Vigtigste > Cykling > Cykeludstyr - en løsning på

Cykeludstyr - en løsning på

Hvad er de 7 gear på en cykel?

elleve7-fartcykel, det nederstegeargør det lettere at pedalere og højeregeargiver mulighed for bedre bevægelse ned ad bakke. Sammenlignet med en 3-trinscykel, til7-hastighed foretrækkes for en rytter, der rejser på varierende terræn.23. aug 2017



Cykler har et kredsløb, der hjælper dig med at køre mere effektivt, når du kører op ad bakke, ned ad bakke og på fladt terræn over al slags terræn; uden lette gear ville du stoppe og forsøge at klatre op ad stejle bakker og uden større gear. Ikke muligt. Pedal hurtigt nok, når du kører ned ad bakke. Men hvordan fungerer korridorerne faktisk? Nå, i denne artikel skal vi vise dig.

Men inden vi gør det, hvis du ikke allerede har gjort det, skal du abonnere på GCN og også klikke på klokkeikonet, da dette hjælper dig med at få underretninger. Vi uploader regelmæssigt indhold med nyttige tip og råd og understøtter kanalen. (intense toner) Før vi forklarer, hvordan cykelgear fungerer, skal vi først forklare de forskellige dele, startende med gearhåndtagene. (optimistisk musik) Disse er placeret på styret og bruges til at skifte gear.

På ældre cykler var de på nedrøret her, men på moderne cykler er de på styret. Du kan være begge veje. (optimistisk musik) Dernæst har vi båndet.



Dette er samlingen af ​​forskellige gear eller tandhjul i forskellige størrelser på baghjulet. (Glad musik) Disse er kæderinge, og de drejes af pedalerne. Cykler har normalt en, to eller tre kæderinge. (Glædemusik) Kæden forbinder kæderingerne med kassetten. (optimistisk musik) Så har vi bagskifterne, en bagpå, og hvis du har mere end en klinge, har du også en foran.

Derailleurs kaldes derailleurs, fordi de bogstaveligt talt sporer kæden og flytter den fra det ene tandhjul til det næste, når de bevæger sig fra side til side. De fleste skiftere bevæger sig fra side til side takket være et kabel, der er forbundet til gearskiftet. Når du klikker på skifteren, trækker det kablet strammere, hvilket igen trækker frontskifteren op med den målte mængde, som også komprimerer en fjeder.

For at skifte ned frigives spændingen i kablet ved at klikke på gearstangen, og den komprimerede fjeder kan nu udvide en målt mængde for at flytte kæden ind i næste gear. De fleste af de højteknologiske komponenter har ingen ledninger, men er nu elektroniske systemer, der indeholder LF. I stedet for ledningerne, der aktiverer gearskift, bevæger skifterne sig ved hjælp af små elektroniske motorer kaldet servoer. (Joy Music) Bagskifteren indeholder fjedre og dette bur med små remskiver, der styrer kæden og vigtigst af alt holder den under spænding, det er vigtigt, fordi uden at ændre størrelsen på gearet, kan kæden slække og derefter glide tandhjul lettere og glattere, tænderne på kassetten og kæderinge er specielt formet med små ramper, der styrer kæden.



Cykler har gear, der hjælper dig med hældningsændringer og øger hastigheden på fladen, hvis du ønsker det. Den mindste forreste kædehjul, parret med det største bageste tandhjul, er det nemmeste gear, ideelt til stejle stigninger eller stående start. Hvis din kædehjul har 34 tænder, og dit største bageste kædehjul også har 34 tænder, er dette et gearforhold på en til en, et relativt let at dreje gear.

Baghjulet drejer en e for hvert pedalslag. På den anden side, når du skifter til dit hurtigste og hårdeste gear, er gearforholdet meget større. For eksempel, hvis din største kædehjul er 50, og dit mindste bageste tandhjul er 11, giver det et gearforhold på 4,55, hvilket betyder, at baghjulet drejer 4,55 gange med hver pedalomdrejning.

Dette er et vanskeligt gear, men nyttigt, når du kører i fart eller ned ad bakke. Håber du fandt denne artikel nyttig og informativ, og at du nu ved, hvordan cykeltransmissioner fungerer. Hvis du gør det, skal du give det tommelfingre og dele med dine venner.



Hvis du har forslag til ting, du gerne vil forklare i fremtidige artikler, så lad os det vide i kommentarfeltet nedenfor.

Hvilket udstyr har jeg brug for til cykling?

Væsentlige
  • Cykel. (Foto: Courtesy Cannondale)
  • Hjelm. (Foto: Courtesy Bell)
  • Lys. (Foto: Courtesy Lezyne)
  • Sko og pedaler. (Foto: Courtesy Shimano)
  • Hydrering. (Foto: Courtesy Specialized)
  • Shorts. (Foto: Courtesy Gore)
  • Handsker. (Foto: Courtesy Lizard Skins)
  • Computer. (Foto: Courtesy Garmin)

klatring i bakkerne

I dag taler vi om cykeltransmissioner. Dette lyder måske kompliceret, men hvis du lærer at bruge det korrekt, kan det gøre en verden til forskel. - Vent, Heather.

Jeg er virkelig ked af det, men hvad i alverden er der så kompliceret med cykeltransmissioner? - Mark, jeg vil ikke være den, der påpeger dette, men du er i krydskæde lige nu, og der er en bakke, vi skal op, så skulle du måske ændre det. - Det er lidt hårdt Heather. Jeg var lige ved at lægge det i min lille ring. - Nå, hvis du ikke ved nøjagtigt, hvad vi laver her, skal du ikke bekymre dig, vi forklarer alt om gear til dig. Hjælper dig med at køre (glad musik) Lad os starte med et nærmere kig på gearene.

Nå, de forreste gear her på højre pedal er dem, der kan gøre en væsentlig forskel. Normalt kaldes de kæderinge, og en cykel kan have en, to eller undertiden endda tre kæder. Og kæden bevæges derefter af den forreste mech mellem kæderinge, som er fjerde her oppe, og som derefter styres af skifthåndtag, normalt på venstre side af aero-styret, basestangen eller styret, jo mindre kæderingen, jo lettere er gearet. - Men bag på cyklen har vi kassetten, der har flere gear, hvilket betyder flere gearvalg og derfor mindre skift mellem gearene.

Nu har jeg i øjeblikket et 11-trins hjul på min cykel, hvilket betyder 11 gear, men du har muligvis en 10-trins, en ni-trins, en otte-trins eller måske endda en 12-trins, hvis du har et fancy hjul på din cykel. I modsætning til kædehjulene er det mindre gear, vi har her, faktisk det hårdeste gear, så mest modstand, og det største gear her er det nemmeste gear, hvilket betyder den letteste modstand. Derefter har vi bagskifteren eller skifteren, som vi kan skifte mellem disse gear og gear, højre styr eller aero-styr. (glad musik) - Okay, lad os se, hvordan du faktisk skifter gear, fordi der er noget talent.

Jeg mener, du kan arbejde dig fra din største tandhjul til din mindste tandhjul på få sekunder, men dine cykelkomponenter takker dig ikke - nej, det er de ikke, og du risikerer at låse dine gear i proces også. I stedet skal du prøve at skifte gear ad gangen, langsomt bevæge dig op eller ned gennem gearene og sørge for, at du træder ind mellem disse ændringer. Du vil også bemærke en ret stor forskel, hvis du faktisk tager pedalerne af så let, når du skifter.

Og jeg ved, at dette måske lyder ret underligt, især når du prøver at skubbe hårdt og gå op ad en bakke, men du vil virkelig bemærke forskellen med lidt øvelse. Nu siger jeg ikke, at du er helt slukket for gas eller pedaler, men bare at frigøre trykket på pedalerne i tide vil gøre en verden af ​​forskel. - Ja, og den bedste måde at finde ud af er at gå og eksperimentere.

Så find en dejlig stille gade bølgende og øv dig i at skifte og derefter ændre det pres, du lægger forskellige steder. (fræk musik) Mens vi handler om at skifte, er der noget, du vil undgå, og det er tværbinding, som Mark pænt demonstrerede i introen. Nu er det ikke kun et stort forbrug med cykling, det er faktisk fordi det er for ødelagt komponenterne på din cykel. - Ja det er det.

Vær foran på din største klinge og derefter bag på din største tandhjul, hvilket naturligvis er dit nemmeste udstyr. Eller tværtimod, du kan være i din mindste kædehjul foran og derefter i din mindste tandhjul bagpå, hvilket er din hårdeste, så i det væsentlige det modsatte. Så hvad der sker her er, at du kører din kæde gennem en temmelig vidvinkel, som potentielt vil strække den, du kan beskadige komponenterne og også risikoen for, at din kæde falder eller glider.

Nu har vi dækket det grundlæggende og de grundlæggende regler, det er på tide at se, hvordan vi kan optimere vores gear, og det fører mig til kadence. Kadence måles i omdrejninger pr. Minut, også kendt som RPM. Og at finde det rigtige omdrejningstal hjælper dig igen med at køre bedre - Ja, kort sagt, jo højere eller hårdere gearet er, desto højere modstand.

Og generelt betyder det, at vores ben drejer langsommere, medmindre du absolut flyver med færre benomdrejninger pr. Minut og derfor en lavere kadence, når du falder ned. Men når vi er i et lavere eller lettere gear, har vi en svagere modstand, og derfor drejer vores ben generelt hurtigere, vi går med en højere kadence - ja, kadence er en meget personlig ting. Nogle cyklister foretrækker en højere kadence, andre er lavere.

Men generelt er en god type mål mellem 80 og 95 omdr./min. Du finder ud af, at gode sportsure eller cykelcomputere kan måle dette og derefter vise det, så du ved, at du er på rette vej. - Ja, over tid vil du vænne dig til det og lære din kadence selv, og du behøver ikke længere ty til sportsure eller computere så ofte. Og kunne endda komme til det punkt, hvor du kan tilpasse dig, så du muligvis hurtigt kan skifte til et lettere gear ved en lavere kadence, eller hvis din kadence bliver højere, og du begynder at dreje, skift til et lidt hårdere gear (optimistisk musik ) I teorien er det alt sammen meget godt, men vi ved alle sammen, at ting i den virkelige verden, ude på gaden, kan føles lidt forhastede.

Vi ser ikke tingene komme, vi er ikke helt klar over, hvor lang en stigning er, eller måske endda hvor stejl en stigning er, så det er her, vi skal begynde at se fremad og være opmærksomme og næsten foregribe disse gearskift. Tag denne bakke for eksempel, du skal ikke bare komme op ad denne bakke, køre i samme gear som du var på flyet og bare håbe på det bedste, for hvad der skal ske, får din kadence til at falde, og så vil du ende grib op og skift gennem mange gear meget hurtigt og virkelig ineffektivt og muligvis endda blokere gearene, som vi nævnte før. I stedet vil du gå ind i denne bakke, slå den og din.

Først og fremmest, når du nærmer dig bakken, skal du skifte gear. Det kan endda betyde, at du skifter ind i din mindre klinge, mens du lægger mindre pres på pedalerne. Og når du når stigningen, kan du gå gennem den bageste kassette og gradvist skifte de mindre gear, når bakken bliver stejlere. - Nå, at skifte gennem gearene er ikke kun for bakkerne, du skal også overveje det, når du ankommer til et kryds eller et trafiklys, fordi de siger, at du vampede ned et ret stort gear, så kommer du til standen.

At komme i et stort gear bliver utrolig svært, så tænk på det på forhånd, og skift et par gear ned - dette gælder også kurverne for at læse vejen foran dig og skifte i overensstemmelse hermed i stedet for bare at gå ind i en kurve i samme gear og derefter kæmper for at accelerere ud af hjørnet. I stedet for, når du svinger som jeg vil gøre nu, skal du bare skifte et par gear ned, gå rundt om hjørnet og gøre mit liv meget lettere. - Som vi talte om at vælge dine gear før, er valget dit dit kadence er meget en personlig præference.

Det er ikke en størrelse, der passer til alle. Så det handler om at finde ud af, hvad der passer dig. - Ja, det kan virkelig tage lidt prøve og fejl, så jeg foreslår, at du går ud og prøver en række forskellige kadenser, indtil du finder ud af, hvilken der er den rigtige for dig.

Og hvad gør du? Jeg vil sandsynligvis finde ud af, at nogle kadenser føles meget mere anstrengende end andre. I så fald vil du sandsynligvis undgå dem. - Ja, og glem ikke, at du også kan ændre gearets udvekslingsforhold for at forblive i det, det kom fra butikken.

Og sig, at du har en kuperet off-road racing-tegneserie, hvis du holder op med at ændre din oversættelse. Den nemmeste ting at gøre er at skifte kassette. Ikke at jeg gjorde det personligt, men Mark gjorde det, og vi har faktisk en artikel om, hvordan du ændrer din kassette hernede. - Ja, og hvis du vil føje til det og lære lidt mere om oversættelse, se vores se Se oversættelsesartikel ved blot at klikke nedenfor, og glem ikke at kunne lide denne artikel og abonnere på kanalen, hvis du ikke allerede gør det.

Er gear 1 højt eller lavt på en cykel?

Cyklergenerelt har1, 3, 18, 21, 24 eller 27 hastigheder. (10- og 15-hastigheder er forældede, og du kan ikke se dem på nyecyklerlængere.)Nederstenumre erlave gear, og højere tal erhøje gear. Førstgearer enlavt gear.

Hvilket cykeludstyr bruger du til at gå op ad bakke?

Når man kørerop ad bakkeeller i modvind er det bedst atbrugden lille eller midterste forreste kædehjul og større bageste tandhjul. Når man kører ned ad bakke, er det bedst atbrugden større forreste kædehjul og en række mindre baghjul.3. december 2020

Hvilket udstyr på en cykel er nemmest?

LavGear= Let = God til klatring: Den 'lave'gearpå dincykeler den mindste kædering foran og den største tandhjul på din kassette (bagpågear). I denne position vil pedalerne være dennemmesteog du vil være i stand til at træde op ad bakke med den mindste mængde modstand.

Skifter du gear, mens du pedaler?

Regel 1.Dumå værepedal, når du skifter gear. hvisduklik på skifterne udenpedal, detgearvil ikkelave omså længedu gørStartpedalognår du gør det,duJeg vil høre nogle meget foruroligende lyde.Duheller ikke vilflyttedetgear mensstå stille.

cykel desk vs løbebånd skrivebord

Hvilket gear er lettere at træde i?

LavGear=Let= God til klatring: Den 'lave'gearpå din cykel er den mindste kædering foran og den største tandhjul på din kassette (bagpågear). I denne position er denpedalvil være dennemmesteog du kanpedalop ad bakke med den mindste mængde modstand.

Kan du efterlade en cykel i gear?

Det tilrådes at parkerecykel i gearhvis der er en hældning / gradient.Forladerdetcykel i gearforhindrer bevægelse fremad / bagudcykelpå grund af stigningen og dermed undgår et fald. I tilfælde afduparkerer på et jævnt parti, er det ideelt atforladedetcykeli neutral.

Hvilket udstyr skal jeg køre på cykel op ad bakke?

Hvornårridning op ad bakkeeller indtilmodvind er det bedst at brugedetlille eller midterste forreste kædehjul og større bageste tandhjul. Hvornårridningned ad bakke, det er bedst at brugedetstørre frontring ogtilrækkevidde afdetmindre bageste tandhjul.3. december 2020

Hvad sker der, hvis du skifter gear uden at trampe?

Hvad der skerer detditderailleurs (skiftendemekanisme, enten foran eller bagpå) binderdetkæde mod tandhjul (bag) eller kæderinge (foran)hvis skift udenroterendedine pedaler(således kæde ringe). Det kan også beskadigeditkæde og bagskifterehvis du skiftermens du udøver magt tilpedalerne.

Kan du skifte gear uden at trampe?

Dumå værepedalhvornårdu skifter gear. Det skyldes, at kæden skal bevæge sig, for at skifterne kan 'afspore' kæden fra tandhjul til tandhjul. Hvisduklik på skifterneuden at trampe, detgearvil ikkelave omså længedu gørStartpedal, og nårdu gør,duJeg vil høre nogle meget foruroligende lyde.

Hvilket er det bedste cykeludstyr at købe?

Nyd det mest alsidige og praktiske cykel- og motorcykeludstyr, så inden du kører på vejen, skal du shoppe det nyeste inden for overkommelige cykeludstyr, inklusive topcykler, cykeltasker, cykelklokker og -låse, cykelcomputere, cykelhjelme, cykelholder, cykling sko og andet tilbehør.

Er der en online butik til cykeludstyr?

Om online cykeludstyr En passion for cykling. En dedikation til overkommelige cykeludstyr. Online cykeludstyr blev oprettet for at gøre cykeltøj overkommeligt igen. Med et dedikeret team af designere, der cykler selv, og vores egen fabrik i Asien, designer vi, fremstiller og sender vores udstyr direkte til din dør gratis.

Hvilken slags tøj har du på en cykel?

Til essentielt cykeltøj har vi dækket dig (bogstaveligt talt) med cykeltrøjer, cykelsko (især landevejscykelsko), cykelshorts, cykelhætte, cykelstrømper, filtermasker, hatte, hovedbeklædning, masker, regnfrakke, reflekterende sikkerhedsvest , cykelshorts, ærmedragter, T-shirts og meget mere.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Solide gummicykeldæk - hvordan løser vi det?

Gør de solide gummicykeldæk? TANNUS SOLID DÆK Letvægtspatenterede flercellede skumdæk er 100% punkteringssikre.

Vintage motobecane-cykler til salg - Sådan repareres

Er Motobecane-cykler gode? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene.

Sådan parkeres en cykel - holdbare løsninger

Hvordan låser du din cykel på en parkeringsplads? Når du parkerer udenfor, skal du kigge efter: sikre, forankrede udendørs cykelstativ. Cykelstativ, hvor der er to kontaktpunkter med rammen, giver sikkerhed og stabilitet (dvs. post-og-ring pullerter, omvendt-U, løkker, forskudt hjulbrønd, vægbeslag, klædebøjler) god belysning. områder med høj eller medium trafik.

Van rysel-cykler - anførte spørgsmål og svar

Hvilken gruscykel? Vi testede disse gruscyklerMærkeModelPrisMeridaSilex + 6000Testbogstav2949 EuroTiticiA-GR 012990 EuroRoseBackroad GRX RX8102999 Euro * StorckGrix ProTestbogstav 2.999 Euro

Carlton cykler - almindelige svar

Hvornår købte Raleigh Carlton? 1960