Vigtigste > Cykling > Cykeltrænergenerator - hvordan løser vi det?

Cykeltrænergenerator - hvordan løser vi det?

Hvor meget strøm kan du generere på en stationær cykel?

En gennemsnitlig rytterkan producereop til 200 watt - kør i en time ogdullfrembringenok til atstrømen 25 watts fluorescerende pære i otte timer.25. nov. 2009 r.

Er cykelgeneratorer gode?



Pedaler en moderne stationærcykelat producereelektricitetkan være en god træning, men i mange tilfælde er den ikke bæredygtig. Eller du kan pedalere for at generereelektricitet, som derefter bruges til at drive enheden.25. maj 2011

(Biografmusik) - Håber du er klar til seriøs teknologi, fordi vi i denne artikel ser på Dynamos og forklarer, hvad de er, hvordan de fungerer, og hvorfor du skal bruge en. Til denne artikel fik vi heldigvis et dejligt nyt par HUNT SuperDura dynamo hjul, som jeg må sige, jeg er virkelig imponeret og overrasket over, hvor normalt frontnavet ser ud. Indrømmet, det er større, når man ser på det forrest, lidt mere pæreformet end et almindeligt knudepunkt, men især når det er på en cykel, er det svært at se forskellen. (cool jazzmusik) Der er to hovedtyper af dynamo, hub og flaske.

Nu er flaskedynamoer fastgjort til enten dit sæde eller din gaffel, og de er designet til at røre ved dit dæk, og når dækket bevæger sig, bevæger det dynamoen. Disse er ikke gode. De er ikke de mest effektive.



De er ret svære at komme til, de kan bevæge sig rundt, og de kan også bære dine dæk. Så i denne artikel vil vi fokusere på hubdynamoer, da de er den mest almindelige type dynamo, du generelt får i dag, og de er også meget mere effektive, og denne særlige model, vi har her, hedder SONdelux, og den har nogle ret seje teknologier i det. Først og fremmest, hvordan fungerer dynamoer faktisk? Nå, det er meget simpelt, der er en række magneter i navet, der bevæger sig rundt i en kobberspiral.

Nu, magneternes bevægelse omkring kobberspiralen inducerer faktisk en elektrisk strøm i kobberspiralen, som derefter kan bruges til at oplade og drive dine enheder. Og den proces er elektromagnetisk induktion, og det er i det væsentlige den samme proces, der går i enhver elektrisk motor, omend i omvendt retning. (blød jazzmusik) Hvad kan dynamoer faktisk bruges til? Heldigvis har vi nogle top tip fra 2015 transkontinentale vinder Josh Ibbett, der helt sikkert ved en ting eller to om udholdenhedscykling.

DIY cykel

Så ifølge Josh kan du oplade de fleste ting fra en dynamo inklusive telefoner, bærbare computere, elektriske tæpper, hvad som helst, men hvis du vil oplade din telefon fra en dynamo, foreslår Jo sh ikke at bruge dynamoen direkte i din telefon, men først oplade et USB-batteri og derefter oplade din telefon fra batteriparken. Årsagen til dette er, at jævnstrømmen, der kommer direkte fra dynamoen, kan beskadige telefonens batteri. Har du brug for en dynamo? Der er flere grunde.



Den første årsag er, at de er gode til folk som mig, der fortsat glemmer at oplade batterier, men hvis du har en dynamo, kan du bare tilslutte den, og du kan stadig køre, og du har strøm, og du kan oplade dine enheder. Det bringer mig til den anden store indsats for dynamoer, pendling. Nu pendler jeg på cykel, når det er muligt, selv om vinteren, når det ofte er mørkt, og min pendling tager normalt omkring en time, måske endda nogle gange længere, hvis jeg træner lidt mere.

Det betyder, at jeg skal oplade mine lys dagligt, og du ikke vil sidde fast på arbejde, fordi du har glemt at oplade dine lys, så vent på, at de oplades. Og at have en dynamisk o betyder, at du aldrig behøver det, fordi du bare kan slukke for dine lys fra dynamoen. Når alt kommer til alt er dynamoer elsket af ultra-udholdenhedscyklister og cykelpakkesamfundet.

Og årsagen til dette er, at du er ude i dagevis uden civilisation i syne. Hvis du vil holde dine computere, GPS og lys og andre gadgets opladede, skal du enten bruge en dynamoor, der bærer masser af ekstra batterier, der ikke kun tilføje en masse bulk og vægt, det er bare en anden ting at bekymre sig om, når du alle er klar til civilisation igen uden undtagelse. Det er virkelig sjældent, at en ultra-udholdenhedscyklist forlader huset uden en moderne dynamo i disse dage. Hvad er ulemperne ved en hubdynamo? Der er to hoved ulemper.



Vægt og træk. Så først, vægt. En SON 28 navdynamo vejer 440 gram.

Lad os sætte det i sammenhæng. Et DT Swiss 240-knudepunkt, som er et rigtig populært og højkvalitets vejnav, der findes på mange hjul, er ret standard, vejer kun 96 gram. Så næsten fire gange mere for en hubdynamo.

Navdynamoer producerer mere luftmodstand end et standardnav. En SON 28-hubdynamo genererer en watt ekstra luftmodstand ved 25 kilometer i timen, hvis den ikke er tændt. Og det lyder ganske vist godt ikke efter meget, men når det er tændt med samme hastighed, stiger det faktisk til seks watt modstand.

Nu lyder det igen ikke som en enorm mængde, men på et stort drev tilføjer det en enorm mængde, især hvis du som mig ikke har meget watt i starten, men med moderne vejspecifikke dynamoer Sanktionerne er lidt mindre Så SONdelux-hubben, som vi har her, er faktisk 50 gram lettere end den tidligere nævnte SON 28, og samlet i dette HUNT SuperDura dynamo-hjulsæt, det kommer faktisk til mindre end to kg for et komplet hjulsæt, hvad , for en med dynamo og disk, meget specifik, er temmelig imponerende, ja, seks watt er stort set hvis du laver et tidsforsøg eller road racing, men du bruger ikke rigtig den type hub til disse anvendelser. Hvis du pakker cykler eller laver noget som det transkontinentale, så vil disse seks watt ikke gøre meget af en forskel, når du kører på en fuldt fyldt cykel, og også fordelen ved at kunne oplade alle dine enheder i en smule langt opvejer stop hele tiden for at oplade dem. Hvis vi er teknisk korrekte, er de fleste dynamoer faktisk ikke dynamoer.

Forvirrende ved jeg, men de er faktisk det, vi kalder magnetos, som når du tænker på det, er et meget køligere navn. (blød jazzmusik) Hvad er så forskellen mellem en ægte dynamo og en magneto? fortrolig med ACDC. Nu producerer ægte dynamoer jævn- eller jævnstrøm, mens magneter producerer veksel- eller vekselstrøm.

Forskellen er, at en ordentlig dynamo kræver et sæt sæt kaldet en kommutator. Dette er lidt teknisk nu, men en kommutator vender polaritet med jævne mellemrum for at skabe denne e jævnstrøm. Denne type strømgenerator fungerer ikke rigtig som en cykeldynamo, og det er virkelig nemt for lys at have AC-DC-omformere, så det er ikke rigtig et problem.

daglig kernetræning

Hvorfor cykeldynamoer kaldes dynamoer og ikke magnetoer, ved jeg ikke nøjagtigt, må jeg ærligt sige. Måske ved en af ​​jer. Du kan fortælle os i kommentarerne nedenfor.

Jeg håber, du nød dette dybe dyk ind i dynamosens verden. Og hvis ja, hvorfor ikke give artiklen tommelfingre? Og tjek også GCN-butikken. Hvis du som mig vil have menneskehedens bedste t-shirts og nu beder om dem, så er GCN-butikken den rigtige adresse.

Og hvis du vil se en anden artikel, så tjek vores Video på det transkontinentale løb, hvor du ser mange mennesker, der bruger dynamoer? Vi ses senere.

Hvor meget elektricitet kan en cyklist generere?

Under encykelrace, en elitecyklist kan produceretæt på 400 watt mekaniskstrømover en time og i korte brister over det dobbelte - 1000 til 1100 watt; moderne racercykler har mere end 95% mekanisk effektivitet.

Såå, jeg må indrømme, at jeg fra tid til anden laver fejl, der kan føre til artikler, hvor stort set alt går galt. Et eksempel på dette er artiklen, hvor jeg prøvede at konvertere en induktionsmotor til en generator, så jeg kan dreje den med min cykel for at generere elektricitet. Selvom 'induktionsmotorgeneratoren' ikke fungerede godt dengang, er jeg stadig interesseret i at forbinde en generator til min cykel og generere min egen elektriske energi.

Brug blot en bilgenerator, som du kan få mere eller mindre billigt på Ebay. Og hvis du ikke vidste det, bruges sådanne generatorer naturligvis i biler og drives af motoren til at generere elektrisk energi og bruge den til at oplade bilbatteriet til at drive al elektronikken. Så jeg bestilte en af ​​disse generatorer, og som du kan se, ser det ud til at kunne udsende maksimalt 120A ved 12V, hvilket er 1440W, hvilket skulle være mere end nok til at køre det meste af mit hus, så lad os i denne artikel forbinde denne generator til min cykel for endelig at oprette min længe ventede cykelgeneratoropsætning og finde ud af, hvor meget elektricitet jeg virkelig kan producere selv, og om jeg kunne bruge det til at drive mit hjem! Nu sker det! Denne artikel er sponsoreret af JLCPCB! Gå over til JLCPCB.com ikke kun for at finde ud af alle de fantastiske print- og monteringstjenester, de tilbyder, men også for nemt at uploade dine Gerber-filer og hurtigt bestille billige print af høj kvalitet i printkvalitet Se nærmere på generatoren.

receptpligtige cykelbriller

Som du kan se, har fronten 6 gear, hvilket er ret typisk for sådanne generatorer. Bagsiden var lidt mere kompliceret med to store klemmer, som begge er systemets positive udgangsterminaler, mens sagen er den negative terminal. Og der var også to mindre ben, der var lidt mere skjulte, hvis funktion endnu ikke var tydelig.

Men for at bekræfte, at denne generator fungerede, tilsluttede jeg bare mit multimeter til dets vigtigste outputpoler og gav rotoren et godt spin, og som du kan se, får vi absolut intet på multimeteret, strålende. På dette tidspunkt troede jeg, at generatorens design sandsynligvis vil have 3 hovedspoler, hvis AC-udgangsspænding skal rettes med noget som et seks-puls brokredsløb, spændingsfaldet på disse dioder ville være for højt til at få en anvendelig udgangsspænding ved lav hastighed. Jeg mener, spændingsfaldet synes at være omkring 1v, og min lave omdrejningstal kunne gøre netop det, i betragtning af at det tager mindst 1000-2000 omdr./min. For en bil at få 12V på generatorens output, var det op til tiden at rotere hurtigere .

Så jeg bragte en gammel cykel, som jeg havde liggende, der kom med et anstændigt skiftesystem, i det mindste for den ene side af det. Jeg var faktisk nødt til at rode med baghjulet for at sætte det i top gear. Men efter det var jeg i stand til at måle en hastighed på ca. 300 til 400 omdr./min., Mens jeg kørte cyklen i hånden.

Men som du sikkert har gættet nu, var jeg ikke god nok, hvilket betyder, at vi har brug for endnu en ekstra gearkasse. Og igen var det kommentarsektionen, der præsenterede mig for den enkleste, men mest lovende løsning. Ved blot at fjerne baghjulet, tømme det ud og fjerne slangen og dækket står vi tilbage med en fælg, som vi kan bruge som et komplet gear i systemet, mens generatoren følger med det andet hjul.

Og da generatorens gear er ca. 7 cm i diameter, mens fælgen er ca. 57 cm i diameter, har vi et gearforhold på ca. 8,14, hvilket forhåbentlig er nok til at dreje generatoren hurtigt nok. Dernæst målte jeg den omtrentlige længde for det obligatoriske drivrem såvel som bredden for det og endte med at gå efter dette 4 modne bælte, der var 2,49 m langt, hvilket virkede enormt ved modtagelsen, men på plussiden passede det perfekt på begge sider, og systemet så ret lovende hidtil ud.

Og med baghjulet tilbage på cyklen var det tid til at gøre, hvad jeg gør bedst træbearbejdning! Jeg ved, at mine vittigheder er de bedste, men ærligt talt var jeg nødt til at skabe en trækonstruktion, der ikke kun holder forhjulet, men også noget, der løfter baghjulet og også holder det på plads, som jeg også måtte bearbejde metal til og efter at have brugt et par lynlås på baghjulet, ser alt ud til at være ret stramt og sikkert, så det sidste, jeg gjorde, var at lægge en stor planke på bagsiden af ​​denne trækonstruktion, som jeg derefter justerede generatoren med, før jeg fastgjorde den med metalbeslag og et par skruer.

opbygge hukommelse

Og den grundlæggende opsætning af den cykeldrevne generator blev afsluttet. Så jeg tilsluttede mit multimeter igen til generatorens output og drejede hjulet så hurtigt som muligt, men som dig kan jeg se, at vi stadig ikke får nogen udgangsspænding fra generatoren, selvom jeg fik omkring 1500 RPM. Årsagen er nu faktisk meget let at forstå og kan opleves, når vi drejer rotoren, hvilket ikke modvirker nogen modstand. Hvis vi f.eks. Selv drejer en BLDC-motor, føler vi en modstand, der skyldes de permanente magneter, der bruges , som faktisk er absolut nødvendige for at generere en udgangsspænding med en generator.

Rotoren leveres med en excitationsspole, som vi kan levere med en jævn spænding og dermed med strøm for at omdanne den til en magnet. Men efter at have lavet en masse research online om min bestemte generator, fandt jeg næsten ingen oplysninger om, hvilken pin der skulle bruges til den, så jeg var nødt til at lave nogle eksperimenter, og det viser sig, at den øverste pin her synes at være forbundet med excitationsspolen på en eller anden måde være. Så jeg satte bare 12V på det, mens jeg forbandt det negative til chassiset, og som du kan se, får vi den modstand, vi ledte efter, og kan også skabe en DC-udgangsspænding, fantastisk.

Det betyder, at efter at have anvendt denne viden på cykelopsætningen, kan vi endelig generere noget strøm. Som testperson valgte jeg denne 12V 21W-pære, som efter tilslutning til generatoren og en effektmåler tilsyneladende kan drives af dette system uden problemer, men at træde med dine hænder var ikke længere den bedste løsning. og efter at have fundet ud af, hvordan jeg korrekt kunne sidde på denne cykelkonstruktion, var jeg i stand til at generere en maksimal effekt på omkring 20W i et kort øjeblik.

Men bemærk hvordan excitationsspolens strøm konstant ændrer sig, hvilket ødelægger min indsats for at træde i en konstant hastighed. Årsagen til dette er generatorens regulator kredsløb. Når det bruges i en bil, bruges det til at producere en konstant 12V udgangsspænding, hvad enten det er ved en lavere omdrejningstal på 2000 eller en højere omdrejningstal på 5000 ved simpelthen at justere excitationsstrømmen, men da jeg bruger en cykel, er dette kontrolkredsløb bare en forhindring, hvorfor jeg vil undgå det og drive spændingsspolen direkte.

Og efter at have behandlet generatoren temmelig dårligt, fandt jeg de 2 ledninger, der var direkte forbundet med spolen, og så fortsatte jeg som du kan se, med en exciteringsstrøm på 1A har jeg en gennemsnitlig effekt på 8W, med 2A omkring 12W og 3A igen leverede kun 8W, fordi modstanden tilsyneladende var for stor, hvilket fik bæltet til at glide. Men med en strøm på 2A var jeg i stand til at generere en konstant maksimal effekt på omkring 20W, hvilket faktisk var en god træning på det tidspunkt. Da jeg personligt har brug for cirka 2500kWh energi om året til mit hjem, bliver jeg nødt til at køre min cykelgeneratoropsætning i cirka 14,27 år for at producere den mængde energi.

Men bare at ignorere det faktum, at vi også har brug for 12 W strøm til excitationsspolen, hvilket gør denne generatoropsætning næsten ubrugelig; undtagen måske når du vil oplade din telefon. Men alt i alt fik jeg endelig mit cykelgeneratorsystem takket være kommentarsektionen, og jeg håber, du også har lært en eller to ting fra denne artikel. I så fald skal du ikke glemme at like, dele, abonnere og trykke på notifikationsklokken, forblive kreativ, så ses vi næste gang.

mountainbike anmeldelser 2016

Kan du drive dit hus med en cykel?

Når en person pedalercykel, handlingen driver et svinghjul, der drejer en generator og oplader et batteri. Dette betyder fra bareentimes pedalering, en husstand i landdistrikternekanforsynes med energi i 24 timer.4. december 2015

Kan en cykel drive en generator?

Nix. Ikke engang tæt på. Pedalgang acykelgenererer i et rimeligt tempo ca. 100 wattstrøm. Det er det sammeenergi-per-time brugt af en 100-watt pære.8. december 2016

Hvor mange watt har du brug for til at drive et hus?

I et typisk hjem vil væsentlige genstande i gennemsnit have 5000 - 7500wattafstrømtilløb. Hvad er forskellen mellem at løbewattog startwatt? Kører eller vurdereswatter den kontinuerligewatt nødvendigtfor at holde tingene kørende.

Kan du drive et tv med en cykel?

'For atstrømdetTV digbehøvergørlidt cykling for at få nogetstrømi batteriet, og så fungerer det, mensdupedal med en rimelig hastighed, ”sagde Christina. 'Detelektricitetopbevares i et batteri og derefter bruges tilstrømdetTV.11. maj 2012

Kan 10 kW drive et hus?

Kantil10 kWsolsystemstrømet hjem? Ja, a10 kWsolpanelsystemviljedække den gennemsnitlige amerikanerhusstandens energibrug af ca. 10.649 kWhelektricitetPer år.19. maj 2021

Er 1 kW nok til at drive et hus?

Kanpur: Eksperterne inden for solenergistrømsystemer sagde den enekilowatt(kw) af solsystemet ernokfor en gennemsnitlig familie på tre til fire personer. Men for en større familie eller forkøreren vekselstrøm derhjemme, to til femkilowattaf solsystemet vil være påkrævet.30. aug 2014

Hvor meget hestekræfter kan et menneske generere på en cykel?

Kraften amenneske kan generereer meget afhængig af varigheden af ​​indsatsen. I en fire sekunders burst kan en vægtløfter måskefrembringe3hestekræfter. En cyklist i verdensklasse vilfrembringe0,65hktil en times prøveperiode - alt-i-en indsats. De fleste fritidscyklisterfrembringeca. 0,35hktil en vedvarende (2 timers) tur.18. jan 2000 år

Er der en måde at lave en cykelgenerator på?

Sådan bygger du en cykelgenerator Hey, DIY cyklister: Tag din cykel indendørs og generer elektricitet, mens du kører. Jeg er en cykelentusiast, og når vejret er dårligt, bruger jeg en cykeltræner i min lejlighed. Men at køre til ingen steder har altid følt sig meningsløs. Dette fik mig til at tænke på, hvordan jeg kunne bruge min pedal til at producere elektricitet.

Er det sikkert for et barn at bruge en stationær cykelgenerator?

Traditionel stationær motionscykelgenerator med fast tandhjul til pedalbevægelse - ikke sikkert for børn. Dette skyldes, at momentum i svinghjulet kan føre pedalerne og skade benet på den person, der kører på cyklen. Kun en uddannet voksen bør bruge denne type cykel.

Kan en cykelgenerator bruges i et motionscenter?

Af alle de nuværende producenter af cykelgeneratorer er jeg den eneste, der også var personlig træner og ejer af et motionscenter. I et fitnesscenter skal udstyret være en god træningsoplevelse, ellers bliver det ikke brugt. Det skal også vare lang, lang tid.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Radcity cykel anmeldelse - varige løsninger

Er RadCity-cykler gode? RadCity 4 imponerede os med sin usædvanligt behagelige og glatte kørekvalitet. Denne cykel har forudsigelig håndtering og en pænt dæmpet følelse takket være sin forreste affjedring og omkredsede dæk. Den har også en afslappet geometri, rigeligt justeringsområde i sædepinden og stammen, plus en behagelig sadel og ergonomiske greb. 3 авг. 2020 г.

Cykling til skolen - hvordan man beslutter

Er det sikkert at cykle til skolen? På individuelt niveau kan gå og cykling øge elevernes sundhed, fysiske aktivitet og endda deres koncentration i skolen. Jo flere studerende, der går eller cykler, jo færre biler på vejen omkring skoler, hvilket kan minimere sikkerhedsrisici og mindske luftforurening.

Quick release-cykel - almindelige spørgsmål

Hvad er en hurtig frigivelse på en cykel? Hurtig frigivelse eller gennem aksel? En hurtigudløsningsaksel har en 5 mm stang med en kamstang på den ene side og en møtrik på den anden, og dens funktion er at lade dig fjerne hjulet på din cykel uden brug af værktøj. En hurtigudløsningsaksel giver dig også mulighed for at fjerne hjulet uden at fjerne akslen.

Byg din egen cykel - holdbare løsninger

Er det billigere at bygge din egen cykel?

Bedste cykeltrøjer - søg efter løsninger

Hvad skal jeg se efter i en cykeltrøje? Se efter vandmodstand, vindblokering og åndbarhed afhængigt af hvornår og hvor du skal køre. Hvis du foretrækker naturlige fibre, skal du passe på cykeltrøjer lavet af merinould. Merinofår har tilpasset sig kolde vintre og varme somre, så deres uld er naturligt fugtgivende og forbliver varm, når den er våd.

Cykelposition - levedygtige løsninger

Er cykling dårlig for kropsholdning? Cykling og siddende er ikke det samme; cykling styrker dit kardiovaskulære og muskuloskeletale system, mens siddende ødelægger begge dele. Problemet er, at cykling og siddende forårsager lignende ubalancer i musklerne; en afrundet kropsholdning, en 'fast' og stiv øvre ryg og stramme hofter (især hoftebøjere) .24 авг. 2016 г.