Vigtigste > Cykling > Cyclocross cykler - omfattende reference

Cyclocross cykler - omfattende reference

Hvad er en cyclocross cykel god til?

Cyclocrosscykler er designet til at blive kørt påcyklocrossbaner, som ofte kan omfatte en række terræn som mudder, sand, klipper og endda sne. De inkluderer også opstartssektioner, der kræver, at racere afmonterer derescykel, samt barrierer, der skal springes over enten ved afmontering eller bunny-hopping.



(energisk musik) - Kom nu ven, kom igen - Guh. Denne cyklocrosscykel er den originale alsidige off-road dropcykel. Faktisk er det ret rimeligt at sige, at det er en af ​​de originale terrængående cykler.

Men dengang havde de kun 25 millimeter brede dæk og udliggerbremser. Kombinationen var så ineffektiv, at et cyklocrossløb var omkring 40 procent overstået. Men som du kan se, er madlavningen nu ændret.

Vi har dæk, der er bredere og mere grippy end en cykel for at give dig mere kontrol og komfort. Du har også en lidt højere bundbeslag, så du har mere pedalfrihed off-road. Og håndteringen er lidt mere stabil.



Jeg har meget mere kontrol, når den er glat eller løs - Men nu er der en ny cykel i byen - Ollie, jeg er to minutter væk, kammerat - Åh ja, samme by. Jeg mener skove og bjerge. Men øh, her er en gruscykel.

Det har bredere, mere grippy dæk. Geometri, der gør cyklen sjovere og mere sikker at køre under løse forhold. Og mere komfort i rammen end med en racercykel, enten takket være komponenterne plettet på den eller selve rammen.

Større størrelse, mere stabil håndtering, mere komfort. Det er præcis, hvad min cykel lover. - Ja.



Uh, ja, jeg tror, ​​du måske undrer dig over, hvad der nøjagtigt er forskellen mellem en gruscykel og en crosscykel - det kunne du. Heldigvis, da Canyon bogstaveligt talt netop har leveret os en helt ny cykelcrosscykel og en helt ny gruscykel fra Gral, er vi perfekt positioneret til at dykke ned i dette spørgsmål en gang for alle og komme med svaret på det spørgsmål. Et spørgsmål er virkelig meget vigtigt for mange af jer, der måske overvejer dit næste cykelkøb.

Fordi hvem? Vil du ikke have sjov, alsidighed og komfort med din næste cykel? - Sig mig hvad, dette bliver virkelig hårdt i dette? At have de helt nye fantastiske grus- og crosscykler i det fineste snavs og grusbjerg - Du siger det, Ollie, men det kunne være ret hårdt, fordi du virkelig ikke har kørt off-road meget, ikke? - Ja, um, jeg er ret grøn ved off-roading. Jeg mener, det har jeg, det har jeg aldrig rigtig gjort. For at være ærlig.

Men jeg tror, ​​det betyder, at jeg kan tilbyde et nyt perspektiv. Der er mange af jer, der heller aldrig har kørt meget off-road. Street Veteran - Jeg kan virkelig ikke lide ordet Veteran Ollie.



Mange tak. Jeg er lidt følsom over for det - okay. Skal vi cykle, far? (Ollie griner) (energisk musik?)) - Før vi går ind i de fysiske forskelle, lad os først se om vi kan mærke en forskel.

Så vi opfinder en ny racerdisciplin - (Loud Echoing Voice) Gruskors - Ollie, det er en kortslutning med nogle vejafsnit, nogle grusafsnit, nogle mudrede sektioner, en kort strækning, 2 omgange med cykelskift efter den første skød i vores officielle Pit-område - Er du klar Cy? - Jeg tror, ​​jeg er parat, ja. - Jeg tæller dig ned. - Okay - tre, to, en, gå. (energisk musik) Jeg vil give Cy noget tid og også hjælpe ham med at skifte cykler i dette officielle pit-område med denne ko-kage.

Forkert side, forkert side. Fire minutter, 40 til første runde. Så vi får se, hvad han laver på gruscyklen.

hvad er en e-cykel?

Det er lidt krydret, ikke? Jeg tror, ​​han var hurtigere. - (højlydende stemme) Kieskreuz. - Det har en fremtid.

Det var dårligt - (griner) Ja, vi får se. Fire minutter, 40 på første runde. Fire minutter, 20 i anden runde, fire minutter, 22 i anden runde. - Interessant. - Du var hurtigere der. - Jeg overrasker mig ikke, som jeg ser.

Bredere dæk, cykler, hvad er forskellen på syv millioner? så meget hurtigere med de bredere dæk. Cyklen føles meget anderledes, som om den føles mere velegnet til denne type ridning, fordi den er så stenet. Jeg mener, det er ikke en krydskurs.

Det er et gruskors. Men se, hvad du synes. Jeg finder den samme ting, virkelig, jeg stoppede, jeg er overrasket over, hvor meget jeg kan lide Gral-gruscyklen.

Jeg mener effektivt på dette grus terræn. Overraskende nok føles gruscyklen faktisk lidt bedre. - Det gode er, at jeg er garanteret mindst andenpladsen. - Vinder.

Ok kammerat, lad os gå. Klar, gå. (Energisk musik) Kom nu, Ollie! Grav ind kammerat! Du gik gennem en pyt. (Censur bip) - Hvilken dum sport - Jeg troede, du var en løber! griner) (censur bipper) - Held og lykke.

Kom ven, du har det. Du har det. - Gå, gå, gå, gå! (griner) Bare spring på den ene ven.

Dette er gruscyklen. Held og lykke, gå, gå, gå! - Wooh! Åh lort! - Gå, ven, kom nu! Grav ind! - Uh! - Åh, det gjorde jeg! - Ah! (Censur bip) Gah! Guh! - Jeg kan ikke stoppe med at fnise. Hvilken legende, ja.

Kom nu, kammerat. - Hvorfor flyver jeg! - Kom nu, gå, gå! Boom! Han barberede sig kun et øjeblik. Måske ved vi noget, som Mathieu Van der Poel ikke ved - Nå, ikke så hurtigt.

Måske hvis Van der Poel ville cykle på grus i Daylamites. I modsætning til tykt mudder i Nordeuropa. Men selv da ville det ikke være så let.

Dækbredde til at begynde med. Jeg mener, faktum er, at gruskors er mere grus end kryds. Så for virkelig at forstå forskellen mellem disse to bliver vi nødt til at se på teknikken.

Historisk set er gruscykler kommet fra cyclocross-cykler. Og så, som vi vil se, er der meget DNA til fælles mellem de to. Men nu har en dør været åben for folk til at designe cyklocrosscykler, der er specifikke for racing igen.

kobling bagskifter

Og denne flugt er en af ​​dem. Så det blev designet omkring en typisk cyklocrossbane, der har tendens til at være ret græsagtig eller mudret, relativt støvet oth og med mange stramme sving. Du kan også fortælle, at denne cykel faktisk har mindre dækafstand end gruscyklen.

Og det er fordi UCI fastsætter en maksimal dækbredde på 33 millimeter. og med meget frihed fra mudder. Faktisk er slangerne også designet til at afvise mudder.

Et 40 millimeter bredt dæk ville være svært. Bestemt i ryggen. Vi ville have kontrolleret, bortset fra at denne kører en 140 mil rotor bagpå.

Hvilket er en 160. Men selv her er den velegnet til sit formål. Du vil ikke tage episke downhill-cykler i et cyklocrossløb Da jeg kørte tilbage til hotellet med dette, bemærkede jeg, at en hurtig vej ned ad bakke faktisk kan løbe tør for gear relativt hurtigt.

Perfekt oversættelse til cyclocross kurser. Men ikke nødvendigvis til episke vejture. Vores to cykler ser også meget forskellige ud.

cykelgrupper

Og meget af det er ned til det vandrette toprør. Du ser sjældent en cyklocrosscykel med kompakt geometri, og det er fordi du har brug for så meget plads som muligt i den forreste trekant, når du skal tage den op og placere den på din skulder. som mig, fordi rammen selvfølgelig vil være ret stor.

Men da jeg lærte Emma at køre cyklocross, kunne vi faktisk ikke rigtig finde ud af, hvordan man kunne få hendes arm gennem rammen, fordi den skal være så kompakt for hendes højde, men i dette tilfælde tilbyder det faktum, at hun er vandret, endnu mere plads til at bringe din arm og skulder igennem. Men grunden til, at det falder ned her, er simpelthen fordi sadelpinden udsættes lidt mere for at få meget mere overholdelse bag på cyklen; du kan se, om det ikke var der, det er en temmelig klodset sædepost. Og det ville føles lidt stift.

Nu, endelig, cyklenes geometri. Det er faktisk ret ens. Kædelængden er ens, vinklerne på sæderøret og hovedrøret er ret ens.

Hovedforskellen, som måske ikke lyder signifikant, er bundbeslagets højde. Så effektivt, hvor meget lavere bundbeslagets aksel er sammenlignet med hjulakslen. I dette tilfælde er den 11 millimeter højere, og cyklen sidder meget højere.

Og det føles lidt mindre stabilt, når du går hurtigt. Det giver dig meget mere frihed for at træde, så du kan fortsætte med at træde langs ruten. Og desværre, som enhver af jer, der kører cyklocross, ville vide at du skal træde næsten hele tiden i cyklocrosskørsel.

Men hvis du ser på vores leanometer eller vores leanometer, er det interessant, at på trods af de forskellige højder i bundbeslaget har begge cykler faktisk en lignende pedalafstand, fordi de bredere dæk også er højere på Graalen. Så faktisk er bundbeslagene meget ens i forhold til jorden. Men det påvirker køreoplevelsen meget mere. - I modsætning hertil handler grus ikke ofte om ren hastighed.

Det handler om komfort, store mil, alsidighed og eventyr. Så de har et par funktioner, så de har større dæk end UCI Ville lovligt give dig mulighed for at løbe i et tværløb. Du har også chefer overalt og tilknytningspunkter til at pryde alle dine verdslige ejendele.

Og mange komfortfunktioner er integreret i rammen. Vi har Canyon's delte sædepost her, som kan bøjes og give mere komfort i ryggen. Jeg er nødt til at tale om svævestangen. Så svævebjælken ser lidt underlig ud.

Men når du kører det, bemærker du ikke, hvordan det ser ud. Og det føles ret behageligt for Canyon, det er syv gange mere modstandsdygtigt end Inflites H31-cockpit. Da du sandsynligvis vil se et større udvalg af overflader, end du ville se på en fuldblods crosscykel, skal du være i stand til at træde i både 50 og fem kilometer i timen, og i dette tilfælde for at hjælpe mig med at få et bredere udvalg af Jeg har en 50/11 og derefter en 34/34.

Normalt har crosscykler smallere gear. Som en relativt uerfaren off-road rytter er Grail virkelig attraktiv for mig, fordi den giver en masse alsidighed. Jeg kan bruge det, der er lokale krydsløb, hvor du ikke behøver at overholde de strenge UCI-regler.

Og lad os indse det, jeg er langt fra at deltage i UCI-begivenheder. Ah! - Jeg gjorde det! - Hvilken dum sport er også perfekt til grusforlystelser og cykelpakningseventyr. Fordi jeg er mindre praktiseret off-road og ikke har nogen skøre færdigheder med en zed.

De større dæk og bredere styr og nedre bundbeslag og øget overholdelse inden for rammen føjer kun til det faktum, at jeg har mere selvtillid, når jeg cykler. Især off-road. Og det føles bare rigtig godt for mig.

Crosscykel versus gruscykel, hvad er så den store forskel? Dybest set er dette en mere alsidig mulighed. Selvom det er en fuldblods cross-racing maskine - Hvad med en cykel, Ollie? Ha! Nej, jeg tror, ​​du har helt ret. Men forskellene er stadig relativt subtile, ikke sandt? De bredere dæk gør en stor, stor forskel.

En lidt højere bundbeslag ændrer karakteren så meget. Så hvis du ikke kører dem bag hinanden, opfatter du muligvis ikke disse forskelle, da du er i den utroligt heldige position, vi var i dag. Det er bemærkelsesværdigt de tegn, der skinner igennem, er det ikke? - Ja, det er det virkelig.

Nu, hvis du vil se mere episk off-road-indhold med vanvittige færdigheder med en zed, skal du tjekke Cy's fantastiske mountainbike- og gruscykeleventyrartikel på Island. Klik her nedenfor - Ja, vær venlig at give denne en tommelfinger, hvis du nød det.

Hvad er forskellen mellem en cyklocross og landevejscykel?

Cyclocross cyklerer udstyret med lavere gear for at gøre det lettere at gå over ujævne overflader.Racercyklerhar højere gear for at give de nødvendige høje hastighederpå vejracing. Desuden sikrer det smalle gearområde hurtig skift.Cyclocross cyklerbrug bredere dæk,irækkevidde på 30-40 mm med knoppede slidbaner.

skræddersyet cykel

Er cyklocross cykler lige så hurtige som landevejscykler?

Cyclocrosskunne være det sjoveste, du har haft på to hjul

Sammenlignet med et bjergcykelen 'crosser er ikke særlig i stand og dinlandevejscykelvil være megethurtigere, mere effektiv og vejer sandsynligvis også mindre. Men det er en del af, hvad der gør disse burly drop barcyklerså sjovt.
10. oktober 2019

Hvad er forskellen mellem gruscykel og cyclocross?

Cyclocrossracing kræver stram, præcis håndtering og effektiv kraftoverførsel, godt mudder-shedding design samt en præference for lette funktioner.Gruscyklerhar tendens til at have et meget bredere anvendelsesområde, fra timelange turer til dagture eller endda flerdages bikepacking-ture.18. august 2020

Kan jeg bruge min cykel til cyclocross?

Tilcyklocrosshjul, digkan brugemestlandevejscykelhjulsæt. Ydeevnecyklocrossracerdæk kommer i rørformater, så dukanbare limengamle cross tubular dæk til dine hjul og få noglebrugud af dem.14. april 2020

Hvad er forskellen mellem en cyklocrosscykel og en hybrid?

Detforskelle mellemde to hviler med deres alsidighed. ENcyklocross cykeldeler nogle funktioner med vejcykler, hvilket gør dem primært en tur til fortov. ENhybridmodellen har nogle elementer fra en racerbanemed enbjergcykel. Det betyder, at du kan tage dem væk fra den slagne vej på grus eller grusvej.

Er cyklocrosscykler gode til pendling?

Cyclocross cyklerergodt til pendlingfordi de gør ridning sikker, hurtig og sjov. Deres geometri er mere behagelig end vejencyklerog de tilbyder mindre rullemodstand end bjergcykler.

Er en cyklocross cykel langsommere?

Så du bliver ikke nogenlangsommerepå et korscykelmed større glatte dæk. Du vil også være i stand til at køre længere, fordicykelvil ikke slå dig op så meget over ujævnheder og uregelmæssigheder på vejen. Nu taler du om at køre på egentlige CX-dæk, godt dækkene vil bestemtlangsomdig ned.23. juli 2015

Er cyklocrosscykler gode til langdistance?

Hvad angår encyklocross cykelværeegnettil touring; Absolut. Nogle svar har nævnt mangel på øjer og monteringspunkter til stativer. Dog en hel delcyklocross cyklerhar faktisk evnen til at montere et stativ (eller stativer).

Kan du cykle på cykel på vejen?

I al alvor er det dog helt acceptabeltrideditcyklocross cykelhave enlandevejscykelog brug bare et ekstra sæt hjul med smallerevejdæk. Det er også helt fint at bareridepå denvejmed det brederecyklocrossdæk og hjul derduhar allerede.

Hvor kom navnet cyclocross cykel fra?

Når du hører 'Cyclocross', tænk på en kombination af en landevejscykel og en mountainbike. Navnet kommer fra en racingstil på spor, der består af forskellige overflader som mudder, grus, sand og græs.

Hvilken er den bedste cyklocrosscykel at købe?

Santa Cruz Stigmata CC er en CX-cykel med fuld kulstof rettet mod det avancerede cyclocross-marked. Det har SRAM-komponenter i topkvalitet med hydrauliske skivebremser og et SRAM DUB-bundbeslag. Gearindstillingen er 1 × 12 med et stort 42T SRAM Force 1 kranksæt og 10-50T kassette bagpå.

Hvor længe har sporten af ​​Cyclocross eksisteret?

Cyclocross har eksisteret siden begyndelsen af ​​sidste århundrede og er en meget veletableret sport. Men med hensyn til cykler har det aldrig stoppet med at udvikle sig, især de sidste par år med eksplosionen af ​​stadig mere avanceret kulfiberkonstruktion, væksten i popularitet af skivebremser og et skift mod rørløse dæk.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kortlæg min brug af dataforbrug - levedygtige løsninger

Hvor meget data bruger Map My Run pr. Time? omkring 2,19 MB

Grusveje over Amerika - svar på problemerne

Kan du køre over USA på grusveje? Ja, der er en grusvejsrute fra øst til vest over USA, og den er næsten dobbelt så lang som Great Divide Mountain Bike Route. Vær ikke overrasket, hvis du ikke har hørt om det.

Indgroet hår i muldvarp - en løsning på

Kan der dannes en bums under en muldvarp? Bumser kan dannes på enhver overflade af huden, der har hårsækkene, inklusive muldvarpe. Disse bumser kan vokse dybt inde i muldvarpen som en knude eller tættere på overfladen som hudorme, whiteheads, pustler eller papules. Hvis en bums er inde i en muldvarp, kan du føle, at den er hævet og øm at røre ved. 14 сент. 2020 г.

Stigning i træning - hvordan man tackler

Er det godt at løbe op ad en bakke? Bortset fra muskelopbygning, styrke og hastighed hjælper løb op ad bakke også med at regulere det kardiovaskulære system, arbejder muskler, der er vanskelige at træne, forlænger kalve, fremmer løbestilling - dybest set alle de vigtige ting, løbere har brug for at komme videre, hvorfor vi besluttede at dybt ned i det hele og give dig en

Token hjul - finde løsninger

Er symbolhjul noget godt? Token har produceret nogle fremragende sæt i årenes løb, og Prime Ventous Carbon Disc Road hjulsættet er ingen undtagelse. Bygningskvalitet er fremragende, de ser godt ud, fungerer rigtig godt og er også ret gode.