Vigtigste > Cykling > Mountainbike-suspension - omfattende reference

Mountainbike-suspension - omfattende reference

Hvad er den bedste affjedring til en mountainbike?

Her er vores favoritaffjedringgafler til trail, enduro og xcmountainbikes.
  • RockShox Pike Ultimate.
  • Fox 36 Factory GRIP2.
  • RockShox Lyrik Ultimate RC2.
  • Marzocchi Bomber Z2.
  • Cane Creek Helm Coil.
  • DVO Beryl.
  • Formel Selva R.
  • RockShox SID Ultimate.



Jeg besøgte for nylig Ridefox UK for at lære alt om spoledæmpere. Og vigtigere, hvis jeg kunne sætte nogle på min cykel. Denne artikel er forresten i linket under denne, hvis du vil tjekke det ud senere.

Som du kan se, er jeg her i dag på BikePark Wales, og jeg vil lave både en fuld luftaffjedringsopsætning og en fuld spiralfjederopsætning for at se nøjagtigt, hvad der fungerer bedst på denne cykel, men vigtigere for min egen skyld , hvilken foretrækker jeg? (fræk musik) (elektroniske trommer) Okay så lad os være klare fra starten. I dag er lidt af en egoistisk bestræbelse. Dette er et socialt eksperiment.

Et følelsesmæssigt eksperiment fra mit synspunkt. Jeg handler om, hvordan en cykel føles på stien. Jeg elsker at være udenfor, jeg elsker ridestier.



Nu er jeg klar over, at nogle mennesker derude er hjul, nogle foretrækker luft. Jeg tror ikke, den ene er bedre end den anden. Ingen tvivl om for folk med forskellige stilarter.

Som jeg sagde før, er jeg en stor fan af luftsuspensioner. I dag skal vi dog finde ud af, om Coil faktisk kan overbevise mig om andet. Men lad os starte med det, jeg elsker bedst.

En af mine yndlingsstier. (optimistisk musik) Selvfølgelig spoler jeg, der vil ikke være luft. Nå, lad os dykke og dykke igennem tingene, ja, jeg ser Moltlines over disse rødder, og der er høje sider.



Men jeg kan godt lide at skifte til træning. Cyklen føles bare god, den er solid. Det er virkelig progressivt.

styrketræning til mountainbiking

Jeg er lidt bekymret for spolen, men jeg vil ikke føle det samme. Når det er sagt, vil jeg måske bare udjævne det. Vi får se, tror jeg - Nå, hvad skal jeg virkelig sige? Som om dette er en af ​​de bedste trailcykler derude, er dette en af ​​de bedste stier, jeg elsker at ride.

Som om det stort set var en kamp lavet i himlen. 130 bagpå. 150 foran.



Dejligt og progressivt. Ærligt talt tror jeg ikke, at spolen vil slå det på et spor som dette. Det føles fantastisk.

Jeg smagte en melodi til denne dæmper. Den er designet til denne cykel. Det er et luftspjæld.

Det har en tre-trins og her kommer det virkelig ned på n. Jeg har det i midten, ikke fordi jeg skal konsolidere leddet. Hvad jeg gør er at holde BB bare lidt højere.

Det gør det virkelig effektivt. Nu er det ligegyldigt hvordan, fordi du kan peddle en spolespjæld. Det går ikke så godt.

At klatre med et luftspjæld har bestemt en fordel. Jeg kan bruge kompressionsfrigivelsen på mediumindstillingen. Det er ikke tilfældet nu, fordi jeg ønsker, at affjedringen strammes, men det holder faktisk cyklen lidt højere i sin rejse.

Nu kan du virkelig mærke det her, fordi det holder krumtappen lidt højere over jorden. Der er dog en lille ulempe ved at have en. Du mister lidt trækkraft, og jeg lider lidt af hjulspind. (optimistisk musik) Det understøtter turen, og luften føles strålende her.

Jeg elsker virkelig, hvordan jeg kan glide i sving, og cyklen føles som om den svæver fremad for at tage den op over klumpen og bringe kraft til disse bagdel. Der er dog mindre greb. Jeg kan bestemt mærke, at bagenden skraber rundt på nogle af bermserne.

Nå, det har været lidt af et drev indtil videre ved at køre på stien, som jeg kender rigtig godt. Virkelig virkelig ser en slags snoede sving. Du har så meget støtte med mig En luftstøddæmper.

Selvfølgelig var luftstøddæmperen designet til denne cykel, hvis jeg havde en cykel, der var designet til luftstøddæmpere. Jeg ved dog, at en cykel kan rumme en spolestøddæmper, men jeg har allerede en lille alarmklokke, der ringer. Og det er det faktum, hvor cyklen sidder i rejsen, kan justere, hvor cyklen sidder ved at bruge lidt kompression med lav hastighed med denne regulator.

Med spolespjældet tror jeg ikke, det kommer til at ske. Jeg tror, ​​det vil sidde lavere generelt. Og jeg er bare bekymret, uanset hvordan det kommer til at føles godt, kan cyklen føles lidt for prangende.

Men det ordner vi. På klipperne. (intens musik) Ah, hvad kan du sige om det? Det hedder Felgendinger af en grund.

Det er under alle omstændigheder et ret groft spor. Først var det ligegyldigt hvilken cykel du kører. Jeg siger, at hvis denne cykel i øjeblikket er 130 150 med luftaffjedring, har jeg ikke engang alle mine, jeg må sige, at der har været et par gange, hvor jeg følte, at jeg var tæt på, men som jeg sagde kl. begyndelsen af ​​artiklen kan jeg lide at cykle for at føle mig progressiv.

Det føles som om jeg virkelig kan skubbe mig ind i tingene og komme frem som et skak, komme hurtigt ud. Og for at være retfærdig får det mig også ud af flaskehalse. Så når jeg løber tør for talent, hvilket sker meget, har jeg lidt mere, jeg skal være ærlig.

Mærk hvordan denne cykel føles nu. Min forudsigelse om spolen vil, tror jeg, være meget mere støjsvage for at få mig til at føle mig meget mere plantet. Men jeg tror, ​​jeg mister følelsen af, at jeg kan lide Don't (mumble) er der, et par gange har jeg skubbet ind i tingene for at komme over nogle af de større huller.

Jeg formoder, at jeg måske ikke kører på spolen på samme måde. Nu er det tid til at udskifte spoledele. Det betyder at sætte en cykel i arbejdsstanden og prøve at udføre en ren bytte uden at ødelægge lejerne eller miste små dele - ja okay, ikke ideelt at få ruten, men det er et ret hurtigt job, og cyklen vil alligevel være meget sjov senere, jeg har holdt en grundlæggende indstilling for min vægt her for begge opsætninger. at være så retfærdig som muligt.

Okay, vi skiftede til spolespjældet. Fik min spolegaffel. Fik en frisk jakke.

Udskiftet håndtagene, så de passer. Så du kan se det pænt og let foran kameraet, jeg antager, at det revner. (Glædemusik) Nu handler det bestemt om spole versus luft.

Nu har jeg været på spolerne et stykke tid. Og hun troede ikke, at jeg ville føle noget lignende i dag. Jeg blev lidt nostalgisk og gik ind i fortiden.

Første gang kørte jeg et ordentligt sæt spolegafler. Faktisk var det et par Marzocchi Z1-bombefly første gang, jeg kørte et ordentligt sæt mountainbikeophængsgafler, der virkelig fungerede. den første, de orange, som juvelen stiger ned på. Tre på et kursus bringe et åbent bad.

Den slags gaffel, du stadig kan finde i dag. Jeg har aldrig fået service og arbejder stadig. Temmelig forbløffende på alle måder, og du ved, min stjerne var min, hvor god denne gaffel plejede at være.

Jeg husker en ven kørte op til mig og så den bevæge sig over bumpene og jorden. Og det er præcis, hvordan det føles nu. Det bringer mig lige tilbage, selvom det ganske vist er en helt anden gaffel sammenlignet med hvad vi havde en meget bedre gaffel dengang.

Det er meget stivere, det er større, det er mere effektivt på alle måder. Men der er bestemt noget, jeg glemte, at spolen gjorde. Især på forenden af ​​cyklen.

Nu stoler jeg lidt på en progressiv affjedringsgaffel for at komme i jorden. Og på en eller anden måde kan jeg mærke mit greb. Jeg er sikker på, at nogle af jer kender den følelse.

Der er noget, du ikke får med en spolegaffel, lidt mere af en lineær følelse. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men det isolerer dig lidt fra dette terræn, jeg kan ikke komme ind i ting, og jeg kan ikke mærke, hvor meget greb jeg har. Jeg mener, der er meget greb, men jeg kan godt lide at føle det greb.

Giver det mening? Jeg er stadig 50 50. Lad os gå videre, tror jeg. (optimistisk musik) På flowstier som denne føles spolen fantastisk, når jeg svinger.

Men fordi hun holder fast i jorden, trækker hun cyklen op og tingene er meget hårdere. Fordelen er dog, at grebet i hjørnerne er forbløffende. Okay, så jeg har allerede nævnt det faktum, at airbike føles meget anderledes end en luftfjedret cykel, føles meget anderledes ved opstigningen, og der er ingen tvivl om, at selv stigningerne tændes.

Det føles som om det har meget mere greb. Og det giver mening, fordi vi ved, at det er meget følsomt, når slaget begynder. Dette føles godt, men noget, jeg aldrig har hørt om, er kropsvægt mangfoldighed.

Så jeg vejer omkring 90 pund og føler mig som en tung chauffør. Cyklen føles mere sløv. Det tager meget længere tid at flytte den på stien.

Mere tid, selv når du klatrer, for at bevæge dig. Aircyklen føles mere smidig. Og det er virkelig fordi det er mere progressivt.

Indrømmet, du kan tilpasse dette og prøve at køre det så retfærdigt som muligt. Du kan gøre mere kompression på det. Mere komprimering med lav hastighed for at modstå denne bevægelse.

Men så ofrer du kørekvaliteten, der tager dig af spolen. Det føles fantastisk, men klatringen føles lidt af en gris. Selvom det ikke flytter meget til min bevægelse, er det bare den konstante plusfølelse, du har. God og dårlig ting, fordi du kontrollerer de grove ting.

Det føles bare fantastisk. En lille uro må jeg sige mellem dem to. Okay, kryds det, jeg sagde tidligere, at jeg ikke rigtig er sikker på, hvordan jeg har det.

Jeg ved nøjagtigt, hvordan jeg har det med det nu 'et par runder med fælge ting. Jeg mistede et rødt spor, så det er ikke for strengt, men det er mega stenet, som navnet antyder. Det er dybest set en enorm stenhave helt ned.

Det er ret groft for din cykel. Det er ret groft på dine hænder. Jeg er nødt til at sige, at hvis du vil holde tingene opladet hele dagen, skal du pakke hele vejen igennem.

Det føles godt der. Okay, ganske vist er min kørestil ikke så god til oprulling, må jeg sige. Så det er noget, jeg identificerede, og Jack bag kameraet bemærkede det også, dansede og bevægede sig stort set på sporet.

Jeg tror, ​​det er fordi jeg har kørt så længe, ​​at jeg er vant til at få cykler i stedet for bare at have en cykel, at du bare kan pløje igennem ting, og du kan bare pløje igennem alt, hvad du vil. Jeg må sige, at det føles fantastisk. Det er så opmuntrende.

Hvis jeg holdt en spolegaffel foran på cyklen, især heroppe, mener jeg, jeg gik ind i tingene så meget hårdere, end jeg normalt ville. Føl dig så meget mindre gennem bjælkerne Næsten bedøvet af terrænet. Det ville sandsynligvis ikke ende godt for mig.

Jeg tror, ​​at den forreste luftaffjedring faktisk holder mig i skak. Tillader mig at føle terrænet, men dæmpningen på gaffelen er så god (mumler), at jeg ikke er ligeglad med sådanne ting, og derfor tror jeg, at luften er den rigtige for mig. Som du kan se bagpå, har jeg lidt ufærdig forretning her.

Som jeg har fortalt dig igen og igen, er jeg åndenød. Men når jeg får dette chok, skal jeg stå lidt mere op, mens jeg klatrer, føler jeg mig lidt mere kraftfuld på grund af de ting, jeg kan lide at skubbe ind i det. Nå, jeg kan lige så godt være en spiralfan igen Sig, gætte.

Tak, fordi du hænger rundt, og hold øje med, da der kan være et par ting mere at komme. Jeg laver en ny runde. Vi ses senere.

Har du brug for affjedring på en mountainbike?

Mestmountainbikes har ophængAt beholdedui kontrol over ru jord, men ikke allemountainbikere har brug fordet samme beløb og den samme typeaffjedring. Hardtailmountainbikes gørikke har et bageste stød, mens det er fuldtaffjedringscyklerhar for- og bagstød.

Så vi er herude i det sydlige Spanien lige uden for Alicante, som du kan se lige bag mig her. I dag har vi en lille anden funktion i hånden. - Ah ha, ja, det gjorde vi, og det tror jeg, du har.

Jeg fik det forkerte valg af våben, Doddy. - Okay, ja, jeg er på en hardtail, det er måske ikke det bedste terræn for det, men hvad jeg er i dag vil gøre, det er let at vise jer, at vise jer alt det der er en ret billig hardtail med moderne geometri kan bestemt stadig gøre det. - Nå, jeg har 160 mil rejse. - Jeg har 29 tommer hjul, det er i orden. - Okay! - Vi kommer ind på det om et øjeblik. - Nu sker det! - Okay, så dette er min Nukeproof Scout 290 Pro.

Dette er mere eller mindre en startcykel, så dette er en temmelig god udfordring i dag, fordi cyklen er cirka halvdelen af ​​prisen på Blakes, som en super high-end cykel. Det har 29 tommer hjul, temmelig løs, aggressiv geometri og en simpel 130 mil gaffel. Jeg vil bare bevise et punkt, du behøver ikke rigtig alle klokker og fløjter for at køre aggressivt terræn - Sig hej til min Canyon S trive CF, øverst i intervallet med 160 mil rejse, der er 27,5, og det giver mig meget greb med nedstigning og opstigning.

Okay Doddy du ved hvad de siger, hvad der kommer op skal gå ned og det er ret groft! - ja jeg ved, det er stejlt, let og groft, og jeg ved, at en hardtail er meget mere arbejde, men den har en dejlig lang front, ja? - ja - temmelig slap hovedvinkel, fik nogle klodsede dæk på - det er 29, så det vil rulle - overbevist om at det vil være godt, men selvfølgelig vil du være i stand til at rulle lidt på det, og jeg vil ikke folde mit hjul, klip et dæk, så jeg bliver lidt mere --- så du får brug for meget mere finesse, det er alt - ja, men det er fint, for jeg har lært at køre på en hardtail og jeg synes alle skal - jeg har , Det har jeg også - God mand. Jeg kalder sikkerhed her --- du har fuld belastning, så du bliver den marsvin? - Jeg bliver det marsvin - lad os se - lad os komme over det, jeg tror det er føreren helt ned - ja, okay, det giver mening. Okay, jeg kommer ikke til at lyve, det er ret stejlt og ru, så selvom man ser på, hvordan Blakes cykel reagerede, skal jeg være forsigtig, fordi jeg ikke vil folde baghjulet eller skære mit dæk i stykker, det er en lang vej tilbage til Alicante, så lad os se, hvordan hun har det. - Åh mand, wow, det var --- fyr. - Det så så groft ud på den ting.

Overrasket over, at du ikke blev punkteret - du ved, ved du hvad, det springer lidt, det er ok. Kan ikke lide, jeg tror på en stor cykel, du kan være skyldig i at skubbe ting - ja du kan bare --- nej, nej, det er fint, men glad for at jeg er tilsluttet - åh ja jeg ville have --- jeg tror jeg ville være trukket tilbage tungt, hvis jeg alle var flade, og jeg følte, at mine fødder bevægede sig meget - jeg tror, ​​jeg ville bevæge mig, hvis jeg var en hardtail-rytter! - Jeg er ret imponeret, faktisk kan du mærke det meget mere. Løbene var ret grove - Wow, den næste.

Hvad er den næste udfordring? - Okay. - Skal vi klatre noget? - Uh, ja! (griner) Det er klart. - Ah, min cykel er klar til at klatre, dreje, jeg skal bare gøre det, ganske behageligt. - Ja, men du foretager sjusket linjevalg, kammerat. - I det mindste sparer jeg min energi til den næste smule. - Dude, jeg skal bare være smart! - Hvad laver du? (ler) Held og lykke med dette stykke, Doddy, ha! Helt sikkert kører, sikkert - jeg kan ikke bare køre det, men jeg vil ikke gå - Åh wow, hej Doddy, udsigten herfra er syg mand! Wow er du okay? - Jeg kom herhen, fyr. - Jeg misunder dig ikke lidt af cyklen.

Du kan ikke sige, at du klatrer den ting. - Jeg vil ikke lyve, det var virkelig svært. (Ler højt) Ved du hvad, det var lidt sjovt! Du er nødt til at tænke over det, det er ikke sådan, - Ja, det tror jeg, - Jeg elsker cykler med fuld affjedring, men jeg gør det, du tror nogle gange, at de gør dig lidt doven.

Så du træder bare på pedalerne - Det er faktisk sandt, for du kan bare gå (taler gibberish)). - Jeg var nødt til at se meget længere frem for at se, hvad stien gør --- Ja- Hvordan faktisk, før jeg fik der. - Nå, lad os gå langs denne kantlinje. - Åh nej mand, jeg tager et minuts pause.

Luk det ud. - Okay. Wow, hej Dodd, se på den klippe fyr! - Åh! (Ler) - Woo! Imponerende.

Så godt. - Nej, jeg tager ikke øjnene af banen, fyr. (Ler højt) - Ups! Træd ikke på en pedal - det er så sketchy. (griner) - Åh ho, min godhed - Åh min gud - Det var sådan en syg afstamning! - Mine øjne raslede bogstaveligt talt i mit hoved dernede - De ser ud til at de stadig gør det. (griner) - Ved du hvad, jeg må sige, jeg må indrømme, det er en temmelig grundlæggende hardtail, det handler om halvdelen af ​​prisen på din cykel. - Ja, ja - Så jeg har nogle hårdere dæk på det, men det er så godt - Ja, det er god værdi for pengene, og du kommer stadig på din cykel, eh - I slutningen af ​​dagen er det en mountainbike , og mountainbikes er virkelig, rigtig gode - uanset hvad.

Ret, hvis du vil se en anden artikel, klik her, Downhill Bike vs. Trail Bike. - Eller for en anden god, tjek Fat Bike vs.

Enduro Bike - det er godt. Glem ikke at klikke på dette hjul lille globus, du abonnerer og ser en anden artikel som denne! - Ryd! Hvis du kan lide det, så giv os tommelfingre op!

Hvor meget affjedring skal mountainbike have?

Mest modernemountainbikeshar et sted mellem 100 mm og 170 mmaffjedringrejse. Dette dækker alt fra langrendsløbsmaskiner til hårdtslående endurocykler.18. sep 2019

Det er et almindeligt spørgsmål, hvor meget rejse du har brug for til den type stier, du er ved at ramme. Dette spørgsmål er svært at besvare, men der er et par faktorer, der hjælper dig med at bestemme, hvor meget rejse du har brug for, og cykelmærker har praktisk taget kategoriseret dette, da dine cykler dikteres af den type terræn, du vil køre på, hvilket omtrent svarer til den rejse, de har. Jeg vil tale om tre typer cykelkategorisering: den første trailcykel, som de har op til hundrede og fyrre millimeter rejse og slidbane, linjen mellem crosscountry og knudret ridning er stadig ret i stand der, men mere på flydende stier end direkte nedkørsler Alignede All-mountainbikes nummer to, som normalt har mellem 130 og 160 millimeter kørsel, er betydeligt mere i stand til at gå ned end trailcykler, men kan også klatre ret godt tre Enduro-cykler har nu op til 180 millimeter rejse og er temmelig ligner downhill cykler.

Cykler den måde, de kører på nedstigning, men de kan stadig klatre og er normalt lette nok til at køre op ad en brandvej med relativ lethed. Du vinder ikke nogen XCraces, selvom vores sponsorer venligt forsynet da Vinci med et eksempel på enhver type cykelcykler, der er Django trailcykel, Troyor mountainbike og så er der den kompromisløse spartanske enduro-cykel, selvom vi er i dag Talking om rejser er det bestemt værd at bemærke, at der er andre forskelle mellem disse forskellige typer cykler, især geometrien bliver længere og fladere, når du får en mere ekstrem cykel med hensyn til konstruktionscykler, der er designet til hurtigere og hårdere nedkørsler, de er tungere, nu skal de være tungere for at være stærkere, stelene vil have mere materiale, rørene vil sandsynligvis støde i forskellige områder, og cyklerne er generelt generelt større og mere tunge som en tommelfingerregel, du skal ikke nødvendigvis forvente y flere penge til flere rejser på toppen 120 millimeter rejse trail cykel koster lignende Lich meget som 180 noRejse Enduro-Bike sikkert til rejsecykler pengene løber ind i dem Let og kraftigt chassis til longe r ture Mærker har investeret deres ressourcer i produktionen Cyklerne er utroligt stærke for deres vægt og sprøjter ned ad bakke som fjedre og gafler, der er sprunget fra Taler om cykler, der er beregnet til forskellige anvendelser, har forskellige typer gafler og dæmpere. Affjedringen styres ved dæmpning, generelt er affjedring, der er velegnet til cykler med kortere bevægelse, ikke egnet til store gentagelser som slag på ned ad bakke.

Ligeledes er suspensionen på en enduro-cykel ikke god til at gå hurtigt på glatte enkelt spor. Jeg mener, enduro-cykler er fine til at klatre langsomme brandveje og bare svirre langs, men hvis du virkelig har noget tempo på en teknisk stigning, sker det ikke så let for dig, så hvad jeg siger er, at det er det ikke bare om rejser, det handler om ydeevne, og suspension af forskellige typer cykler er indstillet til forskellige typer terræn, hvis du for det meste kører afslappede, mere flydende stier, men du bliver nødt til at anvende en del nu og da. Du må dog hellere få en kortere touring-cykel.

Men hvis du for det meste skriver på teknisk eller knudset terræn, har du brug for flere rejser, synes det ret indlysende, at alle mountainbikers behov vil være mindre, afhængigt af hvor du bor, kan du overveje en cykel med 130 til 160 millimeter rejse. Denne type cykel er mellemklassemuligheden, og du vil aldrig føle dig massiv underbid eller ekstremt overbid, uanset hvad du kører, ligesom jeg skal lave et par omgange cykelhval på stierne til Django Troy og Spartansome I Jeg bider mig over nogle stier, jeg skal bide mig under, og nogle af dem vælger jeg den rigtige cykel til stien for at se nøjagtigt, hvordan det føles rigtigt, en cykel, når du først vil komme dertil i et hurtigere tempo, det virkelig er bedre, at have mindre rejse, når vi fik stien, der er en cykel, Django trailcyklen er perfekt til noget lignende, det er ret overraskende, at der er nok suspension til at absorbere bumpene der, det er ikke for meget, så du hopper ikke rundt , så Ryan DaVinci Troy over Topit er som den gennemsnitlige rejse til mountainbikes er temmelig ok, det er ok for at være ærlig, selvfølgelig praktiserer jeg r cyklen, bestemt ikke blandt cykler, der strækker sig over den fine linje mellem de to lige over spidsen af ​​hvide-hvide hvaler bare hovedet ned vicio følg venligt din stemme, hvor du bare kan høre dem overdrevet betød, at jeg dernede beskytter ting, det vil sandsynligvis være lidt sværere, bestemt ikke så meget fart, som jeg var på airbike, har en pedal her, så der går du, du har bemærket at pollypretty dybest set forsvinder som Speedwell, ethvert arbejde under alle omstændigheder MereKonferencer, de går bare til scooterdiskotet med disse blå spor i serie. Jeg vil være over cykler på denne standardplade, åh, du vil være okay, jeg prøver snarere end at være sådan et dyr, så smigret, bipende damer af bølgerne skal lede at være på denne vej, der fører ind i det samme spor, som vi gør for at tilgive i trailcyklen alt virkelig sort fra en dejlig dag hej han i Bike Park Wales testede tre forskellige typer af cykler der var en trailcykel og en mountainbike og en enduro-cykel viste sig at være rigtige, hele cyklen var sjovere på de teknisk knudrede downhill-spor, og trailcyklen var meget lettere at køre til toppen jeg ikke har 't tror jeg kan fortælle dig, om det er bedre at sidde under cykler eller bide over. Det hele afhænger af, hvilken type driver du er, fortæl os dine tanker i kommentarerne og glem ikke at kunne lide og abonnere

Hvordan ved jeg, om mine mountainbike-stød er dårlige?

Underlige lyde frastødellergaflerdet lyder som slibning, klumpning og slurpning. Dette er et tegn på, at det muligvis skal udskiftes eller har brug for en service. Alt dettehvisden bagestestødsvinger eller slurper betyder, at spjældolien er kaviteret, i hvilket tilfælde den skal udskiftes.

Hvorfor er Fox-suspension så dyr?

de erdyrtfordi de er gode. stiv, holdbar og kan i praksis gå flere år uden service.30. aug 2009

Hvorfor er mountainbike gafler så dyre?

Mountainbike gaflererdyrtfordi der er mere rejse, er rejsen justerbar, og stolperne har en større diameter. Dæmpningen er bedre, øget kontrol, og der anvendes materiale af højere kvalitet. De har kredsløb med høj og lav hastighed, de er lettere, stivere, og stolperne glider bedre.

Kan jeg mountainbike uden affjedring?

Ja digkanbrug en stivmountainbike uden ophængfor nogle afslappedemountainbiking, men du burdeikkeBrug det på mere ekstreme og ru spor.

Er Hardtails hurtigere end fuld suspension?

Dethardtailvar en vinder på det rodfæstede skødhurtigerefor mindre indsats. Men resultaterne var mere forvirrende på det grove skød. Detfuld suspensionvar hurtigere på nedstigningen for mindre strøm, men krævede mere strøm for at opretholde den samme hastighed stort set alle andre steder på banen, især op ad bakke.5. aug 2015

Er 120 mm rejse nok til sti?

Derudover vil du sandsynligvis ikke mærke meget forskel på en120mm, 130 mm og 140 mmgaffel. Ærlighed, a120 mm gaffelernok rejsefor de flesteStiryttere. Længererejsebetyder ikke nødvendigvis bedre.11. sep 2020

Er 130mm affjedring nok?

Jayem sagde: Ellers omkring 120-130mmrejser er en god all-round beløb til en række ridning, herunder store nedkørsler på forlystelser og mindre spring / dråber, der ofte er designet til ikke-DH-specifikke stier.23. jul. 2017 nov.

Hvilken er den bedste mountainbike med fuld suspension?

Mountainbikes med fuld affjedring holder dig i kontrol og behagelig over robust terræn. Treks affjedringsløsninger er gennemprøvet og raffineret gennem årene. Active Braking Pivot (ABP), Full Floater og Mino Link gør Trek-modeller med fuld affjedring til en klasse over konkurrencen. Ikke sikker? Lad os få dig på den rigtige cykel. BRUG FOR HJÆLP AT VÆLGE?

Hvilken affjedring har en Trek mountainbike?

Mountainbikes med fuld affjedring holder dig i kontrol og behagelig over robust terræn. Treks affjedringsløsninger er gennemprøvet og raffineret gennem årene. Active Braking Pivot (ABP), Full Floater og Mino Link gør Trek-modeller med fuld affjedring til en klasse over konkurrencen.

Hvad gør baghjulsophæng på en mountainbike?

Se Grundlæggende opsætning af suspension senere i denne artikel. Baghjulsophæng findes kun på mountainbikes med fuld suspension og kaldes almindeligvis bageste stød eller kort sagt 'stød'. Stødet giver baghjulet mulighed for at opsuge stød, hvilket hjælper med at holde dækket i kontakt med jorden, øger rytterkontrollen og mindsker rytterens træthed.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Fordele ved korsblomstrede grøntsager - enkle svar på spørgsmål

Hvorfor er korsblomstrede grøntsager dårlige for dig? Bundlinje: Cruciferous grøntsager er sunde og nærende. De indeholder dog thiocyanater, som kan blokere jodabsorptionen. Mennesker med skjoldbruskkirtelproblemer bør ikke spise meget store mængder af disse grøntsager. 4 июн. 2017 г.

Fordele ved forberedelse af måltider - listede spørgsmål og svar

Er måltidsklargøring godt for vægttab? KAN DU MISTE VÆGT MED MÅLTIDSPREP? Forberedelse af måltider er en enkel og nem måde at spore dit madindtag på. Uanset om du bare vil holde dig væk fra overforarbejdede fødevarer og spise sundt for at opbygge muskler, tabe sig eller bare føle sig bedre, er måltidsforberedelse en god ide.

Fordele ved at drikke en liter vand om dagen - pragmatiske løsninger

Drikker en liter vand en dag dårligt for dig? At drikke en liter vand om dagen kan virke for nogle mennesker, men kan være skadeligt for andre. Selvom det er sjældent, at drikke for meget vand for hurtigt kan det medføre, at natriumniveauet i dit blod falder for lavt og forårsager en farlig tilstand kaldet hyponatremia. 10. maj 2019

Fordele ved hytteost - søg efter løsninger

Hvorfor hytteost er dårligt for dig? Den består af lactose, et mælkesukker, som nogle mennesker ikke tåler. Når du spiser store mængder hytteost, skal du overveje at købe lave natrium- eller natriumfrie sorter. Et højt natriumindtag hæver blodtrykket hos nogle mennesker, hvilket potentielt øger risikoen for hjertesygdomme (2).

Fordele ved at springe over morgenmad - hvordan løser du det?

Hvad sker der med din krop, når du springer morgenmaden over? Men så meget er klart: Hvis du springer over morgenmaden, kan du kaste din krops rytme af faste og spise. Når du vågner op, er blodsukkeret, som din krop har brug for for at få dine muskler og hjerne til at fungere bedst, normalt lavt. Morgenmad hjælper med at genopfylde den. г.

Fordele ved Avocado-kolesterol - hvordan man adresserer

Kan spise avocado hæve dit kolesterol? Mættede og transfedtstoffer, der hovedsagelig findes i forarbejdede og hurtige fødevarer, kan hæve dårligt kolesterol. Men ikke alle fedtstoffer er mættede. Umættede fedtstoffer, typen der findes i avocado, betragtes som sunde typer fedt. Og avocado har intet kolesterol overhovedet.