Vigtigste > Cykling > Cykel genopbygning - hvordan man retter

Cykel genopbygning - hvordan man retter

Hvor meget koster det at genopbygge en cykel?

EstimeringOmkostninger

Omkostninger tilen motorcykelmotorgenopbyggekan variere fra $ 3.000-7.000. Detkosteskøn i den nederste ende kan omfatte eller måske ikke inkluderekosteaf reservedele, der er nødvendige til motorcykelmotorengenopbygge.
2. mar 2010





Det er ikke ofte, at du er heldig med noget helt specielt, der bare hænger ud ved siden af ​​vejen, men jeg snublede over denne cykel på vej til arbejde for et par måneder siden med det nøjagtige tegn, der var lige der for min høstløgn. Lad os indse det, så hvad er så specielt ved det? Nå, først og fremmest er det en touring-cykel, som du ikke ser så meget i disse dage, vi har Reynolds-rør, Mavic-hjul, et Suntour-gruppesæt og det bedste af alt, det er gratis. I dag ser vi på, hvordan man gendanner en cykel, der kunne være gået direkte i skraldespanden.

I værkstedet! (jazzmusik) Lad os først se på rammen og gaffelen, helt sikkert, at de er i top stand, eller, ja, så tæt som muligt på en cykel, der er gratis eller med en besked foran huset, tag . Nu med al alvor, medmindre det er sådan en cykel som Colnago Master Olympic lavet af superstål, så hvis den er bøjet eller snoet eller revnet eller knust, vil du sandsynligvis ikke have penge, tid eller kræfter for at få det til faktisk at gendanne, medmindre du har en reel, ved jeg ikke, en slags tiltrækning til det eller noget lignende. Så hvad skal vi faktisk se efter? Sørg for, at stifterne eller brøndene faktisk er i orden, så de ikke knækker eller løsner sig, og sørg for, at stelrørene er pæne og runde eller under alle omstændigheder den form, de skal være, så de er ikke pitted eller bulet eller lignende.

Hvis der er tegn på rust, skal du sørge for, at det ikke rent faktisk går gennem slangesættet, lidt overfladerust, der er fint. fordi vi kan slippe af med det, men i det væsentlige vil du sikre dig, at rammen er op til opgaven med at holde og bære din vægt, mens du kører. Nå, en meget grundlæggende type måling, som du kan gøre for at kontrollere, hvordan rammen er justeret, er med et par strenge for at se hjulet væk fra hjulet.



Så med det stykke strin, hvis du vil pakke det rundt om hovedrøret og omgå det faktiske sæderør her, går det til begge sider og derefter på dine dropouts, og du vil have denne streng til at være så stram som muligt. Jeg er ikke særlig god til at binde knuder, men jeg har det stort set rigtigt til mine behov, men hvad præcist vil det fortælle os? Det vil fortælle os, hvordan den bageste del af cyklen stemmer overens med fronten. Så hvad hvis du har en kulstoframme eller en kulstoframme? en aluminiumsramme, og den er ude af linie, så er det nok bedst at komme væk fra den nu, fordi det ikke vil blive fastgjort meget billigt igen.

Men med en stålramme er der forskellige metoder til faktisk at få en ramme tilbage på plads, men nu har jeg denne strukturopsætning, jeg er virkelig virkelig interesseret i at finde ud af, om den er i kø eller ikke, fordi jeg endnu ikke har kontrolleret det der og på plads fik jeg mig et praktisk målebånd, jeg måler, hvor langt strengen er fra det faktiske sæderør på begge sider, det er en tomme og en halv, se bare på den side, også en tomme og en halv, Jeg er heldig. Selvfølgelig, hvis rammen er god og god, skal vi kontrollere resten af ​​komponenterne, for uden dem gør du ikke noget meget hurtigt overalt, vil du? Så lad os starte med hjulene, fordi de generelt er en af ​​de dyreste komponenter til at erstatte vibrationer, så nogle af dem burde de ikke, og de løber også pænt og lige og lige, når de rammer sidevæggene på fælgen for at sikre de er pæne og flade og ikke slidte, hvilket også kan være farligt. Sørg for, at ingen af ​​disse eger er bøjet eller snoede og holder derefter dækkene, da dette naturligvis er en meget vigtig del af cyklen. Nu kan du normalt se med det samme, hvis styret er bøjet, for det er ikke i form, lad os være ærlige.

Nu om styretappen, vil jeg faktisk anbefale at fjerne det helt, så du kan kontrollere styret for korrosion, da nogle mennesker derude har tendens til at svede meget, og det arbejder sig gennem styretapen på styret med ret alvorlige konsekvenser, herunder at bryde styret tror det eller ej, så sørg for at du ikke skruer op. Se godt på det, og giv det derefter et pænt rensemiddel for at fjerne eventuelle rester. Lad os derefter se på to af de mest problematiske områder på ældre cykler som denne, og med det mener jeg bundbeslaget og headsettet.



Først med krumtapene skal du bare prøve at flytte dem fra side til side, da du kan se her i det mindste noget justeringsarbejde, og derefter med headsettet foran vil du prøve det samme og vippe det fremad. Nå, den nemmeste måde at teste, at headsettet er på jorden med cyklen her nede, er at sætte begge bremser på. dette er min p-metode, og prøv at flytte cyklen frem og tilbage.

Hvis der er nogen bevægelser i headsetområdet her, som du vil føle, tro mig, så bliver du nødt til at foretage en lille tilpasning senere. Kontroller derefter bremserne, så træk i håndtagene, sørg for at de faktiske kalibre eller udkragere udfører deres arbejde ordentligt i dette tilfælde, hvilket de alle ser ud til at klare sig ret godt. Temmelig retro og old school er det ikke? disse cantilevers, jeg kan godt lide dem.

Kontroller også kablerne for tegn på tydelig floss eller revner, som f.eks. At det ikke er verdens ende, hvis du har brug for at udskifte dem, fordi de er temmelig billige, så går vi igennem de aktuelle gearsystemer. Så i mit tilfælde er det pænt og let med dette et par nedrørsskiftere. Jeg kan se, at mechs er fine, hvilket godt, de ser ud til at udføre deres job, og hvad angår bagsiden, lad os kontrollere, at skraldhjulene stadig fungerer.



Åh, som en drøm. Kvalitetskomponenter - de lytter, de slides ikke, eller det er det gamle ordsprog alligevel. Hvis dine kabler faktisk er snappet eller strakt eller noget lignende, er der en måde at gøre det manuelt, og det er ved at gribe, dette er bestemt velegnet til en kabelforbundet bagskifter, tag det og bare pedal og skub det over og sørg derefter for at foråret faktisk returnerer skifteren til sin korrekte placering.

Kontroller endelig kæden for slid. Så hvis du har et kædetestværktøj, skal du bruge det. Heldigvis er dette på slidindikatoren på 0,5, så det er bestemt godt for et par tusinde kilometer mere, jeg tror, ​​at efter staten indtil videre ser det ud til at have haft en god inning.

Men lad os komme til den faktiske sjove del, (optimistisk musik) Men hvad skal jeg så opmærksom på med denne klassiker fra firserne? I er alle i orden. Der er dog et meget lille knæk i fælgen, så jeg skal justere det her med en egernøgle bare for at gøre det lidt lige, men heldigvis er disse kop- og keglelejer fine, og det er en reel lettelse, for nogle gange dette arbejde kan tage lidt længere tid end fem minutter, fordi en leje med kegle og kegle, måske den egentlige tønde i navets indre skal, også kunne brydes væk med keglen, hvilket gør den ubrugelig. Men jeg er så heldig med denne cykel, jeg kan ikke tro det, men jeg skal bare dreje den med egernøglen.

Nu er et område, der bestemt skal undersøges, det skiftekabel. Se på det, forfærdeligt, er det ikke. Flosset, grimt, det skriger bare på dig, jeg vil gennembore enden af ​​din finger.

Når dette sker for dig, er det som at stå på et stik eller et stykke Lego, det gør meget ondt, og for prisen på et par dollars, et par euro, erstatter du bare et par pund alle de indre ledninger, der gør det vil enten give dig bedre skift eller bremsning, og det bliver også mere sikkert, så jeg gør netop det. Nu, bortset fra det let flossede eller ærligt farlige indre tog der, er alle de andre tog i ret god form, som jeg virkelig er overrasket over, de vil helt sikkert vare et par måneder længere, men nu vil jeg give dig lidt tip for at prøve at bremse lidt mere jævnt også ved at skifte gear, og det er den eneste gang, jeg nogensinde råder til at arbejde på en cykel på hovedet eller bestemt ikke i oprejst position. Årsagen er, at du lægger et par dråber af dit smøremiddel, såsom kædesmøremiddel, på det indre kabel og lader det arbejde ned i det ydre kabel, grundlæggende vil tyngdekraften gøre jobbet for dig her, så lad et par blødgøre om få minutter, og du skal føle en mildere bremsning, jeg elsker glat opbremsning og gearskift. Jeg er næsten velsignet over at finde denne cykel og vigtigst af alt det faktum, at dette headset ikke kræver nogen opmærksomhed.

Disse ældre headset har været kendt for at blive pitted, løse, forfærdelige, rykkende, noget lignende eller bestemt ikke blevet passet på. Spekulerer på, hvorfor den tidligere ejer af denne cykel kun gav den væk, når den er i ret god form for at være ærlig. Hvis du nu har fundet en af ​​disse, og den ikke er i god stand, skal du selvfølgelig først tage den adskilt med din headsetnøgle og se indersiden af ​​løbet her, så når jeg siger inspicere, skal du sørge for at der ikke er huller i dem , de er ikke beskadigede, det er de mest almindelige ting.

I så fald ville jeg ikke gå i besværet med at installere nye lejer eller nyt fedt. I stedet for ville jeg købe og installere et helt nyt headset, fordi du ikke vil risikere uforudsigelig eller tvivlsom styring, når alt kommer til alt er din styring af din cykel sandsynligvis vigtig, er det ikke? Nu er det tid til den frygtede bundbeslag, jeg siger frygtet, fordi det var den ting, som jeg bemærkede, så snart jeg hentede cyklen, jeg kunne kun føle, at krumtapene ikke var helt perfekte, og jeg kan godt lide perfektion en cykel, så jeg ' Hvis jeg vil tage kranken af, vil jeg også kontrollere bundbeslaget for bare at se om der er nogen måde at få det til at fungere igen, ellers bliver jeg nødt til at sætte en ny enhed i.

Lad os se. Nu er det tid til at tackle den nederste beslag med gamle skoleværktøjer. selvom tro mig, at disse faktisk er helt nye, og jeg tror, ​​det er sandsynligvis første gang, de bliver brugt i GCNs tekniske værksted, da vi normalt ikke har mange cykler, der følger med denne type gulv, så lad os få det første fat låsringen for at fjerne det, så vi kan komme ind i det grundlæggende i bundbeslaget.

Hvad jeg skal gøre er egentlig bare at tage spillet og føle, om lejerne er ru eller glatte. Måske skete det bare, for som du kan se, var låsringen meget løs, så det får mig til at tænke, at den tidligere ejer måske var midt i deres job og bare gav op. Lad os alligevel se, hvor glat det kan være, med tændenøglen her, drej dette, bare prøv at kompensere for en lille smule af den slaphed.

Det er ret stift derinde, men bundbeslag, der er ingen bevægelse, og det er pænt og glat. Så vi har held og lykke, jeg sætter bare låsering på og krumtap på, vi er stort set færdige, men rolig, der er et par ting, jeg vil gøre med det. Nu troede du ikke, jeg kunne få denne cykel til at fungere for et par pund brugt på dette kabel, gjorde du? Nej, faktisk vil jeg sætte nogle nye dæk på denne cykel, da de helt sikkert er forældede, ja, jeg vil have den bedste punkteringsbeskyttelse, hvis jeg nogensinde turnerer på denne cykel.

Så lidt investering er det mere end det værd. Nu er du helt sikkert enig med mig i, at det at sætte nye dæk på denne cykel vil sikre, at min håndtering bliver lidt bedre r beskyttet mod punkteringer såvel som sikrere i sving, for ikke at nævne de dæk, som jeg lige fjernede, ærligt talt var skræmmende, da Jeg rev dem af kanten, de knækkede, og duften efterlod ikke meget for fantasien, nu er der en sidste ting, jeg skal gøre og pakke styret, men jeg giver dig, der ikke gør noget, fordi jeg ' m ret speciel, når det kommer til det, er der en artikel til det i stedet. Nu et lille råd, hvis du går sammen og ser et tegn som dette, skal du ikke gå længere.

Vent, tag cyklen, fordi det kunne være en absolut perle, da jeg fandt den her, og jeg er forbløffet over det for at være helt ærlig. Husk også at fortælle mig, hvad du ville tjekke på en cykel, hvis du fandt den på siden af ​​vejen, lad mig det vide i kommentarfeltet nedenfor, og som altid, giv denne artikel en stor ole tommelfingre op og del den med dine venner , især hvis en af ​​dine venner næsten fandt dumpsters. Glem ikke at besøge GCN-butikken på shop.globalcyclingnetwork.com og se to flere gode artikler nu.

Giv ham et ur.

Er det værd at genopbygge en cykel?

Et stormagasinkvalitetcykeler næsten aldrig noget godtreparationinvestering. Hvis rammens integritet er kompromitteret, er det tid til en nycykel. Hvis rammen er bøjet, revnet, rustet igennem, har brudte svejsninger, en fast sadelpind eller bundbeslag, er det tid til, at den trækkes tilbage.9. mar 2019

Er det billigere at bygge en cykel eller købe en cykel?

Koste. Den konventionelle visdom har været, at det koster mindre atkøbeen kompletcykel, sammenlignet medbygningen op fra en ramme. Dette gælder for det meste. med de tilbud, der findes på let anvendte rammer og komponenter,bygningop en ramme kan undertiden værebilligeremulighed.24. jan. Dec 2019

(dramatisk musik) - Velkommen til Ask GMBN Tech, dette er vores 30. show, så dette er fantastisk. Det er et ugentligt show, hvor du kan sende dine spørgsmål om tekniske mountainbike-ting. Og forhåbentlig kan vi give dig et anstændigt svar, Lær at forstå om cykler, For at modtage dine indlæg skal du sende dem til e-mail-adressen nederst på skærmen eller tilføje dem i kommentarerne nedenfor.

Brug #askGMBNtech, så du kan gøre din identifikation nemme spørgsmål. Så når vi springer videre med Elias Sandell, er ulempen ved at bruge en syv, otte, ni, 10-trins kædebryder og en 11-trins kæde? Jeg har et i et take-kit, og jeg ved ikke, om jeg skulle få det til at bruge det. Dybest set ligner de stort set Eliasthe-kædeværktøjer, men kæder er selvfølgelig meget forskellige.

En 12-trins kæde er meget smallere end en syv-trins kæde. Dybest set vil det gøre meget mere. Det er, jeg vil have flex indbygget.

Det er kommet mellem alle de mindre gear, og der er meget mere at gøre end en ældre syv-trins kæde. Mens hun nu kan bryde, samle eller samle næsten enhver kæde med ethvert kædeværktøj, kan det være lidt vanskeligere at køre en stift igennem, hvis du bruger den forkerte kompatibilitet på et kædeværktøj, for hvis kæberne ikke er korrekt justeret Don kør ikke pennen igen. For eksempel, hvis jeg holder denne park nu, viser jeg dig, hvad jeg mener med det.

Hvis jeg bare fortryder det, ser du her, at kæberne på denne faktisk er bevægelige, og det er fordi den er kompatibel med stort set alle kædestørrelser. Jeg mener, jeg tror, ​​der er to eller tre, at det er uforeneligt med, jeg tror, ​​de er sandsynligvis Campagnolo-ting, fordi de er lidt bizarre. Det er et italiensk firma, der laver ting, der er lidt anderledes.

Men dette er kompatibelt med 12-trins kæder baglæns helt ned, så det væsentlige gør forskellen. Nu afhænger det også af kæden, der er lavet af store producenter som Shimano, Park, Topeak osv. Er Generelt ret nøjagtige, men der er et helvede mange emoner på markedet fra andre mennesker.

De er lidt vage om, hvad de sælger, er en otte-trins, men du kan finde ud af, at det fungerer rigtig godt klokken 10 og 11. Og det er noget, du ikke ved, før du rent faktisk prøver det og ser, om det er selv- justeret. I det væsentlige, hvis det er justeret, og det fungerer, glade dage! Du kan bruge den til at opdele og tilslutte kæden igen.

Husk, at det er meget lettere og potentielt sikrere at bruge tilstødende hængende links i disse dage. Nu kan disse passe til de fleste kæder på markedet, og det er lige så let som at dele en kæde, indtil du stort set har to identiske led. Indsæt og træk hovedlinket tilbage.

Det er dybest set et meget simpelt værktøjsfrit system til at slutte sig til en kæde. Og det er også meget sikkert, for lad os bare sige på kæden, at du har et ydre sted, og du har et indre sted, og du har ruller til midten. Når du nu bruger kædeværktøjet på kæden til at forbinde kæden igen, skal du placere kæden i kæberne her og køre stiften helt tilbage.

Men stiften skal gå helt ind i den anden ydre plade, og hvis den ikke er helt ind, er det et svagt led i kæden. Og det er et spørgsmål om tid, før spændingen springer ud og dybest set bryder din kæde. Hvis kæden går i stykker under pedalerne, kan du være heldig.

Du kan bare sidde ned. Det klikker, og der sker ikke rigtig noget, bare ulejligheden. Hvis din kæde går i stykker, når du kører på lasten, som f.eks. Sprint fra sadlen, vil du gå over bjælkerne, og det vil altid ske på et tidspunkt, du aldrig nogensinde ville forvente, og det ville være et virkelig værre Crash.

rotor 3d krumtap gennemgang

Bare pas på. Sørg for, at dit kædeværktøj er justeret, og at du er klar til at gå. Næste er Raymond Paculans bremserensning Hey Doddy gode artikler tak Raymond Jeg vil spørge, om jeg kan bruge kontaktrenser n rengøring af skivebremseklodser og rotorer. Jeg vil også gerne vide, hvilket værkstedshåndklæde du bruger i dine vedligeholdelsesartikler. Forhåbentlig besvarer du det spørgsmål .

Ja, selvfølgelig, så dybest set har vi bremserensere her og nogle kontaktrensere her. De er meget ens og begge indeholder isopropylalkohol. Nu er kontaktrenser sandsynligvis den mindst stødende af disse ting.

Det vil sandsynligvis ikke rense dine bremseklodser såvel som en specialbremserenser, der indeholder flere opløsningsmidler. Men tydeligvis er fordelen ved en kontaktrenser, at du kan få den hvor som helst. Mange mærker gør kontakt renere, og det er naturligvis sikkert for dig at bruge det på elektriske ting som din bils tænding, når du måske har vand i det eller en slags? Antal cifre.

Og det er naturligvis sikkert for dig at bruge i kredsløb. Selvom den indeholder isopropylalkohol, er bremserenser lidt mere aggressiv, og selvom jeg er sikker på, at der er nogle, der er kompatible med elektronisk udstyr, tror jeg ikke det, denne er særlig, og jeg tror, ​​mange af dem vil være lidt for aggressiv til at bruge på nogle sarte plastik som f.eks. et printkort. Som svar på dit spørgsmål, ja.

Du kan bruge kontaktrengøringsmidler. Bremserenser er bedre, men i det væsentlige er isopropylalkoholen, hvad der er i dem og gør jobbet. Sørg også for at bruge gummihandsker til arbejde.

Du vil have en slags Nitrol-handske, fordi du ikke vil have, at disse ting skal komme i dine hænder for længe, ​​fordi det er ret groft. Og du vil heller ikke have, at olierne i din hud overføres til disse bremseklodser, fordi de kan forurene dem. Hvad angår værkstedshåndklædet, her er noget af det; der er mange forskellige på markedet.

De er alle ret industrielle. Denne særlige er lavet af et band kaldet Scotts. Du vil se dette i garager og traditionelle workshops.

Du kan købe det på handelssteder. Du kan købe det på Amazon, som vi gør. Men der er masser af forskellige mærker derude.

Grunden til, at vi kan lide dette over nogle af de massive ruller, du får, er, at disse større ruller har tendens til at være lidt blødere papir. Det går ikke så langt, selvom du får mere, men denne, jeg tror Scotts ting, de er virkelig ret hårde. Jeg kan især godt lide det.

Det er en af ​​mine favoritter, fordi det er ret nemt at genbruge. Så lad os gå. Scotts værkstedshåndklæde.

Okay, næste fra Isaac 232. Kunne du tråde bundbeslaget på en bundramme, der er presset til, for at montere en gevindbeslag med gevind? Nej, det tror jeg ikke, du kan. Med en gevindbeslag med gevind er lejerne normalt uden for boringerne.

Når man sidder uden for skallen, er pointen med pressfit-systemet, at lejerne er i nøjagtig den samme position. De er kun i skallen, som er større. Så du kan prøve at tråde denne skal, men intet vil virkelig ske, medmindre du har ødelagt din ramme.

Jeg er sikker på, at der kunne være en slags bodge-metode, men jeg vil bestemt ikke anbefale den. Jeg vil holde fast i den interferenspasning, den var designet til at være, og bare sørg for at installere den korrekt, og at du har strømfri kørsel. Okay, næste fra Eric Camacho.

Hej Doddy, som du ved i min sidste kommentar om, at min cykel blev stjålet. Ja, jeg husker sikkert, at jeg så dit navn nu. Jeg har tænkt på at bygge en cykel som din cykel.

Men hvad ville være bedre? Bygge en med dit eget udstyr eller købe en hel cykel og opgradere over tid? Jeg ville bygge en, men jeg har lyst til, at det tager lidt tid, lidt tidskrævende. Jeg elsker at høre dine tanker. Okay så baseret på den cykelbygning, jeg laver hver uge på tech-showet, husk, det er kun til gavn for showet, du ved, det er blevet gradvist distribueret.

Hvis dette var min personlige cykel, ville jeg have gjort det i en enkelt session. Jeg ville ride den ting, der kørte. Faktisk ville det være halvt ødelagt nu.

Så jeg tager bevidst min tid, for der er meget bagved, og der er stadig noget at gøre med Fahrrad i de næste episoder. Men når det er sagt, personligt synes jeg at bygge din egen cykel er en af ​​de sjoveste ting. Jeg synes, at enhver cyklist, mand, cykel eller racercyklist skal gøre det engang.

Du skal bygge en cykel fra bunden, fordi den er virkelig, virkelig sjov. Du lærer alt om din cykel, når du gør det, og du har også fordelen ved at vælge hver enkelt del, du ønsker. Du kender dog muligvis ikke alle de dele, du ønsker.

Måske ender du bare med at skrive dig selv en rigtig dyr indkøbsliste med ting, i hvilket tilfælde jeg tror måske i dit tilfælde kan det være bedre at gå efter et lige mærke som Komoso, Canyon eller et af disse mærker. Eller du kan få en rigtig, rigtig god ramme og gaffelkombination med et basisgruppesæt. Og når du slider gearkassen der, forhåbentlig har du sparet penge på samme tid, har du sparet nogle penge ved at købe cyklen på den måde.

Begynd at spare lidt på siden, og over tid, når du kører på cyklen, lad os bare antage, at du slides din kædesæt, når du går til et sted for at opgradere dem det næste. Og så når tiden går i sidste ende, har du en cykel med meget bedre komponenter. Det eneste, du skal tilføje, hvis du vil gøre dette, er åbenbart, at rammen er vigtig, fordi det er den ting, du vil beholde, så sørg for, at rammen er noget, du virkelig kan lide og virkelig kan lide.

Sørg for, at det er noget, du sandsynligvis vokser op med. Så hvis du f.eks. Stadig vokser, skal du sørge for, at der er plads nok til fysisk at vokse med cyklen og have en anstændig garanti på den. Hvis du har haft det i lang tid, vil du sikre dig, at alt kan dækkes af producenten, hvis der opstår et problem.

Den anden ting, du skal overveje, er nogle af komponenterne der transmission betyder ikke noget. Det er fuldstændig irrelevant. Det slides over tid, og du kan hæve det til bedre ting.

Lav ikke nogen chancer. Du kan spare på hjulene, selv de tunge, og købe lette hjul. Dette er ikke et problem.

Dæk, de slides op. Vi kan afskedige dem for at få dæk, der passer til din lokale ridning, men når det kommer til affjedringsgaffel og spjæld, kan nogle af budgetdødelæggene monteret på budgetcykler for at holde deres pris nede ikke meget at gøre med internerne på dem så når du køber din cykel, får du den bedst mulige gaffel og støddæmper, du har råd til, og det betyder, at du kan justere den gaffel. Du kan bestille ting som forårets løbet der senere.

Du kan udskifte polstringspatronen i rammen, hvis du vil have mere magt ud af den, når du gør det. Bare noget at vokse med ligesom du ville med rammen. Hvis dit fokus er på at få en god gaffel, en god spjæld, en god ramme, resten kan du gøre.

Over tid vil du også lære mere om, hvad du gemmer Ully, du har noget derude og holder os opdateret, hvad du køber. Jeg er virkelig interesseret. Okay, det lyder som et indkøbslistespørgsmål.

Så fra Bugboy 152000, Doddy, kan du hjælpe? Jeg kan finde det rigtige værktøj til at adskille min Raceface-effekt krumtap til en grundig rengøring? Jeg vil demontere min Santa Cruz helt inden vinteropbevaring i år. Så vidt jeg ved, er disse krumtap ikke anderledes end de andre. Du skal bruge en sekskantnøgle på 8 millimeter for at fjerne krumtappen fra cyklen.

Du har enten brug for en Tork T25 eller en 5 mm unbrakonøgle for at fjerne, uanset om det er edderkoppen eller den egentlige direkte kædehjul, denne krumtap bruges. Du skal bruge et BB-værktøj, som er en af ​​disse ting, for at fjerne bundbeslaget fra cyklen. Du har muligvis brug for en hammer bare for at chokere disse krumtap eller akslen.

Blødere ende eller en gummiende er en god idé, så du ikke beskadiger akslen der fedt, når du monterer ting igen. Du skal også bruge trådlås, hvis du gør dette. Du skal bruge et håndklæde og en slags handsker for at beskytte dine hænder.

Og så har du brug for en stærk affedtningsmiddel. Og som jeg vil anbefale, hold fast i ting som gamle iskopper eller enhver form for plastbeholder. Især den sorte plast, der ikke kan genbruges, så du stadig kan bruge dem til ting som det, der er fantastisk til at få affedtningsmiddel ind og stikke disse dele ind og rengøre dem godt.

Gamle tandbørster er gode til at skære rundt i og få alt det lort ud af det. Og lad os gå. Det er det.

Der er ikke noget særlig lyst, du har brug for. Bare de anstændige værktøjer og fortsæt med at gøre det. Okay, det er ret sejt.

Dette er fra Mainz Man. Du som mig, du bruger en momentnøgle, mindede mig om noget, jeg bad om, ville vide, det anbefales at altid opbevare momentnøglen på den laveste indstilling. Dette gælder for Park ATD? Jeg antager, at det gør det, og jeg har tendens til at indstille minen til 4NM efter brug, men kan ikke finde noget at bekræfte online. Jeg kunne bare spørge Parks, selvfølgelig, men jeg tror du måske ved det.

Jeg har ikke set nogen litteratur, der siger dette. Og jeg tror, ​​det kunne være anderledes med ATD, som er en af ​​de små fyre. Hvis du ikke har set disse før, er der justerbare momentindstillinger og bits i håndtaget her, det er den gamle, det er ATD 1.

Jeg tror, ​​der er nu en 1.2, der har et par ekstra funktioner, magnetisk bitholder, som du kan bruge. Mister ikke dine bits. Det er et alternativ til klassisk ratcheting.

Så vidt jeg ved, skal skraldehåndtagene altid nulstilles, men ikke til nul. Jeg tror, ​​det er på den laveste drejningsmomentindstilling, og det er fordi den har en skralde på den måde, den fungerer internt, bemærk nu, at disse er lidt forskellige, når du får din drejningsmomentindstilling på dette, så de slags klik, men du du kan fortsætte at bruge det. Jeg tror, ​​det er derfor, det er vigtigt, at du aflaster det interne system i dette.

ATD'erne er lidt anderledes, bare som de fungerer. Det kan du ikke rigtig gøre. Du kan ikke stramme for hårdt.

Det er som et klikstop. Du kan slet ikke stramme dette for hårdt. Jeg er temmelig sikker på, at disse er fine, men jeg tvivler ikke på, at det er en god idé at lade det være på 4NM i denne workshop, jeg ved, at disse bruges hele tiden.

Alt det momentnøglen er specielt hos vores venner på GCN og GCM, fordi de har en masse kulfiber, sarte cockpitdele på cyklen, så de skal selvfølgelig sørge for, at du ikke strammer dem for meget. På den monterbare side af tingene bruger jeg personligt disse ret meget. Jeg ved ikke, hvordan de andre fyre har det.

Men vi bruger dem nok, men jeg synes ikke, at vores opbevaring er et problem. Jeg synes, det er mere langvarig opbevaring, at du kan beskadige en traditionel momentnøgle. Men jeg vil spørge Park, og faktisk tror jeg, at vi har en særlig gæst, der besøger os fra Park senere på året.

Så jeg holder dig opdateret om dette, fordi jeg tror, ​​vi kunne gøre nogle seje ting med Calvin. Okay, det næste slips er for dig Simy. Min nye cykel har 35 millimeter fælgbredde med plus-dæk.

Kan jeg bruge 2,4 dæk eller har jeg brug for en mindre fælg? Du kan bruge 2,4 dæk, men ikke alle.

Så kun for eksempel i fortiden havde jeg Ibis 7.41 fælge, der er, jeg tror, ​​de er 40 eller 41 millimeter på ydersiden, 35 på indersiden, så de er virkelig, virkelig brede fælge. Jeg har brugt 2.3, 235, 24 og 2.5s.

Intet problem. Men ikke alle dæk fungerer. Nå, et dæk med en firkantet profil, hvis du lægger det på en bredere kant, bliver de endnu mere firkantede.

Hvilken sving, når du er virkelig aggressiv, er en god ting. Det gør dem dog rigtig flade på toppen. A, øger friktionen, når du bare kører, og B foretager en virkelig forfærdelig overgang fra toppen af ​​slidbanen til sideadelen.

Det er 'meget ingenting, hvis det sker, og så er I alle i hjørnet, hvilket betyder, at det kan komme ret let ud på trods af fakta, det har en rigtig god skulder at støtte. Så det varierer afhængigt af de dæk, du bruger på din specifikke cykel. Hvis du har en let afrundet slidbane, kan disse faktisk være meget mere som et mere aggressivt firkantet slidbanedæk ved at bruge dem på den bredere kant.

Så jeg antager, at du skal prøve at se, for at være ærlig, eller i det mindste nogle andre chauffører beder netop dine dæk om at se, hvad de gjorde med deres. Men ja det kan du. Bare ikke med alle dæk.

Okay, den sidste er et Cle Mans koblingsdæk. Hej fyre,% af mine mekaniske færdigheder fra din kanal. Åh mand.

Dette er virkelig sejt. Så du arbejder selv på din cykel. Jeg elsker at høre det.

Jeg har dog et spørgsmål om min drivlinje. Jeg kører en 1 x 11 Shimano XT drivlinje. Jeg har indekseret mine gear korrekt, og gearskiftet er snappy og til det punkt.

seje cykeltriks

Intet gnidning eller ridser, før jeg indsætter min kobling. Når jeg er på sporet og sætter koblingen, fungerer de nederste 3 til 4 gear ikke lige så glat, og kæden gnider på den næste tandhjul. Nogle tip? Ærligt talt har jeg aldrig hørt om en kobling, der påvirker den måde, hvorpå et gear skifter andet end at du kan føle lidt mere kraft gennem armen, når du skifter.

Først finder jeg det usædvanligt for dig at slippe en kobling og derefter kun aktivere den for at komme ned. Personligt ville jeg bare lade det være tændt hele tiden. Det giver mig en fordel.

Jeg vil også antage, at dine kredsløb er oprettet korrekt i første omgang, eller at du har gjort dine øvre og nedre grænseskruer. Du har din B-spænding, som er svingningsspændingen på den bageste skifter, og du har alt indstillet der med den korrekte kabelspænding, prøv igen ved at indeksere dine gear igen, men med koblingen på. Prøv det samme igen med de mindre gear, og tag koblingen af ​​og se om det påvirker det, jeg er ret sikker på, at det ikke vil.

Så ved du, hvad problemet er, men jeg finder det underligt, at det i første omgang skulle være et problem for at være ærlig, og det vil foreslå mig, at en kobling lægger mere spænding på det nedre bur, at noget er løst, så noget kan være løs på skifteren, men måske et jockeyhjul eller styrhjul, tjek disse ud. Selv selve hovedbøjlen kan være løs. Men jeg kan ikke forestille mig, at det nogensinde virkelig vil påvirke din transmission, så jeg antager, at du skal slippe af med dette og prøve at finde det.

Lad os vide, Cle, for det er underligt. Det har jeg aldrig hørt før. Okay, så slutningen på et andet spørgsmål er GMBN Tech.

Forhåbentlig har jeg besvaret nogle af dine spørgsmål. Få din i kommentarerne nedenfor, og fyr dem op på den e-mail-adresse, der var på skærmen i starten. For et par flere seje artikler, klik her for vores Press fit BB vedligeholdelsesartikel.

Ikke kun er dette egnet til presse, men jeg håber, det rydder alle bække og stønn. Men jeg bruger et pressefit som en exa venligst i denne artikel og klik her for at se vores Evolution of Maevic Hubs. Det er en lille historie, og jeg synes, det er ret sejt og det har en masse information i det, venner, der ikke abonnerer, abonnerer, og hvis du kan lide at stille tekniske spørgsmål, så giv os tommelfingre.

Er det billigere at genopbygge eller udskifte en motor?

Det er meget sandsynligt, atgenopbygning af motorenkan spare dig penge i forhold tilmotor udskiftningafhængigt afmotordet problem, du står over for, og prisen på de dele, der er nødvendige tilreparation. Afhængig af situationen,genopbygningditmotorkan spare dig for op til halvdelen af ​​det, du ville brugt påudskiftningditmotor.

Skru op for dine motorer, Jesus Federn siger Scotty Jeg vil konvertere en Asix 4.0 transmission i min Jeep Cherokee, jeg vil udskifte firehjulstræk med en manual, hvad anbefaler du i Denver Colorado for at sende blokken til fødslen og købe en eftersynet transmission, ja, hvis du kan få en istandsat gearkasse, ville jeg gøre det, men blokken, jeg anbefaler ikke at prøve at få en fyr til at bore blokken, en anden du vil have, det er bedre at få en fuldstændig eftersyn motor sådan fungerer det, ja, de er meget populære, og mange mennesker kan lide at modificere dem til off-road brug. Der er mange steder derude, hvor du kan købe renoverede motorer af rigtig god kvalitet, jeg ville bare gå ud og lade dem gøre det hele og derefter sætte det ind, fordi du ikke ønsker at blande det sammen gennem årene jeg har set flere og flere mennesker har alvorlige problemer med deres køretøjer, fordi en fyr gjorde blokken, en anden gjorde hovedet, en anden satte det sammen, og alle prøver at bla den anden, hvis der er et problem, de vil have en høj kvalitet renoveret Motor, hvis du vil få det rigtigt, ikke hele denne ting her en der, siger Jose godmorgen Mr.

Kilmer Jeg undrede mig over Chevy SSR, hvor er du? anstændige lastbiler, nej jeg håber du ikke har købt en endnu, jeg har haft kunder, der køber dem, de har bare haft hovedpine, nogle af dem forsøgte at sagsøge GM i henhold til citronloven for at få deres penge tilbage, en af ​​dem gjorde det faktisk, men de andre vandt de ikke, da de havde deres sag med forhandleren, fordi mange gange og forhandlere faktisk vælges af GM-mæglere, at de vil være på hvis side de vil være, ved du, ikke så ærlige længere, oprindeligt var det det, men det er ikke kvaliteten længere, disse ting har bare ikke kvaliteten, men hvis du får dem til at tage sig af det, kom fyren hen til mig den ene dag og sagde, ja, hvad skal jeg bruge Scotty , sagde jeg ser du ikke får noget? for hvis du sælger det, og det fungerer godt nu, lad mig bare vente på dig, og hvis noget stort går op, vil jeg fortælle dig, at du slipper af med det nu eller bare fortsætte med at køre, indtil hjulene falder af, det fungerer ikke ved alt sammen, og smid sagen væk, du sidder ikke fast med mange penge, men hvis du har en, skal du passe på den, du ved aldrig, hvor længe noget varer, og hvis det er betalt for, hvad fanden bare fortsæt med at køre det, hvis du ikke får noget for det, er det min teori for hver bil, fortæller Michael Blackwell Scotty. Jeg tænker på at købe et Honda Element til $ 5.000 med 150.000 miles, hvis jeg får automatikken eller stokken, vil du helt sikkert have stick, automatikken er lidt svag på disse ting, sticks er skrigende. Jeg har kunder med genstande med standard fem-trins gear, der brænder gummi i alle fire gear, tingene er snappy, de vejer ikke så meget og med en standard gearkasse, det er meget sjovere at se lytte, du har bedre kilometertal og det går ikke i stykker som honda-automaten ic gearkasse, honda startede selvfølgelig som en motorcykelfirma, de har alle standard gearkasser undtagen en 750 honda, de engang byggede med en automatik, der var et skrammel, at de ikke kunne sælge, ingen ville købe den, de var forfærdeligt, så deres standardudstyr er skudsikre, køb standarden, køb ikke automatikken, og så kan tingene virkelig suse rundt, men hvis det fik hundrede og halvtreds tusind miles på det, ville jeg prøve noget Betaler mindre end fem tusind for det er en masse penge til den slags kilometertal virkelig, siger Eric Scotty, godmorgen, hvad synes du om 2003 Ford Focus standard gearkasse med et hundrede og otteogtreds tusind miles på, Focus er en bundlinjebil, men De største problemer, de har, er deres automatiske transmissioner, de havde endda en kollektiv klausul for nogle af dem, der var imod dem, det er standard gearkassen, meget slået køretøj, jeg har kunder med gamle fokus med standard gearkasser, der har 250.000 miles, og de er stadig ru nning s trong, så det er ikke dårligt, det kan tage lang tid, men hvis de taler om at købe en, og det er en 03 med 138.000 miles, betaler du ikke så meget for det, fordi videresalgsværdien ikke er så høj, du er du får ingen garantier, så du ved, at du spiller med dine egne penge, men du betaler ikke så meget for at få det lidt billigere, du får dine penge ud af det, du betaler altid mindre for en ældre bil, der har højere kilometertal, det kan være en god bil, fordi det er en standard, men ikke betale for meget, aldrig betale for meget, Bernice siger, at jeg har en 1,9 TDI motor, der brænder meget olie, 1 liter hver 500 kilometer, kan det være turboen? Ja det kan være turboen, som turboen blæser forbi, bemærk at turboen på denne ting også er oliekølet og oliesmurt ligesom motoren, den bruger den samme olieforsyning, og når tætningerne begynder at gå, vil den blæse igennem og det kan også du? Sig bare tag luftledningen fra kanalarbejdet, der går fra turboen ind i motoren, hvor den suger luften ind. Hvis det hele er dækket af olie på indersiden, er det turboen, fordi den skal være helt tør, når den har olie, din turbo er dårligt, bare tjek det, hvis ikke så er det din motor, der bare brænder olie, jeg vedder på, at det er turboen, fordi mange af dem gør det, når de bliver ældre, når de gør det hos Volkswagen, er deres kvalitetskontrol ikke længere hvad det plejede at være mildt, hvilket er en stor grund til, at jeg fortæller folk bestemt ikke at købe Volkswagen mere i USA. Jeg vil aldrig gå glip af nogen af ​​mine nye bilreparationsartikler igen, tænk at ringe på klokken!

Hvor meget koster det at genopbygge en 250 4-takts?

Afhængigt af hvilke dele der skal udskiftes, og om du selv udfører arbejdet, a4 slagtilfældemotorgenopbyggekankostealt fra $ 50-3000 + til dele og arbejde. En typisk4 slagtilfældesnavs cykel top-endgenopbyggemed et nyt stempel, ventiler og timing kæde vil genereltkosteomkring $ 300-700 dele.

Kan du gendanne en rusten cykel?

Du kanbrug enten JenoliteRustFjerner eller JenoliteRustKonverter tilgendanneditcykelafhængigt af hvordanrustendet er. Enkelt gangdu kanseruster adskilt fra metallet, skal du bare tørre væk for at afsløre en bar metaloverflade, der er klar til at blive malet over!

Er det værd at genopbygge en mountainbike?

Medmindre rammen er usædvanlig værdifuld, er den næsten aldrig 'værdidet 'at købe nye større dele, såsom et nyt baghjul (med klynge et al.). Når du har kædehjulene og dækket på det, koster et nyt baghjul mere end $ 100 og kan køre $ 200-300, hvis du er fast besluttet på at finde 'ækvivalente' dele.16.01.2018

Kan jeg sætte en cykel sammen selv?

Der er dele afcykelsom dukani bund og grundsættedet af dig selv som stængelstolpe og sæde, håndtag, forhjul og gaffel. Først og fremmest skal du havecykelspecialværktøjer, de generiske værktøjerviljearbejde stort set, men der er store chancer for at beskadige dincykeldele.

Er ombyggede motorer så gode som nye?

Disserenoverede motorerbliver revet ned i små fabrikker, hvor et helt sæt krumtapakselelejer, stempelringe, tætninger og pakninger er installeret blandt meget andet. Hvis det er ordentligt gjort, arenoveret motorskal være somgodthave enny motorog det skal have en garanti i et år.

Hvor mange gange kan en motor bygges om?

Hvor mange gange kanen bilmotor1500 CC blive revideret? - Quora. Der er ingen grænse for antallet afgangeenmotor kanværegenopbygget.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykelinnovationer - hvordan man adresserer

Hvad betragtes som en af ​​de vigtigste innovationer på cyklen? I begyndelsen af ​​1930'erne revolutionerede aluminium cykelkonstruktionen ved at reducere vægten af ​​fælge, krumtap, styr og de fleste andre komponenter. Mens det vidunderlige materiale i øjeblikket er kulfiber, forbliver aluminium det valgte materiale for de fleste cykelkomponenter.

Cykelulykke Las Vegas - typiske svar og spørgsmål

Hvem blev de 5 cyklister dræbt i Vegas? Fem døde på motorvejen, og flere andre blev såret, anklagere sagde. Cyklisterne, der blev dræbt, blev af myndighederne identificeret som Erin Michelle Ray, 39; Michael Murray, 57; Aksoy Ahmet, 48; Thomas Chamberlin Trauger, 57; og Gerrard Nieva, 41,9 år. 2021 г.

Pro cyklister cykler - enkle svar på spørgsmål

Hvor meget tjener en pro-cyklist? Lønskalaen Pro kontinentale ryttere tjener alt fra $ 26.200 til $ 171.200. Hvis ryttere kan komme forbi dette punkt, bliver betalingen dog mere lukrativ. Det endelige mål for mange cyklister er dog at komme ind på UCI World Tour, hvor mindstelønnen er $ 2,35M.29. 2020.

Travis pastrana cykel - den ultimative guide

Hvilken type cykel bruger Travis Pastrana? KTM motorcykler

Kæmpe cykelhjul - hvordan beslutter du dig?

Hvad er den største cykelhjulstørrelse? De fleste voksne mountainbikes bruger 26 tommer hjul. Mindre mountainbikes for unge bruger 24 tommer hjul. De større 700C (29 tommer) hjul har nydt en vis popularitet blandt off-road cykelfabrikanter.

Pro cykelryttere - praktiske beslutninger

Hvem er den mest berømte cykelrytter?