Vigtigste > Cykling > Omkostninger til reparation af cykler - handlingsorienterede løsninger

Omkostninger til reparation af cykler - handlingsorienterede løsninger

Hvor meget koster cykelmekanik i timen?

Den gennemsnitlige butiksrateervil være omkring $ 60 /time. Det tager højde formangefaktorer - find en kopi af barnetts servicemanagersystem, hvis du selv vil beregne dette med alle variablerne.12. mar 2010





At køre på en eMTB er meget sjovt, men du skal helt sikkert holde styr på det, ellers kan det koste dig en hel del penge. I dag vil jeg nedbryde disse omkostninger en efter en. og se, hvor meget kuld du har for at tænde din eMTB i et år. (Elektronisk musik) Først og fremmest skal du overveje, hvilken e-cykel du har, eller hvilken e-mountainbike du er ved at købe.

I slutningen af ​​dagen har avancerede e-cykler avancerede komponenter. Så hvis du udskifter disse avancerede komponenter, bruger du en masse penge. Mid-level e-cykler har komponenter på mellemniveau, på den måde sparer du en masse penge, når det kommer til at få disse højt anvendte genstande udskiftet.

Mountainbikeindustrien har stræbt efter hurtigere og lettere komponenter i mange år. Som elcykelryttere ønsker vi bare god holdbarhed fra alle vores komponenter. Vi ønsker ikke at bruge mange penge på noget, der kan give USA en lille gevinst i ydeevne på stien, vi vil bare have, at det varer meget længere.



Bare husk, at en let 300 pund kassette ikke kommer dig op eller ned ad bakke hurtigere end en billig 60 pund kassette. (Upbeat music) Så lad os se på de reelle omkostninger ved at køre din e-cykel. Nå, vi er her i Storbritannien, så vi skal bruge pund på det.

Nu er en af ​​de første omkostninger, du vil se, at oplade dit batteri på din e-cykel. Afhængigt af hvilken kombination af batteri og oplader du bruger til at oplade dit batteri, tager det cirka fire til seks timer at oplade batteriet fra helt tomt til helt. Dette afhænger naturligvis af, hvilket størrelse batteri du bruger.

Det koster dig cirka fem til 10 ps el sammenlignet med cirka 2,5 pence at koge en kedel. Hvis du gør det hver dag, lad os sige, at en tur eller noget, det koster dig £ 36,50 om året.



Så kast 36,50 pund i katten. (Joy Music) Dækene på en e-cykel kan helt sikkert tage et dunkende, bagdækket er ansvarlig for at køre dig op ad bakkerne.

Dit forhjul og dæk er ansvarlige for at sikre, at du får alt greb foran og i hjørnerne. Hvis du nu har glatte dæk på din eMTB, vil du ikke klatre op, og du vil bestemt ikke bremse. En anden faktor, der skal overvejes, er dækmasse.

Nu vil et blødt sammensat dæk gribe bedre off-road, men hvis du kører det på vejen, vil det helt sikkert slides meget hurtigere, og hvor ofte du kører, afhænger også af, hvor meget dækslid du vil opleve. Når du kører bløde, mudrede stier, oplever du ikke den samme type dækslitage som en person, der kører på stenede hardcore stier. Hvis du kører en gang om ugen eller kører fem dage om ugen, vil du også opleve meget mere dækslitage.



Jeg finder ud af, at jeg bruger to par dæk om året. Det er cirka 50 pund pr. Dæk, gange det på fire, 200 pund. (glad musik) Når du kører på slangeløse dæk på din e-mountainbike, skal du også tænke på vedligeholdelse af slangeløs opsætning.

Du er nødt til at genopfylde fugemassen for at give punkteringsbeskyttelse året rundt. Dette vil dog variere afhængigt af hvor du bor og temperatur, men du skal gøre dette cirka tre eller fire gange om året. Jeg tror, ​​at hvis du er en slangerytter, skal du tænke på de slanger, du vil rette eller punktere, så du bliver nødt til at tænke på nedbrydningsreparationssæt og slanger for året, nu med rørfri fugemasse og rør skal du spare omkring 20 pund pr. år for at holde styr på tingene. (Glædemusik) Din kæde er sandsynligvis et af de mest slidte elementer i alle komponenterne på din e-cykel, nu skal du virkelig holde styr på tingene ved at affedt og smøre kæden på forhånd og hver eneste tur.

Ellers, når denne kæde er slidt, kan du tage kædehjulet ud, du kan tage kassetten ud, og det er dyrere komponenter end bare kæden. Hvis du nu vil udskifte kæden, skal du gå til en mellemvejskæde, det koster dig omkring £ 30. Din e-cykels kassette er en anden ting, der også kan tåle dunk.

Du vil opleve et gear, der springer og springer rundt, især under belastning på disse op ad bakke. Nu vil en gennemsnitlig patron koste dig omkring £ 80 at udskifte. Nu bliver en anden del af din drivlinje, der kan slides, være den forreste kædehjul. Dette udtales på noget som Bosch Generation 3-motoren, hvor du har en lille kædehjul foran, hvilket betyder, at den skal gøre en masse flere omdrejninger sammenlignet med noget som 34 eller 36 tandkædehjulet, som vi fik, fik jeg på denne cykel her.

Hvornår vil du udskifte kæden? Ringen koster omkring £ 30 for en ny. Lad os sammenfatte omkostningerne ved drivaggregatet. Nu består den af ​​kæden, kædehjulet og kassetten.

Husk, at hvis du vil have din drivlinje så effektiv som muligt, skal du udskifte alle disse komponenter på samme tid. Hvis du er en almindelig off-roader, har du brug for omkring to sæt kørsler om året, og det koster £ 280 om året for at få den maksimale levetid fra din drivlinje. (Glædemusik) Bremseklodser på dit eMTB kan også have ret hårde liv.

De er ansvarlige for at lukke cyklen ned i høj hastighed blandet med fugt og noget snavs og pasta fra stierne, hvilket betyder, at det kan være smukke genstande med høj slitage. Nu, hvis du vil have dine bremseklodser til at vare så længe som muligt, skal du lime sintrede klodser der. Nu kommer bremseklodser med cirka 15 pund pr. Hjul, og du skal mindst bruge to par bremseklodser om året.

Så det koster 60 pund i denne killing c) En del af din e-cykel, der ofte overses, er affjedringen. Dette er virkelig vigtigt nu for at formidle følelsen af ​​at køre på et magisk tæppe på teknisk terræn. Din gaffel har brug for lidt kærlighed, muligvis en olieskift, og du kan udskifte pakningerne, det er stort set det samme for det bageste stød også.

Hvis du nu har en cykel med fuld affjedring, stikker du lidt mere bagpå, fordi du går. Hvis du er heldig nok til at køre hårdt bagpå, er alt, hvad du skal gøre, at holde gaffelen serviceret. Disse koster 100 £ hver ende 100 £ for en hård skrædder 200 £ til vedligeholdelse af suspensionen for året. (Glæde ved musik) Hvis du tager en eMTB til en cykelbutik for at få den serviceret, vil omkostningerne helt sikkert skyde i været, når året skrider frem.

Vi har mange artikler her om EMBN og GMBN og GCN til daglig vedligeholdelse. Du kan nemt selv lave din e-cykel Glem at du har brug for nogle værktøjer til at gøre dette, så det ikke er lige gratis. Hvis du er i tvivl om skruenøglerne, skal du tage din cykel til en cykelbutik for at få den serviceret. Det er sødt, du har brug for omkring fire tjenester om året.

Nu kommer disse ned til omkring 50 pund, og det er bare til arbejde. Du skal også faktorere dele. Så du har brug for fire tjenester a for at holde cyklen i gang i omkring et år, der er 200 pund for at holde den i gang. (Glædemusik) En væsentlig del af at tage sig af din e-cykel er vask, rengøring, smøring, affedtning, så du skal også tage alle disse ting i betragtning.

Du kan selvfølgelig kun bruge vand til at vaske din cykel, og det er gratis, men en speciel cykelvask gør dit liv meget lettere. Også ting som smøremidler og affedtningsmidler til din kæde og drev er en anden udgift. Jeg tror, ​​du skal tilføje omkring 50 pund om året for at få denne cykel til at køre sød t musik) Så en hurtig opsummering af disse tal for at holde e-cyklen sød hele året rundt.

Hvis min mentale matematik hjælper mig, tror jeg, det er 1.046 pund og 50 pence at holde e-cyklen sød hele året, glem ikke, det afhænger af hvor meget du kører, hvor du kører og hvilken type tur du laver , og også på den type cykel, du udskifter disse dele på. Men lad os vide i kommentarfeltet nedenfor om, hvor meget du bruger på din e-cykel og de dele, der slides mest, nedenfor. Giv os en tommelfinger, hvis du nød det, vi ses næste.

Fixer Halfords cykler gratis?

Efter en engangsbetalingHalfords vilgiveledigarbejde på allecykelvedligeholdelse ogreparationerfor længden af ​​den plan, du har valgt. Det betyder alt arbejdereparationer, vedligeholdelse og monteringviljeværeledigi 12-36 måneder - alt hvad du skal betale for er delene.

Neil Donoghue: I dag leder jeg efter en billig mountainbike. Nu leder jeg efter en rigtig mountainbike. Noget der ikke er for gammelt og ikke for slidt.

Jeg vil finde en rigtig god handel, der er klar til at køre. Først og fremmest hjælper det virkelig at kende markedet, har en god ide om, hvor meget cykler er værd, så absolut værd at gøre i butikkerne, se online I denne artikel forsøger jeg at få en rigtig god handel, så jeg har brug for at grave lidt dybere ned i andre ressourcer. For at finde en billig og en ægte mountainbike ser jeg faktisk kun på hardtails, fordi de primært er billige og også risikoen for misbrugt støddæmpere bagpå eller sjusket lejer og sådan.

Jeg vil også have noget, som jeg kan opgradere i fremtiden, hvis jeg har råd til det. Noget der ikke er for gammelt, fordi ting som standarder og størrelser ændrer sig. Jeg vil have noget der er ret nyt og noget jeg har råd til i fremtiden, ting som bremser, hjulophæng og hjul.

Lad os se på de måder, hvorpå du kan finde cykler til salg. Først vil jeg sige, at du ideelt set ville finde det lokalt. Uanset hvor du ser, på eBay, online, i rubrikannoncer, fordi du ideelt set vil se på cyklen.

Ja, jeg ved, at folk kun køber cykler fra fotos. Det kan være ret sikkert, hvis du stiller de rigtige spørgsmål, men hvis du kan se cyklen, vil det hjælpe dig meget bedre. Lad os starte med eBay.

Har du hørt om eBay? Hundredvis af cykler, tusinder af cykler på eBay. Det er et dyrt sted at sælge, så jeg gætter på andre online-auktioner eller rubrikannoncer. Populær igen.

Hvad ville jeg? kan du lide det på ebay? søg efter noget meget generelt. når jeg skriver mountainbike ind i søgning, så begynder jeg at filtrere det lidt bedre, jeg tror, ​​der er en lejlighedskøb her tidligst. Jeg tror, ​​hvilket tidspunkt på dagen du gør dette er meget vigtigt.

Hvis du ledte efter tilfældige tidspunkter, hvor der er færre mennesker i nærheden, er du mere tilbøjelige til at finde gode tilbud. Når det slutter om aftenen, er der en større chance for, at der er folk online, der kan byde på det. Lige nu er kl. i Storbritannien ser jeg efter et par cykler og har derefter fire minutter.

cykelmuskler

Der er en Carrera Banshee, £ 280, ikke dårligt for en suspensioncykel, A Trek Fuel EX 6, £ 530,11 minutter. Der er 17 befalinger tilbage, hvilket er meget populært. En af de gode ting ved eBay er at have mange filtre.

Hvis du vil filtrere efter hjulstørrelse, rammestørrelse, afstand fra dit hus, for som jeg sagde, hvornår kan du se cyklen? , dette kan give dig meget mere information end bare at se på et par billeder online. EBay er virkelig en tid til at gennemse masser af cykler. Jeg overvejer sandsynligvis også at undersøge lidt på forskellige tidspunkter af dagen.

Når du finder en cykel, som du virkelig kan lide, rammer jeg sælgeren og begynder at undersøge de ting, du har solgt tidligere. Det kan faktisk give dig nogle oplysninger om, hvor legitim denne sælger er. Gå til den næste mulighed, Gumtree.

Det bedste er sandsynligvis, at det er mere lokalt, så du kan finde den by, du er i. Igen er det lettere at finde ting at se. Jeg tror, ​​at den største ulempe ved Gumtree er, at det er ret kendt for at have stjålet cykler og en masse stjålet ejendom der.

Naturligvis er ikke alt stjålet der, men jo lettere det er for folk at sætte ting ud til salg og forblive relativt anonyme, jo lettere er det for folk at sælge stjålne ting. Måske Gumtree, det er her, jeg begynder, at se lidt dybere på noget, du vil have der. Start derefter med at sende spørgsmål til den person, der sælger det.

Bare prøv at finde ud af, om det er legitimt eller ej. Der er også nogle cykler herinde. Der er bestemt nogle billigere cykler derude, bare slags en børns cykel.

Ægte billige cykler kigger bare efter en mountainbike igen, så det er rimeligt eneral. Noget, der fanger mit øje, er dette Rocky Mountain. Dette er Rocky Mountain Vertex.

Det er i Bristol, 21 km fra hvor jeg er nu. Han ser lidt gammel ud. Jeg antager, at det sandsynligvis er 2008, 2009.

Den har 27,5 hjul. Det har en anstændig mængde information her, så der er noget at gøre.

Det er ikke 26, så det kan ikke være for gammelt. Det koster kun 225 £. Det virker som en god handel.

Jeg laver en valgliste. En anden mulighed, der er værd at undersøge, er at kigge efter cykelbutikker eller endda velgørenhedsorganisationer i dit område, der sælger renoverede cykler. Nu er de sandsynligvis velrenommerede og har faktisk arbejdet med at kontrollere, at cyklen er klar til at køre, og at du også kan få en garanti med dem.

Sørg for at tjekke dit område for at finde en billig cykel. Den næste mulighed er at spørge dine venner. Nå, jeg synes det er let.

Bare spørg rundt. Du kan sende det på Facebook og se, om nogen sælger en cykel i din prisklasse. Jeg tror, ​​i så fald er du m, vil du sandsynligvis finde nogen, der ikke sælger dig en fancy cykel.

Hvis du har gode venner, håber du, at du kunne finde noget, der slet ikke var stjålet eller risikabelt. Mens du er på sociale medier, hvorfor ikke tage et kig på Facebook Marketplace. Denne ser ud til at være blevet meget større de sidste par år, du kan finde masser af ting der.

vejrtrækningens ultimative funktion er at

Problemet med dette er, at du måske virkelig bliver nødt til at begynde at filtrere ting eller se efter passager og mange forskellige ting til salg. Der er kun brugte cykeldele og alle slags cykler, der ser ud til at have været i bunden af ​​en flod, men du vil sandsynligvis finde et godt tilbud her, hvis du har tid til at gennemse alt andet. Igen er en risiko med Facebook, at cyklerne kan udbydes til salg så let, at du kan finde nogle snuskede cykler der.

Du kan dykke lidt dybere. Du kan se på profilen for den person, der sælger cyklen, du kan muligvis ikke se meget der, men jeg ville se, når det er, du sluttede dig til Facebook, hvis det var relativt for nylig, ville det være et stort rødt flag for mig. hvad med pinkbike rubrikannoncer? Jeg ved, det er et populært sted for mennesker.

Jeg har set cykler her tidligere, nogle er racercykler. Kan du stole på andre mountainbikere? Nå, jeg vil gerne tro det, men intet er sikkert. Pinkbike Classifieds er mere tilbøjelige til at finde rigtige cykler, hvilket gør dem dyrere.

Hvis du har et større budget, kan det være et godt sted at se, men du kan stadig finde nogle gode tilbud. Lad os se lidt på. Cannondale M400, og dette er en retro-cykel.

Det koster kun £ 150, det er sejt, men det er gammelt. Du har det gamle Sachs håndtag på det. Jeg mener, det er en stjæle, men for så vidt det at få noget aktuelt, arbejde og opgraderbart er ikke nødvendigvis en risiko - det er en temmelig cool cykel, £ 450, men ikke for mig.

Det er ret godt, en 2014 specialist rockhopper. Det er lidt gammelt, men det er 29er. Det vil have det meste af den moderne geometri.

Jeg tror. Jeg spekulerer på, om det er boost. Det ville være noget at kontrollere.

Selvom du ikke gør det, kan du stadig opgradere cykler og ting. Ser ud til at være i rigtig god form. Det har også mange detaljer, som hjælper mig med at finde ud af, at den person, der noterer dette, ved noget om mountainbikes.

Jeg tror, ​​du er mere tilbøjelig til at finde dette på de specialiserede cykelwebsteder som Pinkbike Search, og disse nye ville være omkring £ 650, så det er ikke en massiv handel, men det er ret billigt, og det kaldes åben for rimelige tilbud, så jeg gætter på, at jeg gør dette også på listen. På listen er en Rocky Mountain Vertex. Jeg kan faktisk godt lide udseendet på denne cykel.

Det er også lidt eksotisk. Noget fra British Columbia eller en specialiseret rockhopper, £ 400. Rocky Mountain er 225, hvilket er lidt af et godt køb, men rockhopper, det er lidt mere af en pålidelig cykel.

Det er åbenbart en enorm brandspecialist, en slags bank, jeg vil se nærmere på disse cykler og måske komme med nogle tilbud. Selvfølgelig skal du prøve ikke at købe en stjålet cykel. Hvis du gør det, sparker du bare handlen, så den person let kan stjæle flere cykler, måske din.

Det er klart, denne cykel er virkelig ikke din. Hvis du købte det, og det blev stjålet, er det stadig en andens cykel. Du kan få det ved at hente det.

Hvad med skiltene, hvis cyklen bliver stjålet? Nå, hvis det lyder for godt til at være sandt, er det sandsynligvis det. Hvis det bare er for billigt for denne cykel, så ringer der bestemt nogle alarmklokker, den person prøver muligvis at slippe af med dem, og hvor meget detaljer der er i annoncen. De prøver måske at holde det lidt vagt, for hvis en persons cykel er blevet stjålet, og de begynder at lede efter disse detaljer, kan den dukke op.

Hvis de bare siger, at det er en mountainbike, det er et Rocky Mountain, og der ikke er ting som størrelse eller år eller nogen af ​​komponenterne der, ville jeg tro, at det muligvis kunne blive stjålet. Noget jeg ville gøre er at Google søger på denne cykel. Hvis det er en Rocky Mountain Vertex ST3, er den en smule detaljer og derefter stjålet ved siden af ​​den. Se om der kommer noget op, billeder af den cykel.

Hvis nogen stjal deres smukke cykel, sendte de sandsynligvis i det mindste den på deres sociale medier eller et eller andet sted online. Jeg ville helt sikkert kontrollere det med det samme. Hvis du kan få billednummeret eller et billede af billednummeret, der hjælper dig.

Hvis det slibes eller beskadiges på nogen måde, så køb det bare ikke. Dette betyder, at nogen prøver at skjule identiteten af ​​denne cykel. I Storbritannien er der ressourcer som BikeRegister, eller du kan hente din cykel hos politiet.

Dybest set udfører du denne service, hvor du lægger små klistermærker og markerer cyklen. Det er bestemt noget, folk kan gøre, hvis de frygter, at deres cykel bliver stjålet, men du kan også c helvede, hvis den cykel er på listen over stjålne cykler. Nu, hvis din interesse for cyklen er din, er det tid til at stille sælgeren et par spørgsmål.

Hvor meget ved du om cyklen? Hvilke komponenter er der? Hvilket år er det Hvilken størrelse er det? Passer det dig, og hvis det ikke passer dig, hvorfor ikke? Sælger du det til din kæreste, din lillebror? Det ville være lidt alarmklokker for mig. Hvis personen ikke kan lide det, er det ikke deres cykel. Så hvis du er interesseret og ønsker at få cyklen, er sælgeren interesseret i, at du går til hans hjem? Hvis han er meget interesseret i, at du ikke går til hans hus, ville jeg måske begynde med at tænke, 'Nå, hvorfor ikke?' Der kan være legitime grunde til dette.

Folk vil måske beskytte sig selv, når de har et par cykler eller en ny cykel, og de vil ikke have, at folk bare dukker op og ser, hvad jeg bestemt ikke bare ville afskrive, fordi de ikke vil have dig til at komme hjem til de kommer, men mange cykler er blevet stjålet, bare h og tidligere på parkeringspladser. Vær lidt forsigtig, hvor du møder dem for at købe cyklen. Hvis du kun vil købe cyklen online fra billederne, hvis du vil forpligte dig til det, vil jeg stadig se på det så detaljeret som muligt.

Tjek komponenterne på cyklen. Er der noget, der ser lidt lurvet ud der, eller er der måske lidt gammelt og bliver udskiftet? start med at tilføje det til cyklens omkostninger i første omgang, hvis du nu ser på denne Rocky Mountain Vertex, er dette den i Bristol, £ 225 så super billig. Der er et par små advarselsskilte til mig.

Sadelpinden er ret ridset. Det ser ud til, at hun sidder fast i cyklen, og at nogen virkelig skulle skrue den ind for at den kunne bevæge sig. Måske er denne cykel ikke blevet passet så godt.

Det har et fladt baghjul. Et endeprop på styret mangler. Jeg ved ikke.

Er det også i Bristol? . Bristol er et køligt sted, jeg elsker det, men det er et hotspot for stjålne cykler. Det er på Gumtree.

Denne person har sendt indlæg på Gumtree i mindre end en måned. Der er et par små advarselsskilte, men jeg tror, ​​jeg sender en sms til denne person og stiller et par spørgsmål. Se hvilke svar jeg får, og hvor meget jeg kan lide dem.

Rockhopper, der er på Pinkbike, jeg så. Der er fire billeder. Der er mange detaljer om, hvad der står på den.

Dybest set er hver enkelt komponent opført. Det er hans fars cykel. Det kører.

Siger alt fungerer fint, meget konditioneret, har tilbagelagt meget få miles, gearene er gode for mig, der lyder ret legitimt. Det er også i Bristol. Måske ser jeg på to cykler.

Den eneste ting med det, det er £ 400. Det er kun £ 250 oprindelig pris, og det er seks år gammelt Okay, men det er bestemt ikke en enorm, massiv handel. Måske hvis jeg kan arbejde lidt på den pris.

Lad os alligevel begynde at kontakte folk. Nå, jeg savnede den tur, som jeg virkelig ønskede. Det solgte bare meget hurtigt.

Gik på mindre end en halv dag. The Rocky Mountain, den fyr kom aldrig i kontakt, så jeg er lidt tvivlsom om cyklen i øjeblikket, det er et rigtigt sælgers marked. Hvis du vil sælge en cykel, vil folk have det.

Når du finder noget, du kan lide, skal du bevæge dig super hurtigt. Heldigvis gjorde jeg det med denne cykel. Jeg har en voodoo hoodoo.

Jeg fandt denne på Facebook Marketplace med en annonce på £ 400. Kun en måned gammel. Det havde fire rejser, denne cykel.

Det lød som om det var for godt til at være sandt. Den tidligere ejer havde kvitteringen, og han havde også en legitim grund til at sælge den. Jeg var super glad for, at denne cykel ikke blev stjålet, og selvfølgelig har jeg kvitteringen, jeg har rammenummeret der, så jeg har stort set solgt den.

Fyren var lige begyndt at køre på mountainbike, købte denne cykel, besluttede at han kunne lide det og besluttede sig ret hurtigt for at skifte til en fuld suspension cykel. Det ser uberørt ud. Det er let støvet.

Heldigvis havde vi en rigtig tør sidste måned i Storbritannien, så det ser ikke ud til at du virkelig har set meget mudder, bare en smule støv. Dette er en voodoo. Dette er et britisk mærke.

Dette er faktisk fra Halfo rds. Hvis du ikke er baseret i Storbritannien, er dette en autobutik. De sælger biltilbehør, campingudstyr og cykler, som jeg sagde, at jeg ville prøve at undgå, fordi Halfords ikke sælger cykler af god kvalitet meget billigt.

De sælger dog også nogle gode cykler, og dette er en af ​​deres egne mærke cykler. Jeg er virkelig imponeret. Denne cykel ville have været ny for £ 600.

Det har gode anmeldelser. Det har virkelig gode vinkler. Moderne vinkler, hardtail.

Den har en 50 mil stilk. Den har en fra SETA. Den har en Shimano Deore-drivlinje og M935, jeg tror, ​​de hedder, de er lidt billigere bremser.

Dette er en rigtig lager cykel for pengene. Jeg pruttede lidt. Jeg fik cyklen til £ 375.

Jeg synes, det er en absolut handel. Dette er den type cykel, jeg har ledt efter. Hvad jeg fandt fair på Facebook var, at der var mange gamle cykler, masser af retro-cykler, som du kan få super billigt.

Nogle cykler til under 200 pund, men jeg ville ikke rigtig have en ældre cykel; Jeg ville have noget, der var en god entry-level mountainbike og noget, der virkelig kunne opgraderes. Dette har allerede et system. Super imponeret over det.

Det er kun 1x10, så det kan være noget, jeg kan opgradere i fremtiden, fordi jeg er Med Doddy's hjælp fra GMBN Tech vil jeg arbejde lidt på denne cykel og se, hvad jeg kan opgradere ved siden af ​​den. Hvad jeg bemærkede, noget rigtig godt ved det, det har en af ​​disse - det har et hul til en intern dropperpost, hvis du vil sætte en ind, for i øjeblikket har den kun en fast sadelpind. Der er et par ting, jeg kan gøre med denne cykel, men jeg er begejstret for at få 375 £ selv en ordentlig mountainbike til at køre ordentligt for ikke mange penge.

Der er en artikel med nogle tip til, hvordan man køber en billig cykel. Hvis du har flere tip, så glem ikke at lade dem være i kommentarerne nedenfor. Hjælp vores andre seere.

Måske er der nogle, jeg savnede der. Nu har jeg en god cykel. Jeg vil gøre en hel del med det.

Stop Hold øjnene skrællet, denne cykel vises meget mere på GMBN Tech. Jeg vil faktisk tage denne cykel med mig til et par rigtige forlystelser.

Er min cykel værd at lave?

Et stormagasinkvalitetcykeler næsten aldrig noget godtreparationinvestering. Hvis rammens integritet er kompromitteret, er det tid til en nycykel. Hvis rammen er bøjet, revnet, rustet igennem, har brudte svejsninger, en fast sadelpind eller bundbeslag, er det tid til, at den trækkes tilbage.9. mar 2019

Det er ikke ofte, at du er heldig med noget helt specielt, der bare hænger ud ved siden af ​​vejen, men jeg snublede over denne cykel på vej til arbejde for et par måneder siden med det nøjagtige tegn, der var lige der for min høstløgn. Lad os indse det, så hvad er så specielt ved det? Nå, først og fremmest er det en touring-cykel, som du ikke ser så meget i disse dage, vi har Reynolds-rør, Mavic-hjul, et Suntour-gruppesæt og det bedste af alt, det er gratis. I dag ser vi på, hvordan man gendanner en cykel, der kunne være gået direkte i skraldespanden.

I værkstedet! (jazzmusik) Først kigger vi på rammen og gaffelen For at sikre, at de er i top-stand, eller, ja, så tæt som muligt på en cykel, der er fri eller efterlades foran huset af en person med en besked , tag det. Nu med al alvor, medmindre det er sådan en cykel som Colnago Master Olympic lavet af superstål, så hvis den er bøjet eller snoet eller revnet eller knust, vil du sandsynligvis ikke have penge, tid eller kræfter for at få det til faktisk at gendanne, medmindre selvfølgelig har du en reel, jeg ved ikke, en slags tiltrækning til det eller noget lignende. Så hvad skal vi faktisk se efter? Sørg for, at tappene eller brøndene faktisk er i orden, så de ikke knækker eller løsner sig, og sørg for, at stelrørene er pæne og runde eller under alle omstændigheder i den form, de skal være, så de ikke er udhulede eller bulet eller lignende.

Hvis der er tegn på rust, skal du sørge for, at det ikke rent faktisk går gennem slangesættet, lidt overfladerust, der er fint. fordi vi kan slippe af med det, men i det væsentlige vil du sikre dig, at rammen er op til opgaven med at holde og bære din vægt, mens du kører. Nu er en meget grundlæggende målingstype du kan tage for at se, hvordan rammen er justeret. er med nogle stringas, kan du se, at cyklen nu er fjernet fra cyklen.

Så med det stykke strin, hvis du vil pakke det rundt om hovedrøret og omgå det faktiske sæderør her, går det til begge sider og derefter på dine dropouts, og du vil have denne streng til at være så stram som muligt. Jeg er ikke særlig god til at binde knuder, men jeg har det stort set rigtigt til mine behov, men hvad præcist vil det fortælle os? Det vil fortælle os, hvordan den bageste del af cyklen stemmer overens med fronten. Så hvis du har en kulstoframme, ikke? en aluminiumsramme, og den er ude af linie, så er det sandsynligvis bedst at komme væk fra den med det samme, da dette ikke vil være meget billigt at sætte på igen.

Men med en stålramme er der forskellige metoder til faktisk at få en ramme tilbage på plads, men nu har jeg denne strukturopsætning, jeg er virkelig virkelig interesseret i at finde ud af, om den er i linje eller ej, fordi jeg endnu ikke har den og på plads fik jeg mig et praktisk målebånd, jeg måler, hvor langt strengen er fra det faktiske sæderør på begge sider, det er en tomme og en halv, se bare på den side, også en og en halv tomme, jeg Jeg er heldig. Selvfølgelig, hvis rammen er god og god, skal vi kontrollere resten af ​​komponenterne, for uden dem gør du ikke noget meget hurtigt overalt, vil du? Så lad os starte med hjulene, fordi de generelt er en af ​​de dyreste komponenter, der skal udskiftes, vibrationer, der kommer fra dem, burde ikke have, og de kører også pænt og lige og lige, når du tjekker fælgenes sidevægge for at sikre, at de er flot og flad og ikke slidt, hvilket også kan være farligt, sørg for at ingen af ​​disse eger er bøjet eller snoet og til sidst dækkene, da dette naturligvis er en meget vigtig del af cyklen. Nu kan du normalt se med det samme, hvis styret og stammen er bøjet, for godt, det er ude af form, lad os se det i øjnene.

Nu om styrets fane vil jeg faktisk anbefale at fjerne det helt, så du kan kontrollere styret for korrosion, da nogle mennesker derude har tendens til at svede meget, og det arbejder sig gennem styretapen på styret med ret alvorlige konsekvenser, herunder at bryde styret er slukket, tro det eller ej, så sørg for at du ikke argumenterer med det. Se godt på det, og giv det også en god ol 'ren for at fjerne rester. Lad os derefter tjekke to af de mest problematiske områder på ældre cykler som denne, og med det mener jeg bundbeslaget og headsettet.

Først med krumtapene skal du bare prøve at flytte dem fra side til side, da du kan se her i det mindste noget justeringsarbejde, og derefter med headsettet foran vil du prøve det samme og vippe det fremad. Nu er den nemmeste ting at gøre, at prøve at kontrollere headsettet på din cykel her nede på jorden. dette er min p-metode, og prøv at flytte cyklen frem og tilbage.

Hvis der er nogen bevægelser i headsetområdet her, som du vil føle, tro mig, så bliver du nødt til at foretage en lille tilpasning senere. Derefter kontrolleres bremserne, så træk i håndtagene, og sørg for, at de faktiske kalibre eller udkragere udfører deres arbejde ordentligt i dette tilfælde, hvilket de alle ser ud til at gøre ret godt. Temmelig retro og old school er det ikke? disse tolke, jeg kan godt lide dem.

Kontroller også kablerne for tegn på tydelig floss eller splittelse, som hvis du har brug for at udskifte dem, fordi de er ret billige, så er det ikke verdens ende, så går vi over de faktiske gearsystemer. Så i mit tilfælde er det pænt og let med dette et par nedrørsskiftere. Jeg kan se, at mechs er fine, hvilket godt, de ser ud til at udføre deres job, og hvad angår bagsiden, lad os kontrollere, at skraldhjulene stadig fungerer.

Åh, som en drøm. Kvalitetskomponenter - de lytter, de slides ikke, eller det er det gamle ordsprog alligevel. Hvis dine kabler faktisk er snappet eller strakt eller noget lignende, er der en måde at gøre det manuelt, og det er ved at gribe, dette er bestemt velegnet til en kabelforbundet bagskifter, tag det og bare pedal og skub det over og sørg derefter for at foråret faktisk returnerer skifteren til sin korrekte placering.

Kontroller endelig kæden for slid. Så hvis du har et kædetestværktøj, skal du bruge det. Heldigvis er dette på slidindikatoren på 0,5, så det er bestemt godt for et par tusinde kilometer mere, tror jeg, at dømme efter staten hidtil, ser det ud til at have haft en god inning.

Men lad os komme til den rigtige sjove del, den bliver løst. I er alle i orden. Der er et meget lille knæk i fælgen, men så jeg skal justere det her med en egernøgle bare for at gøre det lidt lige, men heldigvis er disse kop- og keglelejer fine, og det er en reel lettelse, for nogle gange dette arbejde kan tage lidt længere tid end fem minutter, fordi en leje med en kegle og kegle, måske den egentlige tønde i navets indre skal, også kunne brydes væk med keglen, hvilket gør den ubrugelig.

Men jeg er så heldig med denne cykel, at jeg ikke kan tro det, men jeg vil bare dreje den med egernøglen et øjeblik. Et område, der bestemt skal undersøges, er dette skiftekabel. Se på det, forfærdeligt, he.

Flosset, grimt, det skriger bare på dig, jeg vil gennembore enden af ​​din finger. Når dette sker for dig, er det som at stå på et stik eller et stykke Lego, det gør meget ondt og for prisen på et par dollars, et par euro, erstatter et par pund bare eventuelle indre ledninger, der er Det ' Enten giver dig bedre skift eller bedre bremsning, og det bliver også mere sikkert, så jeg gør netop det. Nu bortset fra det let flossede eller ærligt farlige indre tog der, er alle de andre tog i ret god form, som jeg virkelig er overrasket over, de vil helt sikkert vare et par måneder længere, men nu giver jeg dig lidt tip til at hjælpe dig med at forsøge at bremse lidt blidere, skifte gear, og det er den eneste gang, jeg nogensinde råder til at arbejde på en cykel på hovedet eller bestemt ikke i oprejst position.

Årsagen er, at du lægger et par dråber af dit smøremiddel, såsom kædesmøremiddel, på det indre kabel og lader det arbejde ned i det ydre kabel, grundlæggende tyngdekraften vil gøre arbejdet for dig her, så lad det være et par minutter handler, og du skal føle en mildere bremsning, jeg elsker glat bremsning og gearskift. Jeg er næsten velsignet med at finde denne cykel og vigtigst af alt det faktum, at dette headset ikke kræver nogen opmærksomhed. Disse ældre headset har været kendt for at blive pitted, løse, forfærdelige, rykkende, noget lignende eller bestemt ikke blevet passet på. Spekulerer på, hvorfor den tidligere ejer af denne cykel kun gav den væk, når den er i ret god form for at være ærlig.

Hvis du nu har fundet en af ​​disse, og den ikke er i god stand, skal du selvfølgelig først tage den adskilt med din headsetnøgle og se indersiden af ​​løbet her, så når jeg siger inspicere, skal du sørge for at der ikke er huller i dem , de er ikke beskadigede, det er de mest almindelige ting. I så fald ville jeg ikke gider at tilføje nye lejer eller fedt. I stedet for ville jeg købe og installere et helt nyt headset, fordi du ikke vil risikere uforudsigelig eller tvivlsom styring, når alt kommer til alt er din styring af din cykel sandsynligvis vigtig, er det ikke?

Nu er det tid til den frygtede bundbeslag. Jeg siger frygtet, fordi det var den ting, som jeg bemærkede, så snart jeg tog cyklen op, alt hvad jeg kunne mærke var, at krumtapene ikke var helt perfekte, og jeg kan godt lide perfektion på en cykel, så jeg tager krumtappen af , Jeg vil også kontrollere det nederste beslag, bare for at se om der er nogen måde at få det til at fungere igen, ellers bliver jeg nødt til at sætte i en ny enhed. Lad os se.

Nu er det tid til at tackle den nederste beslag med nogle gamle skoleværktøjer. Selvom tro mig, er disse faktisk helt nye, og jeg tror, ​​det er sandsynligvis første gang, de bliver brugt i GCNs tekniske værksted, da vi normalt ikke har mange cykler, der følger med denne type gulv, så lad os få det første fat låsringen for at fjerne det, så vi kan komme ind i det grundlæggende i bundbeslaget. Hvad jeg skal gøre er egentlig bare at tage spillet og føle, om lejerne er ru eller glatte.

Måske skete det bare, for som du kan se, var låsringen meget løs, så det får mig til at tænke, at den tidligere ejer måske var midt i deres job og bare gav op. Lad os alligevel se, hvor glat det kan være, med tændenøglen her, drej dette, bare prøv at kompensere for en lille smule af den slaphed. Det er ret stift derinde, men bundbeslag, der er ingen bevægelse, og det er pænt og glat.

vej raseri mod cyklist

Så vi har held og lykke, jeg sætter bare låsering på og krumtap på, vi er stort set færdige, men rolig, der er et par ting, jeg vil gøre med det. Nu troede du ikke, jeg kunne få denne cykel til at fungere for et par pund brugt på dette kabel, gjorde du? Nej, faktisk vil jeg sætte nogle nye dæk på denne cykel, da de helt sikkert er forældede, ja, jeg vil have den bedste punkteringsbeskyttelse, hvis jeg nogensinde turnerer på denne cykel. Så lidt investering er det mere end det værd.

Nu er du helt sikkert enig med mig i, at det at sætte nogle nye dæk på denne cykel vil sikre, at min håndtering bliver lidt bedre r beskyttet mod punkteringer såvel som mere sikker i sving, for ikke at nævne de dæk, jeg lige har fjernet, ærligt talt var skræmmende, da Jeg smed dem ud af kanten, de knækkede, og lugten overlod ikke meget til fantasien. Nå, der er en sidste ting, jeg skal gøre, hvilket er at pakke styret, men jeg vil ikke gøre alt dette mod dig, fordi jeg er ret speciel, når det kommer til det, der er en artikel til det i stedet. Nu et lille råd, hvis du går sammen og ser et tegn som dette, skal du ikke gå længere.

Vent, tag cyklen, fordi det kunne være en absolut perle, da jeg fandt den her, og jeg er forbløffet over det for at være helt ærlig. Husk også at fortælle mig, hvad du ville tjekke på en cykel, hvis du fandt den på siden af ​​vejen, lad mig det vide i kommentarfeltet nedenfor, og som altid, giv denne artikel en stor ole tommelfingre op og del den med dine venner , især hvis en af ​​dine venner næsten fandt skraldespande. Glem ikke at besøge GCN-butikken på shop.globalcyclingnetwork.com og se to flere gode artikler, hvad med hvordan man vedligeholder kop- og keglelejer nedenfor her, hvordan man sætter nyt styretape på.

Giv ham et ur.

Hvor meget tjener cykelmekanik om året?

Kompensationsdata baseret på erfaring

Et indgangsniveaucykelmekaniker(1-3 års erfaring) tjener en gennemsnitlig løn på $ 39.203. I den anden ende et seniorniveaucykelmekaniker(8+ års erfaring) tjener en gennemsnitlig løn på $ 39.203.

I dag er jeg glad for at blive støttet af vores partner Park Tool med vores uddannelsesdirektør Calvin Jones. Tak fordi du kom med os, Calvin. - Det er dejligt at være her og prøve det. (griner) - Awesome, i løbet af de sidste par uger har vi bedt dig om at stille dine spørgsmål om cykelvedligeholdelse og mekanik, og Calvin er lidt af en guru ved det, og sammen lykkedes det os at få disse spørgsmål ned til det mest almindelige og reducere de mest interessante spørgsmål. - Det sjove. (elektroniske lyde) - Okay, Calvin, et af de spørgsmål, vi har haft igen og igen, og du vil sandsynligvis opleve, at trafik virkelig ikke kan lide at spilde watt, og det er med den forreste mech, og at få den indstilling rigtigt og disse ekstreme kædelinjer.

Dette spørgsmål, vi havde fra PCOLEMAN1982, var: 'Hvordan reducerer vi friktion på fronten' Mech? 'Eller er det bare noget, du skal være bekymret for?' - Det er rigtigt. Og her i Storbritannien hader vi selvfølgelig spild af watt. Og hvor er det bedre at opbevare det end hr. Watt selv, James Watt, en af ​​giganterne.

Så vi vil ikke have det til at gnide, det skal indstilles korrekt. Nogle gange gnider det, fordi producenterne overskrider kapaciteten, det er ikke det, du er. Så lad os starte med et par grundlæggende, altid ned til det grundlæggende.

Så først, hvor langt op og ned, okay? Så højden her. Så vi vil have det stort set to til tre millimeter over de øverste tænder. Alt for højt og også lavt, ikke godt. - Hvad ville der ske, smid kæden? - Du ville smide det af eller skifte eller kombinere dårligt.

Men på gnidningsdelen er det vigtigste at dreje. Det er det, vi har at gøre med her. Sådan løsnes boltene, den kan dreje rundt om beslaget, og vi ønsker, at den skal være ret parallel med kædebåndet.

Nogle foretrækker det lidt udad. Så det bør ikke male normalt, i vores normale gange er disse to skruer her grænseskruer, og de skaber en kasse. Du opretter en kasse, som hun kan flytte ind i og derefter stoppe.

Så vi vil ikke have det til at gå ud over et bestemt størrelse n-punkt. Vi ønsker ikke at gå ud over et bestemt punkt. Så det er grænserne Chris.

Forudsat at de er korrekte, er vi stadig ikke færdige. På grund af spændingen eller trækket i kablet Bedre at forestille sig, at det trækker, når vi er her oppe på vores gearstang, bevæger det det faktisk? Lad os lave et forkert eksempel her. (Gear spinder) Jeg gnider, jeg gnider, hvad kan jeg gøre? (sukker) Tak, det er stille nu.

En lille vittighed, ikke altid, for husk, når disse hårde begivenheder sker, forlader ilt hjernen for benene. Det er min teori. - Ja. - Så hvad bevæger det? trækker i kablet.

En anden god grund til det elektriske. Det gør jobbet, du behøver ikke huske det. Så der er tilfælde, hvor du rammer en bakke, måske vil du gå ned til den mindre ring, og det er her, vi begynder at få køreledningsproblemer.

Så du har 11 bagpå. Snart har vi måske 12 bagpå, to foran, 24 mulige kombinationer? Ikke hvad producenten angår. Du får ikke rigtig så meget brugbart udstyr - elektronikken er interessant, fordi de bogstaveligt talt bliver blokeret.

Gør det ikke. De lader dig ikke bruge dette udstyr. Men hvis det er manuelt, regner vi med den indbyggede computer oven på sadlen.

Over bjælkerne skal vi sige: At trække frem og tilbage for ikke at ridse, OK, det er sådan, det kan ske, forudsat at producenten selvfølgelig har gjort sit arbejde med en kædelinje, så vi kan se at kæderne er fleksible er. eller? Så hvis du overdriver dette, kan du ridse den forreste kædehjul. Du kommer et par kort, og det er stille, det er sandsynligvis producentens problem.

Du skal blot vælge et andet kursus. Men med alt opsat i overensstemmelse hermed, skal du få de fleste gear uden friktion. Hvis det gnider, er det så meget? Ah. - Nu med hensyn til gear og bagskiftere, et spørgsmål, vi bliver ved med at tage, er dette for at læse det op.

Denne kom fra Matthew Zechel. - Ja - højre, vi vil have det rigtigt. Så hvad laver vi her? - Så vi flytter lidt tilbage, ikke? - Okay, lad os se, lad os se her.

For en derailleur har vi den nederste remskive, det giver spænding. Vi kalder dette, det er T-remskiven. Den øverste fører, dette er den vigtigste, den fører din kæde.

G-remskiven. Okay, så vores endeskruer H og L og derefter kropsvinklen, det er vigtigt her. Så stram det, og løsn det, det svinger, hvis jeg strammer skruen, vil dette ske.

Hvad sker der? Kan vi se det hos publikum? Guiden kommer ned, ned, ned og væk. At tabe? Op, op, op, op, op og tættere. - Så hvis det strammes for stramt, og vi har for meget tomrum, hvad er det, hvad er de virkelige problemer, vi kan opleve? - Denne er ret klassisk, vi har et ret stort hul her.

Så vores bjergsøstre og -brødre afviger lidt fra vejen og forsøget. Generelt her vil du have så tæt, tæt, så det skifter godt. Lad os gribe vores kæde igen og tale om fleksibilitet.

OKAY. Jeg bliver kassetteudstyret. Du bliver, tag fat i, ja, du er nu G-remskiven, så du bliver nødt til at bevæge dig mod venstre og højre for at skifte op til mig.

Nej, mod, ja. Frem og tilbage, frem og tilbage. Se påtag al fleksibilitet.

Så lad os flytte B, flytte skruen mere løst. Jo kortere dette stykke kæde er, jo mindre slap, jo mere effektiv bevæger du dig - ja. - Så langt væk, hvem, dette skal virkelig bevæge sig for at skifte.

Virkelig tæt, ja mindre slap. - Det er meget mere effektivt. - Ja. - Højre, vi går videre til noget helt andet nu, og faktisk er det noget, jeg er meget fascineret af og interesseret i at høre fra en professionel.

Så dette kommer fra RUNFATBOYRUN7, de sagde: 'Hvordan tager du dig af bundbeslaget korrekt?' Og så sagde PASSBAUER: 'Jeg bliver ved med at bryde af', fordi jeg er for stærk. 'Hvad skal jeg gøre?' - Nå, jeg har talt med mine forbindelser på British Cycling, og de vil gerne tale med dig, hvis du bryder alle de nederste parenteser. (Ler) Så har du, måske har du noget potentiale der.

Eller måske har Cytech eller ATG ordentlig træning i dit udstyr. Så en af ​​de to. Så hvad laver du her I den moderne verden kører du bare det, kaster det ud.

Du kører den, du smider den ud. Vedligeholdelse i gammel forstand, vi (sukker) gør det ikke så meget. Der er meget lidt, du kan gøre, afhængigt af bundbeslaget.

Så vi har flere meget traditionelle tråde i stilen her. Denne tråd her sætter de en forsegling over den for at holde mange ting ude. Du kan ikke effektivt fjerne dette uden at beskadige det.

De ville ikke have dig til at gøre det. De er smarte mennesker. De siger køb en ny, kom nu.

Så vi har også pressfit-stilen, som ja, det giver det meget ligner på cyklen, men her er der en forsegling igen. Jeg vedder på, at vi kan finde ud af det. Hvor er hammeren, huh hammer? (griner) Ja, du vil knuse det.

Vil du få det tilbage? Nej, nej, så igen denne urskive, engangs. Så slip af med det. Dette afhænger af modellen. Hvis du kan fjerne dækslet, fjerne forseglingen, er der ofte en gummitætning på kammeret.

Så her kan vi tage et forseglingsvalg, vi lirker fra indersiden, ikke udvendigt, indersiden og forsigtigt lirker og løfter det af. Der er disse små skønheder derinde. Så her kan vi skrubbe med tandbørsten, skrubbe noget opløsningsmiddel, blæse forsigtigt ud, tørre og derefter pakke med fedt, pakke, pakke.

Når vi skubber tætningen ind igen, skubber den fedtet ind. Så med hensyn til udskiftning og installation af bundbeslag kan jeg sandsynligvis indrømme, at fordi jeg har sat BB30 bundbeslag på igen og igen og sandsynligvis af en grund- - - Det er godt. - Fordi jeg installerede det forkert.

Jeg havde ikke værktøjerne til det. Så jeg ved, at dette er et meget bredt emne, der er så mange bundbeslag derude. Har du noget råd, du giver folk om dette? - Nå, det er vigtigt at have de rigtige værktøjer til jobbet.

Og du har valgt en rigtig god, BB30. Så træk den ind. Hvis den tråder, skal du tommelfingerregel stramme de rigtige værktøjer godt, du kan næppe tage dem ud.

Det er en stor tråd, en fin tråd, så disse skal være stramme. Pressetypen. Nå, du vil have det stramt.

Dette er vanskeligere. Golddrops er vigtige her. Så der er ingen tråde i rammen, vi tager dette, hvis vi kan skubbe det ind i hånden, ikke godt.

Hvis det er nødvendigt, hvis det skubber for hårdt ind, kan det bogstaveligt talt klemmes. BB30 er klassisk. Det er en meget, det er en patron alene, og hvis vi skubber den ind, hvis den er for stram, kan du skubbe lejerne sammen igen, og de slides ud. - Okay, det næste spørgsmål fra Chris David.

Han sagde: 'Hvordan løsner du en afrundet eller strippet skrue?' Og jeg må sige, jeg kender den smerte. Der er faktisk et par skruer, som jeg har hjemme, jeg er lidt bange, hvis jeg skal løsne eller stramme dem igen. Jeg er i problemer.

Så jeg vil meget gerne høre din anbefaling om dette. - K, dette vil være din mor, der taler til dig. Du burde have overvejet det, inden du forlader hjemmet.

Så hvad taler vi om? Forberedelse, når man bygger cyklen. Så smøring fra undertiden en skruelås, eller det forhindrer rust og korrosion. Eller et anti-beslag eller et fedt eller i det mindste spytte på den dumme ting.

Okay, så gør det rigtigt første gang. og tale om værktøjerne for ikke at ødelægge tingene. Så en skruenøgle af god kvalitet, og vi ønsker, at den skal være i god stand.

Og vi vil også have det, der kaldes et godt køb, så der går vi, det går i et bestemt beløb. Okay så lad os gå. Dette er en fire. Her går vi helt ind.

Du vil se folk, de har travlt, de starter bare, åh, ja, ja, ja, det er godt. Jeg vender det. - Al snavs indeni. Du kan ikke helt - Det er rigtigt.

Og okay, vores tri fans. T for titanium. Titanskruer er berygtede for at være flade stemplede hoveder og meget vanskeligt metal.

Så dette er din, vi stopper det. Så vi har tråde klargjort, og vi vil købe dem. Disse kan slides på et eller andet tidspunkt.

Der er virkelig ikke sådan noget som 360 graders kontakt. Det er kun i hjørnerne, når de slides nye. Dette er din rotorlås, ikke? Så vi har en god dreng, dette er et rod.

Højre teknik? Ikke denne. Eller en dårlig pasform, det forkerte værktøj. - Nu sker det faktisk meget, vil jeg sige, for triatleter, når vi er ude på vores TT-cykler.

Vi er nødt til at tage vores prøvehåndtag af ofte. - Ja. - Og ganske ofte skruerne, de bruger her, jeg ved ikke, om det bare er det materiale, de bruger, men de ser ud til at tråde, eller de mister grebet ret hurtigt.

vaast cykler

Jeg er meget interesseret i at høre, hvad løsningen er - nummer et er altid langsomt, jeg ved, at en triatlet ikke vil høre dette. Dette var lettere. Okay så her, godt pres, når du også snurrer og varmer.

Noget mild varme kan flytte ting ind i det. Okay, så du får en udvidelse. - Hvad sker der, når det er helt afrundet, og? Kan du ikke købe skruen? - Mark, godt - du er i problemer. (griner) - Hvem er vi? Vi skal bruge vores professionelle mekanik, og hvad vi skal gøre, mine søstre og brødre til de professionelle, får en venstrehåndet øvelse.

Venstrehændet er den skøre ting? Det borer mod uret og borer et hul i det, men når det borer, har det en tendens til at trække tingene tilbage et sødt trick - så hvad vi siger her er sandsynligvis på dette tidspunkt, tag det til din cykelbutik. - Du har det, ja. Du er nødt til at tage det til professionelle.

Tag det med, tag det til cykelbutikken. Lad dem tale dig. Okay, Calvin, nu for lidt hurtig brand, jeg er sådan, jeg har også haft en lang lang oprydning, sådan.

Hvor ofte og hvordan skal jeg rengøre / smøre min kæde? Det kom fra Carl Halnowell og fulgte. Er der nogen ulemper ved at rengøre din cykel og kæde for ofte? Jeg har hørt dette fra folk, men måske er det bare en undskyldning. - Det er rigtigt, så et af formålene med Park Tool er at få os til at arbejde på vores cykler og rengøre vores cykler hele tiden og aldrig køre.

Så rengør altid din cykel. Nå, det er ikke sandt. Jeg tror ærligt talt, at folk renser lidt for meget.

Nu og da er det godt. Et stort løb for at få dig begejstret er dejligt. Men de vigtige dele, kæden, er et godt eksempel.

Disse spiser ikke redskaber. Det behøver ikke at blive renset. Og vi kan se det, det er synligt.

Så tænk på det på den måde. Vi vil trække oliepinden ud af din bil, og åh, den er snavset, jeg skal rydde op og få ny olie. Det fungerer stadig, det er okay, når det er snavset.

Så for meget rengøring er ikke godt for cyklen. - Okay. Jeg vil fortsætte med at følge dette.

Bjørnen Fozzie sagde: 'Hvad er det bedste rengøringstip til i løbet af ugeture?' - Det bedste rengørings tip til ture i midten af ​​ugen vil jeg sige, hvis du er en familiemand, bleekludene eller håndklæderne. Tør, tør, tør, rens, rengør. Det vil se godt ud.

Du ser rigtig nøje ud, der er noget snavs. Bare stå tilbage, så ser det godt ud. Så bare en hurtig tørring, det er alt, hvad den gør - Strålende, okay.

Nå, Goodoffsteppertenor sagde: 'Hvor ofte skal du smøre alle de mekaniske dele?' - Pfft, dreng, det er den svære del. Hvis jeg smider et nummer, smider du bare spaghetti på en væg. Det tager det.

Okay, kæden er et godt eksempel. Det vil tage mere. Det er når det er tørt.

Det ser snavset ud, skal jeg olie det? Nej, det er stadig, du føler stadig noget der, lad det være i fred. Det kan virkelig variere. Den vogn, som de lejer, vi talte om, kan trække dig af, disse måske tre gange om året, ville være god.

Hvis du vil udskifte dem en gang om året, hvorfor gider du det? Så drejepunkterne og kredsløbet, det er en god ting - Okay, hvad med os fyre i Storbritannien om vinteren --- ja. - Vand ser ud til at komme ind overalt og en, som jeg altid har haft problemer med. Bukke var headset.

specialiserede mtn-cykeldæk

Er det noget, du skal tage fra hinanden? Smør igen? - Ja. Og forbindelsen til patronhovedsættene er meget let. Løsn den op, læg den ned.

Tør tingene næsten af ​​for at starte forfra. Og sæt derefter patronerne igen igennem, det er fint. Men selv smøring udvendigt, hvis tingen sidder fast, ville det være den rigtige ting at gøre. - Strålende, okay, lad os gå videre nu.

Og det er fra Coco Agarlis, og de sagde: 'Kan det? Bruger du den samme kædestørrelse på en 10-trins kassette 'sammenlignet med en 11-trins kassette?' - Du kan normalt snyde en hastighed den ene vej, men ikke den anden. Så hvis jeg kører en 9-trins her, har jeg en 10-trins kæde, det fungerer. Du kan ikke gå den anden vej.

Okay, så jeg har en 10-trins kæde på bagsiden og en bredere 9-trins kæde, vil ikke ske. Men du kan slippe væk med en kørsel i den rigtige retning - hvad er, hvad er ulempen, hvordan um, selvom det fungerer, har du bare en lille smule dårlig gearskift? Er det --- det fungerer i nogle gange. Det kommer til at gnide, og det har mere at gøre med clearance, hvis disse er virkelig stramme gearforhold, gnider de ikke så meget.

Hvis de er virkelig store, side om side, vil du sandsynligvis have nogle friktioner og flere kædelinjeproblemer. - Okay. - Du bliver pinas lidt bredere, de bliver bredere og tyndere, når du går op til 12. - Okay, det næste spørgsmål, og det handler om dette fantastiske værktøj. - Det er cyklonen.

Og dette var fra Mark W. og han sagde: 'Hvordan bruger jeg Park Tool's Cyclone Chain Cleaner, så kæden ikke falder af, når du bruger den?' - Det er et rigtig godt spørgsmål. Nogle mennesker har problemer med det.

Så vi vil tale om dette igen, huske vores lederskab og hvordan tingene fungerer. Og kædelinje, meget ens. Så hvis du tager denne lille enhed herover, har vi opløsningsmidler i den.

Der vil være børster, der går rundt og rengør det. Så det vil sige yup. - Dette opløsningsmiddel her.

Vi hælder det i. - Hæld det i. Vi kan stoppe her, men hvis du er helt ny med dette værktøj, ville jeg gøre det helt tørt.

Helt tørt. For så kan vi øve, hvad jeg gør er at lære at styre. Så hvis jeg ikke er forsigtig med håndtaget, når jeg trækker mig sådan.

Gæt hvad der skal ske? Jeg løsner den forreste kædekæde, du skal holde kæden lige. Så hvis kæden er lige, så er alt godt. Når jeg kommer her, sidder det fast eller falder af.

Så prøv det uden noget først. Bliv vant til det ligeud, og hæld derefter din væske i. Gå til byen.

Et andet godt tip på dette er at køre en affedtningsmiddel først. Okay, vi kan lide vores eller andres? Hæld den i en flaske, brug den igen og få flere genbrug af den. Okay, kornene går i bunden.

Så vi angreb det med visse kemikalier. Du kan bruge enhver form for mildt rengøringsmiddel og derefter skylle det af. Derefter eller endda almindeligt gammelt vand.

Hvornår får du det? Lidt fint korn i det, en anden skylning med et andet kemikalie. H2O ville være et kemikalie. Det hjælper med at fjerne denne grus.

Højre, så to forskellige skylninger. Spørgsmål fra It's Not Kyland, og de sagde: 'Jeg kan ikke skifte styretape.' Har jeg brug for en ny cykel? 'Han har ret.

Han kan ikke ændre det. Du kan ikke skifte styretape. Få en ny cykel.

Det var selvfølgelig meget interessant. Jeg lærte bestemt meget. Så tak fordi du delte dit vedligeholdelsesassistent med os, Calvin. ' .Og hvis du kan lide denne artikel, skal du give tommelfingrene op.

Hvis du vil se flere artikler fra GTN, skal du bare klikke på kloden og abonnere. - Du vil se nogle drevvedligeholdelsesartikler lige her, klik her.

Er det svært at være cykelmekaniker?

Man skal tilegne sig nogle erfaringer førværeansat i encykelbutik. Nogle jobopslag kræver tidligere færdigheder eller kundeservicefærdigheder. Det er en megetsværtopgave at træne folk i bløde færdigheder. De fleste arbejdsgivere, der har begge delehårdtdygtighed og blød dygtighed betragtes som et idealmekaniker.16. maj 2018

Fixer Halfords stadig cykler?

HalfordsButikker

For tjenester driver vi et kontaktløst 'Drive in, Fit ogreparation'politik. Du skal blot parkere og anmode om din service i butikken. Vi erstadigbygningcykleri butikken og fortsæt med at tilbyde en indsamlingstjeneste, der holder alle sikre.

Hvor længe opbevarer Halfords en cykel?

Alt i ordenviljeholdes i-butikeller i garagen i op til 7 dage fra den dato, ordren blev afgivet. Hvis du føler, at du muligvis ikke kan indsamle inden for denne periode, skal du kontakte den valgtebutikeller Garage og dekanudvid dette til en dato op til yderligere 7 dage.

Kan en rusten cykel reddes?

Dukanbrug enten JenoliteRustFjerner eller JenoliteRustConverter til at gendanne dincykelafhængigt af hvordanrustendet er. En anvendelse af voresrustkonverter vil reagere medrustat konvertere den til en stabil forbindelse, klar til at male over uden at tørre eller skylle væk.

Hvad gør jeg med gamle cykler?

Der er flere måder at slippe af medgammelcykler. Hvis dincykeler i god stand ellerkanlet kan repareres, kan du overveje at donere dingammel cykeltil en velgørenhedsorganisation, genbrugsforretning eller bekendt med behov for encykel. Du kan endda være i stand til at donere dine ødelagtecykeltil dele.

Hvad er fortjenstmargenen på cykler?

I gennemsnit detailhandlenoverskudsgradtilcykelsalg er 36%, skøntmargener noget højere for andre typercykling-relaterede produkter, såsom tøj og tilbehør. Ved at sælge en kombination afcyklerog andre varer, gennemsnittetcykelshop tjener enoverskudsgrad42%.

Hvor rentabelt er en cykelbutik?

I gennemsnit detailhandlenprofitmargen forcykelsalget er 36%, selvom marginen er noget højere for andre typercykling-relaterede produkter, såsom tøj og tilbehør. Ved at sælge en kombination afcyklerog andre varer, gennemsnittetcykelbutiktjener enprofitmargin på ca. 42%.14. okt 2020

Hvor meget koster det at reparere en cykel?

(Alle priser uden moms og arbejde er fuldt garanteret med 1 års garanti på alle dele) Efter vores erfaring, der viser sig at være mest populær, er vores tryghedsundersøgelse, der ligner en bils MOT, idet alt krævet arbejde opkræves i henhold til reparationsmenu prisliste.

Hvilken er den bedste cykelreparationsservice i Melbourne?

Fra komplet genopbygning af cykler, rengøring til skift af rør - Intet job er for stort eller for lille, og vores priser er de bedste i Melbourne! Dele priser er meget konkurrencedygtige, men hvis du har købt dine dele online, skal du ikke bekymre dig, vi kan også passe til dem!

Hvad er fordelene ved en cykelreparationsvirksomhed?

Ud over det store fortjenstpotentiale er der mange andre fordele ved at drive en cykelreparationsservice, herunder lav overhead, enorm efterspørgsel efter servicen i en stadigt voksende sport og fleksible fuld- eller deltidstimer.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

2020 uci verdensmesterskaber på vej - praktisk løsning

Hvem vandt UCI Men's Road Race 2020? Franskmanden Julian Alaphilippe

Cyclocross verdensmester - hvordan løser vi det?

Hvem vandt cyclocross mesterskabet? Mathieu van der Poel kom sig efter et andet omgangsnedbrud, inden han satte en masterklasse på cykelridning for at opnå en fjerde elite mænds cyclo-cross verdensmestertitel. Den 26-årige afsluttede en ren fejring af verdens titler til Holland fra UCI Cyclo-cross verdensmesterskabet i den belgiske kystby Oostende.

Runner's verdens digitale abonnement - hvordan man løser det

Hvor meget koster et Runner's World-abonnement? Et år siden lanceringen har Runner's World + -medlemskab haft 18.000 tilmeldinger med 13.500 nuværende aktive medlemmer, hvoraf 60% har tilmeldt sig det årlige abonnement, der koster $ 50 eller $ 30 for eksisterende trykte abonnenter. 10.03.2020

Uci verdensmesterskabsvej - mulige løsninger

Hvor kan jeg se UCI Road World Championships? USA Cycling annoncerede den 4. september 2020 de atleter, der vil repræsentere USA i Elite mænds og kvinders tidsforsøg og landevejsløb ved UCI Road World Championships 2020, der finder sted i Imola, Italien den 24. - 27. september 2020. Du kan se alle væddeløb live på den olympiske kanal.

Verdens hurtigste kvinde 2016 - almindelige svar

Hvem er den hurtigste kvinde i verden 2020? Shelly-Ann Fraser-Pryce bliver den hurtigste kvindelige sprinter i live, løber bedste 100 m siden Florence Griffith Joyner. Kun en kvinde i historien har kørt en hurtigere kvindes 100 meter end Shelly-Ann Fraser-Pryce gjorde lørdag: Florence Griffith Joyner. 2021.

Runner's verdenshalvmaratonplan - varige løsninger

Er 2 timer og 30 minutter en god halvmaraton-tid? Sæt dine mål At afslutte et halvmaraton på mindre end to timer er et fælles mål for erfarne halvmaratonløbere. Højst konkurrencedygtige løbere sigter mod hårdere mål, som en halvmaraton på 1 time og 30 minutter (6:51 minutter pr. Kilometer tempo eller hurtigere).