Vigtigste > Cykling > Cykelsædehøjde - omfattende håndbog

Cykelsædehøjde - omfattende håndbog

Skal du være i stand til at røre jorden på en cykel?

5 svar. For en standardcykelved normal brugdu burdeikke fra sædet, værei stand til at røre jorden(uden at læne sig, eller undtagen måske på ekstrem tip-toe).

(blød musik) - Jeg får så mange spørgsmål fra seere, der er lidt mindre som mig og beder om råd om, hvordan du opsætter dine cykler. Faktisk er der så mange spørgsmål, at jeg ikke har tid til at besvare dem alle i kommentarerne og via e-mail. Jeg håber, at denne artikel hjælper dig lidt længere.

Selvom jeg har holdt håbet levende, at jeg endelig får en vækstspurt og ender med at blive højere end min yngre søster, tror jeg, at jeg i denne hastighed vil vente for evigt. Så jeg måtte vænne mig til at være 157 centimeter høj. For vores amerikanske seere er det 1,8 inches.

Og gennem årene har jeg kørt og trænet, kørt på cykler, som jeg elskede og følte mig bare forbløffende, og jeg var også nødt til at køre på cykler, der ærligt talt var for store, og som fik mig til at føle mig ubehagelig og ligefrem usikker. Jeg tror, ​​jeg lærte meget af det og vil gerne dele disse detaljer med dig. Jeg bruger min Canyon Ultimate til at demonstrere det.

Og de mindste størrelser på denne cykel, inklusive minen, fordi den er en XXXS, har mindre hjul. Senere mere. (blød musik) Nu tror jeg, at den vigtigste parameter for kortere cyklister er rækkevidde.

Sadelhøjden er meget sjældent et problem. Og bare fordi du næsten ikke kan nå styret, betyder det ikke nødvendigvis, at rækkevidden er stor. Okay, for hvis du strækkes ud, og dine hofter vippes fremad bare for at nå hætterne, vil du have smerter i lænden, muligvis skulderpine, nakkesmerter og gyngning på sadlen kan også forårsage sadelproblemer.

Du vil kigge efter en cykel med et rigtig kort toprør. Der er faktisk en hel del forskelle mellem de faktiske størrelser og rækkevidde for de mindste rammer fra alle forskellige producenter. Så vælg en ramme, der har et rigtig kort toprør.

Selvfølgelig forkorter den øverste rørlængde for- og baghjulene tættere på hinanden, og det kan øge tåoverlappingen, hvilket er en reel bane for kortere cyklister. Nu har jeg kun en lille smule tå overlapning på denne cykel, men tidligere har jeg kørt 700C cykler, hvor jeg havde tåovergange fra klokken et til fem, hvilket er ret dårligt. Og krydsning af tæerne er naturligvis lidt af et problem for cykelhåndtering.

Under alle omstændigheder er det den undskyldning, jeg stadig bruger til ikke at lave et spor. - Jeg er bange for, at hvis du har 700C-hjul, skal du muligvis bare klare en vis tå overlapning. Der er et par måder, hvorpå rammeproducenter har forsøgt at reducere tåoverlappende, mens de holder rækkevidde pæn og kort.

En af disse er at gøre sætrørets vinkel stejlere. En anden løsning, de foretrækker, er at øge gaffelforskydningen. Frygt ikke, der er en anden revolution, hvis du tilgiver ordspillet, cross-toe-løsningen, så det er tid til at tale om mindre hjul, især 650B og 650C.

Jeg offentliggør det med det samme. Jeg er en stor fan af mindre balance-cykler. Jeg finder ud af, at jeg har bedre cykelhåndtering med mindre hjul på min racercykel.

Jeg har færre tåovergange og især har jeg en meget bedre cykelhåndtering i Cr osswinds, fordi det mindre område på forhjulet fanger mindre vind set fra siden. Jeg har en særlig præference for 650C, fordi jeg vandt verdensmesterskabet i tid i Geelong, jeg har været på en P3 med 650C hjul, og jeg er helt sikker på, at jeg ikke kunne have fået nok aerodynamik på en 700C cykel at vinde dette løb. Så jeg kan virkelig godt lide disse cykler.

Alligevel kørte jeg mange løb, racerløb på 700C hjul. Og jeg har haft 700C racercykler, som jeg virkelig er fortrolig med. Mange spørger mig, hvorfor kører du ikke 650 hele tiden? Der er et par problemer.

Så først og fremmest er der ikke så mange racercykelfabrikanter, der fremstiller gadecyklerne med 700C-hjul. For det andet, hvis du får et fladt dæk ved et racerløb, er det meget usandsynligt, at du får et reservehjul fra neutral service, hvis du kører på en 650. Jeg ved, fordi jeg prøvede, og det gik frygteligt galt.

Derfor kører jeg altid 700C hjul i racerløb. Og jeg gør det stadig på min racercykel. Det gør livet bare lidt lettere, hvis jeg altid kører et eller to løb eller driver sport.

Når det er sagt, for begivenheder, hvor du selv ordner dine punkteringer, som triatlon, normalt atletisk, eller løb, hvor du har en dedikeret holdbil lige bag dig, som et professionelt niveau er prøveperiode 650 en rigtig god mulighed for mindre kørere, da du enten er nødt til at reparere det flade dæk selv, så tag dine egne slanger osv., ellers har din tid bil de rigtige hjul bag sig. Reducer valget af hjul, dæk og slanger, men der er et valg derude, og jeg tror forhåbentlig dette valg vil øges, når flere af os små mennesker beder om cykler, der passer. Nu er det rigtigt, at mindre hjul har lidt højere rullemodstand, men videnskaben viser, at dette mere end kompenseres for ved lavere træk og lavere vægt, da hjulene er mindre. Det er ikke som at køre off-road, hvor hindringernes størrelse er signifikant i forhold til hjulets størrelse, vejoverfladen er normalt i forholdsvis lille skala. (blød musik) For de fleste cyklister kommer komforten nu inden aerodynamikken, og det er helt korrekt.

Men hvis du er en af ​​de mennesker, der ønsker at gå hurtigere, hvis fronten på din cykel også er? høj, vil du ikke være i stand til at gå lavt for aerodynamisk og sikker træk. Og dette er især et problem for kortere cyklister, da din sadel ikke er meget høj, så dit styr skal være relativt lavt. På 650 cykler kan du blive lavere foran, fordi selve cyklen er tættere på jorden, navet på hjulet. Med en 700C ramme vil du se højden på hovedrøret, fordi det er for stort, du kan ikke gøre meget ved det.

Ja, der er skrånende stængler, men de fører dig også længere frem. Og der er dobbelt leddede stængler, men de er en rigtig tung og grim løsning, en ramme med en virkelig lille hovedrørhøjde. Hvis den er for lav, kan du altid tilføje afstandsstykker under stammen, men hvis den er for høj, kan du ikke gøre en masse. (blød musik) Svinglængden lyder måske som en lille detalje nu, men det er en absolut kritisk overvejelse for kortere cyklister; tro det, hvis du har kortere ben, har du mindre rækkevidde af absolut bevægelsesfrihed end en person med lange ben.

En længere krank betyder imidlertid, at din pedal drejer en større cirkel. Så i bunden af ​​pedalen er din fod ret lav, og du er nødt til at holde din sadel lav for at få pedalslaget med en lang krumtap, din fod vil komme højere end med en kort krumtap, hvilket bringer dit knæ højere end bankende du lægger knæet i maven, i mit tilfælde er dette især et problem, når du bliver for lav. Prøv at være aerodynamisk eller i tidsforsøget. Dette er grunden til, at kortere krumtap er dybest set meget lettere for mindre cyklister at træde i pedalerne.

Så for de fleste mindre kørere er det værd at overveje en kortere krumtap, både for komfort og for at undgå risikoen for skade på knæ og hofter samt mulige sadelproblemer fra side til side gyngning. Personligt så jeg en enorm forbedring i min håndtering og resultater, da jeg skiftede fra en 170mm krank til en 165mm krank som denne. 165'ere er faktisk generelt tilgængelige i disse dage, 155 millimeter krumtap, så lad os gå.

Nu kan nogle mennesker fortælle dig, at med en kortere krumtap får du mindre drejningsmoment og derfor mindre kraft, og jeg er bange for, at det bare er affald, fordi ja, du har mindre drejningsmoment, men du har en højere kadence til den samme fodhastighed. Og din ydeevne er en funktion af drejningsmoment og kadence, så hvis det kan tage et stykke tid at justere din koordinering til at træde på den højere kadence, når en gang du har valgt denne koordination, bør en kortere krumtap ikke være skadelig for din præstation. Du skal dog være forsigtig med at have et lavt gear nok til at opretholde den højere kadence, selv på de stejleste stigninger, du vil klatre op. (blød musik) Nu er en ting, der virkelig er slået fra for kortere styrer i bredden, og det er dels fordi det kan se ret fjollet ud for en person med smalle skuldre at køre rigtig brede styr.

Har jeg ret, seer? Mm hmm. Og jeg foretrækker faktisk, at mit styr på motorhjelmen er omkring 36 centimeter bredt. Det føles meget bedre.

Men et styr, der er for bredt, er ikke verdens ende, det ændrer kun håndteringen lidt. Forøg rækkevidden på din sadel enormt, selvom kun lidt. Et problem er imidlertid, når krumningen, radius af faldkurven, er for stor.

Hvis du ikke er særlig høj, er chancerne også, at du også har små hænder. Det gør jeg bestemt. Og en af ​​de ting, der gør mig virkelig ubehagelig med forkert justerede cykler, er den forkerte rækkevidde af bremsegrebene. Det er ikke kun ubehageligt for dine hænder at arbejde i fuld forlængelse hele tiden, det er også farligt, fordi du ikke kan nå bremsearmene så hurtigt, når du har brug for dem.

Eller værre, du kan holde hænderne på bremsearmene hele tiden bare i tilfælde af, og derefter risikere at gribe dem, hvis du er bange, hvilket kan føre til fald. Så det er meget vigtigt at få et håndtagssæt, der giver dig mulighed for at justere rækkevidden for håndtagene. Og det kan du altid finde ud af, når du køber et håndtagssæt.

En anden detalje ved styretilpasning, der er kritisk for kortere folk, er den vinkel, du indstiller styret og placeringen af ​​emhætterne på styret, og der er en grund til, at jeg forlod dette styr med soltape for øjeblikket. Jeg ønskede at vise dig, hvor stor en forskel det kan gøre, hvor du placerer hætterne på stangen og den vinkel, hvor du har stangen. Så jeg løsnede stængelskruerne.

Kontrollere. (blød musik) (klap af værktøjet) Og du vil se, at skiftende vinkel her ændrer afstanden fra sadlen til hætten enormt, der holder jeg styret. Så hvis du flytter det op igen, gør det det meget tættere og lettere at komme til.

Tilsvarende, hvis du justerer hætten på stangen (blød musik), kan du flytte hætterne meget tættere på sadlen og derved reducere rækkevidden. Emhættens placering på styret gør fire centimeter af rækkevidden anderledes. Det, der er vigtigt, er dog, at ændring af motorhjelmens position på styret ikke kun påvirker rækkevidden fra sadlen til motorhjelmen, men også afstanden fra bremsearmen til styret, hvilket er en anden ting, vi talte om for mindre hænder.

Så du er nødt til at finde en balance. Jeg vil sige, sæt rækkevidden op først og vinkl styret i den rigtige vinkel for dig, så bekymre dig om bremsearmens rækkevidde. (Blød musik) Nu synes jeg det er vigtigt at nævne, hvor tungt det kan være at skifte med mekaniske gearskifthåndtag, når dine håndtag er for langt væk, og du har små hænder, fordi du er nødt til at udøve denne sidekraft, den fulde håndforlængelse.

Det er rigtigt. Jeg foretrækker meget elektroniske gearhåndtag, selvom jeg ved, at de ikke nødvendigvis er hurtigere. Men for mig føler jeg mig meget mere komfortabel med det, fordi det kun tager et hurtigt tryk med fingeren, og nu bemærker mine ynkelige, svage hænder ikke mere end træt, og jeg kan skifte hurtigt, hvis det er nødvendigt.

Selv når det kommer til små hænder, er det også Bremsehættens design er meget vigtig, for eksempel er der nogle håndtagssæt, hvor bremsehætterne er så brede, at jeg ikke kan få mine hænder hele vejen rundt. Og det er ret usikkert, fordi det betyder, at dine hænder ikke er så sikre, og at du kan ricochet væk fra ujævn veje. Jeg faldt faktisk denne vej to gange under træning, og det var ikke så rart.

Så jeg vælger altid et flot, pænt baldakinedesign, der afhænger af håndtagssættet. (blød musik) Nu vil jeg gerne afslutte med et par detaljer, der faktisk er virkelig vigtige for mindre cyklister. For det første plads til flaskeholdere.

Når du har en lille ramme, er den trekant mindre, og du har bogstaveligt talt mindre plads til at passe flasker og flaskebure i. Du kan endda have problemer med at få en flaske ind og ud. Jeg ved, det er ret stramt for mig.

To flaskebure kan virkelig øge rækkevidden, hvilket kan gøre håndtering af fronten meget urolig. Det er bare noget, du skal tåle med for at få det rette rækkevidde. Endelig plads over baghjulet.

Så hvis du kører på 700C-cykler, er der ikke så meget plads mellem sadelhøjde og baghjul, når du er lille. Og det betyder, at hvis du har en af ​​disse kæmpe sadeltasker, er chancerne for, at den rent faktisk vil gnides mod baghjulet. Jeg prøvede det.

Det er suboptimalt for både din hastighed og integriteten af ​​din sadeltaske. Og endelig også på grund af den lave sadel i forhold til baghjulet, hvis du sætter baglygte på sadelpinden i mørke dage, kan du måske finde ud af, at baglygten faktisk er under baghjulets højde. Det er tydeligvis meget mindre synligt til bilister.

Så du vil huske at sætte dine lys højere, så de faktisk sidder på sadlen eller på sig selv. Nå, jeg håber virkelig, at denne artikel hjælper dem af jer, der har spurgt mig om dette gode emne. Det er et stort emne for dem af os, der ikke er enorme.

Hvis du kunne lide det, så giv os tommelfingre, del det gerne med dine små venner eller endda dine store venner, der ikke sætter pris på, hvor svært det er at være lille. Og hvis du har flere spørgsmål, bedes du lade dem være i kommentarerne nedenfor. Jeg vil gøre mit bedste for at finde en ekspert og besvare dem for dig.

I mellemtiden vil du måske se denne artikel om hvorfor Power to Weight måske ikke er så vigtig som alle andre tror. Undskyld.

Hvad sker der, hvis dit cykelsæde er for lavt?

Tegndin sadelhøjden kan være forkert

Selvom der selvfølgelig er andre årsager, og individuelle svar vil typisk variereen sadeldet erfor lavvil medføre smerter veddetforandetknæ, mens en der erfor højskaber smerte bagveddetknæ - eller inddethamstrings somtilresultat af overforlængelse.
29. aug 2019

♪ ♪ - Herregud, det er ikke en god ide! ♪ ♪ - De fleste mennesker har set lyset i disse dage og kører enten på en dropper-post eller bare manuelt flytter deres sæde op og ned afhængigt af stien. Et lavt sæde giver dig plads til at bevæge dig rundt, og det gør det meget nemmere at gå hurtigere. - For at være retfærdig tror jeg, at der stadig er nogle af os, der holder os til vores gamle faste siddepladser.

Jeg har ikke flyttet dette i mange år, og jeg tror, ​​at jeg stadig går helt ned ad bakke - Si, du bor i 90'erne, kammerat. Selv verdensmesterskabet på langrend kører med dropper-sæder. Du er nødt til at fortsætte med programmet. - Okay, fyre.

Lad os ordne det en gang for alle. Si, du løber med sædet nede, Marc, lad os løbe med sædet op. Se hvordan det går - lyder farligt - okay, har nogen et målebånd, så jeg kan sikre mig, at det er på plads igen? - Du smider din faste sadelpind bagefter.

Jeg har ikke engang brug for et målebånd - Højre. Intet fungerer her - Jeg er ikke sikker på, at jeg kan lide lyden - Åh min gud! Det er virkelig svært at få din vægt tilbage på det pågældende stykke. Sædet er altid i vejen og hamrer mellem mine lår.

Det er svært at pumpe og manøvrere cyklen. Disse roller er forfærdelige. Pedalområdet kommer til sin ret.

Jeg kan blive siddende og reducere min styrke med så lidt indsats som muligt. Jeg kan ikke læne cyklen som jeg vil. Det er så farligt at hoppe med sædet op.

Det vil bare slå dig i røv og kaste dig fremad. - Kør nummer et. Sadelpind i den rigtige mountainbikeposition.

Okay så. Jeg indrømmer, at på mega-stejle eller endda lidt stejle ting kommer det lidt i vejen for at sætte posten op, men så kørte jeg bare en rigtig flot lyscykel hele vejen her, og mit sæde var på det rigtige sted, og nu mit sæde er, hvor jeg vil have, at han skal træde, bare sådan. Nu lidt af en brandvej, sædet er på det rigtige sted.

Se, sid på det rigtige sted, ingen stress. - Det er mere sådan, sæt dig ned! Umiddelbart kan du være meget mere aggressiv på cyklen, hænge af ryggen og dunkle hjørner. Du kan se, at jeg kan læne cyklen fremad, uden at sædet kommer i vejen for mig.

Pump ned disse huller. Det kommer til at gå så meget hurtigere, jeg tror, ​​selv Si vil blive chokeret, jeg er sikker på, at vi reducerer vores tid på sædet med mindst 10-15 sekunder - Andet løb. Sæde, gud ved hvor det er. - Nede hvor det skal være. - Jeg vil ikke lyve.

Det føles straks meget hurtigere. Jeg antager, at hvis jeg praktiserede i denne position, ville det være forbandet hurtigt. Damn it, drejninger er latterligt hurtige ..

Det var meget lettere nu, det er vel ikke tilladt. Jeg fortæller dig hvad, jeg er udåndet. - Så godt.

Fire kørsler senere har vi resultaterne. Vi har ikke set dem endnu. Før vi ser, forudsigelser, fyre? - Føler mig meget hurtigere.

Du kan bevæge din vægt meget bedre på cyklen, især i sving. Det føles som om du kan lægge dit tyngdepunkt meget lavere, når dit sæde ikke er oppe - jeg forudsiger lidt her. Jeg tror Neil og jeg vil være meget hurtigere med sædet nede, fordi det føltes så underligt at ride med sædet op.

Du, Si, det tror jeg kløften vil ikke være så stor, fordi du ikke er vant til at køre med sædet nede.

Så det bliver interessant. Jeg synes, det er faktisk et godt omdømme. Jeg tror, ​​at første gang du træder tilbage i 15 år, får du sandsynligvis ikke de samme fordele, som hvis du gjorde det oftere.

Men rigtigt. Jeg var seks sekunder langsommere med sædet nede. Det er et godt ry.

Okay, og du havde okay, vent, lad os lave matematik.

Sytten sekunder hurtigere, når du klapper sædet sammen. Så faktisk er dette interessant nu. Jeg var et sekund langsommere end dig med min siddeplads sammenlignet med dig - så lad os gå - temmelig tæt på sædeop, ja - vi kunne køre sæde op ad bakke.

Jeg kunne være okay med det. Lad os alligevel gå. Jeg tror, ​​du har ret, Marc.

Jeg tror måske, jeg blev vant til at have min plads nede, fordi det faktisk føltes hurtigere. Det føltes meget hurtigere. Som du sagde, kan du gå dybere i svingene.

Dette tillod mig at sætte min krop i positioner, som jeg normalt ikke kan. Og selvom vi faktisk tog et par slag efter vores løb, faldt jeg næsten også, og jeg kunne umuligt have stoppet det, hvis jeg havde fået min plads oprejst. Men jeg var lidt af - Tror du, at grunden til, at du var hurtigere med sædet op, var på grund af hvor effektiv din pedal var, og det var din akilleshæl på dette løb? - Ja det tror jeg.

Tønden var en af ​​to halvdele, ikke? Så vi havde en stejl sektion uden pedaler og derefter et ret fladt afsnit til hvad? Et minut eller deromkring, i bunden? Og så antager jeg, at jeg kan sidde i sadlen

Jeg følte mig bestemt ikke halvt så oppustet, da jeg kom ned med sædet op. Så ja, måske ville det ikke have været en konkurrence i et andet løb. Men ja.

Uanset hvad. Jeg gjorde

Jeg troede faktisk, at hvis jeg kunne, kunne jeg få en dropper-post - Genopbygget - Ja. Det ser sjovt ud med dig. Hvad synes du? Skriv et indlæg.

Sid ned? Sid ned? Lad os vide i kommentarerne - Og glem ikke at abonnere på GMBN - Ja, det er et godt punkt. Abonner. Jeg gætter på, at de også kunne tjekke et par andre artikler.

Hvis du klikker derovre, forklarer de nogle gode links. Klik på det.

Skal dit ben strække sig helt ud på en cykel?

Korrekt position: Medditfod pådetbunden afdetpedal slagtilfælde, digskulle gernese en let bøjning indbenet, når omkring 80-90 procent af fuldbenforlængelse. Dette gælder for vej, bjerg og hybridcykler.

(blomstrende musik) - Det er ikke så svært at få det grundlæggende ved en grundlæggende cykel. Jeg taler om ting som sadelhøjde. Men der er et par subtile ændringer, du kan foretage, der vil komme langt i at gøre forskellen i din selvtillid på cyklen, din komfort og sandsynligvis også din hastighed. - Ja, og en professionel cykelmontering kan være ret dyr.

Så der er seks positionstilpasninger, du kan gøre for at få den perfekte position, jeg mener, hvem ville ikke have det? - Jeg tror du vil have det? - Må jeg, nej. - Der er meget at gøre her, James. (suk) (optimistisk musik) - Og vi begynder med styrets rotation, for det er bestemt ikke det første, de fleste ryttere tænker på, når tiden kommer til position på deres cykel.

Men hvor dit styr drejes, for eller bagud, kan det gøre en enorm forskel i, hvordan din cykel føles under dig. Faktisk kan placeringen af ​​dine styr på selve styret gøre en enorm forskel. Så det er værd at spille over det med - ja, så når vi begynder at dreje vores hætter fremad, får du i det væsentlige en længere rækkevidde og øger faldet mellem din sadelhøjde og dine hætter, hvilket gør dig mere aerodynamisk og, ja, bliver lavere foran ende. - Hvis du på den anden side vrider dit styr baglæns eller bevæger hætterne længere op omkring styret, har du meget mere en følelse af at være låst fast på cyklen, og du har begge dele.Din rækkevidde reduceres også som din dråbe. - Ja, så tag et indendørs tog, og eksperimenter, så du kan få din r-position valgt. (optimistisk musik) Nu, ud over at dreje dine stænger, kan du også prøve at ændre formen fuldstændigt.

Kompakter er en relativt ny opfindelse inden for landevejscykling. De er blevet mere almindelige i løbet af det sidste årti eller noget. Fordi vejstyret traditionelt havde en rigtig dyb dråbe, og det betød, at forskellen mellem din position på motorhjelmen i forhold til dråberne virkelig var betydelig - ja, og for mange ryttere var dette godt, ubehageligt lavt, så de udviklede en kompakt en, der giver dig mulighed for at være i dråberne på lange rejser uden at få meget ubehag.

Dette er bedst for de aggressive ryttere - så kig et blik. - Jeg mener virkelig som mig - Tror du, du er aggressiv, ikke? - Ja - Tjek de stænger, du har derhjemme, og hvis de har den gamle traditionelle form med en rigtig dyb dråbe, og du finder ud af, at du er ubehagelig på emhætterne eller dråberne, kan det være værd at eksperimentere med kompakte styr og måske bare lån i stedet for at betale udgiften, før du beslutter dig for, hvad der er rigtigt for dig. (upbe musik) Dernæst kommer layback.

Dette er sadlenes tilbagetrækning, hvilket faktisk er, hvor langt din sadel er bag midten af ​​bundbeslaget. Du går til ekstremer. Traditionelt har racercykler et relativt stort tilbageslag, hvilket gør det temmelig langt bag bundbeslaget.

På den anden side har du tidsforsøgere, og endnu mere ekstreme, du har triatletter, der stort set ikke har nogen layback overhovedet - ja, og den forkerte layback kan påvirke din præstation alvorligt, og åh, du får en hel masse knæproblemer I ønsker ikke, og interessant nok blev der foretaget en undersøgelse, der viste, at knæet er mere komprimeret, når sadlen er længere tilbage - ja, hvilket stred mod det, jeg ville have forudsagt - Jeg er enig. - Husk, at når du eksperimenterer med din sadelskift, vil du også ændre dit rækkevidde. Så husk det, og selv hvis du f.eks. Bevæger din sadel frem, skal du også løfte den meget lidt op. (Upbeat musik) Derefter sadelhældning.

Nå, tro det eller ej, International Cycling Federation eller UCI forbød professionelle kørere at vippe deres sadler frem i et par år. Fordi de troede, det var præstationsfremmende på en måde, og det betød, at vi havde et antal professionelle ryttere, der klagede over at være følelsesløse og miste følelsen, et sted hvor du ikke rigtig vil miste din følelse. - Ja, ikke så meget.

For at rette op på denne situation kan du vippe næsen lidt nedad, hvilket giver dig mulighed for at udøve mere kraft i en mere aerodynamisk position og tage et stort pres fra dit perineum, hvilket faktisk gør din tur meget mere behagelig. - Det kan også hjælpe, hvis din rytter har en tendens til at forblive siddende i lange stigninger, fordi i denne situation med din sadel lige, når vejen skråner op, kan vejen føles som om du fortsætter med at glide af bagsiden af ​​din sadel . (Glad musik) Dette skal være en af ​​de mindst justerede dele af en cykel, hvilket er underligt, fordi det potentielt gør en enorm forskel for både din selvtillid og kontrol over cyklen.

Derfor giver de fleste moderne bremse- og gearskiftdesign dig mulighed for at justere, hvor langt håndtaget er fra styret, hvilket er især nyttigt for dem af jer, der har mindre hænder, for hvis du ikke let kan nå bremsegrebet, vil du ikke kun påvirker din bremseadfærd, men også din evne til at skifte gear. Hvilket i bedste fald er irriterende og i værste fald ærligt farligt. - Dine s og forskellige håndtag er indstillet på forskellige måder.

Men generelt er der en lille skrue på bagsiden af ​​emhætten, som du kan bruge til at justere armen. Du vil være i stand til komfortabelt at nå dit håndtag fra emhætterne og dråberne. Og hvis du har brug for at justere dine hænder, er det sandsynligvis værd at lægge dine håndtag lidt for at gøre det lidt mere behageligt. (optimistisk musik) - Og endelig har vi den krumtaplængde, der ganske vist kan være ret dyr at eksperimentere med.

Så hvis du vil prøve at ændre det, skal du først låne forskellige krumtap. Nogle overvejelser for at vælge din optimale krumtaplængde. For det første typen af ​​ridning, for det andet din foretrukne kadence.

Og selvfølgelig benlængden også. I øjeblikket er der en tendens til at gå lidt kortere, når det kommer til krumtap. For det første hjælper det de af jer, der kan lide en høj kadence, åbner vinkler og gør det lettere at køre i den super aggressive aero-position. - Ja, så hvis du kæmper for at få den ydeevne ud i denne aerodynamiske position, kan det være værd at overveje at forkorte din krumtaplængde.

Men husk, at hvis du forkorter din krumtaplængde, skal du også sørge for at justere din sadelhøjde. For eksempel, hvis du vil have en længere krumtaplængde på omkring 2,5 millimeter, skal du sørge for at sænke din sadelhøjde med 2,5 millimeter, et par måder at gøre dig mere behagelig på cyklen og praktisk som du har bemærket ,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Foretag justeringer bemærk, hvad du har gjort, og film selv på cykel på turbotoget og se hvordan det ser ud. - Ja, og kun dem? små tweaks har hjulpet mig med at føle mig mere behagelig på cyklen, og hvis de har hjulpet dig, hvorfor så ikke give denne artikel tommelfingre, og hvis du har hacks, som vi savnede for at få dig til at føle dig mere komfortabel på en cykel, så lad os vide i kommentarerne nedenfor. - Ja, bestemt, hvis der er noget vigtigt i din cykeltid, som du gerne vil dele med os og faktisk med vores seere, vil vi meget gerne høre fra dig.

Nu har vi nu en anden artikel til dig. Dette gjorde Emma for et par uger siden. Dette er tip til opsætning af cyklen til folk med kort statur.

Hvis det er tilfældet for dig, skal du bare klikke her. - Ja, jeg vil gøre det.

Er min sadel for langt tilbage?

Hvis dinsadelerfor langt tilbagepå skinnerne eller vippes lidt ned, er chancerne for, at dit tyngdepunkt erfor langtfremad og dine hænder bærerogsåmeget belastning. Med dinsadelniveau og korrekt placeret, vil det fjerne belastningen fra dine hænder.2. nov. 2017 nov.

Hvad sker der fyre? Jeff Cavaliere, ATHLEANX.com. Du er nødt til at stoppe med at hakke sådan.

Her er sagen: Der er så mange årsager til dette og mange andre problemer med squats, at det ofte er meget svært for os at finde ud af dem. Tag højde for det faktum, at vi rent faktisk laver denne fejl, mens vi huk. En af de mest nyttige ting, du kan gøre, er at filme dig selv, når du krummer, så du kan se, hvad der foregår, og være meget objektiv.

Men jeg kan fortælle dig dette: Som fysioterapeut er dette et komplekst problem. Der er mange mulige grunde, men jeg fortæller dig, uanset hvad din sag er, skal du rette det. Vi kender det vigtigste, du kan gøre, når du hænger sammen, forsøger at oprette en lodret stangsti.

Det betyder, at stangen skal gå lige op og ned. Jeg taler ikke om vinklen på din torso, da det ændrer sig, om du krøller med en høj bjælke eller huk med en lav bjælke. Hvad jeg mener er uanset hvilken position du placerer denne bjælke i, skal du være i stand til at flytte den lodret.

Der er mange forskellige grunde til dette. Jeg er ligeglad med, om du træner bare for at blive stærkere. Det er her, vi skal sørge for, at vi er effektive, fordi effektiviteten af ​​en bjælkebane vil være kritisk for din styrke.

Du ønsker ikke at spilde din energi. Selv for generel atletik og gymnastikpræstationer, vil du stadig have træningen og gøre det ordentligt. Så lad os tale om, hvorvidt du er nogen, der gør dette.

Her er hvad der muligvis kan ske. Først og fremmest, hvor er justeringen af ​​stangen, når du starter? Du kan starte en bagjustering, der er indstillet for langt. Det vil sige, hvis du skulle tegne en streg lige ned, skal stangen ikke gå gennem midten af ​​din fod.

Vi ved, at det bedste balancepunkt for din fod vil være midten af ​​din fod. Lige bag din fodbold skal du lave dette mønster lige op og ned, vi er i en god position på squat. Men ofte får vi stangen lidt bagved, lidt mere over hælene.

Hun kommer ikke tilbage for at bide os, før vi prøver at komme ud derfra. Det skyldes, at hvis stangen sidder længere bagpå, når jeg skubber mod den, skubber jeg ind i den stilling. Hvor skubber jeg op? Fra bagsiden af ​​hofterne overkroppen opad.

Det tilskynder næsten mine hofter til at indlede dette. Hvor hvis mine hofter går op - vi snakker lidt mere om dette om et øjeblik - så går min overkrop og resten af ​​min thoraxrygg? at falde fremad. Men vi vil sikre os, at hvis vi står korrekt, vil vi være placeret over midten af ​​vores fod.

Den næste ting, vi måske har at gøre med, er immobilitet i dorsiflexion. Når det er sagt, mangler vi evnen til at få vores ankel i dorsiflexion, da du kan se min ankel bevæge sig her. Vi ved, at når vi går dybere ind i squat, er kravet til vores ankel for at få mere og mere dorsiflexion højere.

For at komme til bunden af ​​squat i den rigtige dybde, skal dorsiflexion være der. Hvis vi ikke gør det, hvad sker der, når vi squat, vi begynder at miste evnen til at dykke ned i vores ankler og dermed går vores knæ fremad lidt længere, kroppen kastes offline, og du vil faktisk se denne etage - Barstien skete meget tidligere. Virkelig mere i retning af nedrykning og ikke hvad jeg viste dig her i starten, hvor det ser ud til virkelig at gå ned, og derefter foretage den drastiske ændring.

Så når vi taler om denne drastiske ændring, hvor vi rent faktisk kan gå ned, og så ser vi denne store 'U' ”form gå op; Nu har vi at gøre med en af ​​tre andre ting. Den første ting, jeg vil stille spørgsmålstegn ved, er quad-svagheden. Hvorfor det? For når vi er nede, får vores quads mest kompensation.

Selv hvis jeg laver en squat med lav bar, der er mindre quad-dominerende, vil det stadig være pointen med den squat, at quadsne er mest efterspurgte. Så jeg skal have nok styrke der, evnen til at komme her med god styrke, så sker det, at dine hofter - de stærkere bageste kædemuskler - straks rekrutteres. Din krop er smart.

Han ved, hvordan man kommer ud af hullet, læner sig frem for at rekruttere disse muskler mere effektivt og derefter bevæger sig op. Når du kommer til toppen, retter du selvfølgelig din overkrop. Din krop vil komme op og derefter rette sig op igen.

Men nu, hvis du er i stand til at komme til bunden af ​​squat og holde det og gøre rep pauser; så har du sandsynligvis ikke at gøre med en quad-svaghed. Du har god stabilitet og styrke under tung belastning i slutningen af ​​en squat. Du har sandsynligvis ikke at gøre med en quad-svaghed.

Derfor anbefaler jeg stærkt, at du bruger hvilepauser i vores træning, så vi kan sikre os, at vi ikke har at gøre med quad-svagheder. Men det udelukker ikke noget andet forkert. Dernæst ville jeg se efter svagheder i Retractors af den ser scapula.

Din evne til at holde skulderbladet på plads gennem hele gentagelsen. Hvad der ofte sker, er at folk går ned, og de vil være gode, de vil være pæne og tætte på opsætningen. Og de glemmer enten tætheden, når de kommer ned, fordi fokus bliver mere 'Hvad skal jeg gøre for at komme ud af hullet?' Eller de har bare ikke styrken til at holde den stramme overkrop, det trukkede skulderblad, når de kommer ud af hullet.

Dette er noget, der går tilbage til et punkt, jeg gjorde tidligere. Jeg sagde en ting, du skal gøre ansigtsdrag hver dag - hver dag - efter din træning. Hvorfor? Fordi ansigtstræk er utroligt vigtige for at øge det største styrkeunderskud, som vi sandsynligvis står over for som mennesker.

På grund af hvad vi gør i kropsholdningen hele dagen, forsøger du stort set at modvirke alle fordelene ved skulderbladets styrke. Alle de ting, vi gør, ligger foran os. Svagheden er tydelig hos de fleste af os fra den holdning, vores skuldre tager på at gøre alle disse ting.

juridiske præstationsfremmere

Du skal arbejde på din evne til at komme derhen. Men jeg sagde - meget vigtigt - du kunne være en, der tror, ​​du laver det rigtige job, fordi du laver hundredvis af gentagelser. Måske laver du 100 reps af ansigtstræk, du gør 100 reps af band pull aparts og tror du laver den rigtige ting.

Jeg vil sige, at det ikke betyder noget. Jeg vil have dig til at udføre fokuserede gentagelser af høj kvalitet, 20 sæt på 1 som 1 sæt på 20. Jeg har sagt det mange gange.

Når det er sagt, hvis du finder ud af, at du kommer til kernen og viser dette squat-mønster, som jeg viste dig i begyndelsen her, ville jeg fokusere meget mere på at inkludere både band-pull-apparater og face-pulls, hvis du gjorde de ikke var 't. Men mere end det skal du fokusere på, hvordan du gør dem. Klem hver eneste rep som om det er den eneste, du vil gøre.

Fokuser på at få en god sammentrækning, hold den, hold den, blive bedre til at være i stand til at tage disse sammentrækninger. Så når du laver en squat, er det ikke en øjeblikkelig færdighed, det er en konstant færdighed at gøre det. Op og ned gennem hele squat.

Så kommer vi endelig i denne situation, hvor det bare kan være et sædvanligt mønster. Lad os sige, at du havde et ankelmobilitetsproblem, som du aldrig arbejdede med. Forresten har jeg en hel artikel om, hvordan man tackler ankelens mobilitet.

Denne dorsiflexion og mobilitet. Jeg vil linke det til jer for at sikre, at du kan se dette, fordi det er et meget populært og almindeligt problem. Men lad os sige, at du har haft det tidligere, du har taget dette op, og nu er du god, men du har lært dette mønster af at stole på det og starte dine hofter på vej op, det er et problem, fordi dette er hvad der sker, jeg har en demo her til dig.

Lad os sige, at jeg har dette springtov, og det spejler mine hofter og derefter resten af ​​rygsøjlen heroppe. Ligesom en pisk, hvis jeg startede en bevægelse her og startede mine hofter først, hvad sker der med resten af ​​rebet? Det går relativt lige ned, fordi det er en sammenkædet kæde, ligesom hele vores krop er en kinetisk kæde Ligesom vores rygsøjle er en forbundet enhed. Når jeg bevæger bækkenet op, synker resten af ​​det.

Det betyder, at du vil kaste dine skuldre fremad. Meget som denne svaghed i midterste ryg, når midterryggen viger, vil baren gå - din krop vil gå fremad med dit hoved, med dine skuldre. Det fører til dette fremadrørende skud.

Det samme sker her bækken, det kan jeg forårsage. Men det går tilbage til det, jeg sagde, var det bedste squat-tip, jeg nogensinde kunne give. Dette vil hjælpe mange af dig, hvis du ikke specifikt har anvendt det på dette problem.

Når du kommer til bunden af ​​squat, kan du mest af alt visualisere dit bækken og ribbenburet. Dit bækken og brystet og brystbenet. Du kan også forestille dig denne tilbagetrækning af skulderbladet.

Sådan kan du sikre dig, at du bliver der. Men dette og det skal bevæge sig sammen. Så hvis jeg tog dette reb, og nu tager jeg det, og jeg trækker det stramt, og jeg holder fast, og jeg flytter det sammen, nu bevæger det sig op som en enhed.

For det første bevæger det sig meget mere effektivt. For det andet er der ikke længere nogen modstand, der kommer til at forårsage dette fremadskub, mange forskellige ting at gøre der folk. Det kommer virkelig ned på, om du er opmærksom på dine egne problemer.

Den første ting du kan gøre er at tage dig selv ind. Prøv at komme til siden. Det er her, du vil se disse ting mest synligt.

Eller få en af ​​dine venner eller nogen i gymnastiksalen til dig, så du kan se dem tilbage. Sagen er, disse ting bliver tydelige med det samme. Hvis du har brug for en app til disse fyre, downloadede jeg en app.

Iron Path er navnet. Jeg får ikke noget, hvis jeg anbefaler det. Selvom jernbane; Hvis du lytter, måske en tur til Hawaii eller noget.

Jeg er sikker på, at du får nogle downloads i dag. Men faktum er, at det er en god app fyre. I det mindste er det et værktøj.

Det giver dig feedback, hvis nogen, af hvor dårligt det er for dig, og hvor meget du laver. Det vil i det mindste give dig et udgangspunkt for korrektion. Folk, jeg håber, du fandt denne artikel nyttig.

Hvis du leder efter et program for at få videnskaben tilbage på sporet - er alle disse vigtige. Som PT og styrketræner fyre; det er ALT vigtigt for mig. Begge ender af det.

Jeg er nødt til at sørge for, at du gør disse øvelser bedst, at du får det bedste ud af dem, og i sidste ende, for de atleter, der følger mig, læg dem på banen for at præstere bedre end nogensinde. Alle disse ting er indbygget i alle vores programmer. Det er slut på ATHLEANX.com.

I mellemtiden fyre; Fortæl mig hvad der ellers skal dækkes. Jeg vil gøre mit bedste for at gøre dette for dig i de næste dage og uger. Okay, vi ses snart.

Påvirker sadelhøjde kraften?

Stigendesadelhøjdeøgesstrømoutput, op til et punkt. Og på det tidspunkt,strømoutput begynder derefter at falde. Asadelfor lav betyder normalt hoftevinklen mellem torso og lår øverst i slagtilfældeerbegrænset, hvilket yderligere mindsker evnen til at generere kraft.24. okt 2017

Hvad er den rigtige benvinkel til cykling?

Målvinkelaf dit knæ. Det skal være ved 25 til 35 grader for at undgå knæproblemer og for at opnå et kraftigt pedalslag. Sørg for, at dine hofter ikke vugger. Hvis de er, skal du sænke sadlen.

Hvor meget knæbøjning Har du brug for at cykle?

Generelt, dinknæet skal bøjesomkring 90 grader for at være i stand til helt at træde rundt påcykel. Lad din fysioterapeut bruge et goniometer til at kontrollere dinknæROM. Hvornårduhar nået 90 grader afknæbøjning(bøjning),duvil sandsynligvis være i stand til at træde fuldt ud på pedalencykel.

Hvor langt tilbage skal cykelsadel være?

Sadelhøjde

Nederst på pedalen stryger dit benskulle gernevære bøjet omkring 30 grader med dit bækkeniveau og din kugle over pedalens centrum. For at bekræfte din 30 graders vinkel skal du sætte hælen på pedalen og pedalen bagud. Dit benskulle gerneså være lige ved den nederste del af slagtilfælde.
2. feb 2017

Påvirker sadelhøjde kadence?

Resultater: Der var et øget bidrag fra ankelleddet (P =. 04) til det samlede mekaniske arbejde med stigendesadelhøjde(fra lav til høj) og pedalerkadence(fra 40 til 70 omdr./min., s<. 01). Knee work contribution increased when sadelhøjdeblev ændret fra høj til lav (P<.

Er min sadel for langt frem?

Tegn på, at du altid er tilbageSadelPosition er indstilletFor langt frem. Hvis dinsadeler indstilletfor langt fremså bruger du muligvis din overkropogsåmeget forårsager spændinger i skuldre og arme såvel som at have ømme hænder. Du vil være i stand til at have en hurtigere kadence, men du har tendens til at læne dig tilbage påsadelop klatrer.15. maj 2014

Hvor måler du højden på et cykelsæde?

Sadelhøjdemålingen er fra bundbeslaget (hvor krumtappene fastgøres til rammen på din cykel) til toppen af ​​sadlen. Lær, hvordan din sadelpind tilpasser sig.

Hvor høj skal cykelsædet være den ideelle sadelhøjde?

Resultatet er din sædehøjde målt fra midten af ​​bundbeslaget til toppen af ​​sædet langs sæderøret. For at bestemme sadelens for- / agterposition skal du sidde komfortabelt i midten af ​​sadlen med krumtaparmene vandret. Slip en lodlinie fra forsiden af ​​din forreste knæskål. Det skal røre enden af ​​krankarmen.

Hvor høj skal du være for at sidde på en motorcykel?

Den ultimative og eneste måde at vælge den bedste motorcykelstørrelse er at gå på en motorcykel og prøve det. 182 cm og højere: Sædehøjde 40 5 178 cm Høj: Sædehøjde 36 til 39

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Hjertesundt kød - almindelige spørgsmål

Hvilket kød er godt for hjertet? Begræns fede stykker kød. Oksekød, magert stykker og magert jorden rundt eller mørbrad. Kylling eller kalkunbryster og bud, uden skind, udbenet. Kylling eller kalkun, malet. Fisk, høj i omega-3, såsom sild, makrel, laks, ørred, tun. Indrefilet af svin, trimmet af fedt.Seitan.Tempeh.Tofu.16 июл. 2020 г.

Er frosne grøntsager sunde - mulige løsninger

Er frosne grøntsager lige så sunde som friske grøntsager? 'Frysning i' næringsstoffer Grøntsager snapfryses normalt meget hurtigt efter plukningen. Næringsstofferne 'frosses' ind under denne proces, hvilket betyder, at du ganske let kan have flere vitaminer i en frossen grøntsag end i den 'friske' modstykke. Men der er mere ved frugt og grøntsager end bare vitaminer. 13 maj 2017 г.

Sund julemiddag - hvordan man beslutter

Hvad er et godt måltid at spise til julemiddagen? 60 ikoniske julemiddagopskrifter, der udfylder hele menuen på 60. Bagt skinke med brunt sukkerglasur. af 60. Perfekt Prime Rib. af 60. Cranberry Brie Bites. af 60. Oksefilet. af 60. Pull-Apart juletræ. af 60. Ristede rosenkål. af 60. Bedste glasurerede spiral skinke nogensinde. af 60. Roast Beef.

Laveste sukker frugt og grøntsager - praktiske løsninger

Hvilken frugt har den mindste mængde sukker? Frugter med lavt sukkerindhold inkluderer: Jordbær. Jordbær er ligesom mange andre bær ofte fiberrige og indeholder meget lidt sukker. Ferskner. Selvom de smager sødt, indeholder en mellemstor fersken kun omkring 13 g sukker. Citroner og limefrugter. Honningmelon. appelsiner. Grapefrugt. Avocados.

Er luft stegning sundt - løsninger på problemerne

Hvorfor er frityrgryder dårlige for dig? Mens luftfrysere reducerer sandsynligheden for acrylamiddannelse, kan der stadig dannes andre potentielt skadelige forbindelser. Ikke kun risikerer luft stegning stadig at skabe acrylamider, men polycykliske aromatiske kulbrinter og heterocykliske aminer kan skyldes al varm opvarmning med kød. Apr 2, 2019

Ti fødevarer, du aldrig bør spise - Komplet vejledning

Hvad er de 7 fødevarer, der skal undgås? De uberørbare: 7 fødevarer, der skal undgås for enhver pris Forarbejdet delikatesser. Ramen nudler. Donuts. biograf popcorn. Rå østers. Sukker-sødet frugtsaft. Jordnøddesmør med reduceret fedt. 22.08.2019