Vigtigste > Cykling > Udskiftning af cykelgaffel - praktiske løsninger

Udskiftning af cykelgaffel - praktiske løsninger

Hvordan ved du, om en gaffel passer til din cykel?

Detdet vigtigste, du skal kigge efter, erdetstyrestørrelse. De fleste Mtb-hovedrør er 1,1 / 8 ', nogle få er 1,5' ellerdetcombo afdetto, tilspidset styring. Så længegaffelener 1,1 / 8 'du er god at gå.31. jan. 2013 g.





Som du sikkert kan se ved siden af ​​det meste af Neils langrendscykel lige nu. Hvis en gaffel mangler, skyldes det, at vi er ved at montere en flot, skinnende ny gaffel på den. Når jeg gør det, vil jeg gerne påpege, at der er mange klassiske fejl, som folk laver, når de samler ophængsgafler, de vil bestemt ikke lave nogen af ​​dem, fordi de er virkelig dyre, så her er 10 fejl folk laver, når de installerer en. Montering af et par ophængsgafler på en cykel, og vigtigere, hvad de skal gøre for at undgå dem. (dyb baslyd) Nummer et skærer styrerøret i forkert længde.

cykelartikler

Så hvis du ser på Neils gamle gaffel her, kan du se styrerørets længde og tilbyde den nye, du kan se, at den er betydeligt længere. Det er fordi jeg skal skære dette i den rigtige længde. Nu behøver jeg ikke fortælle nogen, du skal måle dette to gange og klippe en gang.

Du vil aldrig skrue dette op, det er en meget dyr fejltagelse, nu kunne jeg let måle dette på det eksisterende styrerør, men virkelig for at beskytte dig selv vil du tilbyde cyklen, montere stilken, justere hullerne, sætte et mærke , hvor du vil lave det snit og derefter tjekke det ud, og derefter få snittet til ikke at risikere det ved blot at tilbyde det mod det, du allerede har. Det er meget let at begå en fejl. (Industriel musik) - Efterlader ikke nok plads til dine stilkafstandere.



Dette er en anden klassisk fejl, at du lægger styrerøret ned, det passer på cyklen, flot og flush, men du har ingen justering. Et lille sikkerhedspunkt er også, at der skal være en afstand på 3 millimeter mellem toppen af ​​styrerøret og indersiden af ​​toppen af ​​stilken, og årsagen til dette er, at hvis du klemmer alt sammen for at forudindlæse disse lejer, vil det skal naturligvis bevæge sig let, så det skal have en lille fejlmargen der. Nogle stammeproducenter og nogle gaffelfabrikanter er nu det, der faktisk antyder, at du lader plads nok og køre en afstandsstykke ovenpå, og du har den fejlmargin på selve afstandsstykket, så stammen får en fuld grænseflade på styrerøret.

Værd at overveje, og hvad jeg altid anbefaler, er at forlade lidt mere, fordi du kan finjustere din tur. Nu har Neil faktisk to afstandsstykker på sin cykel før, jeg skal faktisk reducere det, så det har kun den ene frihøjde, og han vil have det på toppen, så han kan få den gode forbindelse. Stammen har en temmelig lav stabelhøjde, hvilket betyder, at hvis du har de 3 millimeter under rattet oven på stammen, har du ikke alt stængegrebet fra styrerøret) - Medmindre du har et dejligt skarpt blad på din baufil dette er virkelig vigtigt for at få et godt, rent snit.

Mange mennesker, jeg har set med gamle hacksavklinger, hugger bogstaveligt talt på styrerør og skærer ikke ordentligt af. Det er ikke det, du vil gøre. Og du skal også overveje, hvordan du rent faktisk bruger bugsaven.



Du vil ikke trække dig ud, du vil ikke glide og trække. Dybest set vil du gøre skæringen i en retning, aflaste den og skære ned. Der er også en anden mulighed, der er tilgængelig for dig, hvis du ikke bruger en hacksav, og det er en rørskærer.

Nu er rørskærere gode at bruge, hvis du har en god kvalitet, der er designet til brug på hårde anodiserede gaffelstænger som denne. Hvad du ikke vil bruge er et generisk husholdningsrør, der faktisk bruges til blødere rør, f.eks. som kobberrør i centralvarmen. Når du trækker en af ​​disse på, begynder du at skære dit styrerør med en af ​​dem, du kan faktisk flare enderne af røret meget let, så det at indsætte styrerøret gennem dit headset bliver en reel smerte, og det gør også styrerørets afstandsstykker og stammen kan ende med at få en rigtig tæt pasform, når du bruger en rørskærer, brug kun en god kvalitet, som er designet til brug på hårdere metaller. (optimistisk industriel musik) - Derefter behøver du ikke skære dit styrerørniveau eller lave et snit, der går lidt i skråningerne.

Du vil ikke gøre dette, dette er ingen god øvelse, det ser forfærdeligt ud. Og i en ideel verden vil du gerne bruge noget, der dybest set er en savguide designet specielt til det ene job. Du lægger denne del i skruestikken, gaffelen går igennem her, du klemmer den på plads, og du har en dejlig detaljeret guide til, hvordan du klipper dit styrerør på plads.



Dette er dog et ret specialiseret værktøj, hvis du ikke gør dette mere end et par gange, kan det være svært at retfærdiggøre omkostningerne, så jeg har et sejt lille hack, som du kan bruge til at få en lignende effekt. Her er, skaff dig en gammel stilk, en af ​​dine venner har sandsynligvis en, læg en stilk på styrerøret, du kan bruge dette som en guide, i det væsentlige skære mod stilken. Brug naturligvis ikke den, du vil bruge, fordi du kan ridse og slibe dem, og generelt behandler du dem temmelig dårligt, men denne gamle ting er fantastisk til det. (upbeate Industrial Music) - Uanset hvilken måde du vælger at skære dit styrerør, når du har det, skal du arkivere enderne af det snit, og grunden til dette er at efterlade en skarp burr på kanten.

Så A kan du skære hænderne på det, og B gør det virkelig svært at montere gaffelen korrekt i et headset. Og gennem skattesatsen rummer stammen og alle disse ting. Nu vil du først have en dejlig skarp metalfil, så du vil gøre en dejlig glat handling og give den en let afrundet kant og glem ikke at gøre det udvendige og indvendige.

Vær forsigtig, når du kontrollerer, hvis der er grater, fordi det er meget let at foretage fine snit på fingeren og sørg for, at det er pænt og glat overalt. Nu er den virkelig vigtige ting her, og den ting, som folk klassisk tager fejl af, at disse metalpapirer går over gaffelen, især ar et sted nær gaffeltætningerne. Nu kan de være en virkelig smerte på grund af mængden af ​​olie og snavs omkring dem, og nogle gange vil du ikke engang bemærke, at du har metalfilter omkring dine sæler, før det er for sent, at en gaffel fungerer, den er teleskopisk, og de arbejder, opfanger mudder, snavs, selvfølgelig, og du gættede det, hvis de er i det.

Metalfilter skader meget på indersiden af ​​dine gafler, især de dyre bøsninger, der hjælper dem med at glide op og ned, og dybest set er de bare ikke særlig gode til din cykel. Så vær forsigtig, når du arkiverer, og lad ikke metalspånerne komme i nærheden af ​​tingene. Hvis du er paranoid, kan du lægge en plastikpose over din gaffel, når du laver dette snit, bare for at sikre, at der ikke er nogen forurening. (optimistisk industriel musik) - Dernæst installeres din stjernemøtrik ikke korrekt.

Dette er en klassiker, det sker hele tiden, jeg kan endda navngive nogle mennesker i denne bygning, der arbejder hos GMBN og gør det forkert stort set hele tiden. Jeg ser ikke på dig Blake, men måske er jeg det. Så stjernen, der er et par forskellige måder, du kan gå galt på.

Den første er, at du ikke har det rigtige installationsværktøj, og selvfølgelig er et installationsværktøj til at sætte dette på en cykel et dyrt og meget specifikt værktøj at arbejde med. Det er det bedste værktøj, og det er virkelig den eneste måde at få det rigtigt på, men der er andre måder, du kan gøre det på. Et eksempel er bogstaveligt talt at tage bolten, som du bruger med cykelstermøtrikken, og hamre den ind i cyklen.

Vær forsigtig med dette. For det første er det virkelig nemt at få det forkert og sætte det i en vinkel. Når det først starter i en vinkel, er det meget svært at få det rigtigt, og du får aldrig en anstændig bias på dit headset, næste gang du hammer det for dybt.

Du kommer aldrig til den ting, og den eneste måde, du kan få en stjernemøtrik ud, er at skubbe den helt ud af styrerøret, og så er det i sidste ende brudt, og så er det ikke godt. Så disse er to klassikere. En anden er, at hvis du banker det ind, kan de faktisk adskille sig.

Så stjernemøtrikker består af tre dele, de to asteriskplader og naturligvis det gevindskårne afsnit, der holder dem sammen. Du kan faktisk tage disse fra hinanden i styrerøret, og du vil aldrig være i stand til at få en forudindlæsning. Du sidder bare fast med noget raslende rundt på indersiden.

Så prøv at undgå dette for enhver pris. (upbeate Industrial Music) - Brug ikke fedt. Som vi har sagt mange gange om cykler, er der mange bevægelige dele og komponenter, der har brug for smøring.

Chancerne er, at du aldrig har sat fedt i din skattesats. Hvorfor skal du Det er en slags pasform og glem ting, fordi faktum er skjult på cyklen, det er ikke som noget mekanisk, som du kan se, som din gearkasse. Så når du har en gaffel af cyklen, er det en rigtig god ide at få kuglelejerne ud, inspicere dem, sørg for at de stadig har det okay, tør dem ned, sørg for at de er ret rene. Det samme gælder kopperne på indersiden af ​​rammen og læg en masse frisk fedt i dem. Mange mennesker, jeg kender, der ikke har noget fedt på deres motorcykler og insisterer på at fortsætte med at køre på dem, vil dræbe disse lejer virkelig hurtigt.

Brug masser af fedt, og det vil gøre alt bedre. (funky industriel musik) - Og den sidste på listen er forkert justering af styr og stilk. Det gjorde vi alle, og vi sad alle sammen på en vens cykel og fandt ud af, at styret var lidt skævt.

Det er ret vanskeligt at indstille dem meget præcist, men der er et par små tip og tricks, du kan gøre for at gøre det lidt lettere, fordi det kan være, du ved, det er ret svært at bruge øjet for at få det rigtigt. Nu prøver de fleste mennesker at tilpasse stammen til fordækket, det plejede at være ret nemt, når du havde gode lange stilke, frygtelig lange stilke faktisk, men i disse dage, når vi har virkelig korte stilke, er det meget svært, virkelig at gøre det rigtigt. Så et meget bedre tip er at oprette styret med gaffelklemmerne, fordi du kan se direkte på styrforholdet, det er meget tættere på dem.

Det sidste tip, du kan gøre, men dette bringer tingene op til hastighed ville være: Fjern kontrollerne fra dit styr, så tag grebet af, eller måske bare få dine bremsearm ud af vejen, læn dine gaffelben mod væggen, og styr mod væggen, og du kan faktisk bruge den flade væg, forudsat at væggen bruges er helt flad for at sikre, at dit styr og gafler er i kø. Klem alt fast, og derefter når du sætter din cykel tilbage i dig. Jeg finder ud af, at den er død, lige pil.

Vær ikke en af ​​dem, der kører en wobbly stilk. (Industriel musik) - Skru kablet op. Meget kan gå galt her nu.

Naturligvis vil du have en dejlig ren rute for forbremsen for at komme til gaflen. Hvad du vil gøre er at sørge for, at kablet ikke løber op, eller at slangen ikke løber op udenfor gaffelbenet. Den første grund er, at du sandsynligvis vil gnide din gaffel af og gnide malingen af.

Den anden grund er, at det er meget let at blive fanget, rul for at mærke underbørsten, og hvis du har en ulykke, er det meget let at beskadige den forreste bremseslange. Du vil føre fra indersiden af ​​gaffelen her, på indersiden af ​​benet og her gennem buegangen med den medfølgende kabelholder. Dette er nu synderen for mange klassiske fejl.

Folk skruer disse skruer op og trækker disse tråde af hele tiden, det er en meget delikat skrue, den holder bare for at holde kablet på plads. De klemmer det ikke rigtigt med nogen kraft, og sørg for at du ikke bliver sindssyg med anarkiet. Hæng ikke dette op eller beskadig det. (Jazz-overgangsmusik) - Brug ikke en stødpumpe for at få det korrekte lufttryk i din gaffel.

Jeg ved, hvad fristelsen er, jeg kender nogle mennesker, der gør dette ret ofte, det er ikke en god ide at bruge en togpumpe til at pumpe gaffelen op. Så gafler kører med temmelig lavt tryk og taler op til 100 PSI, det er ikke meget, og det er noget meget opnåeligt med en sporpumpe, men du vil bestemt ikke bruge en sporpumpe med en eller anden form for adapter på din gaffel. Årsagen til dette er, at hun puster meget luft meget, meget hurtigt.

Det er meget let at beskadige dine sæler. Meget let at beskadige ventilen på toppen af ​​gaflen. Brug kun en ordentlig stødpumpe.

Det er det, det er designet til, til stød og gafler, og de er smukke og nøjagtige, og du beskadiger ikke din dyre affjedringsgaffel. Der er ti klassiske fejl, som folk laver, når de installerer ophængsgafler på deres cykler. Vær ikke nogen, der laver en af ​​disse ti fejl.

Gør det rigtigt. Gør det rigtigt. Og du kan nyde en affjedringsgaffel på din cykel.

For en anden fejlartikel, klik her for kørselsfejl på din cykel. Alle mulige ting, du elsker at gøre, når du lader forhjulet være hjemme og rammer bremseklodser, hvis du ved et uheld bruger håndtaget bag på bilen, når du ikke har forhjul i. Og klik her, hvis du vil for at lære, hvordan du indstiller din suspension på ti minutter.

landevejscykel til tunge kørere

Det er let at lave en artikel, alle kan gøre dette, og du kan gøre det hvor som helst. Giv os som altid tommelfingre, hvis du kan lide artiklen, lad os vide, hvad du synes i kommentarerne nedenfor, og glem selvfølgelig ikke at klikke på beskedklokken, der giver dig besked, hver gang vi offentliggør en ny artikel.

Kan du udskifte cykelgaffel?

Udskiftningditgaffel kanop dincyklerydeevne, og køb er den nemme del. Det virkelige spørgsmål ligger ihvordanfjern ogerstattedin gamleen. Nedenfor er en trinvis vejledning til hjælpdugennem denne proces.

At sætte en ny gaffel på din cykel er en fantastisk opgradering og kan virkelig forbedre håndteringen. Det er faktisk en ret ligetil proces, som du kan gøre selv derhjemme. Så jeg vil demonstrere det ved at tilføje en ny RockShox-gaffel til min Nukeproof Scout.

Virkelig let, her er hvordan. (dramatisk boom) Som med ethvert job, der fungerer på din cykel, har du brug for en slags værktøj til at gøre det. Hvis du nu er i en cykelbutik, er der masser af specialværktøjer derude som denne Crown Race Puller, som du rent faktisk har brug for for at få jobbet gjort på en cykel, men frygt ikke, der er masser af alternative muligheder.

Og mens det rigtige værktøj altid er det bedste værktøj til jobbet, kan du faktisk gøre det med et meget simpelt sæt værktøjer - du skal bruge en slags unbrakonøgle til at fjerne den aktuelle gaffel fra din cykel. Du skal bruge en hacksav eller rørskærer, en eller anden måde at skære styrerøret ned, og du skal bruge en fil. Selvfølgelig de vigtige målebånd, så du faktisk kan skære dit styrerør til den rigtige længde.

Så det er sådan du gør det. (Wheel spins) Så først skal du fjerne din eksisterende gaffel fra din cykel. At sætte din cykel i et arbejdsstativ er selvfølgelig den nemmeste og bedste måde at gøre det på ved hjælp af et arbejdsstativ, så har du helt sikkert brug for nogen til at hjælpe dig med denne opgave ved at holde forenden af ​​cyklen op.

Så selvfølgelig er du nødt til at tage rattet af først, fordi det kun vil hindre ting. Tag din foraksel eller hurtig frigørelse fra cyklen derhen. Læg din balance cykel til side til senere.

Du har ikke brug for det, før jobbet er slut. Dernæst vil du sørge for at fjerne selve skydelæren og kabeladministration fra din eksisterende gaffel og bare lade den dingle ned. Selvfølgelig vil du sørge for, at det ikke støder på.

Dernæst skal du bare løsne den faktiske kabelstyr på selve gaffelen, indtil den kommer ud af gaffelen der, og bare fjerne den, du mister ikke den lille bolt. Så jeg skal faktisk sætte det tilbage på gaffelen, så jeg går ikke videre til stammen der nu. Du løsner dine spændebolte, men fjern ikke topdækslet endnu, for hvis du fjerner det på dette tidspunkt, kan gaffelen glide ned på gulvet, og du mister alle dine headset-gubbins.

Så bare løsn klemmeskruerne på begge sider der. Denne ene er fire millimeter unbrakoskruer, men det er temmelig ofte en fem og undertiden endda en seks. Lige så du er klar til at komme ud nu.

Nu er det pointen at passe på. Så nu vil jeg langsomt åbne den øverste hætte, mens jeg holder gaffelen, så den ikke har nogen steder at gå. Jeg skal bare fjerne topdækslet.

Bemærk, at styrerøret er omkring fire millimeter under toppen af ​​stilken her. Du skal huske dette til det senere trin. Skub stammen af ​​styrerøret der.

Jeg lod det bare hænge ud. Så jeg henter mine rørafstandsstykker, der var der under stammen. Jeg fjerner dem på siden med topdækslet ved siden af.

Nu er den næste ting den øverste plade på headsettet, som du vil glide op. Så dette er din tophætte derovre. Så har du et hul nedenunder, og kompressionsringen, som er en delt ring, der glider ind i headsettet deroppe.

Så sørg for at den også forbliver derinde. Så har du en skive og den øverste lejering. Nu lader jeg bare gaffelen glide ud af hovedrøret der.

Nu kan du til tider opleve, at det nedre leje sidder fast i hovedrøret. Hvis det gør det, skal du bare lægge din hånd under det, så det ikke falder på gulvet og bliver snavset. I dette særlige tilfælde kommer det ud på selve gaffelstyrerøret.

Så bare for at vise dig, at dette er den nedre lejering. Så er der en lille afstandsstykke eller tætning, og så er den aktuelle kronring stadig en del af gaffelen. Vi er nødt til at gøre det nu og fjerne det, men før vi gør det, renser vi det hele lidt op.

Mens gaffelen er væk fra cyklen, skal du bare benytte lejligheden til at inspicere rammen, sørge for at alt er i orden, der er ingen ru, ingen skader eller noget lignende. Så se bare på den nye gaffel og den gamle gaffel og se forskellene. Så den første, du vil bemærke, at styrerøret på denne nye gaffel er meget længere end det gamle.

Så vi er nødt til at trimme dette til den rigtige længde, så du skal fjerne den gamle gaffel. Der er nu to hovedtider for kronløb. Der er dem, der fortsætter med at skubbe, og så er der dem, der har en delt ring.

Denne særlige har en delt ring, hvilket betyder, at det er meget lettere at trække ud, og du har ikke brug for noget specielt værktøj til at gøre det. Bemærk også, at på mountainbike gafler ser du ofte denne lille fordybning hernede. Dette er virkelig praktisk til at komme ind i en gammel, fladere lejlighed, stump skruetrækker eller et slag for at løsne din kronløb og finde den rigtige metode til dette, men det er en, jeg har brugt i mange år, og så længe du kan Hvis du tager dig tid og bruger en gammel skruetrækker, vil du aldrig bruge en god, ny skruetrækker, fordi du vil holde den skarp. Af åbenlyse grunde er det helt acceptabelt at fjerne det på denne måde.

På visse gafler siger vi dog, at du har en fancy gaffel med en kulstofkrone, eller det er en meget let gaffel, du vil ikke sidde der med en, så det er et meget specifikt værktøj til jobbet. Nu er jeg klar over, at de fleste af jer ikke har adgang til et værktøj, men jeg ville bare vise dig dette og vise dig, hvorfor det er et så vigtigt værktøj. Dette er den parkjusterbare Crown Race Puller.

Så dette går faktisk på hovedet i en arbejdsstand, og du har disse tre knive her. Ideen er, at du stikker dit styrerør ind og derefter klemmer disse knive nedenunder for at sikre det aktuelle kronløb, og derefter bare drejer drejeknappen for at trække kronen løb ion ud, at dette er lidt af en overdrivelse for et job som dette, men hvis du for eksempel tror, ​​at på landevejscykler har du super lette og faktisk meget sarte komponenter på sådanne kulfibergaffelstængler, og det er den sidste ting du vil have det er den bedste måde, og de er virkelig rigtig gode til at fjerne kronen løber. Men selvfølgelig, fuldt ud klar over, at de fleste ikke vil have dem, ville jeg gøre dig opmærksom på, at de eksisterer.

Så hvis du har problemer med at ordne en på din egen cykel, kan du altid tage din gaffel til den lokale cykelbutik og måske en pakke cookies, og forhåbentlig har en mekaniker en af ​​disse, og han hjælper dig med at slippe af med din kronløb. (Wheel spins) Så jeg laver bogstaveligt talt en lignende gaffelbytte her, så jeg skal måle styrerøret med et pålideligt målebånd. Sørg nu for, at når du bruger et målebånd, tager du hensyn til den bit i enden, som faktisk kan gå op til to eller tre ee millimeter.

Så sørg for at den flugter med gaffelkronen. Så i millimeter her, så hvad er jeg, en, syv, fire, 174, så det er det mål, jeg har brug for for at sætte mit snitmærke på den nye gaffel. Så lad os få foranstaltningen der.

Lad os måle det der på den nye gaffel, og så har jeg bare en fin flad skruetrækker her for at gøre et lille hak til reference. Nu er dette noget, før du klipper, jeg kan ikke stresse nok, måle to gange, klippe en gang, du vil ikke ødelægge dette og klippe for kort, jeg har set dette mange gange, og det er en meget dyr ting at få rundt, fordi du Udskift dit styrerør betyder at udskifte enhver gaffel, det betyder også at udskifte kronen og overbenene, og selvfølgelig betyder det fuld gaffeltjeneste samt prisen på den komponent. Så sørg for at du målte inden skæring, kontrollerede, du målte igen, du kontrollerede igen.

Jo oftere jo bedre, for at være ærlig. (Wheel spins) nu, hvis du ikke kan lide Li. Du bytter ikke din gaffel ud, og du vil faktisk ændre frontenden af ​​din cykel, måske ved at gøre styrerøret længere og give mulighed for flere afstandsstykker.

Den bedste måde at gøre dette på er at sætte gaflen på cyklen. Så sæt kronløbet på, saml det, sæt stammen derinde, sæt det i en position, du kan lide, og marker derefter stammen. Derefter skal du fra det mærke overveje tre til fire millimeter nedenfor, hvor du vil markere dit snit.

Og årsagen? Fordi når du binder det ind i forspændingshætten på stammen øverst, er der plads nok til faktisk at trække alt sammen for at forspænde lejet korrekt. Hvis det passer perfekt, kan du aldrig stramme eller justere lejerne, så der ikke er noget spil. Og selvfølgelig, hvis du kører på et løst headset, vil du efter et stykke tid beskadige lejerne, og du kan også beskadige din ramme.

Nu, når det kommer til faktisk at skære styrerøret, er der kun få forskellige muligheder til rådighed for dig. Nu bruger den klassiske eller den gode gamle måde en stiksav. Sørg for, at du har en dejlig frisk klinge, og at den er spændt ordentligt, så den ikke klikker eller faktisk går på en spyt.

Så dette er en god, solid metode. Hvis du nu bruger en stiksav, skal du helt sikkert have en metalfil bagefter for at sikre, at der ikke er grater, den er flot og glat både indvendigt og udvendigt. For at holde bladet lige, her er et par forskellige muligheder for dig.

Nu kan du bruge en speciel guide til at skære styrerør som denne, og det fungerer på en sådan måde, at det ideelt set er fastspændt i en skruestik, og dybest set holder du styrerøret igennem her og retter dit skæremærke med hullet, meget let efter det øje. Derefter strammer du klemmen og placerer dit snitmærke der. Det er en temmelig idiotsikker metode.

fakturere alle rad

Det er den officielle måde at virkelig forkorte et styrerør og ikke få det forkert afgrøde mærke her, det lille stykke kommer ud, dette er det stykke, du beholder, udført arbejde Jeg har ikke adgang til disse værktøjer og selvfølgelig er dette et værktøj til cykelværkstedet. Disse er rigtig gode. Dette er faktisk min egen person.

Jeg har skåret en masse gaffelaksler gennem årene, men du kunne ikke gøre det bare et par gange ad gangen. Måske kan du ikke retfærdiggøre en af ​​disse. Jeg anbefaler derfor, at du holder en gammel styrstamme.

Nu kan du bruge din gamle styrestamme som en guide på en lignende måde, skubbe den på dit styrerør, og dit multiværktøj kan nemt stramme det et relevant sted. Og så er der mit snitmærke. Lav skæremærket der, det gør en dejlig savguide, fordi det er en gammel stilk, jeg er ikke for begejstret, hvis den bliver beskadiget mere, men det er en god brug af et gammelt produkt.

Nu er den sidste mulighed din, og dette er en virkelig praktisk mulighed, når du ikke har luksus, hvis du har en arbejdsbænk til at arbejde på din cykel, har du en af ​​de små fyre. Dette er en rørskærer. Kort sagt, dit styrerør, når du går ind her, justerer skiven, indtil den rører ved den, og vend den rundt, indtil du skærer styrerøret på det angivne punkt.

Det får et meget præcist snit. De er ikke den billigste del af sættet, men de kommer virkelig godt med, og som jeg sagde, hvis du ikke har den luksus at have et sted at arbejde på din cykel, kan det være bedre end en bunke, en skruestik, en Okay, så den korrekte måde at gøre dette på er at bruge skruestik, bruge en savstyr og bruge en baufil. Nu kan du lave et stiksavmærke, bruge en slags guide, improvisere, måske læne dig på den bløde overflade.

Du vil ikke beskadige det, men du vil ikke slå dette for en nøjagtig og korrekt fremgangsmåde. Så just justér det der i skruestikken. Nu er dette skruestik naturligvis ikke bænkmonteret her, men det er monteret på en rigtig tung klump træ, og det er mere end nok til dette formål.

Så det er vigtigt, at du sørger for, at du ved et uheld fik noget andet som at ridse dit styrerør, du justerer ikke ved et uheld. Dette er dit øjeblik at måle to gange, en gang sød. Kan ikke understrege dette nok.

Så dette er linjen. Jeg lavede endda en lille pil med den, så jeg ved, det er den, jeg vil skære. Så jeg vil bare sætte det ind og derefter med en følelse af proportioner sætte dette herinde, og så vil jeg være god til at sætte mit skæremærke.

Dette er sandhedens øjeblik. Hvis jeg får forkert, passer det ikke til min cykel, og jeg er sikker på, at du sandsynligvis vil se dette retfærdigt, men jeg vil ikke have, at det skal ske. Sørg for at holde alt godt og fast og pæne, pæne strøg på nedstryger. (Savning) Fortsæt, fortsæt, indtil du dybest set er igennem.

Og det er her et dejligt skarpt blad er gavnligt for dig. (Hastighed) høj, skingrende savning) (rør rasler på gulvet) Så gå videre. Der er afskåret der, men mens jeg stadig har skruestikken her, skal du bare skubbe den lidt mere igennem.

Vi skal rydde op Bare vær forsigtig, fordi det kan være som om jeg har meget skarpe kamme rundt om kanten. Du får din metalfil, og alt hvad du vil gøre er at glatte kanterne. (Metal arkivering) Nu vil du også bare bruge den afrundede kant af din metalfil og gøre det samme på indersiden af ​​styrerøret, da dette skal være glat for at din stjernetrådede headset-forspændingsmøtrik kan passe.

En meget vigtig ting at huske, når du skærer dit styrerør, får du alt dette metal, som metalfilter, metalfilter, metalstøv overalt. Du vil ikke have dette nær de mekaniske dele på din cykel, især de lejer, du vil sprænge disse ting på gulvet, sørg for at feje det op og få det derfra. Du vil ikke have disse ting i nærheden af ​​de bevægelige dele, hvor det kan forstyrre. (Wheel spins) Okay, så folk? Styrerøret er nu trimmet ned, derefter skal gaffelen sættes tilbage i e. Nu, som du kender dette tidligere, har denne et delt løb, hvilket betyder, at jeg har den luksus at bogstaveligt talt skubbe dette på og på plads skubbe.

Kræver ikke siddepladser. Men hvis du har brug for siddepladser, er der et par muligheder, der virkelig er tilgængelige for dig. Nu er budgetversionen at bruge en hulstempel eller skruetrækker til at trykke på den.

Men det vil du virkelig ikke gøre, medmindre du ved præcis, hvad du laver, fordi du kan beskadige overfladerne, som lejerne sidder på. Det sidder ikke flush. Det betyder, at du får stramme pletter i headsettet, selvfølgelig bæres lejet ud, det er ikke et godt scenario.

Nu er den korrekte metode at bruge et justeringsværktøj til kronringen. hårdt, hærdet rør. Du får forskellige legeringsindsatser.

Du ville sidde over selve løbet, og du ville dybest set vælge den der sidder bedst der, skubbe den på plads og derefter ramme den med en maletto, der faktisk sætter den helt lige. Og selvfølgelig behøver jeg ikke gøre det i dette tilfælde. (Wheel spin ning) Så du er næsten klar til at sætte din gaffel tilbage i din cykel, men den sidste ting du skal gøre er at installere en af ​​de små fyre.

Så dette er en stjerneformet møtrik, der dybest set sidder i det styrerør og har en gevind indeni til en M5-bolt. Og årsagen er, at din øverste hætte skrues ind med den skrue, og de trækker dybest set alt sammen, så alt er justeret og spottet med lejerne, så lejerne holdes på plads, de er forudindlæst, der er ingen bevægelse, alt fungerer ordentligt. Så dette skal gå til en forudbestemt dybde.

Nu er der virkelig et par måder, du kan gå om dette på. Der er budgetmetoden, der bruger en M5-bolt, anbefaler, at du bruger den, du rent faktisk bruger på din cykel, bruger en erstatningsenhed, og du er sikker på at slå den ind. Nu kan du gøre dette, men der er ingen garanti A får den rigtige dybde eller B, får du den lige.

Det vil sige, hvis du er fortrolig med kun et indkøbscenter, hvis du ikke bruger det rigtige værktøj, kan du gøre det. Der er dog specielle værktøjer til faktisk at indstille dette til den korrekte dybde. Der er et par muligheder.

Så det ældre værktøj er som dette. Du skruer bogstaveligt talt den stjerneformede møtrik på, justerer den med din gaffel og hammer den ind med en hammer. Den anden mulighed er en af ​​de lidt mere avancerede versioner af den samme ting.

Du skruer møtrikken på og justerer den over styrerøret. Skub den ned og slå den hjem, og igen er den rigtige dybde at sætte den i. Okay, nu med den stjerneformede møtrik installeret i styrerøret og kronringen derinde, er jeg god til at sætte cyklen sammen igen .

Nu, mens du ikke behøver at have fedt i det, faktisk smører lejerne som sådan, er det en rigtig god barriere mod vandindtrængning. Så jeg anbefaler at lægge fedt på selve kronringen, og så lige rundt om koppen på indersiden af ​​rammen her, lige hvor lejet sidder. Så pakningen og den nederste race ring nu, sæt dem lige her på.

Sørg derefter for, at kablerne er korrekt orienterede, bare sæt styrerøret tilbage i hovedrøret der, skub det ind og find lejet dernede, og sæt derefter headsettet tilbage på samme sted som før. Så først kommer dette leje tilbage på plads, jeg skal bare lægge lidt mere fedt rundt om toppen bare for at fungere som en vandtæt barriere og så bare sørg for, at dit styrerør er ret rent der, og du kan gå med det Begynde at indsætte de andre dele af headsettet. Sådan glider den delte komprimeringsring derinde.

Skal sørge for, at styrerøret kan trækkes pænt op og hånes mod disse lejer. Og du har sælet derinde. Sørg for, at det rent faktisk blev udslettet.

Sælet sidder godt der. Da topdækslet på det aktuelle headset fortsætter. Så er der min stilkafstand, og så er der en sag, der går hele vejen. Nu har jeg mit dejlige lille hul deroppe.

Jeg er bare nødt til at sætte den stængelhætte på igen og derefter nippe til den. Jeg vil ikke forspænde dem for stramt endnu, jeg vil bare sørge for, at alt er på plads. Bare sørg for, at alt føles rigtigt.

Nu er det tid til at sætte bremserne tilbage på Monter gaffelen på cyklen. Den sidste ting, du skal gøre, før du foretager en sikkerhedskontrol, er bare at sikre dig, at dine headsetlejer er korrekt forudindlæst. Så med stængelklemskruerne, der holder stammen til styrerøret med disse løse, så du kan dreje stængerne, juster din stilk, så den er på linje med forhjulet.

En god måde at gøre dette på er at stå over forhjulet og holde det mellem dine ben, så får du den fine synsfelt på dit øverste rør på hjulet og stammen. Og stram derefter skruen. Du vil ikke stramme dette for meget.

Det vil sige, værktøjet har bogstaveligt talt ingen bevægelse, men styret er stadig frit at bevæge sig. Når der er friktion, er du gået for langt og kan faktisk beskadige lejerne og stramme mine spindelbøjler. Alt er på plads, vi er gode, hjulet er sikkert, forbremsen er sikkert.

Det betyder, at vi dybest set er gode, og vi kører på stierne. Den sidste ting, vi skal gøre, er at justere gaffelopsætningen, og vi ser faktisk på det i den næste Essentials-serie på GMBN Tech. Så der går du, vi har med succes byttet en gaffel, trimmet den ned og geninstalleret den på en cykel med en ny artikel til dig, det er virkelig sjovt at opgradere og forbedrer bestemt håndteringen af ​​din cykel, hvis du får en der Få bedre gaffel.

motobecane titanium anmeldelse

For nogle flere gode artikler, klik her for vores væsentlige playliste. Så det er alle de grundlæggende ting, men det er virkelig vigtigt for alle at vide om beslagproblemer, klik her. Her er alt hvad du behøver at vide om vedligeholdelse og sørg for at det ikke knækker.

Klik som altid på den afrundede klode for at abonnere på GMBN Tech. Vi elsker at have dig her og sørg for at fortælle alle om os også! Hvis du kan lide at passe på din cykel, så giv os tommelfingre op!

Hvordan skifter du frontcykelgafler?

Demonter TheForanEndeFjernedetforanbremse og hjul. Løsn knivboltene på siden af ​​stammen ogfjerneden øverste bolt og hætte. Træk stammen afgaffelog skubgaffelud af hovedrøret. Dit headset vil være i stykker; hold det sammen og læg det forsigtigt til side.30. apr 2010

Hvordan fjerner man en gammel cykelgaffel?

Sådan fjernestilCykelgaffelog stamme
  1. Fjerneforhjulet fragaffel.
  2. Fjernebremserne fra din frontgaffel.
  3. Løsn de fire sekskantskruer, der forbinder styret med stammen.
  4. Løsn den sekskantede bolt, der fastgør headsetets topdæksel.
  5. Løsn de to sekskantskruer, der klemmer stammen til styrerøret.

Startende med en gammel cykelopgradering med et nyt headset og stamme, får denne Nishiki en front-end makeover fra begyndelsen til midten af ​​90'erne, startende med de varmebeskadigede gearhåndtag, dodgy tape og selvfølgelig headsettet og stammen først fra kablerne her er forbremsen, så båndet og bagbremsen holder øje med flossede kabler, der er intet mere smertefuldt end en bump i fingeren fra et af de derailleur-kabler, der rydder vejen for at fjerne gearstangen med den anden side vi har ret til styret og fjernelse af stammen og derefter headsettet For at fjerne kronringen, som vi gør med en kronringaftrækker, skal du stramme skruerne igen i en linje foran. Knivene kiler under ringen og løfter den af ​​kronen, løsn den, og fjern derefter dette værktøj til fjernelse af hætten er fint i otteogtyve point seks millimeter, men jeg har ikke en femogtyve point fire millimeter model, som jeg har her har brug for så jeg banker skålene ud med en flad skruetrækker, som jeg bruger headset-skåret presseværktøj til at installere de nye lejekopper, kronen er let, bare kørebanens tætningsleje og skål, der sætter den øverste skål på plads, bunden kopspalter på foden, der klikker under skaftet som fedt for at forberede tætningslejet, dette ser bedre ud end med det forrige headset og nu for den meget pænere stilk, hvis du fandt denne artikel nyttig eller underholdende, skal du klikke på knappen for at abonnere og underret, når den næste falder

Kan du sætte en Lefty gaffel på en hvilken som helst cykel?

Nu har Cannondale introduceret deresLeftytil alt program, der bruger reduceringsanordninger og adaptere til at ladedukøre enVenstre gaffel på enhverlige 1.125 ″ eller tilspidset 1.125 ″ -til-1,5 ″ hovedrør.7. aug 2010

Kan jeg sætte større gafler på min cykel?

Generelt,cykler vilmed glæde accepteregaflerder er op til 20 mm større end deres designere havde tænkt sig. Du er velkommen til at gå ud over det, hvis du skal, men vær forberedt på encykelatdetproducenten havde ikke til hensigt at skabe. Det betyder ikke detviljesutte, men det er bare noget at være opmærksom på.19. juni. 2018 nov.

Hvordan ved jeg, hvilken gaffel jeg skal købe?

Hjulstørrelser

Hvis du har 27,5 / 650B eller 29 tommer hjul, har du brug for den tilsvarende størrelsegaffel. Tip: Hvis du har 26in hjul, kan du bruge 26in størrelsegafler(selvfølgelig) men det kan du ogsåvæk med at køre en 27,5 / 650Bgaffeluden at ødelægge din cykels håndtering markant.
5. aug 2014

Hvordan fjerner du cykelgaffeltråde?

Hold laveregevindskåretløb med skruenøgle. Løsn ogfjerneøverste låsemøtrik ved at dreje mod uret.Fjerneforhjul, hvis det stadig er på plads.Fjerneeventuelle skiver / afstandsstykker fra ratstammen.24. aug 2015

Er Lefty gafler noget godt?

Er degodt? Helt bestemt. Cannondale har et langt ry som et af de mest innovative mærker inden for cykling, og det har aldrig været bange for at bryde 'reglerne' for traditionelt cykeldesign på jagt efter ydeevne. Efter at have brugt et par måneder på Cannondales senesteLeftyOcho, jeg er blevet en smule fan.5. mar 2021

Hvad er meningen med en Lefty gaffel?

Verdens første og eneste enkelt krone, ensidig suspensiongaffel.LeftyOcho er glattere og stivere end noget andet ultralet XC-løbgaffelpå markedet. Hvilket betyder mere kontrol, mere præcis nøjagtighed og merepunktog skyde, lægge-af-bremserne selvtillid, for mere hastighed, flere steder, mere af tiden.

Hvordan skifter du gaflen på en mountainbike?

Med det rigtige værktøj eller hjælp fra din butik kan du opgradere din mountainbikes frontophæng eller behandle din vejmaskine til en kulfibergaffel. 1. Demonter forenden Fjern frontbremsen og hjulet. Løsn knivboltene på siden af ​​stammen, og fjern topbolten og hætten.

Kan en stiv gaffel udskiftes på en affjedringsgaffel?

Kan jeg udskifte en stiv gaffel med en ophængsgaffel på en Mongoose Alder-cykel. 27.5. Hvis ja, hvilke særlige gafler? Under $ 100,00 Teknisk ja. Du bliver nødt til at få en gaffel med en lige styrer (ligner dens standard 1 1/8 '), der var lang nok til rammen, sandsynligvis et 9 mm QR-udfald (selvom dit hjul er en solid aksel, ikke QR).

Hvad skal jeg gøre, hvis min cykelgaffel falder ud?

Fjern styret fra stammen. Sæt cyklen ned på siden eller vend den i et cykelstativ (for hvis cyklen står lodret i et stativ, og du fjerner stammen, falder gaffelen ud på jorden). Sørg for, at der er et godt bord eller ark på området nedenfor, hvor du arbejder, så hvis nogen dele falder ud, kan de let findes.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kulfibercykel - hvordan man sætter sig

Er kulfibercykler det værd? Men på trods af at de er mere overkommelige end nogensinde, er kulfiber stadig dyrere end de fleste alternativer i aluminium og stål. Så for dem, der søger en cykel, der absolut ikke kompromitterer noget med hensyn til vægt, lydhørhed eller ydeevne, så vil kulfiber være det bedste samlede valg i de fleste tilfælde. 15 februar. 2016 г.

Konkurrence mountainbikes til salg - hvordan man løser det

Er gamle mountainbikes noget værd? Din mountainbike vil miste en latterlig værdi inden for 1 år efter køb. Det er let at tænke, at avancerede mærker som Trek, Giant, Santa Cruz og Specialized vil have en bedre videresalgsværdi. Det siges, at brandede cykler har tendens til at blive videresolgt til ca. 55% af deres oprindelige værdi.

Halford-cykler - hvordan man adresserer

Er cykler fra Halfords noget godt? Vi blev sprængt væk med specifikationsarket og endnu mere imponeret over den upåklagelige håndtering, der blev tilbudt. Enkelt sagt er det en rigtig god cykel til en fantastisk pris. En anden topcykel fra Halfords butiksgulv er Incline Alpha fra det interne brand 13 Bikes.

Nogen der cykler - hvordan man løser det

Hvad kalder du en person, der cykler? Hvis du cykler, kan dit køretøj muligvis også kaldes en cykel. Du kan blive kaldt en cyklist, en cyklist eller en cyklist. 23.08.2019

Miguel indurain cykler - hvordan man løser det

Hvilken cykel kørte Miguel Indurain? Pinarello Banesto rammer

Kæmpe cykelforhandler - hvordan løser vi det?

Gør kæmpe stadig cykler? Giant Manufacturing Company i Taiwan har ikke, som man måske har mistanke om, altid produceret Giant-brandcykler, men det har altid produceret cykler. King Liu grundlagde sit firma i 1972 som underleverandør til rammeproduktion for en række cykelmærker.