Vigtigste > Bremser > Avid hydrolic bremser - almindelige spørgsmål

Avid hydrolic bremser - almindelige spørgsmål

Er Avid-bremser gode?

Endelig dom: Jeg vil køre dissebremserpå enhver cykel i min kogger. De er lette nok til heldagseventyr på en mountainbike eller burly nok til at gå rundt i bunden til Whistler, indtil du er mere brændt end dine pads. Stor modulering, ergonomi og æstetik er standard.





Så vi har en mountainbike, og du vil forbedre bremseevnen, men den skal være billig. Så hvad skal jeg gøre Skifter du med andre bremseklodser? Hjælper dyrere bremseskiver virkelig? Og hvor stor kan? Går du, når det kommer til størrelse? Er det også værd at opgradere til hydrauliske bremser? Eller kan mekaniske skivebremser fungere lige så godt? Jeg vil besvare alle disse spørgsmål i dag, da jeg har besluttet at prøve alle disse. Så hold dig opdateret.

Det bliver en sjov episode. (Glad musik) Før vi starter, skal jeg få tre ting ud af vejen. Først og fremmest vil denne artikel kun fokusere på skivebremser.

Hvis du har en anden type bremsesystem, gælder denne artikel ikke for dig. Undskyld. Den anden ting er, at hvis nogen af ​​disse opgraderinger virker skræmmende for dig, vil jeg varmt anbefale at finde en cykelbutik i nærheden af ​​dig og kontakte dem med spørgsmål eller få dem installeret.



Ja, det bliver lidt mere. Og hvis du har et budget, kan dette hjælpe, men så hvis dine bremser svigter, fordi de er sikkerhedsposter. Hvis de ikke fungerer, vil det resultere i et fald.

Og jeg vil ikke have nogen til at komme til skade. Mountainbiking handler om sjov tid, jeg vil ikke vise dig, hvordan du gør disse installationer. Jeg har linket nogle artikler nedenfor, der skal hjælpe dig.

I dag skal vi eksperimentere med bremsesystemet, så jeg bytter forskellige komponenter ud og ser, hvad der giver os den bedste forbedring af bremselængden for pengene. Vi afrunder resultaterne meget. Dette vil ikke være nøjagtigt, bare fordi der er så mange variabler, der betyder noget alligevel, men det vil stadig give os en god idé om, hvad der er pengene værd, og hvad der er spild af penge.



Før vi foretager ændringer i bremsesystemet, skal vi først oprette en basislinje. Så jeg gik på vej, jeg fandt et område i nærheden, hvor jeg kunne lave nogle fortløbende tests, og det var dejligt, fordi området havde en dejlig rullende bakke? og en cykelsti. På den måde var jeg i stand til at markere kridtlinjer for at finde ud af, hvor mange meter det tog at stoppe.

Plus, jeg kunne starte fra det samme sted hver gang og lade tyngdekraften gøre arbejdet for mig. Intet spark. Her er mit udgangspunkt.

Jeg sætter min cykel lige der. Okay, runde en, 19, 20, alder, alder, alder, stop. (Bremser skriger) Jeg troede ærligt talt 32 fod ville være nok.



Okay der. Jeg er nødt til at tegne flere linjer. Åh mand, bare fordi du synes, du har tilstrækkelig reaktionstid til at undgå en ulykke, betyder det ikke, at du vil, så du bliver nødt til at holde hovedet på sporet og sænke farten, når du tror, ​​nogen kommer i den modsatte retning. 50, så lidt over 49 fod for at stoppe. (Bremser skriger) Whoa, lad os gå.

Okay, lige under 47 fod. Ooh lugter af bremseklodser. Du er klar og bremser. (Bremser skriger) Whoa, wow.

planke ab træning

Okay, vi har vores basislinje, så vi kan foretage nogle ændringer nu. Og den første ændring, vi skal foretage, er lagerrotorerne, vi bytter dem ud for Shimano SLX-ejere. Nu er disse en billig mulighed, men de kan stadig blive lidt pebret, afhængigt af hvor du køber dem, og hvilken størrelse du har brug for.

Vi var heldige nu, fordi Axiom bruger en, det havde jeg ikke brug for alligevel. Axiom bruger en 180 på forsiden og en 160 på bagsiden. Og lige nu er de omkring $ 25 på Amazon for disse to størrelser, men det er stadig $ 50 forskel? Lad os gå.

Klar, Klar, Brems. (Bremser klager) Okay, jeg har mistet lidt trækkraft på baghjulet og bremserne. (Bremser skvaller) Okay.

Åh, vi gjorde det faktisk bedre denne gang t. (bremser klager) Åh, ensartede resultater. Nu har jeg nogle tilknyttede links på disse rotorer, men jeg vil fortælle dig, at du skal vente til slutningen af ​​artiklen, inden du trykker på købsknappen, da vi rent faktisk vil vende tilbage til lagerrotorerne senere, og du kan blive overrasket over, hvad der skete.

Så bliv siddende. Der er meget mere at gøre. Denne næste opgradering var meget interessant, men en ting, hatten kommer med mange faldgruber, det vil sige at bytte harpikspadser ud med to metalpuder.

Nu, hvis du ikke ved, hvad forskellene er, har jeg en artikel fra Worldwide Cyclery nedenfor. Jeff gjorde et godt stykke arbejde med at forklare forskellene, men for os er hovedpunktet, at disse tilbyder mere stopkraft, fordi de er meget mere aggressive. Årsagen til, at elektroderne faktisk er lavet af blødt metal.

Det giver dem en meget bedre bid. Problemet er, at de kan tygge sig gennem rotorer, der ikke var designet til dem. Så Axioms lagerbremseskiver, ja.

De bliver til støv. Det er også vanskeligt at finde metalliske bremseklodser til mange billige bremsesystemer for lagrene, når Axiom bremser, men du er måske ikke så heldig. Så $ 50 for et nyt sæt bremseskiver og $ 50 for et komplet sæt bremseklodser, for og bag.

Det er $ 100. Fik vi en fordel på $ 100? Gå. Metalliske puder, omgang et.

Og bryde. (Bremser hviner) Wow, okay. De bageste låser som en møtrik griber bedre, fordi jeg har gjort det virkelig nemt for mig selv.

Ingen vej tilbage. Tre, to, en. (Bremser klager) Jeg læner mig stadig tilbage.

Okay, lad os gå. Læn dig tilbage og. (Bremser klager) Okay, vi bremser bestemt bedre nu.

Jeg vil forsøge at bremse så meget som muligt. Tre to en. (Bremser skriger) Åh ja.

Åh ja det var en stor forskel var en mærkbar forbedring. Ikke kun med hensyn til bremseevne, men hvordan bremserne faktisk følte, det krævede mindre indsats for at få den samme bremseevne. Dette kan være praktisk, når du er på stien og prøver at dæmpe de bremser, du går ned ad en stejl teknisk sektion.

Nu skal vi gå op til nogle alvorlige ildkraft, og det er hydrauliske skivebremser. Dette er Shimano MT200-bremsen. Og denne fyr er faktisk temmelig billig når det kommer til hydrauliske bremser.

Du kan købe et for- og bagsæt til under $ 90, nogle gange under $ 80, men dette kan være en fordel, fordi du ikke behøver at opgradere rotorerne. Nu havde jeg allerede Shimano SLX til denne næste test. Så det gjorde jeg bare.

Men for mindre end $ 80 til $ 90, hvor meget ydeevne kan vi få ud af det? Jeg gik ud af lys, fordi det tog for lang tid at installere disse og måtte bytte håndtagene, fordi jeg i mit skyn med at demontere dem fjernede en af ​​skruerne på skaftet, sæt håndtag, sådan fungerer PNW lerhåndtag. Den ene, bremse. (Bremser skreg) Whoa, wow.

Lige under 43 fod. (Bremser skrigende) Åh min gud. Lige under 40 fod.

To, en bremse. (Bremser skriger) Wow, næsten begavet og fyre 30, lidt over 38 fod. Så jeg vil sige 38 og en halv og bremse. (Bremser skriger) Åh, kunne ikke stoppe i tide, men under 40 fod.

Højre, forbandet imponerende for omkostningerne, og jeg mener, at dette igen er harpiksovertræk. For mindre end omkostningerne ved opgradering af rotorer og metalpuder får vi bedre bremseevne. Det er ikke kun håndtagsfølelsen på hydrauliske bremser, der er fantastisk.

Det er så meget bedre end mekaniske skivebremser. Mekanik er fantastisk til prisen. Og nogle mennesker kan lide pålideligheden, for når noget går galt, er det let at udskifte dele på stien.

Men hydraulikken er ret darn pålidelig i flere dage, og det at være i stand til faktisk at betjene håndtaget med en finger og ikke lægge nogen vægt på det er så rart, fordi du kan få et bedre greb om stangen, hvilket kan gøre en stor forskel på teknisk sektioner. Indtil du oplever det, er det svært at forklare. Som du kan se, løb jeg tør for dagslys, fordi jeg lort på tidsstyring.

Så jeg måtte vente til næste dag med at sætte lagerrotorerne på igen og prøve igen med de hydrauliske bremser. Men selvfølgelig måtte jeg etablere en ny basislinje med alt, som jeg havde natten før. Så Shimano hydraulik og Shimano rotorer.

Var lidt interessant. Okay, tilbage til startlinjen, forhåbentlig griser ingen med mine markeringer. Ellers bliver jeg nødt til at tegne dem igen.

fedt dæk cykel

Tre, to o, en. (Skrigende bremser) (Glad musik) For helvede, det er 48, så 47 fod. Spekulerer på, om der kommer en gademaskine eller noget.

To, en. (Bremser skreg) 44 og en halv fod. (Bremser skreg) Det er bedre for 43, 42 fod.

Ja, ikke gode resultater. Og du ved, måske havde jeg kun en fridag, men en basislinje er en basislinje tilbage, og resultaterne har været meget interessante. Okay, alle markeringer er blevet gjort om.

Jeg tror, ​​det var sprinklere. Nogle sprinklere gik ud og skyllede kridtet væk, men der blev tilføjet mere. Jeg forlængede tønden til 72 fod, fordi jeg har en fornemmelse af, at vi får brug for senere, da vi lige testede de forreste bremser.

Den ene, bremse. (Skrigende bremser) Whoa, 44, okay. To en. (Bremser skriger) 46, lige under 41 fod.

Det viser sig, at folk ikke er perfekte. Så resultaterne bekræfter dybest set, at det ikke gør så meget af en forskel at sætte nye rotorer på. Fokuser ikke for meget på rotorerne, medmindre du har problemer med kompatibilitet.

Måske gør $ 100-200 rotorerne en forskel, men for budgettet skal du holde fast ved det, du har, medmindre du har brug for at opgradere, så vi ved, at det ikke gør så stor forskel at sætte på dyrere rotorer. Men hvad med at sætte på større rotorer? Hvor stor forskel kan det gøre? Nå, jeg gjorde det med Shimano-rotorerne, men dybest set fik jeg 160 bagfra og satte den på forsiden og derefter lavede en række kørsler med den. Træk blot i frontbremsearmen.

Her er resultaterne. Den ene, bremse. (Bremser klager) Lige under 66 fod. (Bremser skriger) 56 og tre fjerdedele.

Vi kalder det to, en. (Bremser klager) 54 fod. Okay, så dette er 160 millimeter rotoren.

Nu har jeg lagt 180 på forsiden, bare trukket forbremsen. Her er resultaterne af det. En. (Bremser skriger) Wow, det er en stor forbedring.

Åh gud. Ja, lad os gå. Den ene, bremse.

Åh, 48 fod jus vær ikke genert. (Bremser skriger) Åh, lidt over 44 fod. Jeg vil være ærlig, jeg forventede en forskel, men ikke så meget af en forskel.

Så du kan helt sikkert låse op for meget mere kraft ved at dimensionere rotoren, her er et par ting at huske på. Først og fremmest dikterer fysik, at når du rammer bremserne, forskydes al din vægt fremad. Cirka 70% af din bremsekraft kommer faktisk forfra.

Du har et budget. Du kan forstørre agterenden også, men du får meget lavere udbytter for dette. Den anden ting er, at du løber ind i nogle hårde begrænsninger for, hvor stor du kan gå med rotorer.

Jeg har en 203 mm rotor, men jeg kan ikke sikkert installere den på denne gaffel, gaffelen er 180 mm eller mindre, og det er fordi en for stor rotor kan forårsage for meget stress, og gaffelen kan mislykkes katastrofalt, hvilket bestemt ikke er, hvad vi vil have . Når det kommer til rammen, bagbremsen, handler det mere om, hvad der rent faktisk kan passe b. Der er dog også nogle fysiske begrænsninger for, hvor meget stress de kan modstå.

Det er derfor bedst at kontakte producenten af ​​din cykel. Hvis du har købt gaffelen efter markedet, skal du kontakte gaffelfabrikanten for at finde ud af, hvordan du sikkert betjener en rotor. Forsøg ikke bare at lege med det.

Det er sandsynligvis ikke det værd, for når du har brug for et så stort skridt op, kan det være, at du simpelthen er vokset ud af din cykel, og det er tid til at spare op for at skifte til noget bedre til det, du skal gøre. Vi dækkede naturligvis et meget lille segment af markedet. Så jeg håber, at jeg har givet dig nok viden.

På den måde kan du lave din egen research og vælge de dele, der fungerer bedst til din cykel og dit budget. Jeg vil køre Shimano 200'erne tomme her. Med henblik på denne cykel er de mere end nok.

Den næste artikel er faktisk allerede planlagt, fordi et firma sendte mig et nyt drev til at sætte denne cykel på. Det er en meget værdidrevet cykel. Så det vil ske næste gang.

Men efter det har jeg brug for nogle flere ideer fra dig. Så lad mig vide, hvad du ville gøre med denne cykel efter drivlinjen. Vi har gaffel, vi har drypper, vi har dæk, hjul.

Lad mig vide. Okay, så hvis du kunne lide denne artikel, skal du gøre alle tingene, tommelfingrene op, klokken, abonnementet. Hvis du er ny, tak fordi du forresten tjekkede ud, hvad ”I slutningen af ​​dagen vil jeg ikke have, at I alle er besat af, hvad din cykel kan og ikke kan.

Bare vær glad for, at du har en cykel, for det betyder, at du kan få fat i den, gå udenfor og finde dit næste eventyr godt.

Er Avid det samme som SRAM?

Avid. Den 1. marts 2004SKAMkøbtAvid, en velkendt designer og producent af cykelbremsekomponenter. Dens nuværende line-up inkluderer mekaniske skivebremser, fælgbremser, håndtag, kabler og vedligeholdelsesprodukter til en række anvendelser, herunder MTB og cyclocross.

(Wush) (metallisk rangle) - Nu har alle mountainbikere brug for at bløde bremserne fra tid til anden, og i denne artikel vil vi se på blødende SRAM-bremser og især de nyeste ved hjælp af blødningskantporten. Porten til blødningskanten var en ny oprettelse fra SRAM, der gjorde blødningen lidt lettere og meget mindre rodet. Hvis du ikke er sikker på, om dine bremser har denne nye port, eller hvis det er det ældre system, hvis du ser på skærmen nu, er det ældre system til venstre og det nyere system med Bleeding Edge-stikket er til højre .

Dette nye system kan nu findes på bremser bygget i 2015 og senere, men ikke på hver eneste model, det er de værktøjer, du har brug for til netop dette job. Så i starten har du brug for det passende blødningssæt til dine bremser. Så der er SRAM og Avid-bremser, du har brug for den slags blødningsopsætning, hvis du ikke ønsker at få den fulde SRAM-specifikation Epic Bleed Solutions laver også en Bleed-K, der passer til den, selvom jeg ikke har prøvet det så kan Jeg fortæller dig ikke, hvor godt det er.

Nu har du brug for et par andre ting om adapteren til blødningskanten. Så dette er den normale adapter, der følger med den venstre bremse, som jeg viste dig i begyndelsen af ​​artiklen. Okay, dette er det nye værktøj til udluftningskanten, og selve værktøjet bruges til at åbne og lukke denne udluftningsport, så al lækage minimeres og også chancen for, at luft kommer tilbage i bremsen.

Virkelig flot simpelt sæt. Der er kun en adapter, så hvis du allerede har SRAM eller Avid Bleed Kit, er alt, hvad du skal gøre, at få den del til at fuldføre processen. Du har brug for de forskellige blødningsblokke, der passer til netop dine kaliberstempler fra hinanden for at få dem på plads, når du bløder dem.

Dernæst har du brug for de tilsvarende Torx-taster. I dette tilfælde er det T10 og T25. Og selvfølgelig unbrakonøgler, der passer til din cykel.

I mit tilfælde har jeg brug for en sekskantnøgle på seks millimeter for at fjerne baghjulet, måske har du slet ikke brug for en i dit. Du har brug for en fem, en fire og en to og 1/2. Du skal også bruge en særlig DOT-væske.

marin cykel anmeldelser

Ideelt set vil jeg sige få en ny væske til tiden. Disse ting kan absorbere fugt, hvilket i det lange løb vil påvirke dine bremsers ydeevne og betyder, at du bliver nødt til at udføre denne proces hurtigere. Hvis det er muligt, en frisk.

Hvis ikke, skal du bare sørge for, at det ikke er overskyet eller ser forurenet ud på nogen måde. Og nu anbefaler jeg bestemt nogle anstændige nitrilgummihandsker til at beskytte dine hænder, da DOT-væsken er ætsende. Jeg anbefaler med glæde, at folk bruger anstændige nåletænger til at fjerne den lille holderklemme på holderskruen, der går gennem puderne.

Det er ikke strengt nødvendigt, du kan tage dem af med dine bare hænder, b men det gør det meget lettere og lidt mindre fiddly. Og endelig skal du bruge et håndklæde eller en ren klud for at sikre, at du kan tørre cyklen og selvfølgelig for at sætte delene på bænken. Og noget skivebremserenser er også godt, så alle dele af din bremse ikke har nogen rester, der kan skrælle malingen af ​​din cykel.

Så den første ting du skal gøre er at gøre en smule caliper prep. Selvfølgelig skal du tage baghjulet af cyklen og af vejen. I mit tilfælde er det en sekskantnøgle på seks millimeter, så sørg for, at bagskifteren er låst og klar til at droppe den. Nu er den virkelig vigtige ting, at du sørger for at få dit baghjul helt væk fra Clear væk, og hvad jeg mener med det er at sørge for, at bremseolie ikke kommer tæt på den bageste skiverotor, fordi det forårsager rod er nummeret en ting du ikke vil have med bremser.

Påvirker fuldstændigt ydeevnen, og du skal starte forfra. Dernæst kommer nålestangen og fjern meget forsigtigt bare den lille klip her. Du vil ikke have det til at gå gennem butikken.

Lad os gå. Og som med ethvert job, skal du sørge for at tage alle brikkerne af og sætte dem i den rækkefølge, du vil huske, når du samler tingene sammen. I dette tilfælde lægger jeg bare dette på bænken her, fordi jeg lægger elektroderne separat.

Det er en unbrakonøgle på to og en halv millimeter til at fjerne fastgørelsesskruen. Pak bare dette ud af tykkelsen, skub skruen ud, og det er tid til at fjerne elektroderne. Nu er dette et virkelig vigtigt stykke.

Hvis dine hænder er snavsede, skal du sørge for, at de ikke kommer tæt på de faktiske bremseklodsers overflader. Og selvfølgelig vil du sørge for, at disse elektroder er helt sikre og beskyttet mod forurening. I dette tilfælde er jeg, så jeg skal bare lægge dem i et lille håndklæde her.

Pak det op og opbevar dem her på arbejdsstanden senere, så jeg ved, at de er beskyttet. Den sidste ting, du skal gøre for at forberede din tykkelse, er at skubbe udluftningsblokken på plads, og den har en lille åbning, der går igennem den, så du kan bare holde den på plads med den fastholdende skrue for at sikre, at den ikke har nogen steder at gå og en gang du har gjort det, dine bremser føles helt perfekte. Lad os gå.

Det næste trin er at gøre sprøjterne klar til brug, så det er her gummihandskerne kommer ind. Så jeg anbefaler, at du bruger dem. Så mange mennesker gør det uden det, og jeg er skyldig i ikke at bære handsker det meste af tiden, fordi jeg kan lide, hvordan tingene føles, men jeg vil altid bruge dem, når jeg leger med ting, der er ætsende, især DOT-bremsevæske.

Det er grimt at få fat i tingene. Den første sprøjte, du vil fylde med væske, er den, der går ind i armen på toppen af ​​cyklen. Dette er en med den gamle stilhætte i slutningen af ​​der, og du vil udfylde den omkring to tredjedele fuld, den næste er den med blødningsadapteren, som jeg installerer her til brug lige nu.

En lille mængde væske er nu påkrævet. Der skal være noget væske i det, da det er fastgjort til selve tykkelsen, og du vil ikke have en chance for, at luft kommer ind i tykkelsen, men du bløder fra enden af ​​armen helt til denne ende for det at blive skyllet her. Så meget plads som muligt for alt at komme igennem er, hvad du sigter mod.

Når du nu udfylder dette, skal du være forsigtig, fordi du skal sørge for, at der ikke er luftbobler i den. Så du tager olien direkte fra beholderen, så skal du sørge for, at der ikke sidder luft fast der. Og måden at gøre dette på er omhyggeligt at rette det op og placere en klud over enden.

Du ønsker ikke at gå nogen steder, især hvor som helst i nærheden af ​​dine øjne. Og du vil bare skubbe systemet igennem, så du kan slippe af med den luft, der lige er derinde. Så du kan se det gå op gennem karret e.

Gentag den samme proces med den med blødningskanten. Igen har du kun brug for en lille smule væske her. Nu sker det.

Nu er sprøjten klar til brug. Glem, tag dine handsker på, sørg for at have nok fnugfri Ragor Shop håndklæde klar til at tørre alt spildt materiale op, og hvis det kommer tæt på din ramme, styr eller lignende, skal du tørre det af og rengøre, brug denne type af skivebremserenser eller en isopropylalkohol så hurtigt som muligt, så det ikke beskadiger dit lak. Okay så start her ved styrets ende først.

Gør dette job selv, hvis du kun har håndtaget vandret, så det bliver lidt mindre rodet, og fordi du arbejder bagfra og foran på cyklen på samme tid, er det lettere at komme til det, så med T25 skal du bare flade din bremser lidt. Hvis din cykel har en kontaktindstilling, er det et lille centrifugeringshjul her foran, dette vil ikke afvikle det i den modsatte retning af pilen, før den stopper, plus du vil sikre dig, at håndtagets rækkevidde er mellem 75 og 80 millimeter ved enden af ​​armen op til midten af ​​armen ligger bar. Dernæst vil du have T10 og fjerne udluftningsskruen ovenpå.

Vær nu forsigtig, når du fjerner disse, da du ikke vil forstyrre cyklen for meget. Du kan miste en smule væske herfra, bare vær forberedt og tør alt overskud, der lige kommer ud. Dernæst er det tid til at indsætte sprøjten i håndtagsenden.

Nu skal du bare sørge for, at den lille røde kniv er lukket her, fordi du ikke vil have olie til at komme derinde endnu, du forsegler bare systemet øverst med det. Sørg for, at det er pænt og lige og skruet godt ind. Jeg vil bare tørre dette en gang til for at minimere dryp.

Et andet lille tip, jeg kan lide at bruge, er et ekstra stykke håndklæde eller klud under armen og omkring det, så mens jeg arbejder på det, kan det fange noget, og det betyder også, at jeg har let adgang til at stoppe ham overalt. Nu er det vigtigt at bemærke, at håndtagene naturligvis er over forhjulet på din cykel. Hvis du tror, ​​at oliedråber kan komme i nærheden af ​​din forreste skiverotor, når du fjerner forhjulet fra cyklen og sørger for, at det opbevares et sikkert sted for at beskytte skiverotoren mod dryp af olie, vil det medføre blødningskanten - værktøj i tykkelsen.

Så lad os gøre det. Først og fremmest vil du bare fjerne den lille gummibund der. Og læg det bare til side.

Dernæst er det fire mm unbrakonøglehoved, der er herinde. Nu er alt hvad du vil gøre, at løsne det og derefter bare trykke det ind igen, men bogstaveligt talt klemme det på plads. En dråbe olie kan lække fra tykkelsen, mens du gør dette.

Du skal ikke bekymre dig om det. Du vil måske tørre det op. Vi vil naturligvis skubbe mere olie igennem denne måde, bare for at sikre, at det er klar til at afhente værktøjet.

Jeg introducerer det bare der. Derefter løsner du det bare, og tryk det bare fast. Det betyder bare, at dit pres ikke er på værktøjet for at vende det næste hoved, du skal gribe det blødende kantværktøj, trykke ind i tykkelsen og trykke fast, og du finder ud af, at det giver en slags kliklyd, der klikker ind, så vil du åbne systemet.

Så du vil vende denne ene tur. Gå ikke mere end to omgange, fordi skruen kommer ud, og al olien kommer ud, og du bliver nødt til at gøre dette fra bunden. Så husk at når du åbner den, kommer der ingen olie igennem, da håndtagsklemmen forhindrer olien i at komme igennem enden af ​​håndtaget.

Men gør det rigtigt, og du er klar til at starte grundingsprocessen. For at starte påfyldningsprocessen skal du gå til slutningen af ​​armen, så løsner du den håndtagsklemme, du ikke vil begynde at skubbe stemplet ned. Gå ikke for hurtigt.

Du vil gøre det pænt og langsomt for at give luftbobler og snavs i systemet tid til at vandre igennem. Nu vil du være i tykkelsen for luftbobler og andre ting, der kan løbe ud. Sørg nu for, at der er nok væske i enden af ​​armen til at skubbe hele systemet igennem.

Så hold øje med misfarvningen af ​​den lækkende væske. Hvis det er særligt dårligt, selv sort, skal du muligvis gentage ting sådan med en anden sprøjte med væske bare for at sikre, at systemet har en fuld belastning med dejlig, ny, ren, ikke-forurenet væske. Gentag nu klemmen, indtil der ikke er flere luftbobler.

Du behøver ikke at blive skør, fordi den ikke er helt færdig, bare sørg for at det meste er godt. Hold tykkelsesprøjten lodret i din højre hånd og derefter din venstre hånd, træk bare håndtagssprøjten op, så ser du efter luftbobler! Jeg rejser op, ligesom den lille der. Et par mikroskopiske, men gode, synes jeg.

Det er et godt og tydeligt system, så nu er det tid til at lukke det på tykkelsen, og det betyder, at systemet er lukket, men sprøjten er stadig på plads, men det kan blive der indtil videre. Lad os nu gå til slutningen af ​​armen, hvor du vil bløde armen, og det handler også om at lægge pres på systemet. Så hvis alt stadig er åbent i den ende, så glem ikke, at det er lukket i tykkelsen, træk armen ind og slip det et par gange, og du vil bare skubbe det ind i armen og derefter et par træk den ud igen, bare sørg for, at der ikke kommer luft ud af selve håndtaget, så træk en sidste i sprøjten, og skub derefter kraftigt tilbage, bare for at sætte systemet under tryk, og nu er det tid til bare at låse sprøjteklemmen der i sted, og vi kan begynde at fjerne.

Nu er det tid til at fjerne sprøjten fra armen. Skru den forsigtigt af. Sørg igen for, at klemmen på slangen er der, ellers flyder der væske gennem den.

Når du gør dette, lækker armen lidt. Så prøv bare at udrydde eventuelle lækager, du har der. Lad os gå.

Det blev anbefalet at stramme skruen for at stramme 1,5 til 1,7 Newton meter.

Jeg skal kontrollere det om et øjeblik, jeg vil bare sørge for, at det er rent og fri for forurening. (Cleaner spray) Skivebremserenser er ideel til dette, når det tørrer ud. Det er et tørt opløsningsmiddel.

Du kan også bruge kontaktrenser eller isopropylalkohol. Sæt bagagerummet i igen. Det er jeg tilfreds med.

Så jeg drejer bremsearmen til den foretrukne vinkel, som er ret lav i denne særlige indstilling. Nu er det tid til at lukke det bageste system og bare sørge for, at bremsekaliberen er ren og fri for snavs, inden du sætter bremseklodser på igen. Så nu, med cykelhåndtagets ende lukket, gentag den samme proces her nedenfor.

Så det første trin er at fjerne udluftningsværktøjet. Det kommer ud, og du vil opdage, at der ikke kommer olie ud, fordi det er et flot, elegant design. Derefter klemmer du de fire millimeter skruer, der er nedenunder.

Bare sørg for, at T10 sidder godt der. Så du vil holde styr på det, og så er det næste trin at sikre, at der ikke er væsketab der. Det er fint.

Og så er det bare at udskifte gummiproppen, så er det tid til at fjerne blødningsblokken. Rengør bare tykkelsen, for når olien drypper nogle gange, er den bare et sted, hvor pudens overflader senere vil gå, så den går. Det er så simpelt at bruge portkortsystemet med blødende kant på SRAMs bremser og et simpelt system, dejligt og enkelt for alle at bløde derhjemme.

rygsæk eller messenger taske

Nu, med den resterende væske, du har, de rene ting, vil du måske markere dette som ubrugt, så du kan holde det adskilt på din hylde og enhver gammel væske, jeg anbefaler, at du genbruger dette og bortskaffer det ordentligt. Så du lægger dem i en anden container. Sørg for, at det er væk fra madkilder, og læg det ikke bare ned i afløbet, fordi disse ting ikke er gode for miljøet.

Så for et par flere nyttige artikler, hvis du vil finde ud af, hvordan du laver hoftehoppe, intet mekanisk, men det er en rigtig sej artikel med Blake, der sparker den på nogle massive spring, skal du klikke her nedenfor. Og når du har 10 muligheder For at opfriske din cykel, er det virkelig en gratis artikel, det handler om rimelige ting om at vedligeholde din cykel og få mest muligt ud af din cykel for året, klik nedenfor. Klik som altid på kloden for at abonnere.

Vi har nyt indhold til dig hver uge, og hvis du kan lide artiklen eller fandt den nyttig, så giv os tommelfingre op.

Er hydrauliske bremser bedre end mekaniske?

Hydrauliske bremserer højere ende, og de udførerbedre endenten kantbremser eller mekaniskediske i næsten enhver henseende, men de er dyrere.Hydraulisksystemer er mere effektiveend mekaniske skivebremserså du er nødt til at lægge mindre pres på armen for et lige niveau afbremsningstrøm.

Gør SRAM Avid-bremser?

SKAMkøbte den engang respekteredeAVIDnavn for at styrke deres omdømme igør bremser, ødelagde derefter navnet vedgørdet værstebremsernogensinde, og nu kasseres det til papirkurven sammen med de gamle modelnavne.

Er Avid Elixir god?

Avids eliksirog Corebremserhar længe været betragtet som nogle afbedst-føler propper rundt, ogAvid Elixir5 er ingen undtagelse. De todelte kaliber udførte fejlfrit her, men vi har haft det sammebremserpå flere mbr testcykler med intermitterende ydeevne.

Kan du bruge Avid rotorer med SRAM-bremser?

Nix. Kun ting, der er vigtige medrotorerogbremsererrotordiameter og om diskenkan tagesintrede puder eller kun organiske puder. Hvornårdujusterebremseposition godt, ogbrugpassende adaptere tilrotorstørrelseduDet går fint.

Hvad betyder ivrig?

1: præget af entusiasme og energisk forfølgelse: meget ivrig og entusiastiskivriglæsere / fans enivriggolfspiller. 2: ønske om grådighed: presserende ivrig: grådigivrigfor reklame / succes.

Hvad er ulemperne ved hydrauliske bremser?

Ulemper ved hydrauliske bremserer:

Høj fugt i miljøet kan ændre kvaliteten afhydrauliskvæske og forårsage korrosion af de interne komponenter. Hvis den atmosfæriske temperatur er for høj, kan varmen koge væsken til bobler, og trykket kan ikke påføres effektivt.

Hvad er fordelen ved hydrauliske bremser?

FordeleafHydrauliske bremser

Hydrauliskdiskbremserspred varmen grundigt og fordel varmen mere jævnt end traditionel mekaniskbremser, hvilket betyder athydrauliske bremserer mere tilbøjelige til at vare længere. Denne årsag skyldesbremsevæske, der modstår varme og kompression i enhydraulisk bremsesystem.

Kan jeg bruge Shimano-rotorer med Avid-bremser?

De fungerer, hvis du ikke har nogen bedre mulighed. Problemet er, atShimano-bremserogAvid bremserhar forskelligebremsesporbredder.Avid rotorerhar en brederebremsespore. Så hvis du sætter detShimano rotorerAvidkalibre, vil du få ujævn padslitage.

Hvordan frigør man ivrige hydrauliske bremser?

Sådan frigøres Avid hydrauliske bremser. Symptom: Hjul, der gnides på rotoren eller ikke drejer, og bremsearmen er også svært at trække. Fejl: Bremsesystemet er overfyldt. Ved at åbne udluftningsskruen to omgange og skubbe stemplerne tilbage i tykkelsen.

Hvordan justerer man hydrauliske bremser på ivrig eliksir 1?

Rengør området inde i bremsekaliberen, hvor stemplerne er (ved hjælp af en lille børste eller lignende). Træk i bremsearmen, og se hvordan stemplerne bevæger sig. Hvis de begge kommer ud og derefter trækker sig tilbage, er de fine.

Hvordan justerer du hydraulisk skivebremsegnidning?

Så længe det ikke kører dig sur, og hjulet roterer et par omdrejninger uden at stoppe, når det drejes, skal det være OK. Hvis ikke bare løsne boltene, der holder tykkelsen mod gaffelen / rammen, skal du klemme og holde i bremsearmen og stramme dem forsigtigt op igen (vær forsigtig, du kan forkert justere dem, når du spænder boltene).

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Billig effektmåler - pragmatiske løsninger

Hvad er den billigste effektmåler? 4iiii Venstre krankarm 4iiii PRECISION og Podium er de letteste og mest overkommelige direkte kraftmålere til rådighed. De er nøjagtige, pålidelige og enkle at installere.

Cykel effektmåler - hvordan man beslutter

Er en cykelmængdemåler det værd? Da effektmålere er blevet overkommelige, er de absolut værd at investere. En god træner kan bruge dine magtnumre til at sikre, at din træning fører til specifikke mål.

Cykellamper med høj effekt - en løsning på

Hvad er det mest kraftfulde cykellampe? Det lyseste cykellampe fra 2021 Niterider 3600 Pro, der skinner med 3600 lumen, er i øjeblikket det lyseste cykellampe (en typisk billygte producerer ca. 1500 lumen). Den sælger for omkring $ 600. Den lyseste selvstændige cykellampe er Nitecore BR32 et 1800 lumen OLED-lys, der fås til $ 130.

Pioneer effektmålere - hvordan man opnår

Hvad skete der med banebrydende effektmålere? Pioneer meddelte i dag, at de vil overføre deres CycloSphere effektmålere og andre cykelaktiver til Shimano. Nyheden kommer 6 år efter, at elektronikgiganten kom ind i cykelverdenen med et radikalt koncept - en dobbeltsidet effektmåler.

4iiii effektmåler - den ultimative guide

Er 4iiii effektmålere gode? Det er tilstrækkeligt nøjagtigt og konsekvent for de fleste ryttere at få nyttige oplysninger, der forbedrer deres træning, og derfor kan jeg varmt anbefale det. Vægten er også et attraktivt tilbud, hvor 4iiii er den letteste effektmåler på markedet. 2017.