Vigtigste > Cykling > Byg din egen cykel - holdbare løsninger

Byg din egen cykel - holdbare løsninger

Er det billigere at bygge din egen cykel?



(dramatisk musik) - Velkommen til Ask GMBN Tech, dette er vores 30. show, så dette er fantastisk. Det er et ugentligt show, hvor du kan sende dine spørgsmål om tekniske mountainbike-ting. Og forhåbentlig kan vi give dig et anstændigt svar: Lær at forstå cykler.

er grillet kylling sund

For at modtage dine lister skal du sende dem til e-mail-adressen nederst på skærmen eller tilføje dem i kommentarerne nedenfor. Brug #askGMBNtech, så du kan gøre din identifikation nemme spørgsmål. Så når vi springer videre med Elias Sandell, er ulempen ved at bruge en syv, otte, ni, 10-trins kædebryder og en 11-trins kæde? Jeg har et i et take-kit, og jeg ved ikke, om jeg skal bruge det.

Dybest set ligner de Eliasthe kædeværktøjer, men kæder er naturligvis meget forskellige. En 12-trins kæde er meget smallere end en syv-trins kæde. Dybest set vil det gøre meget mere.



Det er jeg vil have flex indbygget i. Det er kommet mellem alle de mindre gear, og der er meget mere at gøre end en ældre syv-trins kæde. Mens hun nu kan bryde, samle eller samle næsten enhver kæde med ethvert kædeværktøj, kan det være lidt vanskeligere at køre en stift igennem, hvis du bruger den forkerte kompatibilitet på et kædeværktøj, for hvis kæberne ikke er korrekt justeret Don kør ikke pennen igen.

For eksempel, hvis jeg holder denne park nu, viser jeg dig, hvad jeg mener med det. Hvis jeg bare fortryder det, ser du her, at kæberne på denne faktisk er bevægelige, og det er fordi den er kompatibel med stort set alle kædestørrelser. Jeg mener, jeg tror, ​​der er to eller tre, at det er uforeneligt med, jeg tror sandsynligvis, at de er Campagnolo-ting, fordi de er lidt bizarre.

Det er et italiensk firma, der laver ting, der er lidt anderledes. Men dette er kompatibelt med 12-trins kæder baglæns helt ned, så det væsentlige gør forskellen. Nu afhænger det også af, at kæden, der er fremstillet af store producenter som Shimano, Park, Topeak osv. Er Generelt ret nøjagtige, men der er en helvedes masse 'emoner på markedet' fra andre mennesker.



De er lidt vage om, hvad de sælger, er en otte-trins, men du kan finde ud af, at det fungerer rigtig godt klokken 10 og 11. Og det er noget, du ikke ved, før du rent faktisk prøver det og ser, om det er selv- justeret. I det væsentlige, hvis det er justeret, og det fungerer, glade dage! Du kan bruge den til at opdele og tilslutte kæden igen.

Husk, at det er meget lettere og potentielt sikrere at bruge tilstødende hængende links i disse dage. Nu kan disse passe til de fleste kæder på markedet, og det er lige så let som at dele en kæde, indtil du stort set har to identiske led. Indsæt og træk hovedledet tilbage.

Det er dybest set et meget simpelt værktøjsfrit system til at slutte sig til en kæde. Og det er også meget sikkert, for lad os bare sige på kæden, at du har et ydre sted, og du har et indre sted, og du har ruller til midten. Når du nu bruger kædeværktøjet på kæden til at forbinde kæden igen, skal du placere kæden i kæberne her og køre tappen helt tilbage.



Men stiften skal gå helt ind i den anden ydre plade, og hvis den ikke er helt ind, er det et svagt led i kæden. Og det er et spørgsmål om tid, før spændinger, der springer ud og dybest set bryder din kæde. Hvis kæden går i stykker under pedalerne, er du måske heldig.

Du kunne bare sætte dig ned. Det klikker, og der sker ikke noget, bare ulejligheden. Hvis din kæde går i stykker, mens du kører på lasten, som f.eks. Sprint fra sadlen, vil du gå over bjælkerne, og det vil altid ske på et tidspunkt, du aldrig nogensinde ville forvente, og det ville være et virkelig værre Crash.

Bare pas på. Sørg for, at dit kædeværktøj er justeret, og at du er klar til at gå. Næste er Raymond Paculans bremserensning Hey Doddy gode artikler tak Raymond Jeg vil gerne spørge, om jeg kan bruge kontaktrenser n rengøring af skivebremseklodser og rotorer. Jeg vil også gerne vide, hvilket værkstedshåndklæde du bruger i dine vedligeholdelsesartikler. .

Ja, selvfølgelig, så dybest set har vi bremserensere her og nogle kontaktrensere her. De er meget ens og begge indeholder isopropylalkohol. Nu er kontaktrenser sandsynligvis den mindst stødende af disse ting.

Det vil sandsynligvis ikke rense dine bremseklodser såvel som en specialbremserenser, der indeholder flere opløsningsmidler. Men tydeligvis er fordelen ved en kontaktrenser, at du kan få den hvor som helst. Mange mærker gør kontakt renere, og det er naturligvis sikkert for dig at bruge det på elektriske ting som din bils tænding, når du måske har vand i det eller en slags? Antal cifre.

Og det er naturligvis sikkert for dig at bruge i kredsløb. Selvom den indeholder isopropylalkohol, er bremserenser lidt mere aggressiv, og selvom jeg er sikker på, at der er nogle, der er kompatible med elektronisk udstyr, tror jeg ikke det, denne er særlig, og jeg tror, ​​mange af dem er vil være lidt for aggressiv til at bruge på delikat plast, f.eks. et printkort. Som svar på dit spørgsmål, ja.

Du kan bruge kontaktrengøringsmidler. Bremserenser er bedre, men i det væsentlige er isopropylalkoholen, hvad der er i dem og gør jobbet. Sørg også for at bruge gummihandsker til arbejde.

Du vil have en slags Nitrol-handske, fordi du ikke vil have, at disse ting skal komme i dine hænder for længe, ​​fordi det er ret groft. Og du vil heller ikke have, at olierne i din hud overføres til disse bremseklodser, fordi de kan forurene dem. Hvad angår værkstedshåndklædet, her er noget af det; der er mange forskellige på markedet.

De er alle ret industrielle. Denne særlige er lavet af et band kaldet Scotts. Du vil se dette i garager og traditionelle workshops.

Du kan købe det på handelssteder. Du kan købe det på Amazon, som vi gør. Men der er masser af forskellige mærker derude.

Grunden til, at vi kan lide dette over nogle af de massive ruller, du får, er, at disse større ruller har tendens til at være lidt blødere papir. Det går ikke så langt, selvom du får mere, men denne, jeg tror Scotts ting, de er virkelig ret hårde. Jeg kan især godt lide det.

Det er en af ​​mine favoritter, fordi det er ret nemt at genbruge. Så lad os gå. Scotts værkstedshåndklæde.

Okay, næste fra Isaac 232. Kan du trække bundbeslaget på en pressfit bundbeslagsramme for at montere en gevindbundsbeslag? Nej, jeg tror ikke du kan. Med en gevindbeslag med gevind er lejerne normalt uden for boringerne.

Sidder uden for skallen, hele pointen med pressfit-systemet er, at lejerne er i nøjagtig den samme position. De er kun i skallen, som er større. Så du kan prøve at tråde denne skal, men intet vil virkelig ske, medmindre du har ødelagt din ramme.

Jeg er sikker på, at der kunne være en slags bodge-metode, men jeg vil bestemt ikke anbefale det. Jeg vil holde mig til den interferenspasning, den var designet til at være, og bare sørg for at installere den korrekt, og at du har strømløs kørsel. Okay, næste fra Eric Camacho.

Hej Doddy, som du ved i min sidste kommentar om, at min cykel blev stjålet. Ja, jeg husker sikkert, at jeg så dit navn nu. Jeg har tænkt på at bygge en cykel som din cykel.

Men hvad ville være bedre? Bygge en med dit eget udstyr eller købe en hel cykel og opgradere over tid? Jeg ville bygge en, men jeg har lyst til, at det tager lidt tid, lidt tidskrævende. Jeg elsker at høre dine tanker. Okay så baseret på den cykelbygning, jeg laver hver uge på tech-showet, husk, dette er kun til gavn for showet, ved du, det er gradvist blevet distribueret.

Hvis dette var min personlige cykel, ville jeg have gjort det i en enkelt session. Jeg ville ride den ting, der kørte. Faktisk ville det være halvt ødelagt nu.

Så jeg tager bevidst min tid, for der er meget bagved, og der er stadig noget at gøre med Fahrrad i de næste episoder. Men det betyder, personligt synes jeg at bygge din egen cykel er en af ​​de sjoveste ting. Jeg synes, at enhver cyklist, mand, cykel eller racercyklist skal gøre det engang.

Du skal bygge en cykel fra bunden, fordi den er rigtig, virkelig sjov. Du lærer alt om din cykel, når du gør det, og du har også fordelen ved at vælge hver enkelt del, du ønsker. Du kender dog muligvis ikke alle de dele, du ønsker.

Måske ender du bare med at skrive dig selv en rigtig dyr indkøbsliste over ting, i hvilket tilfælde jeg måske tror, ​​at det i dit tilfælde måske er bedre at gå efter et lige mærke som Komoso, Canyon eller et af disse mærker. Eller du kan få en rigtig, rigtig god ramme og gaffelkombination med et basisgruppesæt. Og når du slides gearkassen der, forhåbentlig har du sparet penge på samme tid, har du sparet nogle penge ved at købe cyklen på den måde.

Begynd at spare lidt på siden, og med tiden, når du kører på cyklen, lad os bare antage, at når du går til et sted for at opgradere, slides du din kædesæt dem den næste. Og så når tiden går i sidste ende, har du en cykel med meget bedre komponenter. Det eneste, du skal tilføje, er åbenbart, at rammen er vigtig, fordi det er den ting, du vil beholde, så sørg for, at rammen er noget, du virkelig kan lide og virkelig kan lide.

Sørg for, at det er noget, du sandsynligvis vokser op med. Så hvis du for eksempel stadig vokser, skal du sørge for, at der er plads nok til fysisk at vokse med cyklen og have en anstændig garanti på den. Hvis du har haft det i lang tid, vil du sikre dig, at alt kan dækkes af producenten, hvis der opstår et problem.

Den anden ting, du skal overveje, er nogle af komponenterne der transmission betyder ikke noget. Det er fuldstændig irrelevant. Det slides over tid, og du kan hæve det til bedre ting.

Lav ikke nogen chancer. Du kan spare på hjulene, selv de tunge, og købe lette hjul. Dette er ikke et problem.

Dæk, de slides. Vi kan fyre dem af for at få dæk, der passer til din lokale ridning, men når det kommer til affjedringsgaffel og spjæld, kan nogle af de budgetdødelige monteret på budgetcykler for at holde deres pris nede ikke meget at gøre med internerne på dem så når du køber din cykel, får du den bedst mulige gaffel og støddæmper, du har råd til, og det betyder, at du kan justere den gaffel. Du kan bestille ting som forårets løbet der senere.

Du kan udskifte dæmpningspatronen i rammen, hvis du vil have mere magt ud af den, når du gør det. Bare noget at vokse med ligesom du ville med rammen. Hvis dit fokus er på at få en god gaffel, en god spjæld, en god ramme, er resten op til dig.

Over tid vil du også lære mere om, hvad du sparer Ully, du har noget derude og holder os opdateret med det, du køber. Jeg er virkelig interesseret. Okay, det lyder som et indkøbsliste spørgsmål.

Så fra Bugboy 152000, Doddy, kan du hjælpe? Kan jeg finde det rigtige værktøj til at adskille min Raceface-effekt krumtap til en grundig rengøring? Jeg vil demontere min Santa Cruz helt inden vinteropbevaring i år. Så vidt jeg ved, er disse krumtap ikke anderledes end de andre. Du skal bruge en sekskantnøgle på 8 millimeter for at fjerne krumtappen fra cyklen.

Du har enten brug for en Tork T25 eller en 5 mm unbrakonøgle for at fjerne, uanset om det er edderkoppen eller den egentlige direkte kædehjul, denne krumtap bruges. Du skal bruge et BB-værktøj, som er en af ​​disse ting, for at fjerne bundbeslaget fra cyklen. Du har muligvis brug for en hammer bare for at chokere disse krumtap eller akslen.

Blødere ende eller en gummiende er en god ide, så du ikke beskadiger akslen der fedt, når du monterer ting igen. Du skal også bruge trådlås, hvis du gør dette. Du skal bruge et håndklæde og en slags handsker for at beskytte dine hænder.

mountainbike lys

Og så har du brug for en stærk afbinding. Og som jeg vil anbefale, hold fast i ting som gamle isis eller enhver form for plastbeholder. Især den sorte plast, der ikke kan genbruges, så du stadig kan bruge dem til ting som det, der er fantastisk til at få affedtningsmidlet ind og stikke disse dele ind og rengøre dem godt.

Gamle tandbørster er gode til at skære rundt i og få alt det lort ud af de ting. Og lad os gå. Det er det.

Der er ikke noget særlig lyst, du har brug for. Bare de anstændige værktøjer og fortsæt med det. Okay, det er ret sejt.

Dette er fra Mainz Man. Du som mig, du bruger en momentnøgle, mindede mig om noget, jeg bad om, ville vide, det anbefales at altid opbevare momentnøglen på den laveste indstilling. Dette gælder for Park ATD? Jeg antager, at det gør det, og jeg har tendens til at indstille min til 4NM efter brug, men kan ikke finde noget at bekræfte online. Jeg kunne bare spørge Parks, selvfølgelig, men jeg tror du måske ved det.

Jeg har ikke set nogen litteratur, der siger dette. Og jeg tror, ​​det kunne være anderledes med ATD, som er en af ​​de små fyre. Hvis du ikke har set disse før, er der justerbare momentindstillinger og bits i håndtaget her, det er den gamle, det er ATD 1.

Jeg tror, ​​der er nu en 1.2, der har et par ekstra funktioner, magnetisk bitholder, som du kan bruge. Mister ikke dine bits. Det er et alternativ til klassisk ratcheting. Så vidt jeg ved, skal skraldehåndtagene altid nulstilles, men ikke til nul.

Jeg tror, ​​det er på den laveste drejningsmomentindstilling, og det er fordi den har en skralde i, hvordan den fungerer internt. Vær opmærksom på, at disse er lidt forskellige, når du får din drejningsmomentindstilling på dette, så de slags klik, men du kan fortsætte med at brug det. Jeg tror, ​​det er derfor, det er vigtigt, at du aflaster det interne system i dette. ATD'erne er lidt anderledes, bare som de fungerer.

Det kan du ikke rigtig gøre. Du kan ikke stramme for hårdt. Det er som et klikstop.

Du kan slet ikke stramme dette for hårdt. Jeg er temmelig sikker på, at disse er fine, men jeg tvivler ikke på, at det er en god idé at lade det være på 4NM i denne workshop, jeg ved, at disse bruges hele tiden. Alt det momentnøglen er specielt hos vores venner på GCN og GCM, fordi de har en masse kulfiber, sarte cockpitdele på cyklen, så de skal selvfølgelig sørge for, at du ikke strammer dem for meget.

På den monterbare side af tingene bruger jeg disse personligt ret meget. Jeg ved ikke, hvordan de andre fyre har det. Men vi bruger dem nok, men jeg synes ikke, det er et problem med vores opbevaring.

Jeg synes, det er mere langvarig opbevaring, at du kan beskadige en traditionel momentnøgle. Men jeg vil spørge Park, og faktisk tror jeg, vi har en særlig gæst, der besøger os fra Park senere på året. Så jeg holder dig opdateret om dette, fordi jeg tror, ​​vi kunne gøre nogle seje ting med Calvin.

Okay, det næste slips er for dig Simy. Min nye cykel har 35 millimeter fælgbredde med plus-dæk. Kan jeg bruge 2,4 dæk eller har jeg brug for en mindre fælg? Du kan bruge 2,4 dæk, men ikke alle.

Så kun for eksempel i fortiden havde jeg Ibis 7.41 fælge, som jeg tror, ​​de er 40 eller 41 millimeter på ydersiden, 35 på indersiden, så de er virkelig, virkelig brede fælge. Jeg har brugt dem med 2,3, 235, 24 og 2,5 sek.

Intet problem. Men ikke alle dæk fungerer. Nå, et dæk med en firkantet profil, hvis du lægger det på en bredere kant, bliver de endnu mere firkantede.

Hvilken sving, når du er virkelig aggressiv, er en god ting. Det gør dem dog rigtig flade på toppen. A, øger friktionen, når du bare kører, og B foretager en virkelig forfærdelig overgang fra toppen af ​​slidbanen til sideadelen.

Det er 'meget ingenting, hvis det sker, og så er du alle på kurven, hvilket betyder, at det kan komme ret let ud på trods af fakta, det har en rigtig god skulder at støtte. Så det varierer afhængigt af de dæk, du bruger på din cykel. Hvis du har en let afrundet slidbane, kan disse faktisk være meget mere som et mere aggressivt firkantet slidbanedæk ved at bruge dem på den bredere kant.

Så jeg antager, at du er nødt til at prøve at se, for at være ærlig, eller i det mindste nogle andre chauffører beder netop dine dæk om at se, hvad de gjorde med deres. Men ja det kan du. Bare ikke med alle dæk.

Okay, den sidste er et Cle Mans koblingsdæk. Hej fyre,% af mine mekaniske færdigheder fra din kanal. Åh mand.

Dette er virkelig sejt. Så du arbejder selv på din cykel. Jeg elsker at høre det.

Jeg har dog et spørgsmål om min drivlinje. Jeg kører en 1 x 11 Shimano XT drivlinje. Jeg har indekseret mine gear korrekt, og gearskiftet er snappy og til det punkt.

Intet gnidning eller ridser, før jeg indsætter min kobling. Når jeg er på sporet og sætter koblingen, fungerer de nederste 3 til 4 gear ikke så glat, og kæden gnider på den næste tandhjul. Nogle tip? Ærligt talt har jeg aldrig hørt om en kobling, der påvirker den måde, hvorpå et gear skifter andet end at du kan føle lidt mere kraft gennem armen, når du skifter.

Først finder jeg det usædvanligt for dig at slippe en kobling og derefter kun aktivere den for at komme ned. Personligt ville jeg bare lade det være tændt hele tiden. Det giver mig en fordel.

Jeg vil også antage, at dine kredsløb er indstillet korrekt i første omgang, eller at du har gjort dine øvre og nedre grænseskruer. Du har din B-spænding, som er svingningsspændingen på den bageste skifter, og du har alt indstillet der med den korrekte kabelspænding, prøv igen ved at indeksere dine gear igen, men med koblingen på. Prøv det samme igen med de mindre gear, og tag koblingen af, se om det påvirker det, jeg er ret sikker på, at det ikke vil.

Så ved du, hvad problemet er, men jeg finder det underligt, at det i første omgang skulle være et problem for at være ærlig, og det vil foreslå mig, at en kobling lægger mere spænding på det nedre bur, at noget er løst, så noget kan være løs på skifteren, men måske et jockeyhjul eller styrhjul, tjek disse ud. Selv selve hovedbøjlen kunne være løs. Men jeg kan ikke forestille mig, at det nogensinde virkelig vil påvirke din transmission, så jeg antager, at du bliver nødt til at slippe af med dette og prøve at finde det.

Lad os vide, Cle, for det er underligt. Det har jeg aldrig hørt før. Okay, så slutningen på et andet spørgsmål er GMBN Tech.

Forhåbentlig har jeg besvaret nogle af dine spørgsmål. Få din i kommentarerne nedenfor, og fyr dem op på den e-mail-adresse, der var på skærmen i starten. For et par flere seje artikler, klik her for vores Press fit BB vedligeholdelsesartikel.

Ikke kun er dette egnet til presse, men jeg håber, det rydder alle bække og stønn. Men jeg bruger et pressfit som en exa i denne artikel og klik her for at se vores Evolution of Maevic Hubs. Det er en lille historie, og jeg synes, det er ret sejt og det har en masse information i det, venner, der ikke abonnerer, abonnerer, og hvis du kan lide at stille tekniske spørgsmål, så giv os tommelfingre.

Hvor meget koster det at bygge din egen cykel?

Somtiltommelfingerregel, hvisditbudgettet er under $ 1000 eller endda $ 1300, komponent- og kvalitetsmæssigt får dutilmeget bedre aftale at købe en samletcykel. Faktisk sammenligning af en samletcykeltiltilgør det selvbyggevil medføretilpræ-bygget mulighed erbilligerei 99% af tilfældene.

Hvordan kan jeg lave min egen cykel?

TILvej af høj kvalitet, kulstofcykeleller MTB vilkostemellem $ 2.000 og $ 5.000. Dual suspension MTB'er hardetmest avancerede komponenter ogkostemellem $ 2.000 og $ 6.000.Cyklerover $ 5.000 bruges typisk kun af fagfolk med fordele, der er umærkelige forgennemsnittetcyklist.

Vi har dækket mange, mange forskellige aspekter af vedligeholdelse af din cykel her på GCN, men har du nogensinde tænkt på at faktisk bygge en? Nu mener jeg ikke bare at sætte det sammen fra alle de forskellige stykker. Jeg mener, at du svejser eller rammer din egen cykel sammen, det er Bicycle Academy i Frome, UK, og det eksisterer for at hjælpe folk med at gøre dette. Med deres hjælp vil vi guide dig gennem processen.

Hvordan man bygger en cykelstel. Andrew Denham, bag mig, er grundlæggeren af ​​Bicycle Academy og vil være vores lærer i dag. Andrew, jeg er klar til at svejse noget. Andet - Virkelig? Huh. (langsom rockmusik) - Tom, jeg er ret dygtig til at kigge på en cykelfabrikants hjemmeside og se et geometribord og vide, om en cykel passer til mig eller ikke et stykke papir eller et tomt tavle og faktisk starter helt fra bunden har det godt faktisk lidt ne rvous.

Og hvordan gør du det? Hvordan får du den rigtige geometri? - Sikker på, så det er en ret vanskelig del af processen. Og den første ting, vi skal overveje, er førerens position. - Okay - vi skal sørge for, at din krop er i en passende position, så du kan bruge cyklen korrekt, og det afhænger lidt af, hvilken type cykel det er.

Så når vi kommer til den uslebne form af dine kontaktpunkter med. tænk på cyklen, så vi har et bundbeslag, som krumtappene er fastgjort til, en sadel - ja. - en stilk med noget styr sadel, og hvor vi kan placere styret, så det passer til den rytter, men også hvilken type cykel det er nøgledimensioner - ja, indtil videre, så kendt.

Jeg kender alle disse tal, og jeg er ret sikker, men hvordan kan vi sætte en lille smule sammen i denne lille smule og vide, at cyklen vil køre glimrende i slutningen af ​​dagen? ? - Der er ikke et hurtigt svar på det, så det kræver mange iterationer. Nogle ting, vi gerne vil overveje i første omgang. Så tænk over, hvordan du vil have cyklen til at opføre sig på vejen, især hvordan den reagerer på dynamisk rytterindgang.

Vi er nødt til at tænke på de vigtigste dimensioner, og disse er akselafstanden og det mekaniske spor, der definerer typen af ​​ligefremgående stabilitet og også svingningsstabiliteten. - Okay, så vi har vores fitpoint her. Jeg er stadig virkelig bekymret, Tom, hvordan jeg faktisk vil bringe det hele sammen og lave en ramme ud af det - Sikker på, så når vi alle er sorterede og tilfredse med førerpositionen, lad os se på et CAD-system med vi designer geometrien og til sidst går til rammens struktur og lim nogle metalstykker sammen - ok - ok, så når vi først har fået oplysningerne om pasform fra tilpasningssessionen, vi gjorde, kan vi sætte den i modellen, så den fikser rytterens position og frigør os så, design cykelens geometri til den specifikke, så vi kan justere akselafstanden, og vi kan gøre det og derefter manipulere kædestaglængden, for eksempel - for at vide, hvad disse tal er skal, er dette håndværk eller, ved du, kunne? Kopierer du dem fra en eksisterende cykel? - Så hvis du starter uden tal i tankerne, er det en perfekt gyldig metode at bruge eksisterende cykler.

Hvis du måske tidligere har kørt på en cykel, som du kunne lide, hvordan det føltes, kan du godt gå ind, så længe du er forsigtig med størrelsen, kan du også se på akselafstanden og nogle af de andre dimensioner og få en Få en fornemmelse for, hvad denne cykel var, og det er et ret godt sted at starte, ja. (langsom rockmusik) - Trin to af processen, og vi er nu i valget af røret til vores ramme. Nu er vi overbeviste om, at CAD-tegningen har de korrekte dimensioner, selv ned til placeringen af ​​flaskestykkerne, for at sikre, at vi kan få to flasker på vores rammer.

Men nu har vi et stort udvalg af forskellige slangemuligheder, så vi vælger de rigtige? Vi arbejder med stål, og vi bruger rør fra Columbus, et italiensk firma. Og de tilbyder hundreder og hundreder af forskellige rørmuligheder, både hvad angår forskellige legeringer, så faktisk lidt forskellige versioner af stål - okay - og også forskellige længder, forskellige diametre, forskellige vægtykkelser og lignende. Ud over den faktiske fysiske størrelse på din cykel er vi nødt til at kende belastningen, den vil gå igennem, hvor tung du er, hvilken kraft du kører, og også om kraften leveres ved høj eller lav kadence, og om du kan lide at sprint, for eksempel eller ønsker at klatre ud af sadlen eller komme ud af sadlen, hvilket er din præference - Okay fordi det er en almindelig misforståelse, gør du ikke, at du kunne få et slangesæt, siger Columbus XCR, som er lavet af rustfrit stål, og det ville give dig en vis kørekvalitet, hvis du faktisk kan ændre diameteren på rørene og formene på rørene og endda længderne på rørene, og det vil faktisk være, der får din cykel til at føle sig som den forlystelser. - Selvfølgelig ja.

De forskellige legeringer har forskellige egenskaber, hvilket giver designeren eller bygningsejeren en række muligheder med hensyn til vægtykkelse, stødprofil, rørets form og lignende. Og at kombinere er faktisk en ret almindelig praksis med at kombinere forskellige rørlegeringer for at få forskellige egenskaber i forskellige dele af rammen - Columbus, på deres hjemmeside, sælger de dig faktisk et sæderør og et kædestag og et hovedrør. - Det er et gaffelblad.

Vi har et par kædelængder her, så. Det er et par kædestænger. - Jeg troede, det var en BMX-kædestag. - Det ville se ret godt ud som en kædestag. - Ja, der går du. Kan vi spille et lille spil? Kunne du fortælle mig præcis, hvad hvert rør var, da du vendte dig om, og jeg valgte et ud af ingenting? - Jeg kunne prøve. (begge griner) - Okay, luk øjnene et øjeblik.

Vent et øjeblik. Jeg er nødt til at finde en. Det kunne være let, lad os se.

Hvad er det? - Det er et styrerør, så et en-tommer styrerør - En-tommer styrerør! Mand i live. Hvad har du det til? Og det er det. En mountainbike chainstay? - Det er rigtigt, ja, så det er en kædelængde med en bøjning for større dækafstand - køligt, så, gaffelblad? - chainstay, ja - chainstay, ja, det har jeg.

Intet dunrør endnu. - Kom nu, her er et down tube - Whoa! Se på dette. Lad os gå.

Vi har vores rør. - Lad os bygge en cykel. - Lad os bygge en cykel.

Vi har vores rør. Tom, er det tid til at svejse? - Ikke endnu. Vi har stadig et par skridt at gå, så vi afskærer dem, former dem, så ger dem sammen.

Pin dem også sammen, så vi kan få det ud af jiggen, gøre alt braising og derefter klar, klar til at male. - Okay. Nå, mindst trin 1 og 2 i processen er nu færdig.

Vi har vores geometri, vi har vores arbejdsdimensioner, og vi har vores slangesæt, hvis du vil se disse næste processer, (KOMMER snart), vil de være i de næste to artikler i denne serie, og du kan komme til dem ved blot ved at klikke der og der nedenfor. Nu har vi brug for en meget tiltrængt tepause, men mens vi er ved det, skal du sørge for at abonnere på GCN. For at gøre dette skal du blot klikke på kloden.

Hvordan tager du det? Mælk, sukker? - Mælk. - Cool, farvel.

Er det billigere at bygge din egen cykel UK?

HvordanBygOp aCykel
  1. Trin 1: Dele. Her er en liste over dele, du har brug for:
  2. Trin 2: Værktøjer. Fedt.
  3. Trin 3: Sadelpind. Indsætdetsæde klemme, derefterdetstolpe.
  4. Trin 4: Installer headset. Installeredetførst headsettet.
  5. Trin 5: Gaffel.
  6. Trin 6: Klip det løs.
  7. Trin 7: Star Fangled Nut.
  8. Trin 9: Bundbeslag.

Hvor lang tid tager det at bygge en cykel fra bunden?

Med praksis kan den gennemsnitlige person samle en enkelt hastighedcykelom cirka tyve minutter, men det er en god tommelfingerregel at tillade en time, hvis det er første gang. Tre hastighedercykler tageromtrent den samme tid at samle. Du skal muligvis også justere gearene, hvilket også er en simpel proces.30. okt 2019

Er Trek-cykler pengene værd?

ErTrek pengene værd? Ja,Trek cyklererpengene værd.Trekpakker avancerede teknologier i derescykler, bygge derescykleromkring aluminiums- og kulstoframmer af høj kvalitet og bruger kun pålidelige Shimano- og SRAM-komponenter.23. apr 2021

Er det billigere at bygge en BMX?

Når vi sammenligner priser, abyggeer dyrere end en komplet. Hvis du skalbyggeen cykel fra rammen op, skal du virkelig få det rigtigt. Der er ingen mening i at vælge dele af lav kvalitet. Derfor en skikbygge BMXcykel er normalt dyrere end en komplet.

Er det hårdt at montere en cykel?

Det er ikke detsvært, lover vi. Det bliver du nødt tilsamleforhjulet, pedalerne, styret og sædet selv, skal du også kontrollere bremser og gearsystem.

Er det svært at bygge en motorcykel?

Der er mange bløde oghårdtfærdigheder, du har brug forbyggeen brugerdefineret cykel. Den gode nyhed er, at du kan lære disse færdigheder og have en masse sjov i processen. Bare betal nogen tilbyggedin cykel om 12 uger. Og log af nu, hvis du ikke ønsker at lære de færdigheder, profferne har, eller lægge dig tid til at øve.11. mar 2017

Er det billigere at bygge en hardtail?

Spec'ing din egen er meget lettere med enhardtail, fordi rammenkosteer lav i forhold tilbyggeomkostninger. Ogsåhardtailrammer har ingen bevægelige dele, så de slides ikke ud. En meget flot perfekt funktionhardtailramme kan fås til ~ $ 200.30. mar 2017

Er det billigere at bygge din egen mountainbike med fuld suspension?

Det vil det altid værebilligereat købetilkompletcykel(bjergeller andet) end at købe og samle komponenter tillav en cykel afsammenlignelig kvalitet. MEN køb og samlingdetkomponenter giver dig præcis, hvad du vil have ogtilmere unikcykel.

Er det muligt at bygge din egen cykelstel?

At bygge en cykel fra en ny eller brugt cykelstel er en af ​​de mest givende ting, som en cykelentusiast kan opleve. Det lader dig oprette en brugerdefineret cykel, og det forbedrer din viden som cykelmekaniker. Byg din næste vej-, grus- eller mountainbikestel med brugte dele og komponenter, og gør den til din egen.

effekt / vægt-forhold

Hvordan bygger jeg din egen mountainbike online?

Din drømmecykel. For at komme i gang med bygningen skal du vælge dit ønskede cykelmærke og klikke på knappen Fortsæt til opbygning nedenfor. Velkommen til den mest magtfulde cykelbygger på internettet! Her kan du samle dine drømmecykler del for del. Dette er en smart bygherre, så vær sikker på, ingen del, du vælger, er inkompatibel

Hvilken er den bedste brugerdefinerede mountainbike-builder?

Velkommen til den mest kraftfulde brugerdefinerede mountainbike-builder på internettet. Vi er glade for at hjælpe dig med at bygge den perfekte cykel, der passer til dine behov. Når du går igennem denne bygherre, vil eventuelle inkompatible dele automatisk blive udelukket - det giver dig ro i sindet, og du kan være sikker på, at du ikke vælger dele, der ikke jiver med hinanden.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Blodtrykscykling - Komplet vejledning

Er cykling god mod forhøjet blodtryk? Aerob træning, såsom cykling og løb, kan reducere dit blodtryk op til 10 mmHg, siger Creswell. Det er omtrent lige så meget som nogle medikamenter. Styrketræning kan også hjælpe med at reducere det med ca. 3 til 6 mmHg, siger han. Og det er aldrig for sent at gøre en målbar forskel.

Cykel-OL - mulige løsninger

Er der cykling i OL? Cykling har været en del af de olympiske lege siden de første moderne sommer-OL i 1896.

Rabat på cykeltøj - praktiske beslutninger

Hvorfor er cykeltøj så dyrt? Nå, det er også dyrt. De har brug for så mange øjenkugler på deres produkt som muligt, og de skal på en eller anden måde vinde folks tillid. En forhandler kan stå inde for et produkt og har trafikken til deres websted eller fodfald til deres butik for i det mindste at give det en chance. 2014.

Cykel gluten - den ultimative guide

Hvordan arbejder du dine glutes, når du cykler? Hav en behagelig sadel: Når dit sæde er ubehageligt, er det mere sandsynligt, at du drejer dine hofter bagud og slukker for en del af gluten. Opvarmning: Efter at have kørt let i et par minutter, hop af cyklen og lav et par squats eller strækninger. Dette hjælper med at få gluterne i gang og minder dem om at skyde, når du træder.

Pactimo cykeltrøje - handlingsorienterede løsninger

Er Pactimo et godt brand? Det er anstændige ting. Jeg har to. Bare sørg for, at det ikke er en klubtilpasning, da slangen er enormt løs. Det er gode ting, har flere trøjer og bibshorts, det holdes rigtig godt efter et par tusind miles.27. 2018.