Vigtigste > Cykling > Cykelskifterdele - hvordan man løser det

Cykelskifterdele - hvordan man løser det

Hvor meget koster det at udskifte en cykelskifter?

Hvis du tager din MTB til en lokalcykelshop gennemsnittetpris at udskifteen bagesteskifterbliver $ 110. Hvis du gør det selvudskiftningtilskifterviljekosteomkring $ 50 (plus din tid) Detteprisafhænger meget af det faktiskeskifterhavde brug for. Normalt encykelshop vil også tage sig af andre problemer.





Et af de værste problemer, du kan have med en cykel, er, hvis du ikke skifter gear korrekt. I denne artikel viser vi dig, hvordan du fjerner, udskifter og justerer en Shimano bageste trekant. For at udføre jobbet skal du bruge et sæt unbrakonøgler, en stjerneskruetrækker, en tang, et kædeværktøj og muligvis nogle kabelskærere.

Først skal du fjerne din kæde. Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du tjekke vores artikel her for at se nøjagtigt, hvordan du gør det. For at fjerne et Shimano-baghjulstræk skal du frakoble kablet.

Sæt mech med dine STI'er på det mindste tandhjul, brug en tang til at trække kabelklemmen af ​​enden af ​​det indre kabel. Løsn derefter kabelklemmen ved at skrue den ud mod uret. På en Dura-Ace-model vil dette kræve en unbrakonøgle på fire millimeter, men nogle gamle modeller kan kræve en skruenøgle på fem millimeter.



Når du har gjort dette, kan du trække ledningen ud af mech. Til sidst skal du blot skrue 5 mm hovedskifterskruen af, så skifteren løsnes fra bøjlen. For at fastgøre bagskifteren igen til rammen, skal du skubbe hovedskruen mod bagskifteren og dreje den med uret med din fem mm unbrakonøgle, indtil den bider; når det er startet, skal det være let at stramme, hvis det ikke er Har krydsetråde, så fjern det og start igen.

Inden du strammer for meget, skal du sikre dig, at B-spændingsskruen på den bageste mech sidder bag bøjlebeslaget. Dette holder den bageste mech-fjeder belastet. Denne B-spændeskrue bruges til at placere det øverste jockeyhjul fra det største tandhjul.

Hvis jockeyhjulet er for tæt, glider kæden ikke ind i det øverste tandhjul, fordi de overlapper hinanden. Skru den af ​​mod uret, indtil der er cirka en tomme mellemrum mellem det øverste støttehjul og det største tandhjul. Rustne, flossede eller gamle snavsede kabler forhindrer præcis skift.



Så når du er i tvivl, kan det være en god ide at udskifte dem på dette tidspunkt. For at fjerne det indre kabel skal du først sikre dig, at STI'erne er korrekt klikket i det laveste gear, og derefter rulle gummidelen af ​​din STI tilbage for at eksponere enden af ​​kablet. Find derefter et sted, hvor det indre kabel udsættes, og skub det igennem med dine hænder.

Enden af ​​kablet stikker ud til STI-grebet, og du kan simpelthen trække det igennem derfra. For at tråde et nyt kabel skal du skubbe enden gennem hullet på ydersiden af ​​STI-grebet, indtil det vises på indersiden, og træk derefter blot igennem, indtil kabelenden klikker ind i armen. Tråd kablet gennem den første del af det ydre kabel nær styret og derefter gennem kabelstyret under bundbeslaget.

Og endelig gennem det sidste stykke ydre kabel og gennem mech's tøndejustering. Anbring enderne af det ydre kabel i kablet, der stopper rammen og tøndejusteringen. Tøndejusteringen skal skrues næsten lige så langt ind som den kommer.



Vi har en tendens til at skrue det ordentligt ind og derefter skrue det en omgang for at muliggøre justering på begge måder. Træk kablet gennem krympeskruen på mech, hvilken side du fastgør det til, afhænger af modellen, men du kan se en rille, hvor kablet skal sidde, træk det så tæt som muligt med hånden, og træk, og stram derefter skruen med uret. Dernæst skal du sætte kæden på igen.

Derefter skal du justere de øverste og nederste stopskruer. Disse bruges ikke til at indeksere dine gear, men begrænser simpelthen den maksimale vandring i begge retninger til den respektive teknik. Sørg for, at STI-armen stadig er i den laveste position for det lille dæksel på kassetten, og at kæden er på den store ring foran.

Juster derefter den høje skrue, der er markeret med en H, drej den med uret for at flytte teknologien til de større gear, hvis du skruer den af, bevæger den mech den anden vej. Du vil justere denne skrue, så det øverste støttehjul er direkte under kassettens mindste gear, set bagfra. Hvis mech ikke er dybt nok, skifter kæden ikke til det mindste gear.

For lavt kan medføre, at kæden springer ud af kassetten og klemmer sig mod rammen, hvilket kan medføre stor skade. Når du har gjort dette, skal du placere den forreste mech oven på den lille ring. Og brug STI-håndtagene til at flytte den bageste mech op til det største gear.

Hvis kæden ikke når det største tandhjul, betyder det, at enten kablet ikke er spændt nok, eller at L-boltene trækkes for langt ind. For at kontrollere, om det er kabelspænding, skal du bruge fingeren og tommelfingeren til at trykke mech op på pedalerne, mens du roterer mech. Når det kommer til det store tandhjul, er kabelspænding problemet.

Men hvis det stadig ikke går ind i Bigcog, når du glider mech'en, skal du løsne L-bolten. Drej pedalerne på samme tid, som du slipper dem. På dette tidspunkt skal kæden springe på det største tandhjul.

Kontroller hurtigt bagfra, at det øverste jockeyhjul er justeret med det største tandhjul. På den anden side, hvis L-bolten ikke er langt nok i kæden, kan den springe over det største tandhjul og blokere kassetten og egerne imellem, men hvis du kan skubbe bagskifteren på det øverste tandhjul med hånden, For at øge spændingen skal du gøre dette ved at skrue fjederjusteringen på bagskifteren mod uret, indtil den springer på det største tandhjul. Lad os nu gennemgå finjustering eller indeksering af gearene, start det mindste tandhjul og klik derefter på STI-gearstangen op i et gear; Hvis det næste tandhjul ikke kan findes, skal du øge spændingen ved at dreje tøndejusteringen mod uret, indtil den springer op.

Sæt det på det mindste udstyr, og prøv igen for at sikre, at det fungerer. Klik op på hver af tandhjulene ad gangen, indtil du er tilfreds med, at kæden rampes korrekt op i kassetten. Gentag disse trin, startende med det store kædehjul og gå ned ad kassetten.

Sørg for, at det også fungerer, når du er på kassettens største og mindste kædeled foran. Hvis kædebevægelsen mellem kædehjulene er inkonsekvent, hvilket betyder, at den kun fungerer på en del af kassetten, men ikke alle, så har du muligvis et bøjet skifterbøjle, et bøjet skifterbur eller noget friktion i dine kabler - du har det indre kabel, der skal du nu afskære med en kabelskærer. Efterlad omkring en tomme eller tre centimeter kabel, der stikker gennem enden.

Sæt derefter kablet og hætten på, og tryk det let ned med en tang. Hvilke mekaniske problemer har du? Lad os vide det nedenfor, og vi prøver at producere en artikel, der kan hjælpe dig. Flere artikler som denne kan findes på www.youtube.com/gcn.

Hvad er delene af en skifter?

Bagderailleursbrug et bur udstyret med to remskiver. Den nederste remskive trækkes bagud for at give spænding i den nedre sektion af kæden. Det kaldes spændeskive eller kort sagt 'T' remskive. Den øverste remskive styrer kæden til kædehjulene.29. juli. 2017 nov.

For at være i stand til at vedligeholde og finjustere bagskifteren, skal vi først forstå, hvordan det fungerer. Hej Calvin Jones her, Park Tool. Bagskifteren er den mekanisme, der bevæger kæden på kædehjulene.

Der er mange forskellige modeller, men de deler alle det samme grundlæggende design og funktionalitet. Frontskiftere er fastgjort til cykelens skifterbøjle med en monteringsskrue. Derailleurens øverste drejepunkt er forbundet med det nedre drejepunkt ved hjælp af et parallelogram, et bur med to remskiver.

Den nederste remskive trækkes tilbage for at stramme den nederste del af kæden. Det er kendt som en spændeskive eller kort fortalt T-remskive. Den øverste rulle styrer kæden til kædehjulet - det kaldes remskive eller G-remskive.

Med mekaniske forskiftere er et kabel fastgjort til en fastspændingsskrue. Når kablet trækkes, flyttes buret indad. En returfjeder i koblingen bevæger skifteren i den modsatte retning, når kablet frigøres.

I elektroniske skiftesystemer udløser et elektrisk signal en motor til at bevæge forbindelsen. Et skiftkabel løber gennem huset til et skiftearm. Cykler bruger normalt et gearstang, der bevæger kablet i små, foruddefinerede trin med hvert klik. Styreskiven flyttes ved at trække i eller frigøre kablet.

De bruges til den korrekte indstilling af gearskiftet mellem gearene. Afskruing eller drejning af afbalanceren mod uret forkorter effektivt trækket ved at flytte G-remskiven til venstre eller i Drejning af tøndejusteringen med uret forlænger kablet effektivt. Dette vil flytte G-remskiven til højre eller ud.

Frontskiftere er udstyret med grænseskruer, der er justeret, så skifteren ikke glider for langt ind eller for langt ud - se hvad grænseskruerne gør på denne model. Enden på grænseskruen rammer koblingen, og dette forhindrer remskiven i at køre. L-skruen bestemmer grænsen for det inderste bur.

Stramning af L-skruen begrænser begrænsningen til venstre side. H-skruen bestemmer grænsen for den yderste burbane. Stramning af H-grænseskruen begrænser grænsen til højre.

Det er almindeligt at finde en anden justeringsskrue på bagskifteren, der kaldes B-skruen. Denne skrue styrer størrelsen på afstanden mellem remskiven og tandhjulene. Dette er det grundlæggende i bagskifteren.

top blendere 2018

Nu hvor du ved, hvordan det fungerer, skal du se SE denne artikel for at lære, hvordan du korrekt justerer din skifter. For at se alle vores derailleurartikler ét sted, se Park Tool Guide to Derailleurs. Tak fordi du så denne artikel om reparation af Park Tool.

Vi tilføjer konstant artikler og artikler her på YouTube og på vores websted på ParkTool.com. Giv denne artikel et tommelfinger, hvis det hjalp dig.

Og selvfølgelig, abonner på det nyeste Park Tool-indhold.

Kan jeg bruge en derailleur til min cykel?

TILskiftertil dit bjergcykel skalmatcher specifikationerne på originalenskifter. Det er, mens det ikke behøver at være den samme model afskifter, detgørskal være det samme mærke, næstenhversag. Det skal også matche antallet af gear eller have mere beregnet.31. juli. 2011 r.

Er cykelskiftere universelle?

Som en generel tommelfingerregel er det bedst ikke at blande og matche drivkomponenter fra forskellige mærker. Mens ting som krumtap, kæder og kassetter for det meste er indbyrdes kompatible mellem mærker, generelt set skiftere ogderailleursikke er.29. juni. Feb 2020

Hvor meget koster en derailleurreparation?

Derailleurs- (tilskifter) $ 20 arbejdskraft forderailleurjusteringog smøring. Hvis kabel og hus skal udskiftes, er arbejdskraft $ 25 plus pluskosteaf kablet og huset. Hvis en bøjetskifterskal tilpasses, er der yderligere $ 15-20 arbejdskraftkoste.

Hvor meget koster det at reparere en ødelagt skifter?

jegvillesig mellem $ 25 ~ $ 45 usd. Hvis det gøres korrekt, er det første, en professionel mekaniker vilgørfjerner dinskifterog sørg for, atskifterbøjlen er lige ved hjælp af et specielt værktøj.

Hvem opfandt derailleur gear?

Den franske cykelturist, forfatter og cykelpromotor Paul de Vivie (1853–1930), der skrev under navnet Vélocio,opfundeten to hastighed bagskifteri 1905, som han brugte på strejftog ind i Alperne. Nogle tidlige designs brugte stænger til at flytte kæden på forskelligegear.

Hvad er FD i cykel?

FDstår for Front Derailleur (cykelen del)

Kan jeg bruge 11-speed gearskifte med 10-speed shifter?

det10 hastighederog11 hastighedsskiftereer udskiftelige så langt somskifteregå, forskellen er, at en10-speed skifterkan ikke lide en kassettekugle meget større end den 36t, den var designet til, hvor11 hastighedsskiftereer designet til 40 og 42t tandhjul og ser ud til at være i stand til at håndtere større.7. september 2015

Kan du bruge en hvilken som helst skifter med en hvilken som helst derailleur?

Nej, forskellige producenter eller forskellige modeller med forskelligt antal 'hastighed'skifterehar forskellige trækforhold (dvs. kabellængden trækkes af en enkeltflytte). Normalt er det sikkertat brugeforskellige modeller med samme antal gear fra samme fabrikant.9. nov. 2012 r.

Kan du bruge en Shimano bagskifter på en mountainbike?

Alle 10-trins Shimano mountainbike-komponenter er også indbyrdes kompatible - du kan for eksempel bruge en gammel 10-trins XTR M986 bagskifter med nye Deore M610-skiftere Nuværende 9-trins Shimano mountainbike-komponenter er kompatible med ældre 9-trins road- og mountainbike-komponenter, undtagen ovennævnte undtagelse

Hvordan ved du, hvornår du skal udskifte en skifter på en cykel?

Hvis du udskifter en eksisterende skifter på en cykel, skal du blot tælle antallet af tandhjul på din kassette, så er du klar til at gå. Hvis din drivhastighed er en ukendt mængde, kan du tælle antallet af trin, som din skifter løber igennem, og tilføje 'en' for at bestemme antallet af gear, din drivlinje har.

Hvilken slags kassetter kan en bagskifter håndtere?

Dette betyder, at der er en ny bageste mech designet til at håndtere 10-36-tand kassetter. De originale eTap AXS Red og Force mech mechs er kun klassificeret op til 33-tænder kassetter. De ældre 11-speed Red eTap-skiftere og bageste mech er ikke kompatible med 12-speed eTap AXS.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kædefri cykel - holdbare løsninger

Er der cykler uden kæder? Det danske firma CeramicSpeed ​​har udviklet, hvad der kunne være verdens mest effektive cykeldrev, og har bygget en prototype for at bevise det. Den drevne drivlinje har ingen kæde eller bagskiftere, hvilket gør den mere end 99 procent effektiv. Dette betyder, at næsten ingen af ​​den strøm, der genereres af en rytteres ben, går tabt. 2018.

Bedste banekæde - almindelige spørgsmål

Hvem fremstiller den bedste cykelkæde? Bedste cykelkæderKMC X8. 99 Cykelkæde. KMC X8.99 Cykelkæde. KMC Z50 Cykelkæde. Ingen produkter fundet. SHIMANO ULTEGRA CN-6701 KÆDE. SHIMANO ULTEGRA CN-6701 KÆDE. Shimano XT 10-speed kæde CN-HG95. Salg. Zonkie 6/7/8 Speed ​​Bike Chain. Denne cykelkæde er meget let at installere. 16.03.2018

Hvor tæt skal en cykelkæde være - hvordan man løser det

Hvor meget spænding skal en cykelkæde have? Kædespænding Der skal være cirka en halv tomme bevægelse i kæden op og ned et punkt halvvejs mellem de forreste og bageste kædehjul. For at ændre spændingen løsner du en af ​​akselmøtrikkerne og bevæger hjulet let fremad eller bagud og sætter det op igen.

Kædesmøremiddel - holdbare løsninger

Hvad er det bedste smøremiddel til cykelkæder? Bedste cykelkæde smøremidler - vores valgRock N Roll Gold. Silca Super Secret Chain Lube. Grøn olie våd smøremiddel. Slutlinie våd. CeramicSpeed ​​UFO Keramisk glidecreme. Tru Tension All Weather. Smeltet Speedwax. Vokæder tager lidt ekstra arbejde, men det er værd at gøre det. Sprøjt kædesmør. Højtydende voksbaseret smøremiddel.

Kæden gnides på bagskifteren - hvordan man løser det

Hvorfor gnider min kæde frontskifter? Hvis skifteren gnider ind i den største forreste kædehjul, skal du kontrollere H-grænseskruen og den indre trådspænding, som kan være for løs. Hvis kæden er langsom til at skifte til den mindste kædehjul, skal du kontrollere L-limit skruen og den indre trådspænding, som kan være for tæt.

Dyreste kæde - besvare spørgsmålene

Hvem har den dyreste kæde? Rick Ross's Rick Ross-kæde, der kører i alt over en og en halv million dollars, er Ross 'kæde ikke kun den dyreste på denne liste, men det er også den mest latterlige.6 2019.