Vigtigste > Cykling > Cykelcleats - omfattende håndbog

Cykelcleats - omfattende håndbog

Hvad er de forskellige typer cykelsko?

Mest almindeligTyperaf afCykelsko
  • En klassisk toboltSPD klampe.
  • En look-stil pedal med en bredere samlet platform.
  • Det innovative Speedplayklemmeog pedal med en loyal, men mindre tilhænger.
  • DetSPD-SLklemme.
  • Eksempel på en sko med enSPD klampe, ogSPDpedal, som den kan klemme fast i.
17. maj 2021





At investere i et par cykelsko, hvad enten det er dit første eller dit femte par, er ikke et let køb. Pris, materialer, pasform og udseende varierer meget. Her er vores guide til at vælge dine perfekte cykelsko.

Mestre nu det største spørgsmål først, hovedtyperne af sko, som du kan købe. Racercykelsko og mountainbikesko Ved første øjekast ville forskellen være, at en racercykelsko har en glat sål, der ikke kan gås på, mens mountainbikesko er designet til dette formål. De har en gribende sål i gummi, men faktisk der er en mere grundlæggende forskel, og det er, at landevejscykelsko har tre skruepedaler, som du kan bruge, så beslut dig for, hvilken type tur du vil gøre først, hvis det er en blanding af vej og off road, og en mountainbikesko sandsynligvis er mere alsidig , men jeg forestiller mig, at du er her på grund af landevejscykelsko generelt emne i cykelsko refererer til stivhed, der henviser til sålens fleksibilitet, nu antager teorien, at jo stivere sålen, jo mere kraft kan du overføre til pedalerne og selvom det teknisk set er et spørgsmål, så føles det bestemt sådan, men der kan være en ulempe, og det er, at der er mere vibration fra vejen tilbage til dine fødder, hvilket kan føre til træthed hos mindre erfarne ryttere, og også stivheden i sålen betyder, at den forværrer eventuelle problemer relateret til dårlig pasform, hvis du generelt lider under den, jo dyrere sko Jo stivere sålen, jo billigere sko har tendens til at have nylon såler end den næste, der har kulstof -forstærket nylon og derefter endelig en fuld carbon sål, der ikke kun er stivere, men også lettere, hvilket er et andet stort salgsargument for sko, men pasform og funktion er meget vigtigere end let vægt.

Lad os derefter se på materialet i overdelen, som nu er de mest cykelsko lavet af et menneskeskabt materiale, men top-of-the-range sko ofte lavet af kængurulæder, det er dejlige ting, der krammer din fod og er meget, meget behagelig at have på, men for mig er der to rigtig vigtige Nogle ting at gøre Husk på dette, når du vælger overdelen til dit dias, og det er ventilation og rengøring af ventilation er meget bedre sko med meshpaneler, men de er sværere at hold rent, så et sort maske er så godt, fordi det ikke fjerner snavs viser Mit personlige valg Er noget som dette, hvor du har huller til ventilation, og det er derfor meget lettere at holde rent generelt, faktisk hvis du skriver en meget under dårlige forhold de syntetiske fibre er meget lettere at passe på naturlige fibre er mere temperamentsfulde Lukninger næste og det Der har været mange, mange stilarter på markedet, disse handler om meget populære lige nu De er hurtige De er lette og de er pålidelige snørebånd er også lidt comeback, især i retro-orienterede sko. Derefter kan linierne med velcro og spænder stadig ikke overvindes. Generelt fungerer de alle godt. Alt du skal gøre er at vælge, hvilket udseende du kan lide. Så det er hvad man skal passe på, men hvad med dig som person? Nå, du skal være lige så opmærksom på dine cykelsko som på en løbesko eller en vandresko, hvis det er absolut alt, skal du altid prøve og prøve med en cykelstrømpe og huske, du skal kun bære et par af cykelsokker, hvis du har brug for mere varme, skal du lægge dem på. Læg dem over skoen og ikke under denne sko, når du prøver det, selvfølgelig Vær opmærksom på længden, men også til skoenes bredde og volumen for nogle mennesker er virkelig meget vigtigt at have en bredere sko for at undgå at klemme undgå, for andre bliver du nødt til at kigge efter en smallere sko for at sikre, at du rent faktisk kan lukke skoen ordentligt, og vær opmærksom på, hvor let det er for din fod at løfte ud, mens du sæt skoene på, prøv skoene, stå på tåerne og se om du overhovedet kan bevæge din hæl. En god hælkop er meget vigtig. Hvordan skal det være en hukommelse og også til kraftoverførsel.

reparation af rørformede dæk



Nu har jeg allerede behandlet temperaturproblemet, da nogle mennesker lider af varme fødder, mens de kører, så det er værd at være opmærksom på ventilation, når man køber friktionsopbygning fra at sidde i sadlen i timevis, så dette er et pasformsproblem og du måske eller muligvis nødt til at tænke over det Din klampeposition Personligt har jeg aldrig rigtig lidt af varme fødder under kørslen på trods af racing i temmelig forfærdelige varmeforhold tidligere, meget vigtigere for mig er manglen på ventilationsåbninger i sålen, hvis du har en sko om vinteren, og der er ventilationsåbninger der, har jeg en opus. Det vil stadig gøre dine fødder kolde. Jeg tror, ​​at en solid sjæl som denne er langt mere alsidig, hvis du kører i tempererede klimaer, så der går du så en fløjte -stop-tur, når du vælger dine cykelsko, din pasform og stivhed, og de to hovedparametre, der følges nøje af materialerne i de øvre piger og låsene, og glem ikke udseendet. Køb altid et par cykelsko, som du kan lide, og jeg synes, de altid skal være hvide. Jeg kan godt lide de sorte. Nej ved.

Hvis du vil købe hvide cykelsko, skal du helt sikkert se denne artikel ovenfor om, hvordan du rengør dine cykelsko, og uanset hvilken farve alle skal være opmærksomme på, hvor din sko er, så klik der for at se en artikel, der forklarer nøjagtigt hvordan man gør det, og selvfølgelig, når du har gjort alt hvad du skal gøre for at abonnere på GcN ved at klikke på mig. Må jeg spørge nogle af disse sko, kan jeg få dem? nogle få? kun en. du er væk. ebay okay tre dage

Hvilke klamper er bedst til cykling?

ForsænketklamperarealgodtUdgangspunktet. De giver dig mulighed for at bruge sko med fladere såler, som du let kan gå i -godtgenereltcykling, pendling og turné. De kan også være lidt lettere at fjerne, og nogle tillader mere bevægelse af foden på pedalen, når den klippes ind. (Denne laterale bevægelse kaldes 'float').9. maj 2017

Gør cykelsko en forskel?



TILklemmei stedet for en pedal viljelavenulforskeli effektivitet, da de alle overfører den samme mængde kraft til krumtappen. Men hvad du måske kommer til, er, at du bliver hurtigere, hvis du begynder at brugeklamperhellere endpedaler...6. okt 2010

For mange måner siden gik vi til Bath Universitys laboratorium for at finde ud af en forskel i effektivitet mellem flade og klipløse pedaler. Og til vores overraskelse var der lille forskel. - Så hvorfor gider vi bruge dem? Jeg mener, klippeløse pedaler skal helt sikkert have nogle fordele.

Så vi kom ind i den virkelige verden eller i det mindste Alta Badias paradis for at finde ud af, hvordan det føles at cykle igen, som vi gjorde som børn, med flade pedaler og seje sko. - Dan, du vil virkelig bruge disse sko? - Ja, jeg har flade pedaler på. Du skal have seje sko på, ikke? Og de er ret seje. (funky elektronisk musik) - Vores laboratorietests inkluderede Si Ridingat steady state i 10 minutter hver.



Så lad os starte med noget helt andet. Sprints. Der vil helt sikkert være en signifikant forskel i topydelse, hvis du ikke kan trække pedalbevægelsen op. - Eller er det sådan? Lad os finde ud af det.

Hver af os vil udføre fem sprints med maksimal indsats og analysere toppen på tre sekunder og derefter fem sekunders styrke for hver. Tallene skal fortælle deres egen historie, men vi vil også tale om subjektiv opfattelse. (funky elektronisk musik) Nå, jeg synes det er sikkert at sige, at Matt satte det hele ind i denne slutsprint, baseret på de lyde, han lavede.

Personligt håber jeg virkelig, at de flade pedaler reducerer min maksimale effekt. Fordi Matt slog mig i alle fem. Resultaterne kommer senere. - Okay, det er tid til den første sprintback på klipløse pedaler. Jeg vender tilbage til mine tidligere selv om sprintnumre, vi venter og ser.

Føles bestemt bedre at være solid igen. Okay, lad os gå. (funky elektronisk musik) Ja.

Skønhed. Højre, tre sekunder og 1139, langt over de flade pedaler. Vigtigere end Matt.

Lad os gøre det igen. (funky elektronisk musik) - Lad os derefter tage en opstigning. Vi laver hver en 10-minutters sektion af Passo Valparola.

Mål effekt og puls, og sammenlign de to. Men tal også om enhver forskel i følelse mellem de to kronbladsystemer. (optimistisk musik) - Nå Dan, vi er lidt over syv minutter.

Hvordan føles det i lejligheden? - Nå, først og fremmest føles 300 watt ret hårdt - ja - jeg har en følelse, der ikke har noget med mine pedaler at gøre. Overraskende nok har disse meget greb. Mere end forventet.

Du kan virkelig stadig svinge din fod tilbage, i bunden af ​​pedalbevægelsen og over toppen. Selvom du selvfølgelig ikke kan trække op, mener jeg, du kan føle, at det er anderledes, men det føles bestemt ikke så mærkeligt som sprint. - Jo da. (fræk musik) -Tre, to, en, runde.

Åh, det er svært. - Ja. (livlig musik) Okay, nu er det min tur til højre på Flatsand.

Det er værd at bemærke, at vi ikke justerede vores sadelhøjde. Og jeg gætter på, at der er omkring en tomme eller to forskelle i stakshøjde, men over 10 minutter bør det ikke påvirke os for dramatisk. Men fodpositionering er helt afgørende med det samme. (optimistisk musik) (publikum jubler over musik) - Godt 50 sekunder, og vores 10 minutter er forbi.

Omtrent den samme gennemsnitlige præstation hidtil. - fedt nok. - Stejl den smule, er det ikke? - Mine ben gør ondt mere denne gang, indtil nu, Dan. (Crowd jubler til glad musik) Vi ender nøjagtigt det samme sted.

To en. Okay, det er tid til dette er sjovt nu. Nedstigningen.

cykel kropsholdning

Lad os se, hvordan disse babyer føler sig i nogle hårnålsdrejninger. - Jeg elsker at stige af. Men, Dan, du har brug for et låg på kammerat.

Du kan ikke komme af - ja, jeg har en - men jeg så dette på Red Bull TV. Hvis du har flade pedaler og virkelig seje sko som disse, skal du bruge en af ​​dem. - En helhjelm? - Ja - Med Lycra? (Dan griner) - Hvem tilhører dette? De har et lille hoved - Nej, du har kun et massivt hoved. (Dan griner) (Rockmusik) - Så hvis nogle downhill mountainbikere foretrækker den frihed, som den flade pedal giver dem, kan du være til nogen nytte for os fra ned ad bakkeveje? Det vil være svært at kvantificere, men hvad vi skal gøre er at nedstige et par Valparola og se, hvordan det føles. (Rockmusik) - Ow. (Latter mat) (Rockmusik) - Lad os skære noget asfalt. (Rockmusik) (klik) (Rockmusik) - Højre, resultaterne er i form af KPI'er osv.

Vi vil også tale om, hvordan vi havde det. Så for sprintene i starten havde Matt en 15% mere kraft, når de brugte klipfri i forhold til lejlighederne, hvilket er en ret stor forskel, tror jeg du kunne sige. Jeg havde 30% forskel. - Wow - det er en enorm sum. - Ingen måde. - Ja.

Men så snart jeg sparkede de klipløse pedaler for første gang, bemærkede jeg, at jeg havde så meget mere magt der. Under sprint brugte jeg selvfølgelig toget, måske lidt mere end dig. Men det viser dig bare, hvorfor BMX's downhill mountainbike nu generelt bruger klipløse pedaler til denne starthuse sprint - Absolut, jeg mener, jeg havde en smule problemer med at få min fod i den rigtige position, jeg måtte endda tænke over det.

Men min tankeproces var at tænke på mine fødder og også fordi jeg ikke kunne trække op i sprinten, rekrutterede jeg også mine lår meget mere. Så jeg følte, at jeg brugte mine lår som stempler i stedet for at sparke i cirkler, som jeg var vant til. Så det føltes ikke så slemt, men det føltes bestemt anderledes.

Der var en vis kompromis, jeg følte bare ikke, at jeg slukkede for strømmen, som jeg gjorde med klipene - Ja, du var virkelig nødt til at fokusere. Vi er naturligvis vant til at bruge klipsløse pedaler nu, men selvom jeg gjorde en bevidst indsats for ikke at trække op, var der stadig et par gange, jeg sprintede, hvor jeg følte min fod bevæge sig, fordi det var mig, der trak den lidt op. En af mine fødder kom også fra den fjerne ende.

Ja. Og derefter klatrede vi, og for det forsøgte vi at få et gennemsnit på ca. 300 watt. Eller jeg gjorde det, og du kørte bare ved siden af ​​mig.

Jeg havde lejlighederne, du havde den klipløse, vi havde et gennemsnit på 303 watt til mig, du havde 315. Jeg var lidt ophidset, da jeg satte de klipløse pedaler på igen og fik et gennemsnit på 305 watt, kun to watt højere og selvfølgelig du havde 318 watt, så du var tre watt højere. Jeg bemærkede bestemt ikke så meget forskel på klatring som i sprint.

Jeg føler mig bestemt mere komfortabel med de klipfri pedaler. Det føles som når du er i stand til at trække op, det fordeler belastningen på den 300 watt effekt til langt flere muskelgrupper, og når du gør det, har du kun fladt sand og kan kun skubbe ned - ja, jeg er tilbøjelig til at acceptere. Jeg fandt ud af, at mine lår blev trætte, selvom min puls var stort set den samme, var jeg mere tilbøjelig til at føle smerter i lårene, mindre kalvemuskulaturrekruttering end normale klipløse pedaler, og det mest interessante, jeg fandt var, da jeg kom ud af sadlen, jeg følte, at jeg næsten kunne lide at knuse firkanter, svarende til sprint, når du er væk kunne sadlen slet ikke trækkes op, så selvom jeg leverede kraften, var det for meget mindre pedal slagtilfælde, så det var næsten som at sparke og sparke, så jeg nød ikke særlig godt at klatre ud af sadlen, men at sidde var ikke så slemt, selvom jeg havde tendens til kun at rekruttere en muskelgruppe. - Ja.

Ingen af ​​os havde en forskel i hjertefrekvensen for de to kørsler, hvilket dog er ret interessant, svarende til det, vi fandt i laboratoriet for alle disse år siden. Jeg har fundet ud af, at disse pedaler har en hel del greb, selvom du ikke kan trække op, y du kan slags skubbe pedalen gennem toppen og ridse den gennem bunden, men jeg tror, ​​det var lige så meget på grund af mine seje sko, da det var pedalerne. Og endelig afgangen, for hvilken vi ikke tog noget tal.

Det var en rent subjektiv følelse. Jeg fokuserede mere på at bære en helhjelm. Måske skulle jeg have brugt en almindelig.

Det gav mig en større følelse af sikkerhed, lidt som forskellen mellem at bukke sig i bilen og ikke, jeg ville - Ja, ja, jeg følte det samme med hjelmen, men pedalerne selv, de få hjørner, da vi dækkede det , Jeg tror, ​​du også har oplevet det, hvor jeg faktisk klippede pedalerne, fordi de er meget bredere, og faktisk i et af hjørnerne, som jeg ikke kunne få ret, kunne jeg tage min fod ud som en speedway-driver , så ikke meget forskel, bare fine nuancer i forhold til din position på pedalerne, for da jeg accelererede ud af nogle af hårnålssvingene, bevægede mine fødder sig, hvilket er lidt diskoncerende, så jeg foretrak igen at komme på klipfri - ja som du sagde, de er bredere, så du kan ramme dem meget nemmere på jorden, hvilket kan være ret farligt. Og jeg tror, ​​at hvis du går tilbage til sprinterne, kan du føle, at der var så meget magt derinde, der sprintede uden for hjørnerne for at komme op i hastighed igen. Så jeg vil sige, at jeg er hurtigere på klipfri på nedstigningen. - Det samme her. - Nå, jeg tror ikke, at nogen af ​​os vil komme af vores cykler temmelig hurtigt.

De kunne helt sikkert være atletiske, men jeg tror bestemt, at brug af klipsløse pedaler generelt vil være mere effektiv på en landevejscykel og sandsynligvis også de fleste mountainbike-situationer, selvom jeg overlader det til GMBN. Hvis du ikke allerede har abonneret på Global Cycling Network, kan du gøre det ved at klikke på kloden. Hvis du vil købe en Camelback GCN-vandflaske, skal du gå til shop.globalcyclingnetwor k.com og nu komme på et par videoer stort set relateret til det, vi talte om.

Sådan vælger du klipsløse pedaler nedenfor. Eller for de originale klip versus flade pedaler under laboratorieforhold med Si Richardson og dig en ekspert, skal du bare klikke her nedenfor.

cykel rygsæk

Er alle cykelklodser ens?

Nogleskoer kompatible med både to bolt- og tre-bolt pedalsystemer, men mange, herunder mere speciel ydeevnesko, er kun kompatible med det ene eller det andet. Se nøje på produktbeskrivelsen påcykelskoproduktside for at sikre, at dine pedaler ogklamperer kompatible med dinsko.

Er Look-pedaler bedre end Shimano?

Gå videreseklamper er lettereenden gang/Shimano. Jeg har også brugtSe pedaleri de sidste 10 år. De er de bedste, der findes.19. dec 2019

Hvilken er bedre SPD eller SPD-SL?

Det faktum, at de er lavet af plast, og at de er eksponeret (snarere end forsænket i din sål) betyder detSPD-SLklamper slides ret hurtigt, hvis du regelmæssigt går langt i dem.SPDklamper er metal, og de erbedrebeskyttet, når du går, så de har en tendens til at vare meget længere.22. nov. 2017 nov.

Er cykelcleats det værd?

Men sidencykelskolåse på plads (eller, icyklingtal, 'klip ind'), de glider ikke rundt, hvilket betyder, at du er mere tilbøjelige til at forblive justeret - og bedre kan undgå ankel-, knæ- og hofteskader, siger Buschert. En anden fordel ved at klippe ind er, at det holder dine fødder mere behagelige, siger Buschert.18. sep 2014

Kan du cykle uden klamper?

Detcyklingverdenkanvære en skræmmendeenat dyppe ind i, men det korte svar er, atdu gørbehøver ikkeklampertilrideen vejcykel;du kanpedal fintudendem. Imidlertid,dekan gøre oplevelsen mere behagelig, isærhvis dublive en seriøs rytter, ogde kangivedumere kontrol over pedalbevægelsen.

Kan jeg bruge look cleats med Shimano pedaler?

Som med vejsko, vejklamperer ikke designet til at gå nogen væsentlig afstand. For eksempel,ShimanoSPD-SLklamperer baseret påSesystem menShimano klamperikke er kompatible medSe pedalerog omvendt.

Hvad er forskellen mellem SPD og SPD SL?

SPDstår for Shimano Pedaling Dynamics, medSLstår for SuperLight. Det giver en anelse om den tilsigtede anvendelse af systemerne.SPDer blevet mere eller mindre et synonym for mountainbike pedaler, mensSPD-SLbruges hovedsageligt til landevejscykling - det er her den reducerede vægt kommer ind.19. feb 2021

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Forbrændte kalorier cykling - mulige løsninger

Hvor mange kalorier kan du forbrænde cykling? Hvor mange kalorier forbrænder cykling? Moderat cykling forbrænder omkring 300 kalorier i timen (den nøjagtige mængde varierer efter størrelse, alder og køn og hvor moderat din cykling er). Kør hårdt og sved, og du forbrænder måske 600 kalorier i timen - eller op til omkring 1.000, hvis du rent faktisk kører.

Cykelture i Californien - hvordan man håndterer det

Er Californien godt til cykling? Californien har et par tydelige fordele, når det kommer til cykling - milde temperaturer året rundt, varieret terræn, naturlig skønhed og æren af ​​at være vært for sportsens mest prestigefyldte begivenhed i Amerika, Amgen Tour of California.

Cykler med store dæk - mulige løsninger

Hvad er cyklerne med store dæk til? 3,8-tommers dæk skaber en enorm kontaktflade med jorden og fanger trækkraft på glatte og løse overflader. De er tungere end de fleste cykler og drejer langsomt, men hastighed er ikke meningen. Dækets store volumen giver dig mulighed for at køre lufttryk så lavt, at de næppe registreres på en normal pumpes måler. 13 дек. 2013 г.

Raleigh cykler til salg - pragmatiske løsninger

Er Raleigh et godt cykelmærke? Så for at besvare dit spørgsmål er Raleigh lige så god kvalitet som enhver cykelbutik i en klasse til en lignende pris. Hvis du sammenligner Raleigh med topmærker som Trek eller Specialized eller Cannondale, finder du generelt, at Raleigh vil have bedre komponenter til samme pris eller lignende komponenter til en lavere pris.

Bikemate indendørs cykeltræner - søg efter løsninger

Beskadiger indendørs trænere din cykel? Mens myten om 'ridning på en træner vil beskadige din kulstoframme' er officielt ødelagt, kan indendørs ridning stadig udgøre en trussel for din cykel på to måder: hjulbelastning og svedkorrosion.17 april 2020 г.