Vigtigste > Cykling > Racercykelforsøg - en løsning på

Racercykelforsøg - en løsning på

Er Martyn Ashton lammet?



Transcriter: Almudena Torrecilla Anmelder: David DeRuwe Jeg er begejstret. Jeg har en god historie at fortælle dig i dag. Jeg synes, det er sejt og sjovt, men desværre er jeg nødt til at starte det med dette billede, det er ikke et sejt øjeblik.

OK, men vi vil, jeg gjorde et stunt-show her for fire år siden. Jeg har været professionel mountainbiker i 25 år. Men dette foto - øjeblikke senere fik jeg et fald.

ibuprofen muskelvækst

Og i efteråret led jeg en rygmarvsskade, som var ødelæggende for min karriere. Men hvad skal jeg gøre for at holde det i bevægelse, sjovt og sejt, ikke? (Latter) Vi hopper frem en time fra det billede, hvor jeg synes, det begyndte at blive sejt. OK, så vi springer over de meget spændte øjeblikke med paramedicinere og en gryende erkendelse af, hvad dette kan betyde, en meget støjende helikoptertur i op til en time fra hvor jeg var i en af ​​disse MR-scannere, en af ​​dem klaustrofobiske tunneler.



For første gang siden ulykken var jeg helt alene, hvis disse magneter var omkring mig. Jeg var endelig et sted at tænke. Hvad sker der? Og jeg vil være ærlig, jeg havde meget smerte omkring min talje.

Jeg var lidt overfølsom. og jeg kunne ikke mærke noget nedenunder. Jeg havde ikke nogen bevægelse, og det var virkelig skræmmende.

Sagde jeg, at dette skulle være sjovt og sejt? (Latter) Det bliver sjovt og sejt. Men for at være ærlig var jeg i et oprør. Jeg tænkte på alle de ting, du ville forvente, at nogen tænker i denne situation.



Hvordan skal jeg arbejde? Du ved, jeg vil aldrig gå igen rullestole. Hvordan vil jeg være en god far? at være en god mand? Alle de ting. Men jeg må indrømme noget i dag, som jeg ikke rigtig har fortalt mange mennesker.

Under al uro - jeg begynder allerede at smile - under uroen var der ægte spænding, der lyder sjovt, men bær mig med det. Under al uro tænkte jeg på et par scenarier, som hvordan er det at være i en kørestol? Hvordan er det f vores fod er stor hele tiden? Alle de ting. Men min konkurrencedygtige atlethjerne begyndte at hoppe, og jeg begyndte at tænke: 'Så hvem er den bedste paraplegiker i verden?' (Latter) 'Hvem er denne fyr? eller pige? Det må være en ret imponerende person.

Hvad er verdensranglisten for paraplegi? Hvordan kommer du ind i de 100 bedste paraplegikere? ”Jeg kan ikke lade være med det; Det tror jeg. Og jeg var begejstret og vidste straks, at selv om det var en dum tanke, var det også meget nyttigt. Jeg kunne føle, at det havde energi, det havde bevægelse, det var positivt.



Og jeg fodrede det fra det øjeblik, jeg holdt det tæt. Jeg vidste, at det var et vigtigt øjeblik for mig, og jeg brugte virkelig den energi til at komme videre i mit liv. Og lad mig forklare, hvorfor jeg var så begejstret, fordi jeg havde cyklet i lang tid, og mange gange var jeg begejstret for en idé.

Det var en idé ganske ofte, som du kan se, at det sandsynligvis ikke var en god idé. Nogle mennesker forsøgte at tale dig ud af den dumme mand! Du kunne skade dig selv! ”Eller” Du kan muligvis blive arresteret for at have kørt ulovligt på broer! ”Og sådan noget. Og spændingen og den energi, som jeg så i MR-scanneren, det var det, jeg plejede at overvinde denne indre stemme, der siger, at jeg ikke burde, og folk siger faktisk til mig fysisk, 'Gør ikke'.

Og jeg ville bruge den energi - det var et særligt fjollet stykke - jeg ville bruge den energi til at få tingene gjort. Så jeg vidste, at det var vigtigt. Jeg gik til hospitalet i fem måneder efter ulykken.

Jeg havde 12 ugers sengeleje, det er en blomstrende lang indretning. Dette er som det længste layout, som nogen af ​​os har brug for. Det er sandsynligvis den længste søvn i dette rum. (Latter) Noget? Nej nej.

Absolut den længste søvn. Jeg brugte også denne tid på at rehabilitere, komme i form igen og vænne mig til det grundlæggende i livet i en kørestol. Jeg var også på en afdeling med mange andre mennesker, der havde rygmarvsskader, og jeg var forbløffet over det mod, jeg så hos disse andre mennesker.

Bare normale mennesker, der havde denne afbrydelse i deres liv, som de ikke havde forventet. Og det er forbløffende at se dette menneskelige sind komme igennem og finde en måde at komme tilbage og komme videre fra ting, der kan være ødelæggende. Jeg blev inspireret af det og kom ud af hospitalet med den energi.

Så jeg blev inspireret og kom ud af hospitalet med et mantra, tror jeg. Jeg har brugt det mange gange. Det var: 'Hvis jeg bliver lammet, så kan jeg lige så godt være ved det. 'Jeg kan lige så godt være den bedste, jeg kan være.

At komme ind i top 100 var hvad jeg troede. Det startede med det grundlæggende, ting som denne rulletrappe. (Latter) Ser ud som et let problem, men i rullestol er en rulletrappe ret vanskelig, du skal øve dig, især gå ned, fordi du skal ned på samme måde som du går op.

Så du har det øjeblik af, 'Åh min gud, jeg håber, jeg har ret.' (Latter) Og så følger vagten dig nedenunder. (Latter) (hård stemme) 'Du må ikke bruge kørestole her.' 'Nå, jeg er ikke en klapvogn.' (Latter) Så jeg startede med det grundlæggende, men som sagt, jeg er virkelig, jeg ville være så god som muligt på det.

Og jeg troede, jeg ville finde min niche inden for sport og bruge noget af den erfaring, jeg har fået i min ridekarriere. Hvilke sportsgrene kunne jeg prøve? Og jeg har prøvet mange ting. Jeg har prøvet håndhjul, og jeg har prøvet tennis.

Har du nogensinde bemærket, at rullestol-tennisspillere er nødt til at holde tennisracketen og skubbe en kørestol, hvilket er to ting, så det kunne jeg ikke gøre. (Latter) Jeg ramte bolden på stedet. Hvad prøvede jeg ellers? Jeg har prøvet basketball.

Jeg kunne ikke kaste basketball før min ulykke, og stolen havde ikke forbedret den. Så jeg gjorde det ikke. (Latter) Men jeg har prøvet kørestolsløb, hvad du kan se her Du har sandsynligvis set dette på Paralympics, på en racerbane eller London Marathon, du ser disse fyre og de er fantastiske.

Og jeg troede, jeg fik en ret stærk torso af ridning. Jeg troede, det er her, jeg finder mit øjeblik. Dette er min eneste dag-kørestol, bare fordi dette er et 100 meter løb.

Dette foto irriterer mig faktisk. Det er et 100 meter løb. Jeg er personen med den sorte hjelm, en lille rød linje på den, blå t-shirt.

Jeg er klar. Pigen lige ved siden af ​​hende med den lyserøde, lilla hjelm og den lyserøde, lilla 'matchende kørestol', højre, 'Hun slog mig. Hun er tolv år gammel. (Latter) Vent, vent! (Latter) Hun slog mig tres meter. (Latter) Så tag kajak! Lov? Det er en rigtig sej sport! (Latter) Jeg elsker dette billede.

Jeg gik rundt på Internettet og ledte efter noget andet efter katastrofekørslen og fandt kajakroning. Disse både er fantastiske. De er super lange, virkelig smalle og super hurtige.

Det lykkedes mig at komme i kontakt med underviseren i GB-teamet, og han bad mig om at prøve. Vi har en plads på GB-teamet til nogen. 'Hvorfor griner du? (Latter) For nogen i min handicapkategori siger jeg: 'Dette er det.' Så jeg kørte en lang tre timers kørsel, jeg var meget begejstret.

Jeg tog min kone Lisa med mig, og min søn Alfie kom for at se, hvordan far blev valgt til holdet. Og det var min første kajaksejlads. Nu da jeg kom på denne båd, havde jeg et øjeblik af panik, for som jeg sagde, de er temmelig rystede, og jeg var lidt bekymret.

Og jeg sagde til min kone Lisa, der stod lige ved siden af ​​anløbsbroen: 'Du ved, jeg er lidt bekymret for denne båd, det er ret svært at balancere. ”Jeg er ved at sejle. Og træneren siger til mig - han holder forsiden af ​​båden lige ved kajen - og han siger: 'Bare rolig, du balancerer bare den med din kerne.' Og jeg tænker, 'Okay, nogle virkelig vigtige oplysninger er mistet i vores e-mail-kommunikation, fordi jeg ikke har nogen kerne; (Latter) det er det, kørestolen handler om, ikke? Jeg ved ikke, hvorfor han ikke fik det.

Men han skubber mig ud, OK? Jeg er fastspændt med det store velcroluk, så du ikke kan falde ud af båden, jeg flyder lidt ud, vakler lidt og så går det bare 'blum' den anden vej, og jeg sidder bogstaveligt talt i det , sidder perfekt, ikke? Men bunden af ​​floden er der, jeg er på hovedet og jeg tænkte bare, 'Åh, min gud', jeg ser på mudder og fisk. (Latter) Jeg prøver at rive velcro-tingen af ​​min talje for at komme ud af båden, og det lykkes mig at komme nok ud til at gispe, bare længe nok til at se min søn Alfie se på mig som 'far drukner' ( latter) der ser dårligt ud. Jeg går under igen.

Jeg kunne ikke komme af båden af ​​en eller anden grund, fordi mine fødder er lidt fanget i båden. Så jeg kæmper mig ud, og det sprøjter meget, og jeg laver ikke bølger i denne sport som jeg havde planlagt. (Latter) Det er et rod, okay? Jeg kommer til kanten og én ting, jeg fryser og for det andet føler jeg mig ret dum.

Jeg løftes op af vandet, og jeg er lidt irriteret, fordi jeg er vant til at få succes i sport. Jeg har altid stræbt efter det, og det var det ikke. Jeg er sat tilbage i båden.

Jeg sagde: 'Sæt mig tilbage i denne båd, fordi jeg kan.' De sætter mig ind igen, jeg flyder ud, du gættede sandsynligvis det, 'blum'. (Latter) Det var et rædselshow.

Jeg kommer ud af vandet igen, jeg er koldere. Må ikke kajak. ”(Latter) Jeg er ikke kajakroner, OK? Og jeg kom ud af det vand og følte mig bare så ydmyget med ambitioner i mit hoved og spænding.

Og det var ikke det, jeg ønskede. Så vi kørte meget stille hjem, men halvvejs igennem bilen begyndte min søn at grine bag på bilen. Jeg sagde: 'Hvad griner du af? 'Og han sagde:' Så du caféen lige ved molen, hvor alle inde drak kaffe og så på? 'Jeg sagde,' Ja, ja. ' Og han sagde: 'Forestil dig, hvordan den scene lignede de mennesker derinde.' (Latter) 'Hvorfor fortsætter de med at sætte den stakkels fyr tilbage?' (Latter) 'Han kan tydeligvis ikke.' (Latter) Frygtelig! Dårlige mennesker kan lide mig, 'Sæt mig ikke tilbage i båden.' Og de er som: 'Kom tilbage i båden!' Forfærdelig! Du ved hvad? Siden min ulykke har jeg aldrig været i stand til at få cyklet ud af mit hoved.

Jeg så ud til at bruge mine færdigheder, men jeg har altid antaget, at cykling ville være der. Jeg vidste ikke nøjagtigt hvordan, men jeg vidste, at jeg ville gøre det. Problemet var, ingen gjorde det, ingen kørte på tohjulede mountainbikes, der var lammet.

hvordan ser blodig urin ud

Det skete bare ikke. Så jeg tænkte på, hvordan jeg kunne gøre det, og fandt svaret, da jeg så Parchympics i Sochi. Jeg ved ikke, om du nogensinde har set disse sit-ski løb, og så sidder de i den slags skovl sæde, og de ender med at gå ned ad absolut snedækkede bjerge med disse krykker på begge sider og små ski, og jeg har så det og tænkte: 'Hvorfor har aldrig nogen? Sætter du et af disse sæder på en mountainbike? Dette er hvad jeg har brug for, jeg har brug for noget, der virkelig holder mig sikker på cyklen, og når jeg kører, er vi lige ved - det vil være fantastisk. 'Og jeg begyndte at spørge nogle mennesker i branchen:' Kunne jeg? Er det gjort? 'Nogle af dem sagde,' Ja, det kan vi gøre. 'Og andre sagde:' Vent et øjeblik, du har brug for en slags pedal for at holde din fremdrift og selvfølgelig stabilitet og lignende. 'Gyldige punkter, og jeg tænkte,' Nå nej, faktisk, fordi alt hvad der kræves er en bakke, og derefter er tyngdekraften som fri energi.

Det er så 'øko', det er som 'lad os gå.' 'De sagde også ting om at holde op. Jeg tænkte, 'Vi gør det.' Så dette er mig, halvandet år efter min ulykke, ude på toppen af ​​bjerget med mine venner med mine venner, og jeg kan ikke fortælle dig, hvor fantastisk det er, jeg følte, at jeg kørte med mine venner.

Da jeg kom i gang, var det fantastisk. Det, der var forbløffende, var den oplevelse, jeg havde med mine venner. Det var bare en holdindsats dage senere, fordi jeg smilede så hårdt.

Det var en fantastisk oplevelse, og jeg kunne køre igen. Og denne artikel, som vi sendte på internettet, og den fik millioner af visninger på Youtube og Facebook og Instagram og så videre. Der var så meget støj, faktisk min telefon - jeg fik så mange underretninger, at min telefon ringede.

Jeg brød min mobiltelefon. Så jeg tænker på millioner af synspunkter, ikke? 'Jeg tror, ​​det er de 100 bedste', vil jeg sige. 'Efter min mening kom jeg ind i top 100 paraplegikere. ”(Latter) Ved du, hvad der er vigtigt fra min historie, jeg tror, ​​at det øjeblik i MR-scanneren var virkelig vigtigt for mig, for hvem ville have tænkt før det øjeblik at se mig med denne skade, at nogle af de bedste dage er ? af mig cyklede foran mig.

Du ved, det var ikke slutningen på min karriere, det var bare en ændring. Og jeg har rejst verden siden min ulykke. Jeg har kørt på internationale begivenheder, jeg har kørt ikoniske steder, som jeg aldrig har drømt om at ride før og havde utrolige oplevelser på min cykel.

Jeg tror ikke, at mange mennesker ville have sagt, at dette ville komme. Jeg synes, der er en vigtig besked der. Og jeg tror, ​​det er den spænding og den energi, der fik det til at ske, fordi det er lidenskab, ved du, når du har en lidenskab for noget, vil du få det til at ske.

Du er lidenskabelig med de ting, du vil gøre i dit liv og de beslutninger, du vil tage. Det er meget let at oprette barrikader af undskyldninger og blokeringer af grunde til, at du ikke kan eller forhindrer dig af handicap, men når du har den lidenskab, og du har den spænding, og du lader den komme igennem, og du lader den gå direkte, du kan bare skabe en vej rundt om alle disse barrierer. Du kan opnå store ting, og det ønsker jeg jer.

Mange tak. (Bifald) (jubel)

Er landevejscykler gode til stier?

Martyn Ashton(født 2. december 1974) er en tidligere britisk og verdensmester mountainbike-forsøgsrytter, stuntrytter og holdleder.Ashtonvarlammeti en ulykke i 2013 under en demonstration af cykeltest på den britiske Moto GP.

Måske har vi ikke givet vores racercykler tilstrækkelig kredit, hvis du har set det smukke StradaBianchi-løb, så har du set de professionelle rive de smukke hvide toscanske grusveje i Italien på deres racercykler med små ændringer og tilsyneladende uden problemer med det forestil dig spørgsmålet, har jeg virkelig brug for en gruscykel til at køre grus og finde ud af, hvad du kan og ikke kan slippe af med? Jeg tager min helt nye Orbea Orcaroad-cykel på et episk gruseventyr, faktisk kører vi nøjagtigt den samme rute, som Simon Richardson og jeg kørte til den all-amerikanske grus tur sidste år, så lad os hoppe ind og se hvad der sker, er her nu på toppen af ​​Massachusetts Dette er et af de bedste områder at teknisk ringe hjem og køre ind, og jeg er virkelig, jeg elsker det absolut heroppe, da jeg skulle komme her med et videnskabshow sidste år, det var sådan en god tid, og i dag, selvom vi undgår regnen, vil jeg vise dig, at du er nødt til at ramme dette sted favorit forlystelser, og jeg vil give dig nogle tip til at få dig på din egen cykel grus eventyr. Så når du ser alle de ting på Instagram på sociale medier, følger du en række professionelle ryttere, og du ved, at de cykler på alle slags vilde terræn, og så tænker du, hvis de kan, hvorfor kan jeg ikke sige det en gruscykel ja det er sandt, men du har muligvis ikke brug for en gruscykel, hvis du kender dig selv. Lad os nu bekræfte, at du kører på denne smukke grusvej, din racercykel flyder på denne side, og til venstre ser du et smukt velplejet enkelt spor, du ser på det, og du siger, eller du siger mand, hvis du sagde ja, så er det en godt tegn, du kender dig selv, du bliver moden, du vil være ansvarlig, du kommer ikke ud af kontrol, men hvis du er som mig og ser dette spor, og du ved, ah, jeg kan ikke ramme det, jeg er nødt til at gøre det, jeg skal gøre hvad jeg skal gøre hvad jeg skal gøre for at se, hvor det går hen? en helt anden artikel Men hvis du er en amatør, hvis du elsker at tage sig af din cykel, hvis du ved, at du ikke vil krydse den linje, skal du være i god form i dette tilfælde, okay historie om en time Hvis du husker det den all-amerikanske grus tur med Psy, som vi startede nede i Greenfield, Massachusetts, og så fløj vi op her, der bogstaveligt talt er en af ​​mine yndlingssteder, vi har allerede kørt på en af ​​de overdækkede broer bare denne kaskaderende en lille flod med disse små små vandfald det hele skynder sig ned det er helt betagende herovre der er ikke en sjæl, der generer dig heroppe, hvad mig? absolut kærlighed, og det er virkelig velplejet grus, det er ikke for knudret, og racercyklen klarer sig godt, indtil videre, jeg ved, du vil spørge mig, hvordan vi ved, om det er velholdt grus, men uden for Kamut har jeg løsningen og det er dette, hvis du kan køre en af ​​dem - passeret eller ikke bestået Min far er det nye internationale mærke, når det er velplejet vejcykelgrus, da jeg talte om velplejet grus, før vi ser dig på en rigtig velplejet grus sti, at samfundet har deponeret en masse sten her, men disse sten begynder nu at grave lidt, du har brug for stenen, så vandet dræner og vejene forbliver pæne og stærke, så de ikke får store huller, men hvis du kører rigtig magre dæk eller superhøje tryk eller noget, er det bare en af ​​disse klipper at fange, der helt sikkert vil give dig en virkelig dårlig knivspids, når de ting er på din landevejscykel er helt godt, du skal bare gøre de ting, vi talte omtrent, men der er en anden vej heroppe, som du kan dreje til venstre på og jeg t er absolut ikke den type vej, jeg vil anbefale til din landevejscykel, især hvis du ikke har meget frihøjde, når du først får mudder, og ting derinde ser ikke godt ud, så lad os se på dem, så det er den velplejede grus, men det var den venstrehåndede mand, jeg var omkring, ligesom dette boom pludselig skifter over, og du kan se, det er meget mere forræderisk store klipper mudder, der er ikke noget der passer til, der teknisk set stadig er en vej, det ville være en meget mærkeligt på en cykel til et stort eventyr, men på dine racercykler må jeg sige Idon. Jeg synes ikke det ville være så godt, og jeg fortæller dig på grund af dette forfærdelige instinkt har jeg, at jeg er nødt til at gå på disse stier og ikke har mange venlige holdejere, fordi der var mange ødelagte mo torräder, så lad os grave i mere, lad os tale om en af ​​de store, og det er vigtigt nu, hvis du kører en ordentlig landevejscykel, hvad begrænser dig mest er den dækstørrelse, du sætter på her og her på cyklen -Mødet kan passe og ikke al maling og rammer til intet, så du ikke ønsker at ride på et større dæk, så passer du faktisk på din cykel, for når du står op og går fra side til side, gnider den rammen, og det vil ikke være godt for nogen og desværre det ville ødelægge din ramme, så maksimumet for en ordentlig vej b. Hvis du sandsynligvis er nnessee 28, måske 30 på denne cykel, kan du faktisk slippe afsted med 32 se dæk, som er ret søde nu efter Når du har besluttet, hvilken størrelse dæk du kan passe derinde, du vil begynde at tænke på den type dæk, du har.

Du vil være i stand til at passe derinde, selvfølgelig vil jeg fortælle dig, at du glider på. Du skal køre på knuste dæk, fordi du ikke vil køre et 21C-dæk med et rør i, du rammer en sten ved 120 psi vil dette ikke være godt for nogen, du vil sikre dig, at du løber slangeløst på større dæk ved lavere tryk, måske 60 psi, fordi det giver dækket en lille afbøjning, det kan bevæge sig, det Jeg giver dig en lidt bedre trækkraft og en meget bedre samlet oplevelse, vi er i Vermont lige nu, og disse kunder er notorisk stejle kander flyver ned og så kommer dem lige ind i det, jeg gerne vil kalde en mur, dette cykel, som jeg har her, har en 48 35 foran, og så har den en 1028 bagpå, hvilket er den superbrede rækkevidde, da jeg kørte, og af hvad mange af jer sandsynligvis har, er en 5339, måske en 1125, som hvis du er, vil jeg lave en stor stejl stigning, jer, din kanal, ser allerede min kadence, og jeg vil stort set meget hårdt, det bliver virkelig en ugh dag, og det værste, du kan gøre, er at gå af og løbe, når du kommer fra nogen, der skulle gøre dette meget, når disse typer gear ikke var tilgængelige, gør det ikke noget sjovt, så gå bestemt til en bred vifte på din landevejscykel, hvis du planlægger at lave lidt grus, og de virkelig kan få dig til at føle, at du har haft en gymnastikdag med hundreder af quats, hvis du ikke er forsigtig, fordi du skal skubbe en temmelig lille kadence op, hvis du har ikke det rigtige udstyr, som du havde på halvvejs gennem denne tur, og vi har nogle mere massive stigninger, som mine ben vil skrige på mig, men på den anden side af medaljen har vi virkelig nogle? temmelig også stejlere okay, så vi kom op her vi kigger herover det er absolut smukke maleriske bjerge, alle lige revet op her, men hvad der går op nu, skal ned ad denne super stejle nedstigning nu og jeg er nødt til at fortælle dig, du bliver nødt til at gå langsomt, når du kører på din cykel på grus med 28 til 32 C dæk, hvis du rammer selv en lille klippe, kan det sprænge og værre, kan du flyve nu og den anden side, hvis du kører på en gruscykel, og du havde 45d dæk og mindre aggressiv holdning, du kan tage en stor klippe som en mester, bare fortsæt ingen problemer, men virkelig skal du moderere din hastighed, du skal være moden, du skal sætte begge fingre på bremserne tilbage din vægt og køre langsomt Jeg har set drivere rive nedstigningen så ofte kun for at komme ud nedenunder med dobbelt lejligheder. Så hvis du går af en landevejscykel på grus med nogle sten, skal du gå langsomt, elske den visning, så dette er min Myorbeaorca landevejscykel nu har jeg 32 C Pirellislick-dæk på den, hvis du tror, ​​du vil tage din landevejscykel og vedhæfte en få knapper eller semi-slicks her, det ser ikke godt ud, du vil virkelig have 100% glatte dæk, dette er det forkerte dæk til den forkerte cykel. Under alle omstændigheder skal du køre med glatte dæk nu den anden ting, hvis du vil køre stort græsdage, fordi vi bliver så øde så langt væk, betragter det som et alternativt sted at måske opbevare en rammepakke foran eller nedenunder en større pose bagpå og noget ekstra vand på bagsiden eller en tredje flaskeholder, der er monteret her på sadelpinden eller endda her nedenfor i dette område er alle gode ting at tilføje til en cykel, som du vil bruge på lange grusdage, bør ikke siges, men jeg vil sige det alligevel, fordi du ser ting, når du er i denne type job og som professionel i lang tid. Jeg har set folk på grusveje med 120 psi 21cdiskhjul tri-egerede hyperlysklatrende hjul, sandsynligvis tusind gram i alt, specielt fast på det bare for at gå op ad bakke, det er ting, der bare holder op på vejen, vi ikke ønsker at se dette udstyr på grus, vi vil ikke have nogen til at skade Julie, du skal være forsigtig og bestemt, hvis du vælger et kulfiberhjulsæt, skal du få noget, der er robust og designet til de tests, du planlægger at bruge det til.

Vi er her, det er sidste gang, så? lad os tale om vejgeometri, nu er det med vejgeometri, at det formodes at være superhurtigt på asfalt, og det betyder, at du vil have ret store sadelpadepedaler, du vil være meget aero lang, som en slange, der bare gør det glidende ned smuk asfalt Nu på en gruscykel vil du være mere lodret, dine arme vil være mere aggressive, men du vil have meget mere kontrol over cyklen, hvis du er på din vej bike og du bliver skubbet ud længe og så, du får det ikke Har evnen til at skifte din kropsvægt, hvis du rammer et hul eller en sten eller noget forkert, så du har virkelig tænkt på det, og dette er en af ​​de vigtigste ting, jeg vil sige under denne artikel, når du planlægger din rute, kig efter dig til velplejede grusveje Pendler nu kan vores partner her med GCN hjælpe dig med at lede efter denne type vej, men dybest set er dette en velholdt skotsvej, som byen trækker dem på med en maskine hvert år og glat overflade, ærligt talt, bedre end meget brolagt veje i Mytown, Massachusetts, men det er også for en anden artikel for at være ærlig, men det vigtigste Alt du kan gøre er at sikre dig, at du ikke går overbord på at køre din landevejscykel off-road-af fire snavscykler, ATV'er , kæmpe jeeps og lignende er det ikke et godt sted for din landevejscykel, hvilket bringer mig til et andet punkt, så når jeg taler til nogen af ​​mine venner, der var på et højt niveau, når det kom til at gå ud og ride på grus, de ville være helt fine med det. Vi har mange løb og begivenheder og ting, vi gjorde, hvor vi på forhånd skrev vores racercykler på let grus, ingen problemer, men hvad hvis jeg spørger noget? fra min nye kæreste, at jeg i øjeblikket cykler venner, hvis de skulle ride deres racercykler med mig på grus, ville de være lidt freaked out, så virkelig hvad du vil gøre, bare ring til nogle venner, hvis du kan på det sige hej, jeg vil tage min landevejscykel på noget nyt grus, og inden du ved af det, skal billen bide, du har en t-shirt, og du har baggies over dine shorts, og du vil skrue den op og sprænge nu, nu alt dette er godt, men gør mit bedste. Det vigtigste tip til jer er, at du har den rigtige cykel til det rigtige tog.

Kør ikke på din landevejscykel på ting, der virkelig er lavet til grus, og kør ikke på cykler på ting, der er lavet til mountainbiking og mountainbiking. Jeg burde sandsynligvis ikke køre på cyklen på vejen, virker bare ikke så sjovt Gutter, der er godt, to creme fyldte pizzaer ramte endelig pizzaerne og ventede, og jeg kan ikke vente, tak for jer for at se med mig, skriv en kommentar nedenfor, lad os vide, hvad du synes, når du får din landevejscykel på, skrev alvorlig grus og slap væk med det, og hvor langt du skubber grænserne, der er alt for mig, det er Petes tid, det starter

Ejer Martyn Ashton GMBN?

Vejcykler er designet til at blive kørt hurtigt på glat fortov. De har glatte, tynde dæk og 'drop' styr og kan bruges til on-vejracing. De er normalt lettere end andre typer cykler. De kan køres på brolagtstier, men de fleste mennesker finder dem ubehagelige og ustabile på ikke asfalteredestier.

Hvordan kan jeg stoppe min cykel?

Kanalen er frontet af verdensberømte pro-kørere, herunder: legende om mountainbike-forsøg og Road Bike Party-stjerneMartyn Ashton; tidligere britisk Gravity Enduro-mester og tidligere verdensmesterskab i downhill, Neil “The Don” Donoghue; og snavs jump og slopestyle pro Blake Samson.

Ja, hvad sker der fyre, der er velkomne til Newrock Home Vlog, og i dag viser jeg dig fem enkle tricks, du kan gøre med din cykel, så jeg giver dig ikke en detaljeret beskrivelse af, hvordan du laver tricks, men jeg giver dig en kort oversigt og med de tricks, du skal starte, så lad os starte med det første, det er et stykke tid siden, vi gav væk, så vi giver dette helt nye nederdel væk på replikahjelmen, og hvordan man får det, bliv hos os, og du vil se inden vi starter? Vi er nødt til at slukke for ABS, det lyder måske ikke som logisk, men det vil gøre vores tricks sikrere i marts, lad os sige, at det ikke er lovligt, hvilket er godt til at tegne tid eller glide på siden eller hvad du vil kalde det hvad vi skal gøre først, er højre fod tilbage til venstre og derefter venstre fod ned på gulvet nedre ribben på sædet, og du tilføjer den anden fod, og vi tegner, at du er omkring 30 km / t ride i første gear, lige nok hastighed, så du kan glide, at du ikke er for langsom og ikke for hurtig til at stoppe dig koblingen, han og du kommer tilbage på cyklen, sikker på at du kan gøre det, mens du kører, men det kræver lidt øvelse så du får en fornemmelse for, hvordan man kommer tilbage på cyklen, normalt klemmer jeg mine fødder og springer bare tilbage på cyklen okay det næste trick er superman faktisk det nemmeste trick, som du kan gøre på en cykel, og det er et perfekt trick for at holde din venner underholdt og har et sejt billede til din instagram, okay lad os lave en supermanlet flyve jeg tror jeg kan flyve jeg er n ot som en god pige væk, og det er et trick, der er sjovt, men gør ondt i dine bolde okay tak Rickthe Ambrose brænder begge fødder på gulvet som professionelle, dette er min favorit hurtigt åh, folk, det er ondt, at du kan lide dette nye hårklipp, åh sådan er det dine rulledage er det gutsorry Jeg tog forkert, du siger frisør Jeg ved hvorfor han fik bundesliga haircut så godt som brænder begge fødder sten. Det er faktisk hvordan jeg begyndte at tage de første skridt ind i en rullende udbrændthed dengang. Det er den grundlæggende ting at lære begge fødder ned, overkrop på forsiden, så du forvandler det hvide på forhjulet, mister du ikke grebet, der blokerer forhjulstrollet, k puster det op, og du brænder ud igen et af de nemmeste tricks, det er lidt dyrt på grund af baghjul, men det er sjovt at imponere dine venner, og den grundlæggende udbrændthed er faktisk det første skridt, før de rullende udbrændtheder og driftsands gør, og når du lærer, kan du intensivere spillet og konkurrere med dine venner, der kan udbrænde, mens du balancerer n den cykel, du ikke vil lære i dag, skal du ikke i dag, okay folk falder og kommenterer nedenfor, hvis Dominic i en af ​​de næste vlogs skulle lære en udbrændthed. Jeg ville elske at lære ham et trick okay, når vi fylder 50, så lad et par kommentarer nedenfor hashtag Dominics udbrændingsudfordring Dominic lærer en udbrændthed. Jeg ville elske at se dem brænde tænderne. Hvad ser du for at lave en perfekt doughnut, det er derfor, de betaler millioner af dollars for at gøre nogle udbrændte donuts, bare fortsæt med at modne røg, det er mit job, det er derfor de kalde mig Burnout SteveSteve Burnout no Heather Circle Ridens temmelig sjovt trick i næste uge, og du bruger ikke dine hænder, da du tydeligt kan se, at du trækker cyklen mellem dine ben og cyklen med din torso til venstre og bevæger sig til højre og ikke bruge dine hænder til at slappe af kan du kun begynde, bare at gå direkte for at få en fornemmelse af, hvordan det føles uden hænder, prøv det i højere gear. Nu bruger jeg 3. gear på Duke390, jo hurtigere du går jo lettere er det at holde din balance er jeg faktisk ved hjælp af dette trick også i mine shows for at få hænderne væk fra skadepumpen, jeg får i de 20 minutter, og det er ret sjovt for dem også Folkemængde og ja folk elsker det okay vent, jeg er to trin, hvad du skal gøre lige nu se din facebook-side og støtte os, så flere mennesker kan se det da, og det andet er faktisk, da denne hjelm er min tredje hjelm, var det allerede en stor drøm for mig at have min egen replikahjelm, så denne gang vil jeg meget gerne høre i dine drømme, og hvordan du vil gøre dem til virkelighed, skriv nedenfor i kommentarerne, så vælger jeg min favorit så held og lykke med det, og jeg er virkelig begejstret for at høre din drømme nederdel om det næste trick og det sidste trick til brug på din cykel, når du er i et meget stramt sted, eller når en far kommer, og hvor du skal dreje på meget begrænset plads, så det er faktisk en drejekurve, men jeg vil vise dig, hvordan du bruger den dygtighed i termiklets gode tid Powerslide stort set vigtig ABS fra som med alle tricks til når du ikke har ABS, kan du ikke bl Ok baghjulet, og du kan ikke gøre Power Slide, så forestil dig, at dette er et tæt hjørne i skoven eller på vej, og Si e har brug for at dreje rundt Du har ikke meget plads, som du normalt ikke kan drej, så du bliver nødt til at gøre et powerlide og blive fint. Du skal gøre tre ting på samme tid, først låse bagdækket, trykke den anden venstre fod ned og den tredje, du læner cyklen i hjørnet, og det er sådan, du vil Powerslide og dreje, så maden ikke bliver låst meget let, jeg ville have mellem at skifte disse biler, og du har sand, så du skal være forsigtig, hvis du har små sten eller sand foran dig, spring dette trick over, fordi du går ned, og du vil ikke gøre det tunokay Dominick Reis så det er det for denne gang, ikke tving dig selv til at sige, vil du lave nogle tricks i fremtiden nu skal du lære nogle tricks, jeg skal bare cykle, du har bare brug for en cykel nu ok vi er stadig venter på hashtags fyre glemmer ikke, jeg vil lære dominik hvordan man brænder ud, okay tak, brænd ud Steve for at komme ud. Det var virkelig en fornøjelse at møde ham. For denne gang, hvis du vil lære disse tricks, skal du gå til et sted, der er tæt, at det er sikkert, at det ikke er på gaden, at der er meget trafik.

Brug beskyttelsesbeklædning, der stadig er enkel, men de kan være farlige, du kan gå ned. Jeg gjorde alt dette Trickson en stokcykel på min pind 390 fik kun styret og tandhjulene forskellen, men de gør ikke en forskel, hvis du er Dominic gør disse tricks, jeg vil sige, at det var for denne vlog, ja det bliver mørkt, og for hjelmen ved du hvad du skal gøre, vi ser frem til dine drømme, lad os droppe nogle kommentarer nedenfor og se dig næste uge

cykelulykke

Er Martyn Ashton gift?

Hangiften kvinde ved navn Lisa og har en søn.

Er en gruscykel lige så hurtig som en landevejscykel?

SVAR: Du kan helt sikkert bruge engrus cykelhave enlandevejscykel. Du får stadig masser af gear til de flestevejridning, men du har ikke helt nok høje gear til når hastighederne bliver megethurtig, som 26 mph til 30 mph ellerhurtigere. Du vil sandsynligvis spinde ud, fordi du ikke kan trædehurtignok.

Er det sværere at køre på landevejscykel?

Racercyklerer hurtige og nemme at træde på fortovet. De er ikke så velegnede til at køre uden forvej. Bjergcyklererhårderepedal og langsommere på fortov. Men de har en cushyride, en opretståenderidningposition og kan let bevæge sig på en lang række overflader.

Hvad hedder en stuntcykel?

Motorcykel stuntridning, ofte omtalt somstunt, er enmotorcykelsport præget afstuntsinvolverer akrobatisk manøvrering afmotorcykelog nogle gange rytteren. Almindelige manøvrer istuntridning inkluderer hjul, stop og udbrændthed. Sportcyklerer blevet et almindeligt køretøj tilstunts.

Hvor meget langsommere er en gruscykel end en landevejscykel?

Efter 2200 miles på mingrus cykeli år, mit gennemsnitfartvar 19,3 MPH sammenlignet med et gennemsnitfartpå 20,3 MPH i 5000 miles sidste år på et stållandevejscykel. Så ja det er et strejflangsommeredog har jeg også lavet et sub - 5 timers kejserligt århundrede pågrus cykel, så jeg ville ikke sige, at det er detlangsom...28. maj 2020

Rider grus hårdere end vej?

Gruscykler lignervejcykler, men har bredere dæk, skivebremser og splayed styr for flere greb muligheder. “Det var megetsværere end100 miles på enlandevejscykel. 'Grusridninger mere skurrendeend vejkørselså styrke og mobilitet kommer virkelig i spil. 'Din overkrop tager meget mere slag,' sagde Mr.7. juli Dec 2019

Hvor kommer vej- og forsøgscykler fra?

i alle typer terræn. Velkommen til vej og forsøg Vej og forsøg blev grundlagt i 1987 og er et familiefirma, der er baseret på en kollektiv passion for cykler, der nu spænder over tre generationer. I 2007 tog de et gear op og flyttede ind i en rummelig enhed på den anden side af Barnsley i Barugh Green.

Hvad skal jeg gøre i cykeltest off-road?

Jeg kan ikke lide det! Vil du klare det på tværs af alle de målstreger, der venter på dig i dette fantastiske racerspil? Hop på din cykel og gør dig klar til at ramme det første spor. Du bliver nødt til at undvige eksploderende miner, mens du flyver fra ramper og hopper over svingende platforme.

Hvor meget sparer en testcykel?

Du kan købe et par af disse til omkring £ 100. Dette omkostningseffektive hack viste sig at være bemærkelsesværdigt vellykket, hvilket sparede 66 watt - svarende til en besparelse på 5 min. 20'ere i forhold til 'toppe' landevejscykelposition og 2 min. 17 sekunder sammenlignet med den hurtigste 'fald' -position.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Icarus cykling - omfattende håndbog

Er Icarus forbudt i Rusland? politik er ikke så langt hentet. Inden jeg fortsatte med at vinde en Oscar sidste år, førte Icarus til en af ​​de største kontroverser i verdenssporten. Rusland havde tilsyneladende ikke lært af tidligere fejltagelser, og som et resultat har WADA nu forbudt landet fra at deltage i alle større sportsbegivenheder i verden i fire år.

Vintercykelbukser - praktiske løsninger

Hvad er de bedste vintercykelbukser? Bedste vintertætservietterCastelli Tutto Nano Bibtight. Bløde og varme strømpebukser, der kaster en overraskende mængde regn. Velocio termiske hagesmæk. dhb Classic Thermal Bib Tights. Rapha Cargo vintertights. Pearl Izumi Elite AmFib bibtights. Castelli Sorpasso RoS. Endura Pro SL Biblong. Gore Wear C3 Windstopper Bib-strømpebukser. 14 dage. 2020 г.

Hvor længe holder cykelkæder - hvordan man løser det

Hvor ofte skal jeg udskifte min cykelkæde? hver 2.000 miles

Off-season cykeltræning - almindelige svar

Hvad skal jeg gøre i løbet af cyklus uden for sæsonen? Indarbejd crossfit, løb eller vandreture eller skiløb eller andet, som du måske synes om at gøre, og som supplerer cykling. Dette er vigtigt, da det opbygger fuld kropsstyrke, som du måske har mistet i løbet af løbet. 22.10.2015

Skræddersyet cykel - brugbare løsninger

Hvor meget koster en brugerdefineret cykel? Så dybest set kan du få en total tilpasset landevejscykel på højt niveau til $ 3.700 fra Seven eller $ 5.000 fra Serotta eller nemt bruge op til $ 14.000 til superbilen til road bikes. Med en komponentpakke på øverste niveau og rammemateriale af højere kvalitet ville et godt skøn være $ 6-9.000 alt in. 23 dollars. 2011 г.

Hvornår sælges cykler - enkle svar på spørgsmål

Hvilken måned sælges cykler? ”Fra oktober til april kan jeg normalt skaffe dig den cykel, du har brug for,” sagde Boles. 'Derefter bremser cykelfabrikanter produktionen, når de begynder at løbe op til næste modelår.' Længere mod nord har de fleste butikker en langsom sæson om vinteren efterfulgt af et stort opsving i salget, når vejret bliver varm. г.