Vigtigste > Cykling > Tubeless cykeldæk - hvordan man løser det

Tubeless cykeldæk - hvordan man løser det

Er slangeløse cykeldæk bedre?

Slangeløse dækhar det samme generelle tværsnit som en konventionel clincher, men uden et indre rør.Slangeløse dæktilbyder også muligheden for at køre lavere lufttryk i enbedregreb og mere behagelig kørsel, er meget mere modstandsdygtige over for lejligheder, ogdæker mindre tilbøjelige til at adskille sig fra kanten, hvis du gør det fladt.14. juli 2020



Hvis du ser mange GMBN-artikler, hvor mange gange har vi sandsynligvis fortalt dig, at tubeless er bedre? Det er lettere, og du får ikke så mange flade dæk, ja i denne artikel skal vi derude, og vi skal bevise det. Vi ser, om det er lettere, og du får færre punkteringer med nogle test. Så lad os komme i gang med det samme.

Så hvis du ikke ved, hvad slangeløs er, er det dybest set, at du giver op på slangen. Du har brug for noget tape, du har brug for din ventil, noget tætningsmiddel, bundt det sammen med dit hjul og dæk og hej presto! Du er slangeløs og klar til at gå. Hvis du vil vide, hvordan du gør det, har vi en komplet og dybtgående artikel, der viser dig, hvordan du gør det.

Men lad os komme til det første eksempel. Først er slangeløs lettere. Lad os bare bevise det til de skalaer, jeg har oprettet her på min super-lette carbon FSA-fælg.



Så sætter vi dækket på. Okay, så den vejer 1.615. Og endelig kommer vi til det indre kar på.

Brooklyn cykelfirma

Så til denne opsætning kommer den ind på 1.855. Lad os nu tage dette rør af igen. Vi vil sætte ventilen i selve fælgen.

Hvis jeg kan finde ventilhullet, lægger jeg det bare i dækket. Så lad os nu tilføje 100 mils rørløs fugemasse. Det bringer mig til denne linje her.



Okay så det var det sidste stykke af min fugemasse. Jeg har 100 mils i det, det er den rigtige mængde pr. Flaske, og den vejer 1,74 kg.

Det er hele 100 gram lettere. Mythbust One færdig, fordi tubeless er lettere. Okay, så vi har bevist, at den slangeløse opsætning sparer 100 gram pr. Sparhjul.

Men hvad betyder det egentlig på cyklen? Fordi du vil spare noget rotationsmasse. Rotationsmasse er den masse, der faktisk altid bevæger sig, så tingene er, hvordan dine hjul har den største effekt der. Nå, det vil sige som selve rammen eller endda chokket på cyklen.



Men hvordan påvirker det dig, når du kører? Lad det siges, at en rotationsmasse kan gøre op til tre gange så meget som denne stationære masse. Så vi har lige sparet 100 gram, så tre gange så meget. Vi har sparet 300 gram, og så har vi to hjul.

Vi gemte 600 gram til en ret simpel og nem opgradering, der ikke koster dig for meget. Nu gøres alt dette med formlen for inertimomentet. Hvis vi har nogen forskere derude, ville vi elske dig at bevise, at vi har ret, eller endda hvis vi tager fejl.

Du kan give os besked i kommentarfeltet nedenfor, så markerer jeg dit arbejde. Så vi lærte, at tubeless er lettere, du har mindre rotation og vægt, men hvad gør vi? Jeg vil virkelig vide, om du får færre punkteringer? Så lad os teste det. Fordi jeg har hjulet i jiggen.

Jeg tager mit værktøj her, det er en torn. Vi skal stikke dækket og sætte et hul i det og se om det forsegler. Så er du klar til dette? Tre, to, en og jeg får mine værktøjer til at trætte. (Hvæsende lyd) Okay, du kan høre luft komme ud.

Lad os vride det og forhåbentlig forsegle det. Okay, vi har fugemassen kommet ud. Ingen luft undslipper.

Så det beviser fugemassen, rørløs opsætning gjorde sit job. Hvis du nu havde et rør i dette hjul, ville det være et spil, hvis du gennemboret init, da du ikke ville være i stand til at forsegle røret. Luften ville slippe ud, og din tur ville være forbi. det er endnu et kryds for rørløse.

Okay, så fortsæt, vi får en vare i dækket. Lad os tale mere om en indvirkning og noget som en slangebid. Pas på, hvad der sker, når du får en slangebid, er at du har din indflydelse, jeg tager min hånd som et eksempel, og det går lige ind.

Det går gennem dækket og rammer røret på fælgen. Nu er denne indvirkning, fordi den kombineres mod to ting, og røret er midt i det, er røret faktisk klemt, og det forårsager slangebid. Disse to små små huller, næsten som slangetænder, ha jeg gik selv ind i det rør, og det forårsager et fladt dæk.

Nu med slangeløs, fordi du ikke har et rør i, får du ikke disse slangebid. Det er en anden grund til, at du vil køre slangeløs, og selvfølgelig betyder færre uheld mere ridetid. Da du har bedre punkteringsbeskyttelse med det rørløse system, betyder det igen, at du faktisk får mere greb.

Og med det mener jeg, at du faktisk kan blive trykløs, fordi hvis du tænker over det, har du mere pres, når du betjener et rørsystem. Fordi du ikke vil komme virkelig hårdt igennem og få en slangebid, eller hvis du ikke vil have noget at komme ind i dækket, skal jeg lægge lidt mere pres på, men fordi du slipper af med de to problemer med slangeløs system, kan du frigive et lille pres. Nu taler jeg ikke om et stort beløb her.

Jeg taler om to, tre, fire PSI. Det hele kommer ned til et lille eksperiment, fordi du ikke vil have, at dækket skal rulle eller bøje under dig. Så tag dette dæk med en knivspids salt.

Eksperimentér lidt. Tag noget PSI ud. Du får mere greb, hvilket betyder, at du vil være i stand til at køre svingene hårdere, og du vil være i stand til at tage et par pauser senere.

Hvilket igen betyder, at du bliver hurtigere og har det mere sjovt. Okay, så til vores femte og sidste test har jeg to? Hjul her. Fælge er identiske, dækkene er identiske og trykket indeni er identisk.

Den eneste forskel er, at denne har et rør, og det er godt, det er slangeløst. Jeg laver en lille trykprøve for at vise dig, når de faktisk deformeres under tryk. Så når jeg klemmer denne med røret, kan du faktisk føle, at det er ret svært at deformere dækket. Når jeg tager mit slangeløse dæk, er det faktisk lidt lettere at deformere det dæk.

Bare fordi du ikke har slanger, betyder det, at der er behov for mindre modstand for faktisk at deformere dækket. Det betyder, at du kompenserer for bumpene lidt mere. Det vil absorbere nogle af disse mindre påvirkninger.

Måske hvis du kører over rødder og klodser i et langsommere tempo, giver det dig bare en jævnere tur. Dette er ikke så mærkbart for langt størstedelen af ​​chauffører. Men når du kører på højeste niveau, hjælper hver lille fordel virkelig.

Fortsætter et par fakta om, hvorfor du vil blive slangeløs. Forhåbentlig ødelagde jeg en hel masse ting og fortalte dig, hvorfor du vil gøre slangeløs. Det er så simpelt, og det er sådan en god opgradering, at du sandsynligvis aldrig nogensinde vil køre det rør igen.

Hvis du gerne vil se flere artikler fra GMBN, skal du abonnere på dem, så du ikke går glip af mere. Klik derefter der for at gå Tubeless og klik dernede for at indstille dit dæktryk. Hvis du har fundet denne artikel nyttig, kan du dele den med en ven og give os en tommelfinger b-up som.

Skål!

Bliver slangeløse dæk flade?

Det er ret sjældent at få enfladt dæknår du har enrørløsOpsætning. Fugemassen inde i dindækforsegler hurtigt små huller og snit for at holde dig rullende på vejen eller stien. Imidlertid,lejlighederer altid mulige - selv medrørløs.

Slangeløse vejdæk og hjul bliver stadig mere populære, men en række mennesker har haft og har problemer med dem. Og det er virkelig ingen overraskelse, er det? Fordi de ser så ens ud, men adskiller sig tydeligt nok fra normale dæk og slanger, snubler vi faktisk. Så lad os prøve at forenkle tingene, ikke? Dernæst er vores slangeløse doser og don'ts. (afslappet technomusik) Først et lille resumé af, hvad det faktisk er.

Et rørløst system er et system, der, overraskelse, overraskelse, ikke har noget rør i det. Så for at det kan fungere, skal sengens kant være lufttæt, så ofte kan det være så simpelt som et specielt klæbebånd til forsegling, som du kan se på denne DT Swiss her, og nogle slangeløse dæk er også uigennemtrængelige. Så bogstaveligt talt behøver du ikke lægge noget for at sætte dem op, og de er lufttætte.

De fleste har dog brug for en slags flydende fugemasse, der derefter belægger indersiden af ​​dækket og fylder alle de små bittesmå huller, hvilket gør det lufttæt. Men som en ekstra bonus forsegler dette fugemasse også de fleste punkteringer, mens du kører. Uden fugemassen får du stadig ikke punkteringer, men du vil stadig være sårbar over for skarpe genstande - et rørløst system til vejen er faktisk grænsefladen mellem dækperlen og fælgvæggen.

Begge komponenter skal være slangeløse-specifikke for at være sikre. Hvilket fører mig direkte til vores første, prøv ikke at slange et almindeligt vejdæk. Det er faktisk meget farligt, da et specielt slangeløst dæk har en meget stivere perle, der ikke kan strækkes.

Årsagen til dette er, at der åbenbart ikke er noget rør indeni, der ellers ville klæbe det til fælgen. Du kan stikke det med større volumen, lavere trykdæk, såsom mountainbike-dæk eller cyclocross-dæk, men det højere tryk, der kræves til tynde vejdæk, betyder, at det bare er super, super sketchy med lidt mindre tryk i dine slangeløse dæk i forhold til hvad du kunne køre med dine standard rørformede dæk. Dybest set hjælper det dig med at rulle mere effektivt på alt andet end super glat asfalt, da det blødere dæk er i stand til at absorbere det fra vejstøj.

Og du behøver alligevel ikke bekymre dig om blå mærker. Og ja, jeg ville virkelig overveje at trække til at køre 46 PSI i en 28'ere. Nå, jeg nævnte fugemasse lidt tidligere.

Jeg bruger altid fugemasse i mit rørløse rør På denne måde får jeg punkteringsbeskyttelse mod skarpe genstande og også mod indfangning. Men du skal huske på, at fugemassen har en levetid. Det tørrer ud inde i dækket.

Så nu og da, måske hver tredje eller fjerde måned, skal du genopfylde disse tætningsniveauer. Meget let. Lad blot trykket trække ud af dine dæk, fjern ventilkernen, indsprøjt mere tætningsmiddel (pop), og gå af sted. Sørg for at skubbe dækkets perle ind i den centrale fordybning af fælgen, når du monterer dækket.

Dette reducerer hjulets diameter effektivt og giver dig derfor mere slæk i dækket for faktisk at få det over fælgets sidevæg. (Cykelpumpe) (sukker) Brug ikke timer og timer på at pumpe vedvarende slangeløse dæk. Der er mange små tip, der kan gøre livet meget lettere.

Så med dit fugemasse inde i dækket, vil du rulle det ret tæt over gulvet eller din bordplade. Jeg dækker dækperlen med et godt lag fugemasse. Og det skulle betyde, at det er meget lettere at puste op.

Hvis det ikke virker, er det næste skridt at tage noget sæbevand og derefter bare børste det på dækkets sidevæg, og det kan virkelig hjælpe med at forsegle ting. Nu er der andre tip, men hvis jeg er ærlig, hvis det stadig ikke passer på dette tidspunkt, har jeg tendens til at miste tålmodighed Få de store kanoner frem. (Punch bell) (Punch) Når du er slangeløs over flere forskellige Hvis du cykler, kan en Topeak Booster som denne være en god investering.

Det fungerer som en normal togpumpe. Men så har den også denne lufttank, som du kan oplade til op til 160 PSI. Og så frigives al den luft med et tryk på en knap, superhøjt volumen, ligesom en kompressor ville fungere.

Hvis inflation uden dæk ikke er en regelmæssig begivenhed for dig, måske i stedet for at investere i det, skal du blot se din lokale luftkompressor. Strengt taget siger alle værksteder og tankstationer i nærheden af ​​mig, at cykeldæk ikke må pumpes op med deres luftkompressorer. Men måske kan du finde en venlig.

Og vær virkelig, virkelig forsigtig. Vent på, at kuglesæderne spreder sig. Og så er du færdig! (Cykelpumpe) (Pop) Uanset hvad du gør, skal du ikke bare blive skør, fortsætte med at pumpe op til 120 PSI og blæse derefter dækket rent ud af fælgen.

Det er højt og det er virkelig rodet. smid ikke bare et slangeløst dæk i skraldespanden. Du er tilfældigvis uheldig nok til faktisk at få et fladt dæk, der ikke forsegler, fordi du i nogle tilfælde kan ordne dækkene.

Jeg gjorde det kun med et almindeligt reparationssæt til sammenbrud, men du kan også få de korrekte slangeløse dækreparationssæt. Nogle gange anbefaler producenter ikke denne fremgangsmåde, så du kontrollerer sandsynligvis først Anna. Nå, der er dine doser og don'ts.

Tubeless som et system er ikke for alle. De fleste chauffører føler ikke rigtig behov for at skifte lige nu. Og det er helt fint, men husk bare, at det bliver en stadig mere konkurrencedygtig mulighed.

Og jo længere du kommer væk fra asfalten, jo stærkere bliver tilfældet for tubeless. Ja, det overlader jeg til dig. Højre, sørg for at abonnere på GCN, før du går til denne artikel, bare klik på kloden for at gøre det.

Og hvis du vil se et par flere artikler, der er relevante for dette emne, hvad med 'Clinches vs. Tubeless vs. Tubular Dæk'Oh ja.

Det er bare dernede, eller for at se en artikel, hvor vi kigger på brede fælge og brede dæk, skal du bare klikke dernede.

Hvad er meningen med slangeløse dæk?

Ud over,slangeløse dækkan køres med et meget lavere tryk end rørdæk(ingen knivflader at bekymre sig om), hvilket giver meredæktræd i kontakt med jorden. Resultatet er bedre trækkraft, især i hjørner.

Hvad er ulemperne ved slangeløse dæk?

Tubelessulemper
  • Dyrere.
  • Montering er mere rodet og mere tidskrævende.
  • Fjernelse kræver ofte god grebstyrke.
  • Luft og fugemasse kan undslippe ('burping'), hvisderesperlen kommer væk fra kanten på grund af en pludselig stød eller ekstrem svingkraft.
  • Tætningsstoffer, der koagulerer, skal påfyldes hver sjette måned.

Hvor længe holder slangeløse dæk?

STAN'S: To til syv måneder afhængigt af varme og fugtighed. Jo varmere og tørre forhold, desto hurtigere fordamper det. ORANGE SEAL: Afhængigt af temperatur og fugtighed, køretid og geografi, digskulle gernefå en til tre måneder tilrørløsopsætninger og op til seks måneder i et rør.19. februar 2014

Er tubeless værd at gå?

Der vil altid være mennesker, der ihærdigt forsvarer rør og siger detrørløser en gimmick eller ejværdidet. Men i de fleste tilfælde af bjerg- og stieridning,rørløser - langt den letteste, mest pålidelige og omkostningseffektive opsætning, du kan køre. Som ethvert system,rørløshar brug for vedligeholdelse.14. juli 2015

Hvor meget koster slangeløst dæktætningsmiddel?

Til en standard mountainbikedæk, vi anbefaler 2-3 ouncefugemasse. Det kan være en god idé at bruge 3-4 ounce i større mountainbikedækeller til den første opsætning idæksom du har svært vedforsegle. Vi bruger ca. 4-5 ounce i FATdæk. Til vej- og cyklocrossdækVi anbefaler også 2 ounce.

Bruger proffer slangeløse dæk?

I en verden af ​​professionel road racing,slangeløse dækforblive en nyhed. Det store flertal affordeleride traditionelle rørformededæklimet til rørspecifikke fælge, og mens der har været bemærkelsesværdige forekomster affordelekører vidererørløs, der har været lidt bevis for en havændring i holdning tilderesteknologi.2. september 2019

Er slangeløse dæk smertefulde?

De kan være svære at montere. Fordideresskal være lufttæt mod fælgen, mange modeller er svære at tage på. Dette er en reelsmertehvis du punkterer ud på en tur.21. maj 2014

Hvornår skal et slangeløst dæk udskiftes?

Alt i alt,slangeløse dæker ikke så anderledes end almindeligdæk. Det skal du kunerstatteditslangeløst dæknår det er nedslidt eller ikke længere holder luft.

Hvor ofte pumpes slangeløse dæk opp?

Og vi anbefaler altidoppustningditdækoprindeligt til omkring 60psi og derefter lade dem være i mindst en halv time eller deromkring, før de gik tilbage til dem for at se, om de har holdt pres eller er deflateret lidt. Hvis de har tappet lidt, skal du ikke bekymre dig, det er ret normalt.13. oktober 2016

Kan et slangeløst dæk bruges på en landevejscykel?

Et glat racercykeldæk med lav rullemodstand og øget trækkraft i sving. Dette slangeløse dæk er klar til at udforske eller køre på grusveje. Mavics UST-system designer hjul og fælge i fællesskab, men det er også kompatibelt med andre vejrørløse tilbud.

Hvordan ser et slangeløst dæk ud på en bil?

Slangeløse dæk ligner normale dæk: U-formet i sektion med wire eller syntetiske 'perler' indlejret i kanterne. Når dækket er oppustet, tvinger lufttrykket perlerne op til kanten på hjulfælgen og holder dækket på plads.

Kan et dæk bruges uden et indre rør?

Tubeless Ready-dæk kan bruges både med og uden et inderrør, fordi dækket og fælgen er designet, så de tætner hinanden direkte.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Let mad til mavebesvær - hvordan man beslutter

Hvilke fødevarer er lette på maven? 11 fødevarer, der er lette at fordøje Toast. Del på Pinterest Ristning af brød nedbryder nogle af dets kulhydrater. Hvide ris. Ris er en god kilde til energi og protein, men ikke alle korn er lette at fordøje. Bananer. Æblesau. Æg. Søde kartofler. Kylling. laks.

Atkins diæt vs keto - hvordan man retter det

Hvad er bedre Atkins eller keto? Atkins og keto er begge diæter med lavt kulhydratindhold, der kan være til gavn for vægttab, diabetesstyring og hjertesundhed. Deres største forskel er, at du gradvist øger dit kulhydratindtag på Atkins, mens det fortsat er meget lavt på keto-dietten, så din krop kan forblive i ketose og forbrænde ketoner til energi. 13. juni 2019

Protein shake til muskelgendannelse - holdbare løsninger

Hvilket protein er godt for muskelgendannelse? En undersøgelse viste et positivt anabolsk respons, efter at deltagerne indtog 20 gram valleprotein inden træning (9). Andre fordele ved at spise protein inden træning inkluderer: En bedre anabolsk respons eller muskelvækst (11, 12) Forbedret muskelgendannelse (12)

Termisk mad diæt - innovative løsninger

Hvilke fødevarer har den bedste termiske effekt? Kulinarisk ernæringsekspert Trudy Stone er enig: ”Æg er en af ​​de bedste kilder til fedtforbrændende proteiner, der får dit stofskifte fyret. Diæt med højt proteinindhold har vist sig at øge dit stofskifte på grund af den termiske effekt af mad - mængden af ​​kalorier, som din krop forbrænder for at metabolisere fødevarer. ”27 februar. 2019 г.

Sunde probiotika - typiske svar og spørgsmål

Hvad er det sundeste probiotiske at tage? En generel anbefaling er at vælge probiotiske produkter med mindst 1 milliard kolonidannende enheder og indeholdende slægten Lactobacillus, Bifidobacterium eller Saccharomyces boulardii, nogle af de mest efterforskede probiotika.9 нояб. 2018 г.