Vigtigste > Cykling > Hvor længe holder cykelkæder - hvordan man løser det

Hvor længe holder cykelkæder - hvordan man løser det

Hvor ofte skal jeg udskifte min cykelkæde?

hver 2.000 miles



(Logo rustling) - Vedligeholdelse af cykelkæder er ret kontroversielt blandt cykeltech-entusiaster, for lad os være ærlige, der er mange forskellige måder at gøre det på. Kæden er naturligvis en ekstremt vigtig del af din cykel, fordi den giver dig mulighed for at overføre kraften fra dine ben til dit baghjul, så du kan gå fremad. Men hvad vi skal se på i dag, er hvorfor du har brug for at udskifte det, og vigtigst af alt, hvordan du udskifter det. (funky electronica musik) Hvorfor fungerer din kæde faktisk? skal de så udskiftes? Nå, hvert eneste tryk, du lægger på pedalerne, reducerer kædens levetid.

Nu er der en almindelig misforståelse om, at kæder faktisk strækker sig, hvilket ikke er helt sandt, medmindre du træder utroligt meget watt. For lad os se det i øjnene, at disse led og nitter og stifter ikke bliver lette at strække, er de? Nå, bestemt ikke med mine ben, men hvordan bæres kæden? Når vi bevæger os rundt om kassetten og kæderingerne med små snavspartikler i nitterne og remskiverne, fungerer de i det væsentlige som en klipning og pasta, og de begynder at blive slidt. Derfor tanken om, at det måske er en strækning, nogle dele bliver bare lidt mindre.

Derfor er kærligheden til en ren kæde. Fordi en ren kæde betyder, at den holder lidt længere. Nu vil en kæde med overdreven slid ikke give dig god skift - dette, som vi alle ved, er en vigtig del af at cykle.

stol træning derhjemme



Hvorfor skulle det ikke gøre det? Nå, den slidte kæde kommer ikke til at sidde perfekt på dine kassettetandhjul såvel som dine kæderinge og til gengæld slides de komponenter meget hurtigere end normalt, fordi du prøver at bringe to ting sammen, som ikke er ideelt egnede. Det betyder, at du skal udføre flere reparationer. Og det vil koste dig flere penge over hele linjen. (funky electronica musik) Nu er der et par forskellige metoder, som du faktisk kan bruge til at kontrollere, om din kæde skal udskiftes eller ej.

Og den første er sandsynligvis den nemmeste og uden tvivl den billigste, fordi det ikke koster dig noget. Men der er en ulempe, det er ikke dødeligt nøjagtigt. Men hvordan har du det? Lad os gøre det? Nå, sæt din kæde i den største klinge foran først.

Og så det bageste kædehjul med mindst antal tænder. Så i mit tilfælde mellem 52 og 11 i ryggen. Og flyt derefter til klokken tre på klingehjulet og træk kæden af ​​dine tænder.



Hvis du nu kan se dagslys gennem tænderne, så. Men hvis det drejer sig om tre eller fire tænder, skal det efter min mening helt sikkert udskiftes. En anden måde at måle kædeslitage på er at bruge en praktisk lille Partsall kædetester.

Hvad hvis du i det væsentlige lægger de to pinde mellem en kæde og derefter bruger denne lille måler, ved du, om det er dig eller ej? Kæden skal udskiftes. (f unky electronica musik) At vælge din kæde er en ret simpel sag. Eller i det mindste det første punkt.

Hvordan gør du det nøjagtigt? Først skal du tælle antallet af tandhjul på din bageste kassette. Så i mit tilfælde er det 11, så jeg har brug for en 11-trins kæde. Det næste stykke er ikke nødvendigvis så let.



Men en generel tommelfingerregel er, at jo flere penge du bruger, jo lettere bliver kæden, fordi du vil have spaltestifter, der forbinder kæden sammen såvel som spaltede led, der er en del af kæden. Så du sparer lidt vægt, men valget er generelt dit. (funky electronica musik) Hvordan? skal din kæde være lang? Nå, ni gange ud af 10 vil du erstatte som med lignende, så du vil have det samme antal links.

Det er først, når du begynder at tilføje ting til blandingen, som skøre store kæderinge eller endda en tandem, hvor du skal tænke mere og mere på antallet af involverede hager, der er heldigvis ikke der i dag. (funky electronica-musik) Hvordan skal vi så fjerne denne kæde? Nå, for det meste har du sandsynligvis brug for noget som dette, et kædeværktøj, der er meget specifikt for det aktuelle job. Men inden du skynder dig at købe en, skal du kigge på din kæde og sørge for, at du ikke har et hovedlink, som du nu kan se noget andet til dem.

Nu kan nogle mennesker fjerne dem ved manuelt at skubbe dem mod hinanden og arbejde de to sider i modsat retning. Men det er mere end sandsynligt, at du har brug for nogle af disse, hængende tænger, da det gør jobbet meget lettere at fjerne og i de fleste tilfælde også installere. Så du vil bruge et kædeværktøj, ikke? Nå, lad os alligevel tale om det, for det er ret unikt, ikke? Du kan bestemt ikke se sådanne værktøjer.

fordelene ved cykler med fast gear

Hvordan fungerer det dog? Nå kan du se her, at der er en stift, der trækker ind i håndtaget, når du drejer det, og så med kæden i dette slot her kan du faktisk fjerne forbindelsesstifter eller nitter fra bøsningerne og remskiverne i din kæde, så du kan bruge dem kan dele. Og så kan du faktisk bruge det samme værktøj til at forbinde en kæde med disse nitter og ben. Sejt, hva '? Hvordan ved vi så, hvor meget kæde der passer på din cykel? Nå i de fleste tilfælde vil du være glad for det.

Så den nemmeste metode er at snappe din gamle kæde, og så er du en ny kæde og justere ledene perfekt, så alle nitter passer sammen. Og så når du finder enden på den gamle kæde, skal der være enden på din nye kæde der. Hvis din cykelkæde er mindre sådan, skal du sætte rygskinnen på plads til det laveste kædehjul.

Så når jeg siger det laveste, mener jeg dem med flest tænderantal, så i mit tilfælde 28. Og så indstiller du den forreste darailiain-position for den store kædehjul, så bare svæv over den. Og så er du nødt til gradvist at fodre din nye kæde gennem rygskinneburet.

Bare bemærk, at der naturligvis er små faner inde, der holder kæden på plads. Og så, når det er igennem, glider du faktisk kæden på kassetten. Bring det frem på din klinge.

Sådan. Og træk derefter kæderne sammen. Som du kan se, er denne kæde stort set rigtig.

For når jeg først kommer til det, vil jeg tilføje lidt længde. Jeg tager en længde ud, fordi den bare skal være lidt kortere. Det, du dog ikke ønsker, er, at vinklen på højderækningen skal være sådan, for hvis den er for kort, får du ikke gode skift.

Og i værste fald er du i det gear, og kæden er virkelig kort, tro mig, det kan faktisk klemme, og du kan ikke længere pedalere eller bestemt ikke skifte gear, bare fordi kæden var tæt. Så på den anden side, hvis kæden var for lang, ja, vi sluttede os til den, som den kom, det ville se ud som om dette ikke er ideelt, er det? Så du vil virkelig have kæden sådan. Så du kunne faktisk måle en sådan kæde, men den bedste måde at gøre det på er at gøre det med kæden, den store kædehjul og det store bageste tandhjul.

Så de fleste kæder kommer med enten en forbindelsesstift eller nitte eller et masterlink, så masterlinket først, hvis du har det, vil du have begge ender af kæden, som din jointo ser ud, så det er den interne fiksering af kæden. Når du bruger en pin til at forbinde dem, har du en intern og en ekstern, så vær opmærksom på dette, inden du prøver at forbinde dem. Nu et lille tip til dig, før du sætter kæden sammen igen på grund af det kan der undertiden være ret spænding både i kæden, der er fastgjort til kædehjulet, og om foråret i bagskifteren.

Så at hænge kæden ned som denne, du kan bare forbinde den til det hovedled eller den nuværende nye pin uden den ekstra stress ved at forsøge at kæmpe mod kædens spænding, nu hvor du har et hovedlink, foreslår jeg, at du tilføjer et afsnit på en tid, så en side ind i hver helhed, og skub den bare mod hinanden. Færdigt arbejde. Så den anden metode er at bruge en af ​​disse, specifikt til en Schmarner-kæde.

Dette er en forbindelsesstift. Som du kan se, har den en stump ende og en let spids ende. Så med dine to stykker kæde, så den ene ende og den anden, indsæt den indvendige bredde i den ydre og indsæt derefter den mere spidse ende i kædeleddet, så har vi brug for et kædemoment for faktisk at skubbe forbindelsesstiften yderligere ind.

Nu med stiften på plads vil du gerne tilslutte den til dit kædemoment. Og vikl derefter håndtaget langsomt, så du føler modstand, og drej derefter forsigtigt rundt en meget lille mængde, fordi disse længder svulmer op, de er ikke billige, de er, lad os se det, og skub stiften langsomt på plads. Du går ind så let som muligt.

Det sidste stykke, du vil alle have en lille smule modstand, så du kan kontrollere direkte på kædeværktøjet for den spidse bit, fordi du kan se, at der er en lille søm mellem den spidse bit og selve linket gennem den anden En lille led er faktisk sprængt på siden af ​​kæden. Så med den spidse lille forbindelsesstift skal vi snappe den, det er rigtigt, snap det. Første gang jeg gjorde dette, var jeg lidt bange for at tro, at jeg brød det, men det er designet til at gå i stykker, så lad os gøre det.

Grib et tang, tag det og arbejd bare mod det, og nogle gange tager det et par forskellige forsøg. Og som du kan se, der er det, det bliver snappet af. Nu, på indersiden af ​​dette kædeled, vil du sikre dig, at den forbindelsesstift, vi lige har installeret, springer let ud.

Så i mit tilfælde behøver det kun at gå ud af en så lille brøkdel. Lad dig ikke rive med, bare sæt kæden tilbage i din kæde og gradua lly, og det kræver kun de mindste mængder, bare skub den gennem en lille smule. Når du nu har et stift led, så hvor det er lidt ikke lige så glat som resten, skal du vikle kæden på hver side og derefter bare bøje den fra side til side, og det frigøres, så det er så glat som det Hvil.

Nu som altid lide denne artikel og del den med dine venner, og hvis du abonnerer på Global Cycling Network, godt klaret, hvis du ikke er det, er du meget uartig, men seriøst, skal du sørge for at abonnere og også klikke på klokkebeskeden til har du underrettet, hver gang vi sender en af ​​vores fantastiske artikler. Glem ikke at tjekke GCN Shopat shop.globalcyclingnetwork.com, hvor vi har masser af godbidder, som du kan prøve.

Og nu for yderligere to gode artikler, hvad med dig, klik her og her nedenfor.

billig elektrisk cykel

Hvordan ved jeg, om min cykelkæde skal udskiftes?

Tilundgå dette accelererede slid på din kassette og kæderinge, en generel tommelfingerregel erat erstatteditcykelkædehver 2.000 miles.6. jul. Feb 2020

Hvor meget koster det at få en cykelkæde udskiftet?

Hvor megetgør enomkostninger til cykelkæde at udskifte? Indgangsniveaukæderkan starte omkring $ 15,00 med dyrere og højere ydeevnekæderfra $ 25,00 til $ 60,00 eller mere. Dyrerekæderøger skiftkvaliteten og er generelt mere holdbare, når de bærer.

Du skal udskifte din cykels kæde regelmæssigt, enten fordi den gamle er slidt, eller fordi den er beskadiget, måske endda ødelagt. - Laver du sjov? - Heldigvis er det en simpel proces. Alt hvad du behøver er en ny kæde og derefter et kædeværktøj.

For at fjerne den gamle kæde skal du først placere kædehjulene bagpå det mindste kædehjul og foran også den mindste kædehjul. Dette giver dig så meget spillerum som muligt i kæden for at gøre det lettere at fjerne den gamle kæde. For at skabe endnu mere leg i kæden frakobler jeg faktisk altid kæden helt fra kæderingen.

Men hvis du har en cykel, og den fungerer anderledes end det, kan du lige så let tage baghjulet ud. Der kan være to måder at fjerne kæden fra din cykel, og du skal nøje undersøge, hvad du har på dig lige nu for at se, hvad du skal gøre med den. Nå, hvad du leder efter er et link, der er lidt som dette.

Dette kaldes nu Quick Link, og teknisk set kan du fjerne kæden helt uden brug af værktøj. Du glider bare de to plader lidt sammen og glider dem derefter fra hinanden. I virkeligheden er de normalt ret stive, og så har du i det mindste brug for en tang, men teknisk set kan du gøre det.

Hvis der ikke er et hurtigt link, skal du bruge dit kædeværktøj til at opdele kæden, men det er en virkelig enkel proces. Så bare indsæt et led af kæden i kædeværktøjet, og vikl derefter håndtaget på værktøjet i retning af kæden, som driver kædeværktøjet ind og skubber derefter kædestiften ud. Træk nu kæden forsigtigt af cyklen.

Nå, det er ikke beregnet til Binquite endnu. Vi har brug for det til et sidste job, for at kontrollere længden af ​​den nye kæde og matche den med den. Nu til arbejdsbænken.

Kædeleddet varierer fra cykel til cykel på grund af mange forskellige faktorer, men hovedsageligt på grund af gearstørrelsen. Så du skal altid forkorte længden af ​​en ny kæde, så den passer ordentligt til din cykel. Så tag din gamle, stræk den ud, og læg den nye ved siden af ​​den.

Nu skal jeg markere længden af ​​den nye kæde ved siden af ​​den gamle og derefter bryde den med et kædeværktøj. Inden du skubber stiften igennem, skal du dog kontrollere, at de to ender af din kæde er forskellige. Med det mener jeg, at den ene ende er en smal ende, så er den anden ende en bredere ende, så de faktisk passer sammen.

supersets træning

Medmindre du selvfølgelig vil forbinde din kæde igen med et hurtigt link, i hvilket tilfælde begge ender af kæden skal være smalle her. Så det lyder kompliceret, men det er det ikke. Begge ender skal være forskellige, medmindre du bruger et hurtigt link.

I dette tilfælde skal de være de samme. Hvis du af en eller anden grund ikke har din gamle kæde til at måle den nye, eller hvis du ændrer størrelsen på enten din kassette her eller dine kæderinge her. Og så skal du alligevel tilpasse kædelængden til forskellige tænder, så finder du den optimale længde med denne metode.

Så tag din nye kæde, vik kæden rundt om det største kædehjul bagpå og derefter rundt om den store ring foran, men omgå begge bagskiftere. Træk det stramt, og tilføj derefter to led, og det er din optimale kædelængde. Ser du det? Jeg trækker det stramt, og så skal jeg tilføje to links, så det er et link, og det er to links.

Så linket der er min optimale kædelængde. Så nu for at slutte dig til din kæde. Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du sørge for at skifte gear til den mindste ring, så her bagpå og derefter her foran.

Og træk derefter din kæde på cyklen. Vær særlig forsigtig, når den kommer til bagskifteren, så kæden løkker rundt om kassetten og derefter under den og derefter over den første skralde. Og vær så særlig opmærksom på denne pin.

Så kæden skal gå over det og derefter rundt om knappen jockeyhjul, sådan som det. For at forbinde kæden igen nu. Shimano-kæder kræver en særlig forbindelsesstift som denne.

Så det har en guide og derefter det aktuelle kædeled der. Så du skal først blot skubbe den tynde ende ind i den lukkede kæde, derefter tage dit kædeværktøj og skubbe det aktuelle led ind i kæden, som udsætter styrestiften på den anden side. Og det kan være ret stift, men det er en god ting. '' Lad os gå.

Kør det, indtil det skylles, og så forlader vi det på den måde. Det er vigtigt at bemærke, at når du først har brugt en Shimano-forbindelsesstift, skal du aldrig bryde kæden på dette led der. Find et af mange andre hundrede eller flere links at vælge imellem, men bryd det ikke der.

Og så klikker du den af ​​med et kædeværktøj eller en tang. ♪ ♪ Hvis du bruger et hurtigt link, skal du blot skubbe de to sammen og derefter låse dem ved at trykke på kæden. Det er virkelig så let.

Og det sidste punkt er, at du køber den korrekte kædebredde for det antal gear, du har. Så kæder sælges baseret på antallet af tandhjul, du har på din kassette. Jo flere gear du har, jo smallere bliver din kæde, så dette er en virkelig smal 11-trins kæde til en 11-trins kassette.

De andre ting, ja, Shimano, SRAM og Campagnolo vil alle fortælle dig, at du kun skal bruge deres kæder på deres gear, da de ikke er kompatible. Men tredjepartskædeproducenter har tendens til at fremstille kæder, der er kompatible med alle tre. Så spil det sikkert.

Så alt i alt en ret ligetil proces, du bryder den gamle kæde med enten et hurtigt link eller et kædeværktøj. Mål derefter længden af ​​det nye mod det gamle, eller brug vores specielle længdekontrolmetode, og fastgør den nye kæde igen med enten et hurtigled eller den specielle forbindelsesstift, og dobbelttjek, om den er korrekt trådet gennem skifteren Andre mekaniske processer, der er skræmmende kan forekomme, men i virkeligheden er det simpelt, er det at udskifte styretape og indeksere dine gear igen for at sikre, at de fungerer korrekt. Vi har artikler, der forklarer, hvordan man gør disse to ting, og du kan få dem lige deroppe.

Før du forlader denne artikel, skal du dog abonnere på GCN, da vi sender en mekanisk artikel hver uge, og du er sikker på at få brug for det på et eller andet tidspunkt.

Hvor længe skal en MTB-kæde vare?

En typiskmountainbike kædeviljesidst750 miles med single track ridning. Det er ikke let at måle nøjagtigthvor længetilkædeviljesidst, men der er måder at forlænge levetiden påkæde.

Kan jeg bruge WD40 på min cykelkæde?

Kan jeg bruge WD-40at smøremin cykelkæde? Nej digskulle gernealdrigbrug WD40somkædesmøremiddel sidenWD-40er IKKE et sandt smøremiddel, da det er primærtbruger som opløsningsmiddel eller rustopløsningsmiddel.24. mar 2020

Hvor ofte skal jeg smøre min cykelkæde?

CykelVejledning anbefaler rengøring og smøring af dincykelkørekædemindst en gang om måneden for at opretholde optimal ydelse og beskyttelse. Detkædeog drivlinje er typisk de beskidte dele af dincykel, og dette snavs er dårligt nyt forcykellevetid og ydeevne.21. mar 2019

Kan du ordne en rusten cykelkæde?

Den gode nyhed er, at enrusten kædeer relativt letrette op.Du kanenten rengørrustafkæde, eller–hvisdet er virkelig dårligt -erstattedetkædeallesammen.4. juni. Feb 2020

Hvor meget koster en god cykelkæde?

TILomkostninger til cykelkædealt fra $ 10 til $ 90 afhængigt af mærke, kvalitet og typecykeldu køber det til. Grundlæggende, billigerecyklerder har brug for en enkelkæde vilvære tættere på $ 10. Højere kvalitetkæderaterholdbar og lavet til førsteklasses vejcykler vil koste$ 60 til $ 90.

Hvor ofte skal jeg smøre min mountainbike-kæde?

Anbefalingenfor at smøre din mountainbike-kæde'Mindst hver 100 miles' er et generisk forslag, der findes i mangecykelbrugervejledninger. Hvis du brugerdin cykeltil afslappede forlystelser i tørre, rene forhold, såsom brolagtcykelsti, digkunnestole på denne vilkårlige markør.7. juli Feb 2020

Kan jeg bruge olivenolie til at smøre min cykelkæde?

Ja, fordi en ekstra jomfruolivenolieti acykelkædeer bedre end nejolieoverhovedet.Olivenolievil aldrig være så effektiv som korrektsmøreolie, men detkanhjælp meget, når du er i en nødsituation. Detkangiver en midlertidig virkning, somskulle gernevære nok til at få dig til encykelshop næsten for ordentlig reparation.12. okt 2020

Hvor mange miles varer en cykelkæde?

Afhængigt af hvor ofte du kører på cyklen, og hvor stor afstand du kører, varierer cykelkædens levetid. Det varer muligvis ikke mere end 500 miles, og det kan også vare i tusinder af miles. Folk, der kun cykler et par gange om ugen, oplever ikke hurtig kædeskade.

fedt dæk cykel

Hvor ofte skal jeg rengøre min cykelkæde?

En kæde kan vare alt fra omkring 500 miles til 5000 afhængigt af kvaliteten af ​​kæden, kædehjulene, hvordan cyklen køres og vedligeholdelsen. Jeg renser min kæde to gange om året, uanset om det har brug for det eller ej, og jeg kommer omkring 2000 miles ud af min. Standardkvalitets SRAM'er.

Hvornår har du brug for at skifte en klinge?

Hvis kæden kan skubbes ganske lidt væk fra kædehjulet (som ovenfor), er dette et tegn på, at kæden skal ændres. Hvis kæden er dårligt slidt, skal du sandsynligvis skifte kassetteblok på samme tid. (og muligvis forreste kædering) 2. Kædemåleværktøj

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Embertech krus - hvordan beslutter du dig?

Hvor meget koster Ember krus hos Starbucks? Nyt Ember rejsekrus Hvid rejsekrus (149,95 $) fra Ember. Ember er perfekt fra første slurk til sidste dråbe og giver brugerne mulighed for at tilpasse deres drik til total kontrol over deres lækre kop gennem berøringen af ​​Ember-appen.

Flerdags cykelture - holdbare løsninger

Hvad har jeg brug for til en cykeltur på flere dage? Gør dig klar til at tage på en multidag- eller uges lang cykeltur kræver en masse eftertanke og planlægning. Behov: 1 sæt hagesmæk / jersey til hver køredag. 1 par sokker til hver køredag. Handsker, flere par anbefales.

Bedste nybegyndercykel - handlingsorienterede løsninger

Hvor meget skal jeg bruge på en nybegyndercykel? Jeg forklarer, hvorfor du skal bruge et rimeligt beløb på omkring $ 1.000-2.000 på en højkvalitets pre-ejet cykel, ideelt lavet i de sidste 5-10 år. $ 1.000-2.000 kan virke som en masse penge for nogle. For andre kan det virke som for lidt. 24.09.2019

Medicinsk bold crunches - omfattende håndbog

Hvilke muskler virker medicinkugleknus? På grund af dets evne til at målrette mod hele kernen, bør den schweiziske ball-crunch være et dagligt syn i din træning. Øvelsen fungerer primært rectus abdominis eller six-pack muskler og den tværgående abdominis. Men når det udføres ordentligt, opfordrer det også muskler, der stabiliserer hofterne og lænden. 28 июн. 2005 г.

Mekaniske fakta - besvare spørgsmålene

Hvad er nogle interessante fakta om at være mekaniker? 13 grunde til at blive en bilmekaniker Dine dage er altid forskellige, du lærer om ny teknologi, og lige når du er færdig med et job, ruller et nyt nyt køretøj gennem garageportene. Der er 240 millioner biler på vej. Du behøver ikke sidde fast bag et skrivebord hele dagen.

Auto tagtelt - hvordan man beslutter

Er tagtelt dårligt for din bil?