Vigtigste > Cykling > Sådan måles cykeldækstørrelse - hvordan man løser

Sådan måles cykeldækstørrelse - hvordan man løser

Hvordan ved jeg min cykeldækstørrelse?

Kontrollereditdæksidevæg - tallene der angiver dindækstørrelse(omtrent dens ydre diameter og densbredde, men ikke altid i den rækkefølge). Typisk vejcykeldæk: 700 x 32c angiver endækder har en ydre diameter på 700 mm og enbreddepå 32 mm.



Hej, tak fordi du klikker på denne artikel, jeg er Karim og velkommen til Super Tan Bike. I denne artikel forklarer jeg alt om at bringe cykeldæk og hvordan man ved, hvilket rør der passer til hvilken type dæk Nummer under dækket Hvis du har en vej cykel, har du sandsynligvis noget, der siger 700 x 23. Hvis du ikke har en rød cykel, har du sandsynligvis noget 26 x noget inches også, så jeg viser dig nogle eksempler på, hvilke typer dækstørrelser der er er okay Den første type dæk er din standardcykel, det kan også være det samme som en pendlercykel, en hybridcykel eller en bycykel, det hele læser sådan, så fortsæt og find nogle numre på væggen på dit dæk og hvad du? Se efter noget, der siger 700 xsomething C, og det er den franske aflæsning af 700 dækstørrelsen, som er diameteren på 700 fælgdiameter, og noget du ser, så denne 28c er bredden på 700 ved 28c, din vil sandsynligvis være 700 ved 25cor 23c måske endda 32c 35c sige, hvad du leder efter, og det er sådan, du finder størrelser på røde cykeldæk, hvis du søger på google, hvis du ikke kan finde ud af, at du sandsynligvis vil have, hvad er det europæiske standarddæk? og fælg teknisk organisatorisk standard hvad der er 28 mm er tykkelsen, så ligesom 28c vil det være 28-622 diameteren på fælgen 622 mm på din fælg, men hvad du er opmærksom på er at kopiere dette og finde en konverteringstabel det er i beskrivelsen nedenfor, og prøv at konvertere det til en fransk version. Hvis du stadig ikke kan finde nogen af ​​disse, vil dit dæk sandsynligvis være lidt tommer, hvilket er den amerikanske version, det vil være 28 x en lille tommer. Gå videre og find disse numre og gå til konverteringstabellen, der er i linket, laver et eller send dig et link, og det er sådan, du finder dit dækstørrelse i forhold til landevejscyklen, så fortsæt og find et par tal på wall of your Dæk, hvad vil du passe på, denne er lidt anderledes, mens du har læst den franske version af racercykler og på udkig efter amerikanske versioner af mountainbikes, der er så amerikanske? prøv i inches og find noget, der siger noget 26x, noget der siger noget inches fint, denne har ikke en tomme mark, men det er hvad de siger 26 er 26 inches bred i diameter undskyld, og den anden halvdel af tallet er 1, 95 tommer bredde af slipsafskærmningen, det er den slags størrelse, du leder efter, hvis du leder efter en rørstørrelse, eller hvis du ikke kan finde, kan du finde etrto-versionen ligesom racercyklen, du har noget som 53- 55 953 med 53 millimeter i bredden af ​​fælgen og 559 er 559 millimeter i fælgens diameter fint tak for at lytte til kommentaren nedenfor bortset fra dette sikre brev

Hvilken størrelse cykeldæk er 700x35c?

Enkelt sagt, a700x35c dæker ca. 27 1/2 tommer x 1 3/8 tommer (eller 1,38 tommer). Desværre er ting ikke nødvendigvis ret så enkle, når det kommer tilcykeldæk.

Tak fordi du stillede dig op i dag. Vi skal se på, hvor bredt et dæk vi kan passe på DecathlonTriban landevejscykel. Et af de mest almindelige spørgsmål, vi har modtaget i vores DecathlonRC520 anmeldelse, siden den blev offentliggjort, er, hvor bredt et dæk, der passer til cyklen, Decathlon-webstedet siger 700x36, men mange mennesker har hævdet at blive bredere, så i dag skal vi prøv at besvare dette spørgsmål takket være hjælp fra Hutchinson Tyres, der har givet et par variationer her.



Yderst til venstre har vi Sector 28-dækkene. De fås i nogle få størrelser til $ 79,99, dette er 700 x 28, det fås også i 700 x 32.

Vi har allerede lavet en separat test på det, det er meget glattere og mere gribende end lagerdækkene, og med det 127 tpi kabinet, der alle har Hutchinson og tubeless klar, er det en god opgradering fra stockdæk. Derefter har vi tilsidesat dæk, der sælger til $ 59,99 for de to størrelsesvariationer.

Vi har 700x35 såvel som 700x38. 35 har en semi-glat profil, hvor midten er lidt glattere og derefter mere grippy på skuldrene. De 38 er lidt mere aggressive i midten for at forhindre nedbrud på grusveje.



Vi har endelig Touareg, det nyeste dæk til $ 64,99, hvor 700x40 er den smaleste tilgængelige variant. Når du ser 735by og derefter 740 side om side, er det virkelig ret imponerende, hvor bredt dette dæk er.

Meget mere greb og bedre egnet til off-road eller hård vejkørsel. Lad os nu se på dækkets vægt. Seriedækkene er temmelig stærke med 365 gram hver.

Lad os starte med sektor 28, som vi tjekkede tidligere, så ved 294 er den lettere end de samme størrelse Triban-dæk. Derefter skal vi prøve 700x35 tilsidesættelsesdæk, 348 så stadig lettere end 700x28, hvilket er virkelig imponerende. Hvis du går til 700x38-varianterne, er vi lidt bredere, det er 438, så nu er vi tungere end serien, men bredere og mere grippy.



Så Touareg, de store 700x40 dæk, der vejer 502 gram, lad os tage et øjeblik at se på TribanProtectLight-dæk, der følger med Triban. Nå, disse er ret anstændige dæk, men de er ret stive, og de er mere økonomiske, så de er designet til at være punkteringsbeskyttelse snarere end ydeevne. Når du ønsker at opgradere dine dæk, er der et par advarsler at overveje.

De sædeophold, du kan se ovenfor, er ret åbne, da du har skivebremser, og du har ikke begrænsningen for fælgbremser, som vil begrænse dækkets bredde. Så har du sædeopholdet nedenunder, som er lidt mere restriktive, så dette er stedet at passe på. Så her har vi 700x35 tilsidesættelsesdækket på forhjulet, og du kan se, at det er meget mere aggressivt end StockProtectLight på baghjulet.

Her opdateres skuddet med begge dæk, og du kan se meget større med en mere aggressiv slidbane, der giver det et grusomt look. Lad os nu se på de installerede dæk, for du kan se meget plads på sædet og kæden forbliver, når dækkene ruller frit, og frem for alt er der meget plads på gaflen foran. Igen med indbyggede skivebremser.

Så nu kommer vi til 700x38tan vægdæk, og du kan se dem se rigtig seje ud, solbrændingen har virkelig en flot kontrast til den blå ramme, og da du kan se meget mere aggressive ruller pæne og gratis. Hvis vi gør det samme på forgaflen, kan du næsten stikke en finger på begge sider, så bestemt ikke et problem. Det største problem vil være kædelængdernes pasform, og du kan se meget plads her, selv med den lille wobble og baghjulet.

Nu er ikke alle dæk ens, så din 700x38 passer ikke så godt som du kan se med vores bremsekaliper, at den måler ca. 700x37 så lidt smallere med denne hjuldækkombination. Lad os sætte bigboys på 700x40 Touare-greb, som du kan se her, de ser godt ud og giver dem et næsten fedt cykeludseende.

Lad os nu gå over de mulige margener, du kan se, at stivere er fine, masser af plads, og selv med de bredere dæk, lavere dæktryk. De buler ikke helt nok til at gnide. Når vi næste gang kigger på forgaflen, er der igen meget plads, og man kan se slidbanen på Touareg er virkelig aggressiv.

Der er ingen halvglat del, alt er knudret, så det er virkelig designet til off-road brug. Derefter er kædestængerne sandsynligvis det største problem, men du kan se, at dette ruller frit igen, og mit dæk har faktisk en lille skak, som du kan se, når jeg drejer det, selvom det stadig har en millimeter eller to på hver side. Lad os nu få dækkene på vejen og se, hvordan de påvirker cyklens ydeevne.

Her har vi 700 med 38 tilsidesættelsesdæk og off-road, de er gode, de grippede, knoglede slidbaner giver en masse trækkraft, mens semi Slickcenter tilbyder lidt mere ydeevne på vejen meget mere plantet, især sammenlignet med stick-dækkene der ville glide rundt. Disse føles meget mere sikre ved at gøre hjørnerne hurtigere. Nu vil du ikke altid være off-road, så vi lægger det også på vejen for at se, hvordan det føles. Trykket er meget mere behageligt, men rullemodstanden er højere, så dette i modsætning til højere dæk. lidt mere, da de absorberer mange ujævnheder, men du sænker det også, da de føler sig lidt træg på grund af vægten.

Nu var vi virkelig imponeret over, at Touareg 700x40-dækkene endda passer, og de er virkelig udtryk for, hvorfor du vil køre bredt, da de kører med forholdsvis lavt tryk og med det større kontaktareal. Hvis du virkelig planlægger at køre din Tribanoff - gade, er det en god mulighed. Vi fandt det meget mere betryggende, da den benede profil gør arbejdet meget let selv på løs grus eller snavs.

Du har også mindre tryk, hvilket betyder, at det er meget mere behageligt, da du bare glider over bump. Hvis du er vant til højt tryk, er vejdæk en rigtig godbid, da de fungerer næsten som sekundær affjedring. En ulempe ved denne bredde er, at bredere ikke altid er hurtigere, og med 700 x 40 slidbanen føles det meget mudret, især med lavere dæktryk.

Hvis du vil bruge mere tid på vejen, vil jeg køre disse ved højere tryk, hvilket er en ulempe off-road. Du er virkelig nødt til at vælge udskriften afhængigt af det terræn, der faktisk var monteret, hvilket var virkelig imponerende, fra 700 x 28 til 700 x 35 havde ikke noget problem. Det falder sammen med det faktum, at Decathlon hævder 700x36, og det er det, der følger med grusvarianten.

Nu passer 700 x 38 ret godt, vi havde nok plads på kædestagene og sædestagene. Overraskende nok passer 700 x 40! Nu er ansvarsfraskrivelsen ikke den samme for hvert dæk, så du kan se den anden kolonne her, den specificerede bredde og de målte bredder varierer afhængigt af hjul-dæk-kombinationen. Vi fandt ud af, at alt på Hutchinson-dækkene var cirka en millimeter mindre, så 700 x 40 var omkring 700 x 39.

Vi fandt 38'erne 37 og 35 var mere som en 34. Men i det mindste med lagerfælgen kan du helt sikkert blive bredere. Bemærk dog, at gevinsten i off-road-præstationer har en negativ indvirkning på adfærden på vejen.

Tryk for at genvinde noget af rullemodstanden. Tak fordi du så denne anmeldelse hesweetcyclists.com, dette er den søde cyklist der minder dig om at nyde turen!

Kan jeg ændre dækstørrelse på min cykel?

En ramme er designet til at passe til en bestemtstørrelseaf hjul, meddækgodkendelser, der passer til typen afdækforventes at blive brugt. du simpelthenkanDu kan ikke skifte et andet hjul ind og udstørrelser. en anden er Mountaincykelmed 2 hjulsæt.22. juni 2015

Velkommen til 'Spørg GMBN' i denne uge, og vi dykker ned i spørgsmål, vi fandt i kommentarerne nedenfor ved hjælp af hashtagget #AskGMBN - Nede under skrivebordet, - Nede under dette skrivebord er der spørgsmål, Neal i og se Hvad vi har. (højt brag) Det første spørgsmål kommer fra Andi Bridge, og han siger: 'Hej fyre, jeg er fra Østrig.' - Lyder ikke meget østrigsk. - 'Og jeg vil gerne vide, hvad dit uundværlige vinter- og mudderredningsudstyr ville være, en bukserjakke, der anbefales til enduro-ridning? Har jeg brug for en speciel vandtæt jakke eller bukser eller bare normale korte lange bukser i kombination med benvarmere? Okay, jeg får hvad du mener, som en lille smule kort, knæ, længde ting - ja - 'Det meste af tiden kører jeg i lave temperaturer, minus fem plus 10 er den højeste, og jeg vil meget gerne høre din mening om hvordan du ville klare det. '- Min mening er, jeg gjorde det også i årevis med bare en vandtæt frakke og en normal lav som vi siger.

Det er fint i et par timer, hvis du fortsætter, men du bliver våd og våd. Jeg har for nylig fået et rigtig vandtæt sæt vandtætte shorts og vandtætte jakker, og jeg elsker det - ja - det gør en stor forskel. marino sokker, du har muligvis også nogle vintersko, der forhindrer dig i at blive våde, hvis ikke, marino sokker gør deres arbejde temmelig godt alligevel, men bare bliv våde - og det handler bare om materialerne. - Jeg elsker det.

Jeg har Marino alt, kun det bedste. - Marino. - Selvom de er gennemblødte, vil du sandsynligvis forblive varme. - Ja. - Jeg gjorde det, og du ville ikke blive våd. - Ja, og en ting ville du gøre skulle tænke: Lag lagdeling.

For så har du muligheder. - Ja. - Der har du det. Ret, det næste spørgsmål er fra Duarte Baptista. - Baptista. - Baptista. - Jeg spekulerede på, om jeg mener 27,5 hjul og Dæk 2.8 kan skifte dæk for et sæt af 29er hjul med 2.2 eller 2.3 bredde? - Det er rigtigt, okay - jeg vil sandsynligvis sige ja.

Spørgsmålet fortsætter. Hvilken indre bredde på fælgen anbefales? For 2.2 er 23 et meget godt spørgsmål; Jeg vil sandsynligvis sige 25, 30 hjul.

Det hele er bredt, så det ville være fint - Ja, jeg tror, ​​du kan skifte til en 29er på mange cykler - Ja, han siger, at hans cykler er en Merida Big Trail 800. Hvad der sker med geometrien, vil blive meget ens ophold - ja - hvis ikke, identisk. Så han er mere interesseret i langrend. Dette bliver et godt træk nu.

Du ender med at blive tyndere, hurtigere dæk og de bedste dragter, der får langrend, hjulene. - Ja, absolut. Jeg tror, ​​det vil være lidt højt over bjerget med hensyn til geometri, men - jeg tror, ​​at den samlede diameter er så stram, at du ikke bliver rodet med det for meget i denne artikel af Neal, der faktisk prøver at gøre det.

En 29er front i din Scott. Hvad er det, Scott Genius? - Ja. Det bøjede lidt op foran. - Lad os se på dette. - Scott Genius er altid designet til din allerførste tjærecykel, og dette er den nyeste udgave.

trx ab træning

Det er på et redesign med fire rammer. Hjulstørrelserne er virkelig enkle. I denne artikel skal jeg prøve 27,5 hjulene.

Byt dem til 29. Jeg fortæller dig, hvordan det føles på stien. Da det faktisk ændrer den rigtige karakter, sidder cyklen op mod uret og forsøger i sidste ende at finde ud af, hvilken jeg foretrækker bedst, men forhåbentlig også giver dig et lille indblik i, hvordan dette påvirker denne cykels egenskaber. (Heavy Rock Music) Red Fire! Hej! Er der skjulte GPS-trackere på mountainbike? Hilsner fra Tyskland - Nå, jeg har ikke hørt fra mange.

Der er, hvad er det, Sherlock GPS. Der er nogle få - jeg synes, de er også gadespecifikke, men det er derfor, det gør en forskel - Spikescyklen passer, og det samme gør hovedet - Den har disse fliser i gaffeltrucken - Ja - jeg tror, ​​det ville fungere. - Det ville arbejde på en cykel, selvfølgelig ville det.

Ja / Ja. Så der er et par muligheder derude. Men ja, en god ting at tænke over.

Er det ikke? Smart, smart. Jeg kunne selv gøre det f. Næste spørgsmål.

Hvad har du Neal? - XD siger, 'Hej, jeg har problemer med manualer, når jeg kører hurtigt. Jeg er bange for løkken, når jeg kører hurtigt. ' Forsendelse, det betyder 'Jeg har heller ingen - fingerbremser.

Nogle tip? ' Så du mener, at dine bremser ikke er gode nok til, - Ja, måske er bremserne ikke gode nok til en-finger-bremsning, eller han håber, at der er en. Der er en slags speciel orlov til en en-fingerbremse, der ikke ' eksisterer ikke. Så det kunne være. Men på en eller anden måde, en ting.

En fingerbremse er ikke nødvendig. Du kan gøre to fingerbremser. - Men dæk dem bestemt, for hver gang du ser huller i mennesker, dækker de ikke bremserne - Ja, ja, jeg ville bestemt bekymre mig for, at manualerne ville gå hurtigt.

Fordi det kan gå frygteligt galt, og det gør det ofte. - Bliv rigtig god på bremserne. Det kræver lidt øvelse.

Du ved bare hvor meget, hvornår du skal ramme det, og det vil redde din røv. - Bogstaveligt talt. Det næste spørgsmål fra Kristian Schoeler er: 'Kan du sammenligne de forskellige indvendige hjulbredder med fordele og ulemper? Hvornår bliver dækkene for brede til en cykel? Det er interessant.

Nå, nej, jeg mener, jeg tror, ​​der er et punkt, hvor en fælg bliver for smal til et dæk - Højre - Fordi du pludselig har denne forfærdelige følelse, hvor det er så stor ballon af dækket i bunden og slags foldes til den ene eller den anden side. - Så jeg kunne gøre det. Så hvis den faktiske fælg bremsede, hvorfor en tynd kant, viser dit dæks ballon sig som en x-form.

En bredere kant gør det rundere. - Ja, dybest set får du faktisk en firkantet profil, så du ikke får den samme fordel ved profilen. Så der er et optimalt, men det afhænger virkelig af dækket - dækproducenter vil sandsynligvis sige det på deres websteder eller fælgproducenterne, men jeg anbefaler en dækbredde.

Den størrelse, jeg ønsker for Dottie's Gras, men mere for de, for ikke at sige, 30 mil fælge, der næsten bliver normen nu. De anbefaler det til 2.3ish dæk eller 2.5 ja.

Jeg mener, der er fælge op til 45 og derover - men hvad var spørgsmålet, hvornår er det? Dækkene bliver for brede til hjulet. Vi ved det ikke. Du bliver nødt til at tjekke producenterne, men det giver mening.

De vil matche, bredere fælge, bredere dæk. - Ja okay. Næste spørgsmål Neal, det er til dig.

Sam Gooding Matthews, 'Hej GMBN elsker artiklerne. Jeg er ny på MTB-scenen. Jeg vil sprøjte min hjelm med klistermærker for at få den til at se professionel ud, men ikke Redbull. ”Ved du det, fordi du ved, det ville være? underligt, 'er det okay, eller er det bare ikke den rigtige ting?' - Det gjorde jeg bestemt som teenager - også mig - du var nødt til at købe disse sæt.

Jeg tror, ​​Troy Lee kunne lide disse hjelmklæbende sæt, jeg ville slå dem overalt og se rigtig seje ud - Der er intet som en meget cool, tapet eller malet hjelm. Jeg har stadig min hjelm malet. Jeg gør det stadig.

Det gør jeg ikke, jeg havde et par stykker. Jeg plejede at lave mine egne klistermærker ud af papir og derefter få det lille, næsten cello-bånd eller det klare bånd, hold det der og sæt dem på dine hjelme. De laver brugerdefinerede klistermærker. - Ja, jeg gjorde nøjagtigt det samme. (griner) Jeg elskede at gøre det.

Det er virkelig sejt. Men ja, du har ret. Lav ikke en redbull.

Dette gøres ikke, fordi kun en Redbull-atlet ville have et Redbull-låg. Cal siger: 'Er der en grund til ikke at satse? gaffelen har meget lidt tryk og går ned ad bakke med næsten låst, så det føles som en normal opsætning og er så i stand til at låse den op i stigningerne og har en rigtig stejl styrevinkel? om faktisk at køre gaffelen fladt? Det ville ikke fungere. Det ville ikke fungere. - Nå, når du klatrer, hvis du gjorde det, tror jeg, det virker ikke rigtig.

Du skruer op for kompressionsdæmpningen ved lav hastighed - ja - hvad vi taler om, lås ud, så det ikke fungerer meget godt, hvis du har den maksimale lave hastighed, har du bare denne forfærdelige gaffel. Så du kunne gøre det, det fungerer bare ikke godt - Hvad du kunne gøre er at dræne al olie og luft helt fra dit frontchok. Du kan derefter køre op ad en bakke, helt ned, og bakken vil føles flad, fordi du kører ind i den. (griner) - Jeg har set folk. - Vent! Læn dig derefter tilbage, når du kommer ned ad bakke, og bumpen kommer magisk op, og du vil bare manuelt svinge med forhjulet, og det vil alle se fint ud - ikke hvis frontpanelet beskadiges, du hænger bare bag (bipper) - styrer dig det. (Griner) Kom til et hjørne og gå, aw jeg har en frontplade beskadiget. (Bip) Det bliver værre og værre - jeg har set folk med tåstropper fastgjort i deres gaffel som en motocrossstarter, der går lige op ad bakke - Så kan du bare gå op ad bakke sådan. (nynner) Undskyld, jeg bipper alt dette.

Jeg var bare spændt. - Jake Braun, 'slides bremseklodser hurtigere i regn eller våde forhold?' - Ja! - Det gør det. Hvis du specifikt er et sted i Storbritannien, First Dean. - Ja. - Det er som slibehastighed. (tal hurtigt) - Det gør det.

Det gør virkelig en enorm forskel. Du kan få bremseklodser, der fungerer bedre i vådt. - Ja, disse er midterpuder tilbage fra hvad som helst. - Ja, men med 10 hastigheder, hvis mudderet kommer derinde.

Ikke nødvendigt Bare regnen, men når mudderet kommer ind, bryder det meget hurtigt. - Jeg husker, at jeg testede en af ​​de allerførste carbonskivebremser dengang, sandsynligvis i 1996. - Åh ja? - De carbonbelagte skivebremser, som de faktisk var.

Og de var fantastiske. Vi kørte på disse klipper, de var Charles-bremser og troede, det var fremtiden. Der var en let regnvejr, og belægningen skrællede af på få minutter, og den stoppede faktisk med at arbejde - Wow - Og det var som, wow, det virker ikke - Det er sejt. (Griner) Har du nogensinde haft en fælg gennemløbet, har du haft den så længe, ​​du ved, de gamle fælgbremser. - Ja. - Og et par kanter går igennem. (ler) Smuldrende. - Du brugte kilometertal. - Åh, de gode gamle dage. - De var, de var.

Ret, siger Chris Hanson, åh, det er pessimistisk. 'Er en kulstoframme virkelig ekstra dollars værd?' Er det virkelig det værd? 'Gør vægtbesparelserne den store forskel? Hvad er dit yndlingscykelmateriale? Eller Neal? - Du spørger en mand, der ikke har købt en carbon cykel. Det fik gratis bjerg.

Vi er heldige i denne situation, at den ofte ikke vil overleve i år. - Ja. - Så jeg ville naturligvis altid vælge kulstofindstillingen, men den er lettere.

Det er ofte stærkere. Så det er ikke, at det anbefales til tungere forlystelser over visse vægte. Han var som en sten på britisk vis, så hvad er det, et par hundrede pund.

Ja, en masse pund - jeg tror, ​​jeg mener, der er flere grusveje, selvfølgelig stivere og mere præcise. Nogle mennesker siger, at det ser pænere ud. Jeg er ikke enig i det.

Jeg synes ikke, de ser bestemt godt ud, og jeg vil argumentere korrekt, jeg har Canyon Sender Carbon. Jeg elsker det. Det er en af ​​de mest.

Jeg elsker denne cykel. Men aluminiumssenderen - Cool. - Ser godt ud. - Ja. - Du ved, jeg mener, jeg synes ikke de ser nødvendigvis bedre ud, men der er en vægtbesparelse.

Der er en lidt anden tur, og nogen står på vores tag. - Hvem er det? - Men det betyder ikke noget, jeg ved ikke, om du hører det. (Griner) Syv, denne artikel er færdig, syv ting, du ikke vidste, måske ikke vidste om kulfiber - lad os se det. - Kulfiber er blevet brugt til at fremstille mountainbike-rammer siden slutningen af ​​1980'erne, og brugen af ​​dem har været udvidet betydeligt siden da.

At lave disse gamle rammer er en meget arbejdskrævende proces. Som du kan se her i denne Scott-optagelse fra deres produktion af kulfiber. For det første kan der laves meget lette rammer med det.

Bestemt med et højere styrke / vægtforhold bruger de aluminium. For det andet kan det bruges til at skabe meget komplekse former, og disse former kan være meget lette og pæne. Bestemt mere end disse andre materialer.

Endelig kan den bruges til at optimere vejens køreegenskaber, så du kan have en cykel, der er meget stiv, men også dæmper støddæmpere. Men der er stadig mange hemmeligheder om dette fantastiske materiale. Så der er syv ting, du måske ikke ved om kulfiber - Sami Asghar spurgte os, hvorfor tager du ikke en? GMBN trækkehund? (griner) - Hvad? - Godt spørgsmål.

Jeg mener, det virker usandsynligt, at vi kan holde en her i skuret. Jeg mener, det er for snavset til at en hund kan bo her. - Hej, ved du, når vi havde en velopdragen hund, kan du huske den blå PETA hund? - Ja. - Det var altid, det var ikke farvetone, var det? Det var Goldie, ikke? - Måske - Der var to.

Måske var der mere end to. Dybest set er der en andel i Storbritannien. (taler om hinanden) Jeg har været der tre gange.

Hvilken farve har du - Ja, jeg har en noir. - Jeg har en sølv. - Jeg ved, du allerede har fortalt mig det. - Nå, spørg ikke efter blå Peter, der er sådan et sammenlignende eksempel. - Jeg elsker hunde.

Jeg har mistet begge mine hunde i de sidste par år. (taler om hinanden) Det er min hund bider karma. Jeg mener, det var det, jeg prøvede.

Mine var for store og fede til at gå på. - Min hund George ville være en god hund til kanalen. Han er høj, meget slank, gør ikke meget.

Det ville passe pænt i hjørnet. - Vi har allerede Blake. - Måske har vi en hund et kæledyr, og han er Blake. (højt gøen) - Jeg tror altid, at han er på størrelse med en Labrador, ikke sandt, Blake? - Nå, bogstaveligt talt, hvis du ringer og smider noget, løber han væk. (ler)) Det gør han. (højt gøende) Højre.

Det er tid til at rette mig selv, hvis jeg tager fejl. Den første er fra James. Det er på et orange grungeur 120. ”Min far prøver et par spring her.

Hvad er rigtigt, og hvad er forkert? Okay, lad os tage et kig. Lad os se, hvad James 'far gør. Første forsøg, lad os gå.

Kom nu, James 'far - Whoa! Wow. - Det var okay. - Det gik hurtigt. - Ja, det var okay.

Du regnede hastigheden der temmelig godt antager jeg. Vi har en anden. Han gør det mere forkert.

slangeløse cykeldæk

Her kommer det og ruller til syne. Det er det samme sæt, tror jeg vel ikke? - Det er et køligt sted - men det er langt væk. Han kommer kun lige til syne.

Kom nu James 'far. Ser ikke ud til at være den samme hastighed. (taler om hinanden) - En lille smule, den første.

Tiden var temmelig god. - ja. Det jeg ser der er, at sædet går lige pso plante med dine fødder for at få balance der i stedet for at bruge vægt.

Du kører et hul, og du kan ikke gå højere. Og det var derfor, han kom lidt kort op. Så James 'far, prøv at lære at bruge din hofte til at hæve baghjulet.

Du er god, når det kommer til din coachingvirksomhed. Vidste du? - Hvad sker der? - Okay, næste gang har vi Nelius på hans skræddersyede Merida i Sydafrika gik på vores skole over hele landet for at forhøre sig med sin veninde. '- Hvorfor? - 'Og min første næse bankede.

Er der noget, jeg kan forbedre? 'Wow jeg ser frem til det - jeg ville ønske, at min skole havde langrend, da jeg voksede op - ja, ja, der er nogle skoler i Storbritannien med langrendskurser - er det korrekt? - Åh ja, okay, lad os gå. Lad os se om Nelius 'næse slik opfylder de høje standarder. - Prøv også at gøre det lidt manuelt - Whoa! - Det var godt.

Det er en sjov slags vippeskib, hvor du er onk onk, fordi det er næsen, der sender dig direkte til manualen - Jeg vil være der alle, jeg tror at lave et træ næse bonk du virkelig har brug for at gøre lidt mere Få lidt afstand , bonk. Det er ikke rigtig i kontakt. Det skal op, Donk.

Og så skulle denne donk løfte dig lidt mere. Så vi taler, du kommer ind, donk, så manuel. Så han er faktisk nødt til at skabe nogle inertier selv. - Ja. - Virkelig, du kommer lidt ind, du rører ved forhjulet og går derefter ind i manualer.

Det er mere som at være ustabil ved manual. Op, bonk og ned. Han skal øve meget hårdere.

Brug meget mere tid på at gøre det. Jeg er meget hård mod dig, fordi jeg vil have, at du skal få succes, er en af ​​de ting, jeg ville have gjort 200 gange, da jeg var 18. - Ja.

Du klarer dig godt, og du har lavet et perfekt spring. Og du tænker uden for boksen. Du prøver nye ting, det er fantastisk.

Tillykke. - Hvis du vil se en tutorial-artikel, har vi en god artikel om krakning. - Absolut. - Spark den over for det. - Ja, ser du nu kloden der er der? Det betyder, at du kan abonnere og blive en af ​​vores over en million mennesker eller følge GMBN.

Vi er så taknemmelige for at være her, så sørg for at møde dette. Giv os tommelfingre, så ses vi næste gang. Bonk, bonk. (ler.))

Er et 28 tommer hjul det samme som 700C?

Dækkene kan variere, men28”,700Cog 29er er helt nøjagtigesamme kantdiameter. De 700 markeringer efterfølges af bredden i mm og28eller 29 markeringer efterfølges af bredden itommer.4. maj 2020

Vi har lige sendt en artikel på GCN, hvor Dan og jeg endelig kan se denne nye trend ved hjælp af mindre 650b hjul, men med større, federe dæk. Der er meget i denne artikel. Men så var vi også nødt til at gå meget ud, når vi var væk, ikke mindst det faktum, at vi begge næsten næsten stablede i dagens første hjørne.

Noget du sikkert har set før. Men hvis ikke, så du det bare igen - for godt til at blive udeladt. Alligevel troede vi, at vi ville benytte lejligheden her på teknologikanalen til bare at dykke lidt mere ind i linjen.

Et 650b hjul er mindre i diameter end et traditionelt 700c vejhjul. Det måler 584 millimeter i diameter Diameter, mens et 700c hjul måler 622 millimeter, men hvis du faktisk lægger et målebånd over dit hjul, vil du se (grunt), at det slet ikke er 622 millimeter. Og det er fordi 622 henviser til det, der kaldes perlesædets diameter.

Så dette er det inderste stykke af fælgen, som dit dæk sidder på. Nu kunne man tilgive spørgsmålet om, hvorfor de i verden kaldes det. Og det er et meget godt spørgsmål om et gammelt fransk hjulmålesystem, hvor 650 og 700 henviser til den samlede diameter på ikke kun hjulet, men også dækket.

Og så henviser brevet til dækkets bredde. For A, B og C. Nu med de tykkeste dæk, C, havde du brug for en mindre fælg for at holde den samlede diameter nøjagtig den samme.

Som du kan se, er dette et ret lort system, så hvorfor har vi nu kun to større beslutninger tilbage. Eller findes de? Fordi der også er 650 c. Og som har en diameter på 571 millimeter.

Husk, at det tidligere ville have haft et tykkere dæk på, der måler op til 650 inches i samlet diameter. Nu er det en underudnyttet hjulstørrelse, normalt på mindre racercykler, men den kan ikke have brugt lidt for at være retfærdig, fordi Continental stadig fremstiller 650c streetdæk, og der er også andre muligheder, hvis du begynder at kigge. Og Emma Pooley vandt faktisk sit World Time Trial Championship ombord på en Cervelo P3 designet omkring 650c cykler.

Desværre laver Cervelo ikke længere denne cykel, og de begynder at stoppe med at bruge dem. Men de erstattes nu af 650b. Åh ja.

Sandsynligvis fordi de for nylig er blevet populariseret af mountainbikere, mere om det på et sekund. (Glad musik) Nu, mens Emma Pooley's World Time Trial Championship-sejr stadig er nyt i vores sind, lad os tænke på forestillingen, ikke? Fordi det er en populær tro på, at større hjul ruller bedre og mere effektivt end mindre? Og mountainbikere ved det alt for godt. De er blevet solgt som et koncept i 10 år.

En 29er, der i øvrigt har samme fælgdiameter som vores 700c vejfælge. Så 622 millimeter i diameter er bedre acro. Roll s ujævn terræn, så hurtigere og mere effektiv end det originale mountainbikehjul, som var 26 tommer.

Undskyld for at have blandet min Imperial med min metric. Men lad os tage et hurtigt kig på, hvorfor skulle vi? En hypotetisk hindring på et spor, lad os kalde det en klippe, måler to inches høj. Når 26-tommers hjul med mindre diameter rammer det, er vinklen mellem dækkets fodaftryk på stien og forhindringen 128,7 grader.

Når den større 29er, når cyklen rammer den nævnte hindring, er angrebsvinklen også større, op til 131,1 grader. Og den større vinkel betyder, at det større hjul lettere kan rulle over forhindringen.

Nu tror du måske ikke, at denne forskel gør en enorm forskel; det er kun 2%, men som enhver, der nogensinde har kørt en 29er, kan attestere, vælter de næsten alt. Og de er betydeligt bedre end 26'erne. Og der er faktisk en masse empiriske beviser for, at 29ers også virkelig er hurtigere.

Men føl at større cykler er mere effektive selv i vores magre, trætte verden. Heldigvis, hvis du tænker over det, løber vi ikke så ofte i to-tommer forhindringer. Når vi gør det, har de en tendens til at være ret katastrofale.

Hvad vi konstant støder på er disse meget, meget mindre mikrobump, nogle få millimeter høje, der bidrager til den højfrekvente vejstøj, som vi føler på cyklen. Og når du tænker på angrebsvinklerne, er der forskellen mellem en 700c-cykel, og en 650b-cykel er næsten ingenting. Mikroskopisk, faktisk.

Og faktisk kan du sandsynligvis komme væk fra det ved blot at lade 10 PSI ud af dine dæk. Og når du tilføjer det faktum, at 650b-hjulet er 7% mere aerodynamisk end en 700c ifølge Zip, og det også er 12% lettere, er der faktisk en sag om, at mindre hjul er hurtigere end 700c-hjul alligevel på glat asfalt kunne rulle. På denne GCN-artikel var der imidlertid kun en del af den på asfalt, som du kan se, fik vores 650b-hjul ret fede, meget trendy 47 millimeter brede dæk.

Det betyder, at vi kan køre off-road. Hvordan lige off-road. Og med disse dæk er spørgsmålet om angrebsvinklen også stort set akademisk, da diameteren på disse dæk er næsten identisk med diameteren på vores cyclocross-dæk, selv på standard 700c-hjul.

I betragtning af hvad jeg lige har talt om, kan man med rette stille spørgsmålet: hvorfor ikke bare sætte et mountainbike-dæk på din racercykel og gøre det til en 29er? Og så ville du være hurtigere. Legitimt spørgsmål. For mig ligger svaret i geometrien, fordi hjuldiametre har en enorm indflydelse på køreoplevelsen.

Men det er også den måde, cyklen skal designes på. 29ers cykler, cyklen skal være længere og større for at passe. Og det vil have en alvorlig indvirkning på køreegenskaberne.

For det første føles det sandsynligvis mere stabilt, skråstreg, pramdrev. Og det vil også løfte dig mere op, hæve din position. For at du ikke har lyst til at stå 12 meter fra jorden, vil forakslen og bundbeslaget sandsynligvis være lavere.

Nu på en mountainbike er dette en rigtig god ting. Det får dig til at føle, at du er der på cyklen, ikke på cyklen. Men igen for at forværre dette positionelle problem.

For mens du måske ikke føler, at du er 12 fod fra jorden længere, er dit styr sandsynligvis 12 fod fra jorden. er, at du bruger 650b hjul, men med større dæk, og du kan holde geometrien og din position nøjagtig den samme som med din landevejscykel. Så du får den samme håndtering, den samme position.

De har den samme chaserlængde, den samme gaffellængde. De har de samme vinkler, de har det samme spor. De har den samme akselafstand, de har den samme - (fræk musik) Så føles det det samme da? Nej, nej, det gør det faktisk ikke.

Jeg mener, det føles virkelig det samme, når du går på en cykel for første gang og accelererer ud af sadlen på vejen. Og så føles det ens, når du kører i lave hastigheder som omkring parkeringspladsen i cykelbutikken. Men når du kommer hurtigere og tager hjørner ved højere hastigheder, føles det virkelig meget, meget anderledes.

Og det er på grund af dækkets bredde og noget, der kaldes et pneumatisk spor. Ser du, større dæk har større kontaktområder med vejen. I ordets rette forstand er mere gummi i kontakt med asfalten på samme tid, og dette gælder især hvis du også drager fordel af det faktum, at du kan køre lavere tryk, fordi dækkene er bredere, får du mere greb, yay! Men det kan også få hjulet til at føles trægt på grund af det pneumatiske hjul, som jeg nævnte tidligere.

Du kan bogstaveligt talt mærke det på styret, for når du drejer i kurve, vil forhjulet naturligvis rette sig ud af svingretningen. Det betyder, at du er nødt til at lægge mere kraft i styret for at forblive i den retning, du ønsker. Og det er på grund af den kraft, der opbygges på bagsiden af ​​fodaftryk.

Og det skaber, hvad der oprettes et selvjusterende drejningsmoment, der bogstaveligt talt prøver at rette dit forhjul. Og det bemærkes virkelig selv på 30 millimeter brede dæk. Du kan bekæmpe det ved at øge cyklens mekaniske spor og justere geometrien.

Men så skal du finde en vis balance på en cykel, hvor du regelmæssigt skifter mellem tynde og tykke dæk. Og der er også en kortvarig løsning ved at pumpe dækkene rigtig hårdt op, så du reducerer størrelsen på kontaktplasteret. Hvis du efter at have set GCN-artiklen og også få lidt mere info på den tekniske side, hvis du vil prøve 650b hjul, spekulerer du sandsynligvis på, hvordan du gør det, hvad er kompatibiliteten? Hvilke cykler passer den? Cyklerne vi kørte i artiklen blev venligt lånt til os og fremstillet af Rondo.

De er specielt designet til at passe til bredere dæk på 650b hjul og skal også byttes, som du har set, selv med 700c hjul d-cykler, som er specielt designet til dette formål. Jeg fik at vide, at nogle cyklocrosscykler også ville passe ind i det. Eller i det mindste de mere beskedne 47 millimeter brede WTB-modeller, vi har her, min egen TREK Crockett cyclocross cykel.

Nå, jeg har ikke prøvet det, og TREK siger ikke specifikt, at du kan. Selvom jeg ikke er sikker på, siger de udtrykkeligt, at du ikke kan. Men GCN-seeren Adam Walter var venlig nok til at lade mig vide på Instagram, at han gjorde netop det og med stor effekt.

Så du har brug for dækafstand og desværre også skivebremser. Fordi fælgbremser naturligvis ikke er i stand til at klare forskellen i fælgdiametre mellem 650b og 700c. Åh, og så skal du selvfølgelig låne et par 650b hjul, men hvis du har gennem aksler, kan du bare få fat i et par af dine mountainbike-venner nu.

Hold øje med deres ansigt, når de ser dig ride rundt på en helt stiv dropcykel. Uvurderlig. Alligevel skal du sørge for at give denne artikel store tommelfinger, hvis du nyder at have det sjovt og dele Lad os vide dine tanker om emnet i kommentarfeltet.

Lad os også vide, om der er andre emner, du gerne vil nørde om, blive involveret i lidt mere videnskab, og vi vil gøre vores bedste. Vi vil også bruge Mr. John Cannings tjenester.

Og så hvis du ikke har set GCN-artiklen, foreslår jeg, at du går der nu.

Hvad er størrelsen på cykeldæk?

Måling af cykeldækhar to komponenter. Det større antal erdækdiameter i inches, og det mindre antal erdækbredde i inches.Dækdiameter varierer normalt fra 12 til 26 inches, ogdækbredde varierer normalt fra 1,75 til 2,215 inches.

Kan du øge hjulstørrelsen på en cykel?

2 svar.Skifterdethjulvil ikkelave omhvordandusidde påcykeleller 'fit'. Det hercykelanvendelserkantbremser og en mindrehjulvilje styrkeduat ændre dem kraftigthvisdet hele er muligt.Du kanikke vinge detteenog at gøre det rigtigt er langt dyrere end dette eller en ordentlig monteringcykeler værd.7. maj 2015

Er 29 tommer det samme som 700c?

29'(ISO-størrelse 622) er faktisk densammefælgdiameter som700C, selvom de fleste29'dæk passer ikke700Cvejfælge, fordi de er for brede.29'dæk er populære blandt mountainbikere; søge efter29'MTB.700C(ISO størrelse 622) er den mest anvendte størrelse til moderne landevejscykler.

Hvad er et 700c hjul i tommer?

Alle landevejs- og cyklocrosscykler er bygget med700c hjul, som er 29tommer. Imidlertid,700c hjuler designet til at rumme et tyndere dæk.

Er 28 tommer det samme som 700c?

Dækkene kan variere, men28”,700Cog 29er er helt nøjagtigesammefælgdiameter. De 700 markeringer efterfølges af bredden i mm og28eller 29 markeringer efterfølges af bredden itommer.4. maj 2020

Er 26 tommer det samme som 700c?

TIL26 tommer, eller et 650c hjul er ca. 1tommemindre (ca. 2tommermindre med vejspor) i diameter end a700c. Nogle mennesker tror det fordi700chjul er 'standard' for landevejscykler, de skal være bedre.

Hvordan kan du se størrelsen på et mountainbike-dæk?

Tjek blot dækkets sidevæg. I et mountainbike-dæk vil du se, at en masse parring virker 27,5 × 2,0. Det kan dreje sig om den ydre dækdiameter (27,5 ″) i bredden (2 ″). En langrendscykel har et dæk, der måler 1,9 tommer til 2,25 tommer i bredden.

Hvor stort er et cykeldæk i fuld størrelse?

Eller på en traditionel måde er dækkets diameter 26 tommer, og bredden på dækhjulet er 1 3/8 tommer. Racercykeldæk: 37-622 700 x 35C: I ISO-systemet er dækket 37 mm bredt med en perlesæde diameter på 622 mm. Eller på en traditionel måde er den ydre dækdiameter 700 mm, og den trætte bredde er cirka 35 mm.

Hvilken er den bedste måde at måle et cykelhjul på?

Mål afstanden i tommer fra jorden under dækket til hjulets midtpunkt. Denne måling er hjulets radius eller halvdelen af ​​dens diameter. Multiplicer længden med to for at beregne dækkets diameter.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.