Vigtigste > Cykling > Cykeldrev - omfattende håndbog

Cykeldrev - omfattende håndbog

Hvad betyder drivlinje på en cykel?

Det 'drivlinje' afcykelbestår af alle de bits, du bruger til at skubbe (eller trække)cykelhen ad. Nøglekomponenterne er pedaler, krumtap, kæderinge, kæde, tandhjul (kassette) og bagskifter.

Vores cykler ville få os til at skrive omkring 2 km / t, men vi kan også gå ned ad bakke som 50 km / t, så vi har brug for forskellige gear til det, og som du kan se på min cykel, har vi kæden sat op foran med to kæderinge på de fleste Cykler har to eller tre kæderinge, men nogle cykler har kun en, og de er fine til glat kørsel off-road, og bagpå har vi denne kassette med denne er denne 11-speed, men vi kan gøre alt fra 5 til 11-speed - Cykler har, hvordan fungerer dette drev? Jo større ryg, jo lettere bliver nøglen, som du kan se, når jeg starter. Ja, dette er det letteste gear på min cykel, det er meget let, og det ville tage mig 15 procent op ad bakken, så dette vil være det laveste gear, fordi jeg har den største på kassetten og derefter den mindste foran, fordi den fungerer anden vej rundt her og der, når jeg har brug for det og som at køre ned ad bjerget, og jeg har brug for meget fart på min cykel, så skifter jeg til den mindre og min større kædehjul bagpå. foran og som du kan se her, drejer hjulet nu meget hurtigt, fordi jeg har min store kædehjul foran og den lille bagpå, selvfølgelig kan jeg gå ned til ellevte gear, så det fungerer, og nu er spørgsmålet hvordan fungerer skifteren Skift af gear er dybest set et ret ufuldstændigt design, men det fungerer stadig i vores cykler som denne. Disse skiftere som bagskifteren med disse to små hjul og skifteren, de flytter bare vores kædekæde ned r kædesættet op eller ned eller op foran bag på kassetten, og dette kan i det væsentlige ske gennem to modsatrettede kræfter, den ene kraft er kun kraften fra vores fingre, og den anden kraft er kraften i fjederen i bagskifteren, hvis vi kigger op her kan du se en fjeder her og en anden i skifteren. Jeg håber du kan se det godt, så vi skifter gear med fingrene, som du kan se her, og gennem h gearskiftet spænder vi også fjederen i skifteren vi kan se en derailleur h inden jeg har en af ​​de gamle XT gode gamle Når jeg skifter gear, trækker jeg i ledningen, er fastgjort til skifteren, og skifteren skifter gear, men når jeg går tilbage, når jeg vil skifte ned, gør skifteren det ved at sig selv på grund af fjederen, der også er i skifteren, hvilket betyder, at skiftekraften virker mod vores fingerkraft ved at holde vores drev og ledninger rene, og det også Hvis vi sætter frontskifteren ordentligt, gør vi transmissionen meget glat og skarp for os og minimer også risikoen for beskadigelse af vores drivlinje, såsom kædesvigt eller endda brud på frontskifterdrevet, og jeg vil tale om, hvad alle disse skruer handler om, og hvordan man får den til, at tråden strammes, og også hvilken type gear løftestænger skal bruges bedst til dig, hvis du har yderligere spørgsmål eller forslag, bedes du fortælle Si Bare lad mig vide det i kommentarerne nedenfor, og vi ses snart i den næste artikel farvel

Hvor lang tid varer en cykeldrev?

Forvent mellem 1.500 og 3.000 miles fra en 10-trins kæde. Det hjælper med at fastslå, hvad der tæller som 'udslidt'. En kæde er slidt nok til at påvirke transmissionseffektiviteten, når den forlænges med 0,75%, men har noget levetid tilbage, hvis den forlængede kilometertalersigte, i hvilket tilfælde detskulle gerneideelt udskiftes, når den forlænges med 1%.10. maj 2016

De dele, der udgør dine gear, slides med forskellige hastigheder og er værd at udskifte, da de sparer dig en masse penge i det lange løb. Slidte dele nedbrydes andre dele Nu er det også værd at bemærke, at slidte gamle, beskidte drivlinjer faktisk føles forfærdelig kørsel også, de er baggy og grødet, mens ren, sprød skift fra god stand 1 får en gammel cykel til at ligne ny, så hvordan ved du det når delene er udskiftet godt? Lad os starte med en kæde først, fordi det er den, du har. Jeg er nødt til at udskifte det for det meste, det er det, der slides først, og ved at gøre det begynder det at blive slidt på din kassette og kæderinge, og de nedbrydes også hurtigere.

Der er to måder at gøre dette på. Den første måler i det væsentlige en håndfuld links, og du kan få værktøjer, der er specielt designet til jobbet, som kan være ret rudimentære, i det væsentlige bare et stykke metal eller plast, som du smækker på kæden, og når det er slidt, sidder det fladt med kæden her er nøjagtigt hvor slidt det er, hvis det er 0,5 så kan du gå videre, men du skal tænke over det, og hvis det passer ind i punkt 7 5 så ikke hvis du ikke har et af de specifikke værktøjer. Du kan i stedet bare måle linkene så otte fulde led måler otte tommer, og du kan bogstaveligt talt se kæden strække sig over tid, og hvis den går op til en tiendedel over otte, skal du sætte den op. Udskiftning af den anden gamle vej er faktisk også ret nøjagtig, skal du bare placere kæden i den store ring og prøv på den forreste side, og løft kæden af ​​ringene på en god få En kæde som denne kan du næppe se noget, men når kæden strækker sig, kan du altid se mere af kæderingen, hvis du næsten kan løfte den fri fra en, så er det tid til at rep snør det nu, da de fleste kæder sandsynligvis stopper mellem tre til fem tusind kilometer eller omkring 2-3000 miles, men det afhænger af de forhold, du kører i, hvor godt du tager dig af din fremdrift og hvor meget kraft du lægger i, rygtet er, at hans kæde skal skifte efter hver rytter Hvis du skifter kæde regelmæssigt, skal dine kæderinge vare relativt længe, ​​men du skal stadig være opmærksom på tegn på slid, da en rutine at passe på nu er når tænderne på ringen begynder at se ud som små At få hajtænder fanget, og det er et sikkert tegn, du skal udskifte dine kæderinge, men det er værd at bemærke, at nogle tænder altid er lidt anderledes end de andre, de er lidt kortere og det er et design, der betyder, at det hjælper med at skifte.

Tænd dine kæderinge, som du kan justere, holder meget længere, hvis du udskifter din kæde regelmæssigt, men den bliver stadig slidt nu. Et af de mest åbenlyse tegn på en slidt ydre kassette er, at hvis du springer over gear, når du lige har udskiftet din kæde, kan det kun ske i et tandhjul eller to, som du bruger mest af din tid på, men du vil stadig finde skjuler dig selv, hvis det nu sker, skal du udskifte hele kassetten, hvilket er en anden grund til, at du aldrig skal skifte kæde natten før en vigtig begivenhed som et løb eller sport - det er lidt sent, så kan du også købe værktøjer, der er specielt designet, er designet til at fortælle, om din patron er slidt, men vi personligt vil ikke nøjagtigt anbefale, at der er så mange forskellige typer patroner, at det ikke rigtig kommer til nytte, og det er da købet er forsøger at lyde som det eller faktisk ikke ligger på gulvet, sætter du din rygbremse på, og du trykker på pedalerne hårdt, og du kan se, om kæden er på kassetten bagefter glider op, og det viser, at det er sådan. slidt, kan vi ikke understrege nok, hvor vigtigt det er at holde styr på tingene, jeg mener, når en ny kæde koster 20 eller 30 pund ordollars og en ny dommer kædekæde koster to til tre hundrede, kan du se det tydeligt fra en økonomisk synspunkt og også praktisk og udfyldning af en ny kæde er let, når alt kommer til alt har vi en artikel om, hvordan man gør det så i resumé, så vil du ændre din kæde regelmæssigt, hvis du kan trække et par led fra kædebåndet, så vil du har en ny kædehjul, når den starter som en række haj tænder, så er du endelig nødt til at skifte din patron, enten hvis den springer over, hvis du har en ny kæde på eller mere bedst, hvis du tester den på en arbejdsstand, og du ser, at der også er meget bevægelse fra at tjekke mig, gør det ikke for at komme til artiklen om, hvordan du ændrer din kæde, bare klik deroppe, og hvis du vil vide, hvordan du ændrer din kæde, skal du skifte kassette, så kan du få adgang til den dernede, så endelig hold dig ajour med alle vores vedligeholdelsesartikler, bare abonner, det er komplet y gratis, skal du bare klikke på mig

Hvor længe varer MTB-kørsler?

Med korrekt vedligeholdelse amountainbikekansidstover 20 år. Denne varighed afhænger meget af, hvor du kører, og hvor meget du kører. Nogle genstande slides, dæk, kæder, bremseklodser ogkørslervil ikkesidstfor evigt. Når det kommer til lang levetid, er omhyggelig vedligeholdelse alt.

hej til udholdenhed

(Chain rattle) (mand sukker) - vent, lad mig lægge kæden rundt om halsen to gange (glad musik) (gear rattle) (metal rangle) være, at den nyeste drivlinje tilføjede endnu et gear. Men for al den vrede er vi her i 2020 med 12 gear på bagsiden af ​​vores cykel. Jeg er Mike Levy, og i dagens forklarer skal vi tale om alt omkring 12 kurser.

Hvorfor i helvede har vi 12 gear? Og hvad er forskellen mellem 11 og 12 gear, bortset fra kun et klik og et gear. (Glad musik) Skal jeg sige, at vi skifter til gear og går i gang? (legende musik) Før 2012 havde de fleste af os skiftere og to eller endda tre kæder på forsiden af ​​vores cykler. Derefter i 2012 lancerede SRAM deres 11-trins XX1.

seattle til portland cykel klassiker

Og det var første gang, at en stor producent af drivkæder tilbød en skræddersyet enkeltring-drivlinje. Kørsel, drivlinje. Så mange drivlinjer. Hvorfor taler vi først om 11-trins? Nå, det er fordi mange af de ideer, som SRAM brugte til at bringe 11-trins XX-One-drivlinjen til liv, vi er også vant til at muliggøre 12-trins.

Ting som bagskifteren, der var specielt designet eller til et enkelt hjulkædefri hjulnav, der tillod en 10- til 42-tandskassette i 420% -området. Og vigtigst af alt er kæderingens smalle bredtænderprofil, der hjalp med at holde denne kæde på den enkelte ring. 11-trins XX1 var omkring i fire år, da SRAM lancerede sin 12-trins drivlinje under navnet 'Eagle'.

Nu tilbød det en sindssyg 500% rækkevidde for tiden, fra en kassette med et 10-tand gear og et 50-tand gear. Det er 80% mere. Nej Ja.

Det er 80% mere end 11 gear XX1, der kom før. 80%. Det betyder, at det er 80%, 80% af tiden.

Det er altid bedre hver gang. Hurtig mental aritmetik. Så hvad fanden lavede Shimano under alt dette? Nå, jeg formoder, at de arbejdede lidt for længe på deres bagskiftere, det tog dem indtil 2018 at bringe deres egen 12-trins gearkasse med enkelt ring, XTR M 9100, på markedet.

Og ligesom SRAM var nødt til at komme med nogle smarte ideer til at udføre sit job, måtte Shimano gøre den samme kassette med 10- til 51-tandhjulene, bagskifteren til en enkeltringskøretøj og alle de andre forventede dele. Men du behøver ikke bruge $ 2.000 eller hvad som helst for at få 12-trins drivkørsler som Dior, NX og andre. Så der er andre muligheder derude.

Jeg skal også nævne, at der er andre eftermarkedskomponentproducenter derude, der tilbyder alle mulige drivlinjetilføjelser, derailleur-ændringer og lignende for at udvide rækkevidden. Til denne artikel holder vi os kun til de to store spillere SRAM og Shimano (rytmisk musik). Så hvad er den reelle forskel mellem 11-speed og 12-speed, bortset fra den åbenlyse, der er et klik og et gear? nok til to vigtige ting og nogle virkelig små dimensioner.

Lad os først tale om rækkevidde. Da der blev frigivet 11-speed, SRAMs XX One-system, havde kassetten for lille tandhjul, 42 tandhjul, 10 gange 42, 420% rækkevidde uden en derailleur og to kæderinge, dit sortiment kommer fra din kassette, husk, og 420% kunne ikke Fortsæt ikke med, hvad derailleur leverede, men det kommer 12-trins, 10-tand lille gear, 50-tand stort gear, 10 gange 50, 500%, meget bedre. Og for mange mennesker fungerer dette.

Jeg ved, at du bare er det. Dernæst vil jeg tale om kædebredde i tandafstand. Lad os først gå tilbage til otte-trins kæder.

Bare for et bedre perspektiv var de syv millimeter brede ved nitten. Dette er det bredeste punkt i kæden. De er nu to millimeter tyndere end en enkelthastighedskæde.

En 9-trins kæde er seks og en halv til syv millimeter bred. En 10-trins kæde er seks millimeter bred. Kæder, der formodes at arbejde med 11-trins drev, er 5,5 millimeter brede, 12-trins kæder, når alt kommer til alt er de 5,3 millimeter brede ved nitten.

Så du ved sikkert, hvorfor kæderne bliver tyndere og tyndere, fordi de klemmer flere gear på det samme sted, hvilket betyder, at gearene bliver tyndere. Du skal også komme tættere på hinanden. Dette er virkelig vigtigt, når vi taler om kædebredder, fordi de er designet til at arbejde på en meget specifik bredde, så jeg kender en fyr, der brugte en 11-trins kæde på en 12-trins drivlinje.

Så denne kæde burde have været 0,2 millimeter for bred. Det lyder bare som en lille, det er bare en lille smule, men drevet var aldrig helt rigtigt.

Og det føltes altid som noget i hans ører, og det gjorde ham endelig lidt skør. Det har aldrig været det samme siden da, men du kan blande meget. Jeg kender en fyr, som du sætter en af ​​de smarte X-Dome, Ceram-kassetter på hans cykel, de er super lette, de maskinstål ting, men han ville flytte den med en XDR-skifter og en XDR-skifter.

tour de france cykler

Og det fungerede fint. Jeg kender en anden, der gjorde noget lignende, bortset fra at det er en XTR-kassette og en XTR-skifter, men han ville flytte den med denne ramskifter. Og det fungerede fint i øjeblikket, et eller andet sted i Chicago og et eller andet sted i Japan, nogen vigtig går hvad der sker, de bliver som en krampe et eller andet sted, noget.

Så en sidste ansvarsfraskrivelse, alt dette, fungerer altid bedst som beregnet, når det kommer sammen for at danne et økosystem. Så dine flydende ting, din drivlinje fungerer bedre, når alt er i din SRAM-stak, og din Shimano-stak er bare Shimano-stak. Bland dem ikke officielt.

Måske blande dem lidt uanset hvad (Rytmisk musik) Lad os tale om hvad? 12 hastighed gav os. Hvorfor fortsatte de med at tilføje gear derhen, når vi alle bliver så vanvittige, når de gør det? Og hvorfor er vi op til 12 af dem? Hvorfor har vi 12 gear? Svaret? Nå det er ret let. Det har intet at gøre med planlagt forældelse, forældelse.

Jeg tror, ​​jeg sagde det højt, og det er det, eller en eller anden hemmelig bagskifter. Det ville være meget mere interessant. Her er hovedårsagerne til, at vi bruger 12 gear i stedet for seks, tre eller otte eller 10 gear.

Den første ting, vi lige har talt om, er rækkevidde, fordi du ikke har en derailleur, rækkevidden skal komme fra din kassette. Og det er derfor, de starter ved 10 og går ned til 50 for at give dig det 500% gear rækkevidde. Men du spekulerer sikkert på, hvorfor vi ikke kan have en kassette med seks eller otte hastigheder eller hvad som helst tre? Hastighedskassette, der har et lignende interval, men færre gear? Svaret har noget at gøre med kadence.

7 minutters ab træning

Desværre er vores ben knyttet til vores hjerne, og vores hjerne ønsker, at vores ben skal løbe rundt i et bestemt tempo, hvilket er lidt mere relatabelt, vi taler om biler et sekund. Ældre biler havde tre- til fire-trins transmissioner, nye biler, nogle af disse ting har 10-trins transmissioner. Årsagen til dette er effektiviteten, at motoren kører med en bestemt hastighed for at spare brændstof, men også for din maksimale hastighed og acceleration.

Du er i det rigtige gear, du accelererer hurtigere, og det er det samme med os. Så 12 kurser. Du har flere gear at vælge imellem, hvilket betyder mindre spring mellem gear.

Og det betyder, at vores kroppe kan være mere effektive. Okay, trods alt det, hvad synes du om 12-speed drev? hvordan det går, eller ville du have ramt pausen, mens vi var otte tandhjul, der løb tør, så lad os vide det i kommentarerne nedenfor. Så (kæde klink) (glad musik)

Hvor meget koster det at skifte et cykeldrev?

Gennemsnittetprisafomkostninger til udskiftning af cykeltræker 350 $, når både Shimano og SRAM tilbyder en samling af gruppesæt til bjerg og vejcyklermed forskellige niveauer fra 120 $ op til 1200 $.

Er 2x hurtigere end 1x?

I gennemsnit a2xdrivlinjen er 1% mere effektivend 1x. Bredere gear rækkevidde-2xdrivlinjer kan have over 600% gear rækkevidde. Mindre og mere ensartede trin mellem gear - Da der er flere gear i området, kan procentændringen fra den ene til den næste være mindre.14. feb 2021

Er 1x bedre end 3x?

Højerepris - generelt en god kvalitet1xgruppesæt koster mereenden 2x eller3xsystem af lignende kvalitet.Størredrivmekaniske tab - på grund af mere alvorlig kædevinkel (krydskæde) og færre kædetænder i nogle gearkombinationer.18. okt 2018

Hvor mange km skal en cykelkæde vare?

”Det kan variere mellem 3.000kmtil 8.000kmgenerelt set, men detkunnevære mindre eller endnu mere i nogle tilfælde. ” Først skal du udskifte dinkædenår du opdager skader (en deformation eller revne). Duskulle gerneogså kontrollere dinkæderegelmæssigt for at se, om det er slidt til det punkt, at du har brug for at ændre det.16. maj 2020

Hvordan ved jeg, om min cykelkæde er slidt?

Målingkæde slidgratis og nem måde

Trækkekædendetforandetklinge som vist.Hvis kædenbegynder at løftedettop og / ellerdetbunden af ​​hvor den sidder pådetkædetand tænder, det betyder detkædenbegynder athave påeller erslidt.Hvis din kædeløfter afdetring som denne, det er sandsynligtslidt.
27. aug 2019

Hvor længe skal du have en cykel i?

For at opsummere, acykelhar en levetid på ca. fem hverdagsår, før den bliver skudt i stykker. Denne levetid kan forlænges på ubestemt tid gennem nye komponenter og flittig vedligeholdelse (eller øjeblikkeligt afkortes i tilfælde af et nedbrud).

Hvor ofte skal jeg skifte mountainbike?

Tilundgå dette accelererede slid påditkassette og kæderinge, er en generel tommelfingerregelat udskifte din cykelkæde hver 2.000 miles. Husk, dette er kun et udgangspunkt. Ingen kæder bærer nøjagtigt den samme hastighed, fordi ingen to kørere behandler deres kæder ens.6. jul. 2020 g.

cykelskat

Hvor er drivlinjerne på en mountainbike?

Her er de forskellige komponenter, der udgør drivlinjen: Uden krumtapssættet har mountainbiken ingen muligheder for at bevæge sig fremad. Generelt ved siden af ​​cyklen er krumtapset, hvor pedalerne fastgøres til cyklen. Ikke alle kranksæt er ens, og de har forskellige kæderinge, der fastgøres til komponenten.

Hvordan er drivsystemer relateret til cykelhistorie?

Historien om cykeldrevsystemer er tæt knyttet til cykelens historie. Store ændringer i cykelform er ofte blevet initieret eller ledsaget af fremskridt inden for drivsystemer. Flere tidlige drivlinjer brugte retskårne gear, der gik direkte ind i hinanden uden for navet.

Har du brug for en 1x drivlinje til en mountainbike?

Nå, det er simpelt - mindre at gå galt og mindre slid på komponenter. 1x giver lige så stor mening for nye mountainbikere som for erfarne MTB'ere. Trenden har også fundet vej til Adventure Road / Gravel Bikes, da entusiaster med blandet terræn ser ud til at forenkle deres opsætning og også spare vægt. Er det dyrt?

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cyling - pragmatiske løsninger

Hvad står BMC for i cykling? Cykelfremstillingsvirksomhed

Sådan behandles vejudslæt - hvordan man håndterer det

Hvor lang tid tager det vejudslæt at heles? Vejudslæt er en almindelig betegnelse for slid forårsaget af skraber modtaget under en ulykke. De fleste vejudslæt skal heles inden for 2 uger med god pleje af dine sår ved at holde dem rene og fugtige. Nogle gange kan vejudslæt gå gennem alle hudlagene og kræve hudtransplantationskirurgi for at helbrede.

21 superfoods - hvordan man beslutter

Hvad er de top 20 superfoods? 20 bedste superfoods til vægttabskale. Grønkål er en grøn grøn grøntsag, der er kendt for sine sundhedsfremmende egenskaber. bær. Bær som jordbær, blåbær og brombær er levende, smagfuld og meget nærende. Broccoli. Chia frø. Æg. Avocado. Søde kartofler. Kimchi og surkål.

High stakes low rider - mulige løsninger

Hvor kan jeg finde lowrider i GTA San Andreas? Loco Low Co. er en baggårdsmodebutik i Grand Theft Auto: San Andreas, der tilpasser lowriders, der er placeret på en blindgyde i Willowfield, Los Santos.

Motobecane titanium anmeldelse - hvordan beslutter du dig?

Er Motobecane-cykler af god kvalitet? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene. г.