Vigtigste > Cykling > Hvad man skal spise efter en lang cykeltur - en løsning på

Hvad man skal spise efter en lang cykeltur - en løsning på

Hvad skal jeg gøre efter en lang cykeltur?

Sådan gendannesEftertilCyklingRace
  1. Køle af før punktum.Efterdit løb slutter, skal du tage fem minutter at fortsætte med at dreje langsomt.
  2. Bliv ved med at bevæge dig, når du er væk fra dincykel.
  3. Fortsæt hydrering.
  4. Styr dit opsving med protein.
  5. Prøv komprimeringssokker.
  6. Få en massage.
  7. Nulstil med masser af hvile.
9. feb 2021



Din lange tur er forbi, du er kommet hjem, men hvad gør du nu? Her er GCNs top 10 ritualer efter turen. Kontroller først din statistik. Det har aldrig været nemmere at tælle dine fremskridt på en cykel.

Med flere og flere gratis apps tilgængelige på markedet behøver du kun en mobiltelefon med GPS. Der er ikke noget bedre end at finde ud af, at du har forbedret din præstation, forbrændt flere kalorier eller brudt dit personlige rekord på stigningen. Og selv hvis du ikke gør det, kan du altid bebrejde vinden.

Nummer to: Rengør din cykel. Intet føles bedre end at starte en tur på en ren cykel, og det bedste tidspunkt at gøre det er lige efter du kommer tilbage. Sådan holder du din stolthed og glæde i den bedst mulige stand.



Lad os indse det, cykler kan være dyre, så det giver mening at tage sig af dem. For det tredje, tag en hviledrink. Målet med en rekreativ drink er at genopfylde det brændstof, du har brugt op under en træningstur eller et løb, og at give dine muskler det brændstof, de har brug for til at reparere sig selv.

At lave og indtage din drink lige efter din træning er mest effektiv med hensyn til timing. Over-the-counter formler har normalt et forhold mellem kulhydrat og protein på fire til en, og der er forskelle i ingrediensens kvalitet, så gør din forskning. Nummer fire, rehydrere.

Du har måske haft din rekreative drink, men blev du dehydreret? Det er overraskende, hvor meget væske du kan bruge i sved under en lang køretur på en varm dag. Mange af de professionelle hold har vægt på deres busser. Chaufførerne træder på det før og efter et løb, og holdlægerne kan derefter beregne deres væsketab med et kilogram på cirka en liter og ikke erstatte en liter væsketab på grund af ineffektiviteten af ​​vores kroppe.



Og husk også, at en elektrolytdrink opbevares bedre af din krop end bare almindeligt vand. Nummer fem, tag en massage. Hvis det er godt for professionelle, er det godt for dig, er det ikke? Nå, videnskaben er ikke sat i sten, men ideen er, at have en massage efter træning hjælper med at forbedre blodcirkulationen og skylle affaldsprodukter ud.

Det er tvivlsomt, om massage vil gøre dig til en bedre chauffør, men det kan hjælpe dig med at komme dig hurtigere mellem træningsdage. Efter din træning skal du give et par timer, før du forkæler dig med en massage, og hvis du ikke har råd til det for regelmæssigt, skal du planlægge, at det skal komme efter en ekstra hård træning eller racing. Et godt alternativ er dog en skumrulle, som er en billig DIY-mulighed.

Når det bruges korrekt, kan det lindre spændinger på ethvert punkt i dine ben, der er blevet spændt fra cykling og endda i ryggen. Vi anbefaler dog at få nogle professionelle tip, inden du ruller rundt i dit hjem. Nummer seks, spis det rigtige måltid på det rigtige tidspunkt.



Kroppens stofskifte er stadig i fuld gang de første par timer efter en træning, og det er det bedste tidspunkt at have et sundt, afbalanceret måltid. Kulhydrater, der hurtigt kan absorberes, er ideelle. Professionelle spiser ofte kogte eller overtrukne kartofler, ris eller nudler og kombinerer dem med noget magert protein som tun, æg eller kyllingebryst.

Mysli med mælk er et hurtigt, let og billigt alternativ. Husk dog, at hvis du kun har været udenfor i 30 minutter, har du ikke brug for en rekreativ drink efterfulgt af et stort måltid, så juster dit indtag baseret på den mængde motion, du har lavet. Nummer syv, stræk.

Ligesom med massage er der stadig debat blandt træningsforskere om de nøjagtige fordele ved at strække. Nogle fagfolk strækker sig hele tiden, andre slet ikke. Ideen bag dette er selvfølgelig at forbedre fleksibiliteten, men med hensyn til genopretning er det blodgennemstrømning.

zwift træningsplaner

Uanset om strækning hjælper med at komme sig, hjælper det dig med at køre i en aerodynamisk position. Du har stramme hamstrings eller en ufleksibel ryg, du har ingen chance for en tidskørsel som Fabian Cancellara. Nummer otte, tag en lur.

Vi ved alle, at vores kroppe har brug for søvn for at komme sig efter normal hverdagsstress. Så det giver mening, at hvis du træner hårdt de fleste dage, har du brug for mere. Mange af de professionelle sover ikke kun mindst ni timer om natten, men tager ofte også en lur på eftermiddagen efter træning.

Eksperter antyder, at mellem 10 og 30 minutter er den optimale tid, taget omkring 2 timer efter en træning. Hvis du sover længere, vil du føle dig døsig og kan forstyrre din nattesøvn. Nummer ni, tag et isbad.

En af de mere moderne rekreative teknikker er isbadet. Team HTC, et af de første hold, brugte dem, ja, måske var det også fordi de ikke havde et brusebad på deres holdbus. Blødgør dine ben i iskoldt vand siges at indsnævre blodkar og skylle affaldsprodukter ud.

Hvis du prøver denne metode, skal 10 minutter ved en temperatur på 10 til 15 grader Celsius være ideel. Nummer 10, hold dig væk fra dine fødder. Det vigtigste tip, hvis du vil gøre noget op til N-grad som professionelle gør, så hold dig til denne langvarige etos.

Stå aldrig, når du kan læne dig, aldrig læne dig, når du kan sidde, aldrig sidde, når du kan ligge. Dybest set skal du kun bruge dine ben, når du cykler. Ellers lad dem hvile, så de er klar til endnu et slag så hurtigt som muligt, og hvis du vil slappe af, hvorfor ikke prøve vores 20-minutters indendørs træningsartikel.

Hvad er dit ritual efter turen? Fortæl os det i kommentarerne - Fjern overskydende mudder fra din ramme og alle komponenter på cyklen eller det hule kammer. Husk at rengøre kæden og bagskifteren med affedtningsmiddel.

Hvor meget skal du spise efter en lang tur?

Så i stedet for at slappe af i din vaskeskind og nippe til en øl, kan du optimere dit helbred herefteren hårdride. En af de første ting, som cyklister skal gøre, mindst inden for en halv timeefterderesride, erspise: mellem 100 og 300 kalorier i en blanding af kulhydrater og protein (ca. 3: 1 eller 4: 1 kulhydrater til protein).17. juli. 2018 nov.

Tankning er en af ​​de nemmeste ting, du kan gøre, men det har en enorm indflydelse på din præstation. Og jo længere din rejse er, desto vigtigere bliver tankning. Mile ride, eller den store, enorme sport, du har forberedt dig på i lang tid, eller bare et par lange sommerture, vi viser dig, hvad du skal spise, og hvornår du skal spise det, men inden vi gør det, skal du sørge for at du abonnerer på GCN, hvis du ikke allerede har gjort det, og også klikker på klokkeikonerne for meddelelser og understøtter kanalen. (Dramatisk musik) - Den første ting at vide om tankning til en lang tur er, at din tankning ikke starter, når du får den på din cykel.

keto åndenød

Du er nødt til at tænke på din kost inden du kører, og det starter med dit måltid natten før. Du vil have et solidt måltid med højt kulhydratindhold. Måske noget med pasta, ris eller endda quinoa Lav den klassiske fejl at spise for meget.

Mens det er en god ting at påfylde kulhydrater, vil du gerne genopfylde de serverede kulhydrater, men at spise dobbelt så meget, som du normalt spiser, vil bare føle dig oppustet og træg næste dag. Prøv at spise lidt mere kulhydrater, end du normalt ville; du vil virkelig have en solid morgenmad med lavt fedtindhold og lavt GI. Så noget som grød, en Bircher-mysli eller havre natten over ville være ideel, da de er kulhydrater med lavt GI, hvilket betyder, at energien frigives langsomt.

Så du vil mærke fordelene længere. Og du vil undgå fede fødevarer, da de forsinker optagelsen af ​​meget tiltrængte kulhydrater i dit system. Friturering er muligvis ikke den bedste mulighed inden en stor tur. (langsom techno beat) - Enkle ting først.

Hvis du skal på en lang køretur, skal du medbringe to flasker. Nu er 750 ml flasker virkelig nyttige, når du kan passe dem ind i din ramme. Dette er faktisk en 500, men 750 passer ikke til hver ramme, især y hvis du har en mindre cykel.

Men i sidste ende afhænger den drikkestrategi, du vælger, af de forhold, hvor du kører. - Når det er virkelig varmt, skal du fokusere på at have elektrolytter i dine drikkevarer for at erstatte de essentielle mineraler, du mister ved at svede, og hvis det er muligt, planlæg mindst et punkt på din tur for at sprænge dine flasker. Et pro tip er også at tage en elektrolyt-tablet og en pose blandede drikkevarer med dig i lommen eller sadeltasken, når du genopfylder dine flasker om sommeren, kan jeg godt lide at have vand og elektrolytter i mine flasker for at sikre, at jeg kommer igennem sveden og genopfylder mistede mineraler. Men om vinteren kan jeg godt lide at fylde flaskerne med kulhydratblanding og bruge en slags specielt produkt, en pose kulhydratblanding, du kan faktisk få den maksimale mængde kulhydrater, som din krop kan absorbere på en time.

Årsagen til dette er, at de har den rigtige blanding af sukker, der giver dig mulighed for at få den maksimale mængde kulhydrater i timen, hvilket kan være massivt for at hjælpe dig med at tanke op. (Technomusik) - Tag ægte mad med dig, når du kan på lange cykelture. Så dette kan være flapjacks, riskager, bananer eller måske endda små sandwich. Hvis du får din brændstofstrategi rigtig, og du føler dig træt, sulten og måske blæser, så er en af ​​de bedste ting at spise en energi gel.

Fordi energigeler kun indeholder det, du har brug for: brændstof, sukker. Og det er virkelig let for kroppen at absorbere. Med dette i tankerne er det altid godt at tage et par energigeler med på lange rejser.

Men du vil ikke spise energigeler hele tiden. De har mange af dem, og de kan! begynder at være temmelig syg. Men med hensyn til at forsøge at kompensere for den frygtede bonk, skal du tale med en erfaren cyklist, der vil fortælle dig, at der ikke er noget lignende. (Technomusik) - Det er lidt af en kliché, men når du starter med det? Hvis du er sulten på en lang køretur, er det virkelig for sent.

Det er ikke verdens ende på korte ture, men hvis du løber tør for brændstof, er du sandsynligvis ikke for langt hjemmefra, men tag det fra mig, vil du virkelig, virkelig ikke løbe tør for brændstof halvvejs på en episk tur Det er ikke sjovt. En god retningslinje, når du er på en lang, intens tur, er at spise kulhydrater hvert 20. minut eller noget. Det kunne være en halv energibar, en gel eller en riskage eller noget lignende.

Og hvad jeg plejer at gøre er ret nørdet, jeg gør og planlægger, hvor meget mad jeg har brug for, og pak derefter mine tasker i overensstemmelse hermed. Men tilføj altid en ekstra bar eller et par ekstra geler, hvis jeg har brug for det. For eksempel, hvis turen er lidt mere intens end din planlægning, eller hvis du begynder at føle, at du har det dårligt, er dette din forsikringspolice, det er dine reserver, dine nødrationer.

Håber du fandt dette kig på mad nyttige på lange rejser. Og hvis ja? , så giv artiklen store tommelfinger op. Nu har du ingen undskyldning, hvis du får din næste seks timers episke kupon.

Og hvis du vil være hydreret i stil, hvorfor skulle du så gøre det? Gå ikke til GCN-butikken og få GCN Camelback vandflasker. Og hvis du gerne vil se en anden vejledningsartikel, skal du klikke her.

Hvad skal jeg spise på en 100 mil cykeltur?

Du har brug for kulhydrater og protein for at genopfylde dit glykogen og reparere beskadigede fibre i dine muskler. Gode ​​muligheder inkluderer mælkebaserede drikkevarer, genopretningsdrikke, ostesandwich, yoghurt, proteinstænger, flapjacks og bananer.19. jul Dec 2019

Hvad skal jeg spise på en 200 mil cykeltur?

En ideel morgenmad før du kommer påcykeler noget som grød lavet med mælk. Dette giver dig kulhydrater med langsom frigivelse, der giver dig en vedvarende forsyning med brændstof under din storeridesammen med noget protein. Bagels og æg er en anden god mulighed.28. maj 2017

Er det OK at brusebad efter cykling?

Brusereer bedstefteren tur, så du forsigtigt kan skrue op for varmen hvert 30. sekund, indtil du har tømt varmtvandstanken helt, ryggen er lys rød og du er tvunget til at komme ud.

Hvor lang tid tager det for benene at komme sig efter cykling?

Denne følelse kaldes 'DOMS' eller forsinket ømhed i muskler, som normalt opleves mest alvorligt 24-48 timerefteren usædvanlig hård eller uvanlig øvelse. Det er skaden på dine muskelfibre, som er den mest sandsynlige årsag, som normalt aftagerefter72 timer.

Hvad sker der, hvis du ikke spiser efter cykling?

Sved underdyrke motionmidlerdumister såvel vand som elektrolytter, oghvis du ikke gør detgenopfyld disseduvil begynde at føle sig dehydreret, hvilketkanforladeduføler sig træt og besvimet. Og ikkespise efter træning kanogså indvirkningdithumør, viser det sig.7. dec 2020

er luft stegning sundt

Er det dårligt at cykle efter middagen?

Alle har forskellige niveauer af komfort med hensyn tilspiseomkring træning, så det er vigtigt at prøve, hvad der fungerer for dig. Tillad generelt 2-4 timer førcykling,følgeet større måltid for at muliggøre fordøjelsen og 30 minutter - 2 timer for en mindre snack.

Kan du cykle 100 miles uden træning?

Husk atgørdet100,dubehøver ikke væreuddannelseved at gøre100 tusindhele tiden - 75-80 procent er rigelig forberedelseudentilføje overdreven lydstyrke. Din fysisketræning skaltage hensyn til følgende punkter: Specificitet: Er din100-mile ridebliver kuperet? Derefterridebakker på dine 60-milers!

Hvad skal jeg drikke efter cykling?

Hydrering er nøglen

Hvis turen var let og under 90 minutter sutter en 500 ml flaske vand eller elektrolytdrikkeskal være tilstrækkelig til at rehydrere. Men hvis det var en lang eller intens session, skal du sigte på at udskifte 100-150% af den væske, der er mistet gennem sved inden for en til fire timer efter at du hopper af din cykel.
16. mar 2018

Hvad skal jeg spise før, under og efter en cykeltur?

Cykel madplan Hvad skal jeg spise før, under & amp; Efter cykling? 1 æg og skål. Dette er den perfekte mad til turen til lange ture, eller når du har tid om morgenen til at brænde op et par timer før din tur. 2 banan. 3 Muffin. 4 Havregryn. 5 nøddesmør. Flere ting

Hvor meget kulhydrater skal jeg spise under en cykeltur?

Under din tur råder Majumdar til at sigte mod 30 til 60 gram kulhydrater i timen og i den højere ende af det til længere eller mere intense forlystelser. For så vidt angår proteinforbrug, anbefaler Majumdar at sprede dit indtag i løbet af din dag, da din krop kun kan absorbere så meget protein ad gangen (ca. 30 g).

Hvilke fødevarer skal jeg undgå på en lang cykeltur?

Undgå tungt og svært at fordøje rødt kød, men vælg i stedet lettere proteiner som kylling eller fisk. Overdriv ikke fiberen og undgå stærkt krydret mad. Nogle kulhydrater i form af pasta, ris eller kartofler er gode, men husk at du ikke behøver at overbelaste.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Solide gummicykeldæk - hvordan løser vi det?

Gør de solide gummicykeldæk? TANNUS SOLID DÆK Letvægtspatenterede flercellede skumdæk er 100% punkteringssikre.

Vintage motobecane-cykler til salg - Sådan repareres

Er Motobecane-cykler gode? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene.

Sådan parkeres en cykel - holdbare løsninger

Hvordan låser du din cykel på en parkeringsplads? Når du parkerer udenfor, skal du kigge efter: sikre, forankrede udendørs cykelstativ. Cykelstativ, hvor der er to kontaktpunkter med rammen, giver sikkerhed og stabilitet (dvs. post-og-ring pullerter, omvendt-U, løkker, forskudt hjulbrønd, vægbeslag, klædebøjler) god belysning. områder med høj eller medium trafik.

Van rysel-cykler - anførte spørgsmål og svar

Hvilken gruscykel? Vi testede disse gruscyklerMærkeModelPrisMeridaSilex + 6000Testbogstav2949 EuroTiticiA-GR 012990 EuroRoseBackroad GRX RX8102999 Euro * StorckGrix ProTestbogstav 2.999 Euro

Carlton cykler - almindelige svar

Hvornår købte Raleigh Carlton? 1960