Vigtigste > Cykling > Lynskey cykel anmeldelse - den ultimative guide

Lynskey cykel anmeldelse - den ultimative guide

Er Lynskey-rammer lavet i USA?

Efter at have taget et par år fri (og ventet på, at den ikke-konkurrerende løber ud), harLynskeyfamilien ville tilbage og lanceretLynskeyYdeevne i 2006. Begge mærker er forblevet i samme Tennessee-samfund og fortsætter med at jage nye indgange med titaniumrammermens du stadig bærer “lavet i USA”Badge stolt.13. maj 2020



(Collisions Echo) - Vi så på myterne omkring kulfiber. Vi løftede låget på aluminium. Vi har undersøgt, om stål faktisk er ægte; det var.

Men der er stadig et stort tomrum i GCN Materials Science kurset. Og det er titanium. I et stykke tid, i begyndelsen af ​​90'erne, var titanium den næste store ting.

Og for at være retfærdig var den kort, men gradvist blev den dværget af kulfiber. Alligevel har den stadig en legion af super loyale fans og med rette. Så hvis du ikke er om bord i titaniumdragten endnu, eller måske mere præcist militærfly eller ubåd, hvad skal du så vide? (afslappet chillmusik) Selvom det har ry for at være det russiske eller amerikanske militærs forbehold, hvilket det var i retfærdighed, er titanium faktisk det niende mest forekommende element i jordskorpen.



Og ud over at blive brugt til at fremstille cykler, kan den findes i solcreme og papir for at gøre den hvidere. Hvad der gør papir hvidt, hjælper ikke rigtig meget med at fremstille cykler, bortset fra måske at trække dine første ideer på, og det er fordi det er titaniumoxid, der bruges i papir, mens når vi laver cykler, har vi brug for en Titanium-legering. Mens de allerførste titaniumcykler var lavet af ren titanium, var de meget fleksible, og de var ikke særlig gode.

Og det var først, da en titaniumlegering kaldet 3AL / 2.5V blev, at det ændrede sig efter at 3% aluminium og 2,5% vanadium blev blandet.

Den anden populære titaniumlegering til cykler er 6AL / 4V. Begge har et meget højt Young-modul, som er et mål for materialets stivhed, så de har en gPA på ca. 110 i modsætning til 6061 aluminium, som har en GPa på ca. 69. Og de har også en meget højere flydespænding, så det er her et materiale ikke vender tilbage til sin oprindelige position, når spændingen fjernes.



Så seks-fire titanium har en MPa på 1000, mens 6061 aluminium kun har en MPa på 270. Dette betyder, at materialet ikke deformeres, bøjes eller knækkes i tilfælde af et sammenbrud. Tre to-fem har faktisk en lavere flydespænding end seks-fire titanium, men det er en af ​​grundene til, at det næsten udelukkende bruges i cykelkonstruktion, fordi Six-Four titanium er utroligt svært at bearbejde.

Det er mere skørt og mindre duktilt, så det er utroligt svært at forme til enkle former som rør, til at begynde med, faktisk rulles de fleste seks til fire titanrør fra metalplader og svejses, mens tre til 2,5 tendens til at være er sømløs. Dette udgør faktisk et mere ensartet samlet rør og er derfor bedre set fra et kvalitetskontrolperspektiv.

tour de france placeringer

Med andre ord, mens Six-Four-Titaniums materialegenskaber måske ser bedre ud på papir, vil det ikke nødvendigvis gøre en bedre cykel. Titanium er kendt for at være super let, men faktisk er det som materiale 60% tættere end aluminium i betragtning af det, vi lige har hørt om de andre materialegenskaber, kan du stadig se, hvorfor titaniumrammer har en tendens til at være lidt lettere end aluminiumsrammer. Så de bedste eksempler er omkring 1000 gram for en titaniumramme og omkring 1100 gram for aluminium.



Så 100 gram derinde. Og grunden til, at forskellen faktisk stadig er ret lille, skyldes sandsynligvis, hvor meget lettere det er at bearbejde og manipulere aluminium, og det kommer vi lidt senere til. Og det skal vi huske.

Super lette titaniumrammer har også ekstremt tynde vægge rør på grund af denne ekstra tæthed. Og hvis vi sammenligner det med stål, er titanium lige så stærkt, men 45% mindre tæt. Det forklarer, hvorfor titaniumrammer er betydeligt lettere end stål.

Sejheden i forhold til materialegenskaberne gør behandling af titanium meget vanskelig, som vi allerede har nævnt. Heldigvis løses mange af disse vanskeligheder dog af rørproducenterne selv. En af disse ting er, at rør med indvendige stød ikke kan fremstilles sikkert af titanium.

Grundlæggende er der en risiko for, at titanium kan overbelastes, hvilket derefter vil føre til en svaghed i materialet. På den anden side kan du støde på rørene udvendigt, så bedre stillet! Hvis en dorn bearbejdes i røret, skrabes titanium udefra. Men det afhænger primært af rørets ligehed, fordi eventuelle ufuldkommenheder derefter også reflekteres i vægtykkelsen.

Så sandsynligvis er det derfor, denne cykel bag mig (tapramme) er lavet af titaniumrør med en lige diameter. Titanium er også lidt sværere at svejse end stål eller aluminium, og det reagerer ved højere temperaturer på ilt i fravær af denne gas. For at være retfærdig skal alle metaller svejses i et inert gasmiljø, men titanium er særligt sart.

For at sætte det i sammenhæng, hvis du svejser stål, skal en acceptabel udrensning, såkaldt, være omkring 1000 dele pr. Million ilt, mens det for titanium kun er 10 dele pr. Million. Så dette er lidt af en udfordring for en svejser, og hvis ilt kommer ind i svejsningen, vil titaniumet oxideres, hvis du holder dig til f. husk rom tidligere i artiklen, er et meget hvidt, næsten værdiløst hvidt pulver.

Teknikken består derefter af svejsning i en inert argonatmosfære, så dybest set føres argongas ind i rørene og derefter eksternt ind i svejsningen, men så sikrer dette, at alt er pænt og stærkt. Den sidste ting, som Titan kan gøre en smule vanskelig, er arbejde. Ser du, vi nævnte tidligere, at aluminium kan fremstilles og bearbejdes i alle mulige indviklede former, men titanium kan endda bøje en simpel S-bøjningskæde, for eksempel skal der udvises ekstrem omhu for ikke at overbelaste materialet, hvilket derefter kan forårsage det bliver skørt og derfor svagt.

For at undgå dette skal titanet udglødes, opvarmes der og derefter lade det afkøle langsomt mellem hvert trin i processen. Det er ret tidskrævende, arbejdskrævende, og det er en anden grund til, at titaniumcykler er ret dyre. Er det dyrt? Godt sammenlignet med aluminiumscykler.

Men det er sandsynligvis på en del lavet med brugerdefineret stål og betydeligt billigere skal det siges end højkvalitets kulfiber. Det er et boutique-materiale, og ja, der er også boutiquepriser. Så råmaterialet ligger et sted mellem 10 og 12 amerikanske dollars pr. Kilo.

Færdige rør koster mellem $ 100 og $ 120 per kilo. Men det gør det lidt mere end standardstål og på niveau med rustfrit stål. Men jeg tør sige det, og fordi det måske ikke er lige så moderigtigt lige nu, er der nogle relative gode tilbud at finde i cykelverdenen.

cykel fitness tracker

Og for at være retfærdig har vi hidtil givet dig en utrolig mængde information, men vi forstår stadig ikke helt, hvorfor Titan har en så loyal tilhænger, og ærligt talt kan det være så godt. Du kan få en skræddersyet titanium ramme virkelig let, og den vil være betydeligt lettere end en tilsvarende skræddersyet stålramme, omkring 400 gram lettere. Jeg vil gætte, at en gennemsnitlig skræddersyet stålramme vejer omkring 1.600 gram; Titanium kunne være omkring 1200 gram.

Hvilket er ret vigtigt, hvis du vil bygge en super let racercykel; ja titanium er reaktivt, men din ramme korroderer ikke, ikke som stål, ikke som aluminium; det vil tage. Og så er Ti-Bike holderen for mange mennesker. Skønhed er meget i betragtningens øjne, men jeg synes, der er utvivlsomt noget specielt ved titanium.

Jeg mener, se på den rå finish; Det er som om det gløder. Ah, kørekvaliteten, endnu sværere at bestemme end æstetikken. Traditionelt har titanium i dag en køreoplevelse som ingen anden.

Men linierne mellem materialer er slørede; ingeniørarbejde bringer ting til nye steder. Så stål kan nu være lige så stift som aluminium; aluminium kan nu være lige så tilgivende som kulfiber. Men titanium har traditionelt altid handlet om zing; Jeg plejede at beskrive det som en stor titaniumramme, der forsøgte at hoppe fremad og på hver bump eller krusningsmoment for at vinde vejen.

Og det lyder ret forbløffende efter min mening. Desværre har jeg bogstaveligt talt aldrig brugt nogen tid på en titanium cykel. Så jeg håber at finde et middel snart.

kulhydrater

Nå, der er din Titanium 101. Forhåbentlig kan du nu tilføje den som et materiale, som stål, aluminium og kulfiber. Giv denne artikel store tommelfinger op.

Hvis ikke andet, har du skaffet dig nogle cykler i de sidste par minutter. Og hvis du vil se nogen af ​​disse artikler opdatere din viden om de andre materialer, hvorfor så ikke tjekke den om aluminium dernede.

Hvor er Lynskey lavet?

Chattanooga, Tennessee

Gør Lynskey Sage-cykler?

LynskeyPerformance Designs LLC er en titanium cykeldesigner og produktionsvirksomhed med base i Chattanooga, Tennessee, grundlagt og i øjeblikket drives afLynskeyfamilie, der begyndte at bygge titaniumcykler i 1984.

Hvornår solgte Lynskey Litespeed?

SalvieTitanium er faktisk ikke Portland-baseret, det er i Beaverton et par miles vest for Portland, og det har måske ikke enrammejig sidenSalvieDucyklererlavetvedLynskeyi Tennessee, men det er bestemtgørhave et 'krydscykel- detSalviePDXCX. Det er en af ​​grundene til, at han valgte at haveLynskeyfremstille sine designs.

Er titanium cykel bedre end kulstof?

Titaniumer meget fleksibel, så det tilbyderbedrestødabsorberingend kulstoffiber.Kulstofderimod deformeres ikke under belastning lineært. Den manglende deformitet aspekt påkulstofbetyder, at det genererer en hårdere påvirkning og dermed en hårdere tur.4. nov. 2020 g.

balance cykel

Er Lynskey et godt brand?

DetLynskeyer smuk og er lige sompænsom enhver cykel fremstillet af Moots eller enhver anden Ti-cykel, der produceres i øjeblikket. Svejsningerne er perfekte og på niveau med andre Ti-bygherrer.21. mar 2018

Hvor fremstilles Gunnar-cykler?

HverGunnarer hånd-byggetved Waterford Precision Cycles i Waterford, Wisconsin. Vi bearbejder hver ramme med tæt tolerance fræseudstyr tillaveSørg for, at hver svejsning er ren og ensartet.

Hvor længe varer titaniumcykler?

Kulstof ogtitanium cykelrammer vilsidstden længste med ordentlig pleje, hvor nogle endda overgår deres ryttere. Aluminium og stålcykelrammerskulle gerneletsidst6 år, men kræver regelmæssig vedligeholdelse for at holde dem i gang længere end 10 år.

Er en titanium cykel bedre end kulstof?

Titaniumer meget fleksibel, så det tilbyderbedrestødabsorberingend kulstoffiber.Kulstofderimod deformeres ikke under belastning lineært. Den manglende deformitet aspekt påkulstofbetyder, at det genererer en hårdere påvirkning og dermed en hårdere tur.4. nov. 2020 g.

Er titanium billigere end kulfiber?

,kulfiberer ikke kun STÆRKEREend titaniumstål,titaniumer stadig WAAAAY dyrereend kulfiberca. US $ 34,5-86,5 / kg, op til omkring $ 100.000 Aus pr. ton for højkvalitetslegeringer (kubikmeter = 4,506 TON, Omkostninger, rent: ca. $ 6,1 pr. 100 g) men det (kulfiber) er SÅ MEGET stærkere og10. aug 2018

Hvorfor har titaniumcykler carbon gafler?

Titanium haren højere evne til at deformere som reaktion på vejfejl end andre metaller, der anvendes tilcykelrammer. Atitaniumrammen er typisk parret med enkulstofgaffelfor at forstærke den vejkomfort.18. mar 2021

Hvilken er den bedste Lynskey landevejscykel at købe?

Lynskey præsenterer deres R480-model som sin stærkeste, stiveste racerramme. Mærkets hold valgte 6/4 titaniumlegering, fordi den tilføjer styrke og stivhed i forhold til den mere almindelige 3 / 2.5 titaniumlegering.

Hvad hedder den nye Lynskey gruscykel?

Kaldt GR Race, det har aeroslanger, frigang til op til 45 mm dæk på 700c hjul, og det vil være tilgængeligt i to komplette builds samt et rammesæt. Ved hjælp af en kombination af et diamantformet 6AL / 4V titanium toprør og et 3AL / 2,5V aero downtube hævder Lynskey at have ramt det søde sted mellem komfort og stivhed.

Hvor stor er Lynskey 3. generation titanium cykel?

Hvordan rangordner jeg det - ja, efter at have oplevet at køre fint stål, aluminium, titanium og fuld kulfiber, har jeg nu slået mig ned igen på denne 3. generations titanium - det er virkelig et smukt mesterværk inden for teknik. Det vejer meget lette 7,1 kg færdigmonteret, ubesmittet færdig og en fornøjelse at køre.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Solide gummicykeldæk - hvordan løser vi det?

Gør de solide gummicykeldæk? TANNUS SOLID DÆK Letvægtspatenterede flercellede skumdæk er 100% punkteringssikre.

Vintage motobecane-cykler til salg - Sådan repareres

Er Motobecane-cykler gode? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene.

Sådan parkeres en cykel - holdbare løsninger

Hvordan låser du din cykel på en parkeringsplads? Når du parkerer udenfor, skal du kigge efter: sikre, forankrede udendørs cykelstativ. Cykelstativ, hvor der er to kontaktpunkter med rammen, giver sikkerhed og stabilitet (dvs. post-og-ring pullerter, omvendt-U, løkker, forskudt hjulbrønd, vægbeslag, klædebøjler) god belysning. områder med høj eller medium trafik.

Van rysel-cykler - anførte spørgsmål og svar

Hvilken gruscykel? Vi testede disse gruscyklerMærkeModelPrisMeridaSilex + 6000Testbogstav2949 EuroTiticiA-GR 012990 EuroRoseBackroad GRX RX8102999 Euro * StorckGrix ProTestbogstav 2.999 Euro

Carlton cykler - almindelige svar

Hvornår købte Raleigh Carlton? 1960