuden at du tager nogen handling.

Er det værd at genopbygge en cykel?

En stormagasinkvalitetcykeler næsten aldrig noget godtreparationinvestering. Hvis rammens integritet er kompromitteret, er det tid til en nycykel. Hvis rammen er bøjet, revnet, rustet igennem, har brudte svejsninger, en fast sadelpind eller bundbeslag, er det tid til, at den trækkes tilbage.9. mar 2019

Hvilken slags værktøj har jeg brug for til skivebremse?

Jagwire Disc Brake Multi-Tool har fire almindelige værktøjer - en rotorsnitslot, pad / stempelspreder, udluftningsblok og rejseafstand - alt sammen i en bærbar pakke. Selv i en tid med trådløse og elektroniske drivkørsler og hydrauliske bremser er kabler og kabinetter stadig mest dominerende, når det kommer til bremse- og derailleursystemer.

Hvilken slags værktøj har jeg brug for til at reparere min cykel?

Pedro's Cable Puller, også kendt som et fjerde håndværktøj, er et tanglignende apparat, der gør det muligt for cykelmekanikere at trække det overskydende slæk ud af et kabel- og hussystem og låse systemet på plads. Det frigør begge mekanikerens hænder til at stramme bolte og foretage andre justeringer (som at justere bremseklodser til bremsekaliber).

Hvordan fungerer en bremsepresse på en diskcykel?

Et tryk på bremsestempel skubber stemplerne tilbage i tykkelseshullerne. Afstandsstykkerne i plastik, der leveres med de fleste cykler og bremser, fungerer lige så godt og er meget nyttige, når du transporterer din cykel uden et hjul på plads Papirhåndklæde. Det er noget, jeg har let adgang til skivebremser, da jeg ved, at det er rent og fri for fnug

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Let mad til mavebesvær - hvordan man beslutter

Hvilke fødevarer er lette på maven? 11 fødevarer, der er lette at fordøje Toast. Del på Pinterest Ristning af brød nedbryder nogle af dets kulhydrater. Hvide ris. Ris er en god kilde til energi og protein, men ikke alle korn er lette at fordøje. Bananer. Æblesau. Æg. Søde kartofler. Kylling. laks.

Atkins diæt vs keto - hvordan man retter det

Hvad er bedre Atkins eller keto? Atkins og keto er begge diæter med lavt kulhydratindhold, der kan være til gavn for vægttab, diabetesstyring og hjertesundhed. Deres største forskel er, at du gradvist øger dit kulhydratindtag på Atkins, mens det fortsat er meget lavt på keto-dietten, så din krop kan forblive i ketose og forbrænde ketoner til energi. 13. juni 2019

Protein shake til muskelgendannelse - holdbare løsninger

Hvilket protein er godt for muskelgendannelse? En undersøgelse viste et positivt anabolsk respons, efter at deltagerne indtog 20 gram valleprotein inden træning (9). Andre fordele ved at spise protein inden træning inkluderer: En bedre anabolsk respons eller muskelvækst (11, 12) Forbedret muskelgendannelse (12)

Termisk mad diæt - innovative løsninger

Hvilke fødevarer har den bedste termiske effekt? Kulinarisk ernæringsekspert Trudy Stone er enig: ”Æg er en af ​​de bedste kilder til fedtforbrændende proteiner, der får dit stofskifte fyret. Diæt med højt proteinindhold har vist sig at øge dit stofskifte på grund af den termiske effekt af mad - mængden af ​​kalorier, som din krop forbrænder for at metabolisere fødevarer. ”27 februar. 2019 г.

Sunde probiotika - typiske svar og spørgsmål

Hvad er det sundeste probiotiske at tage? En generel anbefaling er at vælge probiotiske produkter med mindst 1 milliard kolonidannende enheder og indeholdende slægten Lactobacillus, Bifidobacterium eller Saccharomyces boulardii, nogle af de mest efterforskede probiotika.9 нояб. 2018 г.