Cykling i regnen - almindelige svar
Hvad gør motorcyklister, når det regner?
Under kørsel, sænk så meget som muligt, klem din kobling og kyst gennem pølen. Ved højere hastighedsforhold, prøv at opretholde din hastighed og undgå pludselige ændringer, da det kan reducere trækkraften på dinmotorcykel. Overvej også den type dæk, du har på digmotorcykel.
En af de ting, jeg elsker mest ved dette telefonbeslag, er det faktum, at du ikke behøver at tilslutte kabler, det oplades bare gennem bagsiden af din telefon, mens du kører, og når du kører i regnen, behøver du ikke har alle disse porte åbne Opladning kan helt sikkert gemme din telefon i dagens artikel. Jeg vil fortælle dig alle mine tip til at tage din motorcykel med dig og køre i regnen, du vil gerne holde fast ved det indtil slutningen, fordi du vil ikke kun høre nogle gode tip, men jeg får også en af disse Giver væk mobiltelefonopladere fra Ciro 3dmy, min personlige foretrukne mobiltelefonoplader, og jeg vil give dig detaljerne om, hvordan du tager det hjem i slutningen af dagens artikel, så jeg starter listen med det rigtige gear. Jeg tror, at ét udstyr virkelig kan gøre hele forskellen, når jeg nyder denne tur i regnen og er helt frygtet Full Face Hjelm Full Face Hjelm Det betyder ikke noget, fordi regndråber føles som kugler ved 60 mph, så dette vil gøre al ot mere forskel for dig end en halv hjelm eller en jethjelm, der bare kaster dig hele tiden, er det nok en af de vigtigste ting, du kan bære på din krop i regnen, endnu vigtigere end det regntøj, vi Jeg taler om næste Regntøj er en af de ting, jeg aldrig rigtig har fundet en fantastisk opsætning til. Faktisk har jeg kørt mange gange og har ikke engang stoppet og sat på mit regnudstyr, fordi jeg altid er gennemblødt alligevel. Jeg må sige, dette er sandsynligvis det bedste regntøj, jeg nogensinde har brugt, det er lavet af Klim, det er teknisk virkelig til dobbelt sportkørsel, men det fungerer godt til alle typer motorcykler, fordi det er tykt, det forsegler godt og minimerer virkelig regn sikker på at det var den næste ting jeg nogensinde har oplevet at være 100% tør på vejen.
En anden ting, vi skal tale om, er støvler, der holder dine fødder tørre og helt sikkert gør det til en bedre tur for dig, men jeg har bare ingen støvler, når jeg kører i regnen, ikke forskellig fra de støvler, jeg alle bærer på en anden dag, hovedsageligt fordi jeg normalt kører lange afstande og ærligt talt tager støvler som disse meget plads, så jeg blev lige vant til at håndtere våde fødder, som jeg tørrer ud i slutningen af dagen, også et godt par handsker igen, jeg er ikke bekymret for, at disse er vandtætte, det i Dette er primært for at forhindre, at regnen stikker din hånd i høj hastighed. En anden vigtig ting er vejr-appen. Jeg bruger min radar, og det gør et rigtig godt stykke arbejde med at vise dig, hvor vejret er, og hvor regnen er, så du kan undgå det, hvis du kan undgå det.
Denne app mislykkedes aldrig rigtig, at jeg bruger den hele tiden, og som du kan se, har vi noget med regn i dag, og jeg vil tage dig med En anden vigtig sikkerheds ting er belysningen. De ved, at belysningen er en stor del, og du vil blive set af andre trafikanter på gaden, og når det regner, og folk er fokuseret på vandpytter og alt andet, kan du nogle gange stå bag dem, og det er derfor, du vil have meget? for at belyse denne cykel er nyt for mig, og jeg vil gerne se mere belysning som min harley davidson på min harley, jeg har ciro 3d bagved og frontenden, det holder mig lys og i situationer som regn er jeg også meget taknemmelig for det Dæk betyder noget Dæk er kritiske Bare gå ikke i regnen med bare dæk, så længe du har god slidbane De fleste dæk klarer sig ret godt i regnen Du behøver ikke rigtig bekymre dig om det Måske bedre end andre Dette er ikke en dæktest, men spørg om du har en god profil - en af de første ting, jeg kan fortælle dig om at køre i regnen, er at det altid er glat i stormens start, når alle olier og alt er gennemblødt vejen og regnen løsner den og bringer den ud, efter at det har regnet et stykke tid, og det regner kraftigt, det vasker alt væk, og din trækkraft bliver lidt En anden ting, jeg vil fortælle dig, er at du absolut vil undgå budding, så pas på de vandpytter, der let kan føre dig ou til vandflyvemaskinen, hvis det er uundgåeligt, skal du bare prøve at berolige din gas, bare stop og kør gennem hullet sammen med disse huller. En anden ting er valget af bane.
Du kan se, hvordan vandet undertiden samler sig på kun den ene side af vejen eller den anden, så du vil forblive i den bane og virkelig prøve at holde dig ude af midten, prøv at komme til højre eller venstre for våde pletter uden at det bliver til centrum, når du søger på vejen og leder efter din bane for regnbuer, enhver form for regnbue, du ser i vandet, der vil være en slags kølemiddel eller olie, og det vil være en glat overflade for dig, hvis du kan tage længere tid at bryde ud her under disse våde forhold, og den sidste ting, du vil gøre, er at smække det og komme i en glide- eller glidesituation, hvor du altid kan bremse forsigtigt og forsigtigt, og det sidste, jeg vil tale med dig om, er kurver. Ja, du mister trækkraft i et hjørne i regnen, men i vid udstrækning, hvis du har de gode dæk, vi talte om før, vil du gøre hjørnet godt, så kontroller det som ethvert andet hjørne, og du burde virkelig ikke bekymre dig om at skulle glide ude i hjørnet. Jeg ved, at dette er en af de ting, der skræmmer folk mest, så i dette tilfælde er jeg på en indisk udfordrer i 2020, og denne cykel har også en tilstand specielt til regnvejr, der virkelig hjælper dit baghjul med at løsne sig.
Nogle af de sidste ting, jeg er ved at fortælle dig om, kan være nogle af de vigtigste ting for at redde dit syn på livet, der kontrolleres og ikke ønsker at være cocky i regnen, du vil være forsigtig, men du vil ikke være bekymret eller defensiv eller overanstrengt i disse situationer, din reaktion vil faktisk være langsommere, og du vil være stivere, hvilket let kan få dig til at reagere mere eller mindre lydhør over for bruddet, så kontroller bare holdningen, være rolig, selvsikker, men ikke klodset og det sidste, jeg vil fortælle du ved bare, hvornår det er tid til at stoppe og ikke være på vejen, når du er træt, når du er træt, eller regnen bare bliver for tyk, vær ikke bange for bare at stoppe og køre væk fra vejen, at er nøjagtigt hvad jeg skal gøre nu med hensyn til giveaway. Bemærk venligst, hvis du vil dele denne artikel, er dette den rigtige ting at gøre, hvis du har Del denne artikel et eller andet sted, det kan muligvis hjælpe med at redde nogens liv eller helt sikkert hjælpe dem fra en skade til ikke kun at køre i regn, men i enhver situation, og du vil ikke være i stand til at klare disse grimme stik, før morgendagens artikel, jeg vil fange teenagere, husk, vi giver dig fem artikler om ugen, og vi giver dig endda to tilbagevendende artikler i disse dage e meget fredag og lørdag tilbagekaldelser til starten, da jeg startede min rejse for første gang og kom, hvor jeg er i dag. Vær der for enten at deltage i mini-cykelløbet eller bare stoppe ved, have det sjovt på K River Campground for the die -hård Amerika-begivenhed, der kommer din vej den første weekend i oktober, vi ses senere i Siewe
hvor mange miles kører den gennemsnitlige cyklist pr. år
Er det dårligt at cykle i regnen?
Ridningiregner farligere endridningunder tørre forhold af en åbenbar grund: glat når det er vådt. Vejen selv er glattere. Malede overflader og forhindringer af metal er som is. Det tager længere tid at stoppe, og det er lettere at glide ud, så du skal bremse tidligere og lettere, især i våde nedkørsler.1. september 2020
top rør taske
våde og glatte og sketchy forhold er du en af de cyklister i godt vejr, eller vil du være cykelrytter i alt vejr? Vi vil ride dig under alle vejrforhold med den samme glæde og tillid, som du har, når du kører i solen, min udfordring, og vores udfordring er at gøre dig ensom i to, vi vil gerne høre fra dig, om du kan lide at ride i regnen eller din cykel i vintermånederne støv samler sig over til det saftige æble hvad med dig jeg hader min er arrangeret ikke min kop te godt måske efter denne artikel starter vi med tip til hvordan man forbereder din cykel til forlystelser i vådt vejr, jo bedre din cykel er forberedt, jo bedre vil du føle dig mere sikker, mens du kører Ja, nu vil jeg sige, at det vigtigste er dine dæk. Dækkene er kontaktpunktet mellem dig og vejen. Jeg tror, jo mere greb du har, jo mere selvtillid vil have, når det kommer til at køre på disse glatte veje, når det kommer til at vælge dine dæk, vi anbefaler et godt helårsdæk med masser af greb og slidbane for at hjælpe vandet kan sprede sig her på gcn, vi bruger Pirelli, og de har fantastisk alt -sæsondæk i deres rækkevidde ja, jeg vil også sige, hvorfor ser du ikke på bredden på dit dæk? Vælg noget som 25 mm eller endda 28, det betyder, at du får god komfort, når du kører på ujævne overflader, men også har god punkteringsbeskyttelse, når du kører på våde veje. Det vil godt ske, at du får meget snavs midt på vejen, og det kan reducere sandsynligheden for dine punkteringer, så ja du vil være forberedt, du har ikke noget imod det, ja, bestemt en anden vigtig del af din cykel er din kæde. At køre fremad er en vigtig del af dig, så det er værd at være opmærksom på, og hastighed er vigtig selv i den våde dag ja, så vi vil bestemt råde dig til at købe nogle specielle Wet Lube Wet Loops, som er designet til de våde dage til at lede vandet af din kæde og hold den pæn og fedtet, selv når den er våd.
Den første dag, som Manon sagde, vil vi tage os af vores kæde, for det hjælper os med at gå og hurtigt holde det for længe, det går virkelig ud som jeg sagde, før jeg virkelig nød at køre i det våde, fordi jeg følte, at jeg havde en fordel i forhold til mine rivaler, det handler mere om cykelhåndtering og sving på våde veje, men når det kommer til bremsning, kan du bremse hårdt på disse tørre veje uden at glide, men på våde veje er det ikke helt så tilgivende og rammer bremserne i vådt forhold er en høj sandhed, chancerne for, at dine hjul vil låse op og glide, og i værste fald vil du mislykkes. Det handler om at moderere dit greb, så hvor meget pres du lægger på dine bremser, så dine hjul ikke låses op i det våde. Cornering er igen en lille kunst, du vil banke imod i forhold til hvad du ville svinge, slip en hel del hastighed i indkørslen, så når du går ind i et hjørne efter at have skrubbet noget hastighed, vil du gå lidt langsommere, hvis du vil for at køre en bredere linje end normalt, vil din cykel ikke være i stand til at kaste i kurven eller læne sig så langt som du ville på tørt land.
Der er også et par andre ting, man skal passe på, når man kører på disse våde veje, for eksempel når de er våde, kan de blive forræderiske, og de er ikke rigtig et problem, når de er tørre, herunder kropsdæksler og kryds eller rundkørsler, da biler kan have noget olie eller nogle handlinger er lækket på vejen, og de kan blive helt forræderiske, og det skal også huskes, at forskellige lande eller endda forskellige veje her i Storbritannien tilbyder forskellige niveauer af greb. Våde veje er ikke så dårlige, men de silkebløde veje, som vi elsker i Europa, kan være helt forræderiske ja, jeg er ikke den eneste, der blev fanget, det er også værd at tænke på tøj, og hvor mange skift, du har, afhænger af hvilken land du befinder dig i, op til hvilken temperatur det er, men hvis der var en chance for regnskyer, ville jeg altid sørge for at tage en kappe med mig, den sidste, hvad du vil gøre er koldt, der sænker din kropstemperatur og jeg mener, din reaktionstid vil være langsom, og din cykelhåndtering ikke vil være så god, tag en kappe med dig, og du kan sætte den på tip hank ja et andet tip kan være, modgötter på din at bruge cykel der er ikke noget værre end for nogen at sidde bag, især hvis du er i en gruppe og sprøjtes med vand eller mudder, er der ingen hankwo er din fender ja, sæt det på dig, selvom du? gå til caféen, du har ikke en våd bums oh absolut plus jeg har stadig et stykke over sko der er ikke noget værre end at blive kolde og våde fødder ja jeg børste altid mine ben, når jeg løb, fordi det gør min hud så meget vandtæt lavet af vaseline for at gå igennem wow for at være fair dine ben er ikke så store omkring fairyeah jeg har flere muskler for at være fair for at være fair nu håber jeg, at disse tip hjælper dig med at holde dig oprejst selv på de glateste våde dage Jeg håber du kan lide at ride i regnen, så lad os vide, hvis du har flere tip i kommentarfeltet nedenfor. Hej mand vi gør lidt aoh hej vi har nogle nye fans, ingen får ja vi er i wales men de er bestemt køer jeg er ret bange for katte ja gud hun er ligesom ollie hej forestil dig før, de troede bare kom igen
Hvordan kan jeg cykle i regnen?
Hvis du er nødt til at forlade dincykeluden foridetregn, dække dit sæde med en plastikposer og et gummibånd eller en badehætte. Din røv vil takke dig senere. Det er vigtigt at være så synlig som muligti løbet afdårligt vejr. Hold for- og baglygter tændt, når du erridning.
Som cyklist er det uundgåeligt, at du til sidst kører i regnen. Jeg mener at tjekke det ud. Men nogle mennesker elsker det absolut.
De elsker at blive våde, kolde og beskidte. Og kom helt nyende tilbage. Så det er sådan Så ikke alt for dårligt, og gennem årene har vi lært nogle strålende tip og tricks til at gøre kørsel i kulde og våd lidt mere tålelig - Kan det være mere tåleligt? - Det håber jeg. (tung klavermusik) - Højre.
supplement til cykling
Lad os starte med det åbenlyse, en regnkappe. Et tyndt vandtæt lag, der foldes meget pænt ind i din baglomme og er den perfekte nødsituation, hvis du bliver fanget, når himlen åbner. - Lidt som i dag.
Regnkapper er sandsynligvis den hurtigste, nemmeste måde at sætte et ekstra lag på, men jeg har aldrig været en stor fan af disse, og jeg tror, at dette stammer tilbage fra, da jeg begyndte at køre. De var bogstaveligt talt en tyk, klar plastikpose, som du ville tage på. De klappede rundt i vinden og bremsede dig.
Og du vil næsten altid løbe over din mad, hvis du bærer emnet godt - ja, men teknologien er kommet langt - det er rigtigt - og det er et must-have tøj, når du er ude i regnen - ja at være ærligt, jeg ville gå tabt i dag uden min - ja. (glad musik) - En lignende idé til en regnkappe er at bære overskydende lag tøj for at forblive varm og tør, når det regner. At ride gennem regnen, fordi det holder kulden væk fra din hud, hvis du i sidste ende kommer igennem koldere luft - Der kan dog være et par ulemper, men i øjeblikket har jeg fem lag tøj på, og jeg kan næppe bevæge mine arme så jeg mangler lidt mobilitet, og selvom jeg ikke havde denne regnkappe på, ville tøjet være gennemblødt, hvilket betyder, at der ikke er noget andet, jeg kan gøre for at varme mig op, når de er gennemblødt. men sandsynligvis ikke den bedste idé til lange rejser.
Jeg har mange skift, kammerat. (griner) (fræk musik) - Meget af vores kropsvarme går tabt gennem vores hoveder, så det giver mening at lægge en tynd hat under hjelmen for at prøve at holde regnen ude og holde varmen inde. Hvis det er en sommerdag , en tynd frakke kan være nok.
Men når det virkelig kommer ned, og det er koldt udenfor, holder noget med en slags termiske egenskaber dig meget varmere. Bare tag den af og læg den i baglommen. (Glædemusik) Nej, dette er ikke et underligt madlavningsprogram.
Dette er den ultimative måde at forblive varm og tør i en nødsituation. Denne idé bag disse forslag er at skabe et beskyttende lag mod elementerne, men hvis du gør det lige på din hud, mister du åndbarhed gennem dine porer, så det er det, du virkelig vil se, om det kun er fem grader eller under en hvilken som helst del Din krop, der bærer hovedparten af elementerne. Tænk på ansigtet, bagsiden af hænder og knæ, alle de områder, som vind og regn rammer, vil få gavn af et lag.
Selv over brystet. Og så har vi folie eller saranindpakning, som du måske ved det. Dette kan bruges næsten overalt, hvor dine muskler ikke trækker sig sammen og arbejder hårdt.
Årsagen til dette er, at du ikke vil begrænse dine bevægelser, da det kan blive ubehageligt. (glad musik) En af mine foretrukne måder at holde mig varm eller holde dig varm på en kold dag er faktisk at forvarme mine drinks og tage dem med dig i starten af turen - ja, det kan være en rigtig god fornøjelse at tag en slurk af dig Tag et bidon, så har du en dejlig varm te derinde bare for at varme dig op. - Ja, du får en dejlig varm drink i cirka 30 til 35 minutter, indtil væsken køler ned.
Dette er sandsynligvis den bedste metode til halvdelen af rejsen, men er det ikke? Når du bliver kold, kan du varme op med en lille maveovn bidon nu. (banging music) - Du ved hvad Hank, så godt som alle disse ideer er, jeg vil slet ikke gå i regnen, og jeg tror, at det ultimative trick til at køre i regnen ikke er at gøre det.
Det er dog et rigtig godt punkt, fordi du kunne holde dig indendørs og lave en indendørs træning og få en rigtig god træning uden at blive våd og kold. Og for at være retfærdig tog det dig 25 minutter at gøre dig klar, så du sparer også lidt tid. (Funky musik) - Indtil videre har vi mest fokuseret på tøj og forberedelse til kørsel i regnvejr.
fødevarer med elektrolytter
Men vi mangler en vigtig detalje - og det er at køre i det våde. Når du kører i det våde, opstår der mange andre farer sammenlignet med at køre i det tørre. Først og fremmest greb.
Du har meget mindre greb, når overfladen er glat og slimet. Din bremselængde øges meget mere, når overfladen er våd. Så skub ikke længere ned ad skråningerne, pas på drænovertræk, pas på blade og pas på regnbuefarvede oliepletter på asfalten. Vær mere progressiv med dine input om cyklen og gå bare efter det - så vær forsigtig.
der laver fuji-cykler
Når alt kommer til alt ønsker vi at være i våd tilstand. Når det kommer til våde veje, er et top tip at lade luft komme ud af dækkene. Dette giver dig mere greb og føles meget mere behageligt, når du kører gennem de våde hjørner - uanset om du bliver våd ovenfra eller nedenfra, kan ridning i regnen være en ret elendig oplevelse.
Men brug disse tip og tricks for at få det rigtigt, og det kan ikke være næsten lige så slemt. Og hvis du bliver fanget, skal du bruge det som en god mulighed for at øve dine regnvejrsteknikker, som sving og lignende. Flere tip og tricks klik her - Og hvis du nød denne artikel, så giv den store tommelfingre.
Hvad laver du med din cykel, når det regner?
DræneCykel
For at dræne en ramme skal du trække sæde og sadelpind ud afcykelog drejcykelomvendt. Forladcykeli et par timer for at dræne og derefter udskifte sædet og stolpen. Alt i alt, når du servicerer dincykel efterdu kører iregnvære opmærksom på korrosion og slidregnkan forårsage.18. maj 2019
Er det OK at lade motorcyklen være udenfor?
Med dinmotorcykel udenfor, det vil bukke under for sne og is og masser af snavs også. Snavs, støv, mudder, blade og bugs kan alle gøre din tur snavset, mens den sidderuden for. Opbevaring af din cykel i en garage beskytter dig ikke kun mod snavs, men det forhindrer også hærværk.
Kan du blive syg af at cykle i kulden?
''Forkølelseer mere almindelige ivinterfordivitilbringe mere tid i lukkede rum blandet med andre, derharvirussen, så være ude på dincykeler potentieltenaf de sikreste steder at være. ' Tillavesondringen, influenza er også mere almindelig ivinter, men af grunde tilgørmed temperatur og fugtighed.
Hvordan rengør jeg min cykel efter regn?
Detførste skridtefterridningi regnener at fådin cykel ren.Vejsnavs, mudder og anden muck, der er ophobetdin cykelholder fugt og tilskynder korrosion.TILspand varmt sæbevand ogtilsvamp erdetbedstmåde at rense uddet rå.18. maj 2019
Skal du tørre din cykel efter regn?
Mensdin cykeler våd, sprøjt det i det mindste ned for at få mudder og grus afdetramme, dæk, kæde og bagskifter, før det tørrer og hærder. ”Det gør det lettere atgøren mere grundigcykelvasksenerepå hvisdu ervasker ikkedin cykelmed det samme, ”forklarer Sue Grandjean, en tidligere pro mountainbiker.9. feb 2021
Er WD40 OK for cykelkæder?
Kan jeg brugeWD-40at smøre mincykelkæde? Nej. Du skal aldrig brugeWD40somkædesmøremiddel sidenWD-40er IKKE et sandt smøremiddel, da det primært anvendes som opløsningsmiddel eller rustopløsningsmiddel.24. mar 2020
Skal jeg tørre min cykel efter regn?
Mensdin cykeler våd, sprøjt det i det mindste ned for at få mudder og grus afdetramme, dæk, kæde og bagskifter, før det tørrer og hærder. ”Det gør det lettere atgør engrundigerecykelvaskseneretændt, hvis du ikke vaskerdin cykelmed det samme, ”forklarer Sue Grandjean,tiltidligere pro mountainbiker.9. feb 2021