Vigtigste > Cykling > Sådan sandt et cykelhjul - holdbare løsninger

Sådan sandt et cykelhjul - holdbare løsninger

Er det svært at sande et cykelhjul?

Troende enhjulindebærer at stramme og løsne egerniplerne for at justere skæve dele afkant, og det er noget, du kan gøre derhjemme. ”Det er omhyggeligt og tidskrævende, men det egentlige princip i det er ret simpelt,” siger Justin McCloud, professionelcykelmekaniker og ejer af BlackbirdCykelHvad.23. nov. 2020 g.

Hjul, hjul, hjul. En dyster kunst. Måske sort magi.

Eller hvad med lykken ved lodtrækningen? Nå, i dag skal vi se på, hvad der kræves for at vedligeholde vores hjul og en grundlæggende introduktion til at holde dem sande. Lad os opdele det i et par sektioner og starte med terminologien. Så min cykel er her med kørselssiden til højre.

Dette er bare for at undgå forvirring. Vi har vores kant, vores brystvorter, vores eger og navet er min sande stativ, og det er mine egernøgler. (optimistisk musik) Som du kan se fjernede jeg dækket fra fælgen.

Dette er for at hjælpe mig med at gå i opfyldelse så godt jeg kan, men det er ikke nødvendigt. Hvis du har en truing-stand, så er dreng, åh dreng, din tid til at skinne. Hvis ikke, skal du ikke bekymre dig, du kan lave dit eget lille truing-stativ ved at fastgøre et lynlås til din ramme eller gaffel.

Jeg vil sige, hvis du kører det omvendt, så det er faktisk skraldesiden ud, og fastgør det på den måde, det betyder, at du ikke behøver at bruge en lynlås hver gang, og du kan flytte den til forskellige steder og hvad ikke. Hvad du vil gøre er, når du fastgør det, skal du bare skære det i længden, så du har et solidt punkt at måle din kant på. Ekstraudstyr inkluderer også en eger spændingstester og opvaskeværktøj.

Men du kan stadig udføre et rigtig højkvalitetsjob uden disse værktøjer. Det eneste, vi ikke kan give op, er højnøglen af ​​høj kvalitet i den rigtige størrelse. Lad dig ikke narre til at købe en Brug af en tang eller en halvmåne-skruenøgle eller noget lignende vil skade dine eger.

Det afrunder dem og skaber mange problemer. Så hold dig væk, brug de rigtige værktøjer. Hvis du er usikker på, hvilken egernøgle du skal bruge, skal du besøge Park Tool's hjemmeside, og det kan være meget klart, hvad du har brug for.

Så vi har vores værktøjer. Nå, hvad er det næste? Med hensyn til centreringshjul er der fire forskellige heste i apokalypsen, der trækker vores idiosynkratiske hjul på forskellige måder, her er dit hjul noget ægformet, eller i form af dette kan det være, hvis dit hjul er meget cirkulært, men fra venstre mod højre og løber igen. Hvis vi ønsker at øge eller mindske spændingen på vores eger, skal du være sikker på at du gør hvad du vil, så stram brystvorten langs egerne, og jo strammere den bliver, da den mindsker afstanden mellem brystvorten og navet, jo mere spændingen på egerne stiger, drejer det.

Den måde, jeg fandt det virkelig, virkelig let, da jeg begyndte at centrere hjul, var bag rattet på vores centreringsstativ og stram det ved at trække navet tættere på dig og øge spændingen på den, der talte. Mit første råd er at arbejde i enten ottende, kvart, halv eller endda fulde sving. Dette er en rigtig god vane at holde alt på en fladskærm meget systematisk, hvis du ikke skulle arbejde uden for dit høj- eller lavspændingsområde.

Og arbejd i grupper på to, fire, seks eller endda otte eger. Du vil have dette, så du korrekt kan trække eller faktisk løsne hele kanten af ​​fælgen. Hele området, som denne, er lavt og på den måde, du vil finde din midterste, måske tilføj en halv omgang. Disse kan du tilføje en kvart omgang, og derefter kan de andre, der er tre, tilføje en ottendedel af en omgang, dette vil langsomt få dine hjul op og på sporet eller, som vi sagde, ned på sporet.

Når man ser på høje eller lave pletter, er det virkelig vigtigt at se, hvor langt dette område er, og her er det. En truing stand er meget, meget god. Hvis bunden faktisk er 80% af fælgen, er den slet ikke en bund, men faktisk kan de andre 20%, der skal arbejdes med, give dig en masse øvelse her.

En rigtig god truing-stativ gør tingene meget lettere, da en lynlås kan hjælpe til venstre og højre, men det er uendeligt at arbejde med at få en dejlig cirkulær kant med det rigtige værktøj. (optimistisk musik) Hvis du arbejder på den rigtige side, hvis du frigiver spændingen på venstre side på den ikke-drevne side, vil fælgen bevæge sig til højre og omvendt. En rigtig god vane er, hvis f.eks. Fælgen er for langt til venstre, hvis du frigiver spændingen på den eger, fælgen sænkes ned og flyttes til højre på samme tid, lav og til højre, kan du mindske spændingen i hævningen, venstre venstre eger for at bringe den op og over.

Når du har det retfærdigt og sandt, både hvad angår dens overordnede form og laterale orientering, er det tid til at gå videre til den tredje hest. (livlig musik) Hvad er skålen nøjagtigt? Det er i det væsentlige, hvor centralt din kant sidder i rammen. Hvis alt er på en side, nytter det bare ikke.

Så når vi har vores fælge til højre, er det bedste, du kan gøre, dybest set at udøve, og over tid vil du få en indikation af, hvor langt du vil flytte den sidder til venstre ved at spænde højre eger eller løsne den venstre. Men behandl nu hver tale på samme måde. Så stram højre side med en halv omgang, eller reducer spændingen på venstre side med en halv omgang.

På den måde, hvis du sætter den i den rigtige retning i forhold til skålen, vil den i det mindste opretholde den ru form på fælgen for ægthed. Nu det sidste element i vores hjulbygning, som vi nævnte, men ikke direkte talte om spænding. Spænding er faktisk et ret kompliceret emne.

Det bliver et rigtig godt værktøj med hensyn til tykkelsen på dine eger, længden af ​​dine eger, antallet af dine eger osv., Som du ved, måler spændinger for dig, og det er den bedste vej at gå. men du kan få en fornemmelse for det. Jeg kan godt lide det, jeg kalder, moderat spænding, en lille smule fjeder, du bygger kulhjul til lette alufælge er anderledes.

cykel fitness tracker

Og hvad jeg mener med det er på en carbon cykel, fordi fælgen selv har lidt mere affjedring i min erfaring. Undertiden kan egespændingen påvirkes ganske drastisk, når du monterer et dæk. Så du skal kontrollere det to gange.

Med let metal ser det ikke ud til så meget af et problem, det falder det lidt, men ikke helt så meget. (Musikglæde) Hvis jeg skulle bygge en cykel fra bunden, fortsætter jeg i denne rækkefølge. Jeg får den overordnede spænding til højre, så arbejder jeg på siden til højre, så sørger jeg for, at den er så rund som muligt, inden jeg kigger på fadet.

Når jeg har gjort det, skyller jeg og gentager og går tilbage til begyndelsen. Hver gang jeg stiller spørgsmålene, er spændingen så god som muligt? Så fortsætter det med sandheden. Er det så sandt som det kunne være? Men på samme tid må du aldrig fiksere et punkt, for hver gang du går igennem, vil du træne dit syn lidt bedre, og på et tidspunkt vil du gå til grunde en bemærkelsesværdig stram tolerance, og du vil have en cykel, som du virkelig kan være stolt af .

Så jeg var, det var måske 45 sekunder, er inut? Og allerede var forbedringen ret drastisk. Normalt med dine cykler kommer de indledende forbedringer tykke og hurtige, og så er det faktisk et faldende investeringsafkast. Så hold fast ved det, og det vil komme til slutningen, men de store justeringer kommer helt sikkert lige i starten, og med tiden bliver justeringerne mindre og mindre, når du jager den slags perfekte sandhed. (Ridser på hjul) Så som du kan se, mener jeg, det er meget, meget, meget lille, hvis du ser dernede, vil du se, det er bare, jeg mener, jeg er kræsne, men kan du på en eller anden måde ( Rids hjulet) Det kan du høre.

Hvad er det, lad os se på det, Så det ser ud til at det er lidt, jeg vil sige lidt lavt og det er lidt lavt, og sådan tænker jeg konceptuelt på det, da det er i det hjørne ligger fordi det er lavt og på højre side. Så hvad vil du gøre? Vil du tage det højere i denne retning? Så jeg vil lægge denne tale på her. Der går ikke meget, kun en kvart omgang.

Se derefter på det igen, og det har ændret sig markant. Og disse er bare konstante små justeringer. Det bedste råd, jeg nogensinde har modtaget vedrørende arbejde på hjul, var at hvis du kun arbejder på en del af hjulet, indtil det ikke længere er den værste del af hjulet, prøver du ikke at få det område perfekt, men prøv ikke at gøre dette område det værste område længere.

Og når du har gjort det, skal du gå til dette område. Og hvis du gør det, vil det gradvist bringe det hele ned, hvis du bare er sand og arbejder på et område, vil det i det væsentlige påvirke den samlede spænding. Du vil have din spænding til at være den samme overalt, og at have lige spændinger er noget, du vil finde virkelig svært at finde, hvis du kun arbejder på en samling på fire eller fem eger ad gangen. (glad musik) Nu er nogle af de problemer, som folk ofte støder på, som følger.

Brystvorterne er virkelig svære at dreje. Dette er virkelig, virkelig vigtigt nu. Du vil, jeg mener, jeg lægger altid en dråbe glidecreme på bunden af ​​brystvorten, bare så overfladen der kan bevæge sig med så lidt friktion som muligt.

Fordi det, du vil måle med egernøglen, er ikke, hvor svært det er at dreje, men den virkning det har på egerne. Dette kan være meget vanskeligt at vende, fordi der er så meget friktion, ikke fordi egerne i sig selv er under stor spænding. Så du skal være opmærksom på det.

Et andet problem, folk har, er deres brystvorter, der er afrundede. Nu kan du gøre dette med ethvert materiale, hvad enten det er messing eller legering, men det er meget mere almindeligt i dine aluminiumsnipler. Årsagen til, at mange cykler kommer med aluminiumsskillevægge, er, at de er meget lettere, og det er godt fra en slags databladssynspunkt.

Men for min sorteper på en hårdtslående mountainbike er der bare ikke noget sted for dem. Fremstillet udelukkende af messing. Ikke kun er de stærkere og mere modstandsdygtige over for at bryde eller undlade at køre, de er så meget lettere at arbejde med.

Hvad jeg bringer om generelle problemer er eger, der flirer Nå, nogle gange ja, det er fordi de i første omgang ikke har ret, er begejstrede. Andre gange ved du, om du kører på en downhill-cykel, 5.000 fod vert om dagen i en uge, bremser og bump, alle de slags hårde kræfter, der får balance-cyklen til at gøre meget af det, vil sandsynligvis ske en dag. Du kan få DT Prolock-nipler, der er helt fantastiske, eller du kan lave en opløsning af vådt smøremiddel og et klæbemiddel.

Nå, det er noget, som nogle mennesker absolut vil sige: 'Nej, det er mærket med lurvet hjulopbygning.' Og jeg tror, ​​du ved, at der kan være elementer af sandhed derinde. Hvis det er den eneste måde at holde dine balancecykler sammen på en landevejscykel, så har du muligvis brug for lidt mere øvelse.

Men hvis du går ned ad de barske, forfærdelige ned ad bakke stier, er der simpelthen et sted til brystvaskeskiver. Årsagen til, at dette er så godt, er, at når en smurt brystvaskemaskine er spændt ordentligt, vil det muliggøre, at hele eger bevæger sig og roterer frit i stedet for at binde og afvikle. Så dette er virkelig, meget vigtigt, og det holder vores cykler i bedre form i længere tid.

Det sidste folk kæmper med, og især hjemmeforbedringen, og når de endelig smider håndklædet ind, og det bringer dem til en butik, fordi deres aluminiumsfælg dybest set er helt voldsramt, og på det tidspunkt pisker de en død hest. Som jeg sagde, er spænding virkelig vigtigt, korrekthed for dine aggressive trailecykler og hvad ikke, desværre er fælge lidt forbrugelige, og de vil tage et absolut hit. Så jeg vil have dig til at huske at bringe det til jævn spænding.

Der er nogle ting, der også gør det virkelig, virkelig svært sammenlignet med ventilen på legeringsfælgen, hvor svejsningen er, hvor den er sat sammen. Dette vises ofte også som en slags flad punkt, selvom der ikke er noget du kan gøre ved det. Så især med brugte alufælge, skal du fokusere på at få en jævn, jævn spænding og ikke svede for meget.

Det er ikke perfekt lige, fordi det kunne være et ret urealistisk mål. Når du retter hjul, får du noget som tunnelsyn. Ved du, hvis du kigger igennem disse dele her, ser du disse små ufuldkommenheder, og du kan med glæde bruge timer på dem.

Hvis jeg får det væk, er det stort set sandt. Men du ved, jeg kunne bruge timer på det. Det er bare, ja, en lang, lang stræben efter tilfredshed at vælge det absolut.

Men jeg tror, ​​at kameramanden stakkels Nick bliver lidt træt, så lad os lade det være. Men det er ret sandt. Hvad angår, om du vil have det, som du prioriterer med hensyn til spænding, eller hvor sandt hjulet er, vil jeg altid sige, at spænding er vigtigere, naturligvis inden for grænser.

Det er bedre at have et jævnt spændt hjul end noget, der er absolut i midten. Det kan ændre sig lidt, hvis du ikke bruger skivebremser, men det er ikke den bremseflade. De fleste rammer har meget plads.

hvad man skal spise inden en lang cykeltur

Jeg fortæller dig ikke, at jeg vil have det til at gå side om side, men hvis det er et par millimeter væk, gør det ikke rigtig meget af en forskel. Noget sådan ville jeg sige, at det tolereres ret godt, sandsynligvis inden for en mil eller deromkring, og ja, hun er klar til at gå.

Hvor meget koster det at ægte et cykelhjul?

Hvis denhjulkan repareres - det ser generelt godt ud, men har en wobble - du kan forvente dit lokalecykelshop for at opkræve $ 20 - $ 30 tilrigtigtdet ved hjælp af professionelt udstyr som et truing stativ til den perfekte linje og rundhed.10. aug 2019

Dette er en meget speciel balance-cykel, i det mindste især for mig, fordi det er den første ting, jeg nogensinde har talt og bygget. Men jeg må sige, med betydelig hjælp fra denne mand her, Marcel Waldmann, der er mesterhjulbygger hos DT Swiss, med over 35 års erfaring med at bygge hjul. Hvem bedre at vise os, hvordan vi bygger et cykelhjul. (energisk musik) - At bygge en balance-cykel er et tidskrævende job, men alle kan gøre det med tålmodighed og nøje følge trinnene.

Men det er sandsynligvis værd at lave en kop te og slå sig ned. Dette er en underligt terapeutisk proces. Vi blonder et traditionelt hjul ved hjælp af den sædvanlige tre-kryds-metode.

Så navngivet, fordi hver taler krydser tre andre. Vi snører det, spænder det, plader det, stresser det, justerer det og strammer det derefter helt. Men først, hvad har vi egentlig brug for for at bygge en cykel? (energisk musik) - Så i det første trin har vi vores råvarer.

Vi har, vi har egerne, vi har brystvorterne, vi har navet og fælgen. egerlængden? - Først har vi brug for fælgdiameteren. - Okay. - Fra det ene øje til det andet øje.

Hvor stor er navet, og hvor stor er afstanden mellem centrum af navet og flangen til højre og også til venstre. Det lyder utroligt kompliceret. Så der er et snyd online, kan du gå til DT Swiss-webstedet? - Ja. - Og det fortæller dig.

Okay, det er en lettelse. (energisk musik) - Nu er det for DT Swiss, vi har en regel. Hver gang det er DT Swiss, er det ved ventilhullet - Okay.

Så dit dæklogo er opstillet med dit navlogo - ja - dejligt. Vi bruger Schraners metode. Lad os nu starte på højre side af hjulet.

Dette betyder, at det på baghjulet er metoden til kørselssiden, hver eger trækkes ind i hjulet i en anden retning, hvor ejehovedet enten peger mod centrum af navet eller udad. Det første skridt er virkelig vigtigt, så lad os tage et øjeblik til at dække det. Vi begynder at snøre hver side af hjulet ved ventilhullet.

Vi trækker egeren, fire huller i navet, til venstre for midten med hovedet ude. Og træk det derefter, fire huller til højre for midten, hovedet er vigtigt, den første eger er forsænket direkte til venstre for ventilhullet på kanten. Derefter sænkes den anden eger, der er gevindskåret ind i navet indefra og ud, i den anden h med kanten til højre for ventilen.

Wow, det føles som om vi skal opnå noget. (griner) Fremragende. OKAY.

Derefter trækker vi alle egerne på drevsiden med hovedet udad. De vil selvfølgelig være i hvert andet hul i navet. Tag egeren ved siden af ​​den, der allerede er skruet fast på fælgen, snør den ind i fælgen, fire huller til højre.

Og gentag det for de resterende eger. - Hver gang vi siger et, to, tre huller, er det næste for os - Fire huller - Ja i det fjerde. Og så arbejder du ovenfra, og brystvorten falder hver gang. (Ler) Og hvis du nu arbejder på siden, er det ikke et problem. - Det giver mening.

Okay. - Okay, drej hjulet. Og så kan du mærke hullet fra den side. - Derefter trækker vi de resterende eger på drevsiden fra den modsatte retning i navet.

Start med egen, der allerede er blevet eget, og træk den næste ind i fælgen, fire huller til venstre. (energisk musik) - Og næste. - Så vi gik fra den, der var ved siden af ​​ventilhullet, ikke? - Ja okay.

Så fire over for dem - ikke fire over fire huller. Udenfor. - Fire huller udenfor. - Nu er det bedst at gå ind her.

Har fingrene på indkørslen. Indkørslen er meget skarp til (efterligner ridser). - Åh okay. - Og så går den her, brystvorte. - Og den går - Over. - Så under, over. - Lige her, under, over. - Under, over, okay.

Så køresiden, det ser okay ud, ikke? - Ja, ser okay ud. - Vi gentager nu processen på den ikke-drevne side af hjulet, men vi bruger nøjagtigt den samme metode. Så vi snører disse to eger først, adskilt af otte huller i navet.

Og vi laver en til venstre for ventilhullet og derefter de to andre huller til højre. Det bliver mere kompliceret, jo flere eger vi har. - Ja. - Det bliver mere og mere kompliceret. - Det er bedre at krydse denne vej. - Okay. - Så du kan gå op.

er 1500 kalorier nok

Så en, to, tre, fire. Så de der - ja - okay. (energisk musik) - Okay, drej.

Og udfyld de sidste eger - Begynder vi herfra igen? - Ja. (energisk musik) - Jeg kan ikke engang fortælle dig, hvor sejt det er. Jeg har cyklet i 27 år og har aldrig bygget en balance-cykel.

Dette er fantastisk. Okay. - Okay. - Se, det. - Ja. - Tjek det.

Det gør mig vanskelig. Så hvad er det næste? - Derefter går vi til tegnekabinen. (Energisk musik) - Hjulet er nu rigtigt talte, men vi skal stramme egerne, vi skal sørge for, at hjulet er korrekt buet, hvilket betyder, at det er centreret i din ramme eller gaffel.

Husk, at du over tid faktisk kan flytte fælgen flere millimeter til den ene eller den anden side. Så er vi nødt til at ordne det, så sørg for at det er perfekt rundt og perfekt lige. Overspænding af nogle eger kan skabe flade pletter eller bøje hjulet fra side til side.

Den første opgave er at forudindlæse hjulet. Sørg for, at hver eger er trukket lige ind i brystvorten. Så hjulet er i den truende stativ.

Men vi skal snyde noget nu. Er det retfærdigt, Marcel? Du har en boremaskine i din hånd - ja, vi skal arbejde med boremaskinen, før vi arbejdede med hånden, og vi så brystvorten gå over slidbanen - så du tæller bogstaveligt talt antallet af tråde? - Ja. Normalt går vi inden det om aftenen, og du kan også føle dig i dine arme - Okay, kan jeg prøve boret? - Ja - Jeg går også langsomt med boret. (Energisk musik) - Nu har vi en base.

Og gå fra dette vi. - Tag det til det næste niveau. - Ja, ja. - Okay. - Hver eger kommer fra indersiden af ​​kurven, den ene halvdel. - Kun den ene halvdel. - Kun den ene halvdel. - Men hvis du siger dig, jeg ved det ikke, Shimano Dura-Ace-hub. - Desuden. - Så du ville også gøre en halv omgang. - Ja. - Så denne lille ting her siger nøjagtigt, hvor lige cyklen er. - Ja. - Er det er sandt? - Det er måske 0,15. - Okay. - Men nogle gange fungerer det sådan at holde. - Ja. (griner) - Okay, nu skal vi lede efter pladen - hvad skal det være, nul? - Det er nul og fem - så 0,4 millimeter - ja - okay.

Det lyder ikke dårligt - nu er det 0,6 så - 0,6 millimeter - yup - det begynder langsomt at lyde dårligere - med nogle mærker er det okay.

For os er det lidt for højt. Nu er det hvor 0,6 Og så fjerner vi kanten på venstre side.

Og ikke 0,6, 0,3. - Okay. - Denne side af fælgen vil være den samme. - Okay, så vi vil øge egespændingen på drevsiden? - Nej. - Ikke drevsiden? - Ikke kørselsside.

Nu kan vi arbejde her. Kan vende her. Det går helt op til loftet.

Ikke lige her. Men næste gang du kommer, ser du det måske gå lidt over. - Okay.

Og hvor meget vender vi? ? - Lille, lille trin. Så. - Åh, du laver ikke meget. - Jeg kigger bare på uret. - Så hjulet er ret ret i begge retninger.

Men nu er vi nødt til at kontrollere talespændingen. Bare for at være sikker på at gå det, så det siger hvad er 1? - En, i midten er en. Og så kan du løsne det med de ni fire. - Så 0,94? - Ja. - Okay.

Og så kontrollerer vi den næste tur side en? - Hver gang på samme side. - Okay int, hvad er dette 1.1? - Ja - Og er det okay? - Nej.

Senere går vi op og gør det mere ens - Okay. Og vi er nødt til at holde talerspændingsmåleren på det rigtige sted på egerne, så der er samme aflæsning hver gang. - Ikke for meget ned og ikke for meget op. - Så vi vil stramme egerne lidt mere , en kvart omgang. - Ja. - Start med ventilhullet på hver nippelventil. - Ja. - Okay.

Færdig snart. Kvartals drejning. - Hver gang på højre side. - Ah, okay, så vi gør den ene side til højre. - Lige der.

ømhed i benene

Tag hjulet op, så går vi til nødlederen. Vi har tre punkter her. Hvis der er meget pres, så gør vi det.

At trykke. Du kan høre lyden af ​​egerne. (energisk musik) Og lad os nu gå tilbage til centreringsstanden.

Så før jeg måske har nulpunkt, er det det samme, 0,5, nul og fem. Så det betyder ikke noget. - Okay, Marcel, så du tror stadig, at vi er nødt til at få lidt mere talte spændinger her? - Ja. - Når en tilskuer ikke har nogen? Talte spændingsmåler, hvordan kan du beskrive, hvor tæt egerne skal være? o på et hjul, før du ved, at det er færdigt (efterligner popping)? - Med mig er det, hvis du går der med din hånd, kan du mærke det.

Måske er denne lidt for blød, måske øger vi spændingen med en halv omdrejning, og så har alle nogle, hvis du vil have et blødere hjul eller et stærkere hjul, så går det lidt mere op eller - talespændingen gør dette faktisk påvirker kørekvaliteten af ​​hjulet? - Ja - Så blødere eger betyder et blødere hjul og eger med høj spænding betyder et stivere hjul? - Ja. - Okay. Medmindre du har en eger spændingsmåler på den, er det en kunstform. - Det er følelsen i din hånd.

Nu arbejder vi, hvert hjul arbejder vi med den samme spænding, forhjulet i dette område og baghjulet i dette område, og så har vi gjort, at alle hjulene ligner noget højere end kombinationen mellem halv egerne og fælgen og den anden, det er altid det samme interval, jeg gjorde det helt alene - det er et downhill-hjul. Har du en downhill cykel? - Nej, nej, jeg har ikke en downhill cykel. - Så er det min balance cykel. - Du tager den cykel. Og den er bygget i en meget klassisk stil, så en traditionel cykel.

Men Marcel snører her bare en helt ny cykel, det er en aARC1100 DICUT. Dette hjuldesign er blevet videreudviklet. Du kan se, hvordan hjulene er bygget, og det ændrer sig også, så det er ret flydende teknologi i øjeblikket.

Tak Marcel for at vise os, hvordan vi bygger en traditionel balance-cykel - Intet problem - Jeg tjekkede det fra min bucket-liste, abonner på GCN, før du forlader denne artikel. Det er helt gratis. Klik bare på kloden.

Giv os også store tommelfingre. Tak igen Marcel for at vise os, hvordan vi gør det. Og hvis du vil have mere indhold Nå, hvad med at rette et hjul? Det er bare dernede.

Eller for at se en lille funktion, retro versus moderne hjul, skal du bare klikke på d der.

Kan du finde et cykelhjul med dækket på?

TruingAf Pitch

Dethjul gørbehøver ikke at være perfekt rund ellerrigtigt; små afløb er acceptable (et par millimeter). Så længe der ikke er løse eger oghjuler med rimelighed lige (denkantogdækmå ikke gnides på bremseklodser), det kører pænt og holder fint.

Hvor ofte skal jeg opfylde mine cykelhjul?

Duskulle gernefå dem truet og spændt omkring en gang om året, hvis du kørertit.Tilvær ærlig, jeg tjekker ikke hver tur, især da jeg fik skivebremser. Jeg har heller ikke taco en kant.2. sep 2008

Hjul er en del af cyklen, der er meget misbrugt under ridning, så de bør kontrolleres regelmæssigt. Sådan virker det. Så når jeg kontrollerer mine hjul, er det første, jeg gør, at kontrollere fælgens tilstand.

Jeg starter med ventilen, bare så jeg ved, hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal stoppe, jeg drejer bare hjulet rundt og ser fælgens tilstand på. Jeg har faktisk FSA-fælge med kulstof på denne cykel i dag, så de kommer ikke rigtig til at bøje disse eller ding dem, men vi vil alligevel se os omkring, se efter store hjulspor eller ridser og sten. Med alufælge vil jeg helt sikkert lede efter buler, hvis du rammer en sten virkelig hårdt, den går gennem dækket, den kan faktisk bøje fælgen en smule.

Hvis du har en skivebremse, er dette sandsynligvis ikke verdens ende. Det kan stoppe med at rode med dit dæk, men især hvis du har slangeløs, så du ikke vil have, at perlen holder op med at springe af, så med en rigtig dårlig ting på en fælg i aluminium kan jeg faktisk prøve at bøje den tilbage og syng en sætning Mole håndtag eller en skruenøgle. Det ser ikke det smukkeste ud, men jeg ønsker, at det skal være så lige som muligt bare for at holde dækperlen så god som muligt.

Så jeg kontrollerede fælgen på begge sider, og der er et par små stenmærker på den, men de er i absolut stand, så det er ikke et problem. Derefter drejer jeg bare hjulet. Du kan gøre dette i en hjuljigor på din cykel bare for at kontrollere, hvor lige og hvor sandt? Dette hjul er.

Så jeg lader det være på cyklen indtil videre, og jeg vil lægge min finger på fælgen der og dreje den. Så når jeg drejer på hjulet, ser jeg efter denne fælg, der bevæger sig sidelæns, side eller op og ned, ideelt set skal det være helt rigtigt og ikke bevæge sig op og ned, igen er dette en kulfiberfælg, så den ikke rigtig bøjer for meget De kan komme lidt ud af sporet, og det afhænger af egerens spænding. Med alufælge kan den helt sikkert bøjes meget mere.

Og hvis det bevæger sig for meget, skal du starte tak. Se på egernes spænding, og prøv at få hjulet så lige som muligt. Så hvis dit hjul ikke er rigtigt, vil dette sandsynligvis fortælle dig, at ekkenspændingerne er slukkede, men jeg vil bestemt tjekke det ud.

Du kan bruge en fancy eger spændingsmåler som denne. Så du lægger det mod egeren, og det fortæller dig, hvor tæt det er, eller hvor meget det bøjer. Eller du kan bruge den gamle metode og bare klemme den med fingrene, så jeg kan gå rundt.

Bare tag de to eger tættest på hinanden, og de burde virkelig ikke bevæge sig mere end måske en millimeter eller to. Du vil bemærke dette, når du går rundt om rattet, disse er alle ret stramme, men når du får en, der virkelig kan presse dig ind, er der bestemt noget i gang, og du skal se på rattet og tænke på at lege rundt hernede, for at forsøge at stramme egerne. Så kulhjulene på Scotts langrendscykel er i rigtig god stand.

Talespændingen er lige rigtig. Dette er en af ​​mine gamle cykler, og det er slet ikke i meget god stand. Jeg ved ikke, hvad jeg gjorde på denne.

Som du kan se fra denne annonce, bevæger den sig massivt fra side til side, så jeg har dette hjul i jigsoen, jeg kan se nærmere på det. Som du kan se, er der meget side-til-side bevægelse på dette hjul, så det er bestemt tid til at kontrollere egerne. Disse føles alle ret godt, undtagen indtil det kommer ned til her.

Der er en rigtig løs eger. Så hvis du har løse eger, skal du adressere dem ASAP. Ja, du kan lade det være ude for en rytter eller endda en ødelagt eger et stykke tid.

Problemet er, at dette naturligvis er et virkelig svagt sted på rattet nu. Hvis du måske lander et stort spring lidt forkert, og du tilfældigvis lander lige på dette tidspunkt, er der en position, dette hjul kan falde. Sæt lidt spænding på denne eger, prøv at få dette hjul så lige som muligt, dog vigtigere end det , især på denne cykel, bare for at få spænding, så den ikke bliver svag. Vi lavede en artikel om, hvordan du centrerer dit hjul, men bare for at forklare kort er denne eger løs til venstre.

Det betyder selvfølgelig, at der ikke er nogen spænding, så min kant bøjer faktisk den anden vej. Så hvis jeg lægger lidt mere spænding på det, forhåbentlig trækkes fælgen tilbage på linje. Det er virkelig løs, så det tager et par drejninger, jeg går rundt og kontrollerer resten af ​​egerne.

Så selvom dette hjul stadig er ret bøjet, hvis jeg bruger lidt mere tid med en egernøgle på det, kan jeg muligvis få det lidt lige, men det gør ikke nogen stor forskel, for at være ærlig, da Jeg har en skivebremse. Jeg har brug for den fælgbremse selvfølgelig ikke. Nu med V-bremser eller med cantilevers, vil du have, at fælgen skal være så lige som muligt, så den ikke støder på dine bremser hele tiden, så det er ikke så vigtigt med diske. Men hvis det virkelig er bøjet, skal du bare tænke på, hvad det gør med dit dæk.

Hvis dit dæk bevæger sig meget, mens du kører, kan det betyde, at du har mindre greb. Så hvis det er for bøjet, er det tid til at overveje at udskifte fælgen. Okay, det er din kant og eger behandlet.

Den sidste ting at kontrollere er navet. Så den første ting at kontrollere er lejerne. Jeg vil altid sørge for, at akslen er stram først, før jeg gør noget for at holde den pæn og stram. Nu griber jeg dækket og prøver at skubbe det sidelæns på cyklen, så hold det på rammen, skub det forfra bagud, så skulle der være ingen bevægelse i det betyder, at din aksel er løs, men forhåbentlig ikke, du skal stramme det.

Dine lejer kan være slidte, eller din kop og kegle skal muligvis justeres. Og jeg kan faktisk mærke en lille smule bevægelse i det, så jeg skal tage hjulet af og kontrollere navet; Okay, så med hjulet slukket, holder jeg bare fast i det afsnit i slutningen og giver det et spin, der skal være pænt og glat og ingen Lav lyde. Hvis det overhovedet føles groft eller virkelig grinder, er det tid til at udføre vedligeholdelse på de gamle lejer.

I dette tilfælde føles det helt fint, så det betyder bare, at denne hub er lidt løs. Hvad jeg kan gøre er at løsne denne ruskrue og bare stramme kraven lidt. Vi vil have lidt mere forspænding på lejerne, og det vil stramme det og stoppe den sideværts bevægelse.

Jeg vil stramme det igen. Så jeg strammede kraven på navet for kun at forudlæse lejerne lidt mere. Det bliver stadig rigtig flot og glat og gratis, men det tager den bevægelse fra hjulene, det er perfekt.

En anden virkelig nem måde at kontrollere dine lejer på uden at tage hjulene af cyklen er at bare dreje hjulet og holde rammen eller gaffelen på akslen, og hvis du føler vibrationer eller ruhed i det, vil det sandsynligvis være din, der siger disse lejer har brug for noget arbejde, måske udskiftes eller bare serviceres. Så lad os gå. Dette var et par enkle tricks til at kontrollere dine balancecykler, og jeg gør dem ret regelmæssigt.

Især efter en tung tur vil jeg i det mindste i det mindste kontrollere ekkerspændingen. Hvis du klikker på dette GMBN-logo her, abonnerer du, og du vil se en artikel hver dag hele året. Klik deroppe for at rette dine hjul, eller hvis du har klik på det i nederste hjørne for at lære at justere slangeløse dæk.

Giv os tommelfingre, hvis du fandt denne vedligeholdelsesartikel nyttig.

Hvor sandt skal et nyt cykelhjul være?

Hvis dinhjuler truet (lateral bevægelse) inden for 0,5 mm, anses det for godt. Samme 0,5 mm tolerance for rundheden afhjul. Husk bare, at du muligvis bliver nødt til at tage 'stresset' ud afhjulda egerne kan vinde op med drejningsmomentet på brystvorten.

Er det sikkert at cykle med et vinglet hjul?

Det afhænger af årsagen til, at de ikke er sande. Manglende lige spænding i egerne kan betyde svaghed hos en (eller flere) af dem - og brækkede eger er ikke en god ting at ignorere. Du kan overleve en eller måske to i et kort stykke tid, men til sidstkantkan være i fare for at kollapse.16. sep 2011

Hvor lang tid tager det at ægte et cykelhjul?

Undtagen når du klager. Så dettager1-2 uger. I den travle sæson, som nu er, acykelmekaniker kangør5-7 tune-ups om dagen, mindre hvis han har at gøre med kunder. BTW, hvis han finder dithjul, og din skifter skifter ind i egerne, det er okay med dig, ikke?17. juni. 2009 r.

Har du brug for at fjerne dækket til et ægte cykelhjul?

Hvis det bare er mindreårigtruing, det er fint at beholdedækpå. Hvisdu harenkelt vægfælge, tøm luftdækførst. For en større majortruing,jegllfjernedetdækjeg kanse den radialerigtigt, installer, pust op, tøm luft, og rør ophjul, og geninstaller derefterhjulpå dencykel.8. december 2016

Hvad får cykel egerne til at løsne sig?

Grundlæggende problemer

Egerkanløsnefra hårdt at ramme bump eller fra landinger efter spring. Hvis du strammer ataltemøtrik for meget, træk trækker den del af fælgen mod navet,løsne egerpå den modsatte side af hjulet.
8. jul. 2011 r.

seje cykelsokker

Hvor ofte skal du stramme egerne?

Hvis dine hjul blev bygget godt, skal du tage det ind i butikken en gang om året og få et strejf op. Hvisdurod med dine hjul er det lige så vigtigt at løsne den modsatte sideegersomdu strammer enside for at helbrede et humle. Nogle gange, hvis kunen talteer løsdubehøver ikke at løsne andre.16. jul. 2013 g.

Hvor ofte skal du tjekke din cykel?

jegJeg har lært siden da omdetvigtigheden afkontrollere dindæktryk.Du burdepumpe opditvejcykeldæk mindst en eller to gange om ugen eller inden hver turhvis dugå ikkeudattit. Vejcykeldæk har været kendttilmister pres efter 4-5 dages stille stilling.

Hvordan oprettes et ægte cykelhjul?

Sådan opretholdes et cykelhjul Tag hjulet af din cykel, og sæt det op i truing-stativet, eller klem din cykel i et stativ, hvis du holder hjulet på og bruger dine fælgbremseklodser som vejledning.

Hvad er formålet med at snyde et cykelhjul?

Så for at holde din cykel rullende glat og sikkert, er det vigtigt at vedligeholde lige og kædefrie hjul ved at trække dem fra tid til anden. At trimme et hjul indebærer at stramme og løsne egerniplerne for at justere skæve dele af fælgen, og det er noget, du kan gøre derhjemme.

Hvad er den bedste måde at justere et cykelhjul på?

Hvis du ikke har et truing-stativ, kan du foretage justeringer i siden eller fra side til side ved hjælp af dine bremseklodser som vejledning. Hvis du trækker hjulet på din cykel, skal du sørge for at tømme dækket, inden du begynder. Til radiale eller op- og nedjusteringer kan du bruge en L-firkant som en guide ved at fastgøre den til din gaffel eller ramme.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Min cykel blev stjålet for nylig - praktiske beslutninger

Hvad gør du, hvis nogen stjæler din cykel? Hvad skal du gøre, hvis din cykel bliver stjålet? Kontakt politiet. Hvis din cykel bliver stjålet, skal du indgive en politirapport. Registrer din cykel. Selvom du ikke registrerede din cykel, før den blev stjålet, kan du gøre det efter. Alert lokale bonde butikker. Det gør dig måske ikke godt, men det kan ikke skade at prøve. Tjek lokale annoncer.

Simon Cowell cykelulykke - enkle svar på spørgsmål

Hvordan har Simon Cowell det efter sin cykelulykke? Faktisk sagde Cowell, at på trods af smerten har hans skade faktisk ført til, at han levede sundere og behandlede sin krop bedre, end han havde været før ulykken, og han er på et bedre sted nu fysisk, end han havde været. En af de ting, du har gjort, er så meget motion, at slags, helbrede, 'forklarer Cowell. 24 februar. 2021 г.

Cykelrammer - praktiske beslutninger

Hvad er det bedste rammemateriale til cykler? Aluminium. Introduceret som et materiale til cykelstel for omkring 30 år siden, er aluminium nu det mest almindelige materiale. Det er mindre tæt end stål, så det resulterer i lettere rammer. På grund af dens nedsatte tæthed kræver det større rørdiametre for at opnå tilstrækkelig styrke til en cykelramme.

Cykling gedder peak - praktiske løsninger

Kan du cykle op på Pikes Peak? Cykelbrug er kun tilladt på Pikes Peak - America's Mountain i den normale driftstid. Cyklister er underlagt alle vejafgifter og åbningstider. Den snoede og naturskønne vej vil udfordre de mest erfarne ryttere, men opstigningen til topmødet på 14,115 fod er oplevelsen værd.

Topcykler 2020 - enkle svar på spørgsmål

Hvad er det bedste cykelmærke 2020? Hvad er de bedste cykelmærker? Trek.Norco.Schwinn.Cannondale.Co-op Cycles.Giant.Specialized.

Cykling i Toscana - bæredygtige løsninger

Hvor mange dage har du brug for i Toscana? Mens du kan se de største byer om 3-4 dage, anbefaler jeg mindst en uge til Toscana. Dette giver dig mulighed for ikke kun at se alle højdepunkterne i de bedste byer i Toscana, men også at få et glimt af det smukke toscanske landskab.