Vigtigste > Cykling > Cykelknæ - omfattende håndbog

Cykelknæ - omfattende håndbog

Er det hårdt at cykle på dit knæ?

'Cyklinger en øvelse med lav effekt, ”siger Shroyer. Det betyder atcyklingbegrænser belastningsspænding på vægtbærende led, som f.eksdithofter,knæog fødder. Desuden hjælper bevægelsen med at smøre leddene, hvilket reducerer smerte og stivhed.10. jul. Dec 2019



Dette vil være vores første artikel om cykling og skader. Men lad os først se på cykling som en sport og dens skadeprofil, så vi kan forstå det godt.

Den første ting at sige er, at cykling er en sport med meget lav skade. Når du tænker over det, hvad er det første, nogen gør, når de bliver såret? Hvis du ikke kan gå, vil din fysioterapeut ofte sætte dig på en cykel. Få en knæoperation - den første ting du gør er at cykle.

Og hvorfor er det, hvis vi forstår det. Det er fordi der næppe er nogen excentriske kræfter at kontrollere, når man cykler - det er en todimensional sport, ikke tredimensionel som fodbold, hvor man løber hurtigt og skifter retning, så der er meget mindre skadelige kræfter i det, og det er fantastisk, fordi Når vi alle bliver ældre og slides, er en ting, vi måske ikke er i stand til, at køre maraton, men du ser mange 70 år gamle fyre køre hårdt på cykler, og det er derfor. Ikke desto mindre er der cykelskader.

fed cykling



Hvad er top 3? Knæ, skuldre og nedre ryg. Så lad os tage skulderen af ​​først. Årsagen til, at det ser så højt ud i det, er at når folk falder af cykler, bryder de dybest set deres kraveben.

Du falder af din cykel, den er højere end en løbeposition, og du falder på en udstrakt hånd, og den knogle tager den, og det er her du går i stykker. Nå, det lader vi være alene i øjeblikket, selvom vi måske kommer ind på det på et senere tidspunkt, og hvordan du kan komme dig efter det. Nederste del af ryggen er en helt anden artikel, så i dag skal vi tackle den første cykelskade, som er knæet.

Knæet. Så hvad vi skal tale om: Hvorfor er knæet det mest sårede led, når man cykler? Nå, hvis du ser på en cykel, er vores hofter og bækken ret godt understøttet af sadlen, og vores fod og ankel er helt forankret i en pedal og ikke sjældent i en kulfibersko. Så foden er glad, anklen er glad, der er ikke meget at kontrollere (i modsætning til at løbe, hvor jorden er, og træneren, tå af) det er meget, meget let.



Bund - fuldt understøttet. Hvad er den ene led derude i luften? Det er knæet, og det styrer al styrken i de to største muskelgrupper i kroppen: dine glutes og dine quads. Når du bruger dem til at pedalere, overfører knæet al kraft mellem der og der, og det er derfor det er meget skrøbeligt, og det er derfor, selvom du kun går ved 80 omdrejninger pr. Minut, tilføjer det tusindvis af omdrejninger - pedalomdrejninger - hvor dit knæ gennemgår denne cykelbevægelse under en lang tur.

Derfor er anlægget så vigtigt; Klampe, pedal, sadelhøjde, nulstillet. Denne dreng bærer byrden af ​​byrden. Og her er oxymoron - cykling er virkelig godt for dine knæ.

Hudson River Greenway

Hvis du kom til mig og havde en rigtig dårlig knæskade, for eksempel fra din fodbold-, rugby- eller netballkarriere, kan næsten alle cykle, så længe du har det rigtige setup, fordi det første, enhver fysioterapeut gør, er at tage på en cykel til at hjælpe dit knæ i rehabilitering. Men hvis du får det forkert, kan du lide en knæskade. Så selvfølgelig er jeg ikke med dig, men jeg vil hjælpe dig, så hvad kan jeg fortælle dig, der kan hjælpe dig? Okay, dybest set, når du oplever smerter bag på knæet, er en meget, meget almindelig årsag, at din sadel er for høj, og at du skal nå for langt på pedalen.



Så tjek din sadelhøjde. Hvis du har smerter foran i knæet, i knæskallen, kan det ofte skyldes en sadel, der er for lav. Vi ved det fra god forskning.

Dybest set er knæskallen mere komprimeret ved at sidde for lavt og kan forårsage smerte her. Hvis du får smerter på ydersiden af ​​dit knæ, der trænger ind i det, kan det ofte være, fordi dit iliotibiale ledbånd - et stort muskelbånd på ydersiden af ​​dit lår - bliver for stramt. Nu hvor det er lidt sværere, kan du behandle symptomerne på det og få det til at føle sig meget bedre ved sikkert at rulle dit ITB-bånd med skum og løsne dine glutes, der muligvis har brug for fysiovejledning.

Du kan prøve din egen, men temmelig ofte bruger iliotibiale ledbåndssmerter eller inde i knæskadesmerter, som folk ofte får, når de cykler, fordi det iliotibiale ledbånd trækker knæskallen på knæskallen på en måde, der ofte er biomekanisk. Hvis du f.eks. Ser på dig selv og går gennem stuen, og hvis du går som en and uden dine fødder, og du er på et solidt pedalsystem som en Shimano eller et look, der tillader en lille levitation, så vil det være tidskramper og fører til knæsmerter. Så det kan være lidt mere kompliceret og kompliceret, men der er nogle forhåbentlig nyttige tip til jer.

Er det godt for dine knæ at cykle?

Og hvisdu erundrer sig over, omcyklingergodteller dårligt forknæ, du er kommet til det rette sted. Faktum er, atcyklinger en træning med lav effekt og kan gavne mennesker med slidgigt. En daglig rutine afcyklinghjælper med at styrke quadriceps og hamstrings iditben, som begge understøtterdine knæ.17. september 2019

fordelene ved sprint

Gør cyklen ondt i dine knæ?

Selvomcyklingbetragtes som enknæ-spar øvelse, fordi detgørkræver ikke stød på jorden, den gentagne bevægelse af pedalernekanføre til en række overforbrugknæskader.Cyklinger tydeligvis meget gentaget: i løbet af en time afcyklingen rytter kan have et gennemsnit på op til 5000 pedalomdrejninger.

Hvorfor gør cykling ondt i mine knæ?

Cyklistens nummer én vejondt i knæenekører pludselig længere, hurtigere og / eller hårdere, end de har været. Dit bindevæv er ikke betinget af at bære den belastning, du lægger på dem, og dinledblive betændt og rør op. Dårlig sadeltilpasning kan resultere i stress, smerte og skade.10. maj 2021

Er peloton OK for dårlige knæ?

DetPlatoncyklus fungerer for minknæpå grund af cyklens kontrollerede benbevægelse, snappede fødder og lavere slag i forhold til løb. På trods af 142 forlystelser i 2020, minknæblev kun betændt et par gange. Heldigvis med nogle få mindre mekaniske justeringer af cyklens position, minknæhar følt mig virkeliggodt.24. feb 2021

Er squats dårligt for dine knæ?

Squatsikke erdårligt for dine knæ. Faktisk, når de gøres ordentligt, er de virkelig gavnlige forknæsundhed. Hvisdu ernyt tilhukeller har haft en skade tidligere, er det altid en god ide at få en ekspertkontrolditteknik.16. sep 2019

Er cykling godt for din røv?

Cyklingarbejderditben ogglutes, især når du klatrer, men det varer ikke længe nok eller giver tilstrækkelig modstand til at opbygge store muskler. Alt i alt, cardio aktivitet såsomcyklingvil værebedreved forbrænding af fedt omkringditglute muskler, end det vil være at lavedin røvstørre.

Kan cykling helbrede banke knæ?

Cykling. Hvem ville have troet, at en grundlæggende øvelse somcykel kanhjælpe digkorrekte banke knæ?Gørdet mindst i 30 minutter regelmæssigt for at placere dinknæbedre.18. december 2020

nicotinamid-mononukleotid-fødekilder

Skal dine ben være lige, når du cykler?

Hvornårdu cykler,dine ben skalblive fuldstændigligehvornårdetpedalen er veddetned for det mesteafdens cyklus. Meddetknæligeogbenethelt udstrakt.23. apr 2021

Er gå eller cykling bedre for knæene?

'Vi forventede detpå et løbebånd, som er mere kontrolleret, ville værebedreendcykling, 'bemærkede forskeren. Mencyklingvandt faktisk, sagde han. Andre detaljer om resultaterne:Cyklinggenereret den mindste kraft og produceret en påvirkning på ca. 1,3 gange personens kropsvægt.6. mar 2008

Hvordan bruger man en stationær cykel til at mindske knæsmerter?

Mens det at køre på en stationær cykel er godt for smerter i knæet, skal det udføres korrekt (som med alle ting) for at undgå unødvendig stress eller belastning. Følg nedenstående tip for at sikre en sikker og sund tur, når som helst du hopper på: Indstil dig selv til succes Hvordan du sætter din cykel op, har en enorm indflydelse på knæsmerter og motivation.

Er loven om at cykle dårligt for knæene?

Årsagen til dette er dog generelt et problem med rytteren, ikke aktiviteten. Selve cykling er ikke dårlig for knæene (og faktisk ganske god for dem), men hvis det gøres dårligt, vil du være langt mere tilbøjelig til at have smerter efter et stykke tid.

Hvad betyder smerter foran knæet?

George forklarer: ”Ordsprog i cykeltilpasning er 'smerter foran knæ [forreste], sadel er for lav, smerte bag på knæ [bageste], sadel er for høj'. Set fra et cykelpassesynspunkt er det den nemmeste ting at se på først. ”

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Let mad til mavebesvær - hvordan man beslutter

Hvilke fødevarer er lette på maven? 11 fødevarer, der er lette at fordøje Toast. Del på Pinterest Ristning af brød nedbryder nogle af dets kulhydrater. Hvide ris. Ris er en god kilde til energi og protein, men ikke alle korn er lette at fordøje. Bananer. Æblesau. Æg. Søde kartofler. Kylling. laks.

Atkins diæt vs keto - hvordan man retter det

Hvad er bedre Atkins eller keto? Atkins og keto er begge diæter med lavt kulhydratindhold, der kan være til gavn for vægttab, diabetesstyring og hjertesundhed. Deres største forskel er, at du gradvist øger dit kulhydratindtag på Atkins, mens det fortsat er meget lavt på keto-dietten, så din krop kan forblive i ketose og forbrænde ketoner til energi. 13. juni 2019

Protein shake til muskelgendannelse - holdbare løsninger

Hvilket protein er godt for muskelgendannelse? En undersøgelse viste et positivt anabolsk respons, efter at deltagerne indtog 20 gram valleprotein inden træning (9). Andre fordele ved at spise protein inden træning inkluderer: En bedre anabolsk respons eller muskelvækst (11, 12) Forbedret muskelgendannelse (12)

Termisk mad diæt - innovative løsninger

Hvilke fødevarer har den bedste termiske effekt? Kulinarisk ernæringsekspert Trudy Stone er enig: ”Æg er en af ​​de bedste kilder til fedtforbrændende proteiner, der får dit stofskifte fyret. Diæt med højt proteinindhold har vist sig at øge dit stofskifte på grund af den termiske effekt af mad - mængden af ​​kalorier, som din krop forbrænder for at metabolisere fødevarer. ”27 februar. 2019 г.

Sunde probiotika - typiske svar og spørgsmål

Hvad er det sundeste probiotiske at tage? En generel anbefaling er at vælge probiotiske produkter med mindst 1 milliard kolonidannende enheder og indeholdende slægten Lactobacillus, Bifidobacterium eller Saccharomyces boulardii, nogle af de mest efterforskede probiotika.9 нояб. 2018 г.