Vigtigste > Cykling > Elektrisk cykelmotor - hvordan man tackler

Elektrisk cykelmotor - hvordan man tackler

Hvad er den bedste motor til en elektrisk cykel?

Bedste e-cykelmotorer til pendling
  • Mahle X35 + A smartmotormed tyveribeskyttelse.
  • Yamaha PW CE. Påstået at være den mest støjsvagemotorpå markedet.
  • Fazua Evation. En let, lav effektmotordet er ideelt for fitkørere.
  • Specialiseret SL 1.1.
  • FSA System HM 1.0.
  • Bosch Cargo Line.
  • Shimano EP8.
15. juni 2021

Hvilken motor valgte du til din eMTB? Nå, det er ikke som en traditionel mountainbike, hvor den har været utrolig ligetil i mange år. Eventuelt Sram eller Shimano. Nej, der er mange, mange flere valgmuligheder på en e-cykel.

Og det er ikke kun motoren, der skal overvejes. Der er ting som displayet eller batteriet, der naturligvis påvirker rækkevidden. Måske er det bedre spørgsmål, hvilken cykel vælger du? den motor, du vælger? (digitale bip) Men det er virkelig et vigtigt synspunkt.

Vælg motor eller cykel? Motoren er trods alt kun en del af historien. Hvad med dem? Ting som geometrien? Er cyklen attraktiv? Er det et godt køb? Eller kommer denne cykel også med en god garanti? Motorer så kan vi se på dem og evaluere dem på meget forskellige måder. Vi kan se på watt eller drejningsmoment eller se på målere eller vægten eller modstanden ud over 25 km / t.

Hver motor har, og som vi får se, når vi gennemgår denne liste, rejser motoren faktisk nogle større spørgsmål. Nu skal vi gennemgå denne liste alfabetisk, og når vi gør dette, vil vi tale om nogle af de store problemer relateret til motorer. Og historien starter med et firma ved navn Bafang fra Kina.

Nu ser vi mange mellemmotorer fra Tyskland eller Japan. Nu er Bafang fra en af ​​de største byer i KinaChina, Shanghai, de laver mange mellemstore drev. De fremstiller faktisk syv mellemdrevsmotorer, der spænder fra 18 Newton meter til 120 Newton meter.

Så disse er virkelig kraftfulde mid-drive-motorer, fyre har bygget en masse motorer til pendler-stil cykler, men jeg tror, ​​det er kun et spørgsmål om tid, før Bafang og faktisk kineserne generelt i eMTB-markedet skifter række af motorer til en brugt motor. af en lang række mærker. Bosch er nu på eMTB-markedet lige fra starten. Omkring 2010, 2011.

Og bare sidste år lancerede de den nyeste version af deres motor. Den fjerde generation, der udskifter denne motor her. Det sejeste ved Bosch-motoren er, at den har 75 Nm drejningsmoment plus de tilgængelige tilstande.

Du har Eco, Tour, Turbo og selvfølgelig eMTB-tilstanden, som er som en automatisk tilstand til en e-cykel. Nu er der et had og et stort servicenetværk rundt om i verden. Og som jeg nævnte tidligere, er der et stort antal mærker, der bruger denne 4. generations motor.

Mærker som Haibike, Mondraker, Lapierre, Track, Focus osv. Bruger alle denne motor. Historier om Bosch er de batterier, der følger med dem.

Nu er der 400 wattbatterier, 500 wattbatterier eller 625 wattimer, og når du tænker på cykler som Haibike, kan du faktisk have en 625 og bolt på en 500 ovenpå, hvilket giver dig en fantastisk rækkevidde. (optimistisk musik) Nu med 90 Newton meter drejningsmoment er Brose Drive S og Drive S Magist en af ​​de mest kraftfulde e-cykelmotorer på markedet, og den har også en af ​​de mest naturlige finesser, når man træder på pedalerne. Nu i fire faser Det har også en gåhjælp og selvfølgelig en app, der er inkluderet.

Det findes på cykler som Bulls og Fantic, og selvfølgelig Specialized, men vi taler lidt om det lidt senere, lad os tale om en anden cykel, der følger med Brose, som er Rotwild. Nu har Rotwild et batteri med 750 watt timer, det er et stort udvalg af e-cykelmotoren. (optimistisk musik) Det tyske mærke Fazua har et eMTB-system med lavere ydeevne, der faktisk gør det unikt, og på mange måder er denne cykel mere af en startcykel til eMTB.

Det har masser af rigtig seje funktioner som batteri og motor, der kan tages af, og du kan erstatte det med et dæksel og køre på cyklen som en traditionel mountainbike. Nu har den et moment på 60 Nm, hvilket er det samme som Shimano e-7000-systemet, men faktisk fungerer de og fungerer meget anderledes og føles anderledes, når du er på stien, nu tænker du måske på, at denne 250 watt-timers batteripakke har en ret lille kapacitet, men hvis du tænker på det, fordi det har mindre strøm, bruger det faktisk mindre fra den batteripakke. Så du har en lettere cykel med hensyn til ydeevne, der er tre tilstande, og den mest kraftfulde tilstand, som er raket, ligner for eksempel en turtilstand på en Bosch.

Og den motor kommer på cykler som Lapierre Zesty Focusor, som vi sidst kørte i Frankrig i år. (Fræk musik) Nu er den kroatiske Greyp-motor, så vidt vi ved, kun tilgængelig på deres egne cykler, og motoren er superstille. Det er virkelig kraftfuldt med 90 Newton meter drejningsmoment og har et selvsmørende system, ikke kun at det leveres med et batteri med stor kapacitet. 700 watt timer, dette er en af ​​de største på markedet og også en af ​​de mest kompakte.

Og du kan fjerne batteriet på en brøkdel af et sekund. Det er dog sandsynligvis de apps, der er en del af Greyp-systemet, som dette mærke er bedst kendt for. (Upbeat music) En sag for Cervélo fra Frankrig, det bliver virkelig interessant at se, hvordan deres kombinerede motor gearkasse udvikler sig i løbet af de næste par år.

Og fra Frankrig til Japan og Panasonic. Nu ser vi ikke Panasonic-motorer rigtig mange e-cykler, men Flyer Uproc er en sådan cykel. Det ser rigtig godt ud.

Selve motoren: 90 Newton meter med et 630 watt-timers batteri. Og på dette særlige aspekt vil jeg fokusere, og det er momentet er. Mens Panasonic og Brose nu siger 90 Newton meter, tilbyder Panasonic 300% support, mens Brose tilbyder 410% support.

Mens drejningsmoment er ret en indikator for ydeevne, er det ufatteligt, og det er på grund af, hvordan softwaren bruges til eac. h-motor er under udvikling. Nu er Polini et mærke kendt for eftermarkedsdele til scootere.

Men de har nogle ret seje motorer. E-P3 med 70 Newton meter drejningsmoment og E-P3 MX, som er deres nye motor, 90. har newton meter. det har en rigtig anstændig skærm. den har 5 niveauer af assistance, og vi så nogle ret seje cykler med denne motor på EUROBIKE sidste år, nu, det finske mærke Revonte, vi er virkelig glade for at se, hvor dette mærke skal hen i fremtiden Med et system, den kombinerede motor -gearbox-system, som jeg mener ligner Cervélo, men er virkelig, meget pænt og kompakt.

Og det er bestemt kun et spørgsmål om tid, før en af ​​de store spillere bliver involveret i dette mærke. (Upbeat music) Nu kan vi ikke tale om motorer uden batteridiskussionen, der følger med dem, og normalt er det et system, der har motoren og batteriet. Nu er der eksterne batterier, du kan få interne batterier. Rocky Mountain har nu et batteri med stor kapacitet monteret inde i nedrøret, og motoren er superkraftig.

Det ryktes at have 110 Nm drejningsmoment. Det skal dog bemærkes, at nogle batterier faktisk kan fjernes, og du kan tage dem med dig på et øjeblik, mens andre motorer, som Rock Mountain, stoler på, at du fjerner batteriet fra nedrøret, hvilket er lidt mere sofistikeret. I øjeblikket er vi sammen med de tre S'er: Sachs, Shimano og Specialized.

Nu er Sachs et tysk brand, og jeg er sikker på, at det ikke varer længe, ​​nu ser jeg, hvordan disse fyre er involveret i nogle af de store spillere. Men videre til Shimano. Du har 2 motorer, E-7000 og E-8000. 60 Newton meter henholdsvis 70 Newton meter.

Nu er motoren super kompakt. Det har en rigtig anstændig skærm. Men jeg tror frem for alt, at der er en rigtig naturlig køreoplevelse for deres motorer.

Og det er det, du skal tage i betragtning, når du vælger en anden motor og se, om det føles som det, du vil have. (optimistisk musik) Specialiseret i total forandring på markedet for e-mountainbike med introduktionen af ​​deres Levo SL-cykel. Nu er dette et letvægtssystem, 30 Nm drejningsmoment.

Husk nu, at Levo-cyklen har 90 Newton meter med Brose-systemet. Så spørgsmålet er: kan du gå? Hvor langt går en 30-Newton-meter cykel som en med et 700 watt-timers batteri? Det er fint. For hvis du tænker over det, bruger denne 30-newton-meter cykel mindre strøm fra batteriet end det større system.

Så spørgsmålet opstår faktisk, hvilken type eMTB er du? kraftfuld e-cykel. Alligevel har Levo et stort udvalg af muligheder. Du har Levo SL, som er virkelig pæn.

Du har Levo med et valg mellem 500 watt-timer eller 700 watt-timers batteri. Naturligvis er der 180 mil Kenevo, som igen har et batteri på 500 eller 700 watt. (Musikglæde) Nu er en motor der er blevet TQ-motoren skabt en sensation i de seneste år.

15 minutters træning i overkroppen

Nu bruges den på Haibike Flyer og M1-cyklen, som vi kørte i Gaud sidste år. 120 Newton meter drejningsmoment. En enormt kraftig motor og utrolig køreglæde! Hvad efterlader os hos Yamaha.

Dette meget berømte mærke fra Japan. Nu en sådan utrolig pålidelig motor. Det har fem niveauer af hjælp, herunder EcoPlus-tilstand, som er ret speciel.

Nu har vi også set Yamaha lancere en konceptcykel for nylig, så det bliver virkelig interessant at se, hvor dette mærke skal hen i fremtiden. Og forresten, alle disse motormærker. Så lad os gå, motorer.

Det er et utroligt komplekst emne. Som jeg sagde, har vi nogle større historier at tænke over her. Ikke kun motoren.

Ting som batterikapacitet, de tilknyttede apps, drejningsmoment, supportniveauer, skærme, modstand over 25 kilometer i timen, fordi det i sidste ende varierer mellem alle disse motorer, ligesom støj. Og den eneste måde at finde ud af er at komme til en demo-begivenhed og se, om motoren fungerer, som du vil have den, og faktisk er på den cykel, du tror, ​​du vil købe. I mellemtiden, hvis der er noget, du gerne vil vide om mid-drive e-cykelsystemer, så lad os vide dine kommentarer nedenfor.

Fordi vi i dag kun har fokuseret på mellemdrev, ikke ting som hubdrev eller eftermarkedsboltninger, som er et separat emne, så giv os tommelfingre, hvis du kan lide denne artikel og glem ikke at klikke på Klik på kloden at abonnere på EMBN og andet eMTB-indhold. (Bip) den seje ting ved Bosch-motoren har 75 Newton meter drejningsmoment, og (bip) Jeg glemte det igen og (klapp i hænderne) (smack) Ja!

Hvor hurtigt går en 1000w elektrisk cykel?

ca. 35 mph

Jeg gennemgik en e-cykel for et stykke tid siden og var ganske forbløffet over, hvor mange mennesker der udtrykte sig dårligt, lad os sige mindre end smigrende, at jeg ikke bærer hjelm, det er sandt, jeg tror ikke nogen kan blive retfærdig beskyldt for bare fordi de besluttede ikke at bære en cykelhjelm. Min anmelder havde tydeligvis besluttet, at det at køre på cykel uden hjelm er en uacceptabel risiko, og enhver, der er uenig, er automatisk en **** Men hvis coronavirus har lært os en ting, er det sikkert, at hver af os har vores egen, unikke Har risikotolerance. For eksempel vil du stadig ikke fange i nærheden af ​​Sainsbury eller en frisør, den anden hånd er ude og om at slikke indkøbsvognens håndtag næsten hver dag.

Og hvad med børn og trampoliner? Når jeg ser mere end et barn på en trampolin på samme tid, især når det ene er mere end dobbelt så stort som det andet, er alt, hvad jeg hører, cr escendo af knækkede knogler og ambulancesirener, og mens paramedicinerne behandler mig for hjertebanken , andre forældre synes helt at være clueless. På bagsiden kan jeg godt lide at køre 15 gange den nationale hastighedsgrænse, få et fly i en accelereret drejning og endda gå i en ring med en tyr en gang i den. Det var faktisk ret skræmmende.

Under alle omstændigheder skal jeg advare alle hjelmbærere om, at følgende anmeldelse indeholder scener, som nogle seere kan finde foruroligende. Det er en svagt ulovlig gadget kaldet Speedbox 2. og der går du

Jeg vedder på, at du ser på dette og tænker, 'Damn it, I wish I had one'. Log ind, som min datter kan lide at sige i øjeblikket. Nu, ifølge loven, er der e-cykler eller elektrisk assisterede pedalcykler, for at give dem deres fulde navn kan kun hjælpe dig op til 25 km / t.

Mens de er perfekt i stand til at accelerere dig forbi den hastighed, er de alle blevet begrænset. Det lyder virkelig lidt dumt for mig, hvis du tror, ​​at ikke-motorcykler bliver blødere, gå til det hurtigere. Nogle gange meget hurtigere, hvad denne lille gizmo gør er, at den fjerner begrænsningen, så din eneste grænse er, hvor hurtigt du kan komme til at sparke.

Så nu har jeg installeret Speedbox 2 på min cykel. Det var rimeligt let, men bare for at gentage, hvad du skal gøre. Du skal bruge en unbrakonøgle for at fjerne dækslet fra spindlen.

Så har du forhåbentlig købt en pedalaftrækker, der fulgte med Speedbox, og med en skruenøgle fjerner du din pedal ved hjælp af en speciel skruetrækker, når du skruer dækslet af Bosch Performance Line CX af. Et saks til at skære lynlåsbåndene, og da jeg kom ind i instruktionerne på Speedbox-webstedet, viste jeg, hvordan du installerer Speedbox, hvis du har to stikkontakter, men min CX-linje havde fire, men heldigvis er der som altid en YouTuber, der forklarer, hvordan man gør det. De viste, at hvis du har en af ​​disse cykler med fire stikkontakter, er den en der og derefter en der og en der og en der, så fjern den anden og fjerde fra fronten og sæt din Speedbox i de to stikkontakter og derefter med de to andre ledninger, sæt kablerne, du lige har frakoblet, i speedboxen på den anden side.

Nu kommer det store øjeblik. Jeg tænder for det og håber, det ikke springer op. For at prøve Speedbox kom jeg til en privat vej nær det sted, hvor jeg bor, jeg kunne tage en jetpack her, og det ville stadig være helt lovligt, så lad os se, hvor hurtigt det går. Hver hjelmbærer blandt jer vil måske se væk for en øjeblik Lad os se, hvad der sker, når vi aktiverer Speedbox 2 ved at trykke på knappen til gåhjælp til venstre, indtil speedometeret viser 10 km / t, hvilket betyder, at det er dedikeret.

Og så går vi af sted. Og den første ting at sige er, at accelerationen virkelig er meget jævn, jeg forventede, at den skulle gå fra nul til Simon Cowell en time og mig tilbage til min på lidt under et halvt sekund. Normalt når du er 15 km / t, stopper tingene bare, men med Speedbox på, fortsætter vi. 1718202123 Jeg er nødt til at træde ganske hårdt nu. 26272829 Kom videre 29., 3030.5 Åh min Gud Så realistisk set betyder Speedbox 2 her, at jeg nu kører med en moderat hastighed mellem 20 og 25 km / t, når jeg træner, og når jeg virkelig skubber mig ind i hjerteinfarktområdet, får jeg til omkring 30.

Nu kunne jeg kun lovligt teste virkningerne af Speedbox på cykelens rækkevidde, men jeg ville blive overrasket, hvis den ikke reducerede den med op til 25% afhængigt af, hvordan man bruger den. Speedbox 2 koster omkring £ 130. Er det værd? Nå, hvis du primært bruger din cykel til at træne, betyder det sandsynligvis ikke noget, om du laver en times sport ved 15 eller 25 mph.

Men hvis du bruger din cykel til at komme hvor som helst, øh, på en privat vej, vil det bringe dig der på halvdelen af ​​tiden. Det føles ubeskriveligt at køre på en cykel, der er udstyret med en speedbox, og hvis du bare går ned den mindste hældning på en almindelig cykel kører dig op til 25 miles i timen. Og hvor kommer den ekstra halve kilometer i timen fra? Jeg formoder, at du kunne argumentere for dette, hvis du - begrænsede cykler i byområder, ville du sandsynligvis se flere gangstier, der kan udslettes af tavse e-cyklister, der forhindrer din drone i at flyve i kontrollerede områder.

Nu spøgte jeg tidligere med sikkerhed. Hvis jeg skulle cykle i en by i disse dage, ville jeg selvfølgelig have hjelm på, men hvis jeg går 100 meter til butikken i en søvnig landsby i landet, tilgiv mig, men jeg tager min risiko, vil jeg hellere ønske du alt godt uanset din risikovillighed er. Hvis du kender nogen, der ejer en e-cykel, kan du dele dette med dem.

Ellers abonner på flere anmeldelser af enheder og teknologier, der er gjort for at gøre livet lettere, og vi ses næste gang, Arlo Guthrie.

Hvilken type motor har en elektrisk cykel?

TIL1000w elektrisk cykel gårca. 35 mph (56,32 km / t) på flad jord.14. juli 2020

Hej hvad sker der, dette er Mikey fra Blue Monkey Bicycles, og i denne artikel skal vi tale om mid-drives vs hub-drives! * IntroOkay, så de første ting først; Hvad er forskellen mellem de to? Et navdrev er en elektrisk cykelmotor, der sidder lige midt i navet eller midt på hjulet (normalt baghjulet). Nu får motoren lidt juice fra controlleren, og derefter begynder motoren at dreje og derefter gennem egerne på dækket, og hele cyklen begynder at bevæge sig.

Dette er et hubdrev! Nu er et centraldrev på den anden side en elektrisk cykelmotor, der er lige i midten (i stedet for bag eller foran på cyklen). Normalt betyder det, at det er mellem pedalerne. Så der er pedalerne, der er krumtapene og bommen! der ville være motoren.

Det er forskellen mellem de to. Lad os fokusere på hubdrevet for nu, og lad os starte med profferne. Nu er hubdrev billige.

Fra et produktionsmæssigt synspunkt kan de fastgøres til forskellige rammer i et par enkle trin. Dette giver designeren meget spillerum til at arbejde med resten af ​​cyklen. Hub-drev er blevet lavet i stor skala i en årrække, mange muligheder for lav til høj effekt, hjulstørrelse, alle mulige ting.

Hvis du ønsker at bygge din egen e-cykel, er et hubdrev et fremragende sted at starte. Hvis du vil lære mere om konverteringer, kan du klikke på denne artikel; Hør vores mening om det. En anden ting ved hubdrev er, at de faktisk er meget optimistiske.

Her i USA har en hub-drevcykel normalt en gashåndtag, der specifikt aktiverer motoren uden at træde, og derefter går du afsted. Ligesom en baghjulsdrevet bil har et navdrev bag på cyklen denne stødeffekt, næsten som et raketdrev. Og det er meget sjovt, lad mig fortælle dig.

Hvis du ikke har prøvet det endnu, skal du virkelig gøre det, det er en eksplosion! Dette er hovedårsagen til, at jeg selv kører på en elektrisk cykel hver dag som min daglige rytter. Jeg har rigtig lange løbeture, der virkelig sætter pris på tophastighed og oomph. Nu er en ting mere, at hubdrev ikke har brug for en kæde til at fungere.

Hvis kæden går i stykker, eller rytteren er træt, kan du tænde gashåndtaget og motoren uden at bruge pedalerne (fordi du ikke rigtig har brug for kæden), og rytteren kan komme i sikkerhed uden at blive strandet. Så dette er hovedårsagen til, at vi anbefaler et hubdrev til folk, der bruger en elektrisk cykel til seriøs rehabilitering. Så det er et ret godt plus.

Så lad os tale om nogle af ulemperne ved hubdrevet, fordi de har lidt plads er vægten på baghjulet. Ja, disse hjul kan være vanskelige at fjerne fra cyklen. Det er ikke super kompliceret, normalt kun skiver og et stik, men det kan være meget overvældende, og hvis det ikke er rigtigt, føles hele cyklen bare underlig.

Hvis du ofte skifter dæk, kan et navdrev virkelig være en byrde

Et andet væsentligt problem er, at motorvægten er enten på forsiden eller bagsiden af ​​cyklen væk fra rytteren, hvilket er ret en front-til-front balance indvirkning tilbage. Så det er ikke rigtig meget, hvis du planlægger at gå på vejen eller gå temmelig afslappet, men hvis du går off-road på stierne, gør det en verden af ​​forskel, at den vægt låser dig tilbage eller på en eller anden måde trækker dig frem . Så hvis du har til hensigt at lave nogle udendørs stier godt jeg gætter på, at de alle er udendørs hvis du vil lave nogle off road stier, så skal du se på en medium cykel elektrisk cykel.

Når vi taler om mid-drive, lad os tale om fordelene ved at have en mid-drive. Drev er den nyeste innovation, der virkelig erobrer markedet for el-cykler. For et par år siden var det ikke let at finde en professionelt fremstillet mid-drive elektrisk cykel.

Men nu har næsten alle deres hat i ringen: Bosch, Shimano, Yamaha, for blot at nævne nogle få. Overraskende nok har batterierne til elektriske cykler ikke ændret sig så meget i de sidste par år, men motorerne har ændret sig. Hvis du vil have det nyeste og bedste, er et mid-drive i din fremtid.

Midt-drev er også meget mere naturlige for en cykelbevægelse. Med et navdrev på den anden side, når du drejer gashåndtaget (eller afhængigt af hvordan pedalassistenten er aktiveret), kan det føles som en scooter eller en snavscykel. Men med en mid-drive (de fleste af dem har ikke gasspjæld), og så når du træder op og træder (du er nødt til at pedalere forresten) har den den zen oplevelse, du ved, du kommer meget længere, meget hurtigere ser du meget mere af, hvad du gør bagefter.

Den virkelige spænding ved cykling kommer tilbage til dig. Det har det meget indbyggede belønningssystem, der gør det. Det er virkelig rigtig sjovt.

Midt-drev har også overlegen balance, og det er bare sandt. At have systemet i midten er virkelig meget rart for off-road stier til knudret kørsel og især kørsel ned ad bakke - kørsel kan føles som en bjergged; springer til usikre højder, der på nogle måder virker umulige. Men navdrevet (afhængigt af hvor stærkt det er) kan føles som en elg, der skubber bakken næsten ud af vejen

Men ikke bare sjov og spil det er de, men lad os komme over det og tale om et par ulemper.

Den første er, at en midtdrevsmotor (da den passer lige ind i cykelrammen) skal have en cykelramme bogstaveligt talt designet omkring den. På grund af dette kan medium-drev cykler nogle gange have en højere pris. Hej, en designer er også nødt til at spise, for vi har set andre elektriske cykler køre på nederdelens haler af den forrige.

skrivebordscykel

Helt ærligt er dette ikke så stort et problem, som det var for et par år siden. Men det er stadig noget at passe på; Hvis du ser en rigtig dyr el-cykel med mellemdrev, kan dette være en grund. Det kunne have to batterier men det er en anden historie.

Men det store problem med medium-drive cykler er stresset på kæden, så på en normal mountainbike, når du går op en rigtig stejl bakke, står du på pedalerne og lægger stor belastning på fronten tandhjul og derfor kæden, og det er alt sammen orden og godt lavet til at gøre. Og det er de dele, der i øjeblikket er derude. Når du tilføjer en motor, bliver den pludselig en smule risikabelt, siger vi.

Så når du er på pedalerne og lægger en tung belastning på den, OG du har den ekstra belastning af motoren, der sætter momentet på forhjulet; kæden har for meget, og kæden går i stykker. Dette er sket for os med mountainbikes, men kun med medium-drev mountainbikes. Der er et par dæmpere, der kommer ud som Haibike; De har et tandhjul oven på rammen, der som øh slags spreder stresset over et større område

Jeg tror

Jeg er ikke rigtig designer, så

Jeg formoder, det er hvad det gør. Plus, det er stærkere kæder, der kommer ud af den normale cykelproduktion verden. Så med tiden vil dette ikke være så stort et problem med stejl klatring, men nu hvis du planlægger at klatre en rigtig, virkelig stejl bakke, er der en meget god chance for, at din mid-drive mountainbike bryder en kæde.

Så vær opmærksom på det. Okay, hvem er vinderen mellem hubdrev og centerdrev? Nå, du er kunde, fordi du kan beslutte, hvilken der bedst passer til dine behov, og det er derfor, vi er her for at hjælpe dig med at træffe den beslutning. I øjeblikket overlapper ingen af ​​dem den anden inden for alle anvendelsesområder, så der er stadig mange muligheder at vælge imellem.

SÅ jeg håber du nød denne artikel og lærte noget. Hvis du vil prøve de andre VS-serier som batterier og direkte drev / gearkasse, skal du bare klikke på infofanen og finde ud af mere. Eller du kan besøge vores websted, hvor vi har meget af disse oplysninger ét sted, bluemonkeybicycles.com

Hvor hurtigt går en 48V 1000w elektrisk cykel?

De to mest almindeligeelektrisk motorstilarter, der bruges i nutidenselektriske cyklerer knudepunktmotorerog mid-drivemotorer.7. juni 2018

Er elektriske cykler pengene værd?

Godt,elektriske cyklertilbyder de samme store fordele som traditionellecyklerinklusivekostebesparelser (ingen licens eller forsikring krævet), forbedret sundhed og forbindelse til samfundet. Den reelle fordel vede-cyklerefter min mening er effektivitet i klatring i bakker eller kamp mod vinden kombineret med bedre rækkevidde.17. februar 2021

Er 350 watt nok til el-cykel?

Efter min erfaring350 watter helt fint på fladt underlag, kan aflevere bakker, hvis du træder med, og har nogle gode fordele, herunder en mere støjsvag motor, lettere vægt og en billigere pris.Effektvurderinger på elmotorer angiver, hvor mangewattmotoren kan bruge.3. februar 2021

Hvordan konverterer jeg min cykel til elektrisk?

Langt den mest almindelige metode tilkonverteringen konventionelcykeltil enelektrisk cykeler at tilføje en navmotor til enten for- eller baghjulet.

Hvilken størrelse motor har jeg brug for til en elektrisk cykel?

MinimumElektrisk cykelmotorstørrelsetil dinElektrisk cykel

I en nøddeskal, digskulle gerneikke ser på enmotormindre end 250 W, hvis du skal håndtere bakker. Og hvis du vejer mere end 200 pund, er dit minimumskulle gernevære 350 W.
4. februar 2015

Hvor lang tid varer en elektrisk cykel?

Den største bekymring folk har medelektriske cyklererhvor længeenelektrisk cykel sidst? Generelt,elektriske cykler holderi tre til fem år derefter begynder batteriets levetid at falde, og en motor uden ordentlig vedligeholdelse vil miste effektiviteten.

Er 500W nok til ebike?

Generelt set for den gennemsnitlige person en effektivt designete-cykelgiver mere endnokstrøm ved500weller mindre. Faktisk øge watt på dine-cykelkommer med ulemper.23. juli 2020

Hvilken motor har jeg brug for til el-cykler?

Gearnavsmotorer bruger en række planetgear til at sænke motorens omdrejningstal og øge dens drejningsmoment. Du finder også e-cykelsæt til eftermarkedet, der giver dig mulighed for at udstyre en standardcykel med et mellemdrev eller navmotor, og blandt eftermarkedssæt er der friktionsdrev, der bruger et roterende hjul, der kontakter baghjulet for at skabe fremdrift .

Hvor er motoren placeret på en elektrisk cykel?

Midtdrevsmotorer er placeret mellem en e-cykels krumtap. En elmotor genererer et drejningsmoment, der drejer en aksel, der er forbundet med en kædehjul. Motoren supplerer derfor din pedalkraft inden for cykelens kædedrev snarere end at tilføje en ekstra strømkilde.

Hvad adskiller en elektrisk motorcykel fra andre motorcykler?

Strømudgang & amp; Lever: Næsten helt sikkert det mest karakteristiske og unikke aspekt, der adskiller elektriske motorcykler fra traditionelle ICE-modeller, er strømforsyning. I modsætning til motorer med gasmotorer, der leverer maksimalt drejningsmoment og hestekræfter på et bestemt tidspunkt i omdrejningsområdet, udgør elektriske motorcykler 100% af deres drejningsmoment øjeblikkeligt til enhver tid.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cyling - pragmatiske løsninger

Hvad står BMC for i cykling? Cykelfremstillingsvirksomhed

Sådan behandles vejudslæt - hvordan man håndterer det

Hvor lang tid tager det vejudslæt at heles? Vejudslæt er en almindelig betegnelse for slid forårsaget af skraber modtaget under en ulykke. De fleste vejudslæt skal heles inden for 2 uger med god pleje af dine sår ved at holde dem rene og fugtige. Nogle gange kan vejudslæt gå gennem alle hudlagene og kræve hudtransplantationskirurgi for at helbrede.

21 superfoods - hvordan man beslutter

Hvad er de top 20 superfoods? 20 bedste superfoods til vægttabskale. Grønkål er en grøn grøn grøntsag, der er kendt for sine sundhedsfremmende egenskaber. bær. Bær som jordbær, blåbær og brombær er levende, smagfuld og meget nærende. Broccoli. Chia frø. Æg. Avocado. Søde kartofler. Kimchi og surkål.

High stakes low rider - mulige løsninger

Hvor kan jeg finde lowrider i GTA San Andreas? Loco Low Co. er en baggårdsmodebutik i Grand Theft Auto: San Andreas, der tilpasser lowriders, der er placeret på en blindgyde i Willowfield, Los Santos.

Motobecane titanium anmeldelse - hvordan beslutter du dig?

Er Motobecane-cykler af god kvalitet? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene. г.