Vigtigste > Cykling > Mountainbike lys - hvordan man sætter sig

Mountainbike lys - hvordan man sætter sig

Hvor mange lumen har du brug for til mountainbike om natten?

Det afhænger virkelig af dit tempo. En gennemsnitlig trail rytter vil sandsynligvis være fint med omkring 200lumenminimum; ideal handler om 250-400lumen. Nogle ryttere kan køre rigtig hurtigt offroad klnatmenvifind noget over 400lumenhjælper os ikke med at gå hurtigere, men forbrænder batteriets levetid hurtigere.



Doddy: Bare fordi solen er gået ned, betyder det ikke, at du skal stoppe mountainbiking. Det, du har brug for, er anstændig belysning på din cykel, og du er i gang. Dette er GMBNs tekniske guide til lys og alt hvad du behøver at vide om natkørsel.

Okay, de første ting først. Hvilke lamper skal du købe? Nå, det kommer virkelig ned til to hovedfaktorer her, hvilket budget du har, og hvad du skal bruge det til. Lad os bare komme til begynderen her.

Hvis du kun pendler, f.eks. B. fra A til B, så behøver du ikke rigtig mange baglygter, de skal ses.



Du behøver ikke nødvendigvis se. USB-lys som disse små fjedre fra Lezyne er perfekte. Opladning tager cirka 2,5 timer og varer cirka 20 timer.

Fantastisk, men du kan ikke se dem. Din næste mulighed er let at skifte til et lidt mere avanceret pendlerlys. Dette er også fra Lezyne og har 800 lumen.

Faktisk tilbyder den en overraskende god lysstråle og er virkelig nyttig til mindre off-road brug. Hvis du skulle på en gruppetur, kunne du sandsynligvis slippe af sted med noget som dette. Hvis det er din første gang, du kører om natten, behøver du ikke nødvendigvis gå helt ud.



Næste er den mere afslappede chauffør. Til alle større off-road ture anbefaler vi alt over 1.000 lumen. Vær ikke bekymret for mindre end det, du skal bare se mere.

Der er mange billige tilbud. Hvis du vil søge online, kan du få en hel del. Denne, der ligger, uanset hvilket mærke det er, købte den online til £ 18 på ingen tid og forbruger 1.400 lumen.

I teorien det perfekte lys til at starte din køreoplevelse om natten. Jeg føler mig dog lidt snoet, styrbeslaget er ikke så robust. Du har et separat batteri på cyklen, hvilket er et svagt punkt, da kablerne er lette at hænge fra.



Hvis jeg er helt ærlig, føler jeg mig ikke så behagelig at oplade batteriet, fordi jeg ikke ved noget om mærket. Jeg vil sandsynligvis oplade det i en gryde, men du kan ikke benægte, at £ 18 for 1.400 lumen er en stor værdi og faktisk er et point værd. Ved lejlighedsvise ture anbefales det at tage grupperejser.

En lokal cykelbutik kunne organisere det, eller der kunne være en lokal cykelgruppe. Se online på Facebook efter ting som det, hvor du kan finde grupper at ride med. Det fantastiske ved det er, at hvis du ikke rigtig er kommet ind i at købe masser af dyre natkørsel, er det let at dele det med andre.

Du kan gå ud med 800 til 1.000 lumen og dele den pulje af lys, som alle andre chauffører har. Hvis du sidder fast mellem to chauffører med nogle tunge tunge lys, kan du faktisk få en rigtig god oplevelse. Du kan endda beslutte, om du vil investere i mere anstændige lamper.

Hvis du rejser alene, er det et helt andet spil. Du skal være meget veludstyret. Du skal have ekstra pærer, du har brug for baklygter, du har brug for rigtig gode, kraftfulde pærer, så du kan se, hvad du laver af åbenlyse grunde.

I det mindste vil jeg sige, at du vil have 2.000 lumen. Et lys som dette fra Exposure tilbyder 2.000 lumen, og du vil sidde lykkeligt på det i timevis. Det har også en funktion kaldet refleks og faktisk hopper den op til 3.100 lumen.

Det har et indbygget accelerometer og registrerer, når du kører hurtigere eller i hårdt terræn. Du får en udvidet stråle. Det giver dig meget mere lyseffekt.

Når du sænker farten igen eller holder pause under kørslen for at tage en pause, slukkes lysene for at spare batterilevetid. Dette er en ekstremt praktisk funktion, fordi det er alt for let at lade dine lys være i samme indstilling og bare bære dem ud. Du kan også finde dem på nogle af de mere avancerede lamper med LED-indikatorer på bagsiden.

De er meget præcise og fortæller dig, hvor længe du forbliver med denne batteriopladning. Endelig er der hardcore-tilbudet. Hvis du virkelig vil køre på samme måde i mørket som om dagen, har du brug for ekstremt kraftige lys.

Denne kaldes for eksempel Six Pack, den tilbyder 4.750 lumen, også smukke ægte lumen. Jeg har været på fabrikken, hvor disse mennesker fremstiller og tester disse lamper. Hvad denne ting kan gøre er sindssyg.

Den er også udstyret med denne Reflex-teknologi, der sparer elektricitet og giver dig fjernlys, når du virkelig har brug for det. Det betyder, at du ikke behøver at holde dine hænder væk fra bjælkerne for at justere lysets output selv. Du har også brug for anstændig belysning til din hjelm.

To-delt system, du har det på bjælkerne, dit hovedlys. Der er også masser af blinde pletter, når man klatrer ind og ud af træer, som et hjelmlys virkelig er nyttigt for. Det behøver ikke være næsten lige så stort eller kraftfuldt. 1.500 lumen er alt hvad du behøver.

Lysere er bedre, ikke? Nej, faktisk nej, det er det ikke. Dine lys tændes af forskellige årsager. Den første er naturligvis at spare på batteriet.

Batterikraft er din ven, når du kører om natten, fordi du kan køre længere, og det er mere sikkert. Derudover kan dine øjne tilpasse sig din belysning meget bedre, end du nogensinde kan forestille dig. Selv et lys med 4.750 lumen er det forbløffende, hvor hurtigt man vænner sig til det.

Nogle gange føles det som om det ikke er så let som det var, da du begyndte at køre. Brug lysets indstillinger, når du kører i mindre vanskeligt terræn, eller måske er du på stierne. Brug disse nedadrettede indstillinger for at spare på batteriets levetid.

Når du støder på et hårdt og hurtigt spor, skal du oplade det helt, og det føles godt. Tænk bare på, hvad din nana sagde til dig, da du havde din udendørs jakke indendørs: 'Du vil ikke føle fordelen, når du går udenfor, vil du?' Nat ture behøver ikke at være dyre. Alle tror det er, men ærligt talt er det ikke sandt.

Det er muligt, som jeg har bevist, at få sådan belysning til under 20 £. 1.400 lumen til under 20 pounds, de siger, at de også er vejrbestandige, det er en smule god handel. Jeg må sige, at jeg ikke ville forvente, at de skulle vare længe.

Der er mange punkter, de kan mislykkes på, mange steder kablerne kommer ud, det ser lidt slap ud. Du kan dog ikke benægte, at dette er en god værdi for pengene, hvis alt hvad du vil gøre er at prøve natkørsel for at se, hvordan det er, og om det passer dig. Når fejlen opstår, bliver det dyrt.

Hvis du vil have pålidelige lys af høj kvalitet, der fungerer år efter år, koster det dig pengene. Nu tilbyder Exposure lamper op til over $ 400, hvilket lyder som en masse penge, men hvad du betaler for er kvaliteten af ​​fremstillingen og eftersalgsservicen. De er ikke engangslys.

Dette er et lys, som du vil have i de kommende år. En helt anden sag. Nu, hvis du vil lære lidt om, hvorfor deres lys er så specielle, skal du tjekke artiklerne i beskrivelsen nedenfor.

Jeg gik for at se, hvordan de fremstiller lys. Temmelig cool tech. Ligesom resten af ​​din mountainbike skal du passe på din belysning.

Se især på nogle eksempler, jeg har her. En af disse lamper har et eksternt batteri. Det betyder, at det første du skal gøre er at sikre, at kabelføring er ren nok, og at den ikke er tæt nok til, at den ikke trækkes ud i en ulykke.

Du bliver også nødt til at se på disse terminaler. Sørg for, at de er rigtig fine, at vand ikke kommer ind, og at du ikke trækker dem ud af lyset. Alt, der kan få dem til at mislykkes.

børns cykel sæde

Se også på den faktiske forbindelse. Brug en kontaktrenser, elektrisk isopropylalkohol. Sørg for ikke at fjerne fugt for at forhindre korrosion.

Selv et lys som dette kan vare lang tid med god pleje. De dyrere lys skal også passes ligesom de billige tilbud. Du skal oplade dem som anbefalet af producenten.

Du kan oplade de fleste lamper i disse dage, men nogle lamper anbefaler stadig, at du lader dem løbe af, inden de oplades. Bare tjek det ud, og du får den maksimale batterilevetid ud af dem. Mange af dem råder dig også til ikke at holde dem fuldt opladede.

Så tjek dette, da der naturligvis kan være lang tid mellem anvendelser. Tjek det inden din første tur, for hvis dit batteri er ret dødt, finder du ikke ud af det i omkring 20 minutter, og det slukker. Nu er der to hovedtyper af lys.

Du modtager enheden med en mindre hovedenhed og et eksternt batteri monteret på rammen. Du får dem, der har batteriet indbygget i hovedenheden. Derfor er de lidt tungere, fordi du ikke har batteriet andre steder.

En ulempe er, at selve selve beslaget, den måde det er fastgjort til stængerne på, er meget sikkert, både beslaget, der klemmer på stængerne, og det ene på selve lyset. Fra tid til anden er det en god ide at bare kontrollere skruerne. Der er en 4 mil skrue på denne ene og sørg for, at den også er trådlåst.

Medbring en ekstra lampe og en hat. Når du har brug for at ordne din cykel, er det bestemt når du ikke vil spilde dine lys, fordi det til sidst vil ske. Tag en hat på for at holde varmen, og tag en lille forlygte.

Dette koster bogstaveligt talt omkring £ 5. Alt hvad du behøver for at ordne din cykel er at spare lyset for at komme tilbage på stierne. Trail etikette er lige så vigtig om natten som den er om dagen.

Nu, hvis du har et rigtig stærkt, kraftigt lys, skal du ikke køre det med fuld kraft, når du kører til og fra stierne. De vil kun blinde chauffører, og det vil kun være ubehageligt for alle. Når du har det stærkeste lys i den gruppe, du kører i, skal du bringe din bum til toppen af ​​pakken.

Du bør ikke være bag på pakken, fordi du vil ødelægge den for alle andre. Jeg har gjort det ved en fejltagelse før. Hvis du har kørt med et rigtig stærkt lys, skaber du en masse hårde skygger for alle førerne foran dig og ødelægger alt.

Og til sidst, sandsynligvis det vigtigste punkt, skal du ikke ødelægge din vens nattesyn ved at se direkte på dem, mens du har en forlygte på. Monteret på styret eller monteret på hjelmen? Det er det ældgamle spørgsmål. Nå, i en ideel verden vil du have en af ​​alle.

Selvfølgelig er det ret dyrt. Så hvis du kun kan have en, vil jeg bestemt anbefale at gå til den polmonterede mulighed først. Dette giver dig den bedste samlede jetfly.

Du kan bære det mere kraftfulde lys på din cykel i stedet for på din hjelm for at få mere funktionalitet. Hvis du har et polmonteret lys, vil du gerne se det så langt ned som muligt. På den måde kan du gå meget hurtigere off-road og se forhindringerne komme.

Lad aldrig dit lys pege for langt ned på dit dæk, for nu vil du se på dit dæk, fordi det er distraherende, for at være retfærdig. Du kan heller ikke se forhindringer komme langt nok mod dig. Sørg for, at du peger mindst 9 m undervejs.

Det afhænger af, hvor stærkt dit lys er, og hvilke muligheder det har. Jo stærkere lyset er, jo længere nede kan du få den store projektørlys til at lyse alt op. Der er dog et par ulemper ved at bruge en polmonteret lysarmatur alene.

Den første er, når du kører på meget teknisk, snoet terræn, kan du få meget små sorte pletter, som du ikke kan se. Nogle gange vil du måske have et hjelmlys for at hjælpe med at afhjælpe dette. Også, hvis du kører over blinde knoller og ind i bumphuller og lignende, vil du ende med blinde pletter igen, der føles skræmmende eller kan være rigtig sjove, afhængigt af hvordan du foretrækker at køre ting.

Det sidste punkt er, at på stier med mange overhængende grene, vil du ikke altid kunne se i tide. Jeg har lukket alene et par gange gennem årene. Jeg vil altid bruge et hjelmlys også.

Du kan dog ikke kun bruge et hjelmlys ad gangen, da de normalt ikke er stærke nok til at få mest muligt ud af dem alene. De holder heller ikke længe nok. De har også en anden ulempe.

Pluspunktet er selvfølgelig det faktum, at du kan se hvor som helst. Overalt hvor man ser er der lys. Genialt for de tekniske ting, hvor polmontering er taberen.

De er også gode, fordi du kan se under ting og over ting, over de blinde kamme, men dine øjne vil pile rundt hele tiden om natten. Det kan faktisk være ganske svimlende og lidt skræmmende til tider. Du vil faktisk parre dem og kun tænde din hjelmlampe, når du virkelig har brug for det.

Ligesom styrets monterede lys skal du holde dem på lav strøm og tænde dem, når du mestrer de tekniske nedkørsler og så videre. Dette er virkelig den bedste måde at få dine lys til at køre. Der er du.

Dette er GMBN Tech Guide til natkørsel og lys. For at opsummere det, så glem ikke bjørneniveauet for off-road kørsel. Du vil virkelig have 1.000 lumen eller mere.

Ideelt set vil du have polmonteret belysning og helst mindre, lavere strøm, hjelmdrevet belysning. Medbring altid reservedele. Endelig, hvis det kommer til at være en regelmæssig ting for dig, skal du virkelig stoppe med at gemme disse øre ordentligt og investere i lys af høj kvalitet, fordi de vil gøre det til en fantastisk ting.

Det betyder, at du kan køre den samme vej hele året rundt. Uanset forhold og lys. Okay, lad os gøre det sjovt.

Du var her. Lad os vide i kommentarerne nedenfor. Indtil næste gang.

Hvor mange lumen har jeg brug for at cykle?

Generelt set noget over 500lumenskal være god nok til et jævnt pendeltempo, hvor der er gadebelysning. Alt over 1000Lumensskal give god synlighed til at give dig mulighed for at køre hurtigt på uoplyste veje og stier, da det skal give dig nok fremsyn til at køre trygt.1. juni. 2021 g.

Du kører i mørket, du har brug for lys. Men hvilke lys har du brug for? Jeg mener, der er mange forskellige typer derude, fra blot et par pund eller dollars til hundreder af din respektive valuta. I denne artikel vil jeg forklare alle de forskellige typer lys, de forskellige funktioner, der er på dem, og hvad de er for med dem Det er bedst for dig at beslutte, hvilken type lys du har brug for til din tur, men inden jeg gør det, skal du sørge for at abonnere på GCN, hvis du ikke allerede har gjort det, og klik på klokkeikonet for at få underretninger, da dette vil hjælpe understøtter kanalen og det indhold, vi opretter. (Uptempo husmusik) Først og fremmest anbefaler vi altid, at du bruger: Mindst to lys.

En rød ryg og en hvid front. Faktisk er dette et lovkrav i mange lande, men uanset hvad det kun beskytter dig. Og jeg sagde mindst to, fordi jeg vil anbefale, at du bruger mere, og der er flere grunde til dette.

Den første er, at hvis et af dine lys slukker, eller dit batteri slukkes, har du en sikkerhedskopi, og det andet er, fordi det vil gøre dig mere synlig for andre trafikanter og derfor mere sikker. Den næste ting du skal være opmærksom på, at frontlygterne groft er opdelt i to kategorier, lys, der skal ses og lys, der skal ses. Baglygter bruges ikke rigtig til at se på cykler, fordi jeg mener, at ingen virkelig kører baglæns på en cykel. (Bip) bip, bip, bip, bip, bip, bip, bip, bip, bip, bip. (Bip) Når du kører på oplyste gader i urbane omgivelser, er et lys nok, der gør det muligt for andre at se dig som denne.

De er generelt mindre lyse, men billigere end mere kraftfulde lamper, der lyser op på uoplyste gader. Men hvordan ved du, hvor lyst et lys er? Nå bruges SI-enheden af ​​lumen til at måle, hvor lyst et lys er, og det er normalt skrevet på det på siden af ​​kassen, men 'hvad er et lumen?' Jeg hører dig spørge. Nu.

Lumen er den afledte SI-enhed med lysstrøm, hvilket er den mængde synligt lys, der udsendes af en given kilde pr. Tidsenhed. Lysstrømmen adskiller sig fra strålingsstrømmen, fordi strålingsstrømmen er alt det lys, der udsendes over alle bølgelængder, mens lysstrømmen vægtes på de bølgelængder, der er synlige for det menneskelige øje. Og lumen henviser til luxin, at en lux er et lumen pr. Kvadratmeter.

Nu ved du det. For at sætte det i en sammenhæng er billygterne typisk 1.200 lumen. En kommerciel jet landingslys er omkring 5.500 lumen og flagermus signalet er 525.000 lumen.

Ja, jeg har det sjovt på fester. I forbindelse med cykellamper er de normalt mellem 50 og 2.000 lumen. Og at se lys er normalt mellem 50 og 200 lumen.

Jeg har et par eksempler her, så dette er en front af CatEye, og på bagsiden har jeg også et baglys, der er omkring 50 lumen. (Uptempo husmusik) Hvis du kører på uoplyste veje, vil jeg personligt anbefale mindst noget omkring 800 lumen, der er mindre lyst, men i sidste ende jo mere du kan se, jo mere vil du føle dig mere selvsikker og mere selvsikker, jo mere vil du føle dig mere selvsikker og selvsikker. Denne CatEye Volt er god, 800 lumen, der står 800 på siden.

Hvis du kører off-road, vil du have endnu lysere, der starter med mindst 1.000 lumen og går op. Så dette er en Topeak Cubi, omkring 1.200 lumen. Og denne CatEye Volt, hele 1.600 lumen på denne.

Men pas på, hvis du har et superkraftigt lys, skal du vippe det ned på vejen og nogle gange til en lavere indstilling, da nogle billygter er ved fjernlys 1.200 lumen. Du ønsker ikke at blinde føreren af ​​den 18-hjulede Mack Truck kommer til dig ved 60 mph. Så hvad skal man se efter i lys.

For det første blinkende tilstande og forskellige tilstande for lysstrålen. Disse er nu nyttige, fordi når du skifter til en blinkende tilstand, holder batteriet længere. Når du har et superlyst lys som dette, har du ikke brug for superlyst lys hele tiden.

Så når du kommer til en tændt gade, kan du skifte til blinkende tilstand og spare på batteriet. (Uptempo husmusik) Synlighed af strålemønsteret. Du vil ikke bare være synlig forfra og lige bagfra.

Overvej også lys, der giver sidesynlighed, eller overvej at tilføje yderligere lys, der giver en vis lysstyrke fra siderne. Dette er fordi det er uheldigt, men de fleste ulykker sker ved vejkryds, så det er vigtigt. (Uptempo house music) Det skal også bemærkes, at nogle lande har strenge restriktioner for cykellamper baseret på lyskegelmønsteret.

Tyskland kommer først til at tænke på. Selvom du ikke lovligt er bundet til visse typer lys, er nogle designet på en sådan måde, at de kaster lyset meget langt for at belyse off-road ruter. Igen kan de blænde modkørende trafikanter.

Lysene har et lysmønster, der er modelleret på en bil, og giver dig mulighed for at dæmpe lysstrålen ved at trykke på en knap, hvilket kan vise sig nyttigt på ubelyste gader. (Uptempo husmusik) De billigste lys har normalt udskiftelige batterier. Men personligt vil jeg anbefale at købe en med et indbygget USB-batteri.

Dette betyder, at du er mindre tilbøjelige til at blive fanget i pendling, fordi du kan oplade det på jobbet og sørge for, at det altid er juice til rådighed, og mens de koster lidt mere til at begynde med, bliver de mere omkostningseffektive over tid, da de ikke er ' behøver ikke altid at købe nye batterier. (Uptempo husmusik) (tastaturaflytning) Batterilevetid. Nu har større og dyrere lys tendens til at have større batterier og holder længere, så sørg for at vælge et lys, der har tilstrækkelig batterilevetid til din planlagte rejse og ideelt set længere.

Denne Topeak CubiCubi-lampe er rigtig god, fordi den har et modulært batteri, som du kan fjerne, og det fås også i forskellige størrelser. Hvis du er på udkig efter episke ultra-udholdenhedsture, kan du altid tjekke et dynamo frontnav, der genererer strøm fra bevægelsen af ​​dit forhjul og giver dig mulighed for at oplade eller tænde nogle ret kraftige lys, mens du kører. (kølet hip-hop) musik) Monteringsmuligheder, så lys kan fastgøres til cykler på forskellige måder.

De to mest almindelige metoder er enten med elastikker som disse eller med beslag som disse. Og ideelt set vil du have et lys, der er ret let at fjerne og tage af, for når du pendler med det, vil du ikke efterlade dit lys på din cykel, mens du går på arbejde, fordi uønskede, frække mennesker sandsynligvis stjæler det når du bruger det, start. (Bip) (underlig mistanke musik) At være let at fjerne og udskifte er også nyttigt til at tage det af, når du vil oplade det.

Når du vælger et beslag, skal du vælge et, der er af god kvalitet, der hjælper med at holde det sikkert, og det er virkelig irriterende, fordi det skaber en rangle, når du kører. (kølet hiphop-musik) Der er mange forskellige belysningsmuligheder i disse dage. Min sadeltaske har endda et indbygget lys, og det er også godt for sidesynlighed, bare tryk det.

Hvor sejt er det? Den sidste ting at overveje er, hvor du skal montere lyset, og hvilken type cykel du skal komme rundt, så sørg for at få en passende cykel. For eksempel har mange moderne racercykler fancy aerodynamisk formede styr og sædeposter, hvilket kan gøre montering af traditionelle lys baseret på et rundt styr eller sadelpind problematisk. Heldigvis er der mange arbejdslamper derude, og jeg foreslår at bruge noget med en elastisk gummifest som denne, da dette generelt ikke er egnet til montering på en rund stolpe.

Eller du kan vælge et beslag i action-cam -Style beslutte sådan på topeak-lyset, som jeg har her foran. Uanset hvad er der mange forskellige produkter. Bare sørg for at vælge noget, der fungerer til din cykel.

Højre, jeg håber, du fandt dette blik på cykellamper nyttigt, og jeg håber, du har lært noget. Og i så fald bedes du give denne artikel tommelfingre. Og hvis du vil gå til GCN-butikken og få fat i en af ​​de bedste hættetrøjer derude, menneskeheden, kan du godt.

Min favorit, den marineblå og hvide, er på lager. Og hvis du vil have en ny artikel om dynamo Hubs, klik her.

Er lettere mountainbikes bedre?

bjergcykling, som navnet antyder, indebærer en masse ridning op og ned ad bakker. Hver gang du går op, arbejder du mod tyngdekraften. ENlettere cykelvil gøre opstigningen lettere. På vej ned igen kan mindre vægt tillade, at dine bremser og affjedring fungererbedre.11. apr 2013

Nu har der længe været et skub på markedet for lettere og lettere cykler, der har været kendt for at sparke en tank op ad bakke, men kan denne tungere cykel faktisk være til gavn, når det kommer til at gå ned ad bakke igen? Nå, så i dag skal vi se lidt ud ved at tilføje vægte og lave nogle tests på cyklen for at se, hvordan en let cykel kan sammenlignes med en tung cykel under forsøget. (Glad musik) Det er som at ride på en vandseng. (Glad musik) Så før vi dykker ind, lad os nedbryde lidt jargon i dag.

Nu skal vi tale om affjedrede og ikke-affjedrede masser. Begge disse vil virkelig påvirke ydeevnen på din cykel, især suspensionen. Men hvad fanden er de? Lad os finde ud af det.

I en nøddeskal er komponenterne, der ikke påvirkes af affjedringen, ikke affjedrede, herunder gaffelben, hjul, dæk og rotorer. Fjervægten inkluderer alle andre komponenter, der påvirker affjedringen. Jo større forholdet mellem den affjedrede masse og den ikke-affjedrede masse er, desto større er stabiliteten.

Turen bliver mindre, og jo mindre du vil føle det på disse hårdere stier. Et godt eksempel på dette er, hvis du nogensinde har kørt på en e-cykel, giver den slags ekstra batterier og ekstra vægt, der er på disse, en langt mere stabil kørsel og synes næsten at være lidt for rundt på stien. Så vi prøver at ændre det affjedrede til ikke-affjedrede masseforhold for at se, hvilken effekt det har på stierne ved at tilføje vægte forskellige steder.

Men jeg synes, det er på tide, at vi gjorde det. Lad os vende tilbage til varevognen. (Glædemusik) Lad os se på dagens opsætning.

Nå, fyre i fortiden har eksperimenteret med at lægge vægte på deres cykler, fyre som Chris Porter blandt andre. Du forsøgte at lægge vægte omkring bunden af ​​bundbeslaget og også højt oppe på stammen. Og til dagens eksperiment skal vi prøve begge dele.

For at holde tingene så retfærdige og enkle som muligt bruger vi den samme cykel. Jeg har min reaktor her. Vi bruger disse små vægte i vores første opsætning.

Nu er de 500 gram hver, vi har fire af dem, så to kilo mere vægt, som vi fastgør i bundbeslagsområdet og også nær stammen for at teste den fjedrede masse anden vægtede opsætning, vi har brug for et andet sæt hjul. Lad os se, hvad vi kan få. Åh perfekt, jeg ved ikke, hvor de er fra.

Så dette er vores andet sæt hjul, de er lidt forskellige hjul, men praktisk talt den samme vægt, når rotorerne er blevet tilføjet, vi efterlod også dækkene nøjagtigt de samme for at minimere forskellene, den eneste forskel er, at disse er omkring to pund vand er spredt over parret, og der er masser af ekstra usprunget masse til at skyde rundt og fylde op på stierne. Det bliver virkelig interessant at se, hvordan det er) Bør være sjovt. Nu er det tid til at få alle de vigtige tal og veje lidt, men til det har vi brug for en cykel, ah, perfekt. (Glædemusik) Den første vejning er cyklen uden yderligere vægte, den er helt justeret, så lad os se hvad vi har. (Flaue Musik) Som du kan se, uden at tilføje ekstra vægt til vægten, tilføjede vi bundbeslaget og stammen til lidt over to kg, inklusive stropperne på cyklen. (Glædemusik) Nu til vores tredje opsætning, den uden vægtede hjul.

cykling gedder peak

Så lad os få hende på vægten og se, hvad hun vejer. (optimistisk musik) Så jeg tænkte, at jeg ville hælde to kilo vand over hjulene. Det viste sig, at jeg måske målte noget forkert, og nu fik jeg faktisk tre og et halvt pund vand, hvilket bare er sjovere synes jeg.

Cool, så det er testtid. For at holde tingene så retfærdige og lige som muligt ændrer jeg ikke dæktrykket på nogen af ​​hjulsættene. Og også mine affjedringsindstillinger er dem, jeg normalt kører med, jeg ændrer ikke noget med den ekstra vægt, hvilket ville være rigtig interessant.

Så til den første test tager vi en pause og udfordrer. Nu skal jeg starte på bakken og komme ned med en temmelig gammel hastighed og holde den samme hastighed hver gang på mit spil her, og vi har denne lille protokol som vores mål, og vi vil være bremserne der, og jeg tror, ​​at alle skal se, hvor lang tid det tager at stoppe, det kunne være et interessant eksperiment, jeg tror denne. (optimistisk musik) Højre, så vi kommer forbi, vi laver i øjeblikket 15 mph og woohoo.

Vi bremsede. Lidt tungt foran, men det lykkedes os. Hun er et mål for sig selv og se hvad det var. (Glædemusik) Okay, det var faktisk en rigtig interessant test, som du kan se, stoppede jeg ikke meget længere end lagercyklen, hvis du vil, og det er med den ekstra sprungede vægt, og hvad der virkelig stod ud var bagenden strammede ikke, og frontenden gik ikke så let, når man bremsede hårdt.

Virkelig interessant test for dig, den ekstra vægt gjorde ikke meget forskel, når du bremsede. (Glædemusik) Bliv hurtigere. Ahh sejt.

Okay, jeg vil sige at købe på samme måde som en lagercykel, måske endda lidt tidligere. Interessant. Jeg tror igen, du havde så meget vægt nedenunder.

Du havde virkelig grebet og tilliden til at trække bremserne rigtig hårdt, nej og frontenden ville ikke vaske ud, og bagenden var på en eller anden måde under kontrol, selvom den blev taget op. Så meget interessant test. Ja sejt.

Jeg kan lide det. (optimistisk musik) Tid til vores anden test, og dette er en klatreudfordring. Så igen med alle tre forskellige opsætninger, så vi starter, hvor vores logafslutning var til vores pausetest, og vi klatrer 100 meter, indtil brædderne er, jeg tror du kan se dem.

Og se virkelig på, hvilken der måske er langsommest, eller når den først kommer i gang, vil det være fint, og jeg tror, ​​at denne virkelig kan producere nogle interessante tal. (optimistisk musik) Tre, to, en, gå. (optimistisk musik) Woohoo Dette er min normale cykel, sprintet.

Føles ret godt, så jeg tror ikke, at mods kan slå det. (upbea t musik) Tre, to, en. (Glad musik) Åh min gud, men du kan helt sikkert mærke den ekstra vægt, der kommer ud af linjen, hvis du bare får den i gang.

Gør en stor mærkbar forskel, men jeg synes, vi ser godt ud. (Glad musik) Okay, okay, sidste testtid, vand i hjulene, det bliver interessant. Lad os gå.

Okay, tre, to, en. Absolut tank fra starten Jeg tror, ​​vi fandt den usprungne masse af akilleshælen, og det betyder svært at få den i gang på endelige tests, hvilket jeg synes kunne være den mest interessante. Og det er en rigtig test.

Nu er vi her, vi har cirka et minut ned ad bakke. Og vi prøver alle tre af vores opsætninger, prøv det og sammenlign antallet, men jeg tror, ​​det er her, de to forskelligt vægtede opsætninger virkelig kunne komme i spil og have den største indflydelse på turen her. (optimistisk musik) Woohoo Okay, så jeg afsluttede mit andet løb med vægtene for at få mere suspension og som en mærkbar forskel føles det så meget mere stabilt og stabilt, men på vej tilbage må jeg indrømme, at hun er lidt af en hund at blive givet med den ekstra vægt, der går op ad bakkerne. (glad musik) åh min gud, det er som at ride på en vandseng (glad musik) åh min gud, det føles som om jeg kører på, åh min herre, jeg er, jeg skal dø. (fræk musik) Så det var vores sidste løb på vores lille nedkørsel med vand på cyklen.

Så flere usprungne masser. Og jeg skal være ærlig, det var ikke meget sjovt. Det lød som om jeg var på en vandseng, og det føltes bare underligt ved lave hastigheder, fordi mængden af ​​vand, centrifugalkraften, næsten svingede cyklen fra side til side.

Og det gjorde det virkelig svært at manøvrere cyklen. Så jeg tror, ​​der kan være noget ved at eksperimentere med væskemængden. Men det var ikke meget sjovt for denne test. (griner) Men vi har nogle gode tal.

Så jeg tror, ​​det er tid til at smide det tilbage i skuret, knække nogle tal og se, hvad vi har. Så vi er tilbage her i skuret og dreng, knækkede jeg mange numre. Så lad os først se på cykelvægt.

Nu min lagercykel, ingen vægte på den, som du så den, 14 og et halvt kilo, hvis vi spænder vægtene, lidt mere end to kilo ekstra, så det var 16 og et halvt. Nu med vandet er det den største stigning fra 14,5 kg, min cykel er gået op til hele 18,06 kg, så en virkelig stor vægtforskel, som jeg tror vil gøre en stor forskel, når jeg klatrer, det er helt sikkert.

Så test en, det var vores bremseudfordring. Nu er det interessant, at cykel en, som er min produktionscykel, formåede at stoppe en 18 og en halv fod. Cyklen, der havde en affjedret vægt, var 22 fod på hjulene.

Med den ekstra vægt var der meget mere stabilitet. Så forhjulet vaskede ikke baghjulet, det var mere kontrolleret og var i stand til at holde det næsten lavere på jorden og blive bedre på bremserne.

Så ret interessant, selvom jeg stadig tror, ​​at hvis du rod med en vægt, kan du sandsynligvis finde lidt af en sød plet. Test to, og det var vores klatreudfordring. Nu klatrede min stockcykel vores indstillede afstand på hver triple på 7,7 sekunder, cykel nummer to VORES sprang denne vægt 8,2 sekunder, dvs. ca. 0,5 langsommere.

Og jeg tror, ​​det ville altid være en, hvis du havde en tungere cykel. Interessant, cykel tre, så vores vægtede hjul var yderligere 0,5 sekunder langsommere.

Så samlet set er et helt sekund langsommere over mindre end 10 sekunder et ret stort hul. Og grunden til det er at komme i gang med en sådan stor rotationsmester, det var bare så langsomt fra linjen og at komme op i fart. Der var bare for meget kraft i det til at få det i gang og få vandet til at rotere.

Når det kom op i fart, var det fint, men ude af linjen var hun lidt af en hund, så tredje og endelig vores sporudfordring e. Nu har vi skrevet et meget velkendt stykke spor, et som jeg ' har skrevet mange gange har. Jeg troede, det varede et minut langt, det var faktisk lidt kortere, mere som 42-38 sekunder nede.

Cykel også, så dette er igen en affjedret vægt med en vægt omkring stammen og bundbeslaget, det var 41 sekunder. Nu er det interessante her, selvom det er tre sekunder langsommere, følte cyklen sig meget mere sammensat og kontrolleret, når den bremsede over hårdere sektioner. Så faktisk gjorde det en enorm forskel der.

Jeg tror, ​​at det at lege rundt med vægten virkelig kan finde en sød plet i det, og jeg tror, ​​det kan være den mest effektive på vores vejede hjul, ikke-affjedret masse, 46 sekunder, meget langsomt. Og årsagen til dette er alligevel ikke den hurtigste på denne særlige del af ruten, følelsen af ​​at så meget vand sl Kræfterne, der hvirvler rundt i svellerne, har netop gjort cyklen ustabil, især i luften, og derfor stadig 46 sekunder. Så i alt otte sekunder langsommere, hvilket er en enorm tid på så kort tid.

Okay, så lad os 'sammenfatte det, vi lærte. Nå, min stockcykel, jeg er meget vant til at køre den meget behageligt, og det kommer ikke som nogen overraskelse, at den kommer op trumf hver gang. Hvad der var overraskende er den affjedrede vægt, der tilføjer vægten til stammen og bundbeslaget, sådan noget.

Jeg tror bestemt, der er noget ved det. Jeg tror, ​​at hvis du rodede rundt med positioneringen og vægten, kunne du sandsynligvis få noget udbytte af, at du har lavet dine nedstigninger, jeg er ærlig, både følt og ikke sprunget ekstra vægt. Det trækker mere, du går kun langsomt op, det er bare sværere, fordi du naturligvis bærer mere vægt.

Men i forsvaret tror jeg bestemt, at den affjedrede vægt har et stort potentiale, da mange mennesker tydeligvis har testet før, uanset hvor du har rod i, hvor meget vægt du lægger på, så når du har tid til at grave lidt dybere med affjedringen og For at håndtere dæktryk, tror jeg, du virkelig kunne finde en optimal opsætning. Samlet set holder jeg sandsynligvis min cykelforsyning, jeg tilføjer ikke nogen vægte når som helst snart, da det er en heldagscykel, der bare har ekstra vægt. Tak fordi du ser denne artikel.

Jeg håber, du fandt det nyttigt. Og hvis du har kommentarer eller har forsøgt at tilføje mere vægt til din cykel, så lad os vide det i kommentarerne, det ville være dejligt at høre. Glem ikke at give os tommelfingre op, klik på Abonner, og hvis du vil fortsætte med at se GMBN, skal du bare klikke på artiklerne lige nu.

Er 200 lumen nok til at cykle?

Alt over200 lumenvil være i stand til at kaste en bjælke på vejen og tilbydetilstrækkeliglet at køre på uoplyste veje og stier i en fornuftig hastighed. Hvis terrænet sandsynligvis er ujævnt, eller hvis du sandsynligvis støder på farer på vejen, vil du måske have noget lysere.16. sep 2020

Er 1000 lumen lyse nok til MTB?

Indtil videre går du ikke hurtigtnokhvor du skal køre din stråle. Hvis du vil gå en stejlere hurtigere ned ad bakke, skal du sætte dig op med en1000 lumenlys til styret. Du vil gå hurtigere, så du ikke ønsker at køre lysstrålen ud.

Er 1000 lumen nok til natkørsel?

”Vi mennesker kan kun se bestemte lysbølgelængder.Lumenser kun lysbølgelængder, der er specielt nyttige for mennesker. ” Selvom du kanridemed færrelumen, Anbefaler Emerson mindst et1.000-lumenlys til de fleste mountainbike stierridning.13. feb 2020

Er 1000 lumen lyse nok?

Lysstyrken af ​​en1000 lumenLommelygte

TIL1000 lumenlommelygten er ganskelyseog, afhængigt af linsen eller reflektordesignet, kraftfuldnokfor at nå en afstand på 200 meter eller mere. For at opnå1000 lumen, disse kraftige lommelygter har brug for det korrekte batteristrøm til at understøtte lyseffekten.
15. sep 2020

Går lettere cykler hurtigere?

Faktisk gjorde han matematikken for at se, hvor meget hastighed en cyklistkangem med enlettere cykel. Selv i den stejleste klasse han testede (7 procent), en forskel på et pund mellemcyklersparer kun cirka 2,5 sekunder - og det lettestecykelnår kun de øverste 7,5 sekunderhurtigereend den tungeste.13. mar 2015

Er 400 lumen nok til at cykle?

Der er ingen fast aftale om hvor mangeLumensdu har brug for encykellys, da det afhænger af typen afcyklingdu gør. Urban pendlerlys ses i byen = 50 til 200Lumens. Landdistrikterridninglys for at se, hvor du skal hen =400til 600Lumens. Stiridninglys for at se alt = 600+Lumens.1. sep 2018

Hvor mange lumen har jeg brug for at cykle om natten?

Urban pendlerlys ses i byen = 50 til 200Lumens. Ridelys for landdistrikter for at se, hvor du skal hen = 400 til 600Lumens. Trail ridelys for at se alt = 600+Lumens.1. sep 2018

Hvilken slags lys bruger du på en mountainbike?

Niterider Pro 1800 giver dig mulighed for at køre på de hårde stier på de mørkeste nætter. Udholdenhedsløb kræver pålidelige og holdbare lys, der vil gøre dine mørke nætter lyse. Disse funktionelle lys testet af de mest professionelle kørere. Med 1800 LED-lumen vil disse mountainbike-lys skinne lysere end den gennemsnitlige billygte.

Hvordan måles output fra et mountainbike-lys?

De følgende syv er de vigtigste. Outputtet fra et mountainbike-lys måles i lumen. Jo højere lumen, jo lysere er lyset. Det er også godt at vide, at 'målte lumen', som producenterne lægger i deres produktbeskrivelser, måles under perfekte forhold.

Kan et MTB-lys bruges som lommelygte?

Hvis du ikke cykler så ofte, og selvom du er, kan det være super bekvemt, hvis dit bjerglys også er en lommelygte. Mange af de bedste mtb-lys er aftagelige og kan fungere som en håndholdt lommelygte.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på vejen - hvordan man adresserer

Kan cykler køre på vejen? Cykler, PMA'er og ikke-motoriserede PMD'er, såsom manuelle sparkescootere, kan bruges på gangstier. Kun cyklister og PAB-kørere har lov til at køre på veje, undtagen motorveje og vejtunneler. I henhold til vejtrafikloven er det obligatorisk for cyklister og PAB-ryttere at bære hjelm, når de kører på veje.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Sygcykling - svar på problemerne

Hvad betyder sygecykel? cykel ser godt ud

Lyft-cykler - den ultimative guide

Hvor meget koster en LYFT-cykel? Bay Wheels-cykler og e-cykler er nu tilgængelige i Lyft-appen fra kun $ 3 pr. Tur.

Vintercykelbriller - søg efter løsninger

Har du brug for cykelbriller om vinteren? Om vinteren tror du måske, at der ikke er så meget behov for at bære dem, men faktisk er det modsatte tilfældet. Ifølge American Academy of Opthalmology har undersøgelser vist, at uanset årstid kan UV-eksponering øge din risiko for at udvikle grå stær og vækst i øjet, herunder kræft. 07.09.2020

Cykling kraniet cap anmeldelser - anførte spørgsmål og svar

Bær professionelle cykelhætter? Podier er ofte udstyret med ryttere, der bærer baseballkasketter med deres sponsorer på i stedet for cykelkasketter. Der er dog nogle, der prøver at bevare traditionen og fortsætter med at bære dem. De fleste professionelle podier er gået som baseballkasket. Imidlertid prøver nogle at bevare traditionen og udseendet. 2016.