Vigtigste > Cykling > Hardtail mountainbike - praktisk løsning

Hardtail mountainbike - praktisk løsning

Er en hardtail god til mountainbiking?

end der typisk er vist på lignende priser med fuld suspensioncykler. Du kører for det meste glatte stier: Hvis du bruger størstedelen af ​​din tid på forholdsvis glatte stier, så er ahardtail cykelkan tilbyde dig en hurtig og sjov tur, der vil opsuge moderat ujævnheder med den forreste gaffel.16. maj 2018



Velkommen tilbage smukke mennesker. Og i dag er en dag med spørgsmål. Vi ved alle, at enduro-cyklen kan udføre alle mulige discipliner, fra ned ad bakke, enduro, XE, døde spring, store spring i cykelparken til freeridelinjer i bjergene, det er som om det er den rigtige cykel.

Men før du begynder at drømme om denne smukke, så smukke enduro-cykel, tænkte du nogensinde på det? Dette er hardtailen, nogle af jer seere har sandsynligvis en i din garage, dette er sandsynligvis den eneste cykel, du har. Men vi får en række spørgsmål nedenfor og på vores sociale medier som: Kan denne cykel springe 20 fod? Kan denne cykel køre ned ad bakke? Enduro? Kan det gøre XC? Kan det gøre freeride linjer? Nå, i dag er en af ​​de dage, hvor jeg vil tjekke alle de ting, som dyret er i stand til, så lad os gå! (Upbeat musik) Ha ha! Nå, dette er min nye Proof Scout Comp, og dette er en aggressiv hardtail. Det betyder, at hovedvinklen er super slap, der er 140 ml kørsel fremad, rammen er superstiv, har et lavt bundbeslag, og du kan kaste alt på denne cykel, og den samler den op.

hvor mange portioner grøntsager om dagen

Uanset om det krammer din eventyrånd eller tackler alle de enkelte stier i skoven, til dit lokale pumpespor, til dine lokale snavspring, endda til fire cross-, downhill- eller enduro-løb, er denne ting bygget til det. Okay, lad os komme i gang, fordi vi har brug for at vide, hvad denne ting kan gøre. Og jeg har et par ting, jeg vil kaste på det for at teste det.



Og jeg kom op med den perfekte prøveplads til at gøre alt dette, og det er Chicksands Bike Park i Bedfordshire i Storbritannien. Og det tilbyder en række forskellige discipliner fra Single Track Loop, til Four Cross, til Dirt Jumping, til Dual Slalom, til Mini Downhill, til Freeride stuff. Så fik alle disciplinerne dækket, vil jeg se, om denne ting let kan tage hele cykelparken, lad os gå! Haha! Okay fire tværløb, ho ho ho ho.

Hastighed, aggression, hvad som helst, hvis du ikke ved hvad Four Cross handler om, dybest set er det fire ryttere, der kører mod hinanden på et spor, der er på en skråning, det er ned ad bakke, men der er mange spring, der er masser af kurver, der er store huller, der er forskellige forhindringer, som du skal navigere mod de andre tre drivere. Så jeg skal til den flade by, jeg skal træde, jeg vil se, om denne cykel kan klare det, hvis det har greb, lad os gøre det. (lys musik) Åh wow.

Firekorset er en disciplin, som jeg ikke har gjort i evigheder. Det handler om ydeevne og om at nedbringe denne præstation. Vente.



Okay, jeg fik vejret tilbage, og jeg taler om at sætte din kraft på baghjulet for at få hastigheden, fordi du har brug for en masse hastighed. Store spring som tredobbelt der og dobbelt og den ene dobbelt i det hjørne, du har brug for at sætte så meget kraft på baghjulet som muligt, men når du har fuld affjedring, som hvis jeg kørte på min Scott Genius på dette spor, skal jeg låse den bageste affjedring op for at få så meget kraft som muligt til at gøre dem spring Jeg fik faktisk 35 hk på den, jeg løftede lidt, men jeg vil ikke have, at dækket deformeres i svingene, fordi jeg vil have så meget fart som muligt for at overvinde disse spring. Men denne cykel er værd at køre, du kan køre denne ting i weekenden og derefter cykle hjem som jeg sagde eller tage en endurotur på en søndag eller mandag.

Wow, lad os gå videre til næste udfordring. Det rigtige for dig befinder dig i en cykelpark, hvor der er små bordplader, som snavspring, og de bliver større og større. Hvilket bliver til dobbelt, der bliver større og stejlere, men stadig bliver større.

Så spørgsmålet er, kan der sprænge snavs? Jeg kan naturligvis ikke hoppe, men kan jeg virkelig lave tricks? Nå, her er et par enkle tricks til at gøre det. (Let musik) Ha ha! Whoa! Jeg har lige vist dig, at det kan gøre det, men der er et par ting, du skal huske på, når du hopper over en aggressiv hardtail-trailcykel, som min nye Groove Scout, Dirt's 26-tommer hjul - Jumpbikes, dens hårde bagende, den forreste affjedring bliver virkelig hård. Fordi jeg kører temmelig stiv affjedring foran, denne, 140 ml rejse, min snavs hoppe cykel, 110 ml rejse.



Men de er ret bløde med disse, så du finder frontenden kaste ned i start og det føles som om al din kropsvægt skifter til venstre, hvilket ikke er en dejlig følelse. Så dette er hvad du skal tage i betragtning, når du kører stejle læber som denne, den forreste styrevinkel er ret flad som jeg sagde, den er aggressiv, den bliver temmelig lang. Bagenden vil være lang, mens den på snavs hoppecykler vil være ganske kort og kompakt, stejlere hovedvinkel.

Super let. Og for at være ærlig kører du på 27,5 hjul.

Og for mig kører jeg en overdimensioneret størrelse, det er en 2,6. Så mit dæktryk er ret lavt, det føles ret trægt på springene, jeg låste det ikke, fordi jeg ikke ville have suspension, da jeg sprang et par spring over.

Så jeg vil have frontophænget til at fungere. Snavs hoppe cykler vil køre temmelig høje dæktryk, 80 psi, 65 psi afhængigt af hvilket dæk du har. Her fik jeg 30 psi i disse baroner.

Wow, det er det værd at gå igennem hjemmefra cyklen i skoven, ride et par enkelt stier, fortsæt med at gøre stierne, slip din sadel, lav et par tricks, træk ud. Lad os komme til den næste udfordring. Okay, næste spørgsmål, kan jeg faktisk gøre enduro freeride ned ad bakke, selvfølgelig kan det! Jeg siger dig fire øjne, se på dette! Okay, jeg sætter Downhill, Enduro og Freeride i en kategori.

Fordi de alle deler de samme aspekter. Men hvad finder du I stedet for, med en regelmæssig hardtail, er målet for XE, at dit toprør vil være meget højere, din BB meget højere, din akselafstand lidt kortere, og din hovedvinkel vil være meget stejlere i forhold til dette alt- rund hardtail. Og hvis du indarbejder sådanne elementer i en almindelig XE-cykel, vil det være ret svært at flytte din kropsvægt på nedstigningen.

Især når det kommer til stejle sektioner, hvor du vil holde din kropsvægt langt tilbage og læne dig tilbage, så du ikke har lyst til at gå over styret. XE-cyklen handler på den anden side mere om at klatre end at gå ned, ride ru ting på en hardtail, ja, for at være ærlig, det bliver en hård tur, men det bliver en spændende tur, det er helt sikkert. Når jeg kører det samme afsnit på en enduro-cykel, som jeg fandt nedenfor, skal du ikke bekymre dig om linjen, jeg bruger bare min 150 ml-tur med at opsuge alle disse bump.

Når det kommer til den hårde bagende, fokuserer jeg meget mere. Jeg er nødt til at arbejde mig igennem dette afsnit og finde den perfekte, glateste linje bare for at komme igennem uden et fladt dæk, der får mig på affjedringen. Mens den hårde bageste har ingen affjedring.

Så du skal bruge din krop til ophængning, så du ikke bare vil læne dig tilbage og slappe af og komme igennem stien, fordi din krop skal arbejde ekstra hårdt bare for at opsuge alle disse bump. Og mens du gør dette, vil du holde knæene bøjede. Du vil holde knæene bøjet og konstant hoppe cyklen op og ned under dig bare for at holde den i gang.

Ahh hvad med langrend? Intet problem, ha, svarer af sig selv. (Upbeat musik) Ha, ha, ha! Fra ruten til den store natur, ja, min ven, det er langrend. Udforsk et uendeligt antal landeveje med minimal indsats og lethed med minimal indsats over hele landet og tilbage til ren mountainbiking.

Og du finder dig selv i XE-løbet i weekenden og på vej til arbejde i løbet af ugen. Brug timer i denne sadel. For mig har hardtailen været i mit hjerte for evigt, fordi min karriere faktisk var bygget på en hård hale.

Så jeg har en stor kærlighed til enkle hårde haner. Du kan ikke få nok af det, super let. Intet kunne gå galt, pæne hængende stykker på bagsiden.

Jeg vil ride mere. Ha ha wow der er ikke meget, den pålidelige hårde pik ikke kan klare. Du kan kaste alt efter det, og det vil og lægge et massivt verdensmesterskabsbane nedad og prøve at gå ned ad det, fordi du vil kæmpe med det, det er helt sikkert.

Men hvis du vil købe en hardtail, så tjek hvad du rent faktisk kører for at ride. Hvis du vil lave en masse langrend, grusveje, enkeltstier med meget mere klatring, så se på en fuldblods langrendscykel, for det vil gavne dig meget mere ved opstigningen, men hvis du vil have en all- runde cykel, fra en lille smule ned ad bakke, Freeride, Enduro, XE løb, snavs spring, løb på bagsiden af ​​fire, uanset hvad, ja, den aggressive hardtail gør det hele uden problemer. Også med enkelhed, fordi du ikke har nogen bevægelige gubbins på bagsiden til suspension.

Det er super let, mindre ståhej og tilbage til ren mountainbiking. Forhåbentlig nød du det. Denne artikel giver dig et lille indblik i mulighederne og begrænsningerne ved en hård pik.

Jeg ville elske at skubbe denne ting meget mere. Jeg vil faktisk udfordre det. Jeg vil se, hvor hårdt jeg faktisk kan køre på hardtail, men hvis du gerne vil se en anden artikel, skal du bare klikke her nedenfor på vores fem grundlæggende færdigheder, du kan gøre i et pumpespor, så her, hardtail vs fatbike på et pumpespor Klik på kloden, hvis du ikke har abonneret, fordi du faktisk går glip af noget godt indhold.

Og vi ses næste gang!

Hvad bruges en hardtail mountainbike til?

Hardtail cyklersæt ryttere i stand til at føle mere forbindelse til stien. Den ekstra lydhørhed og feedback fracykeltillad ryttere at pumpe gennem bølgende terræn og generere hastighed med maksimal effektivitet. Mange hævder også, at de også gør en bedre rytter.29. okt 2020

Er det værd at købe en hardtail?

Hardtailser alsidige

Til at begynde med,hardtailskan lave gode pendlercykler. Hvis du ikke har plads eller penge til mere end en cykel, ahardtailgør det lettere at træde på asfalt end en cykel med fuld affjedring. Bare læg lidt ekstra luft i dine dæk, så er du klar.
20. april 2020

Så vi ved, at mountainbiking er sjovt - det er derfor, vi er herude i skoven - og du kan diskutere hele dagen om, hvad der er den bedste cykel - ja, så gætte, jeg har en god cykel. - Ja, men har du brug for alt det prangende udstyr for at have masser af sjov? - Nej, fordi jeg tror, ​​du bare har brug for en hardtail for at have det så sjovt som muligt - Kom nu, lad os tage et skød og se, hvem der til sidst har det største smil - Det er rigtigt, okay. Har du føringen bag i dit sind? - Ja - Ja? Dejligt. - Jeg har det sjovere end dig. - Nej! (mumler) Skal vi deroppe? - Ja, det er sjovt deroppe. (Joy Music) - Okay, dette er mit foretrukne våben i dag for at holde mig smilende i miles.

Jeg vil makulere alle disse stier med Neilout her i Skotland, dette er min Nukeproof Scout Comp 27,5 plus størrelse cykel. Det er en aggressiv hardtail, og det koster £ 1.699.

Du har ikke brug for noget præmie som Neil - og det er min Scott Genius 700 Tuned. Dette er en premium fuld suspension cykel. Kulfiber overalt, ét stykke styr og stilk, luftaffjedring, det har det hele.

Men det kommer til en præmiepris. Det koster £ 6,999. Det er en masse penge, men jeg har kaldt mig forkælet.

Mig elsker at køre de bedste mountainbikes i disse dage. (optimistisk musik) (technomusik) - Selvom stierne er i fantastisk form, tror jeg, at jeg altid har haft problemer med ikke at have det sjovt på nogen af ​​cyklerne. - Så godt. - Det er så godt, men jeg gik tabt bag dig, når du kommer i en kurve. - Ja. - Du finder mere greb.

Jeg har problemer med det - Nå, jeg kører så hurtigt som muligt det meste af tiden, ikke hele tiden, men denne cykel er sandsynligvis perfekt til dette spor. Så det er 29er, 150 mil rejser. Kunne ikke være bedre. - Prøv at holde trit med din hastighed, mens du gør dette.

Jeg har en hardtail, jeg pustede mine dæk ret hårdt op, fordi det er ret stenet, og jeg kan bare ikke finde nok greb. Men det kommer ind i sit element, når stien bliver lidt langsommere og lidt smallere, og snavs er lidt mere grippy. - Hvor er hardtails virkelig gode? Ligesom snavs springer, bliver det altid dårligt - ja, på et spor, hvor det er ret glat, og du er lille rullende og pumpende, kan du få meget mere hastighed med en hardtail end med din ved fuld kraft - og ovenover talte vi om vej op som om du skulle på et eventyr og afhente din autocamper, sæt en cykel i varevognen - Oof. - Og du går til kølige steder, men du vil ride, en hardtail er en ret god mulighed for det. - Jeg ville gå 100% med det.

Det er super alsidigt, der er meget mindre at gøre, det er super nemt. Meget mindre simpelt gå galt, mens en suspension, har du buske, der kunne gå, ved du? - Jeg er forkælet, jeg elsker smukke cykler. Dyre cykler.

Og misforstå mig ikke, det er mange penge til en cykel, men jeg kan godt lide at have det sejeste og mest tekniske --- ja, det er godt. Jeg kan godt lide min hardtail. Det er super anderledes.

Men det gør jeg, du ved --- det er alt subjektivt - det er alt subjektivt, ikke sandt. (Opmuntrende funk musik) åh min djævel - det er super hårdt, (stønner) super sjovt, er det ikke Blake? - Nå, jeg finder det ikke sjovt, Neil. Nej, det er ret hårdt, jeg er overalt.

Jeg nynnede et træ. - Det er godt. - Ja.

Jeg er ved grænsen. (Neil griner) Jeg er ved grænsen. - Jeg er hurtig. -Ja, du kan ikke holde dig i kø, hvis du er, (optimistisk funkmusik) - Og så Blake, vi red nogle seje stier. - Åh, vi kørte nogle episke stier ool brandveje og stoppede forbi på det sidste spor.

Åh, det var lidt, det var skræmmende. - Så vi er i Fort William. Der er nogle fantastiske naturlige stier.

Du er virkelig grov. - Mm - kørte to af vores hårdeste downhillere, - Ja - og jeg måtte humre lidt ind i mig selv. (Blake ler) Især da jeg fulgte efter dig, var nogle af disse dele muligvis blevet drevet blinde.

is opvarmes nu senere

Jeg kørte dem faktisk før. - Ja, jeg --- Og du hopper, men det betyder ikke, at hardtails ikke kan klare det. - Nå, det kan de, ikke? - De minder mig lidt om mig som en Land Rover.

Du gør alt. Nogle ting er ikke lige så gode som cykler med fuld suspension - det er et godt eksempel, jeg kan godt lide det - men du kan ikke sige, at den ene er sjovere end den anden - nej, jeg havde meget mere sjov. Jeg var ved grænsen, altid foran dig, forsøgte at jagte dig, fordi du kører ekstra hurtigt, du har 29 suspensioner. - Og det kan være sjovt - Ja, for jeg var faktisk lidt hurtig og valgte forskellige linjer - Og vi ved, at mange af vores seere elsker hardtails.

Vi får det hele tiden i kommentarerne, det er sejt, jeg hader slet ikke hende, jeg elsker hende stadig, men jeg kører sandsynligvis mere på min fulde suspension cykel. Jeg har en rigtig cool XC hardtail carbon cykel. Vi så en cykel - Vi talte om cykler, jeg så en rigtig god cykel.

Jeg var som åh wow. - På sporet stødte vi på en ven, der har carbon hardtail og skinwall-dæk. - Den har en dropperpost. - Rigtig flot. - Åh, det så smukt ud. Jeg var lidt jaloux. - Selv pigen på pubben i går aftes --- vi har --- har som en eventyrcykelsti gemmested.

Coole cykler, den slags ting, bestemt. - Ja, jeg elsker det. Jeg elsker hardtails.

Det er sjovt. Det er anderledes. Jeg oplever stien lidt mere end du tror jeg. - Vi gør også en afstemning, tror jeg. - Åh, god idé. - Jeg elsker at vide, hvad vores seere kører, så klik deroppe, lad os jeg vide fuld suspension eller hardtail. Og lad os vide i kommentarerne, hvorfor du kan lide at køre på denne type cykler. - Ja afhængigt af om det er en fullsus eller en hardtail, hvis du vil se en anden god artikel, hvor jeg slags skubber denne cykel til dets grænser, skal du bare klikke her nedenfor. - Giv os tommelfingre, og klik på sub-knappen.

Hvorfor er Hardtails bedre?

Det vil gøre dig jævnere - Hvis du ikke lærer at svæve din cykel over rødder og klipper, ahardtailvil enten hoppe dig ud af stien eller rasle tænderne ud. På grund af manglen på baghjulsophæng er bunnyhops hurtigere, det er lettere at hente forhjulet, og cyklen er generelt lettere og smidigere.

Er hardtail MTB død?

HardtailsEr ikkeDødog 8 grunde til, at du skal køre en. Mountainbiking påbegyndt på skråningerne af Mt. Selvom cykler med fuld affjedring bliver mere og mere almindelige i XC World Cup-kredsløbet,hardtailcykler kan stadig ses som det valgte våben på de mindre teknisk krævende spor.21. januar 2019

Kan du springe en hardtail?

Hardtailser gode tilspringer.Du kanboost på vej op.Deer mere følsomme over for overgangen, nårdujord, dog. Der er en grund til, at snavshoppeog prøvecykler erhardtailsog AM og DH cykler er (for det meste) fuld suspension.25. april 2011

Hvor meget skal du bruge på en hardtail mountainbike?

På det absolutte minimumvianbefaler at se påhardtailsfor ikke mindre end $ 1.500 ogfuld suspensionpå $ 2.000 til $ 2.500.Dukan bestemt købecyklerfor mindre, især hvisdukomme væk fra navnemærkerne eller er villige til at tage ringere dele.18. april 2016

Er hardtail bedre for begyndere?

Af denne grund,hardtailcykler er ideelle tilbegyndereder vil brugemeretid cykling med mindre tid på vedligeholdelse og reparation. Denne type cykel er også billigere, da den ikke har nogen bageste stød og drejninger. Så hvis det er første gang du køber en mountainbike, skal du købe enhardtailcykel er engodtStart.

Er Hardtails gode for begyndere?

Det er en fuld-suspension på indgangsniveaubegynderensmountainbike tilbyder masser af frihed mod komfort og kan let åbne døre for mange potentielt store mountainbikere.Hardtailmountainbikes er ikke for alle, især hvis du sætter pris på din pude på hårdere terræn.

Er XC Hardtails død?

HardtailsEr ikkeDødog 8 grunde til, at du skal køre en. Mountainbiking påbegyndt på skråningerne af Mt. Selvom cykler med fuld affjedring bliver mere og mere almindelige iXCVerdensmesterskab,hardtailcykler kan stadig ses som det valgte våben på de mindre teknisk krævende spor.21. januar 2019

Hvad gør en hardtail mountainbike for dig?

Hardtails er de rene bjergmaskiner. De forbinder dig med stien og får dig hurtigt og effektivt rundt på stien. De er ideelle til langrend og trail ridning. HVORDAN HARDTAILER DU? BRUG FOR HJÆLP AT VÆLGE?

Er der nye hardtail-mountainbikes, der kommer ud?

Den ydmyge hardtail ser ud til at gennemgå en mini-genoplivning med en flåde langrend, downcountry, trail og potentielt endda hårdere stive rammer, der introduceres til 2021. Fordelene er klare.

Hvilken er bedre en hardtail-cykel eller en ramme?

Lettere, enklere, billigere, mere holdbare og mere pålidelige end en ramme med baghjulsophæng, er hardtail arbejdshesten i mountainbikeverdenen. Se vores topvalg nedenfor, eller rul dybere for mere detaljerede anmeldelser af disse cykler og andre gode muligheder samt nyttige købstips og råd.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Blodtrykscykling - Komplet vejledning

Er cykling god mod forhøjet blodtryk? Aerob træning, såsom cykling og løb, kan reducere dit blodtryk op til 10 mmHg, siger Creswell. Det er omtrent lige så meget som nogle medikamenter. Styrketræning kan også hjælpe med at reducere det med ca. 3 til 6 mmHg, siger han. Og det er aldrig for sent at gøre en målbar forskel.

Cykel-OL - mulige løsninger

Er der cykling i OL? Cykling har været en del af de olympiske lege siden de første moderne sommer-OL i 1896.

Rabat på cykeltøj - praktiske beslutninger

Hvorfor er cykeltøj så dyrt? Nå, det er også dyrt. De har brug for så mange øjenkugler på deres produkt som muligt, og de skal på en eller anden måde vinde folks tillid. En forhandler kan stå inde for et produkt og har trafikken til deres websted eller fodfald til deres butik for i det mindste at give det en chance. 2014.

Cykel gluten - den ultimative guide

Hvordan arbejder du dine glutes, når du cykler? Hav en behagelig sadel: Når dit sæde er ubehageligt, er det mere sandsynligt, at du drejer dine hofter bagud og slukker for en del af gluten. Opvarmning: Efter at have kørt let i et par minutter, hop af cyklen og lav et par squats eller strækninger. Dette hjælper med at få gluterne i gang og minder dem om at skyde, når du træder.

Pactimo cykeltrøje - handlingsorienterede løsninger

Er Pactimo et godt brand? Det er anstændige ting. Jeg har to. Bare sørg for, at det ikke er en klubtilpasning, da slangen er enormt løs. Det er gode ting, har flere trøjer og bibshorts, det holdes rigtig godt efter et par tusind miles.27. 2018.