Vigtigste > Cykling > Cykel knirkende - hvordan man beslutter

Cykel knirkende - hvordan man beslutter

Hvorfor knirker min cykel, når jeg kører?

KnirkerogSkræk:

Disse super almindelige lyde skyldes normalt DIRTY eller DRY lejer. Du finder det ofte efterridningditcykeli et stykke tid eller under barske forhold disselydebegynde at krybe ind. Områder for at kontrollere, om du hører disselyde villevære: Kranksæt / Bundbeslag.





velkommen til en anden gcn tech klinik woollie og jeg svarer på de spørgsmål, du har indsendt med hashtagget askgcntech, og i denne uge har du meso, lad os starte med vores første spørgsmål, der kommer fra finley watson, der spørger, hvordan ved du, at du ved, når bremsefladen er på fælgbremsehjul? skal udskiftes, og har du brug for et helt nyt hjulsæt, eller kan du blot udskifte bremsefladen på fælgen selv? Det er et godt spørgsmål, og mange fælgbremser selv har en særlig slidindikator på bremsefladen, og det er normalt en lille prik, der er lidt farvet, er malet, og hvis fælgen er slidt, kan du bare ikke se indikatorprikken og så skal fælgen udskiftes eller hele hjulene, men nogle hjul gør det ikke, så du skal vurdere slid på fælgen ved bare at kigge den op, og du kan også mærke det med fingrene, og når fælgen er slidt, får de en stor slags rille eller bøjning i bremsefladen, og det er fordi materialet er slidt over tid, og hvis du ikke er sikker, uanset om dine hjul skal udskiftes, fordi de er slidte, er den bedste ting at gøre bare gå til din lokale cykel dladen og lad ham også dømme dig. Det afhænger af hvilke hjul du har, for hvis du har specielt dyre hjul med smarte nav, så er det måske værd at udskifte pladsen i stedet for at udskifte hele hjulet, men nogle gange kan det være billigere at bare udskifte hele hjulet, så du gik ovenpå, er Tyler Durdens interessante navn, og de spekulerer på, om gcn kun besvarede fem tekniske spørgsmål om ugen, at efterslæbet skal være over 300.000 nu, tak for det, og du har heldig at gøre det her, for godt jeg kan se, at du ikke Brug faktisk hashtagaskgcntech, så du klarede dig godt ved at glide ned på listen, men jeg tror, ​​du finder det over 300.000 nu, men ollie har forsikret mig om, at han får lidt fritid i løbet af julen, og at han vil arbejde sig gennem næsten alle af dem, kryds fingrene, vores næste spørgsmål er i fromkai, og du spørger, hvorfor vi ikke har integrerede lys på Se sædeposter og hovedrør eller barson high-end cykler godt det er et godt spørgsmål, og det er noget, vi er al klar til at se, at der er mange cykler derude som mærker som Canyon og Orbaya allerede har lys i sædepostene på nogle af deres pendlercykelserier og indbygget i styret på deres cykler, fordi de er mest effektive der, men nogle mærker ikke fordi de giver dig et valg mellem de tusindvis af forskellige belysningsmuligheder, der passer til mange forskellige formål, det være sig til pendling eller kørsel i marken og afhænger af, hvor længe lyset skal vare. Så det næste spørgsmål er sandsynligvis fra Joseph B.

Kan vi tale om fordele og ulemper ved at have forskellige hjuldybder foran og bag på din cykel? de dybe sektion aero-hjul ser vi ganske lidt, og hvordan fungerer en anden kombination? Nationfare i sidevindflader eller hælehuller kontra hjulene i Samerim Depths, så et ret kompliceret spørgsmål, der er et par forskellige svar, jeg har gennemgået her, og det er et godt spørgsmål, de fladere fælge er selvfølgelig lidt lettere, fordi der er færre materialer og de dybere fælge er mere aerodynamiske, og det er derfor, de har denne form, men så er de lidt tungere, og vi har en tendens til, at ryttere foretrækker hjulene afhængigt af hvad de er specialiserede i. Mange GC- eller klatreryttere foretrækker de slapere hjul, fordi af deres lette vægt, mens den slags tidsforsøg eller sprintrytter måske bruger en meget dybere fælge, der er mere aerodynamisk, fordi de går super hurtigt på lejlighederne. Nogle gange ser vi ryttere, der kombinerer slapere hjul foran og et dybere bagved, og r bagved kan kun forstås, fordi i sidevind blæser vinden fra siden af ​​cyklen, forhjulet er meget mindre påvirket af denne vind, da hjulet er meget fladere og så er der mindre overfladeareal, som vinden kan tage, og på bagsiden af ​​cyklen er det ikke. Det har ikke en tendens til at have så stor indflydelse, fordi du selvfølgelig styrer fronten på cyklen, så vi ser det meste af det, og det er meget usædvanligt at se et dybere hjul foran og et fladt hjul bagpå, som ingen har tendens til nogensinde at bruge det, for som jeg lige sagde det er det forhjul, der er påvirket af tværvind, så brug et fladere hjul foran.

Håber dette rydder op, men der er mange forskellige variationer af dette spørgsmål, så vi kunne tale om det for evigt, men det giver dig en hurtig opsummering af det, og vores næste spørgsmål, der kom ind, er af Kimberly Sparklesgood navn, og de spørger, hvordan finder du ud af det hvorfor din cykel knirker? Dette er lidt vanskeligt at svare på, da vi ikke har meget information, men mit bedste råd er at prøve at finde ud af, hvor knirken kommer fra. Så i stedet for at prøve at se på cyklen som helhed og se, hvor det er, prøver du forskellige komponenter? Støj kommer fra og derefter begrænse det til en eller to komponenter, og du kan altid prøve at bedømme, om knirken ændrer sig, hvis den bliver højere, jo hurtigere du pedaler eller går hurtigere, for hvis jo hurtigere din pedal ændrer lyden, hvis knirk sandsynligvis vil har noget at gøre med dit drevsystem i stedet for måske hjulene for eksempel, prøv at isolere denne lyd, og så kan du finde den, men nogle gange er der komponenter, som du ikke rigtig forventer. Bare i sidste uge havde jeg en irriterende knirken på min cykel, og det viste sig at være en af ​​remskiverne, der kun var et fem minutters job, hvor jeg tog noget frisk fedt ud, og det var klar igen, og vores næste spørgsmål er et meget interessant oneum siger du, kan de smøre deres cykel med smør eller oksekødsfedt? Du kan også fortælle os om rammen eller lakken, hvordan man gør det med andre materialer som aluminium eller titanium. Det er et interessant spørgsmål, og jeg er ikke sikker på, hvorfor du vil fjerne logoerne fra din cykel, men hver til i sig selv tager jeg alt efter lakering af din cykel, der er forskellige muligheder, hvis du er heldig nok til, at logoerne kun placeres som klistermærker oven på lakken, så kan du nemt varme klistermærkerne op med en varmepistol eller en hårtørrer for at løsne limen, skræl den forsigtigt af og vask den resterende lim af med et passende opløsningsmiddel eller opløsning, så har du en perfekt logo-fri cykel, men hvis logoet er godt under det klare lag lak på rammen, det bliver lidt mere kompliceret. Arbejd, fordi du skal slibe det øverste lag maling ned og derefter komme til klistermærkerne og derefter skrælle dem af igen. Der er en risiko for at beskadige lakken, og det er en ret kompliceret proces, så jeg ville sandsynligvis undgå at fjerne cykelens logo, hvis det er under lakken og det klare lag, fordi du ikke vil risikere det, og det vil være det samme med aluminiums- og stålrammer. Det afhænger bare af, hvordan cyklen blev malet også, så jeg håber, det er afklaret for dig.



Vores sidste spørgsmål i denne uge er fra Andrew T, og han spørger, om vi har nogle tip til installation af Shimano direkte monteringsbremser, for eksempel tilbyder Shimano Br5800 bremser og siger, at det er vanskeligt at få boltene på tykkelsen og med gevindene indeni For at justere rammen , plastskabelonen ser ud til at komme af sig selv, hvis han begynder at stramme boltene, før han kan få nok af den skruede bolt til at holde tykkelsen på plads, og det er et godt spørgsmål, og det er et problem, som jeg har nu og så når du prøver at montere direkte monteringsbremser, fordi de er lidt vanskelige, og mit bedste råd er at prøve det værktøj, der fulgte med det, for det hjælper dig lidt, selvom du altid vil kæmpe. Sørg for, at trådene på rammen er rene og fri for snavs, da det betyder, at skruerne beskytter godt og let i starten. Det trick, jeg finder mest, er at sætte den ene side af bremsen i rammen en lille skrue, måske et twist eller noget, det er nok til at holde den ene side på plads, og når den er sikret, kan du gå over med din frie hånd til juster den anden side ordentligt, og træk den derefter forsigtigt op, og det er vigtigt at være forsigtig, når du justerer disse skruer, fordi det er super nemt at krydse dem, og du bestemt ikke vil have dette, eller du kan være. Hvis du har en særlig god ramme, og når du har tråde, er det vigtigt at få skruerne Tal ordentligt til producentens specifikationer for at sikre, at de er pæne og sikre at afslutte.

Spørgsmål kommer i kommentarfeltet nedenfor ved hjælp af hashtagget askgcnt mange tak

Er wd40 god til cykelkæder?

WD-40er en storcykelkædesmøreolie baseret på smøreolie og vil ikke kun smørekædegodt, men holder det også rust- og korrosionsfrit. Det minimerer også ophobning af snavs, hvilket reducerer slid påkæde.



Smøreolie, en loyal ven og mere præcist den loyale ven af ​​en triatlet, for uden den kan alle de kilometer, vi cykler på vores cykel, ødelægge vores kæde. Tro det eller ej, vi har en række forskellige måder at smøre vores kæder på; Uanset om vi leder efter bedre gearskift, forlænger levetiden for vores kæde- og cykelkomponenter eller bare ønsker at få mere effektivitet ud af vores cykeltur, så kan vi opnå nogle betydelige gevinster ved at smøre vores kæder korrekt. Så i dag skal jeg tale om, hvilket cykelsmøremiddel vi skal bruge, og hvornår. (dramatisk musik) (let musik) De fleste producenter har tendens til at gruppere deres smøremidler i en af ​​to kategorier, nemlig våde og tørre smøremidler.

Du tror måske, at dette gælder for den særlige type tilstand, du taler om. I. E. tør i det smukke sommervejr og vådt i det elendige vintervejr.

Og for det meste har du ret. Der er forskel på disse to kategorier af smøremiddel. Nu refererer det tørre element til smøremidlets smøremiddel.



Og det fungerer effektivt på din kæde, mens du kører, og er for det meste en voksagtig type indskud. Nu påføres disse tørre smøremidler på din kæde som en væske, før det tager et par timer at tørre. Så husk det, før du starter din tur.

Det positive ved tørt smøremiddel er, at det ikke tiltrækker for meget snavs eller støv og snavs, når du bruger det, så det er perfekt til tørre sommerdage. Ulempen er dog, at den skal anvendes temmelig regelmæssigt, især hvis du har kørt på en våd dag, eller hvis du har været ude på sadlen en rigtig lang tur, og det bliver bare tørt og knirkende. Og ingen kan rigtig godt lide at have den tørre knirkende kæde på en cykeltur.

Vådt smøremiddel var det oprindelige valg af smøremiddel. Faktisk brugte de fleste mærker noget, der lignede mere en bilmotorolie. Konsistensen var så god som bedre end enkle sprøjtesmøremidler, som stort set er designet til at fortrænge vand.

Kort sagt, det var mere holdbart og langvarigt. Og den kvalitet forbliver hos moderne våde smøremidler den dag i dag, fordi de stadig påføres kæden som våde smøremidler, smøremidler, som vi talte om, de forbliver i denne form på kæden, og konsistensen er lidt tykkere, hvilket betyder, at den holder sig til kæden, hvilket faktisk betyder, at de er mere perfekte til våde forhold, da de har øget regnmodstand, og jo sværere er de at vaske af, når de er i kæden. Nu er den tilknyttede ulempe ved vådsmøring, at det tiltrækker meget mere snavs og snavs til kæden.

Som et resultat er vi nødt til at rengøre kæden lidt oftere, end vores kolleger med tørt smøremiddel ville gøre. Hvis du måske er lidt mere interesseret i ydeevne, kan du overveje at bruge et keramikbaseret eller voksbaseret smøremiddel i din kæde. Nu sidder disse et eller andet sted mellem de tørre og våde versioner af smøremiddel, men som begge versioner påføres de kæden i flydende form, men tørrer lidt mere klæbrig.

Disse tunge smøremidler hjælper med at reducere friktionen og træk mellem din kæde og de andre bevægelige komponenter reducerer din kæde. Og på grund af det vil de kun hjælpe dig med at få den lidt mere strøm, som du leder efter, men det er værd at bemærke, at de er lidt dyrere. Det behøver ikke at blive anvendt så ofte.

Brug af en silikonebaseret Teflonor-spray som denne er en rigtig god ide bare for at holde tingene pæne og glatte og stille også. Jeg taler specifikt om dele, hvor kæden kunne ramme ringene foran eller kassetten bagpå. Og det er også en rigtig god idé at scanne over cyklen og finde andre områder, som du også kan slippe lidt af.

Som for eksempel fjedrene i bagskifterne på vores Ailleurs såvel som ting som bremse- og gearkabler, hvis du selvfølgelig ikke bruger elektronik. Uanset hvilket smøremiddel du vælger, fungerer det altid bedre, når det påføres en pæn og ren kæde, så det er virkelig virkelig værd at tænke på at gnide hele drivkæden med en klud eller et håndklæde eller noget lignende for at få alt til at blive rengjort efter hver tur. Og husk bestemt at prøve en rigtig dyb rengøring med sæbe og varmt vand efter at have sagt en lang søndagskørsel, gør det med dine venner eller klubben, forhåbentlig har denne artikel hjulpet dig med fremtidige beslutninger, du træffer måske om et smøremiddelvalg eller kørselsforholdene vil du forvente på denne tur.

Hvis du har andre forslag til, hvordan du smører din cykel korrekt, så giv os besked i kommentarerne nedenfor. Vi vil meget gerne få denne. Plus, forhåbentlig nød du artiklen.

Så klik venligst på knappen 'Synes godt om'. Klik også på kloden og abonner for at modtage alle vores andre artikler. Hvis du nu vil se en artikel, jeg lavede om en triathloncykel, kan du finde den her og en anden artikel, som Mark og jeg om den Pakker din cykel kan findes her.

Hvorfor knirker min forcykel?

Kontroller justeringen af ​​dinkantbremseklodser: Hvis dinkantbremseklodser rammerkantflad, der gør demknirkenår du bremser. Placer dem igen med en unbrakonøgle, såforanpå hver pude i kontakt medkantlidt bag på hver pude.

Kan du bruge WD40 på cykelbremser?

WD40er kun egnet til rengøring af de indvendige metaldele på dincykelinden montering og smøring af dem.Duburde aldrigbrug WD40på noget andet dele af dincykel, isærbremsepuder. Påføring af enhver form for olie på dincykelens bremsepads eller rotorerne vil føre til forurening.

Bremsens skrig er en af ​​de mest irriterende ting, du kan lide af mens du cykler på mountainbike, og skrigene kan variere fra øredøvende skrig til forfærdelige hyl, undertiden endda vibrationer, som du kan mærke gennem dine hænder, bremseknæk og hvordan man frigør det . Så først, hvad forårsager bremseknæk? Den skyldige har normalt en tendens til at bremse bremser, der ikke er brudt ordentligt ind med rester fra puden på bremseskiven. Og hvis dette ikke gøres korrekt, får du en ujævn mængde padrester på bremseskiverne, og det vil medføre mikroskopiske bølger langs bremseskiven, der vibrerer selve bremseklodsen.

Og disse vibrationer bliver til en knirk. Den anden ting, der kan få dine bremser til at kvæle, er olieudslip. Dette kan gøres på en række måder, fordi der er så mange forskellige kilder til olie på en cykel, og hovedårsagen er, at selve banjo eller kabel, især nær den forreste bremsekaliper, kan lække på stemplerne og bremseklodser.

Så sørg for, at alle relevante skruer er strammet ordentligt, og at der ikke lækker olie, og sørg for at du også kontrollerer bremsearmen, da olie simpelthen kan løbe ned uden for slangen. Det samme gælder for bagsiden. Sørg for, at de altid er rene, og at der ikke er tegn på stagnerende olie.

Usædvanligt, men det er faktisk noget, der påvirker mange mennesker. Det håndterer diskrotorerne selv med bare hænder. Nu kunne du have rørt og overført fedtede ting på din cykel, eller du kunne bare have let fedtet hud, der har en ganske stor indvirkning på bremseklodsens knirken.

Så den sidste ting at overveje er, om du bruger nogen form for smøremiddel eller vandforskyder på din cykel. Når du sprøjter dette, kan selv luftige dage få den slags tåge op mod din skiverotor. Vær meget opmærksom, når du gør dette, fordi den mindste tåge olie virkelig kan ødelægge dine bremseklodser og rotorer.

specialpris stubjumper

Det er naturligvis de to hovedkandidater til bremseklip, men der er endnu en cykelpark rundt om i verden, hvor folk koger deres bremser hårdt hele dagen. Dette er vibrationer, der transmitteres gennem rammen. Nu ser du vibrationsdæmpere på nogle cykler, og de hjælper med at dæmpe disse vibrationer, så bremserne ikke skæller.

Du føler ikke så meget af det gennem styret. Da jeg prøvede Gee Athertons pro-cykel i Whistler tidligere på året, havde han en lille brugerdefineret bremsespjæld monteret. Hvis du ser på dette, er det et rigtig sejt stykke tech, men du taler om bogstaveligt talt en håndfuld cykler, der kommer til at lide af dette problem.

Så der er et par alternative metoder til at forhindre, at bremseklodser knirker. Jeg ville sandsynligvis ikke gøre dette selv, men det er op til dig, hvis du gerne vil prøve disse. Så en klassisk c er at bruge kobberglid på bagsiden af ​​dine bremseklodser.

Så dette kommer fra motorcykler og bilverdenen, og selve bremseklodser kan vibrere og forårsage en slags knirk. Og kobberglidning, når du lægger den bagpå puden, så den berører stemplet, den mindste mængde, og det danner bare en lille barriere og hjælper med at absorbere den slags bevægelse. Så tilsyneladende fungerer det rigtig godt, men jeg ville ikke være tilbøjelig til at lægge nogen form for fedt eller smøremiddel nær min disk for at knække puder.

Okay, så to andre metoder, som jeg bestemt ikke vil anbefale, der ser ud til at fungere fint, er at bløde bremseklodser i alkohol og helt brænde løsningen. Tilsyneladende fjerner dette resterne og heller ikke flere knirkende bremser. Du burde ikke rigtig lege med ild, du bliver brændt, ikke? Så det er sådan, du stopper dine bremseklodser fra at knirke.

Husk, at hvis dine bremser er forurenet med olie, fungerer dette ikke for dig. Selvfølgelig, prøv disse, fordi de måske sparer dig et par pund, men de vil aldrig være perfekte. Så dette er for alle, der ikke har arbejdet korrekt i deres bremseklodser og vil lide af en knirk.

Nitro sikkerhedshandsker, bremserenser, nåletang og en blok. Groft sandpapir, fnugfri værkstedshåndklæder, drejningsmoment T-25.2,5 millimeter unbrakonøgle Så først skal du fjerne din bremseskive fra rattet, og du vil fjerne dine bremseklodser fra rattet.

Så jeg tager straks mine handsker på, fordi jeg ikke vil have nogen chance for, at olie kommer fra mine hænder på bremseklodser. Jeg har bare brug for nålestang og 2,5 mil unbrakonøgle til netop disse bremser.

Fjern bare holderingen der. Læg det til side. Brug unbrakonøglen til at løsne låseskruen der.

Fjern dette og tag derefter elektroderne lige ud af tykkelsen. Brug T-25-drejningsmomenterne til at løsne dine diskrotorskruer, fjerne dem, læg dem til side og fjern bremseskiven fra cyklen. Og så er det næste trin at starte rengøringen.

Så hvis dine skivebremserotorer og -puder er fjernet fra cyklen, er dit næste trin at rense dem. For at gøre dette skal du enten bruge isopropylalkohol eller bedst af alt en anstændig skivebremserenser. Så sådan noget, og WD 40 er virkelig gode ting, og det fjerner virkelig alt det lort, du ikke vil have der.

Det næste trin er at bruge noget virkelig en slags vådt og tørt papir eller sandpapir, en slags sandpapir effektivt, til at skrubbe det godt og sørge for, at der ikke er noget af det forfærdelige stof tilbage. Derefter ønsker du at gøre det samme med skiverotorerne, du kan her se, at disse er forkert placeret, men du kan se, at der ikke er nogen rester af bremsen på bremseskiven. Så hvis jeg sætter et nyt sæt bremseklodser på dem, er det ret usandsynligt, at de bider så godt som de nuværende gør.

Så hvad jeg vil gøre er bare at fjerne alt hvad jeg kan og gnide dem en god sc, så overfladen har nok til at bide på disse puder. Så jeg skal kun rense en pad ad gangen her. Jeg lagde det bare på sengen af ​​værkstedshåndklædet.

Jeg har mine nitrohandsker på, både for at forhindre olie i at komme ind i puderne fra mine hænder og selvfølgelig for at forhindre opløsningsmidlerne i vaskemidlerne i at skade min hud. Så sørg for at gøre dette på et godt ventileret sted, fordi det ikke er den slags ting, du vil trække vejret for meget ind i, så hvis du er i tvivl, brug en slags støvmaske eller endda sikkerhedsbriller. Nu fordamper disse ting rigtig godt, så sørg for at tørre det godt af med et håndklæde.

Du kan se, at rester allerede skræller af disse puder. Jeg skal faktisk rengøre begge sider bare for at sikre, at de er i den bedst mulige stand. Jeg vil virkelig have, at disse skal føles som et helt nyt sæt bremseklodser.

Nu vil bremserenseren fordampe, når du har ryddet op, og du er tilfreds med det, bare læg den til side og læg derefter lidt mere shopping Owelon oven på bunken her og godt at gå med den næste. Det næste trin er at bringe puderne til blokken med det sandpapir, du allerede har, og gnid dem godt ned. Jeg vil bare sørge for, at du ikke har en chance for de rester, der er tilbage.

Selvfølgelig, hvis vi gør det, og vi vil gøre det samme med diskrotorerne, skaber det en overflade, der passer rigtig godt sammen. Og du vil være i stand til at sætte dine bremser og rotorer på, og de fungerer perfekt. Så jeg er tilfreds med det, dette rengøres ordentligt, og efter at have skrubbet det tilbage på sandpapirblokken der, skal jeg bare rense det en gang til og derefter sætte det til side til geninstallation.

Naturligvis skal den nøjagtige samme procedure følges på den anden. Okay, så begge elektroder blev renset ordentligt med denne bremserenser, og jeg skrubbede dem på slibeblokken, den kom af, slibeblokken blev lige fjernet. Jeg skal bare give dem en endelig rengøring og derefter bare sætte dem til side, så de kan tørre helt.

Okay, det samme princip med selve skiverotoren. Giv det en god finish med sprayen. Arbejd dig rundt, og du vil prøve igen, alle fjern rester, som du måske er.

Du har muligvis brug for en smule spray bare for at sikre, at dette gøres. Vend det om, gør det samme på den anden side. Så arbejd dig rundt på hele diskoverfladen med et nyt stykke papir på blokken, og du vil bare gøre det mere groft.

Og tanken er, at den blandes meget godt med den ru overflade på bremseklodsen, og du får en god restoverførsel. Så bemærk at den første side af bremseskiven rengøres her, og den er ret skinnende, men den er ikke blevet ru endnu. Så bemærk, at bremsefladen er ret skinnende og ser næsten poleret ud.

Du vil gerne ru det op, så det ser faktisk ud som denne side her, som jeg ruede op. Du vil opdage, at glansen er væk, den er færdig meget halvblank, og den føles ret ru. Dette er præcis, hvad du leder efter, fordi det efterligner, hvordan en helt ny skivebremseskive føles.

Så lad os gå. Så jeg gendannede bremsefladerne på begge skivebremseklodser og selvfølgelig selve rotoren på begge sider. Alt hvad jeg skal gøre er at vende processen med at fjerne den fra cyklen for at genmontere den.

Og så når jeg går ud, skal jeg integrere dem ordentligt. Forhåbentlig har dette været nyttigt for alle, og hvis du vil finde ud af, hvordan du faktisk installerer disse bremseklodser, klik her. Dette er en perfekt artikel til dig.

Og hvis du vil lære mere om vibrationsdæmperen, jeg talte om på Gee Athertons cykel, skal du tjekke Pro Bike på hans cykel her. Selvfølgelig skal du klikke på kloden for at abonnere. Helt nyt indhold kommer din vej hver dag. Selvfølgelig, hvis denne artikel har været nyttigt for dig, skal du give os tommelfingre.

Kan jeg bruge olivenolie til at smøre min cykelkæde?

Ja, fordi en ekstra jomfruolivenolieti acykelkædeer bedre end nejolieoverhovedet.Olivenolievil aldrig være så effektiv som korrektsmøreolie, men detkanhjælp meget, når du er i en nødsituation. Detkangiver en midlertidig virkning, somskulle gernevære nok til at få dig til encykelshop næsten for ordentlig reparation.12. okt 2020

Kan du bruge wd40 på cykelkæder?

Alledubehøvergørskyllescykelkædefor at fjerne eventuelt mudder og tykt snavs.SpraydetWD-40 cykelAffedtningsmiddel på overfladen af ​​dincykelkædeog giv det tilstrækkelig tid til at arbejde. Oven i det, denWD-40 cykelAffedtningsmiddelkanværeBrugttil rengøring og affedtning af andre bevægelige dele.

Hvorfor knirker mine forgafler?

I de fleste tilfælde, hvad der gørgafler knirkendeer manglen på olie. Hvis problemet med dingaflerer ikke så seriøs, og det kan let løses ved at sætte motorolie til at smøreknirkendedele, så behøver du ikke tage motorcyklengafleren del. Du skal blot hente din motorolie og påføre olien forsigtigt pågaffel.26. mar 2010

Hvad kan jeg sprøjte på mine bremser for at få dem til at stoppe med at knirke?

Permatex-diskBremseRoligestopper bremsningved at dæmpe vibration veddettykkelse /bremsepad interface.

Hvordan stopper jeg mine bremser fra at skrige?

Hvis dinbremserer nye og stadigknirkende,detfix kan være så simpelt som smøringdetkontaktpunkter. Dette kræver fjernelsebremsenpuder fradetkalibre (se Sådan ændres dinBremsePads og Rotors), derefter påføringbremsefedt til alledetkontaktpunkter.12. nov. Dec 2019

Er WD40 dårlig for cykelkæder?

Kan jeg brugeWD-40at smøre mincykelkæde? Nej. Du skal aldrig brugeWD40somkædesmøremiddel sidenWD-40er IKKE et sandt smøremiddel, da det primært bruges som opløsningsmiddel eller rustopløsningsmiddel.24. mar 2020

Hvorfor giver min cykelbremse en knirkende lyd?

Skrikende cykelbremser er en af ​​de mest pinlige ting, som mange af os cyklister har været nødt til at stå over for på et eller andet tidspunkt. Hvis cykelbremser knirker og laver støj, kan det til sidst endda afskrække dig fra at bruge din cykel og få dine venner til at nægte at køre sammen med dig.

Hvad skal jeg gøre, hvis dine cykelpedaler knirker?

Rengør bolte, kæderinge og krumtapaksler med affedtningsmiddel og saml dem igen med frisk fedt. Hvis du har byttet dine pedaler for nylig, kan de være løs i krumtapene. Kontroller først, at de er tætte. Hvis der stadig kommer støj fra dette område, børstes dine pedaler og klamper ned og pels med noget silikonspray.

Hvorfor hører jeg knirkende lyde på min cykel?

Squeaks and Creaks: Disse super almindelige lyde skyldes normalt DIRTY eller DRY lejer. Du vil ofte opdage, at disse lyde begynder at krybe ind, når du har cyklet et stykke tid eller under barske forhold. Områder for at kontrollere, om du hører disse lyde, ville være: Kranksæt / Bundbeslag. Headset.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling køle ned - pragmatiske løsninger

Er cykling god til afkøling? At tage et par minutter på at køle ned efter en mountainbike-tur vil forbedre din følelse af velvære og din langsigtede præstation, siger MTB-træner Chris Kilmurray fra Point1 Athletic Development.

Marginal gevinst cykling - typiske svar og spørgsmål

Hvad er teorien om marginale gevinster? Definition af marginale gevinster: Teorien om, at små, men betydningsfulde forbedringer kan føre til monumentale resultater.

Olympisk landevejscykling - brugbare løsninger

Er landevejscykling en olympisk sport? Cykling er blevet anfægtet ved hver sommer-OL siden fødslen af ​​den moderne olympiske bevægelse ved sommer-OL 1896, hvor der blev afholdt et racerløb og fem sporbegivenheder. Kvindernes vejbegivenheder blev introduceret til det olympiske program ved Sommer-OL 1984.

Bedste cykeltræningsbøger - hvordan man kan slå sig ned

Hvor mange timer om ugen skal jeg cykle til træning? Pro-cyklister kører ofte 20-30 timer om ugen. Ryttere, der træner til ultramarathonbegivenheder, kan logge endnu mere. Fritidscyklister (kategori 3, 4, 5 og mestre) lægger normalt omkring 10 ugentimer, selvom nogle klarer sig på 5 eller 7 kvalitetstimer, hvis deres begivenheder er korte.

Cykelcomputer - besvare spørgsmålene

Har du virkelig brug for en cykelcomputer? Cykelcomputere er dog designet specielt til cykling, og batteriets levetid er ekstremt vigtig. 'Til noget mere end en to til tre timers tur ville jeg have en dedikeret cykelcomputer, fordi de fleste cykelcomputere har 10+ timers køretid med GPS kørende.' 6. februar 2020

Cykling solbriller - finde løsninger

Hvad er de bedste solbriller til cykling? De bedste cykelsolbriller, efter rækkefølgeRapha Pro Team Full Frame Glasses. Stil møder substans. Oakley Flight Jacket Prizm Road. SunGod Velans FF. Tifosi Eyewear Alliant Gunmetal Fototec Light Night Lens. Oakley Custom Holbrook. Koo Open Cube. Oakley Jawbreaker solbriller. POC Do Blade cykelbriller.