Vigtigste > Cykling > Cykeldæk TPI - hvordan beslutter du dig?

Cykeldæk TPI - hvordan beslutter du dig?

Hvad betyder TPI på et cykeldæk?

tråde pr. tomme



Det mest almindelige mekaniske problem, og måske det mest frustrerende at køre, er et fladt dæk. Men i dag ser vi på et par tip, små cykelopsætningshacks og ting, du kan købe for at få dem til næsten at gå væk, er hvordan man undgår flade dæk, så nummer et, den første ting, jeg vil anbefale, er at være slangeløs hvis du ikke allerede har gjort det. Så dette vil slippe af blå mærker, for at sige det, fra et fladt dæk ved at køre over noget skarpt, som en torn.

Så i stedet for at gå gennem dækket og ind i røret, har du faktisk tætningsmiddel i det dæk, og det vil rulle rundt, og det skal fylde de små huller. Så, slangebid. Det er det, jeg taler om blå mærker.

Hvis du har et rør i dækket, hvis du rammer en forhindring som en sten, vil det faktisk punktere dækket og røret på fælgen, og det er her du får klemme. Men selvfølgelig får du det ikke uden en slange. Men du kan stadig på en eller anden måde få disse dæk til slangebid, hvis du rammer dækket virkelig hårdt mod en forhindring, vil du faktisk beskadige det dæk.



Men det er meget sværere end at fastspænde en slange, og der er måder at rette det på. Den første måde er at bære et af disse stiksæt. Så hvis revnen er omtrent den rigtige størrelse, er disse sæt strålende.

bil, der rammer cyklister

Du kan bare stoppe det ind, og de holder evigt. De holder livet på dette dæk. Selvfølgelig, hvis de er for store, hvis de er mere end en tomme eller to, skal du ordne dækket ordentligt, men det er ret sjældent.

Nu går jeg altid til den højere ende af deres anbefalinger, milliliterne for dækstørrelsen, men jeg synes bare, det hjælper dækket med at forsegle lidt bedre. Og hvis flere af disse ting glider rundt, ja det bliver tungere, men det forhindrer lidt bedre sammenbrud. Du finder nogle billigere mærker.



Det forsvinder bare meget hurtigere, og det er bare tyndere ting, huller lige så gode. Hvis du bruger slanger i dit dæk og regelmæssigt får punkteringer på slangebid, er en knivspids af hvad jeg ville gøre, at se ind i dit hjul og kontrollere dine fælgbånd. Hvis det er beskadiget, eller der er? Hvis den mangler, kan slangen på disse egerhoveder faktisk blive beskadiget.

Så du kan få et passende cykelfælgtape, eller du kan bruge Gaffer Tape eller mit gamle yndlingsbånd. At få færre punkteringer betyder bare at pumpe dækkene hårdere. Nu havde jeg og Steve en rigtig god samtale med den adskillige downhill verdensmester Fabian Barel sidste vinter i Frankrig.

Og han sagde, at alle downhill-racere kunne undgå flade dæk, hvis de bare pustede deres dæk op til 60 PSI. Selvfølgelig er der en vis sandhed i det, men det er ikke særlig praktisk, fordi du ikke får fat i dæk så hårdt. Så praktisk, for de fleste chauffører synes jeg, at et godt dæktrykområde er et sted mellem 18 og 30 PSI.



De fleste chauffører vil sandsynligvis finde sig tilfredse med lave 20 til høje 20 PSI'er. Men jeg befinder mig på virkelig hårde spor i visse situationer, hvor jeg måske ikke har et ekstra rør, og jeg vil bare pumpe mit dæk op til omkring 32, måske endda op til 35 PSI. Det vil helt sikkert forringe dækkets ydeevne, men det kan redde mig fra at blive forladt midt i ingenting.

En god løsning til at undgå flade dæk, men måske ikke den mest praktiske, er simpelthen at lægge mere luft i dækket. Jeg tror dog, at tungere kørere, og jeg taler om både kørestil og kropsvægt, vil øge det højere tryk for at forsøge at undgå disse blå mærker. Men det løser ikke nødvendigvis det fuldstændigt.

Jeg tror, ​​at tungere ryttere måske vil skifte til et hårdere dæk, så lad os få et par dæk-samtaler. Hvis tungere ryttere holder meget med nogle langrendsdæk, ville jeg bare gå efter et hårdere dæk med en mere sidevægsbøjle. Mange kørere med 140 mil affjedring eller 160 mil affjedring ville have gavn af at køre på to-lags downhill dæk.

Personligt, hvis jeg skulle tage denne enduro-cykel, 170 mil affjedring, til Alperne eller et eller andet sted som Wester, hvor der er mange bremser og bump, mange sten, ville jeg kaste mig på nogle to-lags downhill-dæk resten af ​​tiden er jeg tilfreds med mine trail-dæk. Lad os tale om TPI, tråde pr. Tomme. Så dette er Continental downhill-dækket.

Det er frontløberen, det hårdeste dæk, de fremstiller. Det er 27,5 x 2,4, så vi har lag af nylonkroppe her.

Og jo flere tråde pr. Tomme, jo sværere er det. Og under dette dæk har vi seks lag med 360 tråde pr. Tomme nylonkroppe. Jeg ser på mine noter, du har 4 lag på 240.

Så det hårdeste dæk, de laver, men ham er også den sværeste. Det er 1.300 gram til kun en. Så nu skal vi til Kaiser-projektet, så et lettere dæk.

Samme profil som på downhill-dækket. Men nu i stedet for to lag gummi har vi et lag og et lettere beskyttende lag. Vi gik til et aramiddæk.

Så det er foldet, som om du ser, hvad der er lettere igen. Mindre stabil, men let at opbevare og selvfølgelig lettere. Det er hovedårsagen.

Men nu er vi reduceret til fire lag med 240 TPI nylonkroppe under slidbanen og tre 180 lag i sidevæggen, hvilket sparer 350 gram, hvilket gør dette til det foretrukne dæk for mange enduro-racere. På de sandsynligvis mindre knudrede stier bruger de endda et downhill-dæk til nogle af disse løb, bortset fra hvad jeg vil kalde et trail-dæk. Den nye Mountain Kings, det er 27 fem x 2.3, og den er lettere igen.

Den har 705 gram og samme TPI som Kaiser. Lad os nu se på den letteste på skalaen, et langrendsdæk. For Race King er et superhurtigt, let langrendsdæk.

Rullemodstand vil være minimal her. Samme TPI, men igen. Fire lag på 240 under denne slidbane, tre lag på 180 på sidevæggen.

Meget mindre gummi, vi er nu nede på 545 gram, mindre end halvdelen af ​​vægten af ​​et af disse downhill-dæk. Det vil være fantastisk til langrendskørsel. De fleste chauffører kan lide det perfekt til dette.

Men hvis du kører på mere uslebne terræn, virkelig knasende ting, så fungerer det ikke som dette dæk i den situation. Så det er super, super vigtigt at vælge dæk individuelt til din kørestil. Og hvis du kører på stenet terræn, kan du tænke på at få et hårdere dæk.

Et sidste punkt om dækvalg er, at jeg ved, at nogle mennesker vælger deres dæk baseret på vægt. og faktisk gå efter et tungere dæk, vel vidende at et robust dæk skal veje omkring et kilo eller mere for de hårdeste downhill-racerdæk. Så med stigende alder bliver dækkene mere mager.

Og det betyder, at sidevæggene kan blive lidt slidte og bevæge sig, og hvis du flader dækket og kører det fladt, vil det også blive beskadiget, men netop når dækket er mindre slidbane betyder mindre materiale mellem forhindringer og din fælg, hvilket betyder at flade dæk kan være mere almindelige. Lige nu, om dækindsatser, nu har vi set denne type i de sidste par år. Og selvfølgelig forsøger de at forhindre punkteringer.

Disse er virkelig rettet mere mod enduro, downhill og pro racere end nogen anden, men selv e-cykler er virkelig gode anvendelser til disse ting. De forsøger alle at løse det samme problem på lidt forskellige måder. Men der er en ting, de virkelig tilbyder racerchauffører: evnen til at køre med et fladt dæk.

Så vi ser mange downhill-racere med det, og selvom de sandsynligvis mister noget tid, kan de afslutte og samle værdifulde point. Så vi har ting som disse MrWolf Bangers, vi har CushCores, vi har Schwalbe-PROCORE'er. Jeg har endda hjemmelavede ting som poolnudelskum, som alle prøver at stoppe disse problemer med flade dæk. Så noget som CushCore har du skummaterialet, der går rundt om dækket, eller jeg er ikke helt sikker på, om det er skum. men det er en slags plastlignende skum.

Det giver dæmpning. Så det påvirker også den måde, cyklen kører på. Og du har ligesom to dobbeltluftlommer.

Det er som et normalt dæk, hvor du kan justere trykket. Da vi derefter skal give dig mindre pres i dit dæk, har du stadig stabiliteten i alle disse indsatser for at være retfærdig. Og det betyder bare, at du igen har mere materiale mellem din fælg og dit dæk.

For virkelig tung ridning, downhill racing er dette bedre at undgå uheld. Men selvfølgelig tilføjer du en hel del vægt. Spinvægten er meget vigtig for hjulene.

Nogle af disse producenter siger dog, at du kan køre et lettere dæk. Så slip af med dine to lag og kør i et enkelt lag dæk. Det er stadig at se, om dette rent faktisk forhindrer sammenbrud, mere end bare at køre med to-lags dækket.

Tilbage, da jeg kørte i verdensmesterskabet i begyndelsen af ​​2000'erne, havde Michelin-fabrikkørere som Steve Pete disse skumrør, slags underligt skum, det var sandsynligvis omkring 5 mils tykt, det var virkelig ikke gammel luft meget god, du ' skulle pumpe dem hver dag, men de stoppede næsten punkteringen, du kunne stadig klemme dem, men det var super gode ideer, men mange af disse løsninger er virkelig rettet mod racere og de tungeste ryttere, der ikke har noget imod at tilføje en lidt ekstra vægt til deres hjul, de vil sandsynligvis ikke for de fleste mountainbikere, sidst men ikke mindst, prøv at gøre din ridning glattere, jeg er sikker på, at vi alle har denne ven, der kører som en tasmanian djævel super tung på cyklen. Jack, jeg kigger på dig bag kameraet og faktisk Blake. De er bare aggressive ryttere, og de straffer deres dæk, og de punkterer dem, så hvis du ikke har noget imod at droppe et niveau eller bare være glattere, så prøv at hoppe ting, prøv at være lettere på cyklen, få mindre punktering undgå punkteringer.

Jeg vil meget gerne høre din. Hold det nedenunder. En, som jeg måske ikke har nævnt der.

Men jeg vil også gerne høre om din hjemmelavede C. erfarne, at jeg altid kører et ret let dæk, så jeg har kun disse Baroner, enduro-dækkene, på denne cykel. Jeg kører temmelig højt, lidt højere end de fleste andre.

Men det er noget, jeg har vænnet mig til, så jeg kører på omkring 30 PSI og justerede bare min køreadfærd til det. Måske ikke perfekt, men det nyder jeg virkelig at gøre. Det holder også cyklen ret let og let.

Hvis du vil se nogle flere artikler, se Blake hardtail hopping i Westchester, på noget, nogen af ​​disse ting, klik derovre. For '89 efter numre, klik deroppe. Skub tommelfingrene op, hvis ikke, jeg kan ikke lide flade dæk, og tryk på knappen under.

Hvad er en god TPI til cykeldæk?

Kvaliteten af ​​ledningsrøreterangivet afTPI(tråde pr. tomme) eller EPI (ender pr. tomme). Jo højere trådene pr. Tomme er (TPIjo højere er kvaliteten afdæk.

Hvis du går ind i en lokal cykelbutik i disse dage, finder du dette enorme udvalg af dæk. Vi har dæk til forskellige forhold, forskellige cykler. Vi har også tre populære hjulstørrelser i disse dage, så vi går ikke ind på det.

Vi skal bare se på dækkets ydeevne. Der er tre ting, der virkelig påvirker dette. Det afhænger af slidbanemønsteret, gummiblandingen og slagtekroppen på dette dæk, men lad os bare se på, hvordan dette mønster påvirker den måde, din cykel kører på.

Først skal vi tale om bumsestørrelsen. Jeg taler om gummiknapperne, intet andet. Det er det, jeg kalder et lavprofildæk.

Ser du, gummiknuderne er virkelig små, ret lave på dækket. Så dette fungerer rigtig godt på hårdt pakkede overflader, og dette vil rulle rigtig godt. Det stopper ikke dig så godt som noget med større bumser, men på en hård overflade, måske langrend, der vil rulle meget hurtigt, og som virkelig burde gribe midten, kan du se, hvordan de bliver store, og nu er disse gummiknuder bliver bedre At bide de bløde ting giver dig også mere bremsekraft, men måske ikke så godt på det hårde materiale.

Op til toppen på et downhill-dæk. Disse knapper er meget større. Det lægger mere gummi på jorden, bider meget godt ind i den bløde jord, giver dig rigtig god bremsning og sidder pæn og stor.

Du har også en stor, udtalt sideknap der for virkelig godt greb i hjørnerne. Efter størrelsen på bumser er den næste ting, der virkelig betyder noget, afstanden i profilmønsteret. Jo tættere de er på hinanden, når de virkelig sidder fast i midtdækket, jo bedre er det under hårde forhold som en tommelfingerregel.

Hvis du går videre til dette dæk, vil du se, at afstanden mellem lugs er meget større. Dette fungerer bedre i mudderet, fordi det rydder meget bedre, hvilket betyder, at mudderet ikke sidder fast i det dæk, men du finder også flere kamme her for at grave i det mudder. Dækbredden svarer stort set til det.

Med hensyn til forhold skærer et tyndt dæk godt igennem mudder, mens et stort, bredere dæk er godt til mere aggressive tørre forhold. Et stort bredt dæk kunne flyde over toppen af ​​mudderet under virkelig dårlige forhold. Så lad os se på dækkets profil.

Du har de midterste knapper og sideknapperne. Det er dem, du vil bruge, når cyklen er udlånt, selvfølgelig meget nyttigt til sving. Dette er et downhill-dæk med en stor stud på siden og en konstant stigning.

Dette giver dig rigtig godt greb, når du først har lånt cyklen. Ned til et langdæk, naturligvis meget mindre, mindre udtalt sidelapper. Det vil rulle meget hurtigere, men det vil have meget mindre greb i hjørnerne.

Hvis du ser på de midterste knaster, startende med dette downhill-dæk, er der igen store knopper i midten. De er også retningsbestemte, som du kan se. Denne forkant er skråtstillet, så dækket ruller ret hurtigt, men bagpå har du en 90 graders vinkel, så din bremsekant.

Med dette dæk har du en rigtig stærk bremseeffekt. Det er klart, at belønningen for dette er, at den ikke ruller så hurtigt som en lavere profil i midten. Lejlighedsvis kan du se, at downhillers faktisk klipper de midterste knaster, når dette spor ikke bremser lige så hårdt, og det er hurtigere vigtigere, har et hurtigt rullende dæk på det.

elektrisk cykel

Når du går til langrendsdækket, ser du et meget glattere slidbanemønster i midten, meget lavere, rullende super hurtigt, men ved ekstrem bremsning vil du bare ikke bremse så hurtigt som du gør med en stor hævet kant i midten. Mange dæk er også retningsbestemte. Med det mener jeg, at der er en lille pil på siden af ​​dækket, der viser dig, hvordan du kører dette dæk.

De kan undertiden være forskellige fra front til bag. Nogle gange vil du have, at forhjulet griber lidt bedre, og måske ruller dækkets egenskaber bagved lidt bedre. Der er også nogle dæk, der er forreste eller bageste specifikke.

Hvad der kommer til at tænke på er de gamle Maxxis Minions. For- og bagdæk har forskellige slidbanemønstre, men jeg kender mange af de gamle downhillers, der bare kunne lide fordækets egenskaber og kun bruger det foran og bagpå, og hvis man ser på de forskellige kørediscipliner, kan du fortælle at langrendens fyre og piger foretrækker et dæk, der ruller hurtigere og er let i stedet for et stort, tungt dæk, der giver meget greb, men er langsomt. Så der er et dæk, der er pænt og hurtigt og let, men kunne punktere ret let og i ekstreme tilfælde fungerer det ikke så godt på stejle og mudrede stier.

Større, tungere dæk, meget mere gummi, hvor greb er virkelig vigtigt. På nogle spor kan rullemodstand være vigtig, og du kan tænke på at gå lidt lavere i midten, men generelt har du brug for et større, stærkere dæk med meget større knaster. Enduro sidder et eller andet sted i midten, det kan gå lidt ned ad bakke, men du kan virkelig ikke køre et supertungt dæk, fordi du måske rejser lange afstande og har brug for et hurtigt rullende dæk.

Du kan også udføre fem etaper med alle forskellige forhold. Du kan ikke holde dig til et mudderdæk eller et tørt dæk. Du kan gå efter et mellemdæk og bare køre noget i midten og håbe, det fungerer i alle disse faser.

Så dækprofilen forklares. Som du kan se, er der masser af variabler. For flere artikler fra GMBN kan du klikke her, hvor jeg, Marc og Si taler om, hvilke dæktryk vi bruger.

Vi er repræsenteret over hele linjen, fra langrend, enduro og ned ad bakke. Så klik deroppe, hvis du vil se artiklen, eller klik her nedenfor, hvis du vil se, hvordan Marc beskriver og forklarer ophængningsgafler. Hvis du kunne lide denne artikel og fandt det nyttigt, skal du klikke på knappen 'Synes godt om' nedenfor, og du kan også klikke på mig, hvis du ikke vil gå glip af nogen artikler fra GMBN.

Er mere TPI bedre dæk?

Et standard downhill bjergcykeldækbruger muligvis en 60tpbeklædning, mens en ydeevne langrenddækeller vejcykeldækkan være 120tp. En mindre trådstørrelse, bemærker han, giver højeretpog mindre gummi pakket mellem trådene, hvilket gørdæklettere og mere smidig på vejen.

Denne artikel er ikke sponsoreret af kædereaktionscyklister, det er bare et rigtig godt sted, hvor du kan sende tingene billigt online til Japan, hvor som helst også rigtig gode, så jeg handler normalt mellem de to, men jeg bestilte stadig nogle dæk online, så jeg troede, jeg er lave en artikel om hvilke dæk jeg bruger, hvilke dæk jeg anbefaler til træning og kørsel på landevejscykler og også til pendling, så lad os åbne pakken og tjekke disse dæk. Vi har faktisk også nogle mountainbike-dæk, men vi taler ikke om dem i dag, så du vil straks bemærke, at der er stor forskel mellem disse dæk og dette dæk i denne kasse, såvel som dette dæk her, mens disse bøjlerne er ikke foldede.

Så der er en enorm forskel mellem disse dæk, normalt kaldet clincher-dæk, og disse ligner mere foldedæk afhængigt af dækket, men generelt siger folk, at foldedækkene er lidt lettere at komme på og af dækket Bare fordi de Vi er lidt mere fleksible, og de bredere dæk har en tendens til at være lidt billigere, så du kan spare lidt penge ved at gå med wire-perleruten, så lad os gå over nogle af disse muligheder. Det første dæk, jeg vil tale om, er et af mine foretrukne pendlerdæk, og dette er et.

Schwalbe Jeg er ikke rigtig sikker på, hvordan man udtaler det, så jeg er Schwalbe-firmaet, modellen på dette dæk er også maraton, når som helst det er online, dette er et af de mest populære pendeldæk, så de fleste af jer er sikkert fortrolige med dette dæk så startende med nogle nøglefunktioner om dette dæk, det er virkelig overkommeligt, det er ikke så slemt, det koster omkring 25 dollars eller deromkring, for da jeg købte det online til en ret normal pris, har det en vis vandprofil på toppen, det har virkelig holdbar tyk beskyttelse , hvis du ser på dette bord, her er niveau fem på beskyttelseskortet på deres bord et to syv og det er forbandet godt, jeg tror, ​​så jeg har kørt disse dæk i over to år på min pendlercykel, min gule Schwinn Madison og jeg har stadig ikke punkteret, og der er mange miles mange kilometer på denne cykel, dette er virkelig solide dæk, så nu har jeg endelig en erstatning for dem, så vandprofilen øverst også på siden har dette dejlige lille hvide bånd, der gør det en smule længere højdepunkter, du kører præcist, jeg kører for det meste på min pendlercykel ved 25, fordi det stadig er en racercykel, det er stadig en fixie, der er ikke for meget plads til dækkene, hvis jeg havde lidt mere plads til et pendler, kunne jeg gå op 28 eller endnu større dominerer de nogle større størrelser for dette dæk, så du kan alligevel få den større størrelse alligevel disse er troværdigt holdbare Jeg har skrevet tusinder af miles på miner ingen problemer, aldrig et enkelt fladt dæk og de kører rigtig godt jeg kører hele tiden Virkelig solide dæk i regnen, rigtig god pris, virkelig uovervindelig. Så solid anbefaling til Schwalbe Marathon-dækket, så mit n næste dæk, som jeg har bestilt, er også fra Schwalbe na, det betyder, at du deDurano. bor i Japan Det er hvor længe jeg lever min evne til at udtale, hvordan vi udtaler ting på engelsk, så Durano Jeg formoder, at Durano-modellen til dækket Dette er et nyt dæk for mig.

Jeg har ikke købt denne endnu, men der var en temmelig anstændig prisforskel mellem denne og det maratondæk, jeg lige viste dig, denne på beskyttelsesniveauet er kun et niveau på fire niveauer lavere, jeg er ikke sikker på, hvor stor den er forskellen, det tidligere dæk lavede var et niveau grønt, dette er en niveau blå beskyttelse uanset hvad det betyder fra din standard, at profilen, som du kan se, ikke har næsten så mange vandlinjer som den maratonmodel, så det er lidt mindre beskyttet i denne forstand, men det var meget billigere, det var kun for maratondækket, jeg betalte omkring 3000 yen pr. dæk, det er cirka 27 2 $ 6, og for dette var det omkring 2.400 yen, så omkring $ 22, så en besparelse på cirka fem og seks dollars, så cirka 25 procent, selvom det med disse dæk er så meget som 25 procent besparelser i prisen muligvis det værd, når de ender med en anstændig holdbarhed. Disse syntes også at veje lidt mindre, fordi der er mindre detektion, men jeg vil sætte dem på og teste dem og se, hvordan de udvikler sig, hvis du har hørt før Schwa i disse tider før kampestenen ah nej de Reynaud lad mig vide da det fungerede for dig, havde de nogle ret gode anmeldelser online, så jeg er temmelig håb for disse, og hvis de fungerer godt, kunne jeg bruge disse mere og spare lidt flere penge på mine pendler, der også er 25 med sådan stort set standarden på alle mine racercykler, så jeg fik et sæt af hvert af disse dæk. Det sidste pendlerdæk, jeg stærkt vil anbefale, er den kontinentale Gator-hud, som de fleste af jer sandsynligvis er fortrolige med disse dæk, disse har utrolig beskyttelse, jeg har brugt disse på mine racercykler i årevis, og jeg har stadig ikke haft en eneste punktering på grund af det får selve dækkene latterlige beskyttelsesniveauer, som jeg faktisk stadig kører på, disse dæk er også så glatte og hurtige, så jeg bruger faktisk disse dæk til Doraces, at jeg kørte her i Japan i Crits på disse dæk, som jeg sætter i kasser og Cat1 crits her i Japan Disse dæk er ikke nær så lette som nogle andre racerdæk, du kunne bruge, men jeg er i min racerkarriere lige nu, jeg er ikke så fokuseret på resultater, jeg vil hellere have et dæk det garanterer ikke at være fladt. Bare tag risikoen og gå lidt lettere, og du har dette en lettere dæk.

Så når vi taler om racerdæk, er det et helt andet emne, som vi ikke taler om i dag - kør og bekymre dig ikke om disse ting. Det dårlige punkt ved disse dæk er, at de er langt dyrere end de to andre dæk, der er Vi anbefalede kun, at disse starter på omkring $ 50, og hvis du er heldig nok, og du har tid til at handle online, kan du finde disse til salg, du kan få disse normalt til omkring fyrre dollars, hvis du er virkelig heldig, kan du komme ned til $ 35 kommer ned, men igen afhænger det af, hvilken type du får, der er to typer af disse bøjler, der er den foldestil, jeg har her, som er dyrere end den kablede perle, som er den mere åbne stil ligesom disse to, som vi lige har kontrolleret. Så hvis du kan finde dem billigere online, skal du sørge for at få den rigtige, hvis du ikke har det. Hvis du vil have den kablede perle og den sammenfoldelige, skal du sørge for at vælge den rigtige. Disse er normalt mindst fem dollars dyrere end $ 4045 trådfremføreren. Hvis de nogensinde er til salg, vil jeg have et par af dem på lager, så hvis jeg har brug for at udskifte dem, har jeg dem i stedet for at vente og få dem fuld pris senere køb, hvis jeg bestemt ikke kan købe et par af dem, fordi du vil bruge temaet på et eller andet tidspunkt, så disse er håndlavede i Tyskland virkelig godt produkt stærkt anbefalet jeg har kørt dem på grusveje jeg kører min racing cykel overalt og har i øjeblikket disse på mange af mine motorcykler disse på min racercykel Jeg har disse på min kones racercykel Jeg har disse på min cyclocross cykel og jeg kører godt på grusveje, god på mountainbike stier og igen ingen problemer utrolig holdbarhed på disse utroligt hurtige ruller kan du stadig deltage i løb på disse.

Så hvis du leder efter et pendlerdæk, som du stadig kan gå hårdt, hurtigt og holde trit med, er dette det dæk, du vil have, hvis du vil spare penge og stadig har noget utroligt holdbart, gå med disse Rubble Marathons Du kan går ikke galt med nogen af ​​dem. Det eneste problem med disse er, at de har lidt mere rullemodstand, så du ikke kan gå lige så hurtigt som med Gator-skindene, men disse går sandsynligvis lidt bedre i regnen, så jeg må sige, at jeg kan ikke gå galt med nogen af ​​dem, men jeg håber stadig, at du fandt denne artikel nyttig, hvis du har andre vejdækforslag, du kan bruge til træning eller pendling, som jeg ikke har vist i denne artikel. Jeg er sikker på, at der er flere andre tilgængelige . Lad mig vide i kommentarerne, hvis du har andre billigere løsninger, mere holdbare løsninger, der helt sikkert fejler sikre løsninger, så lad mig det vide, så lad alle vide det i kommentarerne, og vi kan muligvis tjekke dem ud i fremtiden, når vi alligevel får et par flere Brug for nye dæk, det er det til dagens artikel Tak fordi du ser Hvis du kan lide disse typer artikler og ønsker at se flere artikler om cykellivet i Japan og cykeltips, så kan du bestemt lide denne artikel, og også hvis du har nye ideer, som vi vil diskutere, skal du forlade det i kommentarerne, hvis du vil støtte denne kanal, så tjek vores Patreon-link, og hvis du vil se flere artikler om cykling og livet i Japan, her er vores playliste med artikler om os, der cykler Japan, at det er det i dag igen som altid tak for at se, og vi ses næste gang her på et værktøjskrydstogt

Er højere TPI-dæk mere punkteringsbestandige?

TILhøjere tpi dækharmeretråde pr. tomme i tekstilhuset (som er klemt ind mellem lagene af gummi) og er det, der giverdækdets struktur.Højere tpdæk er beskrevet sommeresmidig. Lettere. De kan deformeres på overfladerbedreend lavereTPIhvilket fører til øget trækkraft.12. nov. 2016 nov.

Hvad er forskellen mellem 60 TPI og 120 TPI?

DetTPIbetegnelse står for gevind pr. tomme og repræsenterer antallet af gevind pr. tomme dækhus. Derfor er en60 TPIhar større holdbarhed, men er tungere end en120 TPI-designet dæk. Det120 TPIdæk giver en mere smidig tur.26. jul. 2017 nov.

Hvad betyder TPI?

Tråd pr. Tomme (TPI)

Tråde pr. Tomme, ofte forkortet somTPI, er et udtryk, der ofte bruges, når man taler om fastgørelseselementer.TPIer et udtryk, der bruges til at identificere, hvor mange tråde der er i en tomme. For at bestemme slidbaner pr. Tomme måles en tomme af bolten, og derefter tælles topene på fastgørelseselementet.
23. jul. 2018 nov.

Hvad er en god TPI?

Ideelt set ser du påTPIaf beklædningsstoffet, før det smøres ind i dækket. Kabinetstoffer varierer mellem 15TPItil grove hjælpedæk til 120TPItil meget avancerede dæk.

Hvorfor får jeg stadig et fladt dæk på min cykel?

Dækket bliver fladt: Ditdæker slidt.

Når det sker,dæker meget mere modtagelig for rivning og punktering. Hvis kappen rives,fladbeskyttelsen reduceres, og røret kan strække sig ud over sine sædvanlige dimensioner. Begge disse sager kan føre tillejligheder.
16. okt 2020

Hvad er 14 TPI til skæring?

Brug en14-TPIklinge tilskæretykt metal (over 1/8 ″) vil blive hurtigereskæringsammenlignet med en 18-TPIklinge.11. okt 2020

Hvad er TPI test?

: en serologiskprøvetil syfilis, hvor en opløsning indeholdende den levende forårsagende spirochete (Treponema pallidum) kombineres med serum i nærvær af komplement med immobilisering af de aktive spirocheter, hvilket indikerer et positivt resultat - abversionTPI.

Hvad skal TPI være på et mountainbike-dæk?

Et standard downhill mountainbike-dæk bruger muligvis et 60 tpi kabinet, mens et ydeevne langrends- eller racercykeldæk måske er 120 tpi.

Hvordan måles TPI for et cykelhus?

Huset bruger lag af tråde, målt i tpi, lagt side om side og placeret i lag vinkelret på hinanden. En større tråd svarer til en lavere tpi og en stivere beklædning, bemærker den tidligere professionelle cyklist Ian Dille i Mountain Bike magazine.

Hvad er den gennemsnitlige dækgevind pr. Tomme (TPI)?

I gennemsnit forsyner virksomheden sine brugere med 120 TPI i dækkene. Michelin tilbyder 33 TPI til sine startdæk designet til fri ridning eller downhill racing. Mellemdækkene leveres med 60 TPI, mens high-end-dæk har 127 TPI. Maxxis-dæk leveres med 60 TPI eksklusive racerdæk, der leveres med 120 TPI.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.