Vigtigste > Cykling > Cykeludstyr glider - pragmatiske løsninger

Cykeludstyr glider - pragmatiske løsninger

Hvorfor glider mine cykelgear?

Det meste af tiden er en springkæde forårsaget af kabelstrækning. I første halvdel rider dusin på en nycykeldine skiftkabler strækker sig mest. De kan også strække sig over tid, mens du kører. Hippley forklarer, ”Det kræver kabelspænding at åbne en skifter, der skifter din kæde imellemgear.18. juni. 2013 g.



I betragtning af hvor udsat bagskifteren er, fungerer de rigtig godt, men de skal passes. Hvis din bagskifter er dårligt justeret, lidt bøjet eller bare gammel og raslende, får du ikke det gearskift, du har brug for. Her er de fem mest almindelige skiftende problemer, der typisk opstår, og hvordan man undgår dem. (whoosh) Hvad er derailleur? Nå en skifter er simpelthen en mekanisk enhed, der bruges til at afspore kæden og indsætte den i en anden gennem årene, de har udviklet sig og er lidt forskellige, men de arbejder stadig på det samme princip.

Selve buret har to hjul kendt som støttehjul eller nogle gange styrhjul. Tophjulet er lige der for at holde kæden på linje med kassetten og for at sikre, at gearene er justeret. Det nederste hjul er en del af det fjederbelastede bur og bruges til at tage den slæk i kæden, der opstår, når du skifter fra et højere gear til et lavere gear.

Det er et ikke-justerbart koblingssystem, fungerer rigtig godt, og det fungerer som en lås på buret bare for at omgå det, når du fjerner pumpehjulet. Med Shimano-systemet er der en kobling til og fra, så du kan slukke koblingen for lettere håndtering af bur med mindre fjederspænding for at fjerne baghjulet. Din bagskifter eller bagskifter skifter bare ikke nøjagtigt, hvis den ikke er justeret med cyklen.



Uanset hvad får du ikke alt i kø. De første to måder at kontrollere dette på er naturligvis ved at se på selve bøjlen. Så vil du sætte din cykel i top gear, så det er det mindste tandhjul bagpå, og se efter buret, følg det mindste tandhjul hernede.

Det næste punkt er, når du er i det laveste gear, så det er det største bageste tandhjul. Du vil kontrollere, at jockey-buret, det er tomgangshjulet og det nedre fjedrede hjul, følger selve lmmen helt, er bøjet, så længe styrhjulet følger kædelinjen, kan du skifte godt. På visse cykeldesigner er bagskifteren altid designet, så den går i stykker foran bagskifteren eller bagskifteren.

Disse er faktisk utroligt stærke og meget vanskelige at bøje for at bryde eller endnu sværere at bøje tilbage. Så hvis dette er bøjet, og du skal prøve at bøje det tilbage, skal du være meget forsigtig. Hvis din mech-bøjle er bøjet, og du på en eller anden måde skal få det tilbage i form, hvordan er det så? Dette er virkelig ved brug af en korrekt justeringsmåler som denne.



Dette er et ganske specielt og dyrt værktøj. Du bøjer det bare, og du kan justere det med hjulet ved hjælp af denne justerbare måler. Den nemmeste ting at gøre er at bruge et godt værktøj på en gammeldags justerbar skruenøgle.

Justerbar af åbenlyse grunde, kan du klippe den rundt i selve bagskifteren. Men husk, hvis du faktisk har brug for dette, skal du skifte gear, så din skifter er i den løseste position. Så dette er dit højeste gear, med en unbrakonøgle på fem millimeter eller nu en T-25 Torx på nogle skiftere, fjern den egentlige skifter fra cyklen.

Din næste justering er på grænseskruerne. Så du får en øvre og en nedre grænse ved blot at indstille parametrene, hvor langt derailleur kan gå i begge retninger. Så hvad vi skal gøre først, er bare at sørge for, at hele den bageste mech er justeret, og at de højeste geargrænser er indstillet, så den er længst væk.



Hvis du er for langt for mig, kommer det bare til at lave en lille lyd. (Klik) Se, det er ikke rigtigt det rette sted, så det skal gå længere ind. Hvis du er for langt inde, vil det faktisk forsøge at skifte gear op.

Jeg foretager bare justeringen og drejer den mod uret, indtil det ser ud til, at det øverste styrhjul er lige under det. Nu hvor indstillingen er foretaget i det højeste gear, dvs. det mindste tandhjul, gentager jeg faktisk det samme, men for det laveste gear, dvs. det største tandhjul.

Hvis du tager fejl her på det største kædehjul, og din cha i kroge over toppen, kan der ske et par ting. For det første kan du beskadige dine eger på hjulet, hvilket aldrig er en god ting. For det andet kan kæden blive rigtig dårligt fastgjort der, og kæden vil rive.

Det er endnu værre, hvis alt sidder fast i det, og din bageste 'Mech river rent af cyklen. B-spændingen er bagpå her og skrues direkte mod mech-bøjlen. Og hvad er formålet med dette for indstilling? styrhjulets højdeposition i forhold til det største tandhjul, så dette er dit laveste gear.

Så hvis der er for meget spænding, bliver afstanden virkelig stor, din nedskiftning vil lide, den skifter ikke særlig godt, og den vil faktisk strække mech'en så langt, at den næppe har en fjeder. Med B-spændingen fuldt afviklet viser jeg dig kun effekten af ​​dette på cyklen. På denne særlige cykel med det fuldt udviklede, finder jeg ud af, at det øverste styrhjul faktisk hænger fast på det største tandhjul, du skifter til, hvilket naturligvis betyder, at din skift ikke er jævn, ikke konstant og ikke ideel.

Nu skal jeg vise dig det nøjagtige modsatte. Jeg vil skrue den for langt op til, at 'Mech faktisk kan strække den ud, og jeg vil vise dig den effekt, der har. Mech er næsten blokeret.

Det er en virkelig dårlig position for ham. Så der er to ting, der skal ske. Hvis du kører over en massiv bump, strækkes kæden så meget, at der er en god chance for, at du vil rive kæden eller i det mindste bagskifteren.

Og den anden er, lyt til den støj, der er lavet. Du kan se, at det ikke er rigtigt. (Klik) Bagskifteren skal være temmelig stille, når den er i brug.

Ikke sådan en støj, når den er absolut stresset. Nu har jeg indstillet min B-spænding korrekt. Jeg skal bare køre det gennem gangene bare for at vise dig, hvor godt det skifter unødvendigt at skifte kablet, en fantastisk måde at kontrollere dette på forhånd ville være at løsne klemmeskruen, og så kan du føle det indre kabel bevæge sig manuelt Fortynd ydre ledning selv.

Du kan gøre dette på både mech-enden og gearstangenden. Jeg kan mærke kablet bevæge sig meget let i det. Så let at skylle ud ved udskiftning eller bare rengøring af det indre kabel. Det er meget let ikke at tilpasse kablet til alle hullerne i styret, når kablet føres igennem.

Kablet følger med. en Heroppe handler det om et lille hjul, og følg derefter disse små instruktioner her. Men der er faktisk et hul, som kablet skal igennem.

Meget let ikke at gøre det, det trækker aldrig den rigtige mængde træk, det tager at skifte gear nøjagtigt. Den vigtigste ting først ved selve spændingen er faktisk at klemme det indre kabel til bagskifteren. Mange mennesker får dette forkert, når de trækker dette kabel rigtig tæt.

Men med det skifter du faktisk skifteren lidt, så hvad du vil gøre er bare at trække den stramt. Ikke mere end det. Tandhjulets indstilling kompenserer for ethvert andet spil.

Så begynder vi at arbejde på gangene. Det du leder efter er et klik på det passende håndtag for at skifte til et gear. Hvis du ikke har nok kabelspænding, springer gearene ikke op i tide, og hvis du har for meget, springer for mange gear op.

Så det er meget vigtigt at gøre dette bare lidt ad gangen og arbejde dig gennem gangene. Dette skal skifte perfekt nu, ja. Det er helt justeret, mine grænser er færdige, min B-spænding er færdig, og kabelspændingen er perfekt.

Forhåbentlig hjalp denne artikel dig med de fem mest almindelige skiftende problemer, du sandsynligvis vil få med en skifter. Hvis du vil lære mere om Shimano skiftende vedligeholdelse, skal du klikke her. Klik her, hvis du vil se, hvordan du bruger en kæde på tre måder repareret.

Og selvfølgelig skal du klikke på kloden for at abonnere. Der er en helt ny artikel single hver dag. Selvfølgelig, hvis du kunne lide denne artikel eller fandt den nyttig, så giv os tommelfingre op.

Hvorfor glider mine gear?

Glidende gearskyldes normalt slitage, hvilket får dem til ikke at gå i indgreb ordentligt ogglideind og ude af synkronisering. Det er sjældent, men der kan være et defekt sæt afgeari transmissionen, hvilket normalt skyldes dårlig originalfremstilling.27. feb 2018

Kan du bruge wd40 på cykelkæder?

Alledubehøvergørskyllescykelkædefor at fjerne eventuelt mudder og tykt snavs.SpraydetWD-40 cykelAffedtningsmiddel på overfladen af ​​dincykelkædeog giv det tilstrækkelig tid til at arbejde. Oven i det, denWD-40 cykelAffedtningsmiddelkanværeBrugttil rengøring og affedtning af andre bevægelige dele.

Smøreolie, en loyal ven og mere præcist den loyale ven af ​​en triatlet, for uden den kan alle de kilometer, vi cykler på vores cykel, ødelægge vores kæde. Tro det eller ej, vi har en række forskellige måder at smøre vores kæder på, uanset om vi leder efter bedre gear eller ønsker at øge levetiden på vores kæde- og cykelkomponenter eller bare ønsker at få mere effektivitet ud af vores cykeltur , så kan vi opnå nogle betydelige gevinster ved korrekt at smøre vores kæder. Så i dag skal jeg tale om, hvilket cykelsmøremiddel vi skal bruge, og hvornår. (dramatisk musik) (let musik) De fleste producenter har tendens til at gruppere deres smøremidler i en af ​​to kategorier, nemlig våde og tørre smøremidler.

Du tror måske, at dette er sandt for den særlige type tilstand, du taler om. I. E. tør i det smukke sommervejr og vådt i det elendige vintervejr.

Og for det meste har du ret. Der er forskel på disse to kategorier af smøremiddel. Nu refererer det tørre element til smøremidlets smøremiddel.

Og det fungerer effektivt på din kæde, når du kører og er for det meste en voksagtig type indskud. Nu påføres disse tørre smøremidler på din kæde som en væske, inden de skal tørre i et par timer. Så husk det, inden du starter din tur.

Det positive ved tørt smøremiddel er, at det ikke tiltrækker for meget snavs eller støv og snavs, når du bruger det, så det er perfekt til tørre sommerdage. Ulempen er dog, at det skal anvendes temmelig regelmæssigt, især hvis du har kørt på en våd dag, eller hvis du har været ude på sadlen en rigtig lang tur, og det bliver bare tørt og knirkende. Og ingen kan rigtig godt lide at have den tørre, knirkende kæde på en cykeltur.

Vådt smøremiddel var det oprindelige valg af smøremiddel. Faktisk brugte de fleste mærker noget, der lignede mere en bilmotorolie. Konsistensen var så god som bedre end enkle sprøjtesmøremidler, som stort set er designet til at fortrænge vand.

Kort sagt, det var mere holdbart og langvarigt. Og den kvalitet forbliver hos moderne våde smøremidler til i dag, fordi de stadig påføres kæden som våde smøremidler, smøremidler, som vi talte om, de forbliver i denne form på kæden, og konsistensen er lidt tykkere, hvilket betyder, at den holder sig til kæden, hvilket faktisk betyder, at de er mere perfekte til våde forhold, fordi de har øget regnmodstand og jo sværere de er at vaske væk, når de er i kæden. Nu er den tilknyttede ulempe ved vådsmøring, at det tiltrækker meget mere snavs og snavs til kæden.

Så vi er nødt til at rense kæden lidt oftere, end vores kolleger med tørt smøremiddel ville gøre, og hvis du måske er lidt mere interesseret i ydeevne, kan du overveje at bruge et keramisk eller voksbaseret smøremiddel i din kæde. Nu sidder disse et eller andet sted mellem de tørre og våde versioner af smøremiddel, men som med begge versioner påføres de kæden i flydende form, men tørrer lidt mere klæbrig. Disse tunge smøremidler hjælper med at reducere friktion og træk mellem din kæde og de andre bevægelige komponenter reducerer din drivkæde.

Og på grund af det vil de kun hjælpe dig med at få den lidt mere strøm, som du leder efter, men det er værd at bemærke, at de er lidt dyrere. Det skal ikke længere anvendes så ofte. Med noget som en Teflonor er en silikonebaseret spray som denne en rigtig god idé bare for at holde tingene pæne og glatte og stille også.

Jeg taler specifikt om dele, hvor kæden kunne ramme ringene foran eller kassetten bagpå. Og det er også en rigtig god idé at scanne over cyklen og finde andre områder, som du også kan slippe lidt af. Ligesom for eksempel fjedrene i bagskifterne på vores Ailleurs såvel som ting som bremse- og gearkabler, hvis du selvfølgelig ikke bruger elektronik.

Uanset hvilket smøremiddel du vælger, fungerer det altid bedre, når det påføres en pæn og ren kæde, så det er virkelig værd at tænke på at gnide hele drivkæden med en klud eller et håndklæde eller noget lignende for at rense alt rent hver tur. Og helt sikkert sørg for at prøve en virkelig dyb rensning med sæbe og varmt vand efter at have sagt en lang søndagskørsel, gør det med dine venner eller klubben, forhåbentlig har denne artikel hjulpet dig med fremtidige beslutninger, du måske tager om et smøremiddelvalg eller ridning forhold, du forventer på denne tur. Hvis du har andre forslag til, hvordan du smører din cykel korrekt, så lad os det vide i kommentarerne nedenfor.

Vi vil meget gerne få dette. Plus, forhåbentlig nød du artiklen. Så klik venligst på knappen 'Synes godt om'.

Klik også på kloden og abonner på alle vores andre artikler. Nu, hvis du vil se en artikel, jeg lavede om en triathloncykel, kan du finde den her. Og en anden artikel, som Mark og jeg om at pakke din cykel kan findes her.

Hvordan føles gearskred?

Ditsmittemåskegliderhvis du bemærker, at nogen af ​​disse ting finder sted: Du oplever forsinkelser i acceleration, når du træder på gassen i dit køretøj. Du bemærker, at din bil ser ud til at kæmpe for at skifte fra engeartil det næste. Du ser en høj omdrejningstal på dit dashboard, når du kører.21. mar 2019

Forøg dine motorer! Det er tid til scottykilmer.com. Hvis din bils automatgearkasse begynder at skifte og rykke radikalt, skal du holde på, for jeg viser dig, hvordan du retter en transmission, der opfører sig.

Som du kan se på grund af denne computer til automatisk transmissionskontrol, har moderne køretøjer mange elektroniske computerkontroller. Den første ting, du vil gøre, er at kontrollere transmissionens elektronik, da det ikke har nogen mening at reparere mekaniske dele, når du har en elektronisk. Så tjek først elektronikken.

Så start med et godt scanningsværktøj og tilslut det til bindestreg. I dette Grand Am er det gemt direkte under højre ben. Og i dette tilfælde er der ingen koder eller forkerte data.

Så der er ikke noget elektronisk problem åbenlyst, så lad os kontrollere væsken næste. Og i denne Pontiac skal du holde motoren i gang i parken på en plan overflade. Kontroller derefter niveauet.

Træk oliepinden ud, tør derefter enden af ​​og kontroller. Læg det ind igen og træk det ud. I dette tilfælde er det fuldt ud, men det er lidt snavset.

Det skal være rødt og sort. Så vi skal skifte filter og væske og se, om det hjælper. Hvis du nu skifter filter og væske i en amerikansk bil, da de ikke har afløbspropper, er det en god ide at have et af disse gearafløb til at sætte olien i, så det ikke gør noget rod.

De koster kun omkring $ 10. Og her er vi under bilen. Her er skruerne, der holder gearene på plads, vi har brug for at tage dem alle af og derefter knække dem for at få væsken ud.

Vær forberedt på et kæmpe rod, fordi de dårlige ingeniører vælger ikke at sætte drænskruehuller i dem, så du først kan dræne dem. Godt tip - tag den nedre ende af. Da du knækkede bilen op, er den lavere på denne side.

Tag skruerne af først, så begynder det at dryppe på den side, og det vil ikke gøre sådan et rod. Mange mennesker løsner bare den ene side og lader den dræne i 10 minutter, så det meste af væsken er ude, og du ikke ' For at gøre sådan et rod kan jeg fange de fleste dråber, og du vil ikke skabe megen kaos i indkørslen. Træk bare gryden ud, og som du kan se, er der meget sort snavs derinde.

Gå derefter tilbage under gearkassen. På GM'erne skrællede filteret bare af, og du udskifter det også. Nå, her er et tip - jeg bruger altid helsyntetisk automatgearkasse i biler, der har problemer, fordi den fungerer bedre ved høj varme.

Jeg bruger også Lucas TransmissionFix, fordi det fungerer godt på biler med grove gearskift. Inden du sætter panden på igen, skal du rengøre den med en lille smule karburatorrenser for at fjerne snavs. Som du kan se, kommer mange sorte ting ind, så du skal bare tage det nye filter og sætte det i gearkassen.

Det passer bare ind i hullet, det kom ud af, og du låser det på plads. Derefter glider gryden med den nye pakning op, og du skruer dem alle ind. Nå, her er et lille trick for at fylde gearkassen op, du har allerede kontrolleret og vidste, at den var fuld, så du måler, hvor meget der kommer ud, hæld den i en beholder og hæld den samme mængde tilbage i den.

Bare hæld det hele, så ved du det. I dette tilfælde kom syv liter ud, så vi lagde syv liter i. Og det går ind.

Nu ved jeg, at vi lever i et øjeblikkeligt tilfredsstillelsessamfund, men det er bedst at køre bilen cirka 250 miles for at se rengøringsmidlet og alt arbejde, før du dumper det. Hvis det fungerer godt efter kørsel, er det fantastisk, men hvis det ikke gør det, har du gjort noget seriøst internt gearkassearbejde, og det er så dyrt som det bliver. Næste gang din transmission fungerer, hvorfor ikke prøve at ordne det selv? Og husk, hvis du har spørgsmål om bilen, skal du bare besøge scottykilmer.com, så svarer jeg på emner, når jeg er tilbage fra det drev.

Kan du gemme en glidende transmission?

I tilfælde aftransmission gliderpå grund af mindre problemer, såsom lave væskeniveauer, ineffektiv eller forbrændt væske eller en lækage ismitte,dukan muligvis rette op påproblemdig selv. I dette tilfælde,du vilsandsynligvis nødt til at demonteresmittefor at løse problemet.10. mar 2020

Kan jeg bruge olivenolie til at smøre min cykelkæde?

Ja, fordi en ekstra jomfruolivenolieti acykelkædeer bedre end nejolieoverhovedet.Olivenolievil aldrig være så effektiv som korrektsmøreolie, men detkanhjælp meget, når du er i en nødsituation. Detkangiver en midlertidig virkning, somskulle gernevære nok til at få dig til encykelshop næsten for ordentlig reparation.12. okt 2020

solbeskyttelse cykeltøj

Hvor ofte skal jeg smøre min cykelkæde?

CykelTutor anbefaler rengøring ogsmøringditcykelkørekædemindst en gang om månedentilopretholde optimal ydeevne og beskyttelse. Detkædeog drivlinje er typisk de beskidte dele af dincykel, og dette snavs er dårligt nyt forcykellevetid og ydeevne.21. mar 2019

Hvor lang tid varer en glidende transmission?

Uden service og vedligeholdelse, nogletransmissioner kanmislykkes så lidt som 100.000 miles. Hvis du kører omkring 10-15.000 miles om året, dintransmission kunnevære nede for optællingen om syv år! Med omhu og service,transmissioner kan vare300.000 miles eller mere.17. nov. Okt 2018

Er WD40 dårlig for cykelkæder?

Kan jeg brugeWD-40at smøre mincykelkæde? Nej. Du skal aldrig brugeWD40somkædesmøremiddel sidenWD-40er IKKE et sandt smøremiddel, da det primært anvendes som opløsningsmiddel eller rustopløsningsmiddel.24. mar 2020

Er WD-40 silikone god til cykelkæder?

Det ville arbejde i en knivspids, men en let olie eller noget specielt lavet til applikationen fungerer meget bedre og holder meget længere. Våde eller tørre smøremidler afhænger af køreforholdene og hvor du bor.WD40laver engod cykelkædesmøremiddel, derescykellinje, ikke de generiske ting i en dåse.19. aug 2016

Hvorfor glider cykeludstyr, og hvordan håndteres det?

Glidende gear begrænser dig til brugen af ​​visse gear på cyklen, hvilket også begrænser dig til den slags terræn, som din cykel kan klare. Du ender med at bruge mere energi til at håndtere terræn, der ikke er så svært. Hvad forårsager gearskred? Slidte kassetter involverer en beskadiget kæde. Tænderne vil ende med at ligne mere som en 'u' i stedet for en 'v'.

Hvad skal jeg gøre, når din kæde springer mellem gearene?

Hippley forklarer, ”Det kræver kabelspænding at åbne en skifter, der skifter din kæde mellem gear. For at løse kabelstrækning skal du tilføje spænding til dine kabler. ” For at rette et spring i bagskifteren skal du skifte kæden i den mindste ring på din bageste kassette (det hårdeste gear) og den midterste eller større ring på din bagskifter.

Hvorfor glider min cykelkæde, mens jeg træder på pedaler?

Jeg viser de mest almindelige årsager til kæder, der springer over, glider, springer gear, mens du træder i pedaler (auto-shifting / phantom shifting derailleur), især mens du er under drejningsmoment som at klatre op ad en bakke eller stå på pedalerne. Og forklar, hvad der skal gøres for at rette dem. https: //www.youtube.com/watch? v = TpsG8 https: //www.youtube.com/watch? v = sWdO4

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.