Vigtigste > Cykling > Volumen af ​​et cykeldæk - listede spørgsmål og svar

Volumen af ​​et cykeldæk - listede spørgsmål og svar

Hvad er volumenet på et dæk?

Den gennemsnitlige bildækhar enbindpå 10 liter og et tryk på 32 psi (14,7 psi = 1 atm) Den gennemsnitlige cykeldækhar enbindpå 4 liter og et tryk på 85 psi.





MAN VO: Forventningen om en racerbane vokser med omgange. Men ikke kun forventningen vokser. Motorenes brøl, dækets skrig og derefter løbet om det vindende spor.

Siger alt, NASCAR. En racerbil er meget mere end stål, benzin, gummi og hastighed. En racerbil er et videnskabeligt eksperiment på hjul.

er mandelmel sundt

DIANDRA LESLIE-PELECKY: Taler du om et højtryksjob. Det eneste, der holder en bil på forakslen og ud af væggen ved 200 mph, er dens dæk. Hvordan gummiet rammer vejen bestemmer, hvor hurtigt bilen går.



Og det er derfor, at dæktryk er et af de mest alsidige værktøjer i en besætningschefs arsenal. STEVE LETARTE: Jeg var en dækmand i mange år, før jeg blev besætningschef. Og jeg lærte for længe siden, at et dæk med lavt lufttryk, ikke uden lufttryk, er et lykkeligt dæk.

DIANDRA LESLIE-PELECKY: Dækkene bliver varme. Din bils dæk kan nå 160 grader Fahrenheit. NASCAR-chauffører får deres dæk til at arbejde lidt hårdere, og dækkene bliver varmere.

LISA SMOKSTAD: Vi måler dæktemperaturer med et pyrometer. Den har faktisk en sonde, og vi holder den på tre forskellige steder i dækket. STEVE LEARTE: Dit dæk kan være 220, 230 grader på overfladen under en lang strækning et sted som Martinsville, når du bremser.



Et dæk kan komme godt over 300 grader Celsius, mens det kører på banen. DIANDRA LESLIE-PELECKY: Temperaturstigningen kommer fra friktionen mellem dækket og sporet. Afhængig af sporoverfladen og hastigheden kan dækkene nå 250 til 325 grader Fahrenheit eller mere.

Din bilejermanual fortæller dig, at du måler dæktrykket, når dækkene er kolde. Det skyldes, at varmere dæk har højere tryk. Luftmolekyler er konstant i bevægelse.

Faktisk bevæger det gennemsnitlige luftmolekyle sig over 1.000 miles i timen. Dæktrykket skabes af luftmolekyler, der bevæger sig i dækket. Hvis et luftmolekyle rammer dækkets inderside, skubber det det udad.



Mens gasmolekylerne inde i dækket skubbes ud, skubber luftmolekylerne uden for dækket ind. LISA SMOKSTAD: Det laveste tryk, vi hidtil har brugt på en NASCAR-rute, ville være en Martinsville, som er den mindste rute, vi besøger. Og vi kan kun nå otte pund til venstre.

DIANDRA LESLIE-PELECKY: Folkene på NASCAR taler om dæktryk i pund. Hvad de betyder er PSI eller pund pr. Kvadrat tomme. Tryk er den kraft, vi måler i pund divideret med det område, som kraften virker på, som vi måler i kvadratcentimeter.

LISA SMOKSTAD: Efter et pitstop og dækkene kommer over væggen, er det første, jeg gør, at tage hætten af ​​og kontrollere trykket. DIANDRA LESLIE-PELECKY: Et dæktryk på 23 PSI betyder, at dækket faktisk indeholder omkring 38 PSI. 23 PSI plus ca. 15 PSI, som kompenserer for det atmosfæriske tryk.

NICK HUGHES: Trykket er proportionalt med ændringen i volumen og temperatur. Vi kører radiale dæk, der er meget stive, så lydstyrken ikke ændrer sig meget. Som et resultat stiger trykket med temperaturen.

DIANDRA LESLIE-PELECKY: Højere temperaturer betyder, at molekylerne bevæger sig hurtigere. Jo hurtigere de bevæger sig, jo oftere rammer de dækkets sider, og jo mere kraft udøver de. Mere magt betyder mere pres.

Denne stigning i tryk kaldes trykopbygningen. JOSH BROWNE: Du ser de fleste racerbaner på det venstre dæk, du kan se en 10 PSI stige fra kold til varm. Og du kan se en opbygning af 20-30 PSI på det rigtige dæk.

LISA SMOKSTAD: På Homestead opbygges det højre fronttryk til omkring 23 pund. Den højre agterstavn vil være omkring 15 pund. Venstre bageste på denne nye bil vil være omkring 8, og venstre forhjul vil veje omkring 15 pund.

DIANDRA LESLIE-PELECKY: Et højre forhjul ved Homestead, der starter med det mindste lufttryk på 47 PSI, og i slutningen af ​​det lange løb ville et dæktryk på 70 PSI have. Bildæk er normalt fyldt med luft, men ikke NASCAR-dæk. LISA SMOKSTAD: Vi bruger kvælstof i stedet for luft i dækket, fordi det er en tørregas og forhåbentlig styrer opbygningen af ​​lufttryk under kørslen.

JOHN PROBST: Vi bruger normalt kvælstof, fordi det er den fremherskende gas i vores atmosfære. Hvis vi kun har en enkelt benzin, ved du, jeg tror, ​​det giver os mulighed for lettere at beregne bygninger og effekter fra temperatur og lignende. DIANDRA LESLIE-PELECKY: Selvom vi kun har en enkelt benzin i dækkene, vil besætningen ikke afslutte chefjobbet lettere.

Han ved, at dæktrykket ændrer sig, men han skal også finde ud af, hvornår. BRANDON THOMAS: Så du prøver at måle, når dækket når sit optimale lufttryk. Og du eksperimenterer også i løbet af weekenden.

Kommer vi tidligt til det lufttryk? Kan vi modstå dette lufttryk, og når vi det sent? Vil vi øge lufttrykket, når det er koldt, så det bliver varmere før eller før eller senere, er et køretøj med højere ydelse? DIANDRA LESLIE-PELECKY: En del af grunden til, at chauffører undviger advarsler, er fordi de forsøger at få lidt ekstra friktion og få lidt mere varme i dækkene. Den ekstra varme øger dæktrykket og forhåbentlig giver dem lidt mere greb. Så hvis du nogensinde har spekuleret på, hvem der er under mere pres i slutningen af ​​en tur med grønt flag, chaufføren eller deres besætningschef - svaret er: ingen af ​​dem.

Det er dækkene.

cykling jeans kvinder

Hvad er den gennemsnitlige cykeldækstørrelse?

650B (ISOstørrelse584) bruges til nogle randonneurcyklerog andre specialiseredecykler. 650C (ISOstørrelse571) bruges til mindre vejcyklerog triatloncykler. Det herstørrelseer undertiden specificeret som 26 '. 700C (ISOstørrelse622) er den mest anvendtestørrelsetil moderne vejcykler.

Scott Genius er altid designet til at være en meget alsidig cykel. Og dette er den nyeste udgave, den har gennemgået et redesign i fuld ramme, men en af ​​de virkelig seje funktioner på denne cykel er, at du meget let kan bytte de to forskellige hjulstørrelser, så i denne artikel skal jeg prøve 27,5 hjul, skift dem til 29 og fortæl dig, hvordan det føles på stien, hvordan det rent faktisk ændrer håndteringen af ​​cyklen, hvordan det går mod uret og i sidste ende forsøge at beslutte, hvilken jeg foretrækker, men give op. Forhåbentlig vil du også giver dig et lille indblik i, hvordan dette påvirker denne cykels egenskaber.

Men lad os først vende tilbage til værkstedet for at få det væsentlige - Højre, lad os starte med et par fakta i værkstedet om disse hjul. 27,5-hjulet har et to-punkts seks-tommer dæk, 29er har et to-punkts firehjul vi med vægtene, så 27,5 vejer 1,87 kg og 29er vejer 2,12, så 25 g forskel.

Glem ikke, at det kun er til en balance cykel, hvis det er. Vi har et par 29''er hjul, der faktisk er 50g tungere. Glem ikke, at dette faktisk er roterende masse, så det gør mere af en forskel end bare den statiske masse af en cykel.

Så jeg ville forvente at gå for at føle dette på et spor, og jeg ville forvente, at 29er faktisk pløjede gennem hårde ting lidt bedre og skulle bære sin hastighed lidt bedre, men lidt hårdere og langsommere, når man accelererer og bremser -6 tommer dæk på de mindre hjul er selvfølgelig bredere end dit gennemsnitlige mountainbike-dæk, der passer til de 'plus' størrelser, men de er også dybere, og det vil gøre en stor forskel i, hvordan cyklen føles. Det er cirka ti millimeter dybere, så hvis vi taler om hele hjulets diameter, er der 20 mm forskelle, på 29er er det 20 mm større. Det betyder, at når du ruller over bump, sænkes angrebsvinklen på det større hjul, så det skal rulle lidt hurtigere over disse bump.

Lad os også tale om dæktrykket, på de plus-dæk, du ville komme væk med på flugt, finder jeg, at på grund af den ekstra masse på dette dæk er du et par psi lavere, kan du slippe væk med lidt mere pres på større hjul. Så ud fra disse tal tror jeg på stien, at jeg ville forvente, at 29er føles tungere, glattere at røre ved, men sværere at starte og stoppe. Den 27. 5 ville jeg forvente lidt mere greb på grund af det brede dæk, ville jeg forvente, at cyklen skulle føle sig lidt nippier og være i stand til at ændre retning lidt lettere og stoppe hurtigere.

Hvordan påvirker hjulene faktisk cykelens geometri? Så lad os først se på hovedvinklen, det er lidt fladere på 29er, 65 dgerees vs 65.6, så ingen enorme bundbeslag vil ændre sig let, så det er seks millimeter højere på 29er, så det drejer ikke så godt , men du har mere spillerum til at træde igennem BB-offset. Så du har syv 7,5 mm mere forskudt på 29er, så det føles som dig.

På 29er er de lidt dybere og dybere på cyklen. Det hjælper helt sikkert med at komme over bumpene, du vil cykle lidt bedre. Okay, nok af workshopchatten, gør det sjove.

Så jeg kører sandsynligvis på denne cykel på 27,5 hjulene i to eller tre måneder nu. Det føles godt, det føles som om du kunne blive rigtig larmende på denne cykel, virkelig aggressiv ned ad bakke, føles det ikke som en rigtig 'plus' cykel.

Et 'plus' dæk kan virkelig finde den største ulempe i mudderet, hvor de svømmer, de graver sig ikke rigtig i. Sådan føles det ikke med denne cykel. Dækkene er 2,6 tommer, men slidbanerne er jævnt fordelt, de renser mudderet, det graver ind, det føles som en aggressiv lille cykel.

Så det er tid til at prøve 29er-hjulene, og jeg har ikke prøvet dem på denne cykel endnu, så jeg er begejstret for at holde dem på, se hvordan det føles. Jeg har faktisk kørt meget enduro på 29er hjul, så jeg tror, ​​denne cykel kunne fungere rigtig godt - 150 mm rejse, fantastisk til britiske enduros, ikke helt EWS, du vil måske have lidt mere rejse til det, men for min kørestil Jeg tror, ​​at dette kan være en raket på 29er-hjul, men jeg ser frem til at prøve dem fra 29er-hjul med dæk, som begge er rørløse forresten, så det er faktisk ret nemt at bare bytte kassette og diske ud. Så realistisk set kan du have to sæt hjul til den samme cykel og bytte dem ud efter ønske, det er tid til rotorerne.

En sidste ting du skal gøre er bare at vende chippen. Chippen er vendt om, hjulene er tændt og ser ikke store ud. Dækkene er ret smalle, jeg er tilbage til 2.4 nu, så lad os køre på dem.

Højre, jeg har forladt de store hjul i et stykke tid nu, og det føltes godt, det føltes som et rigtig konstant løb, jeg følte, at 29ers altid gjorde det for mig, da jeg var i enduro. Så oven på tingene op, hvor det er ret blødt, men det er lidt chatty bump, det føltes som om jeg fløj absolut. Det føltes sekunder hurtigere end de mindre hjul, men da det blev lidt mere teknisk, føltes det som om du skulle være lidt mere forsigtig.

Så ja, de får Monster Truck til at falde over ting, falder ikke så ofte i huller, men når jeg rammer noget stort, og jeg virkelig prøver at bruge min krop til at opsuge noget, finder jeg mig selv at stikke min rumpe i baghjulet og Jeg gjorde det på dette løb. Så jeg er 5'10 ', temmelig gennemsnitshøjde, hvilket er lidt højere end Martyn og Blake, ville du tro, men jeg finder ud af, at på 29' hjul, som nogle gange holder jeg min bum i baghjulet, når jeg laver det prøver virkelig at bruge mine ben til at suge noget op. Jeg tror, ​​at hvis jeg kun kørte en 29er, ville jeg vænne mig til det, men at skifte mellem dem det var altid lidt af et problem for mig. fordi det faktisk føltes meget hurtigt.

Så nok af følelsen, lad os tale om resultaterne og tiden. Hvilken var vinderen? Så det var 29er, men der var ikke noget i det. Jeg lavede en 1:42 på 29er, 1:43 på 27,5, så det tog kun et sekund.

Men den interessante del for mig kommer, når man ser på splittelserne. Den øverste del af denne strækning var hurtig, flydende, ting der føltes rigtig, rigtig hurtigt på 29er, men jeg var tre sekunder langsommere deroppe, så ikke ubetydelig, men på den uslebne nedre sektion var den fire sekunder hurtigere. Jeg tror, ​​vi kan sige, at det er fordi roll over er, hvor jeg ramte alle disse bump, og der var nogle store breaker bump.

29er dypper ikke så meget, så det er mindre trættende at køre, men også hurtigere over disse bump. Så faktisk for mig er dette en rigtig interessant test. Og som racer kører jeg på de hurtigere hjul.

Jeg har kørt cyklen meget på 27,5'erne, så jeg synes, det er på tide at lade 29'erne være der. Jeg tror, ​​at den største ulempe ved 29ers er, at cyklen stopper.

Jeg har altid følt, at når jeg prøvede at cykle, ikke meget t på denne test, så jeg kan tage det i betragtning i fremtiden, men for nu sidder jeg fast med 29ers. Det er en af ​​de fantastiske funktioner, som jeg finder ud af om nogle af disse moderne cykler, at det er meget let at bytte hjulene ud, du kunne have to par hjul til din hjemmecykel, den mindre og den større, og de passer bare anderledes betingelser skifter ud, eller du kan finde ud af, at du foretrækker den ene frem for den anden og kun sælger de andre cykler - cyklerne er virkelig alsidige. Hvis du har spørgsmål om denne artikel, skal du lade dem være nedenfor, fordi jeg laver en opfølgende artikel om GMBN Tech Channels, så jeg kan komme ind på de nørdede fakta.

Hvis du vil se, hvordan et dæk er lavet, skal du tage en Continental-fabrikstur ovenpå og dernede for Scott Genius First Ride.

Hvad er standardstørrelsen på et racercykeldæk?

700c x 23mm

Hej, tak fordi du klikker på denne artikel, jeg er Karim og velkommen til Super Tan Bike. I denne artikel forklarer jeg alt om at bringe cykeldæk og hvordan man ved, hvilket rør der passer til hvilken type dæk Nummer under dækket Hvis du har en vej cykel, har du sandsynligvis noget, der siger 700 x 23. Hvis du ikke har en rød cykel, har du sandsynligvis noget 26 x noget inches også, så jeg viser dig nogle eksempler på, hvilke typer dækstørrelser der er er okay Den første type dæk er din standardcykel, det kan også være det samme som en pendlercykel, en hybridcykel eller en bycykel, det hele læser sådan, så fortsæt og find nogle numre på væggen på dit dæk og hvad du? Se efter noget, der siger 700 xsomething C, og det er den franske aflæsning af 700 dækstørrelse, som er diameteren på fælgdiameteren 700, og noget du ser, så denne 28c er bredden på 700 ved 28c, du vil sandsynligvis være 700 ved 25cor 23c måske endda 32c 35c siger, hvad du leder efter, og det er sådan, du finder størrelser på røde cykeldæk, hvis du søger på Google, hvis du ikke kan finde ud af, at du sandsynligvis vil have, hvad er det europæiske standarddæk? og fælgeorganisationsstandard hvad der er 28mm er tykkelsen, så ligesom 28c vil det være 28-622 diameteren af ​​fælgen 622mm på din fælg, men hvad man skal passe på er at kopiere dette, og du finder en konverteringstabel, der gør i beskrivelsen nedenfor og prøv at konvertere den til en fransk version, hvis du stadig ikke kan finde nogen af ​​disse, vil dit dæk sandsynligvis være lidt tommer, hvilket er den amerikanske version, det vil være 28 x en lille tommer. Gå videre og find disse numre og gå til konverteringstabellen, der er i linket, laver et eller send dig et link, og det er sådan, du finder dit dækstørrelse i forhold til landevejscyklen, så fortsæt og find nogle numre på væggen af dit Dæk, hvad skal du passe på, dette er lidt anderledes, mens du har læst den franske version af racercykler og leder efter amerikanske versioner af mountainbikes, der er så amerikanske? prøv i inches og find noget der siger noget 26x, noget der siger noget inches fint, denne har ikke en tomme mark, men det er hvad de siger, 26 er 26 inches bred i diameter undskyld og den anden halvdel af tallet er 1 , 95 tommer bredde på dækket, det slipsafskærmning, der er den type størrelse, du leder efter, hvis du leder efter en rørstørrelse, eller hvis du ikke kan finde det, du kan finde etrto-versionen ligesom landevejscyklen det vil være noget som 53-55 953, 53. er millimeter i bredden af ​​fælgen og 559 er 559 millimeter i fælgens diameter ok tak for at lytte håber du har en bedre forståelse af hjultyperne hvis du ikke ' Send en besked til mig eller kommenter nedenfor, bortset fra denne sikre skrivning

Hvor mange liter fylder et dæk?

29gallontildæk.2. jan. 2014

I denne artikel giver jeg dig et hurtigt kig på de 11 gallon lufttanke, du får med Port Freight. Og så vil jeg give dig trinvise instruktioner om, hvordan du gør det til en mere nyttig bærbar enhed, jeg synes, at alle skal have en af ​​disse. Jeg har haft en tank på fem gallon i årevis.

Og du kan se, at jeg allerede har et hurtigt stik der, som jeg bruger til at puste op. Og der er også indbygget et hurtigtfyldningssystem, det er godt til motorcykler, men det går ret hurtigt ud. Et lastbildæk, og det er tomt.

Så jeg ville have en større tank. Og sådan ser havnefartøjet ud. Der er en manometer. Det viser kun tankens tryk.

Og den har standardventilenheden, der giver dig mulighed for at åbne tanktrykket til pumpen. Og lige ved siden af ​​har du en aflastningsventil. Og det er hvad du vil være forsigtig, fordi det er meget tæt på den røde ventil.

Men pumpen har ingen ventil og ingen manometer. Så du har brug for din egen lommetryksmåler, når du arbejder med den, bare fyld tanken for at bruge den. Vi kommer til det om et øjeblik.

Så du åbner ventilen, og du kan høre oppustningsslangen oplades. Men dette manometer viser kun tankens tryk, der er ingen dæktrykmåler. Så du har brug for din lommekniv for at se, hvor langt du går.

Når du puster dit dæk. Ikke nok. Nu skal du trykke det ned på dækventilen igen.

Du forstår pointen. Det er lidt smertefuldt. Og når du vil udfylde den, vil du se denne type oppustning ved de fleste tankstationer og bilvask, du skal holde den ved tankventilen med den ene hånd, mens du holder oppustningen med den anden.

Og du skal være sådan hele tiden og prøve at udfylde det. Det er en ret langsom proces. Hvis du nu har en af ​​de bærbare enheder, elsker jeg disse små 18 volt enheder.

Hovedet er forsynet med en lås. Så du kan fastgøre den til tankventilen, du behøver ikke holde den. Og tanken vil bringe op til 150 PSI.

Men det tager evigt at komme så langt. Du skal bruge et elastik til at holde udløseren på plads. Men nu har du et komplet kompressorsystem med en af ​​disse.

Problemet er, at det har været et stykke tid, og vi er kun ved 37 psi. Så du vil vente et stykke tid på at få det fyldt, nu har jeg en kompressor her, og du vil bemærke, når jeg tilslutter den til tanken med min oppustning, det viser tankens tryk, indtil jeg trækker aftrækkeren. Så springer det til mit kompressorniveau.

Ikke disse to dele udgør en af ​​de vigtigste adaptere i denne forbedring. Dette bliver din hastighedspumpe, når du skruer disse sammen. Vi kommer til det om et øjeblik.

Dette kaldes en hurtig forbindelse. Dette giver dig mulighed for at forbinde enhver type enhed til en højtryksledning. Og vi lægger også en af ​​disse på tanken.

Og for at sætte det oven på tanken har jeg brug for disse adaptere med dobbelt gevind. Og noget teflontape til alle leddene. Og jeg viser dig, hvordan du bruger teflontape, når du lægger det på leddet, i dette tilfælde når du vikler det på tråden, skal du bare vikle det i samme retning, som du skruer, det vil tråde.

Og du bemærker, at jeg strammer det pænt. På den måde vil den tilpasse sig tråden, og når du har cirka fire drejninger der, skal du bare gå videre og pakke den ind. Og nu kan vi tage den anden halvdel af vores speed inflator, og vi kan bare trække de to sammen i hånden.

sjove cykelnavne

Og vi afslutter det med en skruenøgle. Foretag et par flere drejninger med skruenøglen, så den er flot og tæt. Og når du er færdig med det, har du din speed inflator adapter.

Nu kan vi fjerne den medfølgende oppustningsslange. Og nu kan vi få vores dobbelt gevindadapter klar til stramning af hurtig forbindelse, som før, jeg springer over noget af dette. Men dybest set vil du lægge en god Teflon-ærme på begge sider.

Så trækker vi det bare på hurtigstikket manuelt - du behøver ikke stramme det godt der. Vi tager os af det om et øjeblik. Tag nu hele samlingen, og stram den hånd på tankventilen.

Og hvis du derefter strammer dette med en skruenøgle, strammer du dybest set begge Teflon-forbindelser på samme tid. Og det er vores nye oppustningsslange. Du vil bemærke, at jeg allerede har knyttet adaptere der.

Og trådene er 1/4 tommer NPT, hvilket er MIP og FIP, når du handler, og jeg har et hurtigt stik i den anden ende, så det bliver en udvidelse af vores tanktryk, når det er tilsluttet tanken. Og den måde, disse hurtige stik fungerer på, er, hvis noget er fastgjort til dem, kan luft passere igennem. Men hvis ikke, vil du bemærke, at når jeg åbner ventilen, kommer der ikke noget ud.

Men hvis jeg sætter denne hastighedspumpe herinde og derefter åbner den, kommer luft ud, den kommer hurtigt ud, faktisk er det her, hvor jeg med vilje vil tømme tanken, okay og nu skal jeg demonstrere, hvordan meget hurtigere fylder den ting hurtigt med en kompressor Inflator-adapter. Nu hvor alt er tilsluttet, skal du bare åbne ventilen. Du kan høre luften strømme meget hurtigere ind.

Og på et eller andet tidspunkt vil kompressoren sparke perfekt ind til den tank. Og nu kan vi hurtigt afbryde forbindelsen. Og vi kan forbinde vores nye oppustningsslange.

hjelmpris

Og bemærk, at slangen er under tryk, men intet kan komme ud, fordi den har en hurtigtilslutningsadapter klar til at oprette forbindelse til vores oppustning. Nu er denne oppustning klar til brug. For at kontrollere måleren lægger vi den i tanken. Så det viser et tanktryk på lidt over 100 PSI.

Og heldigvis matcher det den manometer, der fulgte med tanken. Det viser den samme værdi. Så det er et godt tegn.

Nu løber hastighedspumpen væk om cirka 90 minutter, og du vil aldrig se den igen. Så du er nødt til at fastgøre det til tanken. Det er meget mere nyttigt der alligevel, fordi det er der, du vil have det, når du er klar til at fylde tanken hurtigt op.

Jeg brugte lige en strækning af nylon og et par lynlåse. Og hvis du trækker lynlåsen stramt, skal du ikke bekymre dig, den går ikke nogen steder i en kæde for hvad du vil. Jeg kan bare lide nylonledningen, fordi den forbliver dejlig der.

Og lad os nu sætte den anden ende på hurtigstikket på tanken. Nu har vores speed inflator ingen steder at gå. Det holder meget godt.

Og vi kan hurtigt tilslutte vores kompressor til den, når det er nødvendigt. Og klip bare det overskydende af disse lynlås, så nu kan vi tilslutte vores oppustning, og den er klar til den tilsigtede anvendelse. Hvis du sidder bag rattet, skal du bruge det på samme måde.

Du er nødt til at åbne den røde ventil for at aflaste trykket fra tanken ind i oppusteren, og når du slutter den til hjulet, fortæller det dig, om dæktrykket er, indtil du trykker på oppustningstriggeren. Og så viser det dig tankens tryk. Hvis det hjalp dig, bedes du give et tommelfinger op og abonnere på fremtidige artikler.

Og for at hjælpe andre, der prøver at bygge en af ​​disse, bedes du dele denne artikel. Tak fordi du så med.

Er 26 tommer det samme som 700C?

TIL26 tommer, eller et 650c hjul er ca. 1tommemindre (ca. 2tommermindre med vejspor) i diameter end a700c. Nogle mennesker tror det fordi700chjul er 'standard' for landevejscykler, de skal være bedre.

Fylder en 5 gallon lufttank et dæk?

TIL5 gallons tank vilikke medbringe 4 storedækfra 20 til 35 PSI.21. nov. 2017 nov.

Hvor mange dæk kan en 10 liter lufttank fylde?

Dettanker vurderet tilfyldeomkring 30dækfra 15 til 35 lbs. Behøver ikke at lytte til enkompressorenten.3. december 2014

Hvilken højde passer en 26 tommer cykel?

'26”Hjulstørrelse er perfekt til de fleste voksne med enhøjdeover 6 fod. Det meste af turnéencyklerog hybridcyklerkommer i 700C metriske hjul, som også er kendt som 29-tommehjul.

Hvad er et 700c hjul i tommer?

Alle landevejs- og cyklocrosscykler er bygget med700c hjul, som er 29tommer. Imidlertid,700c hjuler designet til at rumme et tyndere dæk.

Hvor mange dæk kan en tank på 5 gallon fylde?

TIL5 gallon tankbringer ikke 4 storedækfra 20 til 35 PSI.21. nov. 2017 nov.

Hvor mange liter luft tager det at fylde et dæk?

Nu,liter luftafhænger af tryk, men giver slip med noget standar -> 35psi. Konvertering tilgallon8,26 x 7,48 = 61,8liter luft. SO 61.8gal komprimeretluft. Sålufttank ar 35psi skal være 26gal tilfyldedetdæktil 35psi.10. feb 2009

Hvad er luftmængden i et cykeldæk?

For et dæk med en bredde på 38 mm har et dæk med en diameter på 20 tommer et volumen på 1,75 liter, mens et dæk med samme bredde, men med en diameter på 29 tommer, har ca. 0,6 liter mere ved 2,35 liter. Der opstod en fejl ved indlæsning af flere varer.

Hvad er de forskellige størrelser på cykeldæk?

Cykeldækstørrelser - en enkel guide Cykeldæk fås i forskellige størrelser, hovedsagelig afhængigt af typen af ​​cyklen og terrænet, du kører. Så når du handler nye dæk, skal du vide nøjagtigt, hvilke der passer til dine fælge. Del konverteringstabeller til almindelige cykeldækstørrelser:

Hvordan beregnes dækkets volumen?

Et dæk er dybest set formet som torus. V = (Ԉr²) (2ԈR) hvor R er hovedradius og r er mindre radius. Ԉ er pi.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

2020 uci verdensmesterskaber på vej - praktisk løsning

Hvem vandt UCI Men's Road Race 2020? Franskmanden Julian Alaphilippe

Cyclocross verdensmester - hvordan løser vi det?

Hvem vandt cyclocross mesterskabet? Mathieu van der Poel kom sig efter et andet omgangsnedbrud, inden han satte en masterklasse på cykelridning for at opnå en fjerde elite mænds cyclo-cross verdensmestertitel. Den 26-årige afsluttede en ren fejring af verdens titler til Holland fra UCI Cyclo-cross verdensmesterskabet i den belgiske kystby Oostende.

Runner's verdens digitale abonnement - hvordan man løser det

Hvor meget koster et Runner's World-abonnement? Et år siden lanceringen har Runner's World + -medlemskab haft 18.000 tilmeldinger med 13.500 nuværende aktive medlemmer, hvoraf 60% har tilmeldt sig det årlige abonnement, der koster $ 50 eller $ 30 for eksisterende trykte abonnenter. 10.03.2020

Uci verdensmesterskabsvej - mulige løsninger

Hvor kan jeg se UCI Road World Championships? USA Cycling annoncerede den 4. september 2020 de atleter, der vil repræsentere USA i Elite mænds og kvinders tidsforsøg og landevejsløb ved UCI Road World Championships 2020, der finder sted i Imola, Italien den 24. - 27. september 2020. Du kan se alle væddeløb live på den olympiske kanal.

Verdens hurtigste kvinde 2016 - almindelige svar

Hvem er den hurtigste kvinde i verden 2020? Shelly-Ann Fraser-Pryce bliver den hurtigste kvindelige sprinter i live, løber bedste 100 m siden Florence Griffith Joyner. Kun en kvinde i historien har kørt en hurtigere kvindes 100 meter end Shelly-Ann Fraser-Pryce gjorde lørdag: Florence Griffith Joyner. 2021.

Runner's verdenshalvmaratonplan - varige løsninger

Er 2 timer og 30 minutter en god halvmaraton-tid? Sæt dine mål At afslutte et halvmaraton på mindre end to timer er et fælles mål for erfarne halvmaratonløbere. Højst konkurrencedygtige løbere sigter mod hårdere mål, som en halvmaraton på 1 time og 30 minutter (6:51 minutter pr. Kilometer tempo eller hurtigere).