Vigtigste > Cykling > Cykelrammer - praktiske beslutninger

Cykelrammer - praktiske beslutninger

Hvad er det bedste rammemateriale til cykler?

Aluminium. Introduceret som enmateriale til cykelstelomkring 30 år siden er aluminium nu den mest almindeligemateriale. Det er mindre tæt end stål, så det resulterer i lettererammer. På grund af dets nedsatte tæthed kræver det større rørdiametre for at opnå tilstrækkelig styrke til encykelstel.



Rejse, hjulstørrelse, cykelmærker og komponentspecifikation. At købe en e-cykel er en utrolig kompleks forretning, før du endda dykker ned i rammematerialer. Alt i alt er det en simpel kamp mellem kulstof og aluminium, men det er ikke så simpelt I dag skal vi se på hele denne rammematerialeforretning (dramatisk musik) (livlig musik) Tidligere havde kulhjul bestemt en fordel i forhold til Aluminiumsfælge, især når de kombineres med en glat finish, har ændret sig ret meget i de senere år.

cameron transgender

Der er nogle rigtig flotte aluminiumscykler derude, for nogle mærker er det virkelig svært at se forskellen mellem silhuetten af ​​en carboncykel og en aluminiumcykel. Jeg mener, tjek disse to cykler fra Specialized, Levo i kulstof og Levo i aluminium. Eller måske Mondraker Crafty i kulstof eller aluminium.

Det er virkelig svært at vælge. Så er der selvfølgelig nogle mærker, der ikke engang vælger at bygge deres flagskibscykler i kulhydrat. Så jeg antager, at svaret på spørgsmålene er dit i den henseende, kan du lide udseendet eller ej? Det er en af ​​nøglefaktorerne i folks beslutningstagning. (blød musik) eMTB? Nå, sandsynligvis ikke, grammet betyder noget nu med traditionelle mountainbikes, især i discipliner som langrend eller enduro, men du vil virkelig betale for det, især i komponentspecifikationer.



Generelt er kulstof lettere end legeringer med samme styrke, men det er en utrolig kompleks forretning. Sagen ved e-cykler er, at vægtforskellene mellem forskellige cykler fra forskellige mærker virkelig er ret store, så rammemateriale har mindre indflydelse end ting som motortype og batterikapacitet. For eksempel er et 500 watt-timers batteri lettere end et 700 watt-timers batteri, men hvis du leder efter ydelsesfordele, vil det helt sikkert være med sidstnævnte.

Er kulstof stærkere end legering eller ve rsa? Dette er meget vanskeligt, det afhænger virkelig af de mennesker, der er involveret i hele virksomheden, afhænger af designerne, afhænger af de anvendte materialer og mest af alt afhænger det af fremstillingsprocesserne for hvert materiale. Måske et større spørgsmål eller et andet spørgsmål til jer, hvad er formålet med din e-cykel? I det store og hele har kulstof en tendens til at knække under stød, mens legeringer har en tendens til at deformeres, men hele forretningen er i rammedesignet på din aluminiumslegeringscykel. (Joy Music), som bringer os til det næste punkt og et virkelig, meget vigtigt punkt, hvordan føles rammen, når du kører? Uforgivelige, alt for stive rammer og hjul kan være meget ubehagelige at køre, og med de ekstra miles, vi kører på vores e-cykler, er komfort virkelig vigtig.

Så hvad er mere praktisk? Nu er det ingen hemmelighed, det er meget velkendt, at nogle mærker betragter en mountainbikes stivhed som alt, og jeg har været i endeløse pressekampe, hvor marketingchefen præsenterede og sagde: ”Denne cykel er mange gange stivere end sidste år. ”Og der er mange journalister der, der siger,“ Å nej! Alle har gjort det rigtigt. Og ligesom at få den rigtige stivhed og den rigtige bøjning? Hvad er for fleksibelt, hvad er for stift? Nå, det afhænger af erfaring og meget af det.



Nu skal vi demonstrere forskellen mellem Die Flex - Stivhedsbalance er faktisk ret enkel. Nå, dette er to forskellige kulstofopstillinger fra Specialized. Så når du ser på dette materiale her, bøjer det virkelig meget let i den retning, mens du laver en vridningstest på det, er det faktisk meget, meget svært at vride.

Dette materiale er på den anden side virkelig ret stift i denne retning, mens det faktisk er ret fleksibelt i denne retning. (optimistisk musik) Hvis vi ser på de penge, der investeres i de forskellige materialer generelt? , Carbon er let, de er dyrere end aluminiumscykler, men se derefter på forskellige mærker, jeg mener, at nogle mærker ikke engang fremstiller carboncykler, mens nogle mærker ikke engang fremstiller aluminiumscykler. Slutresultatet er kulstof, ja generelt er det lidt dyrere.

Dette er en vanskelig forretning. Nu hører vi alle disse horrorhistorier om hovedrør, der løsner sig eller bundbeslag knækker. Hemmeligheden her er at lave dit hjemmearbejde med mærket, tjekke foraerne og se, om et bestemt mærke virkelig har god erfaring og viden om kulstofproduktion.



Ah, det er en vanskelig ting, ikke? Det hele Emnet for lang levetid og holdbarhed. Generelt, som jeg nævnte før, har kulstof en tendens til at bryde ved stød, mens legeringer har en tendens til at bøje eller deformere, hvilket forresten er under en temmelig alvorlig påvirkning. Men måske er spørgsmålet op til dig, chaufføren, er du en tung chauffør, der kører i virkelig vanskeligt, knudret, stenet terræn? Du er muligvis den slags rytter, der skal køre på en alufælge, men det er bare et væddemål, du ikke ved, om du kommer til at falde af, så tjek måske garantien, som cykelfabrikanten giver dig på din e- Mountainbike giver eller måske tjek rammebeskyttelsen på cyklen, fordi det virkelig kan tilføje meget mere holdbarhed til dine ramme-eMTB'er.

Husk, der er også stålvirksomheden, og der vil være mere af det i en ikke alt for fjern fremtid. Dette emne handler sandsynligvis om, at du bliver involveret i kommentarerne, så en meget kompleks forretning, så deltag i diskussionerne her nedenfor. I mellemtiden, hvis du vil tjekke et kulfiber eMTB, Levo eller et alufælge, er der Canyon Spectral hernede.

Glem ikke at klikke på kloden for at abonnere på EMB. Giv os tommelfingre, hvis du kunne lide denne artikel.

Hvilke materialer er cykelstel lavet af?

Bøderammerer bygget på et utal afmaterialer. Selvom der i årenes løb har været så underlige ting som bambus og plastrammer, nuværende vejcyklerer lavet af en eller blandinger af disse firematerialer: stål, aluminium, titanium og kulfiber.

Vi har dækket mange, mange forskellige aspekter af vedligeholdelse af din cykel her på GCN, men har du nogensinde tænkt på at faktisk bygge en? Nu mener jeg ikke bare at sætte det sammen fra alle de forskellige stykker. Jeg mener, du svejser eller rammer din egen cykel sammen, det er Bicycle Academy i Frome, UK, og det findes for at hjælpe folk med at gøre dette. Med deres hjælp vil vi guide dig gennem processen.

Hvordan man bygger en cykelstel. Andrew Denham, bag mig, er grundlæggeren af ​​Bicycle Academy og vil være vores lærer i dag. Andrew, jeg er klar til at svejse noget. Andet - Virkelig? Huh. (langsom rockmusik) - Tom, jeg er temmelig dygtig til at se på en cykelfabrikantens websted og se et geometribord og vide, om en cykel passer til mig eller ikke et stykke papir eller et tomt tavle og faktisk starter fra bunden gør mig lidt ne rvous faktisk.

Så hvordan gør du det? Hvordan får du den rigtige geometri? - Sikker på, så det er en ret vanskelig del af processen. Og det første, vi skal overveje, er førerens position. - Okay - vi skal sørge for, at din krop er i en passende position, så du kan bruge cyklen korrekt, og det afhænger lidt af, hvilken type cykel det er.

Så når vi kommer til den uslebne form af dine kontaktpunkter med. tænk på cyklen, så vi har et bundbeslag, som krumtappene er fastgjort til, en sadel - ja. - en stilk med noget styresadel, og hvor vi kan placere styret, så det passer til den rytter, men også hvilken type cykel det er nøgledimensioner - ja, indtil videre, så kendt.

Jeg kender alle disse tal, og jeg er ret sikker, men hvordan kan vi sætte en smule sammen i denne lille smule og vide, at cyklen vil køre glimrende i slutningen af ​​dagen? ? - Der er ikke et hurtigt svar på det, så det tager mange iterationer. Nogle ting, vi gerne vil overveje i første omgang. Så tænk på, hvordan du vil have cyklen til at opføre sig på vejen, især hvordan den reagerer på dynamisk rytterindgang.

Vi er nødt til at tænke på de vigtigste dimensioner, og disse er akselafstanden og det mekaniske spor, der definerer typen af ​​ligefremgående stabilitet og også svingningsstabiliteten. - Okay, så vi har vores fitpoint her. Jeg er stadig meget bekymret, Tom, hvordan jeg faktisk vil bringe det hele sammen og lave en ramme ud af det - Sikker på, så når vi har sorteret alt og er tilfredse med førerpositionen, lad os se på et CAD-system, med hvor vi designer geometrien og til sidst går til rammestrukturen og limer nogle metalstykker sammen - Okay - Okay, så når vi først har fået oplysningerne om pasform fra monteringssessionen, kan vi sætte det i modellen, så det fastgør rytterens position og giver os så fri, design cykelens geometri til specialet, så vi kan justere akselafstanden, og vi kan gøre det og derefter manipulere kædestaglængden, for eksempel - for at vide, hvad disse tal skal være , er dette håndværk eller, ved du, kunne? Kopierer du dem fra en eksisterende cykel? - Så hvis du starter uden tal i tankerne, er det en perfekt gyldig metode at bruge eksisterende cykler.

Hvis du måske tidligere har kørt på en cykel, som du kunne lide, hvordan det føltes, kan du godt gå ind, så længe du ser på den rigtige størrelse, kan du også se på akselafstanden og nogle af de andre dimensioner og få en Få en fornemmelse for, hvad denne cykel var, og det er et ret godt udgangspunkt, ja. (langsom rockmusik) - Trin to af processen, og vi er nu i valget af røret til vores ramme. Nu er vi overbeviste om, at CAD-tegningen har de rigtige dimensioner, selv ned til placeringen af ​​flaskehalsen, for at sikre, at vi kan få to flasker på vores ramme.

Men nu har vi et stort udvalg af forskellige slanger. Vil vi vælge de rigtige? - Så der er et par forskellige producenter. Vi arbejder med stål, og vi bruger rør fra Columbus, et italiensk firma.

Og de tilbyder hundreder og hundreder af forskellige rørmuligheder, både i forhold til forskellige legeringer, så faktisk lidt forskellige versioner af stål - okay - og også forskellige længder, forskellige diametre, forskellige vægtykkelser og lignende. Ud over den faktiske fysiske størrelse på din cykel skal vi også overveje den stress, den vil gennemgå, hvor tung du er, hvilken kraft du kører, og også om kraften leveres ved høj eller lav kadence, og om du kan lide at sprint, for eksempel eller ønsker at klatre ud af sadlen eller komme ud af sadlen, alt efter hvad du foretrækker. - Okay fordi det er en almindelig misforståelse, er det ikke, at du kunne få et slangesæt, siger Columbus XCR , som er lavet af rustfrit stål, og det vil give dig en vis kørekvalitet, hvis du faktisk kan ændre diameteren på rørene og formene på rørene og endda rørernes længder, og det vil faktisk være, hvad turen føles af din cykel. - Selvfølgelig ja.

De forskellige legeringer har forskellige egenskaber, hvilket giver designeren eller bygningsejeren en række muligheder med hensyn til vægtykkelse, stødprofil, form på rørene og lignende. Og kombination er faktisk en ret almindelig praksis med at kombinere forskellige rørlegeringer for at få forskellige egenskaber i forskellige dele af rammen - Columbus, på deres hjemmeside, sælger de dig faktisk et sæderør og et kædestag og et hovedrør. - Det er et gaffelblad.

Vi har et par kædelængder her, så. Det er et par kædestænger. - Jeg troede, det var en BMX-kædestag. - Det ville se godt ud som en kædestag. - Ja, der går du. Kan vi spille et lille spil? Kunne du fortælle mig præcis, hvad hvert rør er, da du vendte dig om, og jeg valgte et ud af ingenting? - Jeg kunne prøve. (begge griner) - Okay, luk øjnene et øjeblik.

Vent et øjeblik. Jeg er nødt til at finde en. Det kunne være let, lad os se.

Hvad er det? - Det er et styrerør, så et en-tomme styrerør. - En-tommer styrerør! Mand i live. Hvad har du det til? Og det er det.

En mountainbike kædeophold? - Det er det rigtige Så det er en kædelængde med en bøjning for meget dækafstand. - Fedt nok. Så gaffelblad? - Chainstay, ja. - Chainstay, ja, det har jeg.

Jeg har ikke et down tube endnu. - Kom nu, her er et down tube - Whoa! Se på dette. Lad os gå så.

Vi har vores rør. - Lad os bygge en cykel. - Lad os bygge en cykel.

Vi har vores rør. Tom, er det tid til at svejse? - Ikke endnu. Vi har stadig et par skridt at gå, så vi afskærer dem, former dem, så ger dem sammen.

Pin dem også sammen, så vi kan få det ud af jiggen, gøre alt braising og derefter klar, klar til at male. - Okay. Nå, mindst trin 1 og 2 i processen er nu færdig.

Vi har vores geometri, vi har vores arbejdsdimensioner, og vi har vores slangesæt, hvis du vil se disse næste processer, (KOMMER snart), vil de være i de næste to artikler i denne serie, og du kan komme til dem ved blot klikke der og der nedenfor. Nu har vi brug for en meget tiltrængt tepause, men mens vi er ved det, skal du abonnere på GCN. For at gøre dette skal du bare klikke på kloden.

Hvordan tager du det? Mælk, sukker? - Mælk. - Cool, farvel.

Hvilket materiale er mountainbike stel lavet af?

BJERGCYKELRAMMERIALER101

I dagcykelsteler fremstillet ved hjælp af en række metaller og kompositter. Den mest almindeligematerialerinkluderer kulfiber, aluminium, stål og titanium. Hvermaterialehar sine fordele og afvejninger detlavedet passer til din ridekategori, dit budget eller dine mål.

Hvilket aluminium bruges til cykelrammer?

Der er to hovedpunkteraluminiumlegeringer i brug icykelindustri i dag - 6061 og 7005.21. juni 2020

Er aluminium cykelstel stærke?

Fordialuminiumer ikke somstærkSom stål skal der bruges mere materiale til fremstilling aframme stærkogholdbarnok. Med andre ord,aluminiumhar et lavere styrke / vægt-forhold end stål. For eksempel de flestealuminium cykelstelrør måler mere end 1,5 ”i diameter.18. maj 2021

Er cykelstel af stål bedre end aluminium?

Styrke. Når det kommer til styrke,stålindrammetcyklerer den ubestridelige vinder.Ståler betydeligtstærkereog mere holdbarenddensaluminiummodstykke, hvilket gør det til et fremragende valg til bjergcykler.Stålindrammetcyklerer i stand til at absorbere flere slag med lidende skade.9. marts 2016

Er cykelrammer af aluminium gode?

Ulempen foraluminiumer, at det kan producere en lidt hård kørekvalitet - selvom nogle ryttere sætter pris på dette. Selvom det er let at bulke, er det usandsynligt, at det fejler fuldstændigt - hvilket gør det til etgodtvalg tilvejog kriterium racere.Godt aluminiumkan vare livet ud - men det er åbent for træthed og korrosion.18. december 2017

Hvorfor er cykelstel lavet af aluminium?

Aluminiumvejcykler

Aluminiumvar leder, når det kom tilrammemateriale før kulstof bliver mere tilgængeligt. Det er et relativt let og stift materiale og generelt billigere at producere end kulstof. For at opnå et større styrke / vægt-forhold, kvalitetaluminium cykelsteler stødte.
18. december 2017

Hvor længe holder aluminiums cykelstel?

Aluminiumsrammerhar den korteste træthedstid for ethvert materiale, der anvendes til fremstillingcykelstel. Det typiskealuminiumsrammehar en forventet levetid på fem til ti år.

hvordan man øger mitokondrier

Er aluminium indrammet cykel bedre end stål?

Det er et relativt let og stift materiale og generelt billigere at producereendkulstof. Når det kommer tilcykelstel,aluminiumer 'legeret' med en andenmetal. For at opnå enstørrestyrke / vægt-forhold, kvalitetaluminium cykelsteler stødte. Detmerestødende, denbedre.18. december 2017

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.