Vigtigste > Cykling > Cykelvenlige byer - hvordan man retter

Cykelvenlige byer - hvordan man retter

Hvor er den mest cykelvenlige by?

Minneapolis, Minnesota

Minneapolis tjener den øverste plads sommest cykel-venlig bypå denne liste for sit omfattende netværk afcykelstier og ambitiøse planer for fremtiden. Ifølge US Census Bureau blev det bedømt andenpladsen i landet som en cykelpendlingby- omkring 5% af befolkningencyklerat arbejde.

Hvad er en cykelvenlig by?



Anerkendelse. I USA har League of American Bicyclists formelt anerkendt noglebyersomcykel-venligesamfund til at 'tilbyde sikker indkvartering og faciliteter til cyklister og tilskynde beboerne til atcykeltil transport og rekreation. '

(optimistisk Intro-musik) - Det er den gang igen i Biennale-cyklussen, hvor Copenhagenize.eu annoncerer sine vindere og tabere i bycykelplanenes verden, og denne gang er der nogle overraskelser. Inden vi går i gang, skal du dog give denne artikel store tommelfingre, hvis du ikke allerede har abonneret på kanalen.

cykeltilbehør

Nu hvert andet år tager Copenhagenize.eu time-out fra det daglige arbejde med at planlægge, designe og analysere byinfrastruktur for at kompilere et indeks over, hvordan byer rundt om i verden scorer baseret på en række parametre til cykling, 14 ud af dem for at være præcise. Vi er nu på den femte udgivelse af deres indeks, hvor den første udkommer i 2011.



Vi troede, at det nu ville være et godt tidspunkt at introducere dig til den nye top 10. Lige før vi starter med top 10, synes jeg Bogota burde nævnes på 12. plads. Vil vi se en dramatisk stigning i investeringerne i byen efter Egan Bernalat-fænomenet på dette års Tour De France? 'Dette er en ugentlig aktivitet, der lukker hundreder af bygader for køretøjer, citeret for deres dramatiske stigning til top 20.

Målet med byen er, at alle beboere skal have en cykelsti inden for 500 meter fra deres hoveddør. Helsinki ligger på en 10. plads med en score på 59%, et kæmpe spring fra 18. plads året før. De har nu tre og et halvt tusind cykler over hele byen, og Helsinki er forpligtet til at blive verdens bedste metropol for bæredygtig transport.

I betragtning af hvor regelmæssigt de sneer stærkt hver vinter, er dette et prisværdigt mål. Du har i øjeblikket 1.300 kilometer cykelrute og vil bygge i alt 160 kilometer uafbrudte cykelveje. I øjeblikket er der kun 20.



Men det er et klart tegn på deres intentioner for fremtiden. Wien rangerer niende og har steget hurtigt siden 2015 med 60,7% i indekset.

Nylige initiativer som hashtag, hvorfor cykler du ikke, har virkelig hjulpet med at øge populariteten af ​​cykling over hele byen. 300 lastcykler blev endda købt gennem subsidier til lokale virksomheder. Lastcykler har længe været populære i Wien, da de kan lejes gratis for lokale, der ønsker at bruge dem til tungere leverancer og kan transporteres på en almindelig cykel.

Hvordan lyder 5.000 cykelholdere bygget i de sidste to år? Paris rangerer ottende Siden 2011 har Paris lidt lidt i forhold til andre medlemmer af denne top ti klub og er nu to steder nede fra deres tidligere øverste plads på sjette. De er dog meget højere end deres værste position på 19. Resultatet er denne gang 61,6%, hvilket viser to ting, hvor meget andre byer arbejder for deres cykelforsyning, hvilket betyder, at enhver, der ikke fortsætter med at udvikle infrastrukturen, dette vil falde ved vejkanten.



Det viser også, at hvis du forpligter dig til et program, kan du hurtigt vende disse resultater. Paris har i øjeblikket over 14.500 lejecykler i sit netværk, der bruges af 150.000 medlemmer af tjenesten. Men der er meget, der skal gøres.

I øjeblikket foretages kun 5% af alle ture på cykel, hvilket er langt fra deres mål på 15% for 2020, sidste gang de sluttede 19. og denne gang er de steget seriøst til 62.5% i leaderboardet eller indekset. For kuperede, vinterlige byer er Oslo en førende styrke, der beviser, at terræn og vejr ikke bør være undskyldninger for at undgå bæredygtige transportformer.

Biler er blevet forbudt fra centrum, centrum et komma tre kvadratkilometer væk, og 1.000 parkeringspladser fjernet. I Wien er der også tilskud til køb af lastcykler, og der er også foretaget investeringer i sikker cykelparkering. Sykkel Hotell, siges det. Og hvis du er bekymret for at køre om vinteren, kommer 400 af deres lejecykler fra aktieprogrammet med piggdæk.

På sjetteplads går 68,8% af pointene i indekset til Bordeaux på sjetteplads. På trods af kun 35 km på de udpegede cykelbaner foretages 13% af alle rejser på cykel.

Der er bestemte områder i byen, hvor køretøjer nu er forbudt, hvilket har set cykelbrug i disse områder stige med 20%. Når man overvejer, at sporvogne og fodgængere stadig bruger det samme område, er det en utrolig statistik. Der er dog behov for flere cykelbaner, parkeringspladser og lejecykler for at forbedre dem, men de har indtil videre haft en stabil position i top 10.

Femte i første udgave, sjette, sjette og sjette igen på femtepladsen, og et sted mindre end sidste gang er Strasbourg. De er vores første post over 70% i indekset. 16% af alle beboere pendler i øjeblikket til at arbejde på cykel, hvor mange af de intercity-leverancer nu også bruger en lastcykel i stedet for den traditionelle varevognmetode.

Byens hovedfokus er på at fjerne køretøjer og skabe et mere sikkert miljø for fodgængere og cyklister. Antwerpen ligger på fjerdepladsen og gør allerede stadige fremskridt. 73,2% på indekset En cyklist, der har kørt Antwerp Zeehaven Railway, ved, at den største hindring i denne belgiske by faktisk er at bruge jernbane- og sporvognsspor.

Nu næsten alle vittigheder til side, jeg har stadig et minut mere på et minut, 33% af ture i Antwerpen foretages på cykel. og i byens centrum er der nu en generel hastighedsgrænse på 30 kilometer i timen af ​​sikkerhedsmæssige årsager. Antwerpen er også hjemsted for den største gratis parkeringsplads i Europa under Kennedy-tunnelen.

hvordan man måler indersøm til cykelpasning

Dette er også kendt som E17 motorvejen. Det er vittighedens overraskelse, at det er i centrum fra denne. Vil frigøre trafikpropper til fordel for en fritflydende cykelinfrastruktur. Nu i top tre, og det er tæt på toppen.

Utrecht falder faktisk tilbage til tredjepladsen, men for at fremhæve, hvor langt disse top tre er, scorer Utrecht hele 88,4% på indekset. Jeg har boet ud af byen i årevis nu og kender området utroligt godt, så det er virkelig en underdrivelse at kalde cykelinfrastrukturen i Holland i verdensklasse.

Det kunne bogstaveligt talt ikke være lettere at få dine daglige gøremål, gøremål og transport udført på andre måder. Tiderne ændrer sig imidlertid. For at forblive på toppen skal du også komme videre.

cykeltur

Smart trafiklys, der stopper anden trafik og bliver grøn for cyklister, vil ærligt ændre livet, som man tænker på fri cykling i Holland. De er blevet testet og testet forskellige steder og forventes at blive mere populære i byerne. Utrechts planer for fremtiden drejer sig om cykelparkering, hvilket gør det endnu lettere for lokalbefolkningen at få adgang til byens centrum for besøgende.

Kan du forestille dig, hvordan hovedbanegården vil se ud med næsten 33.000 cykelparkeringspladser? Øverst på vores liste, og ja jeg ved hvad jeg lige sagde, Amsterdam faldt aldrig i top tre, og hvis du nogensinde har været der, er det mere end forståeligt, Amsterdam har fokuseret på den færdighed, der er en ren skare af cyklister i og ud af byen hurtigt og effektivt hver dag med tilnavnet hvad der faktisk er cykel-superveje, de kongelige ruter. Knallerter skal forbydes fra cykelstier, hvilket er et stort problem i dele af Holland og Belgien. Amsterdam får også parkeringspladser Udskiftning med cykelparkering, udvidelse af cykelstier for at lette strømmen for alle brugere og forbedring af skiltning.

Kan du skubbe dig selv tilbage til førstepladsen næste gang? Øverst på vores liste er København. Med 90,2% på indekset er København for tredje gang i træk den bedst bedømte by for cykling i verden.

Hvad med nogle statistikker for København? 62% af deres ture til skole eller arbejde foretages nu på cykel, hvilket er fænomenalt. En række broer er blevet eller bliver bygget over hele byen for at reducere rejsetiderne og fjerne cyklister. 40 euro pr. Person bruges årligt på cykelinfrastrukturen, hvilket sikrer, at det fortsat er benchmark for alle andre byer.

Fem og en halv meter brede cykelstier gør det sikrere og mere praktisk at bruge for alle cyklister. Helt ærligt ved København, hvad de laver. Så der har du det, Copenhagenize.eutop 10 cykelbyer rundt om i verden.

Har du nogle forslag til byer, som du synes burde? vil du gøre det til top 10 eller top 20 næste gang? Send dem ind i kommentarerne nedenfor, og for flere bycykelartikler skal du bare klikke der nedenfor.

Hvad er det mest cykelvenlige land?

1. KØBENHAVN, DANMARK. København betragtes ofte sommest cykel-venligeby i verden. Turister er ofte overvældet af antallet afcyklerflyver forbi, og børn læres at ride, før de selv er gamle nok til at gå i skole.

Hvilket land har den mest cykelvenlige by i verden?

Danmark

Hvilken er den mest cykelvenlige by i Amerika?

SmartAsset kiggede på data om cykelscore, miles af beskyttede cykelbaner og antallet af dødsfald på cyklister for at finde de mest cykelvenlige amerikanske byer. Indlæser boligkøb

Hvilken er den mest cykelvenlige by i Frankrig?

Lowdown: På trods af at det var nyt i Copenhagenize-indekset i år, har Strasbourg længe været den førende cykelby i Frankrig. Vi har bogstaveligt talt hørt planlæggere i andre byer knurre over, at Strasbourg er 'halvtysk', som om det var en undskyldning for dets høje cykleniveau.

Hvilken er den bedste by for cykling i verden?

Den danske hovedstad er fortsat imponerende konsekvent i sin investering i cykling som transport og i bestræbelserne på at skubbe den til det næste niveau. Med hensyn til et ensartet netværk af bydesign til cykler er København uovertruffen i verden.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.