Vigtigste > Bremser > Deore XT-bremser - praktisk løsning

Deore XT-bremser - praktisk løsning

Er Deore XT-bremser gode?

Samlet set. Det senesteShimano XT-bremserburde tilfredsstille de fleste trailkørere, selvom diehard fans af linjen måske har brug for lidt coaxing for at sætte pris på opdateringerne. Med pålidelig ydeevne plus nem opsætning og vedligeholdelseXT-bremserer stadig dem, der skal slå.



Disse er Deore, men for min nye Yeti ARC besluttede jeg at gå med 4-stempel XT. Er disse meget bedre? Er disse forskellige fra Deore? Lad os se! Disse bremser blev introduceret med deres 12-trins drivkørsler, og Shimano tilbyder nu 4-stempelkalibre til alle bremser fra Deore til XTR.

Imidlertid er Deore-bremsekaliberen, 4-stempels bremsekaliper, en af ​​de billigere. Jeg bemærkede, at dette er den samme tykkelse, der bruges af deres MT520-bremser. Til sammenligning er SLX-, XT- og XTR-kaliperne lidt slankere og har en lidt anden form, som du vil se senere, og i de sidste par år har Shimano strømlinet den måde, de leverer bremserne til os, og hvis du ser på kassen her, bliver det klart.

Det skyldes, at uanset om du får to- eller fire-stempelkaliper, kommer du med samme håndtag. Nu er armen Servo Wave aktiveret, den bruger den samme mineralolie, ISPEC-EV, fordi dette er den nye standard, og det er her, du vil se, om du har for eller bag. På højre side vil du dog se de 2 stempel og de 4 stempelkalipre, du vil se de forskellige kaliberannoncer, der er tilgængelige for hver af dem, to og fire stempler, uanset om de er lavet af metal, harpiks, med eller uden finner.



Og hvad jeg har her er denne M8120-kaliper med N03A, det er harpiks med ribbet bremseklodser. Nomenklaturen er M8100-armen, som er fælles for alle disse XT-bremser. Disse er alle fremstillet i Japan, som du kan se i hjørnet af kassen her, og også i det andet hjørne af kassen kan du se, disse er ikke fra fabrikken. Hvis du vil vide, hvordan du installerer disse bremsesæt, har jeg en fuld artikel på min kanal, der viser dig abc, hvordan det er gjort. Jeg købte disse XT'er OEM fra mine venner på bikecomponents.ca, og de kommer med armen tilsluttet tykkelsen.

Men separat betyder det - du ser deores her, armen er i et stykke, og så har du adskilt tykkelsen og slangen. Følg denne artikel igen for alle installationsoplysninger. Men hvorfor ser vi ikke på dem? Håndtag først, og også her er greb almindelige mellem 6100 eller 2-stempels bremsekaliber og 6120, 4-stempels bremsekaliper.

Men der er et par forskelle, der er værd at nævne her mellem denne håndtag og XT-armen. Og nej, det er jeg ikke. Hvis vi taler om farven, selvom XT og Deore er ret tætte, er XT en lysere grå nuance sammenlignet med en Deore, men hvis du ser nøje her, her og der, vil du opdage, at Deore mangler helt justeringsskruen for fri løft.



Håndtagets form er den samme, men rækkevidden for XT indstilles med denne lille knap. Her skal du bruge en unbrakonøgle til at opnå dette. Som jeg nævnte tidligere, er håndtagets form den samme, disse nye løftestænger er lidt bredere end den forrige generation, men Deore er den samme, men den mangler de fordybninger, du ser der.

Servoakslen i disse nye bremser er blevet ændret for at give dig bedre modulering. Jeg er ikke overbevist om, at Deores har den samme servobølgekurve, det kan være den gamle. men jeg kan ikke sige det helt sikkert.

Alle bremser i den nye generation har denne ISPEC-EV, hvilket betyder, at styrklemmen skubbes yderligere ind og her i slutningen et ekstra kontaktpunkt. Men ellers er det en todelt styrklemme, som er almindelig med Deore, XT, SLX og XTR. Du har muligvis den sorte spændeskrue på XT, men der er en anden bemærkelsesværdig forskel i styrets klemme.



For at fastgøre tilbehør som dette fjernbetjeningsgreb til styrets klemme tilbyder Shimano denne indsats, som er lige her på indersiden af ​​armen, lige derinde, og når du skubber indsatsen ind i spalten, får du bevægelsen af ​​dit tilbehørshåndtag. Du kan se det starte på dette tidspunkt, og derefter kan du flytte det i forhold til bremsearmen. Deore er begrænset til omkring 10 grader her, SLX, XT, XTR giver dig 20 eller 30 grader, jeg ved ikke nøjagtigt hvad.

Hvordan tror du, dette er implementeret her med de to styrklemmer? Faktisk ret fjollet eller klog, som vi også vil kalde det: Se på dette afsnit her på Deore? XT er cirka 2,5 millimeter længere, begge starter ved det samme punkt her ved siden af ​​armen. Men afsnittet om XT fortsætter.

Hvordan ændrer du Deore for at give den mere justerbarhed? Bare tag en fil eller en Dremel og forstør dette afsnit. Og jeg tror, ​​du kan kalde det et hack! Og inden vi kommer til kaliberne, her på bagsiden kan du se, at dette er en Japan-fremstillet XT, på Deore-grebet kan du se Malaysia. Internt bruger begge kalibre den samme type bremseklodser, hvilket er ret klart, hvis du ser på blødningsblokken på både Deore og XT'er.

Og det er bestemt større end blødningsblokken, der følger med 2-stempelkaliberne. Nu, selv med de to forskellige dimensioner af pads, kan de alle bruge de samme Shimano-rotorer. Dette er en ældre XT RT76, bremsefladen er udelukkende lavet af stål, som er blevet erstattet af denne RT86.

Dette er meget ens, men bruger Ice Technologies, der er stål- og aluminiumsbremsefladen, så hvis du vil være billigere til 6-hullers, har du altid denne RT66, dette er SLX - Deore-ækvivalenten. Den ældre generation, for med den nye generation blev der kun introduceret centrallåsrotorer. Du ser XT her MT800, du har MT900 XT, og de har en SLX centerlås, jeg tror det er RT64.

Du ønsker at få de bedre rotorer, da de accepterer både harpiks og metalforinger og giver dig bedre bremseevne og køling generelt end de mere avancerede. Igen ville dette fungere for både 4-stempel- og 2-stempelkaliperbremser fra Shimano fra Deore til XTR. Disse er eftermonterede kaliber, og Deore og dyrere 4-stempel bruger keramiske stempler.

To 16- og to 18-millimeter stempler tilbyder omkring 20% ​​mere areal end den sammenlignelige XT-bremsekaliper. BH90-bremseslangen er forbundet til indersiden af ​​bremsekaliberen på begge, men du får denne banjo-forbindelse med SLX, XT og XTR i modsætning til en direkte forbindelse med Deore. Og dette banjo-stik giver dig mulighed for at ændre den vinkel, hvormed slangen kommer ind i tykkelsen, hvilket kan være meget nyttigt for nogle rammer.

Ligesom tidligere for SLX og derover, har du denne gummiskrue som en beslag til bremseklodser, hvis du i Deore har denne skærebolt, der har noget ubehag, der kan rasle indeni. Er sandsynligvis et af kompromiserne, når man køber det billigere produkt. Og jeg nævnte tidligere, at XT-profilen er slankere sammenlignet med Deore.

Jeg håber, du kan se det i denne opfattelse. Og det påvirker faktisk den type bremseklodser, du kan bruge med disse to typer kaliber, den type polstring uden finner, sagen er, at de faktisk bruger de samme polstringer, som tidligere blev brugt af Zee og Saintand, blev brugt. Dette er D03s harpiks pads D02s ville være metalliske finner, Deore tilbyder dem ikke.

Men hvis du ser på min gennemgang af disse bremser, vil du opdage, at der er et par muligheder, selvom de ikke er så smukke. De nye XT'er har mulighed med ribbet bremseklodser. Dette er N03A, harpiksgummiet.

De er slankere end tidligere og indsættes simpelthen ovenfra. Disse nye finnede bremseklodser har form af den slankere kaliberprofil og adskiller sig fra den tidligere generation af Zee og Saint, som var meget større. De passer stadig, men det er sådan, de passer til den nye tykkelse, ser lidt fjollet ud.

Men jeg antager, at de vil fungere fint, hvis de ikke vibrerer som vanvittige. For dem af jer, der er interesseret i vægt, er 285 g vægten af ​​4-stempel XT-forbremsen. Deore-ækvivalent 4-stempelbremse er 305 gram.

Nå, på denne cykel har jeg M6120'erne foran og bagpå, men for de nye XT'er planlægger jeg kun at installere disse foran min Yeti ARC, og jeg vil teste dem på den måde Mulighed for at køre de nye bremser på stierne et par gange på denne ufærdige cykel, og jeg havde 2 stempel bagpå, 4 stempel XT foran. Så hvad ville være mine første konklusioner? disse er enormt kraftige bremser, jeg elsker dem, god fornemmelse og modulering. Når jeg nu sammenligner håndtagsfølelsen mellem mit 4-stempel forhjul og 2-stempel baghjulet, er det svært at bemærke en enorm forskel mellem de to.

Hvad er det? Forskel mellem 4-stempel XT og 4-stempel Deore? Jeg tror, ​​at du på en blind test vil have svært ved at fortælle, hvilken der er hvilken. Jeg tror ikke, der er nogen forskel mellem de to. Den største forskel her er i den nydesignede tykkelse, men at ældre tykkelse, der bruges med Deore 520'erne, er kraftig nok, og den eneste ulempe er, at du faktisk ikke kan bruge de finpuder, der er tilgængelige med M8120'erne.

Hvis du ønsker at spare endnu flere penge og ikke har noget imod ISPEC-II-styrbeslaget, er Shimano's MT520-bremser sandsynligvis lige så kraftige som Deores og de billigste XT'er af de tre. Sammenfattende er XT 4 stempelbremser M8120 virkelig gode bremser, de er virkelig kraftfulde, rigtig flot modulering, jeg kan godt lide dem. Jeg kan også godt lide at installere dem med 4 stempler foran og 2 stempler bagpå, som du kan se.

På dette tidspunkt kan jeg varmt anbefale dem til alle, der ønsker en premiumbremse til deres cykler. Hvis du ønsker at reducere omkostningerne, har jeg givet dig et par muligheder. Tjek disse, hvis du leder efter de bedste budgetstempelbremser på markedet i dag.

Og det er stort set slutningen på mine artikler folk. Hvis du fandt dette nyttigt, så glem ikke at lide, abonner, hold øje med de sociale netværk og forhåbentlig se stierne indtil næste gang.

Hvad er XT-bremser?

SHIMANO DEORE's raffinerede tykkelsesdesignXThydraulisk skivebremsekaliper leverer stabil bremseevne over en lang række MTB-forhold.
  • Konsekvent, forudsigelig og magtfuld.
  • Mere stabil bremseevne under forskellige forhold.
  • Høj effekt og kontrollerbarbremsningtil alle MTB ridestilarter.
  • Let vedligeholdelse.

Kommer Shimano XT-bremser forblandet?

Vi afpakker det senesteShimano XT4-stempelbremser, men ikke meget har ændret sig i de sidste 4-5 år. Hvis du bare ønsker at skrue på en bremse fra en tidligere generation, er de alleredetil-bleg. Forkortelse af slangen kræver yderligere værktøj.14 2020.

Alle Shimano-bremser er fyldt med Shimano mineralolie, og tidligere var de alle der med påsatte slanger. I disse dage leverer Shimano stadig deres bremser med olie, men du har armen adskilt fra slangen, og jeg synes det er en bedre mulighed af flere grunde: For det første undgår du trinnet med at skære den vedhæftede slange, som altid ville være lidt for lang.

For det andet har du muligheden for at installere håndtagene, uanset hvordan du vil have dem. Europæisk eller Moto-stil versus nordamerikansk stil, de er forskellige. I dette tilfælde træffer du beslutningen.

Men hvis du kun bestiller en bremse, skal du være forsigtig, når du bestiller højre eller venstre bremse, fordi de leveres med den 1 meter lange slange foran og 1,7 m bagud. Trin 1 er at tage instruktionsmanualen, og jeg vil sige at smide den væk, men hvis du ikke ved det, skal du se på navnene på delene.

Her har du normalt to monteringsskruer og en af ​​disse sikkerhedsklemmer, en indsats, kun forbremsen, så kun i en af ​​de to kasser får du denne udluftningsblok. Og tidligere installerede Shimano også disse to halvdele med forbremsen. Ikke længere, men vi taler også om det senere.

De to skruer, der følger med hver eftermonteret tykkelse, er måske det, du har brug for. Rammen eller gaffelen kan rumme 160 eller 180 millimeter skiver. Hvis din ramme er så klar til at rumme en 160 m disk, skal du bare installere din tykkelse på den måde, så er du klar til at gå.

Hvis du vil montere en større, skal du bruge to ting i stedet: Den ene er denne adapter her, eller en afstandsstykke og to vil være længere bolte undtagen Med 203 mm rotorer vil dette naturligvis være en endnu større afstandsstykke, men jeg linker disse i beskrivelsen nedenfor. Her er f.eks. En 180 mm skive installeret på en gaffel, der accepterer mindst 180. Afstandsstykke er ikke påkrævet, og de medfølgende korte skruer kan bruges.

I modsætning hertil kan denne FOX-gaffel rumme mindst en 160 mm skive, så jeg var nødt til at bruge adapteren og længere skruer til denne 180 mm skive. Monteringen af ​​bagbremsen er ikke anderledes. Denne ramme er klar til at acceptere 160 mm ruder.

Jeg installerede en 180 mm skive her, så du kan se adapteren og selvfølgelig de længere skruer. Dette er installeret i den såkaldte POST-beslag med gevindhuller 74 mm fra hinanden. Men hvis din ramme kun har disse to gevindhuller, 51 mm fra hinanden, er det IS-faner eller IS-parenteser, og du ser en POST-til-IS-adapter her, der er nødvendig for at installere disse kalibre, OK med det Med alle disse detaljer er det tid til monter bremserne.

cykelbremseværktøj

Hvis du allerede har installeret bremser, fjerner du dem først. Det er meget let at fjerne frontbremsen, da du kun har dette lille klip, der fastgør slangen til gaffelen. Den bageste bremse skal muligvis skære slangen, når den fjernes, især hvis slangen føres internt som du kan se her på denne intense cykel.

At dirigere slanger internt, især bremseslanger, er lidt besværligt, men jeg har en artikel på min kanal, der specifikt taler om dette; Shimano-bremser, Deore og derover, kommer med en todelt styrklemme, så 4 mm sekskant, for at fjerne skruen eller installere den bagefter. Og hvis du kigger herover, er der et lille hul, der siger Push to Open lige ved siden af ​​det. Brug en 2 mm sekskant, skub den ind, så frigør du din I-Spec II-styrbøjle, men I-Spec B, I-Spec EV, den seneste, der blev introduceret af Shimano, er nøjagtig den samme.

Hvis du har været tilfreds med kabelføringen her på forhånd, kan du bruge længden på de tidligere huse som en skabelon; skære rør er en overførbar færdighed, da du bliver nødt til at gøre dette, hvis du alligevel installerer de nye bremser. Jeg bruger normalt et stykke træ og et skarpt blad. Prøv at skubbe i 90 graders vinkel mod slangen, og når du først har gjort det, skærer det faktisk meget hurtigt.

Dette er fyldt med olie, så på dette tidspunkt olier jeg min start drypper ud. Og i mit tilfælde fastgør jeg et stykke tandtråd til enden, før jeg trækker det ud af rammen. Der går det.

Når den bageste slangestyring er fundet ud, er det tid til at installere din forsendelse til dette trin, anbefaler jeg stærkt, at du også har dine håndtag samlet, da du vil have, at håndtagene skal samles i den omtrentlige endelige position. Det skyldes, at længden af ​​bremseslangerne vil afhænge af dine kaliber, SLX og derover har en fastgørelsesstift. Dette er en 3 mm unbrakonøgle.

Okay, og du har et sikkerhedsklip her. Fjern dette, skru det af, og bremseklodser kommer ud ovenfra. Hvis du har en Deore-bremse, har den en stift, skal vi bruge nåletang til at skubbe ud og derefter fjerne puderne, og når vi er her, hvis du ser i enden af ​​slangen, er den lukket, så der ikke lækker olie, hvis du kør den gennem rammen, lad den gummiende være fastgjort til den, og du vil se, at den har nogle huller i den.

Så hvis du har et stykke snor, kan du klippe det der og derefter trække slangen gennem rammen på den måde. Så ret gennemtænkt design. Installer derefter skydelæren på POST-parenteserne.

Afhængig af størrelsen på rotoren, skal du muligvis bruge nogle af afstandsstykkerne, som jeg nævnte tidligere. Du skal bruge en 5 mm unbrakonøgle for at bruge disse skruer. Stram dem ikke endnu.

Disse kalibre består af to dele - se leddet lige der, ja, sørg for at stille dette op med midten af ​​din disk, når du ser på kameraet, at disken er perfekt justeret med tykkelsen, og det gør du, fordi du vil de to stempler til at udføre det samme job, når de stopper strømmen. Så gør det, og når du strammer det, skal du bare gøre det lidt på hver side, ellers begynder tykkelsen at glide. Meget vigtigt skridt! Og for dem, der sætter pris på æstetik, vil du måske orientere banjo på den måde ændre det, som du vil.

I mit tilfælde løsner jeg det. Det er forresten en 4 mm unbrakonøgle, lad os gå, og jeg flytter den lidt op. Den forreste bremsekaliper er også centreret på skiven, banjo er parallel med gaffelbenet.

Dette er en M7000 SLX, hvis dette var en M 7100 SLX, ville denne banjo være sort, og den ville være på den anden side af tykkelsen, men drejningsmomentet er 5-6Nm. BTW, jeg har en artikel om tykkerkompatibilitet mellem serier og al den information, så sørg for at tjekke den ud! Derefter fastgør jeg slangen til denne fastgørelsesclips, så bunden af ​​slangen nu er i den perfekte position. Den bageste bremseslange er lagt med tapper, i mit tilfælde var den intern.

Dette er alt sammen vigtigt, for næste gang vi er, vil jeg fastgøre slangerne til håndtaget, så snart du klipper dem, kan du ikke klippe dem mere, kan du? Smart alec, jeg kender ow

Du har brug for et par værktøjer for at fortsætte, så sørg for at have dem med dig. 8 mm skruenøgle, så har du et af disse indsatser i hver bremse og en gummistøvel også, du har brug for evnen til at skære en slange, du har set mig bruge den nøjagtige kniv og et stykke træ, andre bruger noget det er en slangeskærer eller endda en kabel- og husskærer, der indsættes i slangen, men disse værktøjer her er nødvendige for faktisk at holde slangen på plads, mens du gør det. Tidligere tilføjede Shimano disse gule blokke for at hjælpe dig med at holde din slange på plads, og det giver ikke mening at købe det værktøj, de sælger lige nu.

I dag skal jeg prøve dette, som er et stykke rør og en tang, og jeg vil prøve det samme bare for at skubbe det ind, og det skal fungere fint. Hvis jeg fjerner den gummiprop, ser du dette mærke på slangen, vidnesmærket, der fortæller dig, hvor langt denne slange skal gå, når den tilsluttes ordentligt. Tag derefter gummistøvlen, og skub den ned ad slangen.

Gør det nu eller spørg mig, hvordan ved jeg det, okay? :) Og nu kan vi beslutte, hvor lang denne forreste bremselinie skal være. Forsiden er normalt ret enkel. Med den bageste bremselinie vil du tænke på, hvordan den konvergerer med dit skiftkabel, og du vil også sørge for, at dette drejer dit styr, siger, hvis du falder, kan du i det mindste gøre noget lignende.

Jeg har målt et par gange, her er det. Og når du peger opad, skulle du overhovedet ikke have spildt olie, bare få indsatsen og bare banke den ind. Du skubber den helt ind, indtil den flugter med slangen.

Fjern derefter det gule stik, og det er her din slange går, du kan se olie dryppe ud. Tag fat i din 8 mm skruenøgle, og start med at stramme, og bliv ved med at skubbe på slangen, når du strammer denne møtrik. Stram den godt, og drej den derefter 1/8 omdrejning, og stop lige der.

Der spildes en smule olie her, men forhåbentlig fik vi ikke så meget luft ind i bremserne. Så isopropylalkohol skal rengøres ved at glide over R-gummistøvlerne, og denne bremse er klar til brug! Nogle anbefaler at indsætte slangerne med armen opad for at begrænse olielækage. Spænd dem dog ikke i denne position, da slangen vrides, når du bevæger armen ned, måske kan du ikke lide dette.

Tid til at geninstallere dine puder og pudeholder. Forresten har jeg en komplet artikel om bremseklodser, hvornår og hvordan man udskifter dem, sørg for at tjekke det ud! Klip. Og du er klar til at fjerne armstoppet, og hvis du pumper det lidt, skal det begynde at blive hårdere, og det er det nu, hvor du har luft i hovedcylinderen her, så du skal bløde hurtigt, jeg har en komplet video om beskæring jordslanger som udgangspunkt, og rækkevidden skal indstilles korrekt, i hvilket tilfælde du har en justeringsknap, så den skal være lige her på din ankel i en normal håndtagsposition.

Hvis du ikke har knappen, har du sandsynligvis en unbrakonøgle til at foretage denne justering. Hvis du har mulighed, anbefaler jeg altid at integrere din skifter med din bremsearm, fordi den ser meget pænere ud. Så i dette tilfælde har jeg en I-Spec II adapter til SRAM shifter.

Og en ting mere inden du rammer pisterne: Rengør forruden med lidt alkohol og husk at huske sengen i disse bremser. SRAM har en meget god artikel om, hvordan man gør det. Jeg sender det i beskrivelsen, og det er alt, hvad der kræves for at installere Shimano-bremser i 2020! Hvad synes du? Har du spørgsmål til mig? Jeg vil sætte mange links til artikler og dele i beskrivelsen nedenfor, sørg for at tjekke dem ud! Hvis du har fundet denne artikel nyttig, så glem ikke at kunne lide den, hold øje med sociale medier og se dig næste gang, jeg håber at se jer ud på stierne forhåbentlig med Shimano-bremser.

Skål fyre, skål!

Hvornår skal jeg udskifte Shimano XT-bremser?

Bremsningeroderer materiale fra rotoren afhængigt af kørselsforholdene, vil rotorerne typisk vare gennem to eller flere sætbremseklodser. Når enSHIMANOrotoren måler 1,5 mm tyk eller mindre, det er tid tilerstattedet.24. 2019.

Hej fyre! Jeg har dette spørgsmål om udskiftning af bremseklodser. Hvornår skal jeg udskifte mine bremseklodser? Og i dag skal jeg kort tale om, hvornår og hvordan man udskifter Shimano-bremseklodser og et par andre ting, som du kan eller bør gøre på dette tidspunkt. Mest sandsynligt har du brug for disse dækhåndtag, du har brug for nåletang, og du har brug for nogle unbrakonøgler, så hold dem praktiske. Det nye er, at den forrige generations bremser og nuværende generationsbremser fra Shimano bruger de samme bremseklodser, her er G01S-puder, det er dem, der er nævnt på DEORE, det står også SLX, og du har F01A, denne siger XTR, XT, SLX, Deore nævnes ikke, men det fungerer fint.

Hver af disse bremseklodser fungerer med en af ​​de nuværende eller tidligere Shimano-bremser. Shimano siger, ifølge bogen, hvis der er støj under bremsning, kan elektroderne være slidte, ja, jeg anbefaler på det kraftigste ikke at vente til da, fordi det kan være lidt for sent. Den originale betræk er ca. 2 mm tyk.

Når det falder til 0,5 mm tykt, er det tid til at udskifte elektroderne. Så jeg vil tage det som et godt råd og ikke nødvendigvis hvad de siger her - vent på, at støjen kommer op, hvis du måler disse puder - dette er ribbet, harpiks, det er 4 mm tykt.

Hvis man ser på den ikke-ribbet, også harpiks, er det også 4 millimeter, at den faktiske afdækning er slidt og skal udskiftes. Det er normalt ret ligetil at kontrollere puderne lige på cyklen. Du ser bare gennem toppen her, og det er - du ser en Deore 615, puder uden finner, og du kan tydeligt se, hvor meget pad der er tilbage.

Forsøger at gøre det samme her, hvor jeg har de rippede puder, fungerer ikke rigtig, hovedsagelig fordi du ikke rigtig kan se. Du kan se, hvad der er indeni, men ikke nok. Men det meste af tiden i denne situation vil jeg foreslå blot at demontere bremseklodser og kontrollere dem.

Fjern puderne, hvis du har en XT eller en SL X med den lille skrue, fjern bare sikkerhedsklemmen her og brug en 3 mm unbrakonøgle til at fjerne din skrue, så du kan trække bremseklodserne ud ovenfra. Nu sker det. Hvis du har noget som en Deore, som du ser her, eller en ældre SLX, er alt hvad jeg behøver at gøre, at rette udgangen på dette klip lige nok, så du kan glide det ud.

Og fjern bare påfyldningerne fra toppen. Hvert nye sæt bremseklodser leveres med et af disse nye klip, uanset om du har brug for det eller ej, geninstallation er ret let, skub det ind, tag fat i enden og bare bøj det nok til at holde det på plads. Når bremseklodser tages ud, kan du se stemplerne og se, at de er hvide, i mit tilfælde de hvide.

Hvad hvis du har en lækage eller noget? så omkring stemplet eller i stemplet, ville det være et godt tidspunkt at få øje på det. Da jeg også ønskede at rense bremsekaliberen, fjernede jeg hjulet ohol, jeg prøver at slippe af med alt bremsestøvet derinde. Så gnid alkohol og papirhåndklæde af når skyderen rengøres, er det et godt tidspunkt at bruge dækhåndtaget til bare at skubbe stemplerne tilbage, dette giver plads til de tykkere puder.

Det vil også skubbe noget af denne væske ind i dit håndtag. Så her er det. En sidste ting, jeg vil gøre, før jeg lægger de nye gummier i, er at spille lidt af en detektiv og se på de gamle gummier, som jeg fjernede herfra, og selvfølgelig, hvad du vil, du vil have på begge sider, også at bære.

Jeg fandt lige ud af, at dette er, hvordan min tykkelse sidder på disken, hvorfor jeg har ujævnt slid på mine bremseklodser herovre. Så dette er det perfekte tidspunkt at stoppe det. Med hjulet monteret, vil du centrere tykkelsen til skiven.

Og du kan se denne linje her, som viser dig meget af midten af ​​tykkelsen. Du vil sikre dig, at du centrerer dette med skiven, så det skal være lige i midten af ​​skiven, brug klogt din 5 mm unbrakonøgle til at gøre dette. Med bremsekaliberen klar til at køre, hvis du ser på de ribbede bremseklodser, vil du se en højre og en venstre betegnelse her.

Venstre er selvfølgelig min side og højre er kørselssiden. Og du vil installere denne lille fjeder, som også har en venstre og en højre, omkring dine puder lige sådan. Og de er klar til at gå.

Når du geninstallerer din lille skrue, skal du sørge for at sætte lidt fedt på trådene derovre. skru den helt ind og glem ikke dit lille sikkerhedsklip. En sidste ting, jeg ville gøre, er at tage dit papirhåndklæde, lægge noget alkohol på det og bare rense din disk, hvis du rørte ved den med din hånd og så videre undervejs. Skål!

Er XT-bremser bedre end SLX?

Ifølge Shimano er der imidlertid ingen forskelle mellem de to versioner med hensyn til bremsekraft og holdbarhed. Næsten identisk: der er næsten ingen forskelle mellem Shimano's nyeSLXogXT-bremser. DetXThåndtaget leveres med en ekstra justering af frit slag.30. 2019.

Er Shimano XT M8100 bremser gode?

DetXT M8100er også en af ​​de mest kraftfulde og pålideligebremserpå markedet. Elsker det eller hader det. Førstnævnte gælder forShimano'stypisk håndtag føler, som vores tester Felix og mange andre sætter pris på.

Kommer håbbremser forblødt?

Voresbremser kommerafsendt fuldt udblegog med tilstrækkelig slange til at passe til enhver normal cykel.

Kan jeg bruge SLX-rotorer med XT-bremser?

6 bolteXT rotorer vilhelt sikkert arbejde medSLX bremser. DekanværeBrugtmed alle Shimano Hydrobremser.09.15.2010

Hvor gode er SLX-bremser?

Resultater af feltprøver: Den samlede effekt afSLX-bremsningsystemet er lige så robust som enhver konkurrent på markedet. Håndtagsfølelsen er konsistent og giverstoremodulering. Måske er den bedste funktion ved dette produkt til en overkommelig pris den justering af værktøjsløs rækkevidde.

Kan du bruge DOT 4 i Hope-bremser?

Håber bremserer designet til at fungere medDOT 4ellerDOT5.1bremsevæske. Disse er begge glykolbaserede væsker ogkanblandes, selvom det tilrådes at skylle linjen igennem med den nye væske for at opretholde en konstant ydeevne.

Hvilken type bremser bruger Shimano Deore XT?

. . JGbike-kompatibel 12-speed 4-delt MTB-gruppesæt til Shimano Deore M6100, RD-M6100-SGS bagskifter, SL-M6100-R Shifter, CS-M6100 51T Mirco Spline Driver Cassette eller SUNRACE M903 51T HG Driver Cassette. . .

Kan en Shimano Deore XT køres på hovedet?

M765 skivebremsesystemet er ikke designet til at blive vendt på hovedet. Hvis kan bevæge sig i retning af tykkelsen. Hvis cyklen køres i denne tilstand, er der fare for, at bremserne ikke fungerer, og at der kan opstå en alvorlig ulykke. greb et par gange for at kontrollere, at bremserne fungerer normalt, før du kører på cyklen.

Hvad er forskellen mellem Shimano Deore FC og XT?

Når den sættes på vægtskalaen, når Shimano Deore FC M590 930 gram, mens Shimano XT M782 810 gram, bundbeslag inkluderet. Med hensyn til priser koster XT dig 165 euro, i modsætning til dens nære slægtning, som er 100 euro billigere.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på vejen - hvordan man adresserer

Kan cykler køre på vejen? Cykler, PMA'er og ikke-motoriserede PMD'er, såsom manuelle sparkescootere, kan bruges på gangstier. Kun cyklister og PAB-kørere har lov til at køre på veje, undtagen motorveje og vejtunneler. I henhold til vejtrafikloven er det obligatorisk for cyklister og PAB-ryttere at bære hjelm, når de kører på veje.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Sygcykling - svar på problemerne

Hvad betyder sygecykel? cykel ser godt ud

Lyft-cykler - den ultimative guide

Hvor meget koster en LYFT-cykel? Bay Wheels-cykler og e-cykler er nu tilgængelige i Lyft-appen fra kun $ 3 pr. Tur.

Vintercykelbriller - søg efter løsninger

Har du brug for cykelbriller om vinteren? Om vinteren tror du måske, at der ikke er så meget behov for at bære dem, men faktisk er det modsatte tilfældet. Ifølge American Academy of Opthalmology har undersøgelser vist, at uanset årstid kan UV-eksponering øge din risiko for at udvikle grå stær og vækst i øjet, herunder kræft. 07.09.2020

Cykling kraniet cap anmeldelser - anførte spørgsmål og svar

Bær professionelle cykelhætter? Podier er ofte udstyret med ryttere, der bærer baseballkasketter med deres sponsorer på i stedet for cykelkasketter. Der er dog nogle, der prøver at bevare traditionen og fortsætter med at bære dem. De fleste professionelle podier er gået som baseballkasket. Imidlertid prøver nogle at bevare traditionen og udseendet. 2016.