Vigtigste > Cykling > Turcykel - holdbare løsninger

Turcykel - holdbare løsninger

Hvad bruges en touring cykel til?

Brugtmere til på vejglatte overflader, i racing og rekreation i dagture. Mens entouring cykeler bygget til styrke, komfort og stabilitet. Som dissecyklerer beregnet til at bære meget tungere belastninger end bare rytteren. I mange dage, måneder eller endda år i træk.20. maj 2019

hvor længe holder cykelkæder



Hvordan adskiller en backpacking cykel sig fra en touring cykel? Er det bare poserne, eller er der noget unikt ved selve rammerne? Jeg kan allerede mærke, at tastaturkrigerne fortæller mig, at du kan tage på tur eller rygsæk med en hvilken som helst cykel. Nå, det er 100% sandt, men det betyder ikke, at vi ikke skal optimere en cykel til vores formål. Når alt kommer til alt kan du køre en Ferrari rundt om i verden, men er det virkelig den bedste bil til jobbet? Denne artikel giver et omfattende overblik over de otte cykelforskelle, der adskiller en turcykel og en rygsækcykel.

Og her er dit korte resume. Nummer et: Cykelpacking-cykler er mindre overbyggede. Turcykler er designet til meget tunge belastninger.

Sikkerhedstestprotokollen for de fleste touring- og bikepacking-rammer er typisk omkring 130 kg rytter og gear, men denne sikkerhedstest etablerer et gulv, ikke et loft. Mens cykelpacking-cykler har tendens til at være på et minimum, er touring-cykler regelmæssigt designet til mere vægt - selvom producenten ikke angiver det nogen steder. Vi vil dog snart se touringcykler annoncere for højere maksimale vægte, da cykeltestfirmaer nu tilbyder certificeringer op til 180 kg.



En cykeldesigner skal ikke kun konstruere sin ramme til kundernes højeste forventede belastning, men også omhyggeligt vælge komponenter, der ikke går i stykker. Da hjulene sandsynligvis svigter på en touring-cykel, vil du normalt se meget slidstærke fælge og et højere antal eger end på en cykelpacking-cykel. Ulempen ved en overdækket cykel er, at den er tungere.

De fleste backpacking-cykler er i området 10 til 14 kg, mens tilsvarende dyre touring-cykler vejer 14 til 17 kg. Det er værd at bemærke, at komponenterne på din cykel er ligeglad med, om du vejer 50 kg og har 40 kg bagage, eller om du vejer 80 kg og bærer 10. Vægtens position spiller dog en rolle.

Hvis udstyret udsættes for høje belastninger, skal rammen også være stiv. Nummer to: Cykelpacking-cykler har normalt en lavere rammestivhed. Rammestivhed går normalt hånd i hånd med en overdækket cykel.



Toprøret og nedrøret er de vigtigste rammerør, da de er mediet, der kan modstå de fleste vridningskræfter mellem bag- og bagbagagen. Turcykler bruger regelmæssigt rørene med den største diameter og tykkeste væg. Da belastningen på en bikepacking-cykel er minimal, kan rammedesignere vælge lettere stelrør, der ikke er så stive, men resulterer i en mere livlig tur, når man træder uden bagage.

Jeg kategoriserer livlighed som en ramme, der har en mærkbar, men meget lille frame flex. For at optimere en cykels livlighed skal der tages højde for en kørers kørestil, ydeevne og vægt. Det er dybest set umuligt at bygge en nippy cykel, der også er stiv nok til at bære en tung for- og bagbelastning.

Du kan dog bruge en lettere ramme og kun bære en last i den ene ende, eller du kan transportere dit udstyr i en trailer i stedet. Cykelpackingsbelastninger kan også være meget tunge, især hvis du har dagligvarer og 10 liter vand med dig i en uge. Når du kører på denne måde, vil du sikre dig, at din bikepacking rig er lige så stiv som en touring cykel.



Nummer tre: Cykelpacking-cykler har forskellige monteringer. Beslagene adskiller sig normalt mellem touring og backpacking cykler, men linjerne bliver temmelig slørede i disse dage. En touring-cykel har altid stativer og fendermonteringer, mens en bikepacking-cykel kun nogle gange har dem.

En cykelpackingscykel har næsten altid et par rackmonteringer, en touringcykel ikke. Derudover kan cykelpacking-cykler have monteringer til en direkte monteret rammepakke og toprørlommer samt lejlighedsvis montering på sæde- og kædestag. At finde et stativbeslag på en rygsækramme er ret sjældent, men det er fint - det er let at læne din cykel mod styret med tynde cykeltasker.

En cykel med cykeltasker ligger ikke så godt, så det er mere almindeligt med touringcykler. Nummer fire: cykelpacking-cykler har kortere kædelag. En touring cykel har lange kæder af tre grunde.

Nummer et, der er normalt en betydelig mængde vægtforvrængning bagpå på grund af de større haleposer, og længere kædelængder hjælper med at skifte tyngdepunktet længere frem. Nummer to: Ved at forlænge akselafstanden får du et boost i stabiliteten ved høj hastighed. Og nummer tre: Så dine hæle ikke rammer kufferterne, mens du kører.

Til sammenligning har cykelpacking-cykler normalt 20-30 millimeter kortere kædelængder på grund af de forskellige posedesign og de lave belastninger, der kan forventes; cykepacking cykler bør ikke have nogen problemer med hælstrejke eller ridestabilitet. De kortere kædestænger gør cyklen mere manøvredygtig, og det bliver også lettere at løfte forhjulet over forhindringer. Hvis du nogensinde har hørt folk sige, at korte kædestænger får en cykel til at accelerere hurtigere, kan det være sandt, hvis du sparer en håndfuld gram fra rammen, men generelt er det et ret meningsløst krav.

Nummer fem: Cykelpacking-cykler er normalt beregnet til terrængående terræn. Et hurtigt kig gennem kategorierne i min Bikepacking Bike Buyer's Guide, og det bliver klart, at disse cykler er bygget til terrængående terræn. Jeg klassificerer cykelpacking-cykler baseret på hjulspecifikationen, da dette er en nøglefaktor til bestemmelse af en cykels evne til at udføre off-road.

langsom ryk vs hurtig ryk

Dog kan cykelpacking-cykler også bygges specifikt til vejen - mange af gruscyklerne i min bog er egentlig bare fedtdæk-cykler, hvilket gør dem til den hurtigste mulighed for en let vejtur. Til sammenligning gennemføres en typisk cykeltur på betydeligt mindre varierede overflader, så styretypen normalt er det bedste udgangspunkt for valg af touringcykel. Der er meget overlapning mellem cykler! Kraftige terrængående cykler findes normalt i begge mine bøger, og når gruscykler har rack- og mudderbeskyttelsesbeslag, kan de ofte findes i afsnittet 'let touring' i min turbog.

Nummer seks: Cykelpacking-cykler har undertiden højere pitchforhold. En touring cykel bør ideelt have klatretøj, der er 20 inches eller mindre. En cykelpacking cykel kan slippe af sted med højere klatretøj, da du sandsynligvis bærer mindre vægt op ad bakke.

Imidlertid fokuserer cykelpacking-cykler ofte på off-road ture, hvor stigningerne er både stejlere og mere glatte. Som et resultat har de bedste rygsækcykler det samme klatreudstyr som en touringcykel og nogle gange mindre. Nummer syv: Cykelpacking-cykler bruger 1X-drev oftere.

I de fleste bikepacking-cykelkategorier i mine bøger er 1X drivlinje bestemt den mest populære mulighed! De bemærkelsesværdige undtagelser er 700c gruscykler, som ofte er bygget omkring kørsel på vejen - og mærkeligt nok 29 tommer off-road cykler. 1X-kørebaner giver mere dækafstand og kortere kædelængder sammenlignet med en frontskifteropsætning. Mens de har større gear hopper mellem gearene, behøver du ikke foretage nogen finjusteringer på stejlere terræn, som du ville gøre på vejen.

Nummer otte: Cykelpacking-cykler bruger færre komponenter, der kan serviceres. Den forventede varighed af en bikepacking-tur er ofte kortere end en tur. Dette betyder normalt at bruge mere tid i cykelbutikker.

Hvis noget går galt, kan du sende dele til garanti, få reservedele eller få professionelle reparationer. Det er almindeligt at finde pressefaste bundbeslag, ophængsgafler, hydrauliske bremser, integrerede skiftere og titanium eller kulfiber på rygsækcykler, men disse er meget mindre almindelige på specialtourcykler. En touring cykel består normalt af de enkleste dele, der kræver de grundlæggende værktøjer, der findes i butikker rundt om i verden.

Imidlertid har mere komplekse dele som integrerede gearskifthåndtag og hydrauliske bremser vist sig at være ret pålidelige i de senere år på cykler i løbet af de næste mange år. Så kan en cykel designes til både bikepacking og touring? Absolut. Co-op Cycles ADV 4.2 er et godt eksempel.

Cyklen bruger indbyggede komponenter, der holdes lidt enkle. Det har super lave forhold, er meget off-road og har bestemmelser for touring stativer og mudderbeskyttere eller bagage bur poser. Udførelsen er robust, og du kan se efter de 16 kg vægt.

Rammens geometri er meget tættere på en cykel med lang akselafstand og lodret styr. Du kan sætte cyklen op med cykeltasker til en lang tur eller alternativt som en lettere og hurtigere off-road opsætning. Hvilken cykel skal du tage? Jeg er nødt til at gentage - du kan bruge ALLE cykler til touring og backpacking! Men hvis du vil optimere din opsætning, skal du tage højde for din samlede belastning, terrænet, der skal køres, terrænets stejlhed, den foretrukne opsætning af taske, og om du har adgang til reservedele eller værksteder med de relevante værktøjer.

En ordentlig bikepacking-touring hybrid er en overbygget off-road cykel med generøs dækafstand og monteringer til bagagebærer, mudderbeskyttelse og bagagebærer. Hvis du kan lide mine artikler, kan du støtte dem ved at få en kopi af mine bøger, du kan deltage i min Patreon, hvor jeg tilbyder belønninger, eller du kan hjælpe mig med at optimere YouTube-algoritmen ved at lide og abonnere på dem!

cykelbalance

Hvad er en god touring cykel?

10 AwesomeTurcyklertil dit næste eventyr
  • BedstVærdi. 520 Disc. 520 trekbikes.com. 1.679,99 $.
  • Tidløs stil. Marrakesh Drop Bar. salsa salsacycles.com.
  • En klassiker, opdateret. Disc Trucker. surly surlybikes.com.
  • BedstFor langdistanceflyvninger. AWOL-ekspert. specialiseret specialist.com.
  • Mest alsidige. RLT 9 STÅL. niner ninerbikes.com.
21. juli 2020

Hvad er forskellen mellem en landevejscykel og en touring cykel?

Turcykler

Designet til lange afstande påvej, de er en hårdere version aflandevejscykel,med enmere afslappet kørestilling. Turister er også gode bagagebærere med stærke rammer, to fastgørelsespunkter til stativer og brede dæk for at sikre en stabil kørsel.

Kan en touring cykel bruges off road?

Fuld liste over stift stålAf-Road Touring Cykler(med Plus Dæk) Ikke kun er dissecykleriboende enkle, robuste og lette at vedligeholde, men de er meget dygtige, tillidsinspirerende og komfortableaf-vejopdagelsesrejsende.31. januar 2019

Rediger: Troldet er ikke klar til remdrev uden ændringer

forskellige kropstyper

Hvorfor er turcykler så dyre?

Turcyklerer fleredyrtfordi de er designet forskelligt til at rumme tungere belastninger med en stål- eller titaniumramme og større 26 til 28-tommer hjul for at aflægge mere afstand. Du køber entouringcykeldu kan nyde længere ture og betaleogsålidt kan give dig en cykel, der ikke måler op.

Har turcykler gear?

Dettouring cykel gearing haren større rækkevidde end en vejopsætning, da den inkluderer et meget lavere sætgearat klare de mange forskellige terrænområder på entur. Derfor er der en lav ende til at klare bakkerne, men stadig med en høj ende for at give dig en høj rejsehastighed på fladen, hvis du ønsker det.

Er en landevejscykel hurtigere end en touring cykel?

En af de største grunde til, hvorforlandevejscyklergå så megethurtigere end touring-cyklerer den aerodynamiske kørestilling, som de opmuntrer. Ved at udskifte et fladt styr med faldstænger kan du give dig selv mulighed for at indtage den aerodynamiske position på din tourer.

Er turcykler dyre?

Den ekstra komfort og robusthed koster mere.Turcyklerer fleredyrtfordi de er designet forskelligt til at rumme tungere belastninger med en stål- eller titaniumramme og større 26 til 28-tommer hjul for at aflægge mere afstand.Turcyklererdyrtog er det også værd.

Hvad gør en touring til en touring bike?

Turcyklergenerelt har en længere akselafstand med mere afstand mellem forhjulene og baghjulene for øget stabilitet, og ofte vil pedalerne (og derfor sadlen) være lidt lavere til jorden og skabe et lavere tyngdepunkt - mindre manøvredygtig på et stramt sted, men mere betryggende og4. februar 2015

Hvor mange gear skal en touring-cykel have?

Derudover kan de bageste tandhjul eller kassette være på 7, 8, 9 og 10 hastigheder for at give dig op til 30 forskelligegearpå en skiftercykel. Men de flestetouringog bjergcyklerBrug et 'tredobbelt' front kranksæt og 8 eller 9 bageste tandhjul for at give dig 24 til 27 forskelligetouring cykel gearing.

Hvad gør en cykel til en god turcykel?

Cykler designet til touring er generelt meget imødekommende og behagelige over særligt lange afstande, ofte inklusive kuffertstativ og -skærme, behagelige afslappede geometrier og en bred vifte af gear. Dæk med større volumen er også almindelige for alsidighed på flere overflader, fordi du aldrig ved, hvor du kan ende.

Hvad er forskellen mellem en eventyrcykel og en touringcykel?

Klassiske touringcykler kan enten have en flad eller drop bar. Eventyrcykler er bygget til at sløre linierne mellem mountainbikes og racercykler. De elsker fortov, de elsker grus, de elsker snavs, og det er godt, fordi du måske kommer på tværs af alle disse overflader under din tur.

Har du brug for en cykel til en tur?

Hvis du planlægger et flerdages eventyr på cykel og har til hensigt at rejse så langt som dine ben kan tage dig og bære alt hvad du har brug for til ekspeditionen, kan en touringcykel muligvis være på din udstyrsliste. Den gode nyhed for turcyklister er, at udbuddet af cykler til rådighed til at imødekomme deres behov er vokset betydeligt i de sidste par år.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på vejen - hvordan man adresserer

Kan cykler køre på vejen? Cykler, PMA'er og ikke-motoriserede PMD'er, såsom manuelle sparkescootere, kan bruges på gangstier. Kun cyklister og PAB-kørere har lov til at køre på veje, undtagen motorveje og vejtunneler. I henhold til vejtrafikloven er det obligatorisk for cyklister og PAB-ryttere at bære hjelm, når de kører på veje.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Sygcykling - svar på problemerne

Hvad betyder sygecykel? cykel ser godt ud

Lyft-cykler - den ultimative guide

Hvor meget koster en LYFT-cykel? Bay Wheels-cykler og e-cykler er nu tilgængelige i Lyft-appen fra kun $ 3 pr. Tur.

Vintercykelbriller - søg efter løsninger

Har du brug for cykelbriller om vinteren? Om vinteren tror du måske, at der ikke er så meget behov for at bære dem, men faktisk er det modsatte tilfældet. Ifølge American Academy of Opthalmology har undersøgelser vist, at uanset årstid kan UV-eksponering øge din risiko for at udvikle grå stær og vækst i øjet, herunder kræft. 07.09.2020

Cykling kraniet cap anmeldelser - anførte spørgsmål og svar

Bær professionelle cykelhætter? Podier er ofte udstyret med ryttere, der bærer baseballkasketter med deres sponsorer på i stedet for cykelkasketter. Der er dog nogle, der prøver at bevare traditionen og fortsætter med at bære dem. De fleste professionelle podier er gået som baseballkasket. Imidlertid prøver nogle at bevare traditionen og udseendet. 2016.